Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KK

My to skoro všichni víme a ví to i v bruseli.

Jenomže oni úplně kašlou na to co si obyčejní lidé myslí a co chtějí.

Vítejte v novém feudalismu, my jsme jejich poddaní a bruselské vrchnosti patříme.

8 1
možnosti
VH

S těmi uhelnými zdroji je to ještě jinak: V Evropě v žádném okamžiku nepostačují výkony ze zdrojů, považovaných za ekologické. Proto jsou v provozu (ve státech "s rozumem") zdroje na fosilní paliva. Proto tedy každý další spotřebič vyvolá výrobu právě jen v těchto zdrojích. Takže výhoda elektro-mobilů je snad pouze ve městech, kde omezí lokální emise.

Je naprostou lží tvrzení, že v současném mixu výkonů (nikoliv výroby) energetických zdrojů je i jen ždibec nabíjené energie "ekologický". (Pozn.: Výjimkou jsou samozřejmě ostrovní soustavy s výhradně ekologickými zdroji.)

9 0
možnosti
MH

slepá ulička elektromobility......

4 0
možnosti
PA

P50e34t37r 83A98g49u46l30á61r

27. 11. 2019 10:59

Ale pokud máte na střeše vlastní mikro fve, je elektromobil vhodný doplněk. Obzvláště když od vás CEZ nevezme ani elektron přebytků.

4 0
možnosti
JK

Jen Vás pak zpravidla vyjde to ježdění dráž, než na benzín.

1 0
možnosti
TK

Máte pravdu v tom, že určitě není v ČR řešením nahradit 5 milionů osobních 1.3 t vážících "fosilních" aut 5 miliony elektromobilů vážících 1.6 t. Ta spotřebovaná energie se téměř nezmění a dokud je takový mix zdrojů elektřiny jako dnes, tak i produkce skleníkových plynů by byla cca stejná. Už teď je jasné, že takovéto elektromobily všichni mít nemohou, přitom vše svědčí o tom, že fosilní auta budou brzy prakticky zakázána. Nemá tedy smysl vést diskuze o nevýhodách elektromobilů, protože zjevným primárním cílem není nahradit fosilní auta elektromobilem se 100 kWh baterií, ale zredukovat individuální dopravu osobními auty jako takovou, což si mnozí těšItelé na elektromobilní věk zřejmě neuvědomují.

Pokud se má tedy skutečně snížit zatěžování planety, musí dojíd k zásadnímu snížení energetické náročnosti všeho, výroby, topení, dopravy. Lidé tedy budou nahnáni zpět do MHD a individuálné se budou přepravovat nejvýše nějakými vozítky, které si vystačí s malou baterií a které snadno dobije každý doma. Samozřejmě tu bude období, kdy Evropa už se tímto bude "zbytečně" škrtit, zatímco vlna konzumu, který si užíváme dnes, se přesune např. do Indie a později do Afriky.

13 0
možnosti
PS

jj, vlaky na elektřinu byly oproti páře velkým krokem zpět.

5 10
možnosti
TK

Ale on nikdo nemá problém s tím, když nějaké řešení či technoologie zvítězí, protože je lepší, nebo vhodnější (zdaleka ne u všech tratí elektrifikace zvítězila, typicky na dálkových tratích vedoucích méně obydlenými oblastmi se nevyplatí, vlak tam není z čeho napájet). Potíž je s tím, když ouřada začne zakazovat a rozhazovat naše daně na umělou podporu technologií, které jsou jinak neživotaschopné.

14 0
možnosti
Foto

Naprosto nechápu, vůči čemu se autor vymezuje. To, co píšete, je evidentní a bylo by vhodné si připustit, že jsou si toho vědomi i tvůrci legislativy, na kterou nyní reagují automobilky. Také by bylo vhodné se podívat po světě -- prakticky stejné limity jako EU stanovují i další velké trhy, zejména USA, Kanada a Čína.

To, že elektromobilita dává smysl jen v kombinaci s obnovitelnými zdroji je nabíledni, ovšem na západ od našich hranic v tomto ohledu už dost pokročili a něco pro to dělají... a v době, kdy se očekává masivnější nárůst počtu elektromobilů už např. Německo žádný relevantní podíl elektřiny z uhlí vyrábět nebude.

Příklad nastupující elektromobility není tak ani příležitostí pro českého Honzu se pozastavovat nad vlastní genialitou ve srovnání s hloupým a přeregulovaným světem, ale příležitostí vytáhnout hlavu ze zadku a připustit si, že svět se nezastavil a nezastaví kvůli nám.

4 14
možnosti
AK

Český Honza má smůlu, protože součástí toho hloupého a přeregulovaného světa je už 15 let také.

A tak genialita sem, genialita tam, je třeba držet hubu a krok.

Vlastně je možné zažít Husákovu normalizaci 70. let znovu a to i v zahraničí, kde ji v 70. letech neměli - i velmi vzdělaný přírodovědec, který ví, že změny klimatu jsou ovlivněny člověkem jen marginálně, si od zamračené a nevzdělané holky musí nechat nadávat, poslouchá nesmysly, všechno se v něm vaří, ale nakonec musí poslušně zatleskat, celý pos..ný strachy, že jinak přijde o grant nebo o místo.

16 0
možnosti
PS

Ale tady nejde o zákony fyziky nebo zda je to z odborného hlediska řešitelné. Nikoho nezajímá kde se bere elektrika a jak bude 50 000 sídliště nabíjet auta. Nikoho nezajímá ekologická zátěž která vzniká při výrobě baterií. Strana a vláda... pardon aktivisté se rozhodli že to tak bude a je jedno jak toho bude dosaženo. Trochu to připomíná doby minulé kdy se dalo plnit na 130%. Stačilo jen trochu pozměnit data a strana a vláda byla spokojena. No a dnes stačí trochu upravit údaje a strana a vláda a aktivisté budou spokojeni ... například falšování emisí.

31 1
možnosti
VF

Aktivisté spíše bojují za rozvoj veřejné dopravy, která nejméně zatěžuje přírodu než za Teslu na parkovišti. Obracejte se na automobilky. Ti, kdo chtějí snižovat emise skleníkových plynů dobře vědí, že nejdůležitější je energetika. A ustoupit z uhlí, ropa, plyn.

0 1
možnosti
VF

Spíš než na elektromobili bych se zaměřila na výrobu el. energie. Tzn. jádro a OZE (voda, vítr, slunce)

6 0
možnosti
AK

O ekologičnost vůbec nejde.

Před loňskými Vánoci schválila Evropská komise nový limit emisí škodlivin od 1.1.2021 a to ve výši 95 g CO2/km. To odpovídá spotřebě benzínu 4,0 l / 100 km, nebo nafty 3,6 l / 100km a vztahuje se to na celou flotilu vyrobených vozidel jako průměr. Sankce za nedodržení je EUR 1000,- za gram překročení krát počet vyrobených vozidel. Takže kdyby výrobce překročil třeba o 3 gramy a vyrobil milion vozidel, zaplatil by 3 miliardy EUR jako pokutu. To už jsou peníze i pro ty výrobce a tak se brání.

Urychlit vývoj spalovacích motorů nelze - i když stále probíhá. A tak vezmou auto se spalovacím motorem, ověšeným všemi možnými emisními vychytávkami a doplní ho o elektropohon a lithiové baterky. Auto ztloustne minimálně o 150 kg a zdraží o Kč 150 tis., ale má v příslušném měřícím cyklu emise do 50 g CO2/km. Co na tom, že na elektřinu neujede často ani 30 km, když to výrobcům pomůže srazit průměr? No a elektrické auto je skvost, protože to je hodnoceno tak, že má emise 0 g CO2/km.

První obětí je Škoda Citigo, které se ve 3.Q přestalo vyrábět. Malé, lehké, ale se 101 g CO2/km. Doplnit ho o elektropohon rozumně nejde a tak už bude jen elektrické Citigo.

Pravda - nebude už mít základní cenu 190 tisíc, ale 430 tisíc...

No a kde se to uzákoněné číslo vzalo, když s výrobci automobilů jednala EK naposledy v roce 2012?

Nikdo neví. Technicky zdůvodněné nijak není. Zřejmě se jedná o jakousi romantickou inspiraci úředníků EK, kteří si našli nejbližší hezké číslo nižší než 100...

Výrobcům se nedivím že to vyrábí. Oni se jen brání a mají dost práce nám to vnutit. Divím se politikům, že takový nesmysl trpí.

23 0
možnosti
Foto

Jak můžete napsat, že nikdo neví, odkud se čísla pro limity vzala? Napište, že vy to nevíte a nejste ochoten nic udělat pro to, abyste se to dozvěděl, i když vás to zajímá. Jsou výsledkem roky trvajících politických jednání, která může sledovat každý, kdo o to má zájem. A mimochodem jsou výsledkem zejména silné politické poptávky občanů evropských zemí na západ od našich hranic. V Bruselu se opravdu nikdo nevyspí a ráno nepřinese do úřadu nové číslo.

1 9
možnosti
  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1549x
Ing.Valtr Sodomka je technickým garantem APOKS, energetickým specialistou, znalcem v oboru odvodu spalin a technickým ředitelem firmy Messy s.r.o.

Seznam rubrik