Děkujeme za pochopení.
P55e77t75r 69H50á97l90a
Je zajímavé, jak je spousta lidí přesvědčena, že k současnému modelu školství jsme jako civilizace došli nějakou cestou "za lepším".
Když vám řeknu, že k současnému modelu školství jsme došli tak, že si armáda stěžovala, že lidi moc uvažují a málo tupě plní život ohrožující rozkazy, a že primárním účelem povinné školní docházky byla kontrola obyvatelstva autoritativními režimy, tak mi to asi nebudete věřit...
A když vám člověk ukáže fungující školu podle principu, který podle vás nemůže fungovat, tak... ?
J89o34s80e89f 91N76o60ž72i63č84k43a
Jedna věc je "fungující" škola, druhou věcí pak je, jak potom absolventi této školy obstojí na vyšším stupni školy nebo v reálném životě.
V21á56c71l19a14v 37C54h58u74c17h29m58a
Zde máte reakci na článek, který zmiňujete od osoby, která o tématu, na rozdíl od vás, něco ví.
J67o10s16e17f 67N59o87ž55i44č68k61a
Děkuji za odkaz. Nicméně pokud Vás tohle přesvědčilo o smysluplnosti toho, co paní Nováčková prosazuje, tak mě tedy opravdu ne.
V82o88j68t16ě45c53h 94D52r52á33p28a77l
Pořád mi nějak uniká, v čem nestačí individuální výuka, kterou si u nás, na rozdíl třeba od Německa, může každý rodič pro své dítě zařídit a škola mu musí vyhovět. Doma si pak může dítě vyučovat sám jakou metodou uzná za vhodné, aby pak dítě bylo schopné jednou za pololetí prokázat, že učivo ovládá. Když se podívám na osnovy pro ZŠ, tak s přimhouřením jednoho oka to jsou věci které by měl vědět každý. Pointou povinné školní docházky není nutnost navštěvovat běžnou školu, i když je to nejčastější forma jejího plnění. Jde o soubor znalostí a schopností, které by měl každý člověk bez diskuze ovládat.
J98a81r45o72m48í24r 90K32r83á70l
Ano, MĚL by to vědět každý. Ale ví to opravdu ? A co je podstatně - umí to dítěti vyložit tak, aby to pochopilo ? Protože jinak to bude dril a nabiflované poučky a pravidla bez znalosti sovislostí.
J75a22r89d84a 69S91o23k75o39l
Bydlení je čím dále nedostupnější takže vzhůru do jeskyní
L98e51o 93V88l30a44c30h18y15n79s63k75ý
Toto je jeden z vrcholů adorace svobodného jedince který by údajně zlepšil fungování tohoto světa. Naprostý omyl. Dnešní společnost je tak propojená a závislá na fungování mnoha systémů, že jakkoliv nadaný jedinec neznalý sociálních vazeb a podřízenosti autoritám nemůže přežít bez podřízení se pravidlům života ve společnosti. Máme vůči společnosti mnoho povinností za které čerpáme její služby dle zadaných zákonných pravidel. A povinná školní docházka již dlouhodobě prokázala svou úspěšnost v pozvednutí vzdělanosti všech sociálně rozdílně zabezpečených občanů. Pokud chce nějaká elitní společnost vzdělanců experimentovat se svými dětmi, pak jen ukazuje, že si neváží zkušeností svých předků a balancuje na hranici rizika se vzděláním své budoucnosti.
J31o17s35e31f 85N49o40ž52i46č77k22a
To jste napsal velmi hezky a trefně. Ostatně, v některých vyspělých zemích je povinná školní docházka ještě o rok delší než u nás.
O22n56d26r59a 82P12a39u76l
Je s podivem, jak tu lidé hned šíří nenávist namísto smysluplné diskuze.
V92o29j35t14ě91c25h 37D28r16á84p52a30l
Zastávat opačný názor není šíření nenávisti. Málokdo asi nebude souhlasit s tím, že systém vzdělávání tak jak je dnes nastavený vyžaduje zásadní reformy. Druhým dechem je ale třeba dodat, že úplné zrušení povinné školní docházky podle manifestu svobody učení bez adekvátní náhrady by bylo krokem zpět. Představa, že si dítě ve školním věku, bez jakéhokoli vedení samo rozhodne co, a zda vůbec, se chce učit je prostě naivní.
V93e49r72o68n77i44k70a 36V36a98l55í15k25o75v17á 87Š13u58b31o77v33á
Přemýšlím, jestli je inspiroval název Irvingova románu Svoboda medvědům...
V98l42a29d94i12s42l16a57v 30H33r67a93c57h28o72v82e57c
Jeeeezisi, vy nadelate :-):-):-) proste to redakci uteklo do zprav trochu driv no. Melo to vyjit az na aprila :-):-):-)
J81á48n 41B12o50k92o73r
Tiež nesúhlasím, aby sa deti na základkách učili len to, čo ich baví (alebo podľa rodičov len to, na čo majú vlohy). Jednak, ako ste sám písali, dieťa často ešte nevie, čo bude preňho v budúcnosti dôležité, ale taktiež si myslím, že je nutné, aby každý mal aspoň aké také základy z každej oblasti ľudského poznania. A to by mu mala dať práve základná škola.
Potom to môže dopadnúť tak, že z dieťaťa možno vyrastie dobrý kvantový fyzik, ale keďže nebude mať najmenšiu šajnu o histórii, bude voliť extrémnych nacionalistov.
O30n87d26r18a 48P25a57u63l
Na druhou stranu je třeba si položit otázku, čí názor je důležitý, když vy s někým nesouhlasíte, a zda je správné někomu vnucovat váš názor silou.
Já se osobně domnívám, že není.
Vycházíte z předpokladu, že dítě, které má povinnou školní docházku má větší rozsah vědomostí a bohaté základy oproti dítěti, které se učit nemusí. Ale pokud se podíváme na statistiky, tak tam jde jednoznačně vidět, že nemáte pravdu.
Povinná školní docházka demotivuje od studia, vybuduje u dětí averzi a nechuť k učení, ty pak vědomosti po písemkách vytěsňují a jejich nabrané vědomosti jsou nižší, než u dětí, kteří studují školy, kam chodit nemusí, ale chtějí, kde nerozeznávají učení od hry, jednoduše protože obojí je baví.
To, že se dítě naučí ve škole psát neznamená, že se to nenaučí i bez školy, to je nesprávný závěr asi jako to, že se dítě neučí ve škole chodit, neznamená, že neumí chodit.
Reálně oboje potřebuje k životu, je to důležité a oboje má motivaci se naučit a když se podíváme na svobodné školy, tak oboje se dobrovolně děti učí.
J74i95ř93í 17S53c72h74m11i64d77t
Tak je pravda, že povinná školní docházka by mohla končit tím, že dotyčný už není negramotný, což by se jistě stihlo mnohem dříve, než za 9 let, myslím si že by 5 let mohlo bohatě stačit na čtení a psaní a základní matematiku, aby si člověk spočetl výplatu, kolik je reálně sleva, když píšou -20% atd.a pak ať si svobodně každý rozhodne co dál se životem, je zbytečné lidi, kteří nikdy pracovat nebudou a nikdy také nebudou potřebovat více znát, aby je někdo trápil 9 let ve škole a ti tam trápili učitele i spolužáky.
Žebříčky
- Markéta Šichtařová
Čelíme statistickému zkreslení
- Filip Vracovský
Vykouřená režisérka....
- Jiří Turner
Hloupí Švédové vstupují do NATO a prozíraví Slováci možná opráší Varšavskou smlouvu
- Josef Nožička
Kdo všechno je vlastně podle ministra Lipavského "bezpečnostním rizikem"?
- Eduard Gajdoš
Co doopravdy řekl Bill Clinton v Praze a co slyšeli Češi. Má cenu jednat s Rusy?
- Ondřej Šebesta
Proč musím volit mezi mateřstvím a tvorbou? Proslov na Lvech byl přerušen!
- Bohumír Šimek
Akce překabátěných komunistů
- Irena Houdková
Šéf začal kolegyni zvát na samostatné porady. Nebo to nebyly porady?
- Jiří Turner
Tomáš Klus, Tomáš Halík a jiní „pomatenci“
- Tomáš Vodvářka
Platby u lékaře jako never ending story
- Josef Nožička
Kdo všechno je vlastně podle ministra Lipavského "bezpečnostním rizikem"?
- Petr Hannig
Poslední papež se jim náhle nehodí.
- Markéta Šichtařová
Čelíme statistickému zkreslení
- Jiří Turner
Hloupí Švédové vstupují do NATO a prozíraví Slováci možná opráší Varšavskou smlouvu
- Ondřej Šebesta
Proč musím volit mezi mateřstvím a tvorbou? Proslov na Lvech byl přerušen!
- Jan Ziegler
Co se divíte Češi, Hitler Vás neokupoval, pouze prosazoval svoje zájmy
- Ivan Chválny
Český Absurdistán aneb Babišova posedlost komprem
- Jiří Jurčák
Výbuch demokratické sopky a výron té správné demokratické demokracie
- Tomáš Vodvářka
Platby u lékaře jako never ending story
- Tomáš Flaška
My, nebozí manipulovaní Češi, jsme se nějak vymkli kontrole