Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P55e77t75r 69H50á97l90a

14. 2. 2020 20:12

Je zajímavé, jak je spousta lidí přesvědčena, že k současnému modelu školství jsme jako civilizace došli nějakou cestou "za lepším".

Když vám řeknu, že k současnému modelu školství jsme došli tak, že si armáda stěžovala, že lidi moc uvažují a málo tupě plní život ohrožující rozkazy, a že primárním účelem povinné školní docházky byla kontrola obyvatelstva autoritativními režimy, tak mi to asi nebudete věřit...

A když vám člověk ukáže fungující školu podle principu, který podle vás nemůže fungovat, tak... ?

0 0
možnosti

Jedna věc je "fungující" škola, druhou věcí pak je, jak potom absolventi této školy obstojí na vyšším stupni školy nebo v reálném životě.

0 0
možnosti

Děkuji za odkaz. Nicméně pokud Vás tohle přesvědčilo o smysluplnosti toho, co paní Nováčková prosazuje, tak mě tedy opravdu ne.

0 0
možnosti

Pořád mi nějak uniká, v čem nestačí individuální výuka, kterou si u nás, na rozdíl třeba od Německa, může každý rodič pro své dítě zařídit a škola mu musí vyhovět. Doma si pak může dítě vyučovat sám jakou metodou uzná za vhodné, aby pak dítě bylo schopné jednou za pololetí prokázat, že učivo ovládá. Když se podívám na osnovy pro ZŠ, tak s přimhouřením jednoho oka to jsou věci které by měl vědět každý. Pointou povinné školní docházky není nutnost navštěvovat běžnou školu, i když je to nejčastější forma jejího plnění. Jde o soubor znalostí a schopností, které by měl každý člověk bez diskuze ovládat.

1 1
možnosti

Ano, MĚL by to vědět každý. Ale ví to opravdu ? A co je podstatně - umí to dítěti vyložit tak, aby to pochopilo ? Protože jinak to bude dril a nabiflované poučky a pravidla bez znalosti sovislostí.

3 0
možnosti

Bydlení je čím dále nedostupnější takže vzhůru do jeskyní Rv

0 0
možnosti
Foto

Toto je jeden z vrcholů adorace svobodného jedince který by údajně zlepšil fungování tohoto světa. Naprostý omyl. Dnešní společnost je tak propojená a závislá na fungování mnoha systémů, že jakkoliv nadaný jedinec neznalý sociálních vazeb a podřízenosti autoritám nemůže přežít bez podřízení se pravidlům života ve společnosti. Máme vůči společnosti mnoho povinností za které čerpáme její služby dle zadaných zákonných pravidel. A povinná školní docházka již dlouhodobě prokázala svou úspěšnost v pozvednutí vzdělanosti všech sociálně rozdílně zabezpečených občanů. Pokud chce nějaká elitní společnost vzdělanců experimentovat se svými dětmi, pak jen ukazuje, že si neváží zkušeností svých předků a balancuje na hranici rizika se vzděláním své budoucnosti.

9 3
možnosti

To jste napsal velmi hezky a trefně. Ostatně, v některých vyspělých zemích je povinná školní docházka ještě o rok delší než u nás.

0 0
možnosti
Foto

O22n56d26r59a 82P12a39u76l

10. 2. 2020 20:12

Je s podivem, jak tu lidé hned šíří nenávist namísto smysluplné diskuze.

2 0
možnosti

Zastávat opačný názor není šíření nenávisti. Málokdo asi nebude souhlasit s tím, že systém vzdělávání tak jak je dnes nastavený vyžaduje zásadní reformy. Druhým dechem je ale třeba dodat, že úplné zrušení povinné školní docházky podle manifestu svobody učení bez adekvátní náhrady by bylo krokem zpět. Představa, že si dítě ve školním věku, bez jakéhokoli vedení samo rozhodne co, a zda vůbec, se chce učit je prostě naivní.

3 2
možnosti
Foto

Přemýšlím, jestli je inspiroval název Irvingova románu Svoboda medvědům...

2 2
možnosti

Jeeeezisi, vy nadelate :-):-):-) proste to redakci uteklo do zprav trochu driv no. Melo to vyjit az na aprila :-):-):-)

5 1
možnosti

J81á48n 41B12o50k92o73r

10. 2. 2020 13:58

Tiež nesúhlasím, aby sa deti na základkách učili len to, čo ich baví (alebo podľa rodičov len to, na čo majú vlohy). Jednak, ako ste sám písali, dieťa často ešte nevie, čo bude preňho v budúcnosti dôležité, ale taktiež si myslím, že je nutné, aby každý mal aspoň aké také základy z každej oblasti ľudského poznania. A to by mu mala dať práve základná škola.

Potom to môže dopadnúť tak, že z dieťaťa možno vyrastie dobrý kvantový fyzik, ale keďže nebude mať najmenšiu šajnu o histórii, bude voliť extrémnych nacionalistov.

3 1
možnosti
Foto

O30n87d26r18a 48P25a57u63l

10. 2. 2020 20:17

Na druhou stranu je třeba si položit otázku, čí názor je důležitý, když vy s někým nesouhlasíte, a zda je správné někomu vnucovat váš názor silou.

Já se osobně domnívám, že není.

Vycházíte z předpokladu, že dítě, které má povinnou školní docházku má větší rozsah vědomostí a bohaté základy oproti dítěti, které se učit nemusí. Ale pokud se podíváme na statistiky, tak tam jde jednoznačně vidět, že nemáte pravdu.

Povinná školní docházka demotivuje od studia, vybuduje u dětí averzi a nechuť k učení, ty pak vědomosti po písemkách vytěsňují a jejich nabrané vědomosti jsou nižší, než u dětí, kteří studují školy, kam chodit nemusí, ale chtějí, kde nerozeznávají učení od hry, jednoduše protože obojí je baví.

To, že se dítě naučí ve škole psát neznamená, že se to nenaučí i bez školy, to je nesprávný závěr asi jako to, že se dítě neučí ve škole chodit, neznamená, že neumí chodit.

Reálně oboje potřebuje k životu, je to důležité a oboje má motivaci se naučit a když se podíváme na svobodné školy, tak oboje se dobrovolně děti učí.

1 1
možnosti

Tak je pravda, že povinná školní docházka by mohla končit tím, že dotyčný už není negramotný, což by se jistě stihlo mnohem dříve, než za 9 let, myslím si že by 5 let mohlo bohatě stačit na čtení a psaní a základní matematiku, aby si člověk spočetl výplatu, kolik je reálně sleva, když píšou -20% atd.;-)a pak ať si svobodně každý rozhodne co dál se životem, je zbytečné lidi, kteří nikdy pracovat nebudou a nikdy také nebudou potřebovat více znát, aby je někdo trápil 9 let ve škole a ti tam trápili učitele i spolužáky.;-)

1 1
možnosti

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS