Pátek 3. dubna 2020, svátek má Richard
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 3. dubna 2020 Richard

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61i96ř35í 62S57c48h55m89i67d20t 5585983890381

Pěkné řeči, dokonce relevantní fakta, bohužel ovšem z EP, EK i Bruselu obecně vycházejí úplně jiné výstupy a vy tam sedíte, to tam jste jediný inteligentní, který si umí dohledat fakta a správně je interpretovat? doufám, že ne, tak proč se nic smysluplného na evropské úrovni nedaří?, když kouknu na tu tabulku, tak rozhodně největším přínosem by bylo zlikvidovat elektrárny na fosilní paliva a z EU vyleze takový blud, že jadernou energetiku ne, tak to mi tedy hlava nebere, ta by přece evidentně pomohla v této fázi úplně nejvíce.

+2/0
25.1.2020 20:54

K57a98r73e97l 80S77t50r25ž20a95n15o32v46s92k52ý 1758885225

Auta vadí především tím, že víří prach. A to i ta elektrická. Mě osobně vadí především tím, že dělají hluk. Město pak hučí i v noci.

0/−1
25.1.2020 20:37
Foto

M83a11r86i43e 47J41a59n35d22o40v84á 8791163175926

Zklamal jste mě, že jste odstoupil. Bureš KDU-ČSL zlikviduje.

0/−2
25.1.2020 14:04

J91i61ř75í 85S87c59h53m27i83d55t 5200513614435

Kdepak Bureš, tu zlikviduje Jurečka.

0/0
26.1.2020 12:59
Foto

L33e52o74n66t82ý19n77a 53C55h22v39á60t49a27l25o13v79á 1203355256

Začněme místo strašení prosazovat skutečně funkční řešení - kdo má začít? Jste v EP, Evropa má IPCC, pracovní skupiny, máme tedy začít bojovat proti IPCC a jeho pracovním skupinám nebo proti EP nebo obecně proti Bruselu? Nebo co tím vlastně chcete říct?

+3/0
25.1.2020 0:54

Z39d98e59n23ě22k 36B94e50r42á25n62e84k 2488825596962

Pěkný článek, ano k planetě bychom se měli chovat s úctou a ne ji jen drancovat. Je pravda, že činnost člověka planetu ovlivňuje, bohužel v mnohém negativně. Měli bychom se postavit problému čelem a vybrat skutečně ta nejlepší řešení, aby se nám na Zemi žilo stále dobře a hlavně aby generace po nás zdědili planetu stále krásnou a žádoucí. Bohužel Evropská unie volí ne zrovna ta nejlepší řešení a spíše situaci ještě zhoršuje. Vyrojilo se mnoho ekologických mesiášů, kteří straší stále něčím, podobně jako náboženští kazatelé strašili v minulosti lidi Bohem. My si ale musíme zachovat především zdravý rozum a nenechat naše životy ovlivňovat křiklouny a hysteriky. Jedině správná řešení zachovají nám všem naši krásnou planetu obyvatelnou a zdravou.

+1/−1
24.1.2020 22:23

J61a36n 40R49á20ž 1829833314400

V hodnocení vlivu člověka na zhoršování klimatu v poměru s tím, jak nám "zhoršuje" životní prostředí sama příroda, mi pořád chybí racionální srovnání. To " nám zhoršuje" dávám do uvozovek záměrně, protože příroda kašle na to jaké má člověk životní prostředí a udělá si co chce. Například jsem nikde nečetl objektivní propočty kolik pro lidské životní prostředí nebezpečných látek do ovzduší vypustí v krátký čas jedna větší erupce sopky v poměru s tím, kolik nebezpečných látek vypustí do ovzduší všechny moderní automobily za rok.

Všudepřítomnost plastů je daleko větší průšvih pro životní prostředí, než CO2 vypouštěné všemi auty světa, i když podle jedné zprávy (nevím jestli to není zase Fake News), se v mořích se vygenerovala nějaká bakterie, která ve velkém plasty likviduje.

PS. Podle italských vulkanologů sledujících aktivity Vesuvu, se tento dostává do fáze zvýšené aktivity. Jestli ten bouchne, tak budou plány tandemu Merkel-Macron o uhlíkové neutralitě Evropy jen sci fi.

+5/0
24.1.2020 16:47

S75t30a91n76i65s40l17a71v 50J17e17l23e75n 8172695966

Odhad je, že největší exploze sopek odpovídají produkcí CO2 zhruba dvoudenní produkci celého současného lidstva. Všechny "dýmající" sopky (včetně podmořských) pak asi týdnu.

(zdroj: www.forbes.com/sites/startswithabang/2017/06/06/how-much-co2-does-a-single-volcano-emit/#5e423e4e5cbf)

Další látky by asi byly na další hledání.

0/0
24.1.2020 18:30
Foto

P51a57v14e78l 23D96v64o77ř41á52k 5819575974840

A co znamená zvýšená sopečná aktivita? Že to oteplování jde z nitra země.

+2/−2
24.1.2020 19:43

J88i88ř76í 38S89c94h29m30i50d48t 5965543410201

spíše to, že sopečná činnost chrlí do ovzduší spousty škodlivin, které pak mají za následek oteplování a pokud je automobilová doprava vůči tomu jen na zlomku, tak ani její úplná likvidace nebude v tomto případě nic platná;-)

0/0
25.1.2020 21:02

S18t88a54n22i64s42l49a85v 42J73e35l95e16n 8942225866

Výbuch sopky může přinést spíš ochlazení.

Vizme https://www.idnes.cz/technet/veda/islandska-sopka-laki-klima-sopky.A190524_171935_veda_mla

+1/0
25.1.2020 21:35

J97i63ř88í 92S18c31h34m86i39d40t 5160553384835

Ochlazení by způsobily i výbuchy atomovek, takže řešení na boj s oteplováním máme;-).

0/0
26.1.2020 13:04

D38o74r10a 20V45e30s43e92l13á 2850303559483

Pane Ráži, ano. Planeta sama prochází fázemi tepla a chladu. Člověk (+ fauna a flóra) má na tento cyklus velmi malý vliv. Stačí si vzít do ruky glóbus a nakreslit sama sebe v reálné velikosti ;-D

+3/0
24.1.2020 21:34

Z90b94y26n69ě33k 23H54l35á19s55n77ý 3314257795329

Pokuď se chcete vyhnout radikálům, musíte Vy, jako politici něco konečně začít dělat.

Něco, čemu lidé uvěří, že to má budoucnost. Těžko můžu věřit třeba že státy podporují elektromobilitu, když nikdo nestaví nabíjecí stanice a netahá tlusté kabely podél parkovišť. Každou noc jsou přebytky el. energie, kterou se auta dají levně nabít.

Kdyby se politici doopravdy zajímali o celý řetězec, tak by už dávno začali budovat infrastruktůru. Chceme postavit další dva bloky JE. Co budeme dělat s tím proudem v noci? Odstřelíme všem kopcům vršky a postavíme přečerpávačky? Mě chybí nějaká vize. Baterky, nebo vodík? Nějak by se měli vědci, konstruktéři a politici konečně dohodnout a státy (EU) začít investovat. Vždyť ať se zvolí jakákoliv varianta, vždycky to bude trvat roky, spíš desetiletí.

+1/−1
24.1.2020 16:23

J87a76r13o18m78í86r 44K50r66á41l 4930129504779

Co s elektřinou v noci ? Inu, prodáme ji Němcům, aby mohli v noci svítit, ne ? ;-)

+4/0
24.1.2020 20:28

Z30b95y88n32ě11k 77H48l48á45s89n84ý 3144707825489

??? Tady se všude točej větrníky. I v noci, takže když fabriky stojej, je proudu, že nikdo neví co s ním. :-)

0/−3
24.1.2020 23:15

S89t64a67n98i27s22l80a96v 52J52e39l21e18n 8802285656

No točej: Dneska před desátou hodinou večerní (to jsou teď poslední dostupná data) dodávaly do německé sítě 10GW z 65 GW spotřeby. Když hezky fouká, uživily by skoro celé Německo samy (max je 55 GW), jenže ono moc nefouká.

Zbylý proud muselo dodat uhlí (37GW), plyn (13 GW), uran (8GW) a stále běžící biomasa a voda (společně 7 GW)

+6/0
24.1.2020 23:34

Z81b59y33n68ě76k 57H34l36á57s30n19ý 3384647725889

No, možná dneska, ale jinak je tu větru dost, občas tolik, že se část větrníků musí vypínat, aby se někde něco neusmažilo. Uhelku, ani atomovku nemůžete jen tak na 6 hodin vypnout, takže v noci je opravdu proudu dost.

0/0
26.1.2020 10:33

S11t39a79n83i91s14l47a82v 77J12e83l18e35n 8582355186

Však se také chce Německo jaderek a uhlí zbavit, jak už roky tvrdí jeho političtí představitelé. Takže starostí v vypínáním těchhle zdrojů v noci se samo zbaví. Alespoň pokud skutečně od těchhle zdrojů odstoupí a nebyly to jen prázdné řeči.

0/0
26.1.2020 11:10

J36a37r18o65m48í87r 32K25r31á86l 4200739904649

;-D No a to je právě ten problém větrníků. Někdy se točí a muse se odpojovat, jindy je bezvětří, nebo vichřice a nevyrábějí nic.

0/0
26.1.2020 10:15

Z59b86y23n87ě65k 32H16l50á48s81n89ý 3554857845989

Jistě, a proto musí být i jiné zdroje. Ale když fouká, a ono tady na těch rovinách fouká skoro pořád, tak se nemusí pouštět plynovky a uhelky můžou jen doutnat. :-)

0/0
26.1.2020 10:26

S54t50a27n31i71s83l29a37v 45J80e45l90e91n 8602755826

A "skoro pořád" nefouká natolik, aby se na vítr dalo spolehnout. Například poslední 4 dny dodávají německé větrníky jen 2-10 GW (těch necelých 10GW, o kterých jsem psal předevčírem večer, byl shodou okolností jejich nejvyšší výkon od čtvrtka) .

Navíc Německo chce brzy odejít od jádra i uhlí (dohromady přes 50GW kapacity). Nebude tedy už mít kde uhlí doutnat pod kotly či uran v reaktorech. Plynu má Německo v záloze 30 GW výkonu, biomasa s vodou včetně přečerpávacích elektráren dají 13 GW, když se odšpuntují všechny nádrže.

Připomínám, že se bavíme o tom, jestli bude od nás Německo chtít v noci elektřinu.

0/0
26.1.2020 11:03

T59o71m14á20š 29Š57k47v44r46n52a 9141305660275

Ochrana a zlepšování životního prostředí ano, ale v případě nějakého "green new dealu", tzv. "klimatických krizí" apod. je to spíš na škodu - a vůbec ani o ochranu životního prostředí nejde, nýbrž o to, aby si pár psychopatů ukájelo svou závislost na moci a ovládání druhých.

Tomu, že to s námi klimafašisti myslí dobře, myslí jen naivní děti, které se nechají snadno manipulovat (např. prostřednictví kašpárka Gréty) nebo sebenenávistní ubožáci, kteří k tomuto utíkají, aby nemuseli řešit své duševní a životní problémy.

Zajímalo by mě, jestli např. "svatá Gréta" někdy v životě např. sázela stromky, čistila potoky od odpadků apod., když už si otvírá tu svou tlamu na různých summitech apod.

+4/−1
24.1.2020 15:48

J66a96n 76P38a45v87e64l 8333732428876

K nadpisu. Ta už vedená je a to z obou stran. Navíc radikály bez znalostí, což rád využívá bio byznys.

Typickým příkladem jsou různé přístroje pro vysávání uhlíku z atmosféry. Jsou k ničemu, ale mají ohromný potenciál k vysávání rozpočtů. Bohužel, zelení fanatikové budou hledat nové technologie, přístupy a zázraky (jinými slovy, postupy na kterých různí vyčůraní lidé rýžují peníze už několik tisíc let), místo aby využili známou a levnější alternativu, třeba v tomto případě postavili jadernou elektrárnu.

Tím nechci říkat, že nové technologie nemají potenciál k řešení problémů. Ano, mají. Ale musí tam být propočet ekonomické výhodnosti. Tady počítat nemusíte. Žádná není.

+3/0
24.1.2020 15:36

J13i93ř59í 29K50i69n59d56l 2318237713357

CO2, je v atmosféře 0,04 procenta, má skutečně takovou moc ke změně klimatu . A mnoho vědců také dokazuje, že oteplování Země je cyklický proces, který nemá s lidskou činností nic společného. Bez CO2 by zanikl život na zemi. Oxid uhličitý v atmosféře je nezbytný pro růst rostlin a život na zemi.. Stromy kolik kyslíku vyprodukují tolik jej spotřebují.Za celé 20. století se svět oteplil asi o 0,7°C. Příroda bez úhony přestála daleko vyšší hladiny skleníkových plynů než dnes. V Kambriu koncentrace CO2 dosahovala asi 18 až 25 násobek té dnešní. V éře dinosaurů bylo v atmosféře asi 6 – 8x více CO2 než je dnes. Přesto nebo právě proto život prosperoval. CO2 reaguje na teploty, nikoli naopak! Velikost meziročního přírůstku CO2 v atmosféře závisí na tom, jak teplo bylo půl roku předtím.RvRv

+13/−2
24.1.2020 9:38

Z93b44y31n68ě83k 36H46l76á33s24n24ý 3284347935829

Moje vnoučata nejsou dinosauři. Rv

+1/−2
24.1.2020 16:26

D46o47r71a 17V79e46s85e69l43á 2500863329623

Plně souhlasím s panem Kindlem. Oteplování a ochlazování země je z pozice člověka, neřku-li rovnou človíčka, zcela zanedbatelná.

Výjimkou jsou snad jen velkoplošné (těžba hliníku napr.) či mnohaleté katastrofy (zapálení unikajícího plynu v Rusku např.). Ale i ty jsou v porovnání s oteplováním zemského jádra nicotné. A věřte nebo nee, teplotu zemského jádra člověk nesníží, ani kdyby přestal používat elektřinu, plasty, topit, jíst, ba ani dýchat.

+3/0
24.1.2020 20:54

V60l16a69d45i82m14í13r32a 92B29o12š14k57o61v66á 3267359154363

Díky za článek. Vyvarujme se chyb (neužitečně vydaných nákladů) a inspirujme se už osvědčenými přístupy SRN, Rakouska, Švýcarska, Skandinávie aj. Např. Rakousko dělá vše pro to, aby dosáhlo až na 100 % obnovitel. zdrojů energie (která může zlevňovat). S dopravou přes naše města je nutné něco udělat, neměla by vést kolem obytných domů apod. V západ. zemích se z měst např. vylučují kamiony; osobní vozy či malé dodávky přes ně jezdí pomalu, při stání musejí vypnout motor. Jader. energetika není "čistá", je velmi drahá a riziková, nelze o ní korektně rozhodovat bez okolních zemí, které se jí brání.

+2/−21
24.1.2020 8:49

V51l35a61d47i76m34i62r 15T24ů97m44a 3983501854

V čem jsou osvědčené přístupy např. SRN? V tom, že vypnou jaderné elektrárny a uhelné elektrárny? Kde budou brát elektřinu. Z obnovitelných zdrojů? To ještě nikdo nedokázal a vy to nazýváte osvědčený přístup. Já to vidím jako těžký hazard, který neuvěřitelným způsobem zdraží energie nám všem.

Jak je to dlouho, kdy se horovalo pro řepku jako přídavek biopaliva. Dnes zjišťujeme, že je to více méně nesmysl, který je více škodí než pomáhá. Tak hurá do dalších nepromyšlených nesmyslů.

+25/0
24.1.2020 9:22
Foto

P58a54v70e63l 17D57v88o20ř78á43k 5249785864770

Rakousko má na rozdíl od nás velmi mnoho vodních elektráren, takže se může zelenit, až oči přecházejí. U nás je to s vodními toky o dost slabší. Takže Rakousko jako příklad vynechme. I Skandinávii vynechme, jak to tam dělají s elektřinou, byl před časem obsáhlý článek zde.

Od ostatních civilizovaných zemí bychom měli okoukat to, jak mají většinu nákladní dopravy převedenou na železnici, dokonce (ve Švýcarsku) můžete své auto naložit na speciální vagon, který vás doveze na žádané místo, zatímco si v jídelním voze můžete dát gáblíka. A je to levnější! Má to jeden háček - chce to mít elektrifikovanou železnici.

+4/0
24.1.2020 10:57

S41t37a17n76i33s60l27a35v 18J80e17l96e16n 8782495266

Většinu nákladní dopravy má na železnici v Evropě snad jen Rusko, možná pobaltské státy.

Rakousko i Švýcarsko jsou někde na třetině, my a Německo kolem čtvrtiny. Třetina ani čtvrtina netvoří většinu, nýbrž menšinu.

Větší využití naší husté železniční sítě (myslím, že třetí nejhustší na světě) by ale rozhodně bylo vhodné.

+2/0
24.1.2020 13:11
Foto

P77a31v66e14l 17D75v17o71ř64á50k 5299935464510

Mohl byste dát odkaz na tu čtvrtinu a třetinu?

0/0
24.1.2020 17:33

S68t42a20n82i27s46l65a16v 91J72e61l97e36n 8452555356

Jeden ze zdrojů je tady:

A omlouvám se za neúmyslnou mystifikaci. Původně jsem čerpal z nějakého odvozeného zdroje, kde byla sečtena vnitrozemská lodní a kolejová doprava. Takže podíly kolejové v některých zemích jsou dokonce menší, než jsem uvedl. V některých zdrojích jsou i jiná dělení, tohle mi ale připadalo nejčerstvější.

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/images/a/a4/Modal_split_of_inland_freight_transport%2C_2017_%28%25_share_in_tonne-kilometres%29.png

+1/0
24.1.2020 18:18

J49i90ř13í 98S92c96h11m65i20d37t 5305413690601

hustou ano, ale docela zastaralou a pomalou s velmi malou propustností, kdy už se už nyní vlaky na třať nevejdou v požadovaném množství a kde jaká výluka je nahrazována autobusy, takže te železnice musí projí úplnou rekonstrukcí tak, aby bylo v každé chvíli kudy jet a to je běh na dlouhou trať a my jsme poněkud pozadu

0/0
25.1.2020 21:05

S95t75a15n24i44s65l38a72v 68J66e98l41e65n 8602225436

Osvědčený přístup SRN spočívá především v budování obřích větrných farem (desítky tisíc vrtulí po krajině a v moři) , solárních parků (hrubým odhadem hodně přes 1000 km2) a zavírání jaderných elektráren. Výsledkem je, že se produkce CO2 ani spalování uhlí během posledních 10 let prakticky nemění.

Rakousko je přes obrovský potenciál vodní energie čistým dovozcem elektrické energie z okolních států (včetně nás), dováží ve velkém i fosilní paliva.

Švýcarskuo těží podobně jako Rakousko z vodního potenciálu (60% elektřiny), doplněného jadernou energií (30%) a mixem ostatnho (10%). Díky tomu může elektřinu vyvážet (především do Rakouska a Itálie).

Švédsko s Nosrskem mají také obrovskou kapacitu v řekách, rovinaté Finsko to řeší stavbou jaderných bloků.

Mimochodem: Norsko má 4x větší spotřebu elektřiny na hlavu než my. Má ti tohle být inspirující příklad pro nás?

+14/0
24.1.2020 11:07

M23a19r44t28i94n 92R54o54h48o68v49s22k81ý 6617355383856

Jaderná energetika není čistá, protože to řekla paní Bošková. Taktéž je velmi drahá a riziková - zdroj tamtéž. Reálnou cena "osvědčených přístupů" zjistíme, až se uzavře jejich životní cyklus včetně likvidace. Možná bych tedy s jejich realizací cca. 10let počkal.

+2/0
24.1.2020 11:50

J59a13r10o11m60í39r 41K90r82á61l 4390409354979

Tuším, že v NG byl před časem článek, co srovnával rizika elektráren. Dost mne překvapilo, že počet mrtvých v souvislostí s haváriemi byl u vodních elektráren vyšší, než u jaderných.

+1/0
24.1.2020 20:33

S69t10a59n24i85s27l60a26v 76J80e22l68e88n 8272695336

Vizme

https://en.wikipedia.org/wiki/Dam_failure#List_of_major_dam_failures

https://en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_and_radiation_accidents_and_incidents

+1/0
24.1.2020 20:47

J56a84r46o15m36í73r 62K40r23á17l 4830889634129

To srovnání bylo o mrtvých přímo v elektrárně, ne následně při povodni. Ale i tak to bylo řádově více.

+1/0
24.1.2020 21:13

T70o91m18á38š 23Š23k22v61r75n23a 9981415510835

Blah blah blah, jen slepé papouškování ekofašistické propagandy.

0/0
24.1.2020 15:36

D33a78n 26R71o11z65s91í16v83a50l 3610632720844

Osvědčenými přístupy? Zrovna to Německo a ten jejich politický populismus je typický odstrašující příklad toho, jak by se to dělat nemělo.

+2/0
24.1.2020 16:31

J61a54r14o52m41í87r 27K19r97á96l 4180409194429

Co to blábolíte ? 8-o

0/0
24.1.2020 20:31

P72a84v38e23l 74K30a88m38a83s 3159711900109

Jako politika Vás moc neznám - vím, že jste kandidát na předsedu KDU - ale jinak s blogem 100% souhlas.

+5/0
24.1.2020 8:37

K14a10t12e54ř71i61n57a 87L89h60o53t37s98k52á 3458614175723

Mluvíte mi Tomáši z duše (dovoluji si toto méně formální oslovení v návaznosti na naši komunikaci před časem na Linkedinu).

Snad bych jen doplnila, že podle mého soudu se celá diskuze (dá-li se tomu tak ještě říkat) točí zcela neefektivně kolem hledání příčiny, na které se stejně nejsou tábory "antropogenní" a "neantropogenní" shodnout, místo toho, abychom hledali cesty, jak se probíhajícím změnám přizpůsobit. Bez ohledu na příčinu, je totiž nejsme dle mého soudu schopni zastavit, a tak nám stejně nic jiného než adaptace nezbude.

+9/0
24.1.2020 8:18

J14i57ř60í 95D50l77o75u34h58ý 6204417651746

Možná byste si o těch vašich dvou táborech měla něco přečíst - https://dx.doi.org/10.1177%2F0270467619886266 .- klima zkoumají a rozumí mu klimatologové - ne ekonomové, ani politici. Přizpůsobení nestačí - resp. mé generaci přizpůsobení stačí, generace mých dětí už problémy mít bude ale má vnoučata na tom opravdu moc dobře nebudou.

0/−1
24.1.2020 22:42

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz