Děkujeme za pochopení.
T82o55m82á31š 42T16a62t59í37č48e54k
Á jé, aktivistka!
Ale konec srandy: co mne udivuje, že nikdo nebojuje za dvojsložkový vzdělávací systém, jak ho mají např. v Německu. Jo, to by se dalo debatovat o nárocích na maturitní zkoušky, kdyby maturita nebyla kvůli požadavkům na úrovni absolvování ZŠ pro srandu králíkům. Politiky a ouřady chápu - dělají svoje věci ze zištnosti nebo neschopnosti, ale že vy kantoři mlčíte k tomu, že budoucí zámečník musí umět ještě něco víc než budoucí řešitel černé hmoty a černé energie, aby na střední škole uspěl, to moje hlava nebere.
V79e42r30o92n19i14k89a 44V36a76l79í35k98o47v31á 48Š66u98b21o28v71á
Inu, já právě chci, aby studenti věděli více, proto si přeji návrat slohů a ústního do škol. Stávající maturitní model není šťastný. Vědomostní záležitosti ošetří testy. Pěkný den.
H92a45n25a 98D59a97ň11k80o92v58á
Myslím, že "zkušený češtinář" by i na cizí škole při maturitní zkoušce dovedl ohodnotit studenta. Přece pozná, jestli student se dovede vyjadřovat a ví o čem mluví. Zkouška není jen o naučeném obsahu nějaké knihy, je také o celkovém chytrém vyjadřování.... Na škole chybí rétorika, aby byla čeština "naplněná". Už jen
z rozhovoru se studentem se dá mnoho usoudit. Dřív byl na školách při maturitě přítomen jeden učitel z jiné školy. Myslím, že jeho přítomnost dodávala zkoušce trochu váhy. I když zkoušel domácí učitel, který zná žáka a může správně hodnotit. Bohužel, celkové klima společnosti dnes je velmi narušené zásahy jako protekce, snížené pozice učitelů ....
J50i80ř45í 72Ř59e66z88n33í43k
V mém případě šlo o předsedu maturitní komise, vzájemně jsme si ihned rozuměli, a pokud si vzpomínám, tak šlo profesora češtiny.
V90i19k17t72o13r 29Š83e82d20i66v95ý
"Státní forma" části maturitní zkoušky má spoustu různých nevýhod ale také jednu zcela zásadní výhodu - vcelku slušně zaručuje jednotnou úroveň hodnocení.
Vrátit hodnocení do rukou učitelů na náročnějších školách znamená také vrátit hodnocení do rukou podvodníků a prodejců vysvědčení.
-
Dnešní koncepce maturity je otřesný kočkopes kulhající na všechny tři nohy. Řešení ale není v návratu na školy, nýbrž v odnětí všech částí zkoušky z dosahu kohokoli na dané škole.
V60e25r29o82n85i96k15a 93V58a15l87í62k43o27v38á 53Š62u73b71o81v77á
Jako že učitelé budou zkoušet na jiných školách, než kde učí? Taky kolegové navrhovali kamery, abychom se cítili ještě lépe... A nestačily by fakt ty testy?
J74a77n37a 62M85a72j22o78v74á
Veroniko, vím, že o maturitách píšete často a nejste z nich šťastná. Netajím, že tématu nijak nerozumím, maturovala jsem dávno a na současném způsobu mi asi nejvíc vadí jeho nepřehlednost, neustálá dlouhá čekání, která maturanty přivádějí k šílenství a zcela subjektivně i nízké nároky proti tomu, co jsme zažívali my (ale to může být jen dojem).
Netroufla bych si to tématu diskutovat, ale napadlo mne jen, jestli by nebylo šikovnější s některým z členů školského výboru navázat předem kontakt, sejít se, vysvětlit svůj názor a přístup - prostě JSTE odborník z praxe, domluvit se, co pro výbor připravit a pak přijít v roli hosta, který je očekávaný. Mohlo by to pomoci.
Víte, myslet si, že si vás všimnou, protože o tématu píšete je takové optimistické. Snad až příliš. Ráda se držím toho, že chci-li se s někým domluvit, musím se naučit jeho jazyk a mluvit jím. To prostě platí i v parlamentu.
V24e89r24o96n97i35k60a 62V85a62l60í93k74o38v12á 55Š72u55b73o75v31á
Děkuji, Jano. Ano, kontaktovala jsem ty, s nimiž mluvit chci, a jmenovala v blogu ty, s nimiž mluvit nechci. Uvidím, zda se mi někdo ozve.
Třeba profesor Bohuslav Svoboda, jeho řeč mě skutečně vyděsila. Před mnoha lety, v roce 1997 jsme s Danajkou vedly kampaň za záchranu ÚPMD v Podolí. Za tuhle krásnou porodnici se tehdy postavily všechny ostatní pražské porodnice. S jedinou výjimkou - Vinohradská porodnice v čele s profesorem Svobodou to neudělala. Šlo samozřejmě o pacientky, které Podolí Vinohradům přetahovalo. Tenkrát jsem tu nekolegialitu nechápala.
A s Kateřinou Valachovou také mluvit nechci. Napáchala toho v českém školství už dost.
I poslanci by měli zvážit, s kým se při hlasování spojují.
Z48d84e27n84ě47k 91Ž29í10k33o92v25e83c89k96ý
Proč je státní maturita špatná? Má to znamenat, že
a) její konkrétní současná forma je špatná, a protože nevěříte, že by se podařilo prosadit její opravu, tak decentralizace by to zachránila aspoň na některých školách;
nebo
b) z nějakého důvodu chcete, aby úroveň na různých školách byla různá?
V48e46r29o13n91i98k87a 18V30a82l10í49k34o16v22á 26Š47u12b52o15v51á
Navrhujeme ponechat testy, slohy a ústní vrátit do kompetence škol.
Celou historii SM mám v blozích (a článcích z MFD) v rubrice Škola a maturita. Až pochopíte systém, založený převážně na formě, můžeme diskutovat dále.
J68i43ř85í 38Ř67e78z90n48í14k
Co máte proti tomu, aby státní zkouška prověřila schopnost studentů abstraktně i logicky myslet na určité úrovni pro všechny shodné, tedy sepsat nějaký smysluplný text a použít matematické symboly. Když jsou do toho vráženy veřejné peníze.
V17e36r35o69n83i32k31a 39V63a44l84í97k66o22v86á 17Š54u22b40o83v55á
Proti smysluplným textům a abstraktnímu myšlení nic nemám, naopak. Proto chci, aby slohy a ústní vrátily do kompetence škol. maturanti už deset let smysluplné texty nepíšou a formální rozbory dvaceti děl budou mít dlouhodobé následky. Pěkný den. PS: Předpokládám, že o té maturitě také mnoho nevíte.
- Počet článků 460
- Celková karma 26,64
- Průměrná čtenost 1711x
Knihy:
Soukromý nebe (2004) - pohádka o jedné krásné porodnici, rizikových těhotenstvích a lásce v mnoha podobách. A o Čaroději Gralovi, který v té porodnici pomohl mnoha budoucím maminkám.
Češtinářky 1. 9. 2022
Češtinářky jsem psala od roku 2014 do roku 2021. Snad je to román o českém školství, učitelích studentech a literatuře. A témata? Zásadní - láska, přátelství, souboj jedince s mocí a systémem a reakce nadřízených (mobbing a bossing)... V knize si nejvíc cením hovorů o literatuře ve třídách - ani jsem si nemusela moc vymýšlet, moji bývalí studenti vědí. Nejvíc jsem se bála při psaní kapitol o čertech a ďáblech a při učitelských poradách. Nejvíce jsem hlídala slůvka při rozhovorech s Čarodějem. A nejvíc jsem se nadřela při komponování věrohodné Kristovské paralely. Inspirací k ní mi byl skutečný příběh z jednoho gymnázia na Moravě.
Dost jsem si vymýšlela. Ale situaci v českém školství jsem snad zachytila podle svého nejlepšího vědomí a svědomí.
Kdo se odchyluje, musí často z kola ven. Boj se systémem bývá fatální. A v posledních letech se to zhoršuje...
Moje stránky:
https://www.cestinarky.cz/
mail: ver.valikova@seznam.cz
Seznam rubrik
- Kámošky
- Ženy a muži
- Časové a příležitostné
- Bezpečné místo k nadechnutí
- Porodnice a Soukromý nebe
- Škola a maturita
- Literární seminář pro oktávy
- Děti a Sešívané léto
- NEVERMORE
- Moře a další lásky
- PPP - Proti předčasným porodům
- Rodinka jak ze Shakespeara
- Taháky k maturitě
- NE! plošné střídavé péči
- Zvířátka
- Povídky