Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Zatím tu nikdo neporovnal, jaké škody na životním prostředí způsobuje těžba ropy, její převoz (tankery a havárie), její zpracování, rozvoz do benzínek atd., ve srovnání se škodami, které působí výroba akumulátorů. Připomínám, že kromě v současné době nejvíce používaných Li-Ion existují mnohem lepší Li-Poly (téměř nulové samovybíjení) a také LiFePO.

Dále zkuste porovnat složitost a technologickou náročnost výroby spalovacího motoru (plus převodovky) a elektromotoru. Dále porovnejte náročnost údržby (výměna oleje atd.)

Je tu jen jeden problém, a to je zdroj elektrického proudu pro nabíjení. Nicméně i ta prunéřovská elektrárna vygeneruje méně zplodin, než stejný počet vozů se spalovacím motorem. A když, tak je aspoň nefouká občanům pod nos.

A nejhorší problém je nezávislý na typu pohonu: přecpané silnice. Kamionová doprava. A na druhou stranu nedostačující hromadná doprava.

Chtělo by to, aby se narodil ještě jeden Tesla, Edison, Křižík a tak. A zcela geniální ministr dopravy.

0 0
možnosti
Foto

Na naftu jezdím za 1,7 Kč/km. Na jednom nafťáku mám najeto 360 tisíc km, na druhém, jehož náklady na km uvádím 50 tisíc km. Až tohle dokážou elektromobily, tak pochopím, proč je prosazovat.

2 0
možnosti
SN

:-).......Štěpáne, také jsem fanda dieselů, měl jsem kromě dalších dva peugeoty 405 , super kočár, kupoval jsem je když měly ujeto kolem 300 tis. km. Kočáry, na dlouhé štrece jsem se vešel do 5 lt/ 100 km! R^R^R^

0 0
možnosti
TD

4. Vodík má skoro všechny nevýhody baterií a ještě několik dalších. Především je to ale naprosto tragická energetická bilance (a tím pádem i cena), kdy jen na stlačení vodíku na brutální tlak 700 bar padne asi třetina energie oproti té, která zbyde v nádrži. Prodeje aut tomu odpovídají - zoufalá Toyota a její vodíková Mirai vyráběná už od roku 2014 v celkovém počtu tuším něco kolem 20 tisíc vozů celosvětově, tedy pár jednotek tisíc za rok, vs. Muskova Tesla, která zvyšuje produkci exponenciálně a jen letos má nakročeno k výrobě cca půl milionu vozů, na které lidé stojí pořadníky. Odmítači elektromobilů rádi zdůrazňují, jak elektromobily hoří a nejdou uhasit, ale co to je proti takové vodíkové plnící stanici, když se rozhodne explodovat, že...? ;-)

5. Topení v elektromobilech - každý výrobce to má jinak, ale při použití tepelného čerpadla, případně odpadního tepla z motoru se dá i v elektromobilu topit aniž by dojezd podstatně utrpěl. Navíc často ani zkrácený dojezd nevadí a můžete si dovolit část baterie obětovat na vytápění nebo klimatizování ještě před tím, než vůbec dorazíte k vozu. Ve spalováku můžete na dálku pouze topit, pokud ovšem máte nezávislé topení. Takže zážitek z jízdy kvalitním elektromobilem nemusí být nutně ten, že oblékáte druhou bundu, ale naopak, že nastupujete do vyhřátého/vychlazeného auta.

2 0
možnosti
Foto

Vodíkový pohon, ve kterém jsou leadry Japonsko, Korea a USA, se dnes již netýká jen silniční vozidel. Na vodík jezdí také vysokozdvižné a letištní vozíky na kufry, kola, vlaky, tramvaje a v neposlední řadě také malé lodě a trajekty. V provozu je přes 5 tisíc vysokozdvižných vozíků ve skladech společností jako např. La Poste ve Francii, Wal-Mart a Coca-Cola ve Spojených státech. V Evropě je v provozu více než 500 vodíkových vozidel, zejména v Německu, Skandinávii, Velké Británii, Holandsku či Francii. Vodíkové autobusy jsou zapojeny ve veřejné dopravě v Londýně, Hamburgu, Miláně, Oslu a dalších městech. V Německu je provozováno asi 50 vodíkových stanic.

Častou otázkou je, proč elektromobilitu, která je poměrně jednoduchá, komplikovat vodíkem, stlačeným plynem nebo palivovým článkem? Pokud se vodík běžně skladuje při 700 atmosférách, tak to palivo zabere v autě asi 170 litrů prostoru, s pohonným systémem 260 litrů prostoru. A pokud potřebuje pro stejný výkon dieselový motor 33 litrů -kilogramů nafty, celý motorový systém pak 43 litrů, vodík potřebuje jen 6 litrů a celý systém 125 litrů. Vodík má vysokou energii vzhledem k hmotnosti, Vodíková mobilita tedy má šanci dosahovat srovnatelných parametrů dojezdu, na které jsme zvyklí u dnešních aut se spalovacími motory.

1 0
možnosti
TD

1. Pro účely spiknutí mocných proti nebohému lidu s plánem držet lidi pod krkem vysokými cenami paliva není elektřina moc dobrá volba. Na rozdíl od benzínu, nafty, plynu nebo i toho Vámi vzývaného vodíku se elektřina nedá dost dobře okolkovat, případně odlišit její použití v domácnosti od použití v autě - jasně, možnosti tu jsou, ale je to složitější než sledovat tankery a cisterny. Navíc už dnes má část lidí schopnost vyrábět si elektřinu sami - vyrábět si sám doma vodík je poukázka na cestu na krchov.

2. Je příznačné, jaký vítězoslavný ryk se ozval po tom bezprecedentním zdražení Ionity - vidíte, táááhle to bude drahé. Řekl bych skoro přání otcem myšlenky... Až na to, že Ionity je projekt značek BMW, Daimler, Ford, VW, Audi a Porsche a tihle všichni svými cenami cílí především proti Tesle. Idea je taková, že můžete buď nabíjet takto draho bez registrace a nebo si platit paušál (nějakých 17 EUR měsíčně), a potom máte ceny méně než poloviční, tedy relativně normální (alespoň tedy v Německu). Tohle samo o sobě je z deště pod okap, pokud ovšem nemáte nový elektromobil některé z uvedených značek. Potom si paušál kupujete v ceně vozidla a najednou ty ceny začnou dávat smysl. Takže nejde ani tak o spiknutí ČEZu, jako spíš o spiknutí německých automobilek. Předpokládám, že dříve nebo později jim to EU zatrhne, stejně jako např. mobilním operátorům vysoké ceny roamingu.

3. Většina majitelů elektromobilů nabíjí auto doma nebo v práci a za normální ceny. Rychlonabíječku použijí párkrát do roka, když jedou někam na dovolenou. Samozřejmě, pokud ob den jezdíte republikou křížem krážem, tak si elektromobil v nejbližší době pořizovat nebudete, a i když budou spalováky jednou zakázané (s kterýmžto záměrem osobně zásadně nesouhlasím), tak Vám pořád zbyde možnost pořídit si plugin hybrid.

1 0
možnosti
Foto

Správně jste naznačil, že elektromobily protlačují výrobci zimního oblečení, ale k elektromobilu dostanete bundu zdarma. ;-D

Jinak doporučuji zopakovat fyziku a elektrotechniku. Např. i co se týče jiné možnosti tepelné izolace, než nějaká textilie.

A zkuste se občas porozhlédnout, jakým směrem jde vývoj, co na to skuteční odborníci. A zkuste zapátrat v historii, jak byl stejně obtížný nástup automobilů se spalovacím motorem. Když nebyly benzínky a petrolej se kupoval u drogisty.

A hlavně - promyslete obligátní větu Standy Měsíčníka, že elektromobil má výfuk v Prunéřově. ;-D;-D;-D

2 0
možnosti
SN

:-)......milý Pavlíku, už mě také vzpomínáte jako můj oblíbený bloger Krčálek! Neníliž to pravda s tím Prunéřovem ? ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
Foto

K57a68r32e78l 18C52a51c46h

20. 1. 2020 14:56

Bral bych elektromobil jenom jako nákupní tašku, pokud by byl přiměřeně levný. Jako plnohodnotný automobil pak jedině v případě, že by reinkarnoval Nikola Tesla a dotáhl do praktického využití jeho vize bezdrátového přenosu energie k pohonu strojů a zařízení.

4 0
možnosti
SN

:-).......dobře píšete, je to volovina! Co kdyby se opakovalo jako v zimě na dálnici 24 h. v koloně stát. A odtáhnout prý se to nedá, musí se to naložit....zřejmě jeřábem!

Je to pro bohaté na ježdění kolem komína a předvádět se jaký jsem ekolog. Mně se líbí můj nafťák, se spotřebou na delší štrece 4,5 lt/ na 100 km! R^R^R^

1 0
možnosti
Foto

Víte,kde jezdí nejvíc elektroaut s proč?Je ti Čína a smog velkoměst.EU nemusíte tahat do všeho...

0 0
možnosti
Foto

I64v46a48n 71V37e84s92e23l24ý

20. 1. 2020 14:11

No a k tomu ještě zde byl článek který v souvislosti s připravovaným rušením tepelných a jaderných elektráren v Německu předvídal velké zdražení elektřiny. Takže to může být ještě horší. Nejen cenou ale třeba i nedostatkem elektřiny (pochybuji že by ekonomové předpokládali zdražování pokud by elektřiny měl být nadbytek).

1 0
možnosti
JK

No teda "solární uhlobaroni" to je opravdu k zamyšlení, jak vidno tak se propaganda u některých jedinců evidentně slévá do jednoho záhybu v mozku, který následně nekoordinovaně vypouští slova, to by to asi vysvětlilo.

Regulované ERÚ lze snadno najít: https://www.eru.cz/cs/elektrina/cenova-rozhodnuti

Co se týká občanů pro rok 2020 (je to tabulka, nevím jak ji pokouše toto okno):

systémové služby 77,12 Kč/MWh cena za použití sítí provozovatele distr. soust. (ČEZ Distribuce) 42,85 Kč/MWh podporu výkupu elektřiny z OZ a KVET 495 Kč/MWh Zúčtování odchylek 1,62 Kč/OM/měsíc Administrace podporovaných zdrojů 1,07 Kč/OM/měsíc Poplatek na činnost ERÚ (§ 17 zákona 458/2000 Sb.) 2,39 Kč/OM/měsíc

1 0
možnosti
Foto

O78t83o 87K87a49d22ě93r49k56a

20. 1. 2020 17:01

Já to nepotřebuji kousat. Mne zajímá kolik platím. Možná jsem zpátečník, ale na plynu mne zajímá a vždy bude zajímat, kolik stojí kubík, tak jako na chalupě mne zajímá kolik stojí metr bukového (ne krychlový :-)). U elektrické energie mne zajímá ta kilowata co je na hodinách. Z čeho se skládá její cena tak nějak tuším, ale protože neumím lhát a krást (základní dovednosti politika) nemám ambici to měnit;-D

1 0
možnosti
  • Počet článků 322
  • Celková karma 23,14
  • Průměrná čtenost 1278x
už spíše starší (60) olomoučák , který poznal, že není lehké zůstat svůj :-)

Seznam rubrik