Děkujeme za pochopení.
J81i71ř21í 13Z95u24k45a34l
Osobně si myslím, že vodík má a bude mít uplatnění opravdu jen ve specifických případech. Jakmile se zlevní el. baterie a sníží se rychlost nabíjení, bude to mít vodík ještě těžší. Momentálně prostě vyhrávají čistě auta na baterie - proč dělat dvakrát konverzi energie, když mohu dát elektřínu rovnou do baterie.
I proto Herbert Diess (CEO VW) nedávno oznámil, že upouští od vodíku a veškeré investice a úsilí půjde do čistě elektrickcýh aut.
Zajímavý příspěvek k zamyšlení je zde: https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtY
M88i74r33e90k 77M71a52t12y87á17š
Jen malá poznámka pod čarou, Slováci upravili možnosti daňových odpisů pro nízkoemisní automobily. Zavedli daňovou skupinu 0. V praxi to znamená odpis elektromobilu za 2 roky
Tuším, že to bude platit již od roku 2020.
V68l81a55d67i74m30í71r 38Č22í31ž16e27k
Prosím, používejte zdravý rozum a neposlouchejte EU. Elektromobily nejsou východiskem. Do budoucna je východisko ve vodíku. Vše toto je pouze politická kampaň.
S84t80a32n29i11s36l11a52v 87J69e89l43e83n
Pokud by byla budoucnost ve vodíku, tak stejně vychází lépe elektromobil s palivovým článkem než spalování vodíku ve spalovacím motoru.
Vodík má sice řadu výhod, jako například vysokou hmotnostní hustotu energie, odpadem je voda, dá se jak spalovat tak užívat k přímé výrobě elektřiny v článcích.
Na druhou stranu má vodík řadu nectností: Jeho výroba je drahá, účinnost uchování energie mizerná (ztráty cyklu elektřina-vodík-elektřina jsou kolem 50%), je výbušný, má nízkou objemovou hustotu energie, prochází skrz řadu metariálů.
Výsledná výhodnost tedy vůbec není jednoznačná.
M48i44l70o13š 57T89r92m11a18č
Na tom, že EON zvýší cenu na 6 Kč u rychlonabíječek nic pozitivního nevidím. 1. je cena 6,- Kč s ohledem na to, za kolik EON elekřinu pořídí a rozvede nehorázná. Myslím, že ty 3,- Kč byly tak maximum únosného. 2. Je zcela nesmyslné zdražovat u rychlonabíječek. U rychlonabíječky stojí auto kratší dobu a tudíž se rychleji uvolní místo pro dalšího zájemce. U AC nabíjení (u EONu následně levnějšího), je to přesmě naopak. Stávájící paušál u ČEZu bylo opravdu jediná rozumná podpora elektroprovozu, která tu dosud byla. Pokud bude zrušena, tak jsme si akorát všichni pohoršili. Nějaká konkurence v našich podmínkách nic neřeší.
M44i36r13e45k 82M33a84t32y12á60š
Nedívejte se na to tak, že je to 6 Kč za jednu kWh, ale 6 Kč za možnost si nabít 1 kWh.
Cena 3 Kč, nebo "zdarma" - neumožňuje nikomu (kromě gigantů) postavit cokoli se ziskem.
V70l89a52d67i58m70í25r 11H45r29u97b90ý
Dělejte si srandičku z pěti Temelínů! Zkusil jste odhadnout potřebný elektrický příkon? Zkusme to společně: - uvádí se, že registrovaný osobní automobil ujede průměrně 20_000 km ročně (průměr stařečků i služebních aut) - uvažujme jen 17_000. To je cca 48 km/den.
Zkušení uživatelé uvádějí spotřebu při úsporné jízdě 16÷18 kWh/100 km. Uvažujme průměr 17 kWh (jízda a základní osvětlení). Náš průměrný automobil tedy spotřebuje denně 8,16 kWh.
V ČR je registrováno cca 5,6 miliónů osobních automobilů, které spotřebují denně průměrně 45_700 MWh. Budeme-li uvažovat mimořádně ideální rovnoměrné nabíjení po dobu 24 hodin denně, musíme nabíjet příkonem 1_900 MW. Což je více, než čistý výkon dvou bloků Temelína.
Pokud výpočet zreálníme na nerovnoměrnost týdenní a sezónní (1,15) a na nereálnost rovnoměrného nabíjení v průběhu dne (1,2), dostáváme se na nějakých 2,6 GW příkonu, tedy evidentně tří bloků Temelína. Počítáno hodně při zdi.
Nejsou započítány přinejmenším městské autobusy.
S21t83a35n84i11s35l63a41v 23J26e75l10e86n
Lepší je přepočet přes prodaná paliva. Tři temelínské bloky asi odpovídají mechanické práci paliv v dopravě. Čtyři to budou po vynásobení koeficienty nerovnoměrné spotřeby.
L92u96m89í28r 29V12i46t87h82a
Dvě poznámky:
1) Každý elektromobil navíc znamená cca -0,5 auta spalujícího řepkové příměsi. Z toho lze usuzovat, odkud (ne)dotační vítr fouká.
2) Máte tam pěkné "grafíčky, zůstatečky", červeně zakroužkované NOxy, ale tak trošku zapomínáte na ty červené sloupečky v grafu splodin síry. On každý elektromobil taky znamená nutnost přitopit po kotlem uhelné či plynové elektrárny. A i když už jsou dnes velmi účinné odsiřovací technologie, s rostoucími prodeji elektromobilů porostou i ty červené sloupečky. Na to prosím nezapomínejte.
Jinak .
M23i58r91e12k 54M86a73t90y65á88š
Graf jsem "převzal" od pana Mgr. Jaroslava Kepky z MŽP (je vedoucí oddělení politiky a strategie Ministerstva životního prostředí) - použil tyto data na konferenci v Praze (e-salon) - takže by měla být v čase velmi aktuální.
F53r24a29n20t96i31š59e67k 69K46š53í23r
Protože je celý trh pokřiven regulacemi, daněmi, dotacemi a dovozními a vývozními cly, není divu, že nikdo neví co a kolik čeho produkovat.
Stát je brzdou všeho. Z nevzácných zdrojů dělá vzácné a ze vzácných zdrojů dělá nevzácné. Ekonomická kalkulace je tak nahrazena spekulativními odhady jak se soudruzi u vlády vyspí.
P51a79v65e73l 34D81v25o27ř60á13k
Naši občané, jindy vyděšení z muslimských teroristů, si neuvědomují, že jeden z tlaků na zavádění elektromobilů je omezit naši závislost na arabské ropě, neb z jejího prodeje odtékají peníze na výzbroj teroristů.
Nehledě na to, že těžba ropy a její transport představují dost velkou ekologickou zátěž.
Co se týče nutnosti zvýšit výroby elektrické energie, tak ta se dá ale ušetřit. Např. přejít na vytápění tepelnými čerpadly. Jenže - úspora energie je pro její výrobce nevýhodná! Podobně - co přineslo spoření vody? Zvýšení její ceny.
Pokud by v energetice měl platit zákon trhu, tak naopak vyšší spotřeba mě měla vést ke snížení ceny.
Jinak na adresu technických škarohlídů se dá říci, jen si brblejte. To je tak všechno, co můžete udělat.
S38t70a75n92i98s80l76a66v 32J59e86l29e43n
Však také velkoodběratelé mají nižší cenu.
Argument o snížení závislosti na arabském světě je zcela relevantní.
K tomu ale nevede snižování efektivity celého hospodářství nahrazováním efektivních technologií těmi, které jsou méně efektivní (dražší na jednotku vyrobené produkce).
Elektromobily se nejspíš po dvou staletích svého vývoje skutečně prosadí. Ale obávám se, že současné huráakce k jejich podpoře povedou spíš ke zhoršení stávajícího stavu.
P77e76t79r 31T96o51m78e27k
Kolik procent znečištění naší planety jde na vrub aut se spalovacími motory?
S68t44a49n31i88s23l48a18v 50J70e29l49e85n
To závisí na druhu znečišťujících látek, které Vás zajímají a na váze, kterou jednotlivým z nich přikládáte..
V57l43a13d32i78m90í12r 24H93r36u32b46ý
Já bych se rozčiloval ještě víc, než Vy. Je to odporné, neumožnit kde komu příjem dotace. Dotace z peněz nás, daňových poplatníků. Já bych rád platil daně jak mourovatej, jen aby si někdo mohl koupit hračku! Pak mu, nejspíš, ještě zadotuji elektřinu (jako bych ji kvůli solárům a německému blbnutí neměl i tak zbytečně o polovinu dražší).
Až příště budete vyžadovat dotace, vzpomeňte si, prosím: stát nemá ručičky, nic si sám nevydělal a o vše musel připravit nás. Takže až si všichni budeme kupovat elektromobily, budeme se radovat z dotací - a plakat nad daní z bytů, z bankovních účtů, ....
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz