Pátek 3. dubna 2020, svátek má Richard
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 3. dubna 2020 Richard
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J23a71r17o98s43l51a33v 95L97i31m49a 1665747271

Pane Firlo. Dekuji za pripominku. Slouzil jsem u protiletecke obrane Trince. V roce 1968 jsme konecne menily Krupovky 88mm kanony za 85 mm ruske, navadene "radiolokatorem" Byla to sranda, ale jen ti "amici" si z nas delali legraci. Od Norimberku jeji 105ky vystartovaly a hura primo proti nasim hranicim. (nekdy i v noci). My museli byt v pohotovosti. (potvory)

Zivot mne zavedl za more a pri nahode dane pane Bohem, jsem se setkal s letci, kteri na tom Norimberskem letisti slouzili. Mohu vam rici, ze jsme meli vzdy velmi krasnou besedu. Srandy plny kopec.

Tak jsem branil socialismus!!!!

0/0
doporučit
17.2.2020 16:48

J83a65r21o17s17l16a22v 45L90i54m15a 1535717591

Ten rok nebyl 1968 ale 1958. Veliky preklep!!!

0/0
doporučit
17.2.2020 22:49
Foto

J71a55r54o19m24í77r 77P25e88t73ř52í87k 6304561289218

Před bojovou zástavou byli za komunistů fotografováni jen nejlepší vojáci, kteří vzorně sloužili socialistické vlasti.

Kromě toho ještě máte odznak vzorného vojáka a odznak třídnosti.

Gratuluji!

+1/0
doporučit
17.2.2020 13:23
Foto

V83l40a22d35i14m65í28r 32K30r36o77u76p79a 8617928881792

Tak třídnost měla drtivá většina specialistů - řidičů, jeřábníků, tankistů a podobně, podle šikovnosti a najetých motohodin pak se lišilo jen číslo té třídnosti.Co se "bonzáka", aneb Odznaku vzorného vojáka týká, tak toho jsem dostal i já, aniž bych vůbec věděl za co. Nebyl jsem ani v SSM, nikdy jsem se nezapojoval do žádné politické aktivity, přesto jsem ho "vyfasoval". Asi si chtěli jen odškrtnout tabulku, že mají na útvaru tolik a tolik "bonzáků".

0/0
doporučit
17.2.2020 14:25

B73o33h51u76m39i51l 95V48a68n76ě47k 5642295852656

Většina záklaďáků nestála o odznak vzorného vojáka jako takovém, Stáli o

opušťák, který byl s tím odznakem automaticky udělovám.

To je můj případ, vzorného vojáka mi udělil velitel dislokovaného kurzu zbrojířů v Jihlavě za úspěšné složení zkoušek. Nešlo o nějaké bonzáctví, jen mi nedělalo problém zvládnout požadavky na znalosti zbrojíře - specialisty na dělostřelecké vyzbrojování. Bylo to jen zapsáno do mých papírů, fyzicky jsem odznak ani opušták nedostal.

Asi po půl roce po návratu k útvaru v Pardubicích, když jsem chtěl jet domů, tak jsem na to upozornil evidenčního důstojníka a dostal jsem ten odznak a hlavně i ten opušťák. To pravidlo se mi hodilo. V té době jsem byl u celé řady lampsáků v nemilosti, protože jsem při čtvrtletní profilaktické prohlídce napsal do evidované praporní knihy prohlídek napsal, že mají rezavé pistole. Od těch dob jsem už tu knihu při dalších třech prohlídkách do ruky k zápisu nedostal a neměl nějaký nárok na opušťak i když jsem byl jako zbrojíř členem štábu praporu.

0/0
doporučit
17.2.2020 17:54
Foto

V27l79a70d74i40m45í54r 16K37r31o87u87p98a 8117448361802

Ano, ten opušťák byl za to dobrý a ještě, pokud si dobře vzpomínám tak k tomu byla nějaká hodina délky vycházky navíc. Jestli to mělo vliv i na výši žoldu, to už si nevzpomínám, ten jsem měl vyšší díky hodnosti, to vím jistě. A "bonzák" se odznaku vzorného vojáka jen tak hovorově přezdívalo, samozřejmě, že to neznamenalo, že dotyčný, co ho dostal, na někoho bonzoval. ;-)

0/0
doporučit
18.2.2020 11:46
Foto

J62a18r56o32m75í44r 53P87e26t85ř45í87k 6804671119508

Pane Kroupo,

vzhledem k tomu, že jste k odznaku Vzorného vojáka získal i hodnost desátníka, tak jste socialistické vlasti musel sloužit lépe než já, protože já jsem skončil jako vojín po dvou letech základní služby i po třech vojenských cvičeních.

0/0
doporučit
17.2.2020 18:09
Foto

V22l59a10d90i27m58í43r 28K27r23o54u50p63a 8957478331492

Desátníka jsem dostal proto, protože jsem absolvoval poddůstojnickou školu na odbornost - řidič - strojník DOK.

0/0
doporučit
18.2.2020 10:31

O65t11o 20S39t42r50á44n26s85k24ý 1581190278565

Jj, DOK. U toho jsme jednou museli měnit duši, to kolo mělo přes dva metry a ta obruč, co zajišťovala pneumatiku, vystřelila a udělala vedle kamaráda do omítky pěknou díru. Kdyby to tenkrát chytil do břicha, tak by tu už nebyl.

0/0
doporučit
9.3.2020 15:01
Foto

M63i86r47o86s51l43a45v 62M14a73c37e15k 5621895130342

já se přidávám ke gratulaci, velký respekt k bojovým úspěchům autora a k nejvyššímu ocenění - foto s bojovou zástavou - jakého každý voják jen tak nedosáhl R^

+1/0
doporučit
17.2.2020 14:43
Foto

V29l48a21d48i24m65í89r 21K78r18o65u74p40a 8437838191982

Většina těch, co toho dosáhla se za to dodnes stydí...

0/0
doporučit
17.2.2020 15:49
Foto

J65a89r63o26m19í95r 88P14e13t96ř46í11k 6374871549238

Nevím, ale osobně bych se více styděl za to, pokud bych obdržel vyznamenání za absolvování mise v současném Afghánistánu, nebo Iráku.(Což není žádná narážka na Vás).

0/0
doporučit
17.2.2020 18:15
Foto

V61l93a19d96i78m42í96r 95K35r17o42u77p69a 8317698881282

Tak dostat vyznamenání třeba za statečnost před nepřítelem, kdy někdo zachránil svoje kamarády palbou, přesto, že byl třeba sám raněný, to já považuju za čest. Ono totiž i v tom Afghánistánu dnes těm klukům osobně ani tak nejde o nějaké politické důvody, ale jen o jedno - přežít a postarat se o kámoše, kteří se zase na revanš starají o vás... Nic jiného v tom není, žádná vlajka, vlast, nebo podobné žvásty politiků...

0/0
doporučit
18.2.2020 11:50
Foto

J15a95r98o48m17í20r 52P32e44t20ř68í53k 6194511309218

V Afghánistánu jde především o to, že tam naši vojáci nemají co dělat (stejně jako tam neměli co dělat sovětští vojáci), protože většina místního obyvatelstva je vnímá jako nepřítele a okupanty.

Ale pokud těm klukům nejde o nějaké politické důvody, ale jen o jedno - přežít a postarat se o kámoše, jak píšete, tak to je poněkud divná motivace, když jsou tam dobrovolně, nemyslíte?

A hrdinství? Tak, jak jste je popsal v obecné rovině máte určitě pravdu. Ale, pokud jsou to hrdinové jako generál Petr Pavel, kdy jeho "hrdinství" zaplatil životem srbský velitel, po kterém nyní neštěkne ani pes, tak máme o hrdinství představy poněkud podivné.

0/0
doporučit
18.2.2020 16:12
Foto

V61l78a49d74i22m30í33r 91K67r89o11u62p20a 8437818371562

Vy vůbec netušíte, že dnes už se do zahraničních misí jezdí rozkazem?!8-o

0/0
doporučit
18.2.2020 17:01
Foto

J82a32r90o54m73í53r 83P65e73t44ř31í38k 6524261659218

To jsem netušil, že máme stále povinnou vojenskou službu.

0/0
doporučit
18.2.2020 17:22
Foto

V66l18a51d29i24m16í83r 72K16r80o27u19p89a 8217108381412

Ne, to samozřejmě nemáme, do armády každý vstupuje dobrovolně, ale když už tam vstoupí, tak automaticky souhlasí s tím, že může dostat rozkaz zúčastnit se zahraniční mise. Ono to ani jinak nejde, armáda není spolek skautů, kde jeden na výlet v neděli jet nechce, tak nejede. Nevím, jestli se s Vámi shodnu na tom, že když každý vyspělý stát má nějakou formu armády, měli bychom ji mít i my. Armáda je potřeba, alespoň z mého pohledu ano. A jestliže je armáda nasazená v zahraničí, tak za to opravdu nemohou její příslušníci, odpovědnost za to jde za politiky. Takže nechápu Váš přístup, že vyčítáte vojákům jejich účast na misích - oni, když už v té armádě jsou, fakt moc na vybranou nemají a buďme rádi, že v té armádě vůbec někdo je. Možná byste se měl zamyslet na heslem - "... ochotní vedení nevědomými, dělají nemožné pro nevděčné..."

0/0
doporučit
19.2.2020 9:54
Foto

V95l36a28d38i65m86í34r 65K18r47o85u11p63a 8247738441512

Mě fascinuje, jak jsou si všechny fotky různých lidí z různých útvarů z vojny podobně... :-)

https://vladimirkroupa.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=62587

0/0
doporučit
17.2.2020 13:12
Foto

V53l35a39d17i42m75í47r 28K47r91o36u74p75a 8627438921962

Oprava - podobné...;-)

0/0
doporučit
17.2.2020 13:14

M55i88r46o82s10l30a27v 63B16u67č96e70k 6523653531734

Socialismus jsem bránil 2 roky po Vás. V Sušici jako písař - agresor šanci neměl ! Jsa mlád, Boha jsem rovněž hledal - V pivnici hotelu Fialka nebyl, podobně v nálevně na Svatoboru, ani v muzeu Sirek ! Tedy jsem cosi očekával ve Světnici ! - Samotný pojem dobrý, asi se tam mělo něco světit ? Tak jo, PŠM ! (Mj., ten pojem ze socialismu nechápu dodnes). No a pak to přišlo samovolně samo. Objevil jsem, že Bůh není po krčmách, či nálevnách - Čím jsem starším, tak nějak pociťuji, že se sobě přibližujeme úplně samovolně - tak nějak přirozeně ... :-)

0/0
doporučit
17.2.2020 10:20
Foto

J47a67r73o98m34í63r 59P80e19t28ř93í97k 6904411839518

Myslím si, že PŠM zůstalo součástí i naší profesionální armády.

Jen tehdejší politruky nahradili současní kaplani.

+1/0
doporučit
17.2.2020 13:27

M18i66r68o83s97l67a52v 15B21u52č36e18k 6493563941364

Tady si dovolím nesouhlasit. V dobách ČSLA - byl Bohem Kreml. Pak se tedy v Politickovýchovné světnici světilo. Stejně zvláštní - člověk se skládá z Těla a Ducha, (již staří Řekové). . Zvykli jsme si čistit si zuby, stříhat nehty a umývat se. No dobře - A co ta péče o ducha ... ? :-)

0/0
doporučit
17.2.2020 14:29
Foto

J82a10r37o94m69í92r 71P91e38t65ř72í81k 6354281729748

A jaký byl rozdíl mezi Bohem Kremlem a Bohem Hospodinem?

Asi ten, že ve jménu Boha Hospodina se vedlo daleko více válek a bylo více mrtvých než ve jménu Boha Kreml.

0/0
doporučit
17.2.2020 18:02

M83i55r62o84s96l68a75v 79B24u68č86e80k 6363513401624

Jaromíre, skutečně si nemyslím, že Váš konstrukt je přijatelný. Ty primitivní, argumentační pozice materialismu nepřijímám. Všimněte si, skutečně z dob Starořecké kultury - I sám sebe můžete chápat jako složeninu. Těla a onoho ducha - vědomí. Určujícím prvkem je pak to vědomí - hlava, mozek, přesvědčení, které tělo následně někam dovede.

Nesděluji nic nového - Kdo získá "Druhého hlavu" - Získá i jeho tělo. V podstatě pra základ všeho. Kreml má rozměr ideologický, pak promítnut i do naší socialistické armády. To duchovno nás doprovází neustále, od narození. Žijeme v nějakém prostoru, jsou tam tedy tradice - kultura. Vše se samozřejmě vyvíjí, viz epocha J. Husa ap.

I sranda ! Co bychom pak asi vyznávali, kdybychom se narodili ve stanu svého otce Beduína ? Čili to vše je k polemice, snažím se. Pořád jsem ovšem přesvědčen, že tupost materialistického Kremlu skutečně k ničemu nevede ... :-)

0/0
doporučit
18.2.2020 7:13
Foto

J32a67r25o89m13í88r 81P24e93t75ř54í41k 6944691789918

Budu se snažit argumentovat Vaším slovníkem.

Mně osobně argumentační pozice pro víru v kteréhokokliv Boha (tedy i Hospodina) připadají primitivnější než víra v materialismus.

Výklad víry v jakéhokoliv Boha je též výkladem určité ideologie. Navíc není založený na žádných faktech, pouze na smyšlenkách náboženských vykladačů.

Píšete o tuposti materialistického Kremlu, ale kam zavedla lidstvo slepá víra v tupost náboženských ideologií?

Vždyť se jen ohlédněte do historie, kdy křesťanští panovníci vyzývali stejného Boha k úspěchu ve válce (mohu Vám sem natáhnout motlitby císařů Viléma a Františka Josefa I. v roce 1866) a když se vrátíme ke třicetileté válce, kdy katolíci s protestanty vybili třetinu populace, tak mi vychází náboženská ideologie tupější než tupost materialistického Kremlu.

0/0
doporučit
18.2.2020 8:56

P78e61t33r 93K93o19r38e23c34k57y 2793107153901

No to jste měl štěstí, mě VKR neprokádrovala a skončil jsem v pracovní četě..

0/0
doporučit
17.2.2020 6:34

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz