Sobota 25. ledna 2020, svátek má Miloš
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 25. ledna 2020 Miloš
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

F25r51a75n69t37i93š76e48k 23P18e59t13r73í79k 6405311344351

To co autor vidí jako negativum, vidím já jako pozitivum. Je dobře, že je u nás podpora alektroaut "nízká." Optimálně by neměla být vůbec žádná. Pokud je to skvělá technologie, prosadí se elektroauta i bez podpory.

Jak říká klasik: "Dotace jsou na věci, které lidé nechtějí. To co chtějí si koupí i bez dotací."

+14/0
doporučit
5.12.2019 7:51
Foto

V74l93a76d25i28m20í88r 42Š50ť75a60s81t63n90ý 1371166455393

Na co vlastně stěžujete? Že vám ostatní spoluobčané připlatí na nový elektromobil málo? Já osobně bych viděl radši v té srovnávací tabulce čistou nulu. Když jsou elektromobily takový zázrak, proč se neprosadí samy? A u těch 6kč/kWh u nabíječek to asi také neskončí. Státy Evropy údajně kasírují měsíčně částku okolo 500mld euro na DPH s potřební dani na fosilních palivech, kdo myslíte, že ji bude platit, až se podaří elektromobilní soldatesce ropáky vyhubit?

+12/0
doporučit
5.12.2019 7:40
Foto

L45e16o74n89t97ý32n57a 61C23h43v89á75t60a69l26o55v26á 1663375986

Tragédie spočívá zejména v tom, že je třeba elektromobilitu masivně dotovat. Pokud něco nepřežije bez dotací a nedokáže se prosadit samo, jde vždy o slepou větev.

+10/0
doporučit
5.12.2019 13:20

V32l65a80d93i53m10í87r 40H54r68u74b67ý 4437103854279

Já bych se rozčiloval ještě víc, než Vy. Je to odporné, neumožnit kde komu příjem dotace. Dotace z peněz nás, daňových poplatníků. Já bych rád platil daně jak mourovatej, jen aby si někdo mohl koupit hračku! Pak mu, nejspíš, ještě zadotuji elektřinu (jako bych ji kvůli solárům a německému blbnutí neměl i tak zbytečně o polovinu dražší).

Až příště budete vyžadovat dotace, vzpomeňte si, prosím: stát nemá ručičky, nic si sám nevydělal a o vše musel připravit nás. Takže až si všichni budeme kupovat elektromobily, budeme se radovat z dotací - a plakat nad daní z bytů, z bankovních účtů, ....

+8/0
doporučit
5.12.2019 15:46

P60e84t95r 53D66r66a96p54a51l 4734251893

dotace na eauta jsou zvěrstvo. Ty vámi uváděné dotace v Itálii a Francii navíc mají tolik podmínek, že na auto za 150 tisíc dosáhne málokdo.

+8/0
doporučit
5.12.2019 7:32

J65i17ř73í 69K77i45n17d79l 2358797463967

Baterie v autě váží 500 kg. Jejich životnost je omezena a výkonost baterií také. Cena baterií se rovná cena auta. Co s nimi po ukončení životnosti nikdo neví. K výrobě baterií je třeba litihia a niklu. To znamená další dracování přírody. Nikl uvloňuje CO2. Tím jak poroste po těchto nerostech poptávka, tím poroste cena. Výroba baterií zatěžuje příprodu. Bude třeba vybudovat 1000 km kabelů pro nabíječky pro auta. Čím víc bude elektroaut tím více bude stoupat spotřeba elektřiny a tím i cena . Bude stačit k výrobě elektrického proudu obnovitelné zdroje. Cena aut bude vysoká a tak ji stát bude nucen dotovat jako v Nizozemsku a tam se elektroauta používají jenom pro město a jenom proto, že nákup takového auta je silně dotován. Požár takového auta je pěkná šmakuláda. Podle mého je to slepá ulička.

+7/0
doporučit
5.12.2019 10:06

A44l27e17š 53N67o32v41á60k 5839971936414

jakou dotaci dostávali ti, co vyměnili koňský povoz za auto na konci 19. století a začátku dvacátého? žádnou. Přesto se automobilismus rozšířil, protože nabízel velkou přidanou hodntu.

Dnes se elektromobily, i přes rozsáhlé dotace, šíří velmi pomalu, protože přidaná hodnota je velmi diskutabilní...

+6/0
doporučit
5.12.2019 8:09

R70a82d42e65k 67W35o51l78o84s96z73c46z93u14k 4889978920154

Zatím ještě nikdo nevysvětlil jak řešit základní problémy elektromobility, takže podpora elektromobility by měla být na úrovni investice do výzkumu nikoli dotace do spotřeby. Je to stejný nesmysl jako když se podporovaly jednocestné katalyzátory či vytápění elektřinou s tím, že pár firem si namastilo kapsu a spotřebitel na tom byl hůř než kdyby žádná podpora nebyla...

+5/0
doporučit
5.12.2019 8:09

M90i80c47h97a18l 49K59a52n86d29a 7410637163675

Elektromobilita není nic nového. Naopak, první rychlostní rekordy automobilů (v letech 1898 a 1899) si připsaly právě elektromobily. Jako první překonaly hranici 100km/hod. Pak ovšem nějak ztratily dech a byly vytlačeny jinými druhy pohonu.

K jejich renesanci stačí několik maličkostí:

1) Zajistit dostatek elektrické energie - to znamená stavbu nových zdrojů. Ty stávající rozhodně nepokryjí potřeby masového elektromobilismu. To jde ovšem přesně proti strategii odklonu od uhlí. Tento rozpor se dnes jaksi opomíjí.

2) Dostat tu energii na místo, kde je možné nabíjet - stavbu nových vedení, rozvoden a transformátorů. Kdybychom v naší malé obci připojili k síti tři elektromobily, transformátor zkolabuje a nikdo nic nenabije.

3) Postavit veřejně přístupné nabíječky. Většinou budou v obcích, kde potřeba zřídit kabelové přípojky v počtu stovek tisíc.

Věřím tomu, že až toto bude hotové, tak technika pokročí natolik, že ty elektromobily budou za přijatelnou cenu. Avšak až se toto stane, tak my tady už nebudeme.

+4/0
doporučit
5.12.2019 12:24

V22i41k98t94o13r 50Š21e10d37i66v21ý 8476521690586

Dlouhatánský článek o tom, že stát nevyhazuje peníze na dotování neefektivního způsobu dopravy ...

-

Kdeže jsou ty doby, kdy jsme se chtěli zbavit Státní plánovací komise a všem se ježily chlupy při pohledu na taková zvěrstva, jako byla záporná daň z obratu.

+4/0
doporučit
5.12.2019 8:17

A62d42a43m 67M78a16l23ý 4920717742921

Baterie, baterie, lithium a další speciální kovy,následná recyklace, nebezpečí požáru, k tomu elektrická energie z uhlí, nereálná schopnost distribuční sítě...

Já vidím dost mínusů

+4/0
doporučit
5.12.2019 7:19

P16e25t48r 32T46o30m90e16k 1336622150931

Kolik procent znečištění naší planety jde na vrub aut se spalovacími motory?

+3/0
doporučit
5.12.2019 16:42

T93o51m92á90š 52D79v85o70ř95á88k 6927335863977

Já elektromobilům fandím, ale plačky nad tím, že se v ČR málo dotují, mě nechávají chladným. Všichni víme, jak obratně si ČR počíná pokud jde o dotace jakéhokoli druhu - fotovoltaický tunel, nečerpání EU dotací nebo zase čerpání krajně podezřelými subjekty. Nápad dotovat elektromobily v zemi, kde průměrné stáří vozového parku je 15 let a většina lidí kupuje ojetiny - to je v podstatě sypání peněz elitě. Nespravedlivé, neefektivní a hlavně zbytečné.

Kam spěcháte? Máte strach o klima? To elektromobily s naším současným energetickým mixem nespasí. Chcete čistý vzduch ve městech - fajn, ale za jakou cenu?

Elektromobily se postupně prosadí samy. Jejich cena rok od roku klesá a možná už někdy kolem roku 2025 to začne být zajímavé i ekonomicky a pro širší vrstvy obyvatelstva, ne jen pro pár nadšenců.

+3/0
doporučit
5.12.2019 15:33
Foto

F95r37a60n98t48i37š29e20k 44K95š60í15r 2309906565

Protože je celý trh pokřiven regulacemi, daněmi, dotacemi a dovozními a vývozními cly, není divu, že nikdo neví co a kolik čeho produkovat.

Stát je brzdou všeho. Z nevzácných zdrojů dělá vzácné a ze vzácných zdrojů dělá nevzácné. Ekonomická kalkulace je tak nahrazena spekulativními odhady jak se soudruzi u vlády vyspí.

+3/−1
doporučit
5.12.2019 20:41

P46a46v95e57l 48H49e25m84e25k 9704229845139

Do textu je vložena tabulka evidence elektromobilů v Evropě. Chápu to správně, že Nizozemsko bude jejich počet o 2686 v příštím roce snižovat ? :-)

Jinak, jako zaměstnanec energetického gigantu jsem k rozvoji elekromobility spíše skeptický. Bezva jsou trolejbusy, tramvaje, vlaky. Vůbec bych tu elektromobilitu přesouval spíš do průmyslového využití. Kamiony na elektřinu a v první řádě zaoceánské tankery, jejichž naftové motory jsou hlavním zdrojem znečištění - samozřejmě míněno v kontextu spalovacích motorů. Zde se nabízí převzetí např. technologie reaktorů z vojenských jaderných ponorek. Pro běžné uživatele bych rozhodně ponechal spalovací mototry a auta postupně pomalu elektrifikoval. Napřed rekuperace a střádaní energie z brzd, posleze kombinace spalovacího motoru s přídavným elektromotorem. Technologie se budou testovat v praxi a postupně přejdou do podvědomí uživatelů jako samozřejmost. Jednoho dne z auta prostě jen vypadne ten spalovací motor a bude vymalováno. Z mého pohledu je to evoluce tak na 15 let. Hlavně je důležité budovat podpůrnou infrastrukturu, jako multi-nabíjecí stanice a hlavně indukční system pro dobíjení za jízdy, vložený pod povrch silnice.

+3/−1
doporučit
5.12.2019 8:27
Foto

Š95t26ě32p25á44n 48B34i62c54e34r23a 6779732838166

Mám elektrický golfový vozík s lithiovou baterií. Stojí kolem 10 tisíc a vydrží 5 let. S těmi velkými pro automobily to bude lepší?

+2/0
doporučit
5.12.2019 7:27
Foto

J96i39ř47í 59K94a24r59b52a95n 8744472570807

Je to prostě zlom, nová etapa v dopravě, a to vždy s sebou nese nějaké potíže. Chytří lidé již pochopili že je dobré tyto potíže překonávat, do nových technologií investovat, protože to prostě společnost posune dopředu. Ostatně tato nová etapa dopravy se již rozjela a nabírá na rychlosti. Můžem nad tím jenom brečet, nebo se můžem snažit nezůstat pozadu. A za nějaký čas již začne být viditelný rozdíl mezi zeměmi bohatými, úspěšnými, a zeměmi co zůstaly někde vzadu. V těch prvních budou ve městech tiše šumět auta, dodávky, náklaďáky a autobusy na elektřinu a na vodík, a v těch druhých bude ulice stále plné benziňáků a nafťáků, které budou hlasitě dělat brm brm ...

+2/−2
doporučit
5.12.2019 11:23
Foto

P52a45v37e35l 51D25v23o28ř73á45k 5699815664920

Naši občané, jindy vyděšení z muslimských teroristů, si neuvědomují, že jeden z tlaků na zavádění elektromobilů je omezit naši závislost na arabské ropě, neb z jejího prodeje odtékají peníze na výzbroj teroristů.

Nehledě na to, že těžba ropy a její transport představují dost velkou ekologickou zátěž.

Co se týče nutnosti zvýšit výroby elektrické energie, tak ta se dá ale ušetřit. Např. přejít na vytápění tepelnými čerpadly. Jenže - úspora energie je pro její výrobce nevýhodná! Podobně - co přineslo spoření vody? Zvýšení její ceny.

Pokud by v energetice měl platit zákon trhu, tak naopak vyšší spotřeba mě měla vést ke snížení ceny.

Jinak na adresu technických škarohlídů se dá říci, jen si brblejte. To je tak všechno, co můžete udělat. ;-D

+2/−3
doporučit
5.12.2019 16:45

M90i21l82o79š 74T64r18m86a84č 1339626

Na tom, že EON zvýší cenu na 6 Kč u rychlonabíječek nic pozitivního nevidím. 1. je cena 6,- Kč s ohledem na to, za kolik EON elekřinu pořídí a rozvede nehorázná. Myslím, že ty 3,- Kč byly tak maximum únosného. 2. Je zcela nesmyslné zdražovat u rychlonabíječek. U rychlonabíječky stojí auto kratší dobu a tudíž se rychleji uvolní místo pro dalšího zájemce. U AC nabíjení (u EONu následně levnějšího), je to přesmě naopak. Stávájící paušál u ČEZu bylo opravdu jediná rozumná podpora elektroprovozu, která tu dosud byla. Pokud bude zrušena, tak jsme si akorát všichni pohoršili. Nějaká konkurence v našich podmínkách nic neřeší.

+1/0
doporučit
7.12.2019 23:41

M88i88r45e73k 35M49a96t89y52á20š 3194958863353

Jen malá poznámka pod čarou, Slováci upravili možnosti daňových odpisů pro nízkoemisní automobily. Zavedli daňovou skupinu 0. V praxi to znamená odpis elektromobilu za 2 roky!!!!!

Tuším, že to bude platit již od roku 2020.

+1/−1
doporučit
12.12.2019 23:03

I57v69a87n 33M93a76r77e38k 6314688402

Baterkáč nebrat. . . . . .Chtěl bych vidět "tepelnou pohodu" v interiéru tohoto "vozídla" v nynějším počasí na delší cestě, kdy se řidič chvěje obavami, jestli mu baterka vydrží alespoň na dojetí do cíle. RvRvRv

+1/−1
doporučit
5.12.2019 10:08

V23l94a72d92i71m64í59r 14H72r61u36b77ý 4537473944729

Dělejte si srandičku z pěti Temelínů! Zkusil jste odhadnout potřebný elektrický příkon? Zkusme to společně: - uvádí se, že registrovaný osobní automobil ujede průměrně 20_000 km ročně (průměr stařečků i služebních aut) - uvažujme jen 17_000. To je cca 48 km/den.

Zkušení uživatelé uvádějí spotřebu při úsporné jízdě 16÷18 kWh/100 km. Uvažujme průměr 17 kWh (jízda a základní osvětlení). Náš průměrný automobil tedy spotřebuje denně 8,16 kWh.

V ČR je registrováno cca 5,6 miliónů osobních automobilů, které spotřebují denně průměrně 45_700 MWh. Budeme-li uvažovat mimořádně ideální rovnoměrné nabíjení po dobu 24 hodin denně, musíme nabíjet příkonem 1_900 MW. Což je více, než čistý výkon dvou bloků Temelína.

Pokud výpočet zreálníme na nerovnoměrnost týdenní a sezónní (1,15) a na nereálnost rovnoměrného nabíjení v průběhu dne (1,2), dostáváme se na nějakých 2,6 GW příkonu, tedy evidentně tří bloků Temelína. Počítáno hodně při zdi.

Nejsou započítány přinejmenším městské autobusy.

+1/−2
doporučit
6.12.2019 11:34

V91l23a81d80i24m94í53r 26Č94í29ž63e90k 4558837606676

Prosím, používejte zdravý rozum a neposlouchejte EU. Elektromobily nejsou východiskem. Do budoucna je východisko ve vodíku. Vše toto je pouze politická kampaň.

+1/−5
doporučit
9.12.2019 5:30

L75u42m22í54r 33V96i79t55h59a 2917247726312

Dvě poznámky:

1) Každý elektromobil navíc znamená cca -0,5 auta spalujícího řepkové příměsi. Z toho lze usuzovat, odkud (ne)dotační vítr fouká.

2) Máte tam pěkné "grafíčky, zůstatečky", červeně zakroužkované NOxy, ale tak trošku zapomínáte na ty červené sloupečky v grafu splodin síry. On každý elektromobil taky znamená nutnost přitopit po kotlem uhelné či plynové elektrárny. A i když už jsou dnes velmi účinné odsiřovací technologie, s rostoucími prodeji elektromobilů porostou i ty červené sloupečky. Na to prosím nezapomínejte.

Jinak R^.

0/−2
doporučit
6.12.2019 7:06

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz