Středa 12. srpna 2020, svátek má Klára
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 12. srpna 2020 Klára

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A96l93e62š 11P59r62o78k90o25p 7332747877922

To jsem nečekal, dehonestace politických oponentů ano, včetně neziskových organizací....;-D Kdy budou rozdělující blogy, že jsou mladí proti starým, že se máme bát migrantů, že demonstranti na Letné jsou děti ne nepodobné řetězovým emailům pro důchodce??? Píšete to v Agrofertu na Chodově?

0/0
30.12.2019 15:23
Foto

J39i61ř70í 31F16i14š72e76r 1254377295231

Jsem tu nový. Nejsem politolog ani zdatný lingvista. Z bohaté diskuze pro mě vyplynulo, že jsou "neziskovky" a "neziskovky". A ty druhé pod krycím pláštíkem těch prvních nedělají zrovna to, co nám prospívá. Tedy ono to prospívá, ale jen vybraným skupinám a zájmům. Pak by to opravdu nemělo být dotováno z veřejných zdrojů. A dále je třeba si dát pozor na sdělování "jasných pravd"....i autoritami. Pokud člověk není alespoň trochu v obraze.....naletí. Co se týká diskutujících, v některých případech by občas pomohlo napočítat alespoň do 10 a zamyslet se, co tím dotyčný chtěl říci. Já osobně si třeba vůbec nemyslím, že z příspěvku pana Kouby jednoznačně vyznívá, že by byl zastánce Putina a zasloužil si odpovědi níže. Dá se to totiž vyložit i opačně, že už kdysi Putin veřejně přiznal, že si je vědom síly těchto organizací a dokud mu to budeme umožňovat, tak je v zájmu Ruska také bude využívat. Možná jsem naivní, ale domnívám se, že právě tak to pan Kouba myslel.

+1/0
15.12.2019 13:17

A39l89e15x63a90n18d17r 58Š18í29r 5601510963

Na první pohled to vypadá jako vášnivé varování na obranu demokracie. Varování před situací, kdy "hlasitá menšina uřve svůj názor na úkor většiny". Je možno to číst ovšem zcela opačně - mám jiný citát od jiného politologa: "Demokracie není vláda většiny, jíž se neodporuje." To je řečeno velmi zdrženlivě, dalo by se napsat, že to není vláda většiny, která zadupe menšinu, nejlépe všechny menšiny. Případně rovnou jejich likvidaci v koncentráku. Paní Šichtařová má prostě sklon ke zjednodušenému, černobílému vidění světa. Jistěže je potřeba dávat si velký pozor před některými politickými neziskovkami - autorka ovšem nejmenuje zde v diskusi zmiňovaný Institut VK. (Naopak je podivné zařadit mezi ty zplozence nedemokratického pekla Člověk v tísni - jaká je politická angažovanost této organizace?) Jistěže není snadné vyvážit zájmy menšin (jistěže existují takové oprávněné zájmy, jež nesmí většina ignorovat či dokonce potlačovat) a většiny. V demokracii ovšem není jednoduché nic. To jen populisté, rasisté a jiní -isté (komunisté...) nabízejí jednoduché recepty. Mezi ně se autorka naneštěstí řadí.

0/0
14.12.2019 15:48

P89a79v75e11l 19K59u83d28r46n55a 2347838857861

Politicka angazovanost Ckoveka v tisni je vysvetlena zde: https://www.youtube.com/watch?v=ELX3MXPFM8Q&t=110s

0/0
19.12.2019 5:46

J20a36r59o81s65l42a86v 29M72a72k36o33v25e66c 7383844200112

Tak problém financování "politických" neziskovek v Německu už dávno řeší...I když to je samozřejmě o několik řádů jiný probém než u nás tak jeho podstata zůstavá stejná a princip řešení je podobný jako navrhuje paní Šichtářová https://www.denik.cz/ze_sveta/nemecka-vlada-si-doslapne-na-financovani-mesit-chce-ziskat-vetsi-kontrolu-20181228.html

0/0
12.12.2019 21:41

J28a34n 25R33á96ž 1759153774450

Velice mne baví sledovat, že obvykle jsou v diskuzi pod články paní Šichtařové nejčetnější ti, kdo s autorkou nesouhlasí a přitom její články mají nejvyšší karmu, tedy nejvíc čtenářů vyjadřuje souhlasu s textem, ze všech zde publikujících blogerů.

Připomíná mi to, jak lidé urputně kritizující Babiše mnohdy nabývají dojmu, že tím jak jsou slyšet jejich názory v mediích,patří k většině a pak jsou překvapeni jak výsledky voleb, tak i periodicky se vyskytujícími průzkumy volebních preferencí.

Konstatuji, že názory paní Šichtařové, stejně tak pana Větvičky, či politika Babišovy vlády, jsou ve veřejnosti daleko víc kladně přijímány, než jsou si jejich tvrdí oponenti schopni, či ochotni připustit.

+3/−1
12.12.2019 18:14

A93l91e43x79a79n15d30r 95Š32í57r 5471930183

Je to problém, když někdo neumí počítat, ale umí psát. Jak jste proboha přišel na to, že Babiše volí většina? Volilo ho 18 % registrovaných voličů. Čtyři pětiny těch, co ho nevolí (i když vezmeme % těch, co přišli k volbám, tak dvě třetiny ho nevolily) podle vás není většina. No potěš koště.

0/0
14.12.2019 15:52

J19o69s17e12f 73S85l43a26v88í60č45e33k 4643606706863

Obávám se, že většina voličů není tak naivních a snaživých jako Vy. Mají totiž svůj vlastní rozum neřízený sekretariátem, který Vás platí. Nebo se mýlím a je to pouze naivita?

0/0
27.12.2019 11:49
Foto

J38o83s75e87f 96K91o37u38b92a 8561280933691

Putin o neziskovkách již před mnoha lety řekl přibližně asi toto:

Jedna neziskovka vydá za 100 tanků. ;-D

+1/0
12.12.2019 11:12

J16a37n 71Š16v20a24d55l26e94n11k29a 9434289150

Však Rusko je dnes fašistickou diktaturou. Chcete se jím inspirovat?

+3/−1
12.12.2019 18:04

J41o97s56e24f 53S58l19a92v72í70č15e20k 4263426776193

Víte prosím co je to fašismus? Bývá zvykem nepoužívat pojmy, kterých obsah neznám.

+1/0
27.12.2019 11:51

J26a66n 49R56á82ž 1329723264540

Proto mají jak v Rusku, tak i v USA zákony, které jednak ukládají registraci a jednak omezují rozsah činnosti t.zv. politických neziskovek a ukládají širokou škálu povinností těm neziskovkám, které získávají zdroje na svou činnost ze zahraničí. A je jedno, zda je financují vlády nebo soukromé subjekty se sídlem v zahraničí.

+2/0
12.12.2019 18:23

A46l25e70x43a82n56d54r 78Š86í94r 5401460423

Putin - to je ten velký ruský zastánce demokracie?

0/−1
14.12.2019 15:56

J74i45ř60í 23D64a11n11i98š 5971238472842

Ach jak se to krásně čte, když někdo napíše téměř přesně vaše názory. Děkuji p. Šichtařová. Někdo tomu říká populismus, ale mě to zlepší náladu.

Spousta lidí tu zmiňuje Institut Václava Klause. Opravdu ho to položí, když přestane dostávat peníze od státu, jak si přeje autorka?

+2/−2
10.12.2019 21:51

J83a62n 93Š71v31a18d35l39e69n17k43a 9484589890

Autorka si přeje i to, aby “politické neziskovky” nesměly dostávat peníze ze zahraničních zdrojů. To by asi Kellnerův Institut Václava Klause mohlo položit...

+3/−3
10.12.2019 22:24

J24o60s40e38f 46S47l72a83v90í14č94e69k 4673706256543

Tak položí. O co jde?

0/0
27.12.2019 11:53

J47a11n 32P57e97t93e60r17k65a 2864141161712

A co Institut Václava Klause? Jste hloupá nebo lhářka?

+2/0
10.12.2019 15:59

J67o11s22e63f 74Š85o49l68t68e75s 8984228100703

Mimochodem, ta kritéria dole nepopisují politické neziskovky. Politickou neziskovkou se stanou, až když snad začnou mluvit do politiky, ne?

+2/−1
10.12.2019 12:54

J88o75s61e49f 63Š23o25l68t42e25s 8104918300983

Podle těch kritérií je totiž politickou neziskovkou i Klokánek.

0/−3
10.12.2019 12:54

J33a72n 59Š42v65a21d33l12e82n16k92a 9844749850

Zato účelově vynechala politickou neziskovku Institut Václava Klause. Ten je placen Petrem Kellnerem. Co dělají jeho firmy? Lobbují ve prospěch Číny, protože tam podnikají. Politická neziskovka Institut Václava Klause tak chce ovlivňovat veřejné mínění a prosazovat spíše menšinové názory za peníze nepříliš průhledného původu.

https://zpravy.aktualne.cz/domaci/home-credit-ppf-kampan-cina-pr-agentura-cb/r~5f0774e01a6111ea8d520cc47ab5f122/?fbclid=IwAR1AI5btSV-avSKZFflpHxgc_3_D4HFlqXJo-E5CCsksVf7FChwof20jW4Q

+4/−2
10.12.2019 14:50

J78a34n 32Š45v96a33d70l40e14n46k50a 9914569980

Další významnou politickou neziskovkou je třeba Vodičkův svaz bojovníků za svobodu.

+2/−1
10.12.2019 14:52

J68o95s62e81f 65Š50o44l94t26e66s 8554888460863

Já problém nespatřuji v neziskovkách a menšinách. Já problém spatřuji ve slabosti vlád, které nejsou schopny se jim podle zákona postavit a normálně konat.

+5/0
10.12.2019 12:52

J92a54r56o78s48l39a88v 17K91v64a93p96i37l 9916686224913

Čemu autorka říká většina? Třeba u nás právě vládne menšinová vláda, přičemž volby vyhrálo hnutí ANO s 29,64 % ze zúčastněných voličů, což je něco přes 18 % z tehdejšího celkového počtu registrovaných voličů.

+2/−1
10.12.2019 11:41

M72a63r34t43i85n 52H20o28r34á50k 9823189654

Víc než pravda. Toto vnímám stejně.

+3/−1
10.12.2019 8:32
Foto

L88u18d85m83i47l58a 88B71u53l27v19o60v14á 9966873688224

Mně se Váš článek líbil a souhlasím s jeho obsahem.

+6/−3
9.12.2019 23:41

J51a36n 13Š74v82a34d22l52e16n11k46a 9594239870

Vidím, že jste se připojila k matení pojmů, které původně zahájila ruská propaganda, když se pokoušela vysvětlit, proč v Rusku není liberální demokracie. Vymyslela si vlastní pojmy, ačkoli “liberální demokracie” je přesně totéž, co znamená moderní demokracie od dob osvícenství. Je postavena na třech pilířích: dělba mocí (zákonodárná, výkonná a soudní), respekt k lidským právům a respekt momentální menšině, protože může být příště většinou (= kompromis). Pokud vám chybí mechanismus voleb, tak to je základní předpoklad demokracie, ale bez oněch třech pilířů režim není demokratický, i když se volby konají. Ostatně to známe i z ČSSR. Volby byly, ale přesto tady byla diktatura.

Je zajímavé, jak naslakujete na ruskou propagandu. Ale možná je to zřetelné už z toho, když jste mezi “politickými” neziskovkami” “opomněla” uvést například Institut Václava Klause a uvedla jste jenom ty levicové. Pročpak jste to neudělala? Že ten “institut” platí Kellner? Kde je původ jeho financí? Nemohl by třeba prosazovat čínské zájmy proti zájmům našeho národa? A což takhle čínskou vládou placené Konfuciovy instituty či různé podivné kliniky “tradiční čínské medicíny”, které vznikají v rámci družby s Čínou? O těch jste pomlčela. Záměr je jasný - a v intencích ruské propagandy.

Je mi to líto. Jsem tradiční pravičák a dlouho jsem vás uznával. Teď mám ale obavu, že část naší tradiční pravice tíhne k “hnědé internacionále” či “národně socialistické frontě”. Už tolik nejde o pravici a více jde o šíření východní propagandy. Která ve svém konečném důsledku může vést i k pádu demokracie u nás. Viz vaše neinformovaná zmínka o liberální demokracii, která svědčí o tom, že jste východní propagandou velmi silně zasažena.

+9/−5
9.12.2019 21:59

J15i97ř35í 75D85a20n52i54š 5201328292282

Bububu, Rusko vás sežere.

Chápu, že máte obavy z Číny. To já též. Ale proč se bojíte rusáků? Jsou slabí.

+1/−1
10.12.2019 21:47

J45a25n 81Š81v55a32d58l21e98n56k14a 9904159820

Na nás stačí, protože naši společnost poškodilo čtyřicet let vazalství vůči Velkoruské říši. Ostatně, už si okolo prstu omotali jak současného, tak bývalého prezidenta. Jejich strategie je v tuto chvíli není ovládnout, nýbrž oslabit nepřítele. Proto podporují rudé i hnědé extremisty, separatisty, šíří různé konspirační teorie, podporují všelijaké “vlastenecké spolky” (což jsou také ony “politické neziskovky”, akorát je paní Šichtařová také “opomněla” zmínit), apod. Cílem je rozeštvat společnost. Rozděl a panuj. Mnozí jim ovšem naletěli.

Příklad? Ještě před deseti lety byla “liberální demokracie” neutrální politologický pojem, který byl totožný s klasickou demokracií, jak se vyvíjela od osvícenství. Vedle toho byly různé neliberální režimy (autoritářské či diktatury), které se za demokracie také označovaly. Třeba KLDR, NDR, apod. Putinovo Rusko postupně nastoupilo cestu návratu k diktatuře. Aby zmátlo pojmy, začalo se označovat za “suverénní” či “řízenou” demokracii, což vydávalo za alternativu k té liberální, aby zdůvodnilo, proč cestu liberální demokracie opustilo. Demokracie to však údajně musí být, protože se přece stále konají volby a občan může vybírat z více možností. A kdo vyhraje volby, ať tedy vládne, třebas i zneužívá moc, protože mu to přece občané mohou spočítat v příštích volbách. V čem je past? Neliberální režim nakonec ovládne média, takže opozice ztratí možnost vlastní prezentace, oficiálními médii je navíc často ostouzena. Neliberální režim postupně ovládne i soudy, takže může opozici kriminalizovat. A také tento režim v posledku může kontrolovat, kdo vůbec smí kandidovat. Extrémní příklad jsme mohli vidět i v ČSSR, kde sice podle Ústavy mohl kandidovat kdokoli, ale když to zkusil Pavel Wonka, šel okamžitě do vězení. A Rusko se k tomuto modelu rychle přibližuje.

Pro některé pravičáky, ale i národně socialistické levičáky (včetně KSČM, což je od své bolševizace spíše nacionálně socialistická strana), ovšem dnešní Rusko představuje konzervativní hráz pr

+3/0
10.12.2019 22:22

J73a41n 41Š56v52a21d40l39e13n62k77a 9314119570

proti západnímu progresivnímu levičáctví. Podlehli i onomu zmatení pojmů, takže liberální demokracie je pro ně nyní vládou menšin, kdežto oni chtějí tu “pravou” demokracii, tedy pouhý volební proces a vítěz bere vše. Podle těchto kritérií je pro ně i Rusko demokratickou zemí, ačkoli dnes ze všeho nejvíce připomíná fašistickou diktaturu (Mussoliniho Itálii, ne tu německou).

Jenže proces voleb bez dalších pojistek, jak byly definovány již za osvícenství, je zkratkou k diktatuře. Právě proto ono “neliberální” hnutí ve skutečnosti demokracii ohrožuje. A protože je z velké části proruské, jak můžeme vidět u nás i jinde v Evropě, může se také stát, že se naše země dobrovolně stane vazalem Ruska, pokud by tato národně socialistická internacionála uspěla ve volbách s dostatečnou převahou. Oficiálně budeme ovšem i nadále suverénní zemí, jíž jsme údajně byli i za komunistické totality - aspoň to říká KSČM. Nebo nebudeme přímo vazaly, ale vznikne zde autoritářský režim podobný tomu ruskému, pro nějž už spojencem nebudou západní země. A kdo jiný se mu nabídne? Třeba zrovna Rusko, že?

+2/0
10.12.2019 22:25

J68i96ř26í 79D54a63n87i95š 5691348552242

Chápu vás. Sice s vámi nesouhlasím, ale váš názor považuji za hodnotný.

Malá poznámka k pojmu liberální demokracie. Před deseti lety to pro mě byl neutrální či spíše pozitivní pojem. V poslední době však u mě došlo k výraznému posunu. Pod tímto pojmem vnímám různé snahy prosazovat jedinou pravdu, bojovat proti "dezinformacím", omezovat názory oponentů, oklešťovat svobodu slova. Pozitivně diskriminovat různé menšiny (za mě, pokud se menšina neprosadí - nenajde své místo ve společnosti, tak její smůla). A možná je to důsledek ruské propagandy, ale dávám jí za vinu i genderové či CO2 šílenství poslední doby.

+1/0
10.12.2019 22:44

J11a12n 88Š58v93a44d69l12e46n21k23a 9624799180

To jste právě pod vlivem ruské propagandy. Pokud byste chtěl liberální demokracii odstranit, tak prozraďte, čeho byste se rád zbavil. Překáží vám dělba moci na zákonodárnou, výkonnou a soudní? Zvláště nezávislá soudní moc je důležitou pojistkou, a proto v neliberálních režimech dochází k rychlému ovládnutí soudů. Vadí zejména ty nejvyšší a ústavní. Pokud tedy Václav Klaus starší litoval, že vznikl Ústavní soud, dal tím najevo, že by tím chtěl nastoupit ruskou cestu. Ústava by už fakticky nebyla potřeba, protože by nebyla instituce, která by vykládala, co je v souladu či v rozporu s Ústavou. Všechny, i velmi hluboké změny systému by tak šlo dělat prostou momentální většinou, nikoli tou ústavní, která představuje důležitou pojistku.

Nebo byste chtěl zrušit některou další pojistku, která zajišťuje, že žádná z mocí nezíská absolutní převahu? V neliberálních režimech právě některá z mocí výraznou převahu má, takže nakonec stojí nad Ústavou či nad zákony.

Nebo byste rád zrušil ústavní ochranu lidských práv? Které z nich vám vadí? Právo na život, na majetek, shromažďovací, všeobecné volební...? Všem neliberálním režimům lidská práva překážejí. A kupodivu překážejí i odpůrcům liberální demokracie, kteří zároveň tvrdí, že si ten pojem uzurpovali levičáci. Čím by ji tedy nahradili? Jak byste to viděl vy?

Abyste mě pochopil, také nemám příliš v lásce levicové neziskovky, ale mám obavu, abychom s vaničkou nevylili i dítě. Paní Šichtařová píše o neziskovkách placených ze zahraničních peněz. Tím se ovšem blíží k tomu, jak to pojímá Putinova diktatura svým zákonem o zahraničních agentech. Ten zákon je dosti zneužitelný a umožňuje likvidaci všech nepohodlných organizací. Čerstvě třeba hrozí likvidace respektované organizace Memorial, která si připomíná zločiny stalinských represí, což se režimu nehodí.

Paní Šichtařová navíc vidí jenom ty levicové neziskovky, ale u nás působí i neziskovky placené z východu, které jí zřejmě nevadí, protože je nezmiňuje. Také ony se snaží ovlivňovat náš

+2/−1
11.12.2019 8:08

J87a16n 21Š29v13a33d30l11e51n11k40a 9334469510

náš systém - navíc ve prospěch někoho mimo náš stát. Kromě Institutu Václava Klause jsou to třeba Konfuciovy instituty, různé hejslovanské spolky (které jsou často napojeny na KSČM a financovány kdo ví odkud), sdružení pro navazování dobrých vztahů s Čínou či Ruskem (pod různými názvy), teď čerstvě třeba Sinoskop, think tank tajně placený Kellnerovým Home Creditem na propagaci Číny, atd., atd.

Paní Šichtařová nic z toho nezmiňuje, tudíž jí to asi nevadí a nechala by je u nás působit i nadále. Nejde jí tedy o princip. Vadí jí levicové neziskovky, kvůli nimž by šla tak daleko, že by omezovala (liberální) demokracii. Ta byla přitom ustavena právě proto, že již osvícenci nazřeli, že řecká demokracie “bez přívlastků” vlastně nefungovala a umožňovala snadný vznik despocie. Ti, kdo bojují proti liberální demokracii, v posledku také chtějí vznik despocie usnadnit.

+3/−1
11.12.2019 8:09

J94a76n 70Š16v10a38d20l37e50n54k67a 9434619980

P. S.: Jsem proti jakékoli formě pozitivní diskriminace a odmítám i další posilování práv LGBT. Odmítám nazor, že existuje víc pohlaví než dvě. Jsou jenom dvě a jsou biologicky daná. Existují odchylky, ale to je postižení. Byl jsem i proti registrovanému partnerství. Odmítám i další progresivistickou agendu.

Ale tohle si mi konzervativci musíme vyhádat sami. Ne že zaútočíme na spolky, které to prosazují - o což v posledku jde.

Co se týče dezinformací, nevím, že by někdo omezoval svobodu slova. Dezinformace je dezinformace. Není to alternativní pravda, jak se snaží předstírat dezinformátoři. Je možné dohledat, v čem tato dezinformace lže. Pokud to někdo skutečně dělá, tak co je na tom špatného? Nikdo přece nic nezakazuje. Naopak je možné říci, že ti, kdo bojují proti jakémukoli odmítání dezinformací, svou činností napomáhají těm, kdo tyto dezinformace pouštějí do oběhu - což jsou zase dost často východní diktatury.

+3/0
11.12.2019 8:15

A21l57e83x62a10n45d75r 81Š84í50r 5301320923

Ještě doplním - lež není alternativní pravda, i když je to dnes módní.

Souhlasím s vámi, a přiostřím - toto povídání paní Šichtařové by se dobře vyjímalo v nacistické propagandě. Většina musí prostě menšinu zadupat, pokud ta se většině plně nepodřídí.

0/0
14.12.2019 16:00

A10l60e86x27a69n97d28r 17Š68í49r 5161620503

To si Hitler v r. 1941 myslel taky.

0/0
14.12.2019 15:55

V97e60r65o66n60i69k70a 30P88a92v27l77í32č10k74o23v91á 6307852773444

No už Platon psal, že demokracie je ta nejhorší možná forma vládnutí nikoliv nejpraktičtější.

+1/0
9.12.2019 18:33

J20a75n 62Š36v97a45d43l91e51n17k76a 9984599460

Však také navrhnul velmi účinnou totalitní diktaturu, jíž se inspirovali jak nacisté, tak komunisté. Teď je otázka, zda jste spíše demokrat, anebo fašista. A pokud to druhé, jak jenom upozorňuji, že takový režim může být pohodlný přesně do okamžiku, kdy se obrátí proti vašim zájmům. To může být třeba v případě, že vás režim shledá nehodným k další existenci, ale existují i subtilnější případy (třeba když si lokální papapaláš udělá zálusk na váš majetek - v nedemokratickém státě, i kdyby se volby konaly každý rok, už nemáte žádné dovolání).

+2/−1
9.12.2019 22:04
Foto

P24e25t27r 88K59u60b72í20č66e68k 5493473967523

Dokud jste, paní Šichtařová, psala o ekonomických otázkách, vypadalo to, že víte, o čem píšete.

Bohužel, postupem času jste se pustila do politiky a tady tápete a chce se mi skoro napsat - plácáte nesmysly. A ještě se přiznáte, že to je na objednávku Trikolory, která je s jednou čistě politickou neziskovkou spjata pupeční šňůrou.

To je tedy hrůza.

+8/−10
9.12.2019 12:55
Foto

Z92d76e29n29ě84k 16R87y84š12a39v62ý 6344377389462

Článek plný faktických nesmyslů. Vy jste dělala nějakou analýzu???? A tvrdíte, že Agentura pro sociální začleňování je neziskovka? Vždyť jste úplně mimo, není to žádná neziskovka, je to odbor na Úřadu vlády... A tak bychom mohli pokračovat... nějak chybí jedna z politických neziskovek Institut Václava Klause...

+8/−4
8.12.2019 22:47

M85a49r77t72i63n 60N96á73p41r36a26v71n98í18k 1922864605481

Máte pravdu, iVK je taky politická neziskovka, taky bych nechtel, aby byla dotovaná státem.

0/0
10.12.2019 13:29

J90a97n 74Š87v57a24d53l58e39n22k87a 9354349320

Ona psala i o politických neziskovkách placených ze zahraničí. Je Soros stát?

+2/−1
10.12.2019 15:13

M44i72c80h28a70l 73J42u91ř95e13k 3867918671433

Takže vám třeba vadí že Člověk v tísni dostává peníze od státu? Uvědomujete si že ty peníze ale nedostává jen tak bianco? Že to je prostřednictvím grantů, které jsou přesně vymezené?

1. Ty peníze schvaluje vláda, takže jsou vlastně schválené většinou občanů.

2. Ty programy suplují funkci státu (defakto si stát neziskovku najímá na danou práci), protože stát by to dělal výrazně neefektivněji a dráze. Třeba pomoc v Sýrii (kterou se následně Babiš chlubí, že jí český stát provádí), školy v Africe, obnova infrastruktury v Afghánistánu atd atd.

+1/0
13.12.2019 7:32

J88i75ř18í 51Č12u85m46p40e71l97í91k 5626296152301

Žádné dotované, či žebrající neziskovky nejsou potřeba!

Jde jen o snahu získat státní či veřejné finance, nebo o snahu vytáhnout z lidí peníze pod různými humanitními záměry, které si může vymyslet každý.

Pokud má existovat neziskovka, tak se musí financovat z příspěvků svých vlastních členů, jako myslivci, rybáři, atd.

To se týká samozřejmě i sociálních a zdravotních služeb. Tyto služby má zajišťovat stát, který místo, aby zajišťoval tyto služby prostřednictvím svých zaměstnanců, si navíc platí a využívá neziskovky, kde nemá ani potřebný přehled, jak efektivně jsou datace využívány, ani kolik má neziskovka zaměstnanců, které jsou ve skutečnosti placené ze státních, či veřejných financí prostřednictvím dotací.

Zaměstnanci a vedoucí těchto neziskovek, jsou v podstatě další státní zaměstnanci, kteří si v podstatě dělají, co chtějí. Hlavně, že je někdo platí!

+10/−5
8.12.2019 19:09

V84e84r15o11n92i37k35a 37P74a26v85l15í98č12k70o10v64á 6567192683634

Neziskovky jsou poskytovatelé sociálních služeb (z něch největších třeba Charita), většina sportovních klubů. Tak doufejte, že na stará kolena nebudete nějakou tu sociální službu potřebovat.

+2/−1
9.12.2019 18:36

V13e46r33o48n85i14k11a 82P36a18v53l37í70č21k27o81v90á 6747162623484

Probůh, proč si myslíte, že sociální služby má poskytovat stát. Stát není zaopatřovací ústav. Stát má zajišťovat základní vzdělání, péči o zdraví a bezpečnost, zajistit dopravní infrastrukturu. Na to má mít příjem z rozumných daní, ne že lidem sebere více než polovinu jejich výdělků. Navíc stát je ten nejhorší možný hospodář.

+3/−1
9.12.2019 18:41

J43a35n 25Š80v46a37d10l97e37n16k20a 9454669800

Souhlasíte tedy s tím, že třeba politické neziskovky, které u nás podporuje čínský totalitní režim, by neměly být? Angažuje se v nich plno lidí kolem Klause mladšího i staršího.

+2/0
10.12.2019 0:34

M48a81r62t16i33n 34N53á47p18r41a76v37n89í53k 1282734805121

neměly by být v žádném případě dotovaný státem.

0/0
10.12.2019 13:31

J16a24n 68Š20v17a66d48l75e10n83k98a 9114439910

Ale pokud jsou placeny penězi z ciziny a hájí zájmy cizího subjektu, je vám to jedno?

0/0
10.12.2019 15:14

M14i39c77h98a37l 67J82u38ř93e95k 3277838141193

Takže skauti, dobrovolní hasiči, nízkoprahové domy, fotbalisti, červený kříž, charity atd atd. mají být podle vás řízené zaměstnanci státu? Nebo být financovány pouze z příspěvků svých členů? Takže chudší nemají nárok? Víte kolik by musel být členský příspěvěk třeba za dítě na fotbal nebo ve skautském oddíle, kdyby to měli všechno platit jen rodiče? Naprostá většina dětí by neměla na nějakou organizovanou činnost šanci.

Rozumíte vůbec pojmu neziskovka? Vždyť to co píšete je úplné popření toho významu. V neziskovkách jsou tisíce lidí, kteří zdarma věnují milióny hodin své vlastní dobrovolnické práce ve prospěch ostatním. Stát může být jedině rád že neziskovky má, protože dělají spoustu práce za něj a daleko levněji.

0/0
13.12.2019 7:48

I47g56n79á62c 34D17i39v51i21š 1381749953664

Tady je zas Vlajkařů, kterým ubližuje celosvětové spiknutí;-D

+3/−6
8.12.2019 14:13

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS