Pátek 3. července 2020, svátek má Radomír
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 3. července 2020 Radomír
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J48u96l39i88u16s 46M89a24k94s47a 7757365759839

Vždy mě baví, když rádoby vševědi, neumí odpovědět na základní vesmírné "záhady", jak se může deformovat časoprostor, když nemá žádnou formu, nebo jak se může vlnit jedna částice (foton) a jiné nesmysly. Hlavně, že dovedou zasvěceně popisovat jiné vesmíry a určovat co je vědecké a co nevědecké, a neumí si poradit ani s gravitací, ale vědí kdo je mimo kritiku, aniž jsou schopni vůbec pochopit, oč tu kráčí.

Že nevíte o kom píšu? Ano, je to pan Fikáček a jeho vazalové. Měl bych to psát pod jeho blogy, ale on je tak ješitný, že by to okamžitě smazal. Slovo diskuse, pojal jako pochvala a vše ostatní maže. Ono je jednoduché opisovat, to co už někdo napsal, ale složitější je vytvořit vlastí myšlenku a ještě těžší je tu myšlenku obhájit. Kdo už si dovolí kritizovat teorie relativity, nebo kvantovou fyziku a nahradit ji něčím jiným?

Ano je pravda, že můj pohled na vesmír je jiný, než se uvádí v "učených" knihách, ale vždy se pokusím vysvětlit, jak jsem to myslel a ukážu na bludy a nesmysly, které se nabalily na původní myšlenku. Ale je to marný, je to marný, zvyk je železná košile, takže budu muset stokrát opakovat pravdy, která vyvrátí zakořenělé nesmysly.

Děkuji za pochopení.

0/0
doporučit
8.6.2020 16:49

S31t27a12n65i20s89l16a59v 45J33e11l16e48n 8402665236

Možná byste namísto kritiky měl více propracovat svou vlastní teorii. Například:

1. Píšete, že " éter je strháván látkovou hmotou, takže na povrchu Země nenaměříme žádný, nebo nepatrný lineární pohyb. Měření je možné pouze ve vesmíru". Měl byste tedy popsat, v jaké vzdálenosti od Země a v jaké míře je ten éter strháván tak, aby to vyhovovalo jak měřením pánů Fizeaua, Michelsona a Sagnace, tak astronomickým pozorováním poloh hvězd i satelitů.

2. Píšete, že jste vytvořil "... model tepla, kde jsou atomy a molekuly namístě a rotují pouze atomová jádra... ". Měl byste tedy podrobně popsat, jak rychle ta jádra rotují, jaký konkrétní mechanismus je donutí zrovna rotovat tak a tak rychle a nikoliv se někam pohnout a kolik přesně ta rychlost rotace činí za různých podmínek a pro různé látky.

Model, který nevyhovuje žádným konkrétním hodnotám, je fyzikálně k ničemu.

0/0
doporučit
9.6.2020 9:53
Foto

J59u50l88i57u81s 67M51a45k59s56a 7287825959489

Pane Jelene, kritika je důležitá, protože nemůže platit A, a zároveň B. Pokud napíšu nějakou teorii a jsem přesvědčen, že je pravdivější a logičtější než jiná, tak nemohu nechat tu špatnou, bez povšimnutí.

1. Psát nějaké konkrétní údaje, bez možnosti je změřit, je cucání hodnot z prstu. Vím, že to géniové dělají a fanoušci se snaží jim dodat vše na co přijdou, ale časem se ukazuje, že se mýlili.

Co si myslím o měření pana Michelsona, jsem již mnohokrát popsal, ale jak je vidět marně, marně.

Že gravitonový éter způsobuje brzdění látkových částic je známé, jinak bychom nepotřebovali stabilní pohon vesmírem. Samozřejmě, že tento odpor je velmi slabý, do rychlosti 1% rychlosti světla, ale se zvyšující rychlost roste.

Abychom změřili odpor gravitonového větru, museli bychom sestrojit velmi citlivý přístroj a měřit při vysokých rychlostech ve vesmíru. Ale pochybuji, že se tak stane, protože se věří, že žádný éter neexistuje a vyvrátili by se Einsteinovy teorie. Důkaz brzdění je, že žádný satelit nebude obíhat planetu věčně.

2. Popisovat rychlost rotace atomových jader je odvislé od tepelné energie. Je jasné, že čím rychleji budou jádra rotovat, tím větší tepelnou energii budou mít a tím intenzivnější tepelné vlny budou produkovat. Můžou se i pohybovat, ale nic to na principu nemění.

Základní rotaci mají atomová jádra již ve studeném vesmíru. Tepelné vlny dodávají jádrům energii, tudíž se rotace zvyšuje. Při gravitačním stlačování atomů, nastane ještě vzájemná interakce a energie se zahuštuje a teplota stoupá.

Myslím si, že tady dodávat, nějaké výpočty, je jako házet hrách na stěnu. Stačí, když veřejnost bude seznámená s mými teoriemi a kdo bude chtít vědět přesné hodnoty, tak má možnost si je naměřit a spočítat. Máte možnost.

Děkuji za příspěvek.

0/0
doporučit
9.6.2020 16:10

S35t89a39n15i38s97l46a16v 67J88e61l15e86n 8982965596

Špatná fyzikální teorie je především taková, která nedá testovatelné výsledky.

1A. Pokud podle Vás způsobuje éter brzdění částic, měl byste popsat, jak velké to brzdění je a jak konkrétně závisí na rychlosti. Od toho se bude odvíjet i potřebná citlivost přístrojů. Je totiž docela možné, že vhodnmé přístroje už sestavila příroda a bude stačit jen namířit správným směrem dalekohled nebo zkontrolovat údaje z detektorů.

1B Na vyvrácení Einsteinovy teorie se fyzikové těší jako malé děti. Stavějí aparatury, které se o to vyvrácení pokoušejí. Jenže prozatím vždycky byly

výsledky takové, jaké ta teore předpověděla.

2Apokud je rotace odvislá od tepla nebo teploty, napište jak konkrétně.

Pokud se jádra pohybují, musejí mít kinetickou energii.

2B POdle Vás něco rotuje, aniž by to mělo energii?

2C Myslím, že pokud byste dodal výpočty, Vaše teorie se rozsype. Proto se bojíte je dodat. Ale třeba se mýlím a konkrétní výpočty uvedete. POkud nic neuvedete a nanejvýš to zase jen okecáte, bude jasno.

0/0
doporučit
9.6.2020 19:23
Foto

J57u81l59i36u76s 35M93a73k45s43a 7237735399589

Píšete......Špatná fyzikální teorie je především taková, která nedá testovatelné výsledky. To máte pravdu, ale ještě horší je taková teorie, která se ani testovat nedá, jako pokřivený časoprostor pana Einsteina.

Samozřejmě, že se dá vycházet z přírodních jevů. Třeba naše Země se pohybuje v galaxii rychlostí, mezi 240 až 300 kilometrů za sekundu. To znamená, že se gravitonový éter pohybuje relativně touto rychlostí. Když si prohlédneme mraky, tak zjistíme, že je stále něco uvádí do pohybu.

V meteorologii se uvádí, že tento pohyb je způsoben rozdílnými teplotami. Teplejší vzduch opravdu stoupá vzhůru a studený klesá dolů, ale jen velmi pomalu, takže silné větry ve vyšších vrstvách atmosféry mají jiný zdroj pohonu. Je to relativní rychlost gravitonového éteru. Větry i daleko silnější, můžeme pozorovat i na jiných planetách naší sluneční soustavy.

Že mají rotující hmotné objekty energii, jsme si již vysvětlili. Že stlačováním rotující hmoty se hromadí nejen hmota, ale i tepelná energie je vidět na každé hvězdě, ale i při pumpování hustilkou, nebo pří chodu vaší ledničky.

Vše so rotuje MÁ ENERGII, jak jsem již minule vysvětlil.

Jediné, co má téměř stabilní energii, je gravitonový éter 96% . Z energie gravitonového éteru se generuje veškerá zbývající energie, jako je (gravitační a elektromagnetická), která se zase vrací zpět do éteru.

Jak jsem již napsal, nebudu uvádět žádné konkrétní údaje, protože nemám možnost něco naměřit a tudíž ani vypočítat. Tuto možnost mají specializované laboratoře, které mají i finanční prostředky, na takové pokusy.

Zajímalo by mě, proč stále požadujete po mě důkazy a výpočty a po jiných nikoliv? Nevšiml jsem si, že by pan Fikáček svoje články potvrzoval rovnicemi, naměřenými údaji a výpočty.:-P Navíc, já netvořím novou fyziku, nýbrž uvádím svůj originální pohled na fungování vesmíru.

0/0
doporučit
10.6.2020 13:22

S40t61a37n61i80s58l11a60v 83J89e13l53e81n 8102945756

Děkuji za potvrzení přesně podle instrukcí z bodu 2C mého předchozího příspěvku.

0/0
doporučit
11.6.2020 13:39
Foto

J80u51l47i10u98s 46M33a69k71s98a 7947645689949

To jste usoudil, podle teorie pana Einsteina? Pokud vím, tak k teorii časoprostoru, jako pokřiveného nic, neexistuje od něho jediný výpočet, natož smysluplná rovnice a přesto drží jako židovská víra. Čím to asi bude, že takový blud se nerozsypal, i když neexistuje žádný Albertův výpočet, pouze okecávání?

0/0
doporučit
11.6.2020 16:29
Foto

J83u71l75i18u57s 98M77a34k28s48a 7587955979689

PS..... Myslíte, že se dají vypočítat jevy z hvězdných válek? No nedají, stejně tak se nedá vypočítat pokřivení časoprostoru, proto se nikomu nepodařilo tyto bludy, vyvrátit, ani potvrdit, protože je to šalamonsky napsáno. Nehmotný prostor, nehmotný čas, neexistující síla, tak tomu se může říkat sci-fi, a také se to ve sci-fi objevuje.

0/0
doporučit
11.6.2020 16:44

S33t33a52n93i77s68l62a71v 35J39e59l93e37n 8672895806

Ne, to jsem usoudil z Vaší odpovědi.

Co se týče údajné neexistence výúpočtů: Tam zjevně neumíte číst nebo je záměrně nevidíte. Například v článku, který jsem odkázal, byly rovnice i výpočty. Vy jste ovšem tvrdil opak.

0/0
doporučit
11.6.2020 22:07
Foto

J63u45l91i87u15s 40M76a73k52s95a 7977555339989

Je těžké se s vámi domluvit, protože stále dokola prosazujete svoje představy fyziky a nepřipouštíte, že by byla možná jiná možnost.

Ale mě to nevadí, protože nepíšu jen pro vás, ale pro veřejnost, která nevyžaduje rovnice, ani výpočty.

Většině stačí, když má článek hlavu a patu, je logický a jednoduchou formou vysvětluje podstatu vesmíru.

Třeba můj oblíbenec Maxwell, strávil soustu času nad množstvím rovnic a výpočtů, aby dokázal kinetickou teorii plynů a vytvořil matematický model, který neodpovídá skutečnosti.

Molekuly plynu se nemohou srážet a tím si předávat kinetickou energii, protože pokud se dostanou dvě molekuly, nebo dva atomy k sobě, tak se vytvoří molekulární, nebo atomová vazba.

Tepelná energie není kmitání (sráženi) molekul, nýbrž rotace atomových jader a tepelná energie se přenáší vždy pomocí tepelných vln. Interakce se neděje kmitáním a narážením molekul do sebe, nýbrž pomocí tepelných vln.

Žádné rovnice zde uvádět nebudu, protože je veřejnost nepožaduje, ale jednoduché výpočty mám v rezervě, kdyby se časem ukázalo, že mám pravdu a došlo ke sporu o autorství. Děkuji za pochopení.

0/0
doporučit
12.6.2020 13:02
Foto

R50o12m47a64n 45T48r56u11n85e10č42e22k 4453450572629

Jinými slovy máte patent na pravdu, nemusíte nic dokazovat a všichni ostatní jsou pitomci. Odborně se to jmenuje Dunning-Krugerův efekt. Jestli se domníváte, že Vaše články "jednoduchou formou vysvětlují podstatu vesmíru", tak se hluboce mýlíte, protože jediná známá pravda je 42.

0/0
doporučit
12.6.2020 14:57
Foto

J71u19l44i47u83s 23M14a19k62s92a 7557775519819

Máte mezery ve vzdělání, jinak byste věděl, že teorie se patentovat nedají, čili ani já nemůžu mít patent na pravdu, i když si myslím, že pravdu mám.

Že jsou všichni pitomci si nemyslím, i když u některých to není vyloučeno, protože stále dokola otravují s efektem a myslí si, že jedinou pravdu má Einstein.

Nejenom, že se domnívám, že moje teorie jsou jednoduché, což potvrdil jeden stařičký profesor na univerzitě PU v Olomouci, ale mnohokrát jsem se o tom přesvědčil u dětí, kteří ještě nejsou zatížení relativitostními a kvantovými bludy, takže jim to nedělá žádné potíže, to pochopit.

Každý může mít tu svoji pravdu a žádná pravda není jediná a pravdivá. To se říká o víře a také to vidíme u věřících, jak zarytě tu svoji víru obhajují a podobně to vidíme i v novodobé víře, v neomylnost stávající vědy.

0/0
doporučit
12.6.2020 16:34
Foto

R69o16m48a36n 87T56r55u72n31e50č34e62k 4583900552929

:-)

0/0
doporučit
12.6.2020 22:32

S93t41a26n88i33s88l21a84v 24J37e97l38e11n 8522925776

Pokud hned vznikají chemické vazby, tak proč okamžitě vevzplanou mastná oka na talíři s polévkou, když si ji pofoukáte (a tudíž ovedete do pohybu i molekuly kyslíku, které pak narážejí na hladinu) ?

0/0
doporučit
13.6.2020 0:55
Foto

J58u13l40i35u73s 19M56a10k17s97a 7867925239319

Někde dole jste se mě ptal na odpudivé síly

Stanislav Jelen 8256

1. Ad odpudivé síly: Kde se tam vezmou, když podle Vás ten gravitonový éter všechno k sobě přitlačuje? Najednou neplatí přitlačování lodiček ve vaně?

S tím foukáním do polévky, jste uvedl opravdu znamenitý příklad, jak překonat odpudivé síly atomů a molekul ;-D Sám jste si odpověděl. Na překonání odpudivých sil je zapotřebí větší energie molekuly (atomu) , než nějaké fouknutí na hladinu polévky.

Můžeme si to vysvětlit pomocí akce a reakce. Akce je energie gravitonového éteru, která roztáčí atomová jádra.

Reakce jsou vlny elektromagnetické, které vznikají rotací atomových jader v gravitonovém éteru, čili tepelné vlny působící odpudivě na jiné atomy (atomová jádra) Pokud jsou tyto síly v rovnováze nedojde k chemické vazbě. (Molekuly jsou v patřičné vzdálenosti).

Stačí tuto rovnováhu porušit, například škrtnutím sirky a tepelný tlak, způsobí řetězovou (spíše lavinovou) reakci, čili hoření, kdy se atomy a molekuly dostanou blíže k sobě a vytvoří chemickou vazbu a tím zesílí tepelnou interakci mezi atomovými jádry, což způsobí další tepelné vlny atd.

Doufám, že jsem vám to vysvětlil dostatečně názorně na to, aby bylo jasné, proč se nemohou srážet molekuly jako pružné míče, jelikož veškeré síly mezi molekulami přebírají interakce v gravitonovém éteru. Děkuji za pochopení.

0/0
doporučit
13.6.2020 13:45

S63t22a62n69i97s24l61a62v 57J80e94l62e21n 8602585276

Tvrdíte, že " Na překonání odpudivých sil je zapotřebí větší energie molekuly (atomu) , než nějaké fouknutí na hladinu polévky."

Fajn. Napište konkrétně o kolik nebo kolikrát větší. Tohle je další (nejspíš opět marný) pokus zjistit, jestli z Vaší teorie vyplývá něco konkrétního.

Zákon akce a reakce, jiným názvem třetí Newtonův zákon, nebo v oběcnějším případě nazývaný také zákon rovnováhy sil, říká, že síla působící jedním směrem je vyrovnána sílou v opačném směru. Pokud se odvoláváte na tento zákon, uveďte prosím nějaké konkrétní hodnoty a směry dvojic sil v tom příkladu s polévkou a sirkou. Pokud j nebudete schopen uvést, opět to znamená, že zákon akce a reakce nechápete nebo neumíte použít a využíváte jej jen jako zaklíbadlo bez reálného významu.

0/0
doporučit
15.6.2020 8:55
Foto

J71u78l57i55u13s 54M60a30k28s84a 7837255809359

Pane Jelene, pokud mě vyčíslíte , jakou energii dodáte molekulám, při vašem fouknutí na hladinu polévky, tak vám odpovím o kolik, nebo kolikrát větší rychlost potřebuje molekula kyslíku, aby došlo k hoření tuku na hladině.

Ale myslím, že by to bylo stejně zbytečné, jak mě napsal pan Šebesta.

Jiří Šebesta 43990

Mě nějaké hodnocení nezajímá. Raději přestaňte tzv. "házet perly sviním" a neztrácejte drahocenný čas tapetovàním diskusí se stále stejnými lidmi, kteří nevidí ani to, co je nad slunce jasné, a napište další článek a pak další a další ... . Děkuji a přeji hodně sil v této nelehké době. R^

0/0
doporučit
16.6.2020 13:58

S27t71a92n73i84s74l40a54v 78J25e95l55e58n 8402215976

Přibližně 10 mikrojoule na kubický centimetr.

0/0
doporučit
16.6.2020 15:13
Foto

J95u51l88i35u18s 45M66a28k18s61a 7427515239399

Pane Jelene, s vámi je legrace. Nevíce se mě líbilo, jak jste obhajoval kinetickou teorii plynů a použil jste jako příklad autíčka, která se pohybují, vzájemně se srážejí, a tak si vyměnují kinetickou energii.

Je to samozřejmě nesmyslné přirovnání, protože jakákoliv srážka atomů, nebo molekul, vytvoří krátkodobou, nebo trvalou chemickou vazbu.

Tepelné přenosy energií, zprostředkovává vždy interakce tepelnými vlnami v gravitonovém éteru, tedy zářením.

Samozřejmě je znám i přenos cirkulací, kdy plyn, nebo kapalinu ženeme potrubím, na jiné místo, ale předávka tepelné energie probíhá opět zářením.

Že neexistuje jiná možnost šířeni tepelné energie, než zářením vidíme u látek pevného charakteru, kdy atomy a molekuly jsou bez možnosti pohybu a teplo se jimi šíří lépe, než u plynů, nebo kapalin.(Cu)

0/0
doporučit
17.6.2020 10:57

S46t80a32n79i76s89l28a85v 72J51e41l33e78n 8402165986

Takže ani nejste schopen splnit slib, který jste dal v předchozím příspěvku.

0/0
doporučit
17.6.2020 17:50
Foto

J11u89l16i85u86s 72M90a98k91s81a 7157735649339

Ale jsem schopen vám udělat radost. Vidím to u svých vnoučat, jak jsou zklamání, když jim nepřečtu pohádku, co jsem jim slíbil.

Takže, někde jsem již vyčíslil tlak, jež působí na dva protony v atomovém jádře. Je to 190 bilion tun na jeden čtvereční centimetr.

Vypadá to neuvěřitelně, ale je to způsobené vysokým počtem protonů, jež se vlezou na plochu 1 cm čtvereční,. protože na dva protony v jádře, působí tlak, přepočtený na kila, jen 10 na mínus 34 kilo.

Protože jsou atomy 100 000 krát vzdálenější, tak s druhou mocninou se tlak sníží ze 190 bilionů tun, na 19 tun na jeden centimetr čtvereční a z toho je zapotřebí vyvinout tlak na dvojici atomů větší, než 10 na mínus 44 Kg.

Ovšem, má to jeden háček. Hoří pouze plyny, takže by mastnota na vaší polévce stejně nechytla a potřeboval byste ještě další energii na odpaření tuků a na jejich rozklad, na jednodušší prvky.

Spokojen?

0/0
doporučit
17.6.2020 18:30

S42t87a40n48i77s25l32a78v 62J30e79l19e78n 8472935836

Ve Vašem příspěvku se ani jsdnou nevyskytuje údaj o rychlosti.

Tvrdil jste ".... tak vám odpovím o kolik, nebo kolikrát větší rychlost potřebuje

molekula kyslíku, aby došlo k hoření tuku na hladině. "

Stále jste to ale nepověděl.

0/0
doporučit
17.6.2020 18:53
Foto

J66u36l21i18u59s 51M44a36k52s73a 7887325869939

A víte proč. Myslel jsem, že na to přijdete sám, ale mýlil jsem se. K zvýšení tepelné energie nepotřebujete rychlost, nýbrž tlak. Molekuly nejsou autíčka, která by narážela, nýbrž rotující káče a energie se nepředává nárazem, nýbrž interakcí, pomocí tepelného záření, tak si to pamatujte, jinak budete působit jako..... no víte co. V podstatě to najdete i v běžných učebnicích fyziky, kde se píše, že pohyb uspořádaný ( hybnost) se změní, při nárazu, na pohyb neuspořádaný, kmitání molekul. Ale už jsem vysvětlil, že kmitání molekul není teplo, nýbrž zvuk. Teplo je rotace atomových jader, kde nedochází k žádnému pohybu molekul, nebo jen bezvýznamnému.

0/0
doporučit
17.6.2020 20:57
Foto

J84i53ř31í 48F19l52o91r39i61á90n 1768322368850

Jen k těm definicím co je hybnost a energie ... točíme se tu kolem té rotace a lineárního pohybu. Rozdíl u nich je to možnost vlastně pozorovat pohyb jako takový (a s tím spojenou energii a hybnost). U rotace je to možné vzhledem k rotaci kolem bodu - u lineárního pohybu to možné není(!!!). To je celý rozdíl ... zda to vlastně pozorovatelné je a zda není. Jinými slovy, zda pozorovat něco lze a zda nelze - zde pohyb jako takový. K pohybu (a teprve s tím spojené energii a hybnosti) pak potřebuje vztažný bod.

0/0
doporučit
5.6.2020 9:31

S16t76a92n53i15s17l25a77v 62J56e72l89e53n 8142955146

Jak rozpoznáte, jestli se jedná o lineární pohyb, nebo o oběh kolem velmi vzdáleného bodu?

0/0
doporučit
5.6.2020 10:10
Foto

J35i10ř91í 68F45l36o87r40i38á51n 1908362738290

To je plynulé dle poloměru rotace/pohybu a podle toho zda je to pozorovatelné a vlastně defacto zjistitelné. U lineárního pohybu s velmi vzdáleným bodem rotace je to pak obtížně pozorovatelné a tedy i měřitelné ... a nelze se tedy o energii ani hybnosti bavit a vlastně ani pohybu. ;-)

.. u "lineárního" pohybu pohyb nastavá vlastně teprve v momentu srážky dvou lineárně pohybujících se těles resp. těsně po srážce. Před srážkou nelze energii a ani hybnost u obou lineárně pohybujících se těles (se vzdáleným bodem poloměru) vlastně určit ...

0/0
doporučit
5.6.2020 10:43

S41t37a25n58i30s74l79a45v 26J78e77l16e89n 8742745286

To znamená, že když vidíte auto, jedoucí po rovné silnici, tak je to auto pro Vás obtížně pozorovatelné a nejste schopen zjistit jeho rychlost, hybnost ani energii? Jedině kdyby se vybouralo?

0/0
doporučit
5.6.2020 11:10
Foto

J97i87ř43í 57F64l75o39r67i49á79n 1878622258630

zde to měříte vůči bodu Země ... spíš si představte prázdný Vesmír a dvě Tesly proti sobě v protisměru ... jaká má jakou rychlost? Pak kus dál třetí, která rotuje ... kde budete moci určit konkrétní pohyb (a energii a hybnost) s určitostí jako takový?

0/0
doporučit
5.6.2020 11:27

S26t88a13n42i24s45l74a93v 82J30e33l89e82n 8222895386

Země není bod.

Co se týče těch Tesel v protisměru: rychlost, hybnost i energie budou závislé na zvolené vztažné soustavě. Jakákoliv interakce mezi nimi ale vyjde v jakékoliv vztažné soustavě při korektním přepočítání stejně. Podobně je to i s tou rotující. I u ní je třeba zvolit nějakou vztažnosu soustavu, pokud nás zajímá celková energie či hybnost. Často se sice zanedbává lineární složka pohybu a počítá se to vzhledem k inerciální soustavě, spojené se středem rotace, ale to je jen zjednodušující konvence.

0/0
doporučit
5.6.2020 11:43
Foto

J45i23ř64í 19F52l13o92r26i64á65n 1968562188500

lze konkrétně? ... lze určit/nelze určit ... vztažné soustavy mne nezajímají ... ty jsem nikde kolem Tesel neviděl ...

0/0
doporučit
5.6.2020 11:55

S85t27a29n62i62s88l13a57v 59J39e52l14e14n 8232335746

OK. pokud Vás to nezajímá, asi nemá ceno se o tom bavit.

0/0
doporučit
5.6.2020 12:08
Foto

J91i27ř76í 21F43l74o97r15i20á22n 1958852778580

to co není vidět mne opravdu nezajímá ...

0/0
doporučit
5.6.2020 12:32

S47t27a85n42i43s16l69a29v 58J11e35l87e62n 8342665486

OK. Fajn Respektuji Váš nezájem o hudbu, atomy, vnitřky trěles či logické abstrakce.

Jen je pak divnné, že svým psaním demonstrujete zájem o prázdný Vesmír se dvěma Teslami, který který nejspíš také vidět není. Alespoň já jej kolem sebe nevidím. Nevím jak Vy. ;-)

0/0
doporučit
5.6.2020 12:50
Foto

J97i78ř92í 88F72l79o78r95i16á21n 1298242528490

myslím že jsme opět na poli limity - jako je/není bod Země, rotace/lineárnost, atomy/tělesa, představitelné/nepředstavitelné (např. Tesly někde v pustině Vesmíru) ... poznatelné je pouze to na co zaměříme pozornost ... aneb teorém neúplnosti ...

ale i tak rotace je limitně malý lineární pohyb a lineární pohyb je limitně velká rotace. Naše pozornost je schopná vnímat rotaci malou - je konkrétní určitá a určitelná ... rotace velká (lineární pohyb) je neurčitá - určitá je až po srážce kdy pohyb od místa srážky je opravdu lineární - později už je lineární méně a méně ...

Jako pohyb tak i energii a hybnost nejsme v určitém měřítku schopni určit ...

0/0
doporučit
5.6.2020 13:06
Foto

J26u78l11i90u35s 27M71a79k27s14a 7727675759859

Pane Floriane, pan Jelen šel na vás velmi zhurta, tak se nedivím, že s nim nesouhlasíte. Já rovněž nejsem zastáncem nějakých vztažných soustav. Potom se i gravitace zakresluje do nějaké prohnuté, zakřivené sítě, která opravdu není vidět a vlastně ani neexistuje.

Uvedl jste dvě auta ve vesmíru a tvrdil jste, že nelze určit (vypočítat) jejich hybnost. Ano veškerý pohyb ve vesmíru je relativní. Ale pohyb jednoho auta ke druhému, jde změřit a určit, jestli se pohybují rovnoměrně přímočaře, pak na ně nepůsobí žádná síla a z toho vyplývá, že se jedná o hybnost.

Pokud zjistíme, že se rychlost jednoho auta mění, tak je jasné, že na něj působí síla a tudíž se nejedná o pohyb rovnoměrný, nýbrž o pohyb zrychlený. Musím podotknout, že je v tomto případě potřeba ještě třetí bod, aby se potvrdilo, které auto se zrychluje.

Není mě nějak jasné, co znamená lineární pohyb a lineární rotace.

0/0
doporučit
5.6.2020 13:47
Foto

J55i21ř72í 48F71l24o26r92i87á85n 1678472888360

Jen k rozdílu rotace a lineárního pohybu. U tech dvou aut proti sobě ale neurcite které z nich se pohybuje - jen určité ze se pohybuje jedno z nich ale nevíte které z nich. U rotace je pohyb zřejmý, ale závislí na silách které drží to těleso pohromadě. Jinak by se rozlítlo na lineárně pohybujici se castice, kde zas nebude zřejmě které z nich se pohybuje ve fázi kdy budou vzdálený od středu puvodni rotace před jejich rozlitnutim. To k pohybu jako něčemu možnému pozorovatelnemu kdy je pak teprve možné řešit energii a hybnost.

0/0
doporučit
5.6.2020 18:47
Foto

J31u85l55i76u19s 17M18a18k61s42a 7417305369989

Naprosto správná úvaha. Ve vesmíru je jakýkoliv lineární pohyb relativní. Můžeme se soustředit na vzájemný pohyb dvou těles a lze určit i hybnost a vypočítat energii při srážce. Ale vůči vesmíru?

Mohli bychom rychlost vyčíslit vůči Zemi. Ale ta se pohybuje. Tak vůči Slunci, ale i Slunce obíhá v galaxii. Je galaxie statická? Rovněž není.

Z toho vyplývá, že jediné co se ve vesmíru lineárně nepohybuje, je gravitonový éter. Jenže jeho relativní rychlost neumíme změřit, protože ho ani moderní fyzika neuznává, musíme nejdříve najít způsob jak éter identifikovat.

Gravitonový éter je vlnění, tudíž ho nemůžeme identifikovat jiným vlněním, nýbrž hmotou látkovou (látkou). Navíc éter je strháván látkovou hmotou, takže na povrchu Země nenaměříme žádný, nebo nepatrný lineární pohyb. Měření je možné pouze ve vesmíru.

0/0
doporučit
6.6.2020 13:29
Foto

J74u84l98i22u13s 20M60a98k55s75a 7797345769329

Jelikož všichni souhlasí s mými teoriemi o vzniku vesmíru a nikdo nepotřebuje vědět nic konkrétního, tak využiji tuto kolonku k vysvětleni teorie tepelné energie, jež jsem započal v diskusi s panem Jelenem, ovšem pod blogem pana Jana Tomáška .

Ještě v polovině 19. století se nevědělo co je teplo. Vědci se domnívali, že teplo je nějaké "fluidum", které se přelévá jako kapalina, z teplejšího místa do studenějšího-

Teprve botanik Brown shledal, že pylová zrnka vznášející se ve vodě, nejsou v klidu a vykonávají neustále trhavé pohyby jako živé. Později se zjistilo, že podobné trhavé pohyby vykonávají i jiné neživé částečky.

Vědci přemýšleli o tomto jevu a došli k názoru, že to způsobují pohyby molekul, a tak vznikla nová kinetická teorie tepla. Mysleli si, že teplo je energie ukrytá v pohybu molekul, které neustále do sebe narážejí a tím si vyměnují kinetickou energii.

Teorie to nebyla špatná, ale zapomnělo se na to, že se molekuly plynu nedotýkají a jsou poměrně vzdálené. Pokud dostanou molekuly energetický impulz a dostanou se blízko sebe, tak vytvoří molekulovou (atomovou) vazbu, takže nějaké vzájemné srážky nepřipadají do úvahy. Přesto se dodnes tento model tepla uznává i když je nesmyslný.

Vytvořil jsem jiný model tepla, kde jsou atomy a molekuly namístě a rotují pouze atomová jádra, která vytvářejí tepelné vlny, které interagují s jinými jádry a tak se šíří tepelná energie látkou. Molekuly se pod rázy tepelných vln mohou pohybovat, ale teplo to není.

Tím se mění i šíření tepla. Není to "fluidum", které se šíří z jara teplejšího ke studenějšímu, nýbrž jsou to tepelné vlny, které vždy přenášejí tepelnou energii, od teplejšího jádra k studenějšímu.

Pokud se již nenacházejí žádná atomová jádra v cestě, tak se tepelné vlny šíří dál do vesmíru, kde zanikají v gravitonovém éteru .

0/0
doporučit
31.5.2020 13:57

S90t25a33n86i38s44l57a40v 58J95e58l68e76n 8462595396

Zkuste si udělat několik pokusů:

A. Nahustěte pneumatiku kola vzduchem pomocí hustilky. Pak uvolněte ventilek. Uteče ven jen fluidum nebo uteče vzduch? Jak ale může vzduch utíkat, když jsou podle Vás částice na místě a jen se točí?

B. Můžete si vyzkoušet porovnat obě teorie tepla pokusně podobnou analogií, jakou jste si hrál s lodičkami v bazénku:

Pořiďte si ohrádku přibližně 2x2 metry a dejte ji na rovnou podlahu doprostřed místnosti . Pořiďte si několik tzv. narážecích autíček. To jsou malé hračky, které jedou a když na něco narazí, tak se vydají náhodně jiným směrem. A pořiďte si stejný počet dětských vlčků nebo káč. To jsou malé rotující setrvačníky.

B1. dejte do ohrádky autíčka a nechte je jezdit. To simuluje pohyb molekul vzduchu. Pak dejte pryč jednu stěnu ohrádky. To je obdoba uvolnění ventilku. Utečou z ohrádky?

B2. Dejte do ohrádky vlčky. Roztočte je na místě. Pak dejte pryč jednu stěnu ohrádky. To je obdoba uvolnění ventilku. Utečou z ohrácky?

B1 je model kinetické teorie plynů, B2 je model Maksovy teorie plynů.

+1/0
doporučit
1.6.2020 12:52
Foto

J16u50l87i26u28s 13M85a55k44s77a 7747325399789

Je vidět, že jste opět nepochopil, co je teplo a co tepelné záření, ale asi nebudete jediný, tak se to pokusím vysvětlit z vašich pokusů, co jste navrhl.

Pokud budete hustit vzduch do pneumatiky, tak tam budete hustit hmotu, z většího objemu do menšího objemu. Vzduch i ve větším objemu má atmosferický tlak (asi 1 Bar) a vy vytvoříte v pneumatice tlak větší, čili se molekuly vzduchu dostanou blíže k sobě a tím se zvětší nejen množství hmoty na objemovou jednotku, ale zvětší se i množství energie, takže stoupne i teplota vzduchu.

Pokud počkáme a nebudeme vzduch vypouštět okamžitě, teplota klesne a tak můžeme naměřit teplotu stejnou, jako byla venku před huštěním, i když tlak se nebude příliš měnit. A to co uniklo není vzduch, ale to "fluidum", neboli tepelná energie.

Samozřejmě, že se molekuly vzduchu mohou pohybovat, ale odpudivé síly elektromagnetického vlnění zabrání, aby se vzájemně dotkly, takže kinetická teorie plynů se jasně jeví, jako nesmysl.

Pokus s autíčky a s vlčky svědčí opět o tom, že jste nepochopil, co je hmota a co energie. Energie není rovnoměrný pohyb hmoty. Rovnoměrný pohyb hmoty je hybnost. Energie se projeví, až při srážce autíček. Zapomněl jste, že i autíčka musí mít nějaký zdroj energie, což může být malý setrvačník uvnitř autíčka.

Z toho je jasně vidět, že si lidé stále pletou energii s hybností o opačně. Stále není všem jasné, že rotující, nebo i revoltující těleso, představuje energii, i když jeho oběžná rychlost je konstantní, protože se jedná o pohyb po kružnici, tedy pohyb zrychlený (je třeba síla, aby se hmota nerozpadla) Rotující těleso může i zrychlovat, čili zvyšovat jeho energii.

0/0
doporučit
1.6.2020 14:02

S95t83a40n85i27s46l19a53v 90J90e51l43e36n 8132625436

1. Ad odpudivé síly: Kde se tam vezmou, když podle Vás ten gravitonový éter všechno k sobě přitlačuje? Najednou neplatí přitlačování lodiček ve vaně?

2. Samozřejmě chápu, co je to hmota a energie. Pokud bude autíčko vážit 100g, bude hmota mít hmotnost rovných 100g.

Energie samozřejmě není rovnoměrný pohyb. Mírou pohybu je rycvhlost, a ta má zcela jiný fyzikální rozměr než energie. U toho výše popsaného autíčka, které nerotuje, ale pohybuje se rychlostí 20cm/s, bude kinetická energie činit 2 miliJoule.

Ale rovnoměrný pohyb není ani hybnost. Hybnost onoho autíčka má opět jiný fyzikální rozměr i jinou hodnotu. V uvedeném příkladu bude hybnost činit 20 g.m/s

Pokud by autíčko navíc mělo tvar plné rotující koule a ta koule rotovala obvodovou rychlostí třeba stejných 20cm/s, tak by jeho celková kinetická energie energie byla vyšší ještě o 0,8 milijoule energie rotace.

0/0
doporučit
1.6.2020 16:52
Foto

J42u24l49i26u68s 39M46a59k14s86a 7397775519599

PS... Molekuly se samozřejmě můžou pohybovat a také se pohybují, ale teplo se se šíří pomocí tepelných vln, čili elektromagnetických vln, které mají stejnou rychlost jako světlo. Jestli se molekuly pohybují, nebo jsou v klidu, nehraje pro rychlost světla, žádnou roli.

0/0
doporučit
1.6.2020 16:12
Foto

J69u35l10i78u98s 73M37a90k28s23a 7307625599969

Asi jsem to nevysvětlil dost jasně, nebo se zakořenil matematický nešvar ve fyzice, že se může hned vše spočítat, co by kdyby, i když se ještě nic nestalo.

Já chápu, že umíte hned vše spočítat, třeba, kolik energie získáte z rovnoměrného pohybu hmoty, čili z hybnosti, když narazí na překážku. Ale pokud na takový rovnoměrný pohyb hmoty nepůsobí žádná síla, tak se jedná o hybnost, z které umíte spočítat, kolik energie by se "uvolnilo", kdyby a tady je ten zakopaný pes, kdyby.

Kdežto u rotujícího tělesa, se jedná vždy o energii, protože na něj vždy působí dostředivá síla, i když u pevných materiálů ji nevnímáme. Kdyby byl setrvačník složen z kuliček a začal rotovat, tak by se kuličky rozlétly na všechny strany.

Takže znovu. Gravitonový éter je složen z gigantického počtu gravitonů. Kolik je gigantický počet? Asi o něco méně, než nekonečný počet. Jak jsou gravitony hmotné? Uvádí se, že klidová hmotnost gravitonu je nulová, protože se stále pohybuje rychlostí světla, nebo i větší. Kdyby se nepohyboval, tak se uvádí, 10 na mínus 65, až 10 na mínus 85 Kg. Z toho je vidět jak je nepatrný, když klidová hmotnost elektronu se uvádí na 10 na mínus 30 Kg.

Jelikož se gravitony pohybují rychlostí světla, ale na nepatrné vzdálenosti, protože zákonitě musí dojít k srážkám a to je výměna energie, čili čistá energie.

Protože je vesmír nekonečný a nikdo zatím nedokázal že není, tak musí být ve vesmíru i nekonečně mnoho gravitonů, tedy i nekonečně mnoho energie.

A již tu máme hmotu látkovou (látku), která se skládá z protonů, neutronů a elektronů. Z jakého materiálu se tyto subatomární částice skládají? To uvedu v následujícím blogu.

Pokud se gravitony srážejí, tak tím vznikají vlny, které se šíří všemi směry, takže nakonec musí zákonitě dojít ke stojatému vlnění, jako v mém pokusném bazénku. Někdo namítne, že se vlny odrážejí od stěn bazénku a proto dojde ke stojatému vlnění, ale z nauky o vlnění víme, že stojaté vlny vzniknou, i když vlny přicházejí ze všech stran. Pokračování příště.

0/0
doporučit
2.6.2020 16:36

S73t83a76n81i91s10l45a60v 81J23e19l66e47n 8792815396

Kolik enerfgie dostanu z rovnoměrného pohybu hmoty a kollik z rotačního pojybu setrvačníku, vím velmi přesně. Stejně tak vím kolik energie musím do obojího vložit, aby měl setrvačník dané otáčky nebo těleso danou rychlost. Sestrojil jsem si na to přístroje, které to dost přesně měří, část měření pak prováděli nezávisle jiní lidé. Takže Vaše teorie, že je to něco jiného, mi připadá na základě vlastních měření poněkud naivní až směšná.

...

Koneckonců sám popisujete pokus se setrvačníkem, složeným z kuliček. Sestrojme si z kuliček spojený kruh (jako korále). Když ten kruh roztočíme jako setrvačník, a šňůrka se přetrhne, korále se rozlétnou přímým letem Pokud platí zákon zachování energie, tak ty kuličky přece musejí mít v součtu stejnou energii, jakou měl původně ten setrvačník. A tím jste svým příkladem vlastně prokázal myšlenku, již jste chtěl původně popřít.

0/0
doporučit
2.6.2020 22:43
Foto

J17u40l12i41u30s 26M42a56k14s88a 7167515949369

Jenže tady nejde o to, kolik energie dostanete, ale co je energie a co není energie. Pokud se těleso pohybuje přímočaře a rovnoměrně, tak se o energii nejedná, nýbrž o hybnost. Nepůsobí na něj žádná síla, tudíž těleso může být složeno z kuliček a ty všechny zůstanou u sebe a nerozpadnou se.

U setrvačníku se jedná vždy o energii, pokud se točí. Pokud by byl setrvačník složen z kuliček, tak by se při rotaci rozpadl, to znamená, že na něj působí síly, takže se jedná o energii. Ve vašem příkladu se snůrou, jste sám vysvětlil , že se jedná o sílu.

Z toho je jasně vidět, co je energie a co hybnost. Pokud jste přesvědčen. že mezi hybností a energii není žádný rozdíl, pak vám moje logická realita, připadá naivní, až směšná. Ale takových jako jste vy je tady více. S tím se asi nedá nic dělat.

0/0
doporučit
3.6.2020 16:05

S95t16a78n48i84s30l20a56v 85J50e24l18e52n 8862685426

Energie je míra schopnosti konat práci. Pokud se těleso pohybuje stejnoměrně přímočaře, má schopnost konat práci o velikosti své kinetické energie: E=1/2 mv2. Setrvačník ve tvaru tenké obruče rotující kolem svého středu, má energii naprosto stejnou jako těleso, pohybující se stejnou rychlostí. Hybnost je jiná veličina, má jinou jednotku a má jinou velikost. U setrvačníku je její obdobou moment hybnosti.

...

Jsem přesvědčen, že hybnost a energie jsou různé veličiny s různou jednotkou i různého charakteru (jedno je skalár, druhé vektor). Opakuji to potřetí, abyste už zbytečně nepředpokládal, že mezi nimi nevidím rozdíl. Tím padá i Vaše dedukce z posledního odstavce Vašeho diskusního příspěvku.

0/0
doporučit
3.6.2020 22:26
Foto

J36u56l19i87u16s 89M59a28k75s57a 7507295779129

Vím jak to myslíte a máte naprostou pravdu, ale těleso, které se pohybuje rovnoměrně přímočaře, sice " má" schopnost konat práci, ale nekoná. Práci může konat, až jeho rychlost začnete brzdit a to je energie, protože se ve vaší rovnici změní rychlost na zrychlení (zpomalení)

Jsem rád, že jsme nakonec našli společnou řeč a vysvětlil jsme si, co je hybnost a co energie, protože tady vznikají první neshody a dochází k neporozumění, jak funguje vesmír. Děkuji.

0/0
doporučit
4.6.2020 22:35

S93t92a65n55i26s13l86a97v 94J60e29l59e53n 8602265226

Práci navenek nekoná ani setrvačník, který se volně točí. Také z něj dostaneme energii až když jej začneme brzdit. Přesně tak, jak píšete - začne konat práci, až když se jeho otáčky začnou zpomalovat. I zde se musí změnit obvodová rychlost.

Takže pokud ve Vašem pojetí fyziky není energie v jednom případě, nemůže to být ani ve druhém a naopak.

Myslím si proto, že jsme se zatím neshodli.

0/0
doporučit
4.6.2020 22:46
Foto

J72u55l86i70u62s 58M42a16k29s16a 7557605719379

Ano neshodli, protože jste zase uhnul a vložil "PRÁCI". Doposud jsme se bavili o energii a hybnosti.

Při pohybu lineárním, tedy pohybu hmoty rovnoměrném přímočarém na hmotu nepůsobí žádná sila, tudíž se jedná o hybnost a těleso může být složeno z kuliček a nerozpadne se. Práci může těleso vykonat při brzdění, nebo při nárazu.

Při pohybu rotačním, nebo revolučním ( obíhání satelitu kolem planety), působí na těleso síla (gravitační), tudíž se jedná o pohyb zrychlený, čili můžeme mluvit o energii gravitonového éteru. I zde může dojít k práci, bude-li rotující těleso brzděno, nebo když narazí.

Vím, že je to na pochopení těžké, ale ne nemožné.

0/0
doporučit
9.6.2020 16:35
Foto

J78u90l78i83u56s 31M52a96k69s65a 7557375619579

Pane Šebesto to mínus mělo být plus, takže se omlouvám.

0/0
doporučit
10.6.2020 16:26

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz