Děkujeme za pochopení.
P17e93t19r 93L91a72n77g71e68r
Tak pokrok je viditelný i na železnici. Patrně nejvíc bude tam, kde ho my, běžní občasní pasažéři nevidíme - například zabezpečovací technika. To co vidíme je stav vlaků, vagonů, rychlost jízdy, intervaly, pohodlí, stav nádraží. Mnoho věcí se zlepšilo a mnoho na zlepšení čeká. Snad k tomu dojde. Jinak si třeba myslím, že kdyby se místo omílaného kanálu Labe-Odra-Dunaj budoval nový železniční koridor, bylo by to lepší. Ale to je jen názor laika.
Dost dobrý článek, Karma
D43a68n 24P62o36s62p18i35s29i53l
Jezdil jsem vlaky ve Spanelsku, po prve v roce 1969 a pak v roce 1973 to byl velky okruh na "carnet kilometrico" Barcelona - San Sebastian, Madrid, Toledo, Cordoba, Antequera, Granada a pak zpátky do Madridu. V roce 1969 byl stav tamnejsi zeleznice priblizne stejny, jako v CSSR v polovine sedesatych lete. I kdyz jsem potom navstivil Spanelsko vicekrat, jel jsem tam po delsi prestavce vlakem az v roce 1993 a nato v CR v roce 1994. Zatimco ve Spanelsku bylo cestovani v roce 1993 moderna, v CR v roce 1994 to za Spanelskem roky zaostavalo. Takze alespon co se tyka osobni vlakove dopravy, ma p. Ziegler pravdu v tom, ze behem socialismu zeleznice tvrde zaostala.
Z72d49e71n49ě42k 49Š78i32n31d90l46a89u18e65r
Asi jediné kritérium, v nemž ČSD skutečně, a někdy dost výrazně, v 60- a 70-tých letech předčily západoněmecké i rakouské dráhy, byly "hrubé tunokilometry" v nákladní dopravě v přepočtu na 1 km sítě. Ve všem ostatním, jako např. podíly elektrické a motorové trakce na výkonech, rychlost nákladní a zejména osobní dopravy, kvalita osobní dopravy, údržba tratí, modernizace a stavby tratí i stanic, stav zabezpečovací a sdělovací techniky, vývoj a výroba železničních vozidel aj, naše dráhy v průměru asi 25 let zaostávaly, někde méně, jinde více. Je pravda, že přes naše viditelná zlepšení dnes to zaostávání bohužel není výrazně jiné.
V41l42a49d47i75m98í74r 91B17l34a65ž76e18k
Nejsem expert, ale nezaostáváme za Německem stále stejně?
J55i83ř25í 46Ř38e83z41n67í32k
Neberu vám Vaše údaje, ale základní modernizací představovala elektrifikace tratí a nasazování dieselových lokomotiv. Takže jak jsme si v tom stáli v porovnání se zahraničím?
P68a61v51e92l 54D49v76o76ř52á60k
Na elektrifikaci zatím moc drátu nepadlo. Např. trať Liberec - Praha je stále jednokolejná, neelektrifikovaná a protlačit po ní vlak tak, aby se mohl jmenovat rychlík, vyžaduje mistrovské umění mašinfíry.
I57v44a93n 30M68a87r53e53k
Ano, je pravda pane Jene , že byla zaostalá. Ale kupodivu se tehdy po železnici přepravilo nesrovnatelně víc zboží, a nakonec i cestujících, než v dnešní době. Přeprava zboží po vedlejších tratích v dnešní době je téměř nulová. Posádku v osobních vlacích na vedlejších tratích dnes tvoří zhusta jen fíra a podřimující průvodčí. Za to silniční komunikace jsou přeplněny kamiony mezi nimiž se proplétají desetitisíce os. automobilů ve kterých zhusta sedí jen jejich řidič. Takže ano, máte pravdu, na železnici došlo k jakés takés modernizaci, ale to k čemu byla výhradně určená se vetšinou odehrává na silnicích, a podle toho to nich i vypadá, bohužel.
Š97t57ě63p25á75n 71B70i75c47e75r98a
Veškerá produkce n.p. Jitona Soběslav se expedoval v tuzemsku i do zahraničí po železnici a to v naprosté většině kontejnery a podobně to bylo i u jiných výrobců. Železniční doprava nezaostávala, horší to možná bylo s železničními tratěmi, lokomotivami a vagony.
J61a33n 34Z58i18e72g86l94e82r
Železniční doprava zaostávala stejně jako i jiné oblasti v komunistickém Československu v moderních technologiích, např. v zabezpečovací a sdělovací technice.
J55a57n 83Z40i43e20g68l53e84r
Kdybyste četl pořádně pane Hladíku, tak byste zjistil, že porovnávám situaci v komunistickém Československu a SRN a v Rakousku ve srovnatelném období. Čtěte tedy pořádně, tahle se zbytečně ztrapňujete.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Ivana Dianová
Billa šok
- Kateřina Lhotská
Vypnutí webů bylo protiprávní
- Vlastík Fürst
Přejeme Ukrajině mír, nebo kapitulaci?
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky