Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Japonci v OSN získali na jednání ministrů 30 zemí světa podporu pro prosazování vodíkové energie v globálním měřítku. Japonsko, Jižní Korea a Čína přišly se společným plánem postupného prosazování vodíkového pohonu dopravních prostředků od automobilů přes vlaky po lodě. A reaguje i německá vláda čelící kritice, že je příliš posedlá „baterkovou“ elektromobilitou. Kabinet Angely Merkelové nedávno přišel s ambiciózní strategií podpory vodíkové budoucnosti. Japonci chtějí na olympijských hrách v roce 2020 předvést vlastní cestu k „vodíkové společnosti“ s elegantním nosičem čisté energie.

0 0
možnosti
Foto

A on elektromobil nemůže jezdit na vodík? Ještě že tu byl na iDNESu článek s obrázkem vnitřku. Zde si hodně lidí myslí, že elektromobil MUSÍ jezdit na baterky. Lidi, zkuste si o tom nejdříve něco přečíst. Ne že by to bylo bez problémů, ale ty jsou jinde. Strašlivé úvahy technických antitalentů jsou k smíchu. Rv

0 0
možnosti

Když se chci v duchu zasmát, představím si policejní elektroauta jak honí zločince v benzíňákách a jak jim dojde šťáva, horší už to bude u sanitek, neumím si představit co bude za silných mrazů, v kolonách směr Jadran, co rozvodné sítě, co výrobní kapacity elektřiny (že by se stávající hnědouhelné elektrárny přebudovaly na ruský plyn?). Evropě vládne něco horšího, než co z Čech udělalo hutě komunistického bloku. Evropa klesne ekonomicky na dno, neunese náklady rozhodnutí těchto ekologických a ekonomických voluntaristů, kteří jí vládnou. O nákladech migrace raději ani neuvažuji.

3 0
možnosti
DR
Foto

Pane kolego, zkuste nejprve načerpat nějaké odborné informace, než začnete psát podle slavného Standova výroku, že elektromobil má výfuk v Prunéřově.

Např. lithium ze starých článků se dá recyklovat, takže není potřeba dolovat stále nové. Kromě toho moderní články Li-Poly nebo Li-FePO mají velmi dlouho životnost.

A co se děje se starými vozy? Materiál se použije znovu.

Doporučuji navštívit třeba Škodovku v MB a podívat se na výrobu a montáž spalovacího motoru, a pak někam na výrobu elektromotoru. A uvidíte ten důvod.

A další - chcete být závislý na arabské ropě, z které plynou peníze na výzbroj teroristů? O palivových článcích jste četl? ATD.

Pamatuji se na Váš článek, kde píšete, že z piva unikají bublinky vzduchu. A to jste myslel vážně? ;-D

0 1
možnosti
Foto

Lithiové baterie se dají recyklovat jen velmi obtížně a samotné lithium se z nich v současnosti "netěží". "Při recyklaci lithiové baterie se získává kobalt a měď, ale lithia je v ní poměrně málo. Navíc je výbušné, hořlavé V jiných státech jsou už zaznamenané případy havárií při skladování baterií s obsahem lithia, což je důvod, proč je nutné je při jejich přepravě v celé Evropě dodržovat speciální bezpečnostní opatření.

Pramen : Jednatel společnosti ECOBAT Petr Kratochvíl, která se zbývá recyklací pro ČT.

0 0
možnosti
JK

Přesně, mám podobný názor.

1) Nejekologičtější je ta energie, která se vyrobí v místě kde se i spotřebuje, říká se tomu "ostrovní provoz".

2) Nejekologičtější je ta energie, na kterou nejsou potřeba drahé zdroje a složitá výroba komponent.

3) Nejekologičtější je ta energie, kde technologii výroby pochopí každý a nejlépe pokud si umí zařízení na výrobu energie vyrobit (sestavit) doma "na koleni", s minimálními náklady.

Tohle všechno má jednu ohromnou chybu, současné korporace na tomhle pojetí nejen že nevydělají, ale nejspíš zaniknou. Celý ten rozjetý moloch výroba - bankovnictví - inflace - spotřeba by dostal ránu, protože všechno dnes závisí na dodané energii. Obávám se, že doba změny je ještě daleko, jen aby nebylo pozdě.

2 0
možnosti
SN

:-)........dobře píšete, obojek se postupně utahuje.....a bude hůř! R^R^R^

0 0
možnosti
JK

Takže pro vás dobrá zpráva, bude další utrpení. ;-)

0 0
možnosti
Foto

CO2, je důležitý prvek v atmosféře a bez něj by život na zemí zanikl.

3 0
možnosti
JS

Zatím vždy vše co se násilně prosazovalo nemělo dlouho trvání. Jak to bude s elauty to prověří čas.

2 0
možnosti
Foto

Existuje také řešení, že se vyrábí proud z malého motoru, který jede v optimálním režimu (může to být i turbínka), dobíjí se tím superkondenzátory a z nich se krmí elektromotor. Protože elektromotor jako pohonná jednotka nemá konkurenci. Jeho účinnost u nových typů přesahuje 90% a konstantní točivý moment ve velkém rozsahu otáček je také jinak nedosažitelný. A odpadá převodovka.

Vývoj elektromobilů zatím mnoho desítek let brzdili naftaři a klasické automobilky, takže dnes se to zpoždění dohání poněkud bezhlavě.

Hlavní současný problém představuje zdroj elektrické energie. A na tom se usilovně pracuje.

Např. slibné jsou palivové články, které mohou používat nejrůznější plyny.

0 1
možnosti
  • Počet článků 237
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 412x
Michal Jupp Konečný Narodil se na úpatí Nuselského mostu, když tam ještě nestál. * Do Prahy se vrátil za účelem vysokoškolských studií, ale to už měl zkušenosti s jazzem a rock’n’rollem. * Ale věnoval se divadlu, pro které psal hry a písničky. * Nakonec založil se svou ženou Hankou folkovou kapelu. * Aby měla kde hrát, začal organizovat koncerty v Malostranské besedě. * Z Malostranské besedy se stala Mekka všech folkařů, trampů, bluegrassistů a písničkářů. * Po deseti letech ho z Besedy vyhodili, protože tam uváděl režimu nepohodlné písničkáře. * Stal se šéfem břevnovského Klubu na Petynce. * Na dalších deset let se Petynka stala Mekkou všech folkařů, trampů, bluegrassistů a písničkářů. * V sedmdesátých a osmdesátých letech byl dramaturgem Porty, která se v té době z malých sálků vypracovala až na třicetitisícový Lochotín v Plzni. * Byl lídrem Folk a Country Klubu, který po třicet let pořádal v Praze koncerty v Lucerně a dalších velkých sálech. * Byl dramaturgem Českokrumlovského folkového festivalu, Svojšického slunovratu, Svojšického letorostu, Banjo Jamboree, Country rumpálu a dalších festivalů. * Psal do Mladého světa, Mladé fronty a dalších medií o hudbě. * Ve vydavatelství Panton připravil řadě dnes velmi slavných kapel jejich první alba. * Po Listopadu 89 se stal šéfredaktorem časopisu FOLK & COUNTRY, který vycházel 21 let. * Připravil devadesát televizních pořadů Folková setkání. * Je dramaturgem festivalů Zahrada a Folková růže. * Zatím mu vyšlo pět knih, jednak o hudbě a jednak humorných. * Má dceru a syna, čímž si zajistil šest vnoučat. * Jeho životní krédo: Vstoupíš-li do vozovky, nečum po ženskejch.