Děkujeme za pochopení.
J51i29ř58í 10Z67u15k49a18l
Osobně si myslím, že vodík má a bude mít uplatnění opravdu jen ve specifických případech. Jakmile se zlevní el. baterie a sníží se rychlost nabíjení, bude to mít vodík ještě těžší. Momentálně prostě vyhrávají čistě auta na baterie - proč dělat dvakrát konverzi energie, když mohu dát elektřínu rovnou do baterie.
I proto Herbert Diess (CEO VW) nedávno oznámil, že upouští od vodíku a veškeré investice a úsilí půjde do čistě elektrickcýh aut.
Zajímavý příspěvek k zamyšlení je zde: https://www.youtube.com/watch?v=f7MzFfuNOtY
M83i33r42e68k 60M51a75t41y30á21š
Jen malá poznámka pod čarou, Slováci upravili možnosti daňových odpisů pro nízkoemisní automobily. Zavedli daňovou skupinu 0. V praxi to znamená odpis elektromobilu za 2 roky
Tuším, že to bude platit již od roku 2020.
V20l21a39d78i68m41í20r 40Č22í22ž86e68k
Prosím, používejte zdravý rozum a neposlouchejte EU. Elektromobily nejsou východiskem. Do budoucna je východisko ve vodíku. Vše toto je pouze politická kampaň.
S81t37a64n46i88s17l37a37v 29J13e68l39e50n
Pokud by byla budoucnost ve vodíku, tak stejně vychází lépe elektromobil s palivovým článkem než spalování vodíku ve spalovacím motoru.
Vodík má sice řadu výhod, jako například vysokou hmotnostní hustotu energie, odpadem je voda, dá se jak spalovat tak užívat k přímé výrobě elektřiny v článcích.
Na druhou stranu má vodík řadu nectností: Jeho výroba je drahá, účinnost uchování energie mizerná (ztráty cyklu elektřina-vodík-elektřina jsou kolem 50%), je výbušný, má nízkou objemovou hustotu energie, prochází skrz řadu metariálů.
Výsledná výhodnost tedy vůbec není jednoznačná.
M19i91l32o64š 55T46r59m63a79č
Na tom, že EON zvýší cenu na 6 Kč u rychlonabíječek nic pozitivního nevidím. 1. je cena 6,- Kč s ohledem na to, za kolik EON elekřinu pořídí a rozvede nehorázná. Myslím, že ty 3,- Kč byly tak maximum únosného. 2. Je zcela nesmyslné zdražovat u rychlonabíječek. U rychlonabíječky stojí auto kratší dobu a tudíž se rychleji uvolní místo pro dalšího zájemce. U AC nabíjení (u EONu následně levnějšího), je to přesmě naopak. Stávájící paušál u ČEZu bylo opravdu jediná rozumná podpora elektroprovozu, která tu dosud byla. Pokud bude zrušena, tak jsme si akorát všichni pohoršili. Nějaká konkurence v našich podmínkách nic neřeší.
M95i84r90e71k 59M27a89t36y91á36š
Nedívejte se na to tak, že je to 6 Kč za jednu kWh, ale 6 Kč za možnost si nabít 1 kWh.
Cena 3 Kč, nebo "zdarma" - neumožňuje nikomu (kromě gigantů) postavit cokoli se ziskem.
V31l25a51d14i14m23í62r 68H13r92u90b16ý
Dělejte si srandičku z pěti Temelínů! Zkusil jste odhadnout potřebný elektrický příkon? Zkusme to společně: - uvádí se, že registrovaný osobní automobil ujede průměrně 20_000 km ročně (průměr stařečků i služebních aut) - uvažujme jen 17_000. To je cca 48 km/den.
Zkušení uživatelé uvádějí spotřebu při úsporné jízdě 16÷18 kWh/100 km. Uvažujme průměr 17 kWh (jízda a základní osvětlení). Náš průměrný automobil tedy spotřebuje denně 8,16 kWh.
V ČR je registrováno cca 5,6 miliónů osobních automobilů, které spotřebují denně průměrně 45_700 MWh. Budeme-li uvažovat mimořádně ideální rovnoměrné nabíjení po dobu 24 hodin denně, musíme nabíjet příkonem 1_900 MW. Což je více, než čistý výkon dvou bloků Temelína.
Pokud výpočet zreálníme na nerovnoměrnost týdenní a sezónní (1,15) a na nereálnost rovnoměrného nabíjení v průběhu dne (1,2), dostáváme se na nějakých 2,6 GW příkonu, tedy evidentně tří bloků Temelína. Počítáno hodně při zdi.
Nejsou započítány přinejmenším městské autobusy.
S52t10a38n58i49s87l75a66v 75J37e15l11e41n
Lepší je přepočet přes prodaná paliva. Tři temelínské bloky asi odpovídají mechanické práci paliv v dopravě. Čtyři to budou po vynásobení koeficienty nerovnoměrné spotřeby.
L79u55m26í56r 20V47i92t21h41a
Dvě poznámky:
1) Každý elektromobil navíc znamená cca -0,5 auta spalujícího řepkové příměsi. Z toho lze usuzovat, odkud (ne)dotační vítr fouká.
2) Máte tam pěkné "grafíčky, zůstatečky", červeně zakroužkované NOxy, ale tak trošku zapomínáte na ty červené sloupečky v grafu splodin síry. On každý elektromobil taky znamená nutnost přitopit po kotlem uhelné či plynové elektrárny. A i když už jsou dnes velmi účinné odsiřovací technologie, s rostoucími prodeji elektromobilů porostou i ty červené sloupečky. Na to prosím nezapomínejte.
Jinak .
M34i67r86e27k 51M92a77t55y69á88š
Graf jsem "převzal" od pana Mgr. Jaroslava Kepky z MŽP (je vedoucí oddělení politiky a strategie Ministerstva životního prostředí) - použil tyto data na konferenci v Praze (e-salon) - takže by měla být v čase velmi aktuální.
F88r41a89n43t11i77š12e60k 35K60š92í20r
Protože je celý trh pokřiven regulacemi, daněmi, dotacemi a dovozními a vývozními cly, není divu, že nikdo neví co a kolik čeho produkovat.
Stát je brzdou všeho. Z nevzácných zdrojů dělá vzácné a ze vzácných zdrojů dělá nevzácné. Ekonomická kalkulace je tak nahrazena spekulativními odhady jak se soudruzi u vlády vyspí.
P49a71v34e66l 45D21v92o55ř97á94k
Naši občané, jindy vyděšení z muslimských teroristů, si neuvědomují, že jeden z tlaků na zavádění elektromobilů je omezit naši závislost na arabské ropě, neb z jejího prodeje odtékají peníze na výzbroj teroristů.
Nehledě na to, že těžba ropy a její transport představují dost velkou ekologickou zátěž.
Co se týče nutnosti zvýšit výroby elektrické energie, tak ta se dá ale ušetřit. Např. přejít na vytápění tepelnými čerpadly. Jenže - úspora energie je pro její výrobce nevýhodná! Podobně - co přineslo spoření vody? Zvýšení její ceny.
Pokud by v energetice měl platit zákon trhu, tak naopak vyšší spotřeba mě měla vést ke snížení ceny.
Jinak na adresu technických škarohlídů se dá říci, jen si brblejte. To je tak všechno, co můžete udělat.
S20t90a13n89i61s69l34a72v 96J80e44l22e52n
Však také velkoodběratelé mají nižší cenu.
Argument o snížení závislosti na arabském světě je zcela relevantní.
K tomu ale nevede snižování efektivity celého hospodářství nahrazováním efektivních technologií těmi, které jsou méně efektivní (dražší na jednotku vyrobené produkce).
Elektromobily se nejspíš po dvou staletích svého vývoje skutečně prosadí. Ale obávám se, že současné huráakce k jejich podpoře povedou spíš ke zhoršení stávajícího stavu.
P64e82t55r 42T45o41m84e80k
Kolik procent znečištění naší planety jde na vrub aut se spalovacími motory?
S24t28a24n91i83s57l65a62v 24J89e93l30e98n
To závisí na druhu znečišťujících látek, které Vás zajímají a na váze, kterou jednotlivým z nich přikládáte..
V36l61a62d22i75m37í29r 85H11r61u65b59ý
Já bych se rozčiloval ještě víc, než Vy. Je to odporné, neumožnit kde komu příjem dotace. Dotace z peněz nás, daňových poplatníků. Já bych rád platil daně jak mourovatej, jen aby si někdo mohl koupit hračku! Pak mu, nejspíš, ještě zadotuji elektřinu (jako bych ji kvůli solárům a německému blbnutí neměl i tak zbytečně o polovinu dražší).
Až příště budete vyžadovat dotace, vzpomeňte si, prosím: stát nemá ručičky, nic si sám nevydělal a o vše musel připravit nás. Takže až si všichni budeme kupovat elektromobily, budeme se radovat z dotací - a plakat nad daní z bytů, z bankovních účtů, ....
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz