Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Mažu všechny příspěvky, které nekorespondují s článkem, a které jsou ad personam! :-)

0 0
možnosti

J12i41r23i 89T83i79c45h95y

8. 12. 2019 17:01

Upadek mysleni ceskeho naroda jiz do jiste miry zacal pred nacismem a komunismem. v nemeckem podruci za RU - svejkovina.

0 0
možnosti

Nenastal úpadek myšlení českého národa již u synů Adama? :-)

0 1
možnosti

Souhlas - teď (a vždycky to platí) jen zbývá naplnit tato slova skutky. A opravdu, jak píšete, musí poctivě začít každý sám od sebe. Jen tak je možná změna nejen každé společnosti, ale celého světového dění.

Obecně - svádět cokoli na někoho jiného nebo, tedy např. v politice na "ty nahoře", jak to po věky věků mnozí dělají, je jen alibismus a pokrytectví. Společnost a její úroveň byla a je vždy odrazem etiky/neetiky jejích občanů.

6 1
možnosti

... je odrazem účelovosti lidského myšlení, jednou se hodí etika, jindy se hodí na ni zapomenout. VLidé jsou ambivalentní povahy.

0 0
možnosti

Dobré jitro, pane doktore. Váš dlouhý článek s mnoha tématy k zamyšlení jsem si pozorně přečetla a zrovna souzněl s mou aktuální četbou Platonovy Ústavy. Je to velmi zajímavá kniha, stejně jako všechny ty knihy, které směřují k Vašemu tématu. Mravní úloha člověka v tomto světě je přímo dána jeho přirozeností s tím, že člověk má dar svobodné vůle a rozhodování, což jsou hlavní nástroje pro etické nahlížení na jednání a konání společnosti. Etika Starého a Nového zákona, to je velké téma, které má formu vzkazu kosmu k člověku. Ale před tím je možné naslouchat princům klasické filosofie, kterým tyto otázky hluboce ležely na srdci a stačí si to jen přečíst.

Jak vidím níže, církev je vnímána jen jako Vatikán a jeho úřední budovy, ale církev jsou lidé, kteří žijí v duchu své víry, je to též společnost, která před pár tisíci lety tu výzvu k obrodě společnosti přijala a mnozí z nich to zaplatili životem.

A pokud se zachovaly jejich spisy, je jisté, že těm lidem bylo jasné, o co jde světu po Kristu a je vůbec zázrak, že to všechno v raném středověku lidé přežili. Věřili v Boží království, v tom velkém příslibu korigovali své činy i mravní poznání. A proč bychom v něho neměli věřit my, v ten paralelní svět vůči našemu?

Člověk je člověk, i když nad ním lítají fantastické přístroje, který vymyslel, v rukou drží úžasné elektronické přístroje, či zbraně, ale ani v tom případě není osvobozen od příkazu - buďte jako bohové (dokonalí).Mravnostní normy nelze vymyslet ad hoc, ale vždy se vrací ke svému původu. Politika nemá s etikou žádné styčné body, ale lidé, kteří politickou práci dělají jsou vystaveni stálým kompromisům mezi černým a bílým. Ale rozhodně nejsou pro nás tím, čím byli římští bohové pro Římany, abychom je napodobovali. Já alespoň doufám, že jsme už o kus dál, i když mne občas ten optimismus opouští. Šťastné prožití adventu a hodně zdraví Vám i Vašim blízkým. V

2 0
možnosti

Víte pani Aghová v mnoha věcech s vámi souhlasím, nikoliv ve všch. Měl jsem v životě možnost diskutovat o roli náboženství a církví s řadou velmi sečtělých lidí z obou názorových stran. Taky jsem si po několika diskusích přečetl dějiny křestanství a nebylo to příliš mírumilovné údobí. Na hlubší diskus není zde prostor,je omezena počtem písmenek a tak jen maličko odbočím k mladší generaci..a teda budoucnosti ..V ekonomicky vyspělých zemích, kam počítám i naší zemičku, se mladí lidé již neorientují tolik na duchovní a materialistické hodnoty (bezpečí, živobytí), ale spíše na hodnoty postmaterialistické, spojené s veřejnou angažovaností, sebenaplněním („express yourself“ se stává heslem mladé generace). Pan profesor Inglehart, americký sociolog spojoval tuto proměnu, tuto „tichou revoluci“ s tím, že stále více mladých lidí vyrůstá v situaci ekonomického bezpečí a díky tomu si s sebou do dospělosti nese přesvědčení, že důležité jsou jiné věci Samozřejmě, jak jsem již napsal, to platí jen pro vyspělé ,ekonomicky společenství..pokud jsem odbočil od téma omlouvám se,stáří je dosti nedůstojné..

0 0
možnosti

V této zemi žije cca 10 % veřících a zbytek má svou víru a nepotřebuje k jejímu praktikování církev a další jsou ateiste, resp. agnostici. V moderních společnostech se mravnost často chápe jako čistě konvenční,tedy jako to co je společensky předepsáno. Já osobně uznávám že by mělo platit nečiň, co nechceš, aby ti činili jiní.

Ve vašem případě je škoda, že nejdete příkladem pane autore, proč jste vymazal příspěvek mladého člověka,který nebyl vůbec urážlivý, jen z pohledu jeho generace řekl jasné slovo .. po 30 letech tady máte co jste si sami zařídili...klidně vymažte i mě, ale moc mravné jednání to skutečně není...Rv

10 1
možnosti

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

K Vašemu sdělovanému se vždy bez problémů hlásím a podporuji jej. Vždy mne ominusujete, dodnes jsem příčinu nepochopil, (budiž) .Je to tak, každá změna má začít od toho základu = základu, tedy od jednotlivce, člověka .To jednoduché, je ovšem nesmírně složité, ba neproveditelné ! Část příčin uvádíte v blogu ...

Já zase opakovaně připomínám, že určitý příklad k následování očekávám od Veřejné scény ! Zejména z Hradu a Strakovky. Onen apel k následování ! Ta role "Okypřování společnosti", zcela absentuje ! Už kdysi , mi J. Heřmánek psal - "A k čemu by to bylo dobré" ? Pověstný, kontraverzní bloger zmizel - A ta slušnost Prezidenta s Premiérem rovněž ! Sami prošli jakousi Metamorfózou a Zheřmánkovatěli nám ! ... :-)

1 0
možnosti

Dobrý den, pane Buček. všichni, včetně politiků směřujeme k nějakému cíli nebo určitému cíli, který vyznáváme jako užitečný. Všichni následujeme ty, kteří stanovují nějaké meze a hranice chování ve společném soužití. To jsou filosofie tak dávné, jako je lidská civilizace.

0 0
možnosti

O mravnosti lze řečnit donekonečna a ještě jednou donekonečna.

Existuje i český film "Mravnost nade vše", v němž hraje hlavní roli Hugo Haas. V podstatě se živí tím, že řeční o mravnosti, ale má nemanželskou dceru (hraje ji Věra Ferbasová). Na tom by nebylom nic tak špatného, prostě se taková věc stane. Ale ta dcera už nemá mámu, která umřela, má už jen tátu, právě toho Hugo Haase, který ji však před světem tají, aby nepřišel o svou funkci předsedy pro povznesení mravnosti. Jak už to tak bývá, ve filmu to vyzní docela jinak, než jak je to ve skutečnosti. Ve filmu se roztržitá role otce vykreslena sympaticky, ale ve skutečnosti je to hrůza: Mít dceru, která už nikoho nemá, a poslat ji do internátu a tajit ji, ale zároveň mít plná ústa prázdných frází o mravnosti a morálce.

Já osobně lidem, kteří příliš moc řeční o morálce, nevěřím.

Morálně lze žít i bez nějakého krasořečnění na toto téma.

A platí to i naoak: Plná ústa líbivých fází ještě neznamenají, že příslušná osoba vede skuečně morální život.

11 0
možnosti
Foto

Njn, řečnění o morálce jsou obvyklé mimikry amorálních individuí

8 2
možnosti
Foto

Mravní obnova? Kde to proboha žijete?

9 2
možnosti

Bez mravní obnovy křesťanů zde budeme mít v Evropě Alláha! :-)

1 1
možnosti

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

Dobře, měli jsme 40 let komunismu, který tedy může za všechny hříchy. Ale copak to v katolické Itálii vypadalo a vypadá lépe?

6 3
možnosti

Však nechybělo mnoho a Itálie se taky vydala cestou komunismu. PApež Pius XII. nařídil všem klauzurovaným řeholníkům a řeholnicím opustit kláštery a jít k volbám. Tak se nebezpečí podařilo odvrátit. Stačí ale porovnat, jaké mají třeba v Itálii dálnice, železniční tratě, a podobně. NArozdíl od nás :-)))

0 0
možnosti
  • Počet článků 636
  • Celková karma 28,70
  • Průměrná čtenost 1083x
Celý život jsem studoval medicínu a pracoval jako klíč ke zdravotní péči, jako venkovský praktický lékař. Po Listopadu jsem se zabýval organizací zdravotní péče a diskutoval v různých odborných časopisech. Po Listopadu jsem se účastnil politiky zakládáním Občanského fóra a Občanské demokratické strany v jedné pohraniční obci. Pak jsem postrádal u ODS nejprve konservativismus, ale posléze i pravicovost. Tak jsem vystoupil. Celý život od dětství jsem se snažil řešit vztah mezi determinismem a svobodnou vůlí. Zajímavé jsou konsekvence v teologii a justici. Celý život jsem řešil problémy věřících Bohu a atheistů. Klíčovým je, že Bůh není součástí tohoto světa. Sleduji polistopadový vývoj politiky a obávám se o naši liberální demokracii, naše občanské svobody a o právní stát, protože na můj vkus zde příliš mnoho občanů podléhá alternativnímu myšlení, jehož zdrojem je již desetiletí trvající ruská hybridní válka v Evropě, v Americe i v Africe. Pokud si chceme uchovat demokratické hodnoty, musíme se navrátit k Václavu Havlovi, že pravda a láska musí zvítězit nad lží a nenávistí. Bez těchto hodnot nefunguje demokracie, občanské svobody ani právní stát!