Pátek 29. května 2020, svátek má Maxmilián, Maxim
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 29. května 2020 Maxmilián, Maxim
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J64a50r53o94m93í76r 63P93e60t11ř10í72k 6634721809348

Stále více neziskovek prokazuje, že pouze škodí.

Když už jsou to jen naprosto nekvalifikovaní budižkničemové přisátí na peníze daňových poplatníků, mohli by udělat nejlepší věc, to znamená vůbec nic.

Vám, pane Nožičko vyjadřuji svůj obdiv za Vaši práci v této nelehké době.

Karma R^

+33/−3
doporučit
5.4.2020 22:31

A98r73n74o53l97d 95L88i95č70k71a 7976625154700

Je Covid-19 důvodem k tomu, aby se školství řídilo radami neziskových organizací?

--------------------

Skvělý postřeh.

Karma.

R^

+19/−1
doporučit
5.4.2020 19:54

P60e56t56r 31B81r80o81d96s96k12ý 5746143395979

..... jednoduchá rada!,- postupujte dle vlastního uvážení, rozumu a zkušeností, které jste za léta praxe nabyl. Každej sme nějakej - někdo bude "pes", jinej benevolentní, nemálo bude těch, kteří naprosto rezignovali a je jim to jedno. Doporučení MŠ event. neziskovky jsou a zůstanou jenom "doporučením"!,- jako profík si to stejně vodřídíte sám a hlavně po svým [>-]!

+16/−1
doporučit
5.4.2020 20:00

P66e57t68r 25N54e98m93e15c 1602749419

Vrchní elf Kartous už radí školství minimálně od roku 2010, pokud se někdo domnívá, že jejich rady školství prospěli, nemůže být učitel.

+12/0
doporučit
6.4.2020 19:15

T68o61m56á34š 32T77a11t88í89č49e53k 5250422890108

Neomarxismus v jeho vítězném tažení žádný vir nezastaví! ;-)

+10/−1
doporučit
6.4.2020 17:07

A52r12n76o71l77d 92L65i90č39k22a 7126825174150

Mám rád články, ve kterých lidé vyjadřují své názory o profesi, která je živí a jsou v ní profesionálové.

Navíc se od "odborníků" v diskuzi dozví, o učitelích nové zajímavosti, nebo dokonce o sobě: Že vás baví se pořád dohadovat s něčím takovým, jako je tahle parta kolaborantů, která si říká ,,vlastenci". Tito Ličkové, Řezníci, Petříkové a jim podobní budou první, kdo bude psát nový zvací dopis. Azbukou ...

--------

Ani jsem o sobě nevěděl, že jsem kolaborant, a že umím psát zvací dopisy v azbuce.

Doufám, že i zde se dočká vážená Dagmar Černá dalšího zaslouženého plusu.

:-)

+9/−1
doporučit
5.4.2020 21:14

L76u54m94í80r 88V22i28t34h71a 2737337736252

Jak to děláte, pane Nožičko? Máte přes 260 žáků a přitom ještě stačíte sledovat, co která neziskovka dělá úplně blbě, a napsat o tom docela dlouhé pojednání. Já jich mám něco přes 100 a jsem rád, když mi dají chvilku pokoj...

Ale jsou věci, se kterými souhlasím. Proč by se nemělo známkovat? Není důvod, pokud je jasně dán okruh kompetencí, které se budou prověřovat - o čemž nepochybuji - je známkování naprosto na místě. A právě v této době je naopak žádoucí známkování zachovat, skutečně nejsou prázdniny, na žáky je kladena poměrně velká zodpovědnost a je třeba zachovat alespoň ty školní rutiny, které lze. Testování a známkování mezi ně patří. Zvlášť pokud učíte profilové předměty, ze kterých budou dělat v červnu zkoušky.

A je potřeba chválit. Opět zvlášť v této z kloubů vymknuté a hysterické době je potřeba chválit za každou pozitivní drobnost. Už jenom za to, že žák poslal zpracované zadání. I když byste ho normálně nejradši vytahal za uši za to, jak to odbyl, že to natvrdo a nestydatě okopíroval z wikipedie (přestože má k dispozici elektronickou učebnici, kterou jste sám napsal a mohl to přinejhorším okopírovat z ní)... Musíte ho pochválit, každého zvlášť a každého oslovit jménem. Centralizovaná a odosobněná komunikace vede jen k tomu, že se rozutečou.

A nenechat se unést vztekem, který se nutně dostaví, když po padesátédeváté (ve Vašem případě i sto, i dvěstěpasesátédeváté) vysvětlujete pořád to samé... Kdyby se to stalo za normálních okolností, vysvětlíte to jednou, pro méně chápavé podruhé, zřídkakdy potřetí, to spíš pro ty, co nedávali pozor, a nic to s Vámi neudělá. To jsou asi nejhorší chvíle v distančním vzdělávání, to jsou ztracené doslova hodiny denně, ale dělat se nedá nic...

Osvědčily se mi cvičné testy, které neznámkuju a které jsou vlastně výkladem. Třeba u technologických postupů fungují testy, kde jsou postupy rozepsány do jednotlivých kroků a ty kroky zpřeházené. S pomocí učebnice je pak žáci musí seřadit ve správném pořadí.

To je moje zkušenost.

+11/−3
doporučit
5.4.2020 21:10

J49a57r22m41i35l34a 54V56a91v38r88o96c47h12o69v26á 8218295946920

R^R^R^

+8/−1
doporučit
6.4.2020 7:38
Foto

K82a22r93e58l 43B53o77h80á27č39e13k 1471137776264

Prošel jsem si odkazy i pdf manuál...jedná se o doporučení (ne nařízení) a lze jen konstatovat, že míří pouze k tomu, aby zkusili učitelé respektovat změnu v realitě a přistoupili ke dětem a tím i k jejich rodičům trochu tolerantněji. Je naprosto jedno, kdo se na něm podílel, jde o doporučení vcelku rozumná a citlivá.

Že s tím budou mít problém typy učitelů přesvědčených, že všemu rozumí za všech okolností nejlépe a pro které je jejich povolání už tzv "diagnozou"...pro mne například není žádné překvapení :)

+15/−7
doporučit
5.4.2020 20:07

A42l27e79n76a 58S62a58s84k26o15v82a 6503191583182

Slovní hodnocení - zkuste smajlíky. Klady a zápory - růžové a černé bodíky. Na konci pak jen spočítáte, a i pro děcka to bude jednoduché:-) Dělám si srandu, nemáte to jednoduché, ale to nikdo z nás, já také najednou musím dělat spoustu věcí úplně jinak, nikdo mi neporadí, natož ministerstvo.

+6/0
doporučit
6.4.2020 15:19

I59v54o 38L80y42č36k62a 3630968819557

Souhlas a jako obvykle karma.

+8/−2
doporučit
6.4.2020 14:21

J73i38ř61í 35S50c93h69m85i36d98t 5405523460391

KarmaR^

Jisté neziskovky jsou ztělesněné zlo a je až s podivem, že si dokáží sáhnout na dotace, tedy na peníze nás všech, i když nám všem škodí, takhle by asi nikdo doma se svými penězi nehospodařil.

+10/−4
doporučit
6.4.2020 23:25

A33n37t77o53n59í12n 67M32a18h78o58v19s32k45ý 5896781637815

Souhlas [>-]R^

+10/−4
doporučit
5.4.2020 18:41

R94o12s88t29i32s90l63a88v 79C33a31h18a 6283117907501

Porusim svuj zavazek a napisu neco, co s obsahem blogu nesouvisi, nebot jsem ho necetl. Ale souvisi to s tematem skolstvi v dnesni dobe.

Skolstvi ridi MSMT. Ministr dostal dotaz, zda maji ucitele znamkovat pri distancnim vzdelavani. Odpovedel, ze ne.....

Problem je, ze distancni vzdelavani je pro zakladni skoly NELEGALNI, protoze je v rozporu se skolskym zakonem..... To ti, co skolstvi ridi, nevi?

Rikejme tomu jakkoliv, ale nemuze se to nazyvat distancni vzdelavani.

Nevim, zda se ma skolstvi ridit radami neziskovek..... ale vyse uvedena rada MSMT taky neni koser.... Jak z toho ven?

+6/−1
doporučit
6.4.2020 13:31

P18e97t84r 19B47u78r87i51a29n 4811766414708

Karma.

+5/−1
doporučit
5.4.2020 22:33

M34a94r56e45k 57H57o44r50e13n14s86k88ý 3709313433105

Řešíte blbosti. Mnohem větším problémem je návrh Babiše, aby děti chodily do školy s rouškami. Jak si jistě pamatujete, já jsem byl jeden z prvních, který vyzýval, aby se roušky nosily v obchodech, hromadné dopravě apod. Ale aby děcka seděly celý den s hadrem na hubě, to může vymyslet jenom náš deme.tní premiér. Zdraví nade vše. Jo, a ještě vydrží celou dobu metr od sebe. ;-D

+4/0
doporučit
5.4.2020 19:38
Foto

Z10d60e56n28ě80k 36M90a93t53u44š25k23a 7478986505246

Objektivní hodnocení takhle na dálku je nesmysl.

Soudím, že děti se vrátí do školy až v září a v tom případě nejobjektivnějším hodnocením bude letošní pololetní hodnocení.

+3/0
doporučit
5.4.2020 19:22

J32i27ř55í 37L73i72e69t53a56v10e14c 8923979303759

Pane Nožičko - co s dětmi, které nemají přístup k internetu a jejich rodiče nemají ani počítač? Znám jich docela dost. A že to vztahujete k jedné neziskovce? Prostě vyslovila nějaký názor, který ale není ojedinělý, jenže rozhodovací slovo má někdo úplně jiný. Takže se jedná jenom o podnět, který může být, ale také nemusí být akceptován. Takže - první bod je diskriminační a na druhé si přihříváte polívčičku na těch strašných neziskovkách.

+4/−2
doporučit
7.4.2020 8:40

V57l53a50d29a 31S29i22m89o96n14i62k 3919223413305

A pak ty děti budou chtít nějakou práci (nebo raději zaměstnání s příjmem) a budou úplně v šoku, že se práce a její výsledky budou hodnotit a podle výkonu se bude stanovovat odměna. A pětadvacetiletá nezávislá volnomyšlenkářská osobnost je pak postavena před neřešitelný problém. Co potom? Neznámkovat ??

+3/−1
doporučit
8.4.2020 8:50
Foto

T12o13m63á71š 65F52l75a16š35k36a 5895125706801

Tak co s tím? Napsat tomu ministerstvu, aby s těmi konkrétními neziskovkami nespolupracovalo? Nebo se můžete na ten pokyn vykašlat a dělat to po svém? Pak je ale ten blog o ničem.

+4/−3
doporučit
5.4.2020 18:43

J32i96ř94í 32N68ě66m69e96c 3790287937199

Známka je známka, to je bez debat. Jednička znamená výbornou (bezchybnou) práci, pětka je prostě koule (takto tedy ne, nic o tom nevíš, neumíš to). Takové hodnocení lze snadno porovnávat, zejména mezi žáky, či studenty ve třídě, nebo v ročníku. Konec konců, podle známek žáků lze následně hodnotit i jednotlivé učitele.

No ale bohužel to někomu nevyhovuje, jelikož ústním hodnocením by se dalo ledacos přiohnout, pokřivit a okecat. Šlo by v pohodě srovnávat nesrovnatelné, omluvit příšerné.

Spíše se tedy ptejme, komu by to vyhovovalo. Mě napadají zejména různí protekční rychlostudenti všeho druhu a neschopní učitelé ... jejda to by to odsýpalo.

+3/−2
doporučit
7.4.2020 20:55
Foto

F37r57a33n21t80i56š22e36k 97K10š39í35r 2639336815

Asi jedinou pozitivní věcí, kterou korona přinesla je přerušení školní docházky. Daňoví farmáři ale dobře ví, že to nesmí trvat tak dlouho, aby lidé nezjistili, že lze děti vzdělávat i bez, státem organizovaného školství.

+3/−2
doporučit
5.4.2020 19:47

V47e24n91d41u27l51a 19S74z16l66a68u53e73r59o15v33á 7442776567248

Co si to dovolují někam psát své názory, když jsou z neziskovek???

+5/−8
doporučit
5.4.2020 22:20
Foto

P27a81v24e55l 42D89v43o81ř31á67k 5699675444840

Jak sleduji činnost Ministerstva školství, tak mám dojem, že i ta nejpitomější neziskovka by leckdy vymyslelo něco lepšího.

Když to vezmeme od (blahé paměti) s. akademika Zdeňka Nejedlého, může tu někdo uvést některého ministra, o němž by se dalo prohlásit, že za něho to šlo znamenitě?

+5/−9
doporučit
6.4.2020 10:57

Z32d81e86n86ě75k 67H28l82a27v53a21č12k47a 3760915758934

Naprosto souhlasím - současná situace není důvod rezignovat na výuku a na hodnocení, je to jenom o hledání způsobů - vidím to každodenně u svých dcer a na práci mnoha jejich vyučujících. Po dnešku jim ale asi zakáži číst iDnes, zahlédl jsem titulek Klidně učivo posílané ze školy ignorujte .... Ale jednu věc, když jsme u těch titulků - podobné zjednodušení je i u titulku blogu - proč tam místo/vedle neziskovek není Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, když je pak v textu uvedena ?

+2/−1
doporučit
7.4.2020 11:39
Foto

I57v17a19n 63M64a98r46e97k 6374178362

Karma.R^[>-]

+2/−1
doporučit
7.4.2020 6:52

O52n47d96ř10e19j 88H37r32u46b56ý 2114887958439

Upřímně řečeno, nevím jaký je důvod současného šílení kolem domácího vzdělávání. Prosím vás, je hlavním cílem školy známkovat a dělat klasifikaci nebo učit? Je hlavním cílem vzdělávání předávat vědomosti nebo vyšetřovat ztrátu třídní knihy či kdo co od koho opsal? Proč tak vehementně lpíte na těch známkách? Proč nemůže být vysvědčení A4 textu o tom že Pepíček sice umí časovat slovesa aleve skloňování zájmen plave ve skloňování zájmen nebo že Mařenka dělala zadané domácí úkoly poctivě, a snažila se, zatímco Roman se na to vykvajzl (takové slovo!!) Odpověd: Musel by to někdo číst - a někdo psát. Učitelé by museli opustit své 25-ti leté vyjeté koleje a učit se něco nového...

Milí učitelé, mám pro vás jednu zprávu: Tam venku mimo školu se mě nikdy nikdo na známky z maturity ani státnic neptal.Každého zajímalo co doopravdy umím a co ve mě je. A tak to zkuste taky.

+2/−2
doporučit
7.4.2020 18:40

M64i69l44a39n 51N66e89t54r73h 6225607352304

Za všechno zlo si dle J. Nožičky, Klause, Okamury, Zemana, Babiše-Bureše apod. mohou neziskovky, Soros a ilumináti, sluníčkáři a pražská kavárna. A je Covid-19 důvodem k tomu, aby se ČR řídila pokyny Číny ? O tom už se J. Nožičkovi psát nechce, naopak lže a pomlouvá ty, kteří na takové nebezpečí upozornili (senátor Fischer aj.) a tlačí na to, aby ČR pumpovala miliardy Kč do Číny. Mimochodem, pane Nožičko, co jste udělal v současné situaci Vy pro zlepšení ?

+5/−13
doporučit
7.4.2020 1:55
Foto

M66i82c49h87a48l 59O91r39s79á56g 7215923589488

Dobrý den, vše, co v našich doporučení je, je vyzkoušeno, na školách realizovávo a vždy je to o přístupu učitele.

(ředitel, EDUkační LABoratoř)

+2/−4
doporučit
6.4.2020 23:06

V39á46c55l28a23v 30V10y38s12u68š84i50l 1461967732830

Tak tady se hlavně ukazuje, že školství je široký pojem. Když se podíváme na 1. stupeň ZŠ, 2. stupeň ZŠ, střední školy a vysoké školství, situace bude zcela odlišná. Hodnocení prací studentů vysokých a středních škol podle klasifikační stupnice by nemělo představovat problém pro studenty a učitele ani za současných podmínek. Na 2. stupni ZŠ a odpovídajících ročnících gymnázií bych dal přednost slovnímu hodnocení. Na 1. stupni ZŠ bych nehodnotil vůbec, úsilí učitele bych zaměřil na vysvětlování látky, povzbuzování a udržování kontaktu s dětmi.

+1/0
doporučit
6.4.2020 18:09
Foto

J49a83r67o69s49l95a67v 62P38t14á14č83e23k 4322469921274

Rozhodně mělo MŠMT urychleně rozjet distanční vzdělávání po vzoru Austrálie, případně některých afrických států, které s ním mají mnoho desítek let zkušeností. V dnešní době by to neměl být tak velký problém, aby si s tím neporadili za pár týdnů.

+1/0
doporučit
6.4.2020 15:21
Foto

Z29d25e36n66ě41k 21B10á65r53t47a 6292621187541

Tak zatím to vypadá na začátek školy v půlce května s rouškami....oproti základkám to budete mít jednodušší, nějak si nedokáži představit děcka na prvním stupni ZŠ v tomto rouškovém systému.

+1/0
doporučit
5.4.2020 18:50

V41e16n71d70u18l89a 78S29z42l78a91u88e19r25o25v25á 7782326907328

Už ta první věta je perla: "Je současná mimořádná situace, související s pandemií koronaviru, důvodem pro zásadní přehodnocení vzdělávacích cílů, včetně například toho, aby žáci přestali být svými učiteli známkováni?"

Absurdita toho, že nějaký učitel považuje známkování za vzdělávací cíl, je umocněna tím, že takových učitelů jsou mraky:-/

+1/−1
doporučit
8.4.2020 7:48

M26a81r46t27i17n 71S66v13o95b57o48d10a 7309587712775

Autor asi nepochopil, co to je doporuceni.

Názorů od učitelů jak učit v této době, bude asi tolik, kolik je učitelů.

+2/−7
doporučit
6.4.2020 19:44

M50i61c37h12a48l 10G82e57c73i51k 6125839507374

Ucitel sa ma tak ako kazdy iny clovek riadit tymi radami, ktore su konstruktivne a pri uvazovani nad tym, ktore to su a ktore nie, ma otazka, ci prisli od neziskovky alebo ziskovky, relevanciu bliziacu sa nule. V tomto pripade je navyse rec o jednej konkretnej neziskovke, ktoru autor v texte generalizuje na "niektore neziskovky" a v titulku dokonca len na "neziskovky", co keby urobil v diplomke na UK, tak dnes problem, koho a ako ucit, pravdepodobne neriesi. Pritom s niektorymi radami sa, v zneni, v akom ich autor cituje, rozhodne nestotoznujem a zdielal by som jeho postoj, akurat v tejto chvili neviem, ci nahodou aj ta jedna konkretna neziskovka netvrdila v skutocnosti nieco, co sa od autorovej citacie lisi asi ako jednotne cislo od mnozneho.

+1/−2
doporučit
6.4.2020 17:29

P68e96t70r 84L38a59n68g53e62r 6455335740332

Tak, odbory a neziskový, do všeho kecat, brát za to peníze a za nic nezodpovidat.

+1/−2
doporučit
6.4.2020 13:05
Foto

R83a39d90e68k 59P53o46l73i27c93k88ý 6831263981884

No já se obávám, že v současné situaci ani učitelé jak známkovat nemají. Nějaké zkoušení na dálku prostě nemá oporu v našich zákonech a totéž platí o domácí výuce tak jak úrobíhá.

Takže můžete se tvářit jak známkujte, ale případný spor porstě prohrajete.

Navíc domácí známkování naráží na mantinely zabezpečení (jak zajistíte, že známkujete opravdu žáka ne jeho rodiče) tak na technické vybavení a na spoustu dalčíších problémů.

Takže bez ohledu na to jestli je správné známkování či slovní hodnocení známkovat tak aby to mělo nějakou právní váhu je nesmysl

0/−7
doporučit
6.4.2020 21:26

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz