Pátek 3. července 2020, svátek má Radomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 3. července 2020 Radomír
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J37i64ř15í 14V15o38s68e37č11e92k 8140899180651

Nechápete princip bikesharingu, celý článek je snůška nesmyslů. Což je smutnější o to víc, když jste bývalý učitel matematiky a šlo by předpokládat základy logického myšlení.

+2/−1
doporučit
3.6.2020 12:05

P75e34t24r 83H98o63r16s51k91ý 9355813478556

O čem to vlastně píšete? O sdílených kolech? O projektech? O politicích městských či krajských? Bylo by fajn si ty jedovaté sliny trochu setřídit, a mezitím dovolit každému, ať si po Pardubicích jezdí čím uzná za vhodné.

+2/−1
doporučit
3.6.2020 11:38

J54a21n 52Z56á15t65u36r68e89c28k42ý 9643443127752

Tak toto se Vám opravdu hodně nepovedlo, alespoň z mého pohledu... Četl jsem jen první úvahy o sdílených kolech, na další jsem už neměl sílu. Protože co věta, to bota.;-D

Vypíchnu pár bodů.

1) srovnání celodenní jízdenky na mhd s cenou za celodenní půjčení kola je nesmyslné, neboť se srovnávají dvě odlišné služby, které dávají uživateli odlišné výhody. V případě mhd si platí za to, že může jet autobusy tam, kde jedou, v intervalech, ve kterých jedou, na trasách, s lidmi, se zastávkami atd. Kdežto u kola si uživatel platí za to, že může téměř libovolně tímto kolem disponovat. Těžko tedy vypočítávat, co je pro koho výhodnější, protože se jedná o odlišné služby i uživatelské preference. Je to totéž, jako srovnávat třeba kolo s taxíkem nebo banán s rohlíkem. Smysl by takové srovnání mělo asi jen tehdy, pokud by byla kola nahlížena jen z perspektivy rychlosti a ujeté vzdálenosti. Anebo pokud by kola půjčoval taky dopravní podnik mnohem levněji. Jinak normální kolo v půjčovně kol stojí běžně myslím tři stovky na den. Tedy určitě víc, než se dá na kole ujet kilometrů ve srovnání s jízdenkou na vlak o stejné hodnotě.

2) Že se kola vyzvedávají a vrací na stanovišti, to je všem od začátku jasné a právě taky kvůli tomu si kola půjčují - aby je nemuseli tahat s domu nebo je někde zabezpečovat jinde ve městě u sloupu nebo před školou. K tomu slouží tyto stanice, to je jejich výhoda, nikoli nedostatek. I to "šlapání" pěšky k tomu patří - občas je lepší šlapat pěšky bez kola než se tahat s kolem.

3) Ano, kdokoli si může koupit v bazaru nějakou nemravnou příšernost za pětikilo a jezdit na ní (pokud bude mít to štěstí, že nebude muset ještě podstupovat martýrium s opravami), ale nevýhodou bude, že takové kolo bude muset opět hlídat, tahat s sebou a být na něm při pohybu městem závislý, někde ho uskladňovat atd, viz bod 2.

Ne každý, kdo vidí věci jinak než Vy, musí být padlý na palici.

+1/−1
doporučit
3.6.2020 12:38

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz