Děkujeme za pochopení.
J47i13ř67í 36K57i72n43d64l
Japonci v OSN získali na jednání ministrů 30 zemí světa podporu pro prosazování vodíkové energie v globálním měřítku. Japonsko, Jižní Korea a Čína přišly se společným plánem postupného prosazování vodíkového pohonu dopravních prostředků od automobilů přes vlaky po lodě. A reaguje i německá vláda čelící kritice, že je příliš posedlá „baterkovou“ elektromobilitou. Kabinet Angely Merkelové nedávno přišel s ambiciózní strategií podpory vodíkové budoucnosti. Japonci chtějí na olympijských hrách v roce 2020 předvést vlastní cestu k „vodíkové společnosti“ s elegantním nosičem čisté energie.
P30a29v50e76l 54D28v85o28ř83á37k
A on elektromobil nemůže jezdit na vodík? Ještě že tu byl na iDNESu článek s obrázkem vnitřku. Zde si hodně lidí myslí, že elektromobil MUSÍ jezdit na baterky. Lidi, zkuste si o tom nejdříve něco přečíst. Ne že by to bylo bez problémů, ale ty jsou jinde. Strašlivé úvahy technických antitalentů jsou k smíchu.
K75a80r25e89l 58Š68r47e92j62b64r
Když se chci v duchu zasmát, představím si policejní elektroauta jak honí zločince v benzíňákách a jak jim dojde šťáva, horší už to bude u sanitek, neumím si představit co bude za silných mrazů, v kolonách směr Jadran, co rozvodné sítě, co výrobní kapacity elektřiny (že by se stávající hnědouhelné elektrárny přebudovaly na ruský plyn?). Evropě vládne něco horšího, než co z Čech udělalo hutě komunistického bloku. Evropa klesne ekonomicky na dno, neunese náklady rozhodnutí těchto ekologických a ekonomických voluntaristů, kteří jí vládnou. O nákladech migrace raději ani neuvažuji.
P32a13v29e48l 59D71v36o69ř96á60k
Pane kolego, zkuste nejprve načerpat nějaké odborné informace, než začnete psát podle slavného Standova výroku, že elektromobil má výfuk v Prunéřově.
Např. lithium ze starých článků se dá recyklovat, takže není potřeba dolovat stále nové. Kromě toho moderní články Li-Poly nebo Li-FePO mají velmi dlouho životnost.
A co se děje se starými vozy? Materiál se použije znovu.
Doporučuji navštívit třeba Škodovku v MB a podívat se na výrobu a montáž spalovacího motoru, a pak někam na výrobu elektromotoru. A uvidíte ten důvod.
A další - chcete být závislý na arabské ropě, z které plynou peníze na výzbroj teroristů? O palivových článcích jste četl? ATD.
Pamatuji se na Váš článek, kde píšete, že z piva unikají bublinky vzduchu. A to jste myslel vážně?
J28i63ř57í 12K35i73n31d22l
Lithiové baterie se dají recyklovat jen velmi obtížně a samotné lithium se z nich v současnosti "netěží". "Při recyklaci lithiové baterie se získává kobalt a měď, ale lithia je v ní poměrně málo. Navíc je výbušné, hořlavé V jiných státech jsou už zaznamenané případy havárií při skladování baterií s obsahem lithia, což je důvod, proč je nutné je při jejich přepravě v celé Evropě dodržovat speciální bezpečnostní opatření.
Pramen : Jednatel společnosti ECOBAT Petr Kratochvíl, která se zbývá recyklací pro ČT.
J19i66ř20í 78K79u10č15e85r57a
Přesně, mám podobný názor.
1) Nejekologičtější je ta energie, která se vyrobí v místě kde se i spotřebuje, říká se tomu "ostrovní provoz".
2) Nejekologičtější je ta energie, na kterou nejsou potřeba drahé zdroje a složitá výroba komponent.
3) Nejekologičtější je ta energie, kde technologii výroby pochopí každý a nejlépe pokud si umí zařízení na výrobu energie vyrobit (sestavit) doma "na koleni", s minimálními náklady.
Tohle všechno má jednu ohromnou chybu, současné korporace na tomhle pojetí nejen že nevydělají, ale nejspíš zaniknou. Celý ten rozjetý moloch výroba - bankovnictví - inflace - spotřeba by dostal ránu, protože všechno dnes závisí na dodané energii. Obávám se, že doba změny je ještě daleko, jen aby nebylo pozdě.
S10t54a66n55d45a 28N39o15v72á61k
........dobře píšete, obojek se postupně utahuje.....a bude hůř!
J76i95ř12í 45K26u85č68e24r57a
Takže pro vás dobrá zpráva, bude další utrpení.
J65i60ř41í 42K43i52n32d28l
CO2, je důležitý prvek v atmosféře a bez něj by život na zemí zanikl.
J43a72r23d35a 25S39o15k82o45l
Zatím vždy vše co se násilně prosazovalo nemělo dlouho trvání. Jak to bude s elauty to prověří čas.
P95a61v22e54l 80D32v34o42ř82á77k
Existuje také řešení, že se vyrábí proud z malého motoru, který jede v optimálním režimu (může to být i turbínka), dobíjí se tím superkondenzátory a z nich se krmí elektromotor. Protože elektromotor jako pohonná jednotka nemá konkurenci. Jeho účinnost u nových typů přesahuje 90% a konstantní točivý moment ve velkém rozsahu otáček je také jinak nedosažitelný. A odpadá převodovka.
Vývoj elektromobilů zatím mnoho desítek let brzdili naftaři a klasické automobilky, takže dnes se to zpoždění dohání poněkud bezhlavě.
Hlavní současný problém představuje zdroj elektrické energie. A na tom se usilovně pracuje.
Např. slibné jsou palivové články, které mohou používat nejrůznější plyny.
- Počet článků 237
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 412x