Pátek 7. srpna 2020, svátek má Lada
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 7. srpna 2020 Lada

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V41l17a35d17i26m38í11r92a 69B80o79š42k28o82v81á 3467479614383

Panu Kandovi: Je jedno, zda jsme malí nebo velcí a kolik máme obyvatel, náklady a jejich užitek pro firmy a domácnosti lze přepočíst např. na tisíc či deset tisíc obyvatel, tak se můžeme porovnat s našimi sousedy. Německo je na tom líp, protože má mj. "energii moře", ale možná by nám ji mohlo částečně dát, stále se zdokonalují technologie na distribuci aj.

0/0
15.12.2019 16:09

V35l48a26d73i26m59í20r79a 44B24o42š22k96o11v88á 3947349954503

I p. Babiš v rámci jeho obhajoby jádra v Bruselu připustil, že nemáme ještě dostatečně využity vodní zdroje, že by se daly energeticky využít víc.

0/0
15.12.2019 16:05

S77t65a20n78i61s34l79a84v 48J67e42l56e47n 8182545956

Otázkou je o kolik víc.

Podle různých údajů je využitelný potenciál našich řek využit už teď na 60-70%, Přitom voda teď zajišťuje jen kolem 3% výroby proudu.

Vodní díla navíc musejí zajiěťovat i jiné úkoly, které se s výrobou proudu zčásti vylučují: Musejí chránit proti povodním, musejí držet stabilitu průtoku, některá zajišťují pitnou vodu.

Kde byste si Vy osobně představovala vodní díla, která by stávající roční výrobu našich vodních elektráren nějak podstatrně zvýšila?

+1/0
15.12.2019 17:18

J85i24r42k19a 56B16r57u66n78n37e68r 4818402399877

Rv

0/0
15.12.2019 15:45

V57l49a95d82i72m25í69r64a 48B46o74š70k21o11v66á 3937139514143

Panu Kandovi: Ale jděte, celkový pokrok jednotl. zemí lze přepočíst ev. na tisíc obyvatel, SRN má mnohonásobně vyšší počet obyvatel, ale i kdyby země měla méně obyvatel, je povinna zajistit energii bezpečnou, udržitelnou, nákladově přijatelnou.

0/0
15.12.2019 10:06

M13i79c90h86a92l 71K17a53n10d34a 7650967533195

Moc vám nerozumím. Co je to pokrok přepočtený na 1000 obyvatel?

0/0
15.12.2019 13:23

M79i84c16h50a34l 80K80a25n59d92a 7720817443465

Ty vaše procenta jednotlivých zemí jsou dost zavádějící. Vůbec neberou v úvahu místní podmínky a další skutečnosti.

Např. Norsko. Pětkrát větší země než jsme my (pětkrát více zdrojů), polovina obyvatel (poloviční spotřeba). V takových podmínkách by se našich 13% změnilo na 130%. Nemáme se za co stydět.

Dále třeba Rakousko. Jejich velký počet vodních toků s velkým spádem je samozřejmě ideální čistý zdroj. Ten však u nás napodobit nemůžeme, ty hory tu prostě nejsou. Mimochodem ani tyto zdroje nedokáží uspokojit potřeby Rakušanů a Rakousko enrgii dováží. Pro má enormní zájem na zapojení do evropského systému. Náš postoj ovšem může být rezervovanější.

Dále třeba Německo. Uvádíte nějakou hodnotu pro celou zemi, ta je však svou velikostí nesrovnatelná s většinou dalších zemí v Evropě. Kdybyste uvedla hodnoty pro každou spolkovou zemi zvlášť (tyto celky odpovídají velikosti Česka nebo Rakouska), pak už by to pro některé z nich (např. Bayern, Nordrhein-Westfalen ...) tak příznivé nebylo.

Jaké obnovitelné zdroje byste si u nás představovala? Stálý pobřežní vítr tu nemáme (nemáme moře), slunečního svitu máme v zimě (kdy je spotřeba nejvyšší) v průměru 1-2 hodiny denně. Pět-šest týdnů úplně bez slunce v době inverzí není nic výjimečného. Nevyužitých vodních toků tu už také moc nezbývá. Jaderná energie není sice obnovitelná, ale je relativně čistá.

Pokud nás někdo chce napomínat, ať si trhne nohou. Jsme soběstační a společný evropský systém potřebují naši sousedé mnohem více, než my.

+1/0
15.12.2019 9:53

S64t21a42n64i40s36l35a17v 65J62e12l20e65n 8712685396

Norsko nemá proti nám poloviční spotřebu proudu, ale dvojnásobnou. Na obyvatele je to víc než čtyřnásobek Vodních toků vhodných pro elektrárny má víc než Rakousko. Navíc si může dovolit utrácet peníze, které získalo těžbou ropy.

Německo sice elektřinu ve velkém vyváží (má i celkově kladnou bilanci), ale jen když svítí a fouká. Jinak sosá elektřinu z okolních zemí.

Uvidíme, jak v Německu dopadne vypnutí jaderných elektráren na jihu. Protesty proti dálkovým vedením dost omezují schopnost přenést výkon z větrných farem na severu. Ale třeba to už nějak vyřešili. My a Polsko už máme na hranicích s Německem ochranné transformátory, takže by nám to soustavu přetížit nemělo.

0/0
15.12.2019 12:41

M82i48c31h60a40l 26K60a52n78d69a 7320867303975

Asi jsem se špatně vyjádřil. Myslel jsem to tak, při svém počtu obyvatel by měli mít poloviční spotřebu než my. Pokud mají dvojnásobnou, pak to z nich příliš velké ekology nedělá.

0/0
15.12.2019 13:25

S24t21a37n70i87s88l91a10v 66J26e82l72e28n 8532485236

Mají spoustu vhodných řek - víc než kdokoliv jiný v Evropě. Svou vysokou spotřebu pokryjí vodní energií. Takže nějaké uskromňování ve spotřebě elektřiny nemusejí prakticky vůbec řešit. Teprve nedávno se tam začal objevovat odpor proti novýnmn přehradám.

0/0
15.12.2019 14:01
Foto

Š25t19ě56p29á19n 33B60i82c15e47r59a 6889852698136

To, co vyprodukovala JE Temelín jsme vyexportovali do zemí, které se pyšní, že jsou proti "atomu", ale energii z něj potřebují.

+1/0
15.12.2019 8:51

J48a85n 67J47a90n82u94š82k79a 2474826811143

neni to Ales Brichta?

0/0
14.12.2019 21:38
Foto

J76i67ř96í 16K14a64r54b23a40n 8114872890607

Myslím si že jadernou energetiku potřebujeme, alespoň prozatím, ale v jednom s vámi naprosto souhlasím - měli bychom velmi přidat ve využívání obnovitelných zdrojů. Tím myslím především větrné a solární elektrárny. Slyším že větrníky hyzdí krajinu - tomu kdo to tvrdí bych doporučoval procházku po našich polích a loukách - všude samé sloupy a dráty elektrického vedení. To se mi větrniky líbí víc. Co se týká solárních elektráren, když vidim co někteří "podnikatelé v zemědělství" (zdráhám se je nazývat zemědělci) dělají se zemědělskou půdou, fakt by pro to pole asi bylo lepší postavit tam solární panely. Navíc je nevyužito mnoho ploch kde by sluneční panely ničemu nevadily, třeba střechy různých výrobních a skladových hal či supermarketů.

0/0
14.12.2019 21:36
Foto

K53a64r50e38l 12C23a95c23h 8449864605154

Dívali se na nás skrz prsty vždycky a obzvláště nyní, když jim sloužíme jako dobrý zdroj zisku. Proto nám prachy na významnou konverzi státní energetické politiky prostě nezbývají.

+1/0
14.12.2019 21:04

V56á40c29l35a76v 81R36o51u55d15e47n49s52k83ý 9302240881175

Přímo klasická ukázka toho, jak k výsostně technickému problému přistupuje absolvent fakulty humanitního směru!;-)

+11/0
14.12.2019 17:56

J84o78s57e40f 38S39l42a50v44í68č84e90k 4423806466113

Vážená dámo, energetice rozumím asi tak jako Vy, to znamená vůbec, tak si dovolím do toho kecat. Pokud se jedná o Rakousko, pokud tudy projíždíte, není problém u každého druhého domku vybudovat vodní elektrárnu. Rakousko nám sice kdysi nabízelo, že když u nás nebude ATOM, postaví nám elektrárnu na plyn. Pochopitelně na ruský plyn. Nevím, co by na to řekli nyní naši bratři USA. Asi na plyn, ale pouze na plyn z USA. Pokud vítr, souhlasím, ale nechci aby to hýzdilo krajinu. Takže, abych dlouze nekecal. ANO pro obnovitelné zdroje, ale pouze jako doplněk pro energetickou jistotu. Za tu jistotu považuji v ČR atom..

+6/0
14.12.2019 17:52

L57i34b34o87r 63W28a61l48i14c48h27i10e84w28i91c80z 3338366117804

Teorie o poměrném zastoupení obnovitelných zdrojů v roční produkci či výrobě je krásná, ale v elektroenergetice se bohužel nehraje na roční dodávku, ale na okamžitý stav. Zdroje elektrické energie musí produkovat v každém okamžiku přesně tolik elektrické energie, kolik jí je v daný okamžik spotřebováváno.

Tedy například náhrada jaderné elektrárny pomocí fotovoltaiky je značně iluzorní, protože právě teď je výroba fotovoltaiky na celém evropském kontinentu přesně 0 MWh a ještě pár hodin tomu tak bude. Pokud do tohoto stavu přijde i inverze, jsou i německé větrné elektrárny na pouhém zlomku. Vím, zítra možná něco nasvítí, či za týden nafouká, ale Vy potřebujete tu dodávku právě teď.

+12/0
14.12.2019 16:59

M57a26r11k 88P91o35k46o66r65n63y 4721651126517

Německo nemá ani dostatečně připravenou rozvodnou síť a honí to přes ČR a Polsko. A vyrovnávácí transformátory na hranicích za více jak 2Mld které krotí tu divočinu z obn. zdrojů je krásným příkladem zeleného diletanství...

+5/0
14.12.2019 21:25

P36e95t88r 11T53o65m27e18k 1356892220421

Co je to za nesmysl? Jak Norsko dosáhlo těch 105 procent?

+4/0
14.12.2019 16:56

P64e26t75r 14T67o15m78e65k 1526402320451

A vůbec, on celý ten váš blog je jeden velký nesmysl.

+4/0
14.12.2019 16:57

S94t37a81n93i82s50l74a60v 96J43e91l95e90n 8312825456

On to úplný nesmysl není. Norsko elektřinu vyváží a vyváží jí víc, než vyrobí v součtu všechny ostatní zdroje (vítr + uhlí + plyn). Takže pokud se vydělí loňská spotřeba elektřiny v Norsku (137GWh) výrobou ve vodních elektrárnách (140TWh), vyjde víc než 100%. 105 může být hodnota za některý předchozí rok.

Z celkové produkce (147 TWh) tvoří samozřejmě vodní elektrárny méně než 100%.

Na druhou stranu je dobré si uvědomit, že v Norsku se nachází přibližně polovina veškeré využitelné kapacity vodní energie v Evropě.

I proto si mohou Norové dovolit mít 4x vyšší spotřebu elekrřiny na hlavu než my.

+1/0
14.12.2019 18:40

S63t48a90n20i76s59l70a30v 90J61e95l67e86n 8462975946

Oprava: vydělí se samozřejmě výroba spotřebou.

Mea culpa. :-(

+1/0
14.12.2019 18:41

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS