Pátek 29. května 2020, svátek má Maxmilián, Maxim
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 29. května 2020 Maxmilián, Maxim
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J40i96ř59í 92S56c73h33m12i49d39t 5410393604745

Já se na to dívám ze současného i historického hlediska.

Pokud někdo postaví někde sochu někomu v jisté době a ta socha tam je řadu desítek let a to i řadu desítek let po změně režimu, tak má nějakou historickou hodnotu a vypovídá o naší historii a že byla i komunistická nám už nikdo neodpáře tak, jak nikdo Německu neodpáře druhou světovou válku. Koněv je mimochodem i držitelem vysokého vyznamenání uděleným USA, které také padlo v jisté konkrétní historické době.

Jiná situace ovšem je, když někomu stavíme sochu dnes, se znalostí historie a stavíme ji zpětně za věci dávno minulé, pak můžeme vzít v potaz všechny historické souvislosti a postavit dnes někde sochu Koněva by už bylo asi hodně za hranou a nikdo by to zřejmě neudělal.

Bohužel mnozí tohle rozlišit neumí a i odborná obec historiků se jasně vyslovila pro sochu ponechat, bohužel dnes se jede na politické vlně a když se to nehodí odborníky se neposlouchá.

+32/−4
doporučit
5.4.2020 9:57
Foto

P78a16v48e42l 73D68v95o37ř33á65k 5309805444160

Článek je pojat zevrubně, leč pouze vnějškově. Je potřeba se podívat trochu do historie, abychom pochopili, čemu se říká "duch doby".

V r. 1952 začala stavba mnohem monumentálnějšího díla v Praze na Letné, viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Stalin%C5%AFv_pomn%C3%ADk

Byl přivezen model od arch. Švece a debatovalo se, v jakém měřítku má sousoší být vytesáno. S. akademik Zdeněk Nejedlý, byv tam dovezen na vozíčku, prohlásil: "Já chci, aby byl vidět až z Kolína". To mu souzi rozmluvili. Opodál stáli dva sovětští poradci, kteří dávali svým výrazem lehký nesouhlas, neb už tušili. Nicméně v r.1955 bylo slavnostní odhalení, viz wiki.

Ale Boris Chruščov, který upozornil na Stalinův kult osobnosti (a současně u nás objevil Karla Čapka, ještě v roce 1961 uváděného v učebnicích jako buržoasního pisálka Hradu) tak nějak způsobil, že v r. 1962 byl pomník odstřelen a arch. Švec ukončil svůj život v podzemí pomníku. Podrobnou historii a "legrácky" ze stavby i likvidace mi mnohem později vyprávěl arch. Z., který byl dohledem nad stavbou pověřen.

Nějak se nepamatuji, že by skalní soudruzi vlastním tělem odstřelu bránili.

Přišla zlatá léta šedesátá. Již v r. 1965 se ve studentském časopise Zkrat (ČVUT - FEL) objevil článek "Něco tu hnije, soudruzi". A hnilo. V r. 1967 havaruje elektrický rozvod na strahovských kolejích a po mnohých marných urgencích na opravu vznikne spontánní demonstrace studentů. která je brutálně potlačena bijícím srdcem strany, viz http://www.nebakov.cz/video/strahov1967.mp4

Sesle s. Novotného ze zakymácela a přišlo Pražské jaro. Leč v srpnu 1968 končící pod pásy tanků spřátelené ráže. Ale ani tenkrát se na zásluhy sovětských vojáku za války nezapomnělo, jak dokumentoval transparent, který u nás okupanty vítal:

"Otěc geroj, syn zachvátčik"

+13/0
doporučit
5.4.2020 16:07

J93i39ř38í 14K89o17n54r77á55d 8733318105282

Tentokrát s vámi nesouhlasím. Je laciné spojovat jednání starosty Koláře s hloupým využitím celé situace starostou Řeporyjí, kašparem Novotným. Původním jádrem sváru a problému bylo opakované hanobení památníku Koněva vandaly. Praha 6 již odmítala na svoje náklady pomník neustále čistit. Ruská ambasáda se na tom nechtěl finančně podílet, ale při jakémkoliv poškození pomníku protestovala proti hanobení, řekl bych typicky ruské,,, Radnice měla možnosti buď místo zabezpečit, včetně kamerových systémů, nebo neustále dokola vynakládat finance daňových poplatníků na čištění. Rozhodli se ((po řádném a demokratickém projednání zastupitelstvem) na odstranění sochy a zbudování pietního místa sovětským vojákům, které nebude důvod již hanobit. To je přeci správně, ne? No a že toho Novotný zneužil pro svoje vlastní zájmy, zatáhl do toho vlasovce, to už je přeci úplně jiný příběh...

+10/0
doporučit
5.4.2020 8:42

A84l32e69n17a 21K22ř68e64h74o39t83o87v45á 8667712114310

Nesleduju sice, jak je to ve světě se stavěním a posléze bouráním soch kohokoliv, ale nějak tak mám pocit, že to je český folklór... V kdekterém městě postavíme sochu komukoliv (míněno politickou situací), načež ho při změně politické situace odstraníme a vrazíme tam "ikonu" době odpovídající. Takže co nějakých 30 let stavíme a bouráme a vracíme a bouráme... de facto v každé české vísce.

Možná bychom se měli vybodnout na památníky politiků, vojevůdců ap. a napříště zdobit města a vísky kašnami a vodotrysky. Nebo Křemílkem a Vochomůrkou.;-)

+12/−1
doporučit
5.4.2020 9:23

J68a89n 53P51a66v42e45l 8113102558836

Jak sám píšete, Novotný není hlupák. Jsem si absolutně jistý, že on sám kašle na Koněva či Vlasovce. Pro něj to byl výtah k popularitě a další politické kariéře. Nic víc, nic míň. A bohužel, dost lidí mu tento boj o symboly žere.

+12/−2
doporučit
5.4.2020 8:42

J71a60n 70S85v10a47t94e19k 4473437603

Mám pocit, že pokud by byla socha maršála Koněva odhalena někdy poměrně těsně po II. světové válce, asi by kolem ní nebyl takový humbuk.

Iniciátorům odstranění sochy však asi nejvíc vadilo, že byla odhalena až v době normalizace jako jakási úlitba okupantům (po srpnu 1968 bylo všem jasné, že Sověti nejsou jen osvoboditelé a přátelé, ale i uchvatitelé, kteří tam, kam vkročí, podrážkou řádně zavrtí).

A srovnání s ROA a sochou pro ně? Nepochybně přispěli tito ruští vojáci k osvobození Prahy stejně jako Rudá armáda přispěla nezpochybnitelně k osvobození většiny území Československa. Památník na území Prahy tedy běžní vojáci ROA mohou mít (a nemusí tam být zobrazen Vlasov), stejně jako je na mnoha místech Česka možno najít památníky na osvoboditele z Rudé armády (a Koněv tam rovněž není a nemusí být zobrazen).

Porovnávat si vzájemně po letech pindíky není znakem vyspělého občana a skutečného vlastence....

+7/0
doporučit
6.4.2020 8:20

J73a33n 92U34l74r63i73c15h 8298193216831

Tak ja třeba rozdíl mezi vojákem ktery slouží své vlasti byt vedené jedním z největších masových vrahů, a člověkem ktery pro svůj prospěch měnil strany když se to hodilo vidím rozdíl.

Navíc by jsme si meli jasne přiznat ze Praha nebyla osvobozena díky pražskému povstání, ale díky vojenským operacím armád spojenců. A to jak na západě, tak východě. Praha by byla osvobozena i bez pražského povstání jelikož se o kapitulaci Německa rozhodovalo jinde než v Praze.

+11/−3
doporučit
5.4.2020 9:48

P72a98v40e38l 41C79h12m73e75l20í67k 5185895678335

Pane autore, tentokrát velká karma za objektivní a střízlivou analýzu. Poslední odstavec bravurně a výstižně shrnuje celou Vaši úvahu. Napsal jste to zkrátka výborně!

R^R^R^

+10/−3
doporučit
4.4.2020 22:59

J26a59r66o33s15l22a30v 56V91e77i43g48e20n36t 5468816778526

V celku rozumné srovnání. Jen si tak říkám, jeslli všichni ti, kterých se váš článek týká, pochopili jeho podstatu, neboť někteří vás chválí za slova, která jindy zuřivě mínusují :-)

+6/0
doporučit
5.4.2020 6:40

V51l59a11d36i47m63í80r 15R62o57z98e56h82n66a65l 5738160817126

Bez takových velitelů typu Montgomery, nebo Žukov (a pár dalších), by válka skončila možná

až v R. 1948 a Praha dopadla, jako Varšava.

+5/0
doporučit
6.4.2020 8:37
Foto

J58a54n 59V66l86a19d81y49k12a 2682348653824

Určitě za celých 30 let nebyla snaha o odstranění sochy Koněva? Jen se ptám? Nehledejte za tím nic zákeřného.

+5/0
doporučit
5.4.2020 7:55

K30a36r21e24l 81S66t57r39ž85a50n40o24v92s44k77ý 1858655525

Na otázku proč zrovna teď je jen jedna odpověď. A proč ne. Kdyby se to stalo kdykoli jindy kromě roku 1990, dala by se položit ta samá otázka.

+6/−1
doporučit
5.4.2020 8:48

P70e72t74r 95M49u91n15z50a69r 1595541989656

"Jednu jsem uvedl hned v úvodu a to je mnohdy až zbytečný boj proti normalizační soše osvoboditele, který je kontroverzní, ale stál tam bez většího humbuku už 30 let po revoluci..."

No já nevím, už dlouho předtím byla socha několikrát poškozena (patrně jako protiakce po dostaveníčkách kolaborantských spolků) a radnici prostě došla trpělivost. Ta situace nenastala ze dne na den zčistajasna.

+9/−5
doporučit
4.4.2020 21:15

V60l88a74d90i98m45í38r 61R90o98z45e10h25n73a26l 5558930877156

My Češi ztrácíme svou historickou paměť. Neměly by se bourat žádné pomníky. Jsou připomínkou na něco, nebo někoho. Jedno jestli to je Radecký, Koněv.... Případně na blbce a prdrellezy, kteří takové pomníky stavěli a kterých bychom se měli vyvarovat. Ať postaví klidně pomník Vlasovcům, ale, ať tam zůstane navěky. Za 200 let budou pomník uctívat, nebo vzpomínat na nejblbějšího starostu v historii obce. Naši předci také bourali Mariánský sloup

+5/−1
doporučit
6.4.2020 8:22

P33a81v68e22l 22B57e61ň24o 1738891611170

Jinak jediný způsob, jak v budoucnu začít trochu přemýšlet, než postavíme jakoukoliv sochu, je zákaz boření jakýchkoliv soch. Vypovídají o nás víc, jak všechny sto krát přepsané historie...;-)))

+4/0
doporučit
5.4.2020 16:42

J68i36ř95í 41G58r41o54h 1136945661163

Velká karma, výborný blog.Na tuto věc mám stejný názor jako vy.

+8/−5
doporučit
4.4.2020 23:20

R42o20s82t95i14s90l89a76v 53C13a59h20a 6603377167161

U "ceskych vlastencu" vernych ruske federaci ipravdu nemuzete hledat logiku a konzistenci .....

+14/−13
doporučit
4.4.2020 21:38

P77e86t87r 76V47r27c19h82o92v55s47k29ý 1242457556592

Nechutné, odporné, slizké.

A zcela v duchu nenávistné liberálně bolševické doktríny, jejíž jsme poslední dobou svědky. Pro liberálního bolševika, stejně jako toho rudého, je krédem: kdo není s námi, je proti nám. Proto jsme taky svědky, že vše co se jen trochu odchyluje od oficiální bruselské doktríny, je nazýváno jako proruské, prokremelské. Jakákoli svobodná diskuse, která se v dnešní době zabývá složitou interpretací našich dějin, je nutně "proruská", protože v této svobodné diskusi mohou zaznít i argumenty, které se do určených a povolených ideologických mantinelů nemusí vejít...

Důvod je zřejmý - mocenské centrum v Bruselu se zcela nepokrytě snaží zlikvidovat tzv národní státy a s nimi i jakoukoli hrdost na komunitu, jejíž jsme součásti či na její minulost. Proto ta řízená nenávist.. Proto ta obrovská snaha o změnu vnitřního významu slova vlastenec, které kdysi mělo v sobě vysoce pozitivní náboj, v rukou probruselského neomarxistického noka však postupně nabylo silně negativního významu. Inu, pokud zlikvidujete kořeny, zlikvidujete celý strom.

Je smutnou skutečností, že v minulosti velká spousta skvělých lidí, vlastenců (ať se tak sami otevřeně nazývali či nikoli) za svobodu této země zemřela. A bylo jedno, jestli umírali během nacistické či sovětské okupace. Další tisíce či statisíce skončili ve vězeních či byli podrobeni různým perzekucím. A to jen díky jediné věci - úctě a lásce k této zemi, svému okolí, lidem, kteří v ní žili

Vůbec to není o Koněvovi, vůbec to není o Vlasovovi. Je smutné, že v každé těžké době, ať už době nacismu či komunismu, se ve společnosti vždy vyskytl určitý počet morálně pokřivených jedinců, kteří vždy poklonkovali cizím mocenským centrům, a je jedno jestli Berlínu, Moskvě či Bruselu, a kteří touto zemí, lidmi žijícími v této zemi, kultuře i naší historii vždy hluboce pohrdali.

Je smutné, že autor tohoto blogu patří mezi ně.Rv

+11/−11
doporučit
5.4.2020 8:51
Foto

J29i85ř11í 16Z79e47d77n28í69k 1976716

Mně moje babička říkala o konci války dost šokující věci. Byl jsem příliš lehkomyslný a mladý, abych si je pamatoval do detailu. Tehdejší nálada byla úplně jiná a babička by všem za odstranění Koněva asi vynadala. Socha měla zůstat, kde byla a měl k ní být doplněn vysvětlující text. Koněva nehájím, má na rukou krev, ale byl symbolem doby a nějaké určité tehdejší nálady. Stavět pomník vlasovcům, je velmi divný nápad, hlavně s argumentem, že jinak by je Stalin postřílel. Ano, je to pravda. Koněvova účast ne potlačení povstání v Maďarsku je nezpochybnitelná a dá se říct neomluvitelná, ale on byl voják, takže, kdyby odmítl, tak ho zastřelili. Historie nikdy není černá ani bílá. Kdo má právo dnes soudit tehdejší poměry. Na jednu stranu je tu pakt Ribetrop-Molotov, pak je tu taky Mnichov. Kdyby nebylo Hitlera, žádná válka nebyla. Třeba by byla nějaká jiná, ale to se těžko soudí. Řada lidí si tenkrát myslela, že západ bude okamžitě ve válce pokračovat, proti Stalinovi. K překvapení mnoha se tak nestalo, všichni měli války dost. Zachytávám snahy přepsat historii do jedné barvy a reintepretovat úlohu Německa ve válce zčásti Německem samotným. Od náctiletého "historika" jsem zachytil názor, že Hitler bojoval vlastně proti bolševizmu. Což považuji za skandál, německé zločiny, stejně jako ruské, nesmí být zapomenuty. Rohodnutí, že spadneme Rusku, bylo učiněno předem.Tzv, západ s tím souhlasil. A psychopat z Řeporyj, patří do klece a do blázince. V politice nemá co dělat. Není historik, nemá právo posuzovat historii, nikdo mu ho nedal. Pan Novotný je smutným obrazem stavu naší politiky

+4/−1
doporučit
6.4.2020 6:19

J39a25n 32V46i31j96a14n 4477967278794

Tihlencti přejmenovávači ulic a sochobourači jsou největší darebáci, kteří chtějí šokovat, aby se odvedla pozornost od jejich svinstev, kterých se předtím dopustili.

Tak například největšími bojovníky proti komunistickému režimu a za demokracii v 1968 byli ti neoddanější komunisti z 50. let, jak se člověk mohl dozvědět z veřejných zdrojů. Jen si ty pražské komunisty vyhledejte v tehdejších Rudých právech a hned vám bude jasno co je to zač.

+8/−7
doporučit
5.4.2020 7:52

P28e65t72e65r 85Z31a96m43f39i33r 5887233632115

Predstavme si na chvilku jak by svet vypadal kdyby Hitler valku vyhral.

Byli bychom tady? Plany Nacistu jsou zname Heydrich prohlasil; “Cesi nemaji v teto zemi co pohledavat.” Plan byl vhodnou populaci ponemcit ostatni na vychod kde budou otrocit vyvolene rase. Na vychode mel byt vytvoreny “Lebensraum” kdyz Naciste napadli Sovetsky Svaz, vypalili cele vesnice postrileli muze,zeny,deti a hodili do hromadnych hrobu. Zatim co v Parizi si damy davaly kafe s vojaky z Wehrmachtu a se zajatci z Britanie bylo zachazeno jak se patrilo podle Zenevske konvence.

Naciste vrazdili “Untermenshen” na vychode a zajatce Rude Armady nechali umrit nebo upracovat. V byvalem SSSR zahynulo 28 milionu lidi. Vim ze Stalin mel velky podil ale jedno je jiste Ruda Armada a lid byvaleho SSSR meli nejvetsi podil na porazce Nacistu.Jsem si vedom ze byl “Land Lease” a konvoje do Murmanska ale byvaly SSSR zaplatil lidskemy zivoty a kde bychom dnes byli z jejich obeti?

Nejsem Komous ( utekl jsem s Mamou v roce 1978 pres Jugoslaviji do Rakouska potom jsme imigrovali do USA).

+3/0
doporučit
6.4.2020 19:27

P18a30v14e71l 16B50e97ň29o 1568211211630

A pan Sõcz si při tom nevšiml, že ruská vejce se fakt už neprodávají, už je přejmenovali...;-)) a to je to hlavní a vždy to Čechách bylo a bude, tedy i u těch soch...;-))

+3/0
doporučit
5.4.2020 16:40

J39i24ř82í 91Z48a51p21l31e68t31a86l 2240738222414

Ano, taky mám pocit, že pro řadu lidí, ať už z jednoho názorového extrému nebo z druhého (v Novotným v čelem, mimochodem), ta diskuze není o tom, jestli si určitá historická osobnost zaslouží pomník nebo ne, ale jestli chtějí Rusko co nejvíc naštvat nebo mu naopak co nejvíc lézt do zadku. Nafackovat by si každopádně měli obojí:-P

+3/0
doporučit
5.4.2020 15:30
Foto

V47á10c37l10a91v 42S33z66ő95c94s 9274927542722

Jinak budu se snažit odpovědět na všechny rozumné komentáře, akorát s flexou v jedné a vrtačkou v druhé ruce se to dělá dost těžko. Takže v průběhu dne, venku je krásně a práca nečeká :-)

+3/0
doporučit
5.4.2020 10:19

I77v67o 53B18o74u19š43e 5142247508

Nějak mi chybí aspoň jeden důvod, proč by tam ta socha měla stát i nadále, jiný než - 30 let nikomu nevadila (což není pravda), tak tam už musí zůstat navěky.

+8/−9
doporučit
4.4.2020 22:44

L96a74d21i89s85l60a81v 83S91a75u84e86r 8187201833624

Koněv nebyl žádný svatoušek, ale když tak zabruslím do historie té doby tak kdo byl svatý z těch kteří dokázali porazit Hitlera? Nikdo. Od Stalina po Churchilla a De Gaulla. Ale srovnávat Vlasovce kteří velice těsně spolupracovali s komandy Einsatzgruppen na likvidaci židů a Poláků s maršálem Sovětského svazu je myslím hodně za hranou. Glorifikovat Vlasovce kteří na konci války chtěli po třetí převléci uniformu je hnus asi stejný jaké oslavovat jednotky SS. Třeba ale na to časem také dojde až bude na radnici další podivín a postavíme pomník pro SS za to, že tak krásně stříleli a plynovali české vlastence...

+5/−4
doporučit
5.4.2020 19:23
Foto

I46v80a59n 34M52a55r92e37k 6234588192

Pane Szöcsi. Karma. R^

+5/−4
doporučit
4.4.2020 21:24

B56o29h14u66m38i66l 32D84y51m45á57č55e15k 7187664210693

Já mám asi názor trochu odlišný. A ten je - sochy by se ničit neměli! Každá doba, ať si postaví co chce\musí, ale nastávající generace, by měly mít právo vidět i třeba tu "zrůdu"... a učit děti, že ta doba byla jaksi šílená... Jaký je rozdíl mezi likvidací antických soch "křesťany" a tímto? Ale třeba jsem pomýlený ;)

+3/−1
doporučit
5.4.2020 20:58

F79r11a81n65t98i63š35e79k 67F43l90i71n32t64a 1954580469323

Osobně souhlasím s odstraněním sochy maršála Koněva a jejím nahrazením památníkem všem osvoboditelů Prahy, protže to nebyl maršál Koněv, kdo proléval krev při jejím osvobozování, ale to množství obyčejných vojáků na bojové linii. Těm ten pomník právem patří. A stejně by to mělo být vždy a všude.

+2/0
doporučit
7.4.2020 10:11

P74e45t55r 80L30a79n53g60e77r 6945445110782

Velmi dobrý článek. Bohužel mnoho diskutérů jej pochopila jako útok a vzala si z něj jen to, co je už zakotveno v jejich postojích. Nejvíc si cením u vašeho článku vyváženosti a nestrannosti, což mnozí se svým černobílým viděním nebyli schopni pojmout.

.

Koněv byl gauner a jeho socha tady nikdy neměla stát. Bude v muzeu tam, kde patří. Ale její "odstraňování po 30 letech" není záležitost vyššího principu mravního, jak tomu mnozí blogeři uvěřili a snaží se tím masírovat i ostatní. V první řadě jde o politické body a nebudu se divit, kdyby vyšlo v budoucnu najevo, že je za tím i nějaký osobní prospěch.

.

Autorovi karmaR^

+2/0
doporučit
7.4.2020 8:47
Foto

M46i47c36h26a53l 78G18r73e63š14l12i12k 9851646502596

Doplnění:

RONA - 29. Waffen-Grenadier-Division der SS „RONA“ (russische Nr. 1) - součást Waffen SS.

Jak naznačuje č. 1, nebyla jediná... 30. Waffen-Grenadier-Division der SS (russische Nr. 2).

ROA "Vlasovci" - Die Russische Befreiungsarmee součást Wehrmachtu.

Byly i další jednotky. Na straně nacistů bojovaly cca 2 miliony sovětských občanů, z toho cca polovina etnických Rusů. Bez nich by se Němcům zhroutila fronta na východě mnohem dřív.

+2/0
doporučit
5.4.2020 13:25
Foto

K73a35r89e19l 59P29l88a94c44h54ý 6106456284209

Na podobná prohlášení, jako je: "Vlasovci Prahu sice pomohli osvobodit, ale jsou velmi kontroverzní, mají na rukou krev nevinných lidí." Odpovídám: "A Koněv ne?"

+3/−3
doporučit
6.4.2020 17:25

M73a12r71e97k 89V92a84l27i69č42e92k 2531659704910

pekne!

+2/−1
doporučit
5.4.2020 18:48

K76l28á76r66a 95T36r44n70k74o87v37á 3864169364579

Vám je to jedno, protože nemusíte chodit kolem a dívat se na hnusnou normalizační sochu s krvavýma rukama.

+2/−2
doporučit
6.4.2020 22:11

M43a63r72i27o 84V90á37p83e91n52í69k 4790498714489

Nedávno jsem psal něco o aroganci a dívám se na poslední větu, ale co už. Teď k tomu, proč odstranění sochy Koněva právě teď má logiku. Má stejnou logiku, jako by byla socha odstraněna před rokem nebo za další rok. Vždy by to bylo stejné. A proč. To všechno jsou ty správné roky? Těsně po revoluci jsme tady řešili věru jiné věci. Bourali se Leninové, odsouvala se sovětská vojska. Koněv byl bezpředmětný. Za třicet let jsme se ale posunuli a práh naší citlivosti se snížil. To, co bylo dobré v devadesátkách, dnes už může být pěst na oko. Koněv. Tak proto. Koněv kromě toho, že byl velitel osvoboditelské armády byl zejména mocným nástrojem sovětského ruska, tedy nepřítelem demokracie. A to není udržitelné. Někdy to přijít muselo. Památník rudé armádě není problém. Ale personifikace do Koněva je přes čáru. A to notně. Stějně je to s vlasovci. Vděčnost je na místě. A proč jim nepostavit pomník. Ale ne se klanět před nějakým jejich velitelem. To vše je stejné, kritéria jsou stejná, přístup je stejný.

+2/−2
doporučit
6.4.2020 20:11

J27i36ř44í 39Ř72e61z33n26í50k 4522772743365

Máte zmatek na duši, neumíte rozlíšit mezi bořením a stavěním. To jsou dvě rozdílné činnosti, jedna se týká minulosti, druhá budoucnosti.

+2/−3
doporučit
4.4.2020 22:14

A36l24e14x57a39n63d15r 45C19h12y96t73i90l 2374492825131

Starostovi Řeporyj se podařil husarský kousek. Dostal se do státním aparátem kontrolovaného média, kde jim v živém přenosu řekl na plnou hubu, jaký je ten jejich režim a jak si po svém vykládají dějiny. A i když to mohlo vypadat trochu afektovaně, jejich reakce byla úplně přesná a v celé své nahotě! Perfektně to pak okomentoval ten Rus v opozici. Brilantně.

I já si myslím, že Novotnému nešlo o žádnou slávu, dělá to z přesvědčení. Socha Vlasovců měla vyprovokovat reakci Ruska, protože se to dalo očekávat, Ruská strana se prostě musela vyjádřit veřejně, aby své občany přesvědčila, že oni, Rusové, si to přeci nenechaájí líbit. Politické body Novotnému? To si může myslet jen hlupák. Více než polovina voličů volí strany jako ANO, ČSSD a KSČM. Jejich hlasy mu to zrovna nepřihraje.

A jestli pomáhali Vlasovci i Koněv, tak proč by nemohli mít sochu oba? V tomto konfliktu to byly pro ČSR pozitivní postavy nehledě na minulost či následnou budoucnost. Zlatá je ale právě ta reakce Ruska. Skočilo Novotnému na špek. A jak se tady proruští separatisté odkopali, to je úplně obdivuhodné ;-D;-D;-D

Takže se Novotnému podařilo mimoděk dokonce ukázat na vlastní pátou kolonu ;-D;-D;-D

+2/−4
doporučit
6.4.2020 8:30
Foto

M83i74r89o34s26l87a69v 78M91a27c70e11k 5491115430472

i amatér, který nemá o historických událostech ponětí a nechápe je, může být přínosem - jako ukázka toho, co vše si člověk může vymyslet, aby obhájil svůj předem utvořený názor

+2/−4
doporučit
5.4.2020 14:58

J59a18n 64H25y54n75e91k 5414837220909

Jestli chcete být tak spravedliví/množné číslo/, tak byste měli hodnotit i pana Havla, který souhlasil s bombardováním Jugoslávie. Tak by se jeho busty , pomníky a pod měly také odstranit. Pokud tomu tak není, jak je to opět jednostranné omezené myšlení.

+2/−5
doporučit
6.4.2020 10:54

D35a36g74m86a42r 88Č11e69r74n90á 1615467897877

Celkem pěkně napsané a hlavně na závěr přesná definice: Vše co se samo nazývá ,,vlastenci" jsou vlastně vlastizrádci a kolaboranti.

+2/−5
doporučit
5.4.2020 7:52
Foto

L68u69b83o23m27í48r 10S57t72e56j88s89k74a47l 1676294238422

Článek hodný pozornosti.

+1/−1
doporučit
5.4.2020 0:13

A83l14e57š 87N65o89v94á23k 5169211416774

Dobré...asi to pěkně schytáte od "demokratů"...

A mezitím někdo místo Koněva instaloval Stalina. S rouškou...

+1/−1
doporučit
4.4.2020 21:22

J83i26r12k78a 64B87r32u71n10n97e72r 4868362269247

R^karma

+1/−2
doporučit
5.4.2020 3:03
Foto

M84a10r21t93i36n 33F42r32é56l13i64c22h 9952568364

Měl roušku? Neměl. Takže tradá do izolace. A může bejt rád, že nedostal pokutu.

+1/−5
doporučit
4.4.2020 23:13
Foto

J52i86ř51í 60N24o20v15o57t45n88ý 6634357192221

To snad ani nemá smysl komentovat. Polovzdělanec, který nic neví o II. světové válce.

0/−2
doporučit
6.4.2020 9:18

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz