Středa 23. června 2021, svátek má Zdeňka
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 23. června 2021 Zdeňka

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J32a64r10o59m85í68r 23Š96i36š47a 3560273851407

hezkýýý:-)

0/0
8.12.2019 18:29
Foto

E42d35v97a40r42d 87N96i43c85h96t69b88u79r72g89e17r 2720749602810

Když platíte kartou, tak případný přeplatek se zásadně vrací jen na kartu, a to jen na tu, kterou jste platil. To platí celosvětově a u nás to není jinak. Ten důvod je nejspíš v tom, že při platbě kartou platí poplatek obchodník, při výběru peněz uživatel karty.

To, že se vám na pumpě nezdál být rozdíl mezi kreditní a debetní kartou zřejmý, bude nejspíš proto, že u české (i jiné) karty v Americe (i jinde) se mezi nimi nedělá rozdíl.

To americké PSČ (zip code) vám to asi nebralo, protože si to všimlo, že máte zahraniční kartu, takže jakýkoli kód byl špatně.

+2/−1
8.12.2019 12:40
Foto

M72i18c45h29a38l 71H58r20u15š42k22a 5356393329380

No, já tam nikde neříkám, že by mi nevrátili správnou částku. Pouze říkám, že jim to dost dlouho trvá. A na kartu vám to pochopitelně nevrátí, vrací vám to na účet, pouze prostřednictvím té vaší karty, která je k tomu účtu přiřazená. Ono vám to dokonce ty peníze ani nestrhne, jsou pouze ve stavu tzv. předrezervace, ale nemůžete s nimi disponovat. Jak tam ostatně píšu. Co se týká amerického PSČ, tak je mi jasné, že se to prováže s kartou, ale četl jsem, že na některých starších benzínkách se to nespáruje a pak tam stačí naťukat něco. Těchto zaručených receptů, jak to číslo obejít, jsme měli mraky a všechny údajně ověřené, ale nic z toho nefungovalo.

0/0
8.12.2019 20:39
Foto

E87d94v49a54r74d 45N87i78c12h89t95b87u50r17g29e74r 2800669132660

No jo no.

Já taky nikde neříkám, že byste říkal, že vám vrátili špatně.

Vy jste si postěžoval, že vám nechtěli vrátit přeplatek v hotovosti, tak jsem popsal, jak to s tím vracením je.

A oni ty přeplatky skutečně vracejí na kartu (používají číslo karty a ne účtu), a protože se jedná o debetní kartu, tak se transakce s ní provede přímo na váš účet.

Vy jste si postěžoval, že jste nemohl zadal PSČ, tak jsem popsal, proč.

+2/0
8.12.2019 22:55
Foto

M33a89r78t12i70n 38B85r38a52u84n 2444597571449

To že vám to vrácení peněz trvalo tak dlouho je vina vaší banky. V případě US nebo Kanadské banky, máte peníze uvolněny do 48 hodin max, ale má zkušenost je taková, že druhý den je transakce cleared.

S tím placením u benzinek je to proto, že je spousta neplatičů. A například když nezaplatíte na Floridě ale jste z Georgie nebo jiného státu, pak vymáhání peněz je pro benzínky složité a většinou své peníze nedostanou. Osobně nevidím žádný problém v tom přijet na pumpu, zajít dovnitř, dát si kafe nebo hot dog a přitom zaplatit benzín. Je to snadné.

+1/0
9.12.2019 0:03
Foto

M11i22c32h29a84l 46H83r39u42š38k41a 5826183139850

Ne, opravdu to není vina mé banky. Znám lidi z IT, kteří v mé bance dělají a je to jednoznačně vina toho prodejce (benzínky, hotelu). Už proto, že někde to skutečně přišlo zpět do druhého dne, ale většinou to tam viselo třeba týden.

Já nemám problém jít zaplatit dovnitř, to dělám i v civilizovaných oblastech, jako je Evropa, ale vadí mi ten nešikovný způsob, kdy musím dopředu vědět, za kolik budu tankovat a pokud to přešvihnu, tak mi tam pak ty peníze visí. Ostatně to, co popisujete, tedy, že je spousta neplatičů, to docela hodně říká o americké společnosti. V Evropě by si tohle žádný normální člověk nedovolil a pokud to někdo udělá, je poměrně rychle usvědčen, na základě registrační značky. Každý benzínka má totiž kamerový systém.

0/0
9.12.2019 11:14
Foto

M67a40r67t36i64n 14B97r25a46u83n 2454587591359

To mi chcete tvrdit, že v Evropě nejsou neplatiči? To si děláte legraci? Asi jste mou reakci nečetl pozorně. Samozřejmě že je možné hříšníka odhalit, jenže já psal o tom, že ta benzínka ty peníze bude vymáhat donekonečna, protože se ve skutečnosti jedná o drobné. Plnou nádrž pořídíte za pár dolarů a tak je pro benzinku pohodlnější a ekonomičtější požadovat platbu předem. A k tomu vrácení peněz, je to v drtivé většině věc vaší banky. Navíc - ony ty hotely, pokud platíte kartou, tu refundaci posílají na platební bránu okamžitě. I tady platí, jako všude jinde, není nic lepšího nežli hotovost. Pochopitelně jsou výjimky, kdy mají majitelé nebo manažéři hotelu v systému binec ale v zásadě platí, že peníze z depozitu, který jste zaplatil kartou jsou vám vráceny do 48 hodin. Respektive uvolněny. A jestliže to trvá déle, je to vina konkrétní banky.

0/0
9.12.2019 14:18
Foto

M27i55c46h39a15l 16H16r51u61š80k66a 5826933569490

Já myslím, že je naprosto jednoznačné, kdo se k tomu jak staví. V Evropě prostě natankujete a jdete zaplatit. V USA jdete zaplatit a pak teprve tankujete. Evidentně z důvodů, které popisujete. Myslím, že je jasné, že v Evropě je počet těchto případů nesrovnatelně menší, jinak by ty firmy zavedly stejná opatření.

Vy jste neskutečně humorný člověk s tím, jak jste přesvědčený o své pravdě. Nebudu vás přesvědčovat, že opět plácáte nesmysly o věcech, o kterých nic nevíte. S námi tam byl kluk, který dělá přímo v IT Moneta Bank (dříve GE Money Bank). Myslím, že o bankovních procesech ví o něco málo více, než vy. Bez urážky. Takže ne, hotely opravdu tu refundaci neposílají hned. Vím z několika zdrojů, že na to mají nějaké lhůty a ty většinou využívají naplno. Dalším trikem je pak to, že zaplatíte depozit v hotovosti a oni vám ho pak vrátí na kartu. A to už je klasické vylepšování si cache flow. Ale klidně mě dál poučte, jak to v těch USA skvěle funguje ;-D;-D;-D Mě to baví.

0/0
9.12.2019 15:08
Foto

M70a86r30t82i52n 83B54r75a32u92n 2394127951859

Dvě lži v jedné odpovědi plus tři smajlíky. To musíte být opravdu vysoce postavený vědecký pedagog. Takže lež číslo 1:

Pokud zaplatíte depozit v hotovosti, rozhodně vám jej nevrátí na kartu, protože to jednak není technicky možné, a jednak by to pro ten hotel bylo ekonomicky nevýhodné, protože za provoz platební brány hoteliéři platí. Peníze za depozit uložené v hotovosti zůstávají na recepci, v obálce pod vaším jménem a při odhlášení je vám v plné výši vyplacen zpět. Pokud jste tedy něco neukradl nebo nezničil. To se ale málokdy kontroluje. Pokud se jedná o depozit uložený formou karty, pak při odhlášení ze systému je vám ona blokace okamžitě rušena. Hotel jí nemůže držet, protože k tomu nemá technickou možnost a ani by to pro něj nemělo smysl, protože fyzicky těmi penězi nedisponuje, jak jste ostatně sám napsal. Ty peníze má stále plně k dispozici ta konkrétní banka. Jen je tam blokace. Takže i v případě, že by například rezervace v hotelu byla provedena pomocí třetí strany ( expedia a podobně) je refundace prováděná v době 48 hodin ( to je ta lhůta o které píšete) a jakékoliv prodloužení je pro kohokoliv naprosto nelogické a beze smyslu. Naproti tomu banka, opět logicky, získává tou blokací peníze se kterými může manipulovat anebo mají prostě pomalý systém zpracování. To ale není jen otázkou USA ale celosvětovou. Takže vaše opětovná uraženecká poznámka je dosti mimo. No a teď ta druhá věc. Nikdy a nikde jsem nenapsal, že v USA vše funguje skvěle. Vy prostě nejste schopen připustit, že vás někdo nachytá na hruškách. Jo a správně je Cash flow. Cache je cosi jiného.

0/0
9.12.2019 16:26
Foto

M45i49c86h34a13l 25H82r93u53š12k95a 5786263779850

Pane Braune, tím, že se budete otírat o moji odbornost, mě vy rozhodně urazit nemůžete. Pro mě jste jak akvarijní rybička. Chápu, že máte pocit, že víte všechno, ale mě se skutečně v hotelu v Orlandu stalo, že jsem depozit zaplatil v hotovosti a při odjezdu jsem byl informován, že mi ho vrátí na kartu. Můžete mě obviňovat ze lži jak chcete, ale tak to prostě bylo a mám na to dva svědky ;-D;-D;-D.

Ano, překlepl jsem se, nachytal jste mě, že používám automatické doplňování slov na mobilu, gratuluji ;-D. Jinak pochopitelně blábolíte a podsouváte mi věci, které jsem neřekl. Ale, co čekat od sionisty A ještě jednou, protože jste to evidentně nepochopil. Nestojím o vaše přemoudřelé kecy pod mými příspěvky. Rozumíme si? Každý další budu mazat. Ale až někdy přiletíte do ČR, rád vás osobně poznám. Minimálně si vás vyfotím na nástěnku ;-D;-D;-D

0/0
9.12.2019 18:23

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

M68i81c19h51a75l 75H95r25u75š17k50a 5716783239460

Pane Braune, vy jste prostě totální šašek. Kecy o tom, že jste někam volal si nechte od cesty. Poznámky o sionismu si budu říkat jaké chci a jestli vás to uráží, tak mě to naopak těší. Být Židem a sionistou pochopitelně není to samé. Tyhle vaše úsměvné a velkohubé výkřiky, jenom dokazují, že jste naprosto totálně mimo i v rámci vaší tzv. víry. Existuje totiž dokonce celá spousta Židů, kteří jsou velmi silně proti sionismu. Proti Židům nemám ani to nejmenší, ale sionismus je podobně zhoubný, jako byly teorie o velkoněmecké říši. Proto taky všechny sionisty hážu do jednoho pytle s nacisty a podobným odpadem. U vás se ale podobné pitomosti dají pochopit, protože jste namyšlený tlučhuba, který svůj světonázor opírá o nesmysly, které jste si možná někde přečetl, ale už jste se nad nimi nezamyslel. Znovu váš žádám, abyste na mě už nereagoval a to ani v žádných dalších článcích, které sem napíšu, jinak vás budu okamžitě mazat.

0/0
9.12.2019 22:20
Foto

E75d14v20a65r26d 41N78i57c90h41t66b75u43r27g85e72r 2670759882620

No, já samozřejmě nevím, co bylo v těch smazaných příspěvcích, ale ať už tam bylo cokoli, tak vaše polemika o sionismu sem opravdu nepatří. A srovnávat sionismus s nacismem je už vopravdu ale vopravdu tvrdě za hranou.

0/0
9.12.2019 23:19
Foto

M21i30c60h30a19l 48H33r21u27š61k52a 5136803169360

Já jsem s tím nezačal, to pan Braun o sobě všude píše, že je sionista a islamofob. A máte pravdu, nepatří to sem. Proto jsem pana Brauna požádal, aby už sem nepsal. On se není schopen držet tématu a strašně rád poučuje. Bohužel většinou píše naprosté nesmysly, ale je přesvědčený, že jenom ono má pravdu.

0/0
9.12.2019 23:43
Foto

E91d68v60a61r54d 89N33i28c19h18t10b61u96r88g43e82r 2950889592340

No tak, přece nejsme malé děti. Přece nejde o to, kdo "si začal". A v žádném případě se nesmíte nechat strhnout k tak nehorázným tvrzením. A jako pedagog musíte umět zachovat rozvahu a zůstat věcný.

Jen tak ze zvědavosti aniž bych to opravdu potřeboval vědět, ale ta moje zvědavost mi nedá, a tak bych se rád zeptal, na které universitě působíte a v jakém oboru.

0/0
9.12.2019 23:56
Foto

E53d89v55a76r17d 67N40i38c88h62t93b37u89r92g14e16r 2230449722870

Teď jsem si všimnul, že židovskou víru označujete jako tak zvanou a že o panu Braunovi píšete, že je v té víře totálně mimo. To jste ovšem mírně řečeno už vopravdu trochu přepísk.

0/0
9.12.2019 23:32
Foto

M11i50c21h18a86l 36H31r83u77š55k23a 5306803809480

Jak už jsem napsal výše, pan Braun tu píše totální nesmysly a já jsem na to pouze reagoval. Souhlasím, že to sem nepatří. Viděl jste, že s vámi jsem naprosto normálně diskutoval. Normální diskuze ale pan Braun není schopen, proto už jsem ho ukončil.

0/0
9.12.2019 23:47
Foto

E77d14v83a46r31d 91N88i30c55h15t34b16u95r38g75e81r 2540859462530

No jo, ale bez ohledu na to, co tomu předcházelo, jste opustil rovinu věcné diskuse a napsal jste věci, které jste napsat neměl. A mimochodem, pan Braun nepíše totální nesmysly. Můžete to, co píše, nahlížet jinak, ale totální nesmysly to v žádném případě nejsou.

0/0
10.12.2019 0:04
Foto

E12d77v46a89r80d 46N56i59c42h48t73b55u18r54g35e12r 2390979502940

To s tim depozitem vrácenym na kartu, to je skutečně pochybeni toho hotelu. Nebo schválnost. Blbci a podvodníci jsou holt všude.

+1/0
9.12.2019 23:11
Foto

I21v30a65n13a 62L29a35n54c12e 3726688437447

Domy, které ukazujete jako: papírové, nenechte se mýlit, jsou dost drahé. Malé domky pod 200 tis. dol. nepůjdou, naopak. A ne každý si ten: papírák může dovolit. Větší domky, a zařízením v domě, dřevěnýma podlahama, cena stoupá.

Nedávno jsem četla, nějaký odborník na umělou inteligenci se vyjádřil, že ke zvolení Trumpa napomohla umělá inteligence, tak neosočujte obyčejné lidi, kteří Trumpa podporují. Nejspíše umělá inteligence i plní jeho stadiony.

Nesuďte ničí IQ podle toho, kde žije. Nevíte, proč tam žije.V Je to hodně rozdílný život v USA a v Cechách.

+3/0
8.12.2019 11:42
Foto

M37i45c10h66a93l 64H84r45u39š86k16a 5416773979500

Já jsem ani neřešil hodnotu nebo cenu, ale spíš to, že je to, vzhledem k oblasti, naprosto nesmyslný systém pro stavbu domů. Jinak já nesoudím IQ podle toho, kde žije, to bych si nedovolil, ale když vidím, že je někdo už od pohledu jednodušší člověk, tak je jasné, že IQ nebude mít nějak zásadně vysoké. To, že Trumpa volí většinou nevzdělaní lidé na venkově, to je statistika a asi na tom není nic překvapivého. Rozhodně jsem se těm lidem nechtěl vysmívat, prostě jsem to chtěl jenom popsat, protože nám to přišlo zajímavé a v případě toho pána s trumpovými volebními předměty až bizarní.

0/0
8.12.2019 20:43
Foto

M12a73r52t55i45n 51B41r81a22u43n 2364617211119

Já bych opravdu rád viděl tu statistiku, která říká, že Trumpa volili lidé spíše na venkově. Takhle milý zlatý pane cestovateli volby v USA vůbec nefungují. Mohl bych oponovat, že například Hillary či před ní Obamu volili opravdoví "primitivové", negramoti a rozhodně to myslím jako statistický fakt, nikoliv jako urážku. Nezaměstnaní, bezdomovci, to vše byli voliči Demokratů. Ale i toto není skutečný obraz voleb presidenta v USA. Ten je ostatně nepochopitelný i pro rodilé Američany kterým nejsem a nejsem ani občanem USA. Jak už jsem vám napsal minule, když jste mně napadal že jsem americký svazák či podobné pitomosti, já jsem Kanaďan. To jen pro případ, že byste namísto argumentů přispěchal zase s další dávkou výpadů,

Rozdílnost, krása i problém USA je v tom, že neexistují prakticky dva stejné státy. Každý má jiné zákony, jiné zvyky. Tím že cestujete například z Floridy nahoru se nestanete znalcem celé USA, protože už jen kousíček nalevo na mapě, je vše docela jinak. A ty rozdíly fungují i v rámci jednotlivých států. Mně se doma ( v Kanadě) vždy ptají, jak to můžu na Floridě vydržet tolik let. Zvykl jsem si. A naučil jsem se přijímat do dobré a ignorovat to, co mně vytáčí, i když přiznávám, že toho je opravdu dost. Ale přiznávám také, že daleko více mně vytáčí turisté, kteří tu přijedou a po 3 měsících se tváří, jakoby byli Lincolnovi příbuzní.

+1/0
9.12.2019 0:15
Foto

M68i78c39h21a80l 18H35r44u44š42k64a 5586813429580

Jsem rád, že se můj oblíbený odborník na USA zapojil do diskuze :D Děkuji, že jste mě ve své nekonečné moudrosti poučil, ale diskutovat s vámi nebudu, protože to k ničemu nevede. Vím, že jste ultrapravičák a sionista, a s takovými lidmi já se o politice odmítám bavit. ;-D;-D;-D

0/0
9.12.2019 11:17
Foto

M71a83r31t83i52n 37B29r22a97u91n 2944637871339

Teď jste mi to nadal. A hlavně ty smajlíky mně dostaly do hluboké deprese. Jen nevím kde jste přišel na to, že jsem se s vámi bavil o politice. Ono to vypadá, že v tom vašem rudém vnímání vidíte politiku všude. Hlavně mandelinku bramborovou, brouka imperialistu z USA.

0/0
9.12.2019 14:20

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

M66i12c73h43a80l 27H36r11u66š26k42a 5766383189230

Tak budeme zase mazat, ano? Myslím, že jste nepochopil, že o vaše "učené" kecy, pod svými články nestojím. Plácáte nesmysly, které nemají s realitou nic společného a ještě mě urážíte. Takže ještě jeden podobný příspěvek a mažu vás komplet, ju? A zdravím do "země svobody" ;-D;-D;-D

0/0
9.12.2019 15:11

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

P79e91t59r 49K62o70r51e40c36k58y 2293487663411

Moc pěkný, ve státech jsem nezvládl tam zajet.R^

+1/0
8.12.2019 6:08

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz