Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V dnešnom globálnom svete ešte niekoho zaujíma národnosť vlastníkov firiem?8-o

Mne je úplne jedno koľko Slovákov vlastní akcie VW, a koľko peňazí sa vráti dividendami naspäť na Slovensko slovenským akcionárom.

Najviac ma zaujíma, aký prínos je to pre slovenskú ekonomiku, okrem zamestnanosti, koľko prichádza do štátneho rozpočtu.

Za rok 2018 viac ako 100 miliónov € odviedli na daniach 4 firmy.

na prvom mieste, 305 miliónov € odviedol do štátnej kasy Volkswagen

na druhom mieste viac ako 200 miliónov €, US Steel

Tretie v rebríčku sú Železnice SR tesne pred nemeckým Schaefflerom Slovensko.

https://ekonomika.sme.sk/c/22253480/volkswagen-slovakia-je-najvacsim-platitelom-dani-na-slovensku.html

1 0
možnosti

Ač mně je vaše strana sympatická, tohle se vám poněkud nepovedlo.

1 0
možnosti

P72e28t97r 38B98u73r63i29a63n

24. 2. 2020 20:45

Paní autorko, sedla jste na lep levičáckým plačkám a bohužel po nich opakujete otřesné nesmysly. Tak např. že nám tu nic nepatří. Podniků se zahraniční účastí je u nás cca 20% což je přesný průměr EU. Tyto podniky jsou zpravidla tahouni ekonomiky i platů. Ryze českých podnik nemá tak vysoké mzdy, takže ty otroky práce hledejte spíše tam. Český majitel fakt nebude nutně automaticky utrácet a investovat své peníze v ČR? Kdo takový nesmysl vypouští je hlupák. Český majitel bude mít s největší pravděpodobností vilu vybavenou špičkovým zahraničním zbožím, jezdit bude v německém autě, na dovču do Thajska, oblíkat se v nejdražším butiku, bydlet a stravovat se v hotelích světových řetězců, mít bungalov na Madeiře a buď bude investovat do zahraničních technologií pro svou firmu, nebo si nakoupí akcie Nestlé.

A dividenda není zisk firmy zahraničního majitele, nýbrž výplata části zisku, který vyprodukují něčí investice a které nám zde generují obrat = náš blahobyt. Bez zahraničních investic by nám opravdu nic nikam "neodcházelo", ono by neodcházelo vůbec nic nikam. Ani k nám. A propó, pokud si spoříte v penzijních fondech, nebo máte životní pojištění, jste s největší pravděpodobností příjemcem těch prchajících dividend právě vy sama.

4 1
možnosti
Foto

Tak třeba čistě českých bank byla už v r.2016 jen asi třetina, přičemž objem kapitálu, který spravují, je ještě podstatně nižší..... Při tom vliv bank na ekonomiku země je zcela jistě vyšší než vliv nějakého malého podniku kdesi za humny Kotěhůlek...

https://www.mesec.cz/clanky/komu-patri-banky/

0 0
možnosti

J27o51s90e29f 14P81o12t15r

24. 2. 2020 19:11

Odborné kruhy tvrdí, že s životní úrovní jsme 70 až 100 let za našimi západními a jižními sousedy, Zrovna nedávno se jeden politik nechal v TV slyšet, že snad za jednu generaci, a budeme na jejich úrovni.

Jenže důvod není v tom, že nám to nepatří. To je pouze následek. Důvod je v tom, že nejméně 80% procent našich lidí se dívá na svět optikou komunistických politruků. Třeba vztah podnikatel - dělník. Tam na západě je podnikatel ten co dává práci a peníze dělníkovi, který tak může živit rodinu, dělník je pro podnikatele rozhodující silou pro úspěšný podnik a dosahování zisku.

Jak je to u nás?. Podnikatel je vykořisťovatel, který se má okrádat, co nejméně pro něj pracovat . Dělník je pro podnikatele otrapa, který nechce pracovat a chce vysokou mzdu.

Lidé prostě nechtějí pracovat, jsou líní a podnikatelé na vyšší výkon svých fabrik rezignovali, také pro obavu, aby nebyli označeni jako vykořisťovatelé.

Jediné řešení je změna myšlení, jenže to je neuskutečnitelné.

7 2
možnosti
Foto

To budou opravbdu na slovo vzatí odborníci.

2020 - 70 = 1950 (to jsme pár let po skončení 2.světové)

2020 - 100 = 1920 (to bylo po 1.světové, s hospodářskou krizí na dosah)

No a jižní sousedé? Kteří v té době?

2 1
možnosti

Milí přátelé, však mne znáte. Jmenuji je J. Foldyna a sem volný ! . Moc toho neumím - Pod mým vedením vše zkrachovalo. Nicméně, obraně jezdím na motorce, i v noci a vyji jako Vlk na měsíc. Jsem přítulný a hravý - Chcete mne ? Tomio, Vojtěchu - chcete způsobit potěchu ? No, Václava mám nejradši - tomu žádnej nestačí ! I úderná hesla, žádné zmatky = Pojďme si vzít - tu naši ekonomiku zpátky ! ... :-)

2 0
možnosti
Foto

Levná pracovní síla, to je takové klišé. Firmy se předhání, která nabídne víc, lepší benefit, aby získaly dělníky. Do práce vozí ze vzdálenosti 100 km autobusy do práce zadarmo, opět domů. Když nejsou, nabírají dělníky ze zahraničí. U nás uvažuje zahraniční firma zavřít továrnou, přesunout ji jinam, jenom proto, že nejsou lidi když jsou tak si vnucují vyšší plat, na který svoji produktivitou nevydělají.

0 0
možnosti
Foto

A38l18e95š 90M88e57r78t14a

24. 2. 2020 18:28

Produktivitou si nevydělají i kdyby makali jak bulhaři, protože se u nás většinou nedělají finální výrobky. Votom to je pane Kindle.

1 0
možnosti
Foto

Zrušíme tak zvané montovny a budeme mít nezaměstnanost 30 procent. Fakt je to dobrý. Ono je dobrý podporovat naše podnikatelé, ale bude o jejich výrobky zájem, bude je někdo kupovat.

0 0
možnosti
Foto

Opravdu jste zakladatelka "konzervativní pravicové" strany....?To jsou bláboly jako z komunistické agitky. Majitelé zahraničních firem pochopitelně chtějí svou investici zpět a dokonce mají tu drzost vydělávat a s takto vydělanými penězi si dělat co chtějí. Vy to máte nějak jinak....? To se potom není co divit, že se ta Vaše partička přetahuje o voliči s rudými i hnědými komunisty. Ti ovšem velmi podobné názory jako máte Vy nevydávají za "pravicový konzervatismus";-)

6 10
možnosti
Foto

Vy jste ten článek nečetl, viďte.

Autorka doslova uvádí: "...už konečně přestaňme zvýhodňovat pobídkami a různými úlevami cizí investory na úkor těch našich, pojďme si znovu vážit českých podnikatelů a právě těm poskytněme podporu a pomoc, protože ono se nám to mnohonásobně vrátí....."

Zdroj: https://janamarkova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=746064

5 3
možnosti
Foto

Trikolora může dosáhnout rychlého úspěchu tím, že výrobní závody Škoda v Mladé Boleslavi a Kvasinách Němcům vezme - jednoduše je násilně znárodní a vrátí Čechům. Pokud to neudělá, bude muset Trikolora vyvíjet dalších 20 let vlastní automobil české konstrukce a s rychlostí sobě vlastní jej za dalších 50 let začne vyrábět, takže děti, které nyní jezdí v kočárcích se v nich povozí až na stará kolena.

2 4
možnosti
Foto

No až ten automobil vyvine, tak zjistí, že o něj není zájem. Každý raději sáhne po prověření značce pak skončí, jako nákladní automobil Liaz.

1 1
možnosti

Jsem rád, když se na blogu setkám s normálním člověkem.Vam karma

3 2
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS