Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P17e93t19r 93L91a72n77g71e68r

19. 11. 2019 16:51

Tak pokrok je viditelný i na železnici. Patrně nejvíc bude tam, kde ho my, běžní občasní pasažéři nevidíme - například zabezpečovací technika. To co vidíme je stav vlaků, vagonů, rychlost jízdy, intervaly, pohodlí, stav nádraží. Mnoho věcí se zlepšilo a mnoho na zlepšení čeká. Snad k tomu dojde. Jinak si třeba myslím, že kdyby se místo omílaného kanálu Labe-Odra-Dunaj budoval nový železniční koridor, bylo by to lepší. Ale to je jen názor laika.

Dost dobrý článek, Karma:-)R^

1 0
možnosti

Jezdil jsem vlaky ve Spanelsku, po prve v roce 1969 a pak v roce 1973 to byl velky okruh na "carnet kilometrico" Barcelona - San Sebastian, Madrid, Toledo, Cordoba, Antequera, Granada a pak zpátky do Madridu. V roce 1969 byl stav tamnejsi zeleznice priblizne stejny, jako v CSSR v polovine sedesatych lete. I kdyz jsem potom navstivil Spanelsko vicekrat, jel jsem tam po delsi prestavce vlakem az v roce 1993 a nato v CR v roce 1994. Zatimco ve Spanelsku bylo cestovani v roce 1993 moderna, v CR v roce 1994 to za Spanelskem roky zaostavalo. Takze alespon co se tyka osobni vlakove dopravy, ma p. Ziegler pravdu v tom, ze behem socialismu zeleznice tvrde zaostala.

3 0
možnosti

Asi jediné kritérium, v nemž ČSD skutečně, a někdy dost výrazně, v 60- a 70-tých letech předčily západoněmecké i rakouské dráhy, byly "hrubé tunokilometry" v nákladní dopravě v přepočtu na 1 km sítě. Ve všem ostatním, jako např. podíly elektrické a motorové trakce na výkonech, rychlost nákladní a zejména osobní dopravy, kvalita osobní dopravy, údržba tratí, modernizace a stavby tratí i stanic, stav zabezpečovací a sdělovací techniky, vývoj a výroba železničních vozidel aj, naše dráhy v průměru asi 25 let zaostávaly, někde méně, jinde více. Je pravda, že přes naše viditelná zlepšení dnes to zaostávání bohužel není výrazně jiné.

3 0
možnosti

Nejsem expert, ale nezaostáváme za Německem stále stejně?

1 0
možnosti
Foto

Neberu vám Vaše údaje, ale základní modernizací představovala elektrifikace tratí a nasazování dieselových lokomotiv. Takže jak jsme si v tom stáli v porovnání se zahraničím?

1 1
možnosti
Foto

Na elektrifikaci zatím moc drátu nepadlo. Např. trať Liberec - Praha je stále jednokolejná, neelektrifikovaná a protlačit po ní vlak tak, aby se mohl jmenovat rychlík, vyžaduje mistrovské umění mašinfíry.

1 0
možnosti
Foto

I57v44a93n 30M68a87r53e53k

18. 11. 2019 19:15

Ano, je pravda pane Jene , že byla zaostalá. Ale kupodivu se tehdy po železnici přepravilo nesrovnatelně víc zboží, a nakonec i cestujících, než v dnešní době. Přeprava zboží po vedlejších tratích v dnešní době je téměř nulová. Posádku v osobních vlacích na vedlejších tratích dnes tvoří zhusta jen fíra a podřimující průvodčí. Za to silniční komunikace jsou přeplněny kamiony mezi nimiž se proplétají desetitisíce os. automobilů ve kterých zhusta sedí jen jejich řidič. Takže ano, máte pravdu, na železnici došlo k jakés takés modernizaci, ale to k čemu byla výhradně určená se vetšinou odehrává na silnicích, a podle toho to nich i vypadá, bohužel. R^[>-]

2 0
možnosti
Foto

Veškerá produkce n.p. Jitona Soběslav se expedoval v tuzemsku i do zahraničí po železnici a to v naprosté většině kontejnery a podobně to bylo i u jiných výrobců. Železniční doprava nezaostávala, horší to možná bylo s železničními tratěmi, lokomotivami a vagony.

0 0
možnosti

J61a33n 34Z58i18e72g86l94e82r

18. 11. 2019 18:37

Železniční doprava zaostávala stejně jako i jiné oblasti v komunistickém Československu v moderních technologiích, např. v zabezpečovací a sdělovací technice.

1 0
možnosti

Taky jste neměli mobile a počítače ;-D;-D

1 4
možnosti

J55a57n 83Z40i43e20g68l53e84r

18. 11. 2019 18:31

Kdybyste četl pořádně pane Hladíku, tak byste zjistil, že porovnávám situaci v komunistickém Československu a SRN a v Rakousku ve srovnatelném období. Čtěte tedy pořádně, tahle se zbytečně ztrapňujete. ;-D;-D;-D

6 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS