Pátek 3. dubna 2020, svátek má Richard
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 3. dubna 2020 Richard
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

J76i29ř34í 43S90c46h12m68i77d93t 5600633194915

Komentovat Novotného si opravdu neodvážím nejsem totiž vzdělán v oboru psychiatrie.

Ale na domácí porody mám svůj názor a ten vychází od odborné lékařské porodnické veřejnosti a nezlobte se já tady prostě budu věřit odborníkům a ne laikům, byť nadšeným.

No a ta odborná veřejnost říká, že domácí porod je nezodpovědné ohrožení ženy i dítěte a to je všeobecný názor odborníků a já nemám sebemenší důvod jim nevěřit obzvláště, když ho podepírají o příklady ze své praxe.

Chápu, že spousta žen je schopná dát v pohodě domácí porod, ale žádná z nich nemá patent na to, aby dopředu na 100% věděla, že nebudou komplikace a když jsou, tak se rychle volá rychlá a doktore čiň zázraky i když před tím jsem ti řekla, že ničemu nerozumíš a že domácí porod je skvělá věc. Tyhle případy ovšem zastánci domácích porodu nikdy nevytáhnou, když danou budoucí maminku masírují, vždy je odkáží jen na ty šťastné, které si to jak píšete plnohodnotně užily a nikdy je nepošlou za žádnou z těch, pro které to znamenalo stres, strach o život dítěte a následný delší pobyt v nemocnici, který tak původně odmítaly a to v tom lepším případě.

Nejsem zastáncem někoho za to trestat, ale je třeba za svá rozhodnutí nést odpovědnost a tady jsou na místě pojišťovny, které by mohly říci za jakých podmínek a jakou léčbu budou hradit a tedy říci, že odmítnutím porodu v zařízení k tomu určeném bude pro rodiče znamenat úhradu případného výjezdu rychlé záchranné služby a pokud tam bude těžká újma na zdraví nebo smrt, tak aby se to v případě prokázání, že je to vinou domácího porodu posuzovalo jako zavinění z nedbalosti.

+22/0
doporučit
17.2.2020 20:37
Foto

V48i94k35i 47B48o53h55u69š95o15v33á 6506819447805

Rodila som na Slovensku v malej pôrodnici v Ilave. Niektorými zatracovaná, ďalší boli spokojní. Ja som sa pridala k tomu druhému táboru Keď si žena uvedomí, že pri pôrode nie je hlavnou hviezdou ona, ale to dieťa, ktoré sa má narodiť, tak pôrodnica je podľa môjho názoru stále najlepšia alternatíva, v prípade akýchkoľvek problémov je možné zasiahnuť. Kamarátka rodila tri mesiace predo mnou a keby nebola rodila v nemocnici, dcérka by jej bola umrela, pretože museli narýchlo robiť cisársky rez, malá sa otočila a šla nožičkami. Keď je pôrod v poriadku, dieťa v správnej polohe, je možné rodiť aj doma, mám kamarátku, ktorá takto rodila, jedna dokonca rodila v aute, ale ani jeden pôrod nebol plánovaný inde než v nemocnici, proste prišli kontrakcie, odtiekla plodová voda a do nemocnice sa to nestihlo.

Keď som bola v pôrodnici ja, mali sme tam pani, ktorá porodila mŕtveho chlapčeka... Nariek varovaniam lekárov, že pupočník už nefunguje ako má, dieťatko dostatočne nevyživuje a mala by ísť do nemocnice, rozhodla sa ostať doma. A dva dni na to ju priviezli do pôrodnice s tým, že dieťatko nekope... Umrelo...

V prípade domáceho pôrodu je všetka zodpovednosť na matke a prípadne prítomnej asistentke a keď sa niečo stane matke, alebo dieťaťu, je to len a len ich chyba. Viniť zdravotnícky personá, ktorý sa tam dostane, alebo sa dokonca s nimi hádať a pod. naozaj nie je namieste...

Je ale smutné, že niektorí "politici" sú schopní vytĺkať politické body aj na takýchto témach.

+16/0
doporučit
18.2.2020 13:01

D89a41n72a 50T45e52n50z84l46e85r 5830392605953

Porod není o čajíčkování a čmuchání vůně tyčinek a nějaké bio-muziky. A už vůbec ne o zážitcích.

Porod je hnusná, nesmírně bolestivá a velice nebezpečná situace. Byla. Je. Bude. Ne nadarmo dřív (dokud nebyli doktoři tak fit jako dnes) každá osmá umírala "na dítě". A z dětí umíralo každé čtvrté hned při porodu...

Plnohodnotné zážitky si sbírejte na dovolené.

+38/−7
doporučit
17.2.2020 14:24
Foto

V44ě80r83a 44R27a57m53b24o86u23s81k18o17v32á 3295191500647

"hledat cesty, jak z porodu udělat plnohodnotný zážitek" ????? to je reklama na nějakou novou cestovku? Kdybych rodila doma, tak jsme mrtví oba. Myslím, že by to byl skutečně plnohodnotný zážitek nejen pro nás, ale i pro další osoby.

+16/−1
doporučit
17.2.2020 10:09

M86a87r61t87i22n72a 48B96u20ň87k61o64v24á 9946730610340

"Jak udělat z porodu plnohodnotný zážitek" - takovou blbost může napsat opravdu jen muž :D

Jsou ženy, pro které je na prvním místě bezpečný porod a zdraví vlastního dítěte. Ty rodí v porodnici. No a pak máme Lesany, pro které je vlastní dítě jen vedlejší produkt toho úžasného okamžiku zrození, který je třeba prožívat v bazénku uprostřed obýváku s partou stejně ujetých rodinných příslušníků. Není důležité zajistit dítěti ten nejbezpečnější start do života - podstatné jsou ostré snímečky na sociálních sítích, kterak se krví a stolicí obalený potomek vyhrabává z roditel matky údernice.

Já nemám nic proti domácím porodům, ale pouze za předpokladu, že veškeré náklady spojené s rychlým zásahem záchranky uhradí dotyčná biomatinka.

+21/−4
doporučit
17.2.2020 12:06

M49i16l64a86n 37Š74ť54a59s68t36n45ý 8288652375457

Konečné rozhodnutí je na každém. V nemocnici vás taky nemohou držet proti vaší vůli. Podepíšete revers a jdete domů, i kdybyste měli zítra umřít. Stejně tak bych nechal podepsat revers nastávající rodičky, které se chystají rodit doma, že v případě komplikací a nutnosti převozu do nemocnice uhradí léčebné náklady. To by byla podle mne pro většinu "biomatek" ta nejlepší motivace přestat blbnout.:-)

+8/0
doporučit
17.2.2020 12:33

T28o72m73á17š 81Z92a70p70i77o59r 1435363340585

Nejvíce se mi líbí argument, já nejlépe vím, jak funguje moje tělo... A nejlépe ve 35+... Pokud je vše bez komplikací a tělo v pořádku, překvapivě se nic nestane, jinak bychom dávno vyhynuli. Nicméně těch komplikací poslední dobou přibývá a když se doma něco fakt podělá, nikdo už nemá jak pomoci...

+8/0
doporučit
17.2.2020 10:28

D67a22n43i69e94l69a 43N10a79g58y 1221170373536

Neviem ako v Čechách, ale na Slovensku je situácia v pôrodniciach dosť katastrofálna. Miesto toho, aby sa dal veciam prirodzený priebeh a lekár hlavne kontroloval, či ide všetko ako má a včas zasiahol, ak by nešlo, robí sa to naopak - pôrody sa urýchľujú pomocou oxytocínu a to takmer vo všetkých prípadoch, nie výnimočne. Telo matky ešte nie je pripravené, pôrodné cesty nie sú dostatočne otvorené a oni sa už snažia vypudiť dieťa nasilu von. Použitie oxytocínu spôsobuje komplikácie, ale načo sa starať 12 hodín o rodičku, keď sa to dá zvládnuť za dve? A keď žena nedokáže cez zúžené cesty dieťa vytlačiť, ziapu na ňu, že to robí zle, alebo jej môžu skákať na brucho. Aj tak sa mnoho detí narodí pridusených, hoci boli dobre otočené, donosené z bezproblémového tehotenstva. Kamarátka takto získala svojmu dieťaťu ťažké DMO. Polovica mojich kamarátok mala komplikácie fakticky kvôli tomuto. Preto ženy vo veľkom utekajú rodiť do zahraničia, aj do Čiech. A nikto sa nepýta, ako a prečo vznikli komplikácie pri pôrode v nemocnici, každý rieši len komplikácie pri domácom pôrode.

Ja osobne som za pôrody v nemocnici, ale bez bezdôvodného urýchľovania. To ale môžete mať len vtedy, ak si zaplatíte (napríklad 1500 eur u Kocha) alebo podplatíte pôrodníka. Odmietnuť úrýchľovanie sa prakticky nedá, lekári rodičky oklamú, vraj je to treba. Alebo sú k nej potom strašne hnusný (tiež skúsenosť kamarátky).

Takže pôrodníci by sa mali najprv zamyslieť nad sebou, prečo ženy radšej toľko riskujú, než aby riskovali pôrod v pôrodnici. Možno by stačilo zmeniť vlastný prístup (hovorím tu hlavne o slovenskom zdravotníctve, v Čechách je to myslím lepšie).

+7/0
doporučit
18.2.2020 15:12

P46e13t77r 53K60o26v45a50ř31í65k 1791413779457

Porodnice jsou uzpůsobené k porodům. Doktoři jsou k dispozici pro X porodů, vše je zefektivněno, jsou okamžitě k dispozici přístroje, sály a šikovné ruce.

Nesouhlasím s tím, aby ženy rodily doma s tím, že vlastně rozhodují o životě svého dítěte. Riziko ohrožení zdraví dítěte je totiž ŘÁDOVĚ vyšší než v porodnici! A to vše pouze kvůli tomu, že mladší generace jsou rozmazlené a sobecké, neochotné se trochu uskromnit a tu chvilku v porodnici strávit, aby minimalizovaly riziko komplikací a ohrožení života dítěte. To riziko je docela vysoké. Nesouhlasím s tím, aby před domem rodičky několik hodin stála nastartovaná sanitka s doktorem pro případ komplikací, jen z důvodu pohodlí rodičky. A tu celou "srandu" jí platila společnost.

+8/−1
doporučit
17.2.2020 14:30
Foto

M85i36c93h47a30l 11H11u23š12á58k 2707666115285

Rodit doma je spise otazka nejake formy iracionalni viry/nabozenstvi nez racionalniho rozhodnuti. Nezakazoval bych to - ale v pripade problemu at matka nese dusledky. Tim myslim uhradu zdravotni pece vcetne nasledne pece o poskozene novorozene. A to v pripade poskozeni mozku muze byt problem na cely zivot.

+6/0
doporučit
17.2.2020 10:25

J92i24ř94í 74Č64u27m33p74e81l88í75k 5186236262901

Považuji porod dítěte za intimní záležitost ženy,

takový velký zázrak zrození nového života a rozhodně bych byl rád, aby ženy měly v porodnicích, co nejlepší podmínky, ale narušovat tyto intimní chvíle ženy svojí přihlouplou přítomností, bych v žádném případě nechtěl. Tu radost z narození dítěte lze projevit dostatečně, až je dítě na světě a u maminky.

Budoucím maminkám bych pouze doporučil, aby šly rodit do porodnice, kde se rodí hodně dětí, protože tam mají nejvíce zkušenosti pro případ obtížnějšího porodu s tím, že jim přeji hodně štěstí a zdravé miminko!

+5/0
doporučit
17.2.2020 14:56

V77i89l62é91m 96B23a52r64á74k 4856367519326

" jak z porodu udělat plnohodnotný zážitek", to hovoří za vše. Život se stalo zažívání zážitkových zážitků. Žena nerozhoduje jen za sebe, ale za dítě a to nemá právo. Tak jako rodič nemá právo držet dítě za nohy z balkonu v 15 patře.

Jestli se oháníte konzervatismem, tak pokud dojde u domácího porodu ke komplikacím u matky, měla by celou péči zaplatit (nebo spoluúčast, obecně u všech rizikových jednání, chlastu, chovu mamb...).

Pokud ohrozí dítě, tak do basy.

+5/0
doporučit
17.2.2020 12:03

J11a29n 82P92a24v26e57l 8163692148756

1) Proc se starat o to co si mysli nejaky hlupak z Horni Dolni? Novotny nema zadnou sanci tuhle blbost prosadit

2) Ano, par rodicek a deti u domacich porodu umre, vezmeme-li to cynicky. Ale je to soucast svobody. Stejne jako cpat male dite sladkostmi, mit dite na ciste veganske strave, vychlastat si mozek ci si zpusobit rakovinu plic kourenim

+6/−2
doporučit
17.2.2020 13:34

J59a21n 21K54o14z71l22e86r 3849329331674

K Novotnému je holým nesmyslem se vyjadřovat

+4/0
doporučit
18.2.2020 10:05

L17i74n14d15a 49V59e30s87e38l75o10v72s61k15á 2816923960674

Pane Kovariku, udelat z porodu plnohodnotny zazitek, to muze fakt napadnout jen chlapa. Doporucuji tento obrat editovat.

+4/−1
doporučit
17.2.2020 12:10

F83a17n84o86u41š 84H12r97u59š12k73a 2480659107764

Domácí porod stejně chtějí jen matky co mají své znalosti z internetových stránek typu Modrý Koník. V nemocnici mají veškeré vybavení a při nějakých komplikacích už jsou u domácího porodu jen potíže. A chtěl bych vidět, ženskou která místo císaře podstoupí doma porod s kleštěma a bude si to vychvalovat. A jestli ženská nevydřží tři dny v nemocnici tak je problém v ženský a ne v systému.

+3/0
doporučit
19.2.2020 14:00

V61á75c28l20a20v 18M56a49c26h 9479833208478

Nevím jak biomatky, ale minimálně Novotného by bylo zavřít potřeba. Do blázince.

+3/0
doporučit
18.2.2020 23:51

M91a98r89t28i89n 27H47u26d81e29c43e28k 3133519989273

Proc si.myslite, ze nase poridnice stoji za starou belu, zvladt ty mimoprazske? S cim.to.prosim.porovnavate? A proc hazete vsechny porodnice do jednoho pytle? Najdete nekolik vynikajicich porodnic se super lidskym.pristupem i v malych mestech. Ono je to vzdy o.lidskem.pristupu a ten vam velke mesto nezaruci.

+3/0
doporučit
18.2.2020 17:33

J23i88ř19í 10V95o10n38d63r82á85č59e36k 5666684490574

Nevím proč, zprvu jsem po přečtení titulku pod biomatkou viděl automatickou pračku ;-D No, pan Novotný je absolutně nesympatický a svým způsobem primitivní starosta nějaké čtvrti. Jeho se zastávat v názorech by mě ani nenapadlo. Nicméně vaše vycucané argumenty ve stylu nulových úmrtí při domácích porodech někde ve Skandinávii rozumný člověk vyhodnotí tak, že váš článek je nesmysl. Já osobně při nabádání následovat Švédsko a Dánsko poslední dobou nějak chytám kopřivku. Můj názor je, že by doma mohla rodit každá žena. Ovšem v případě komplikací by zaplatila všechny náklady s nimi spojené, včetně záchranného vrtulníku. V případě, že by došlo "díky" domácímu porodu k poškození zdraví dítěte nebo jeho smrti, zodpovídala by se rodička ze zanedbání péče a ohrožení zdraví svěřené osoby stejně, jako kdyby zavinila zranění či smrt každá maminka tříletého dítěte.

+2/0
doporučit
21.2.2020 13:38

P73a63v15e60l 22C55h58m48e62l60í78k 5565845918175

S podstatou článku souhlasím - jde právě o Novotného zvrácený návrh udělat i z tak soukromé záležitosti ženy, jako je porod, zákon pod hrozbou trestu při jeho nedodržení. To je tedy hodně přes čáru, protože s takovou politikou by se samozřejmě vršily další "zákony" na všechno, co je ryze soukromé - a nevím, komu by se líbilo být pod permanentním drobnohledem státu a strachem z možného pochybení.

Osobně bych vždycky podporoval spíše to, aby ženy raději rodily v nemocnici. Přesto by to měla být čistě jejich volba (některé měly možná dříve velmi špatnou zkušenost s péčí v nemocnici, což také není žádnou výjimkou, a je nutné to brát v potaz).

+2/0
doporučit
17.2.2020 19:16

P66e57t32r 12K57o73r20e51c91k70y 2353457133671

Toto rozhodnutí bych nechal na ženě, které se to týká, politik a ještě navíc vámi citovaný by do toho neměl vstupovat a ndoporučovat trestní sazbu. Sám jsem u jednoho z potomků porod doma zažil a prožívali jsme větší nervy, než kdyby to bylo v nemocnici, ale vše klaplo.

+2/0
doporučit
17.2.2020 6:55
Foto

J20a58n23a 79M84a53j48o45v48á 4155672406693

Koukám, že jste se svezl na populistické, pěkně hloupé vlně. Snadné, že?

+3/−3
doporučit
17.2.2020 19:18
Foto

M47i44c31h80a78l 89H78u91š78á44k 2667906835635

Myslim ze domaci porod je neco podobneho, jako odmitani transplantaci u jehovistu. Ti take radeji nechaji dite zemrit, nez by sli proti sve vire.

+3/−3
doporučit
17.2.2020 19:11

L22u23m89í85r 20V54i80t51h11a 2647767986472

Novotný = Kalousek 2. Postupně po něm přebírá vinu za všechno. Za co bude moci příště?

Domácí porody jsou ohrožením života a zdraví dítěte. Rodič, který před zdravím svého dítěte upřednostňuje vlastní pohodlí, je špatný rodič.

+2/−1
doporučit
17.2.2020 7:56

L68u30k18á26š 44S27k13o72p16a70l 9886568545341

Ačkoliv jsem silně proti domácím porodum a biomatky považuji za vysinute, až nebezpečné, tohle trestat nelze. Svobodu zabít svoje dítě a potažmo i sebe má každý. A když nenajde dostatek rozumu ani otec a nezakroci, pak je na přírodě, jak to dopadne. Je to smutné, kruté, ale bohužel je to tak. Tohle vězením fakt řešit nejde.

+2/−3
doporučit
18.2.2020 16:46

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz