Děkujeme za pochopení.
L26u58m91í59r 30V71i13t45h39a
Pokud řeknete prodejci aut, že chcete rodinné auto s motorem o 150 koňských silách, s veškerou dostupnou výbavou, doživotní zárukou a pojištěním zdarma, ale že mu zaplatíte pouze základní model ("holinku" s nejslabším motorem a bez pojistky) a zbytek zaplatíte, až si budete kupovat další, tak si sami budete připadat trapně. Víte, že se Vám ten prodejce vysměje. Proč by tedy učitelé na tuhle hru měli přistupovat?
F78r18a20n68t84i62š47e96k 65K21š77í52r
Protože jste placeni z ukradených peněz. Tohle vám totiž tak nějak stále uniká.
M62i15l96a34n 42Š21ť10a89s92t79n23ý
Průměr je hezký, ne? Co já bych za to kolikrát dal, abych dostal za tři.
J37i36r88k70a 83K29u76z86e50l55k43a
Paní Sicht...je především hloupá. Ovšem ne dost na to, aby neměla potřebu své hlouposti šířit prostřednictvím médií. Kdyby to bylo naopak, viděli bychom o ní z jiných zdrojů. No, tedy nemá cenu ji řešit. Ztráta času.
J53o19s40e14f 11Š88o93l82t51e84s
Já se přiznám, že jako rodič nechápu ostatní rodiče. Proč se jako rodiče, jejichž děti chodí do vzdělávacího zařízení, nezajímají více o to vzdělávací zařízení a co by mohli udělat pro to, aby bylo lepší? Jaké možnosti vlastně má rodič, pokud by chtěl nějak spolupracovat se školou? Je mi jasné, že peníze budou asi vždy na prvním místě, ale je reálné věnovat škole finanční dary? Může škola přijmout nabídku odborníka/rodiče, že udělá přednášku pro studenty? Jaká pro toto platí pravidla? Může majitel stavební firmy nabídnout škole bezplatné stavební úpravy nebo třeba rekonstrukci hřiště? Případně nabídnout práce za náklady?
J28o34s58e48f 29N80o19ž65i25č51k80a
Věnovat škole finanční dar určitě možné je. Co se týká nabídky udělat pro studenty přednášku, také je to jistě možné - záleží pak samozřejmě na vedení příslušné školy, zda se tuto nabídku rozhodne akceptovat (což platí i v případě jiných Vámi zmíněných věcí).
J31a97n 11K42a70r20a25s64e43k
ty testy nerikaji nic o vzdelani, nybrz ukazuji pouze, v jakych zemich nebo spolecenstvech se dokazi na testy lepe pripravit ci zda je struktura spolecnosti takovemu testovani vice naklonena.
V Nemecku maji nejlepsi vysledky (uz desetiteli) v Bavorsku, Badensku.-Wuerttemrberksu a Sasku. V techto zemich vladne (vladla) desetileti pravice a vetsina obyvatel je toho nazoru, ze to je ten duvod (v zemich kde vladla dlouho soc.dem. jsou vysledky horsi).
Pritom se zapomina, ze v tech 3 jmenovnych zemich se nalezaji nejvyssi nemecke hory - to muze byt prave take ten duvod - nejhorsi vysledky jsou tradicne v Bremach, a ty lezi na urovni more. :-)
Ty testy jsou nicnerikajici a je spravne, ze autor blogu situaci nedramatizuje - i kdyz bych ocekaval, ze se do toho jako ucitel trochu vic naveze.
Naprosto jina katastrofa je, kdyz zde musi clovek v diskuzi cist ... 'pani Sichtarovou jako ekonomku uznavam' :-(
J74i92ř33í 53K26u27č47e18r35a
Do blogů paní Šichtařové prosakují politické ambice a její názory jsou shodné s názory vůdce strany. Bohužel se dere o oblastí, ve kterých se vyzná jen obecně a obsah pak pokulhává a její pověst experta dostává velké rány.
Protlačit dítě od základky po diplom není žádná sranda. Stojí ro rodiče spoustu nervů a peněz. Proto očekáváme od učitelů plný fundovaný výkon a ten nevydá blbě placený učitel se zastaralou metodikou a starými učebními pomůckami, navíc v chátrající škole. Proto je nutné podpořit učitele boji o slušné mzdy.
Jaká černá díra žere peníze ze státní kasy, když všechna ministerstva (kromě MF) jsou procentuálně podhodnocena?
J57o18s12e39f 32Š63o47l66t30e34s
Přijde mi, že p. Šichtařová se řídí stejným klíčem jako Bureš. Udělá si průzkum veřejného mínění a pak napíše článek odpovídající názoru největší skupiny.
T13o62m32á20š 38T70a40t77í78č27e18k
K závěru článku bych jenom podotkl, že dle mého názoru by se paní Šichtařová určitě kdykoliv postavila ráda proti egalistickým "psychologům, mediálním vzdělávacím expertům i některým rodičům".
Ovšem její výjimečně středeční blog jsem nečetl, spíše kvůli nedostatku času, ale také proto, že jsem přesně to očekával - kritiku lačných kantorů. Nicméně až dnes v jeho důsledku vydám svoje stanovisko, které se týče i Vašeho posledního blogu k tématu: Relativně nízké platy jsou v mých očích až ten druhý problém, proč učitelský sbor poněkud schází na úbytě. První důvod je to, že učitelství není vážené povolání - protože není vážené ani vzdělání a la "když to nepotřebuju k životu (= pohodlný výdělek a pěstování nicnedělání), je to pro moji lhostejnou hlavu zbytečné". Tento postoj má hlubší a rozšířenější kořeny, ale učitelé jsou kvůli němu tajtrlíci (ať to řeknu v souladu s pravidly), tak to prostě je. A pochopitelně k takovému znevažování vaší profese přispívají i neomarxistické úlety ve stylu inkluze, které vedou rodiče k úvahám, do které školy dát dítě, aby to přežilo pokud možno v duševním i fyzickém zdraví.
A to je společenský problém (řekl bych filozofický, kdyby tento pojem nebyl už dávno zprofanován), který se na bitevním poli základních a středních škol potřít nedá. Ani honosné platy učitelů by s tím nenadělaly nic, neb lidé opovrhující vzděláním a věděním dopřávají bohatství zlodějům. Těmi by se - na rozdíl od vzdělaných, schopných atd. - mohli přece stát i oni.
J98i89ř35í 11S15m31a12z43a10l
Ač paní Šichtařovou jako ekonomku uznávám a její ekonomické názory mají hlavu a patu, tak musím souhlasit s Vámi, že posledním článkem o stávce byla (kulantně napsáno) dost mimo. Mám mezi kantory mnoho známých a přátel, učí i moje manželka, takže vím jak jsou mizerně hodnoceni. Naprosto se nedivím, že nesouhlasí s přidáním 8+2, protože nenároková složka je v 99% škol čistá 0. Tudíž v tomto případě se žádné přidání nekoná a ani nikdy nekonalo! Je ovšem záhadou kde tyto peníze jsou, když je provozovatel pro tento účel dostává!?
J39o66s43e78f 90N75o47ž93i13č88k89a
Děkuji Vám a ohledně té nenárokové složky platu máte také pravdu - v některých letech (ovšem nejenom za současné vlády) se i u nás na škole stalo, že příslušné peníze na tuto část mzdy vůbec do školy nedoputovaly, případně jen v omezeném rozsahu.
J60a79n 75P43e45š32u91l74a
K zajímavému komentáři bych dodal, že se na západě kyvadlo pomalu obrací a místo "svobody" nastupují školy s přísným režimem a heslem "nenecháme tě zahálet, budeš makat a když uděláš co řekneme, tak tě dokopeme na vysokou". V takových školách se nacvičuje rychlé rozdávání/sbírání sešitů či příchod a odchod z učebny (čas jsou peníze), jsou dané postupy co dělat, když žák neodpoví na otázku (např. odpoví jiný žák a první to po něm musí zopakovat - jinak by se začal ulejvat), vyžadují se přesné a jazykově správné odpovědi, pořádají se odpolední kluby pro psaní domácích úkolů (ne každý má doma klid) a pak mají ve "vyloučených lokalitách" obdobná % přijetí místních žáků na VŠ jako v bohatých čtvrtích. Je to takový "taylorismus" či "McDonald" ve školství, vedení určuje přesné postupy, s nikým se nediskutuje, žáci se systematicky tlačí k cíli (maturita, přijetí na VŠ, následný titul a dobrá kariéra). Možná se to časem také prosadí i v Evropě a ČR, jako v 90. letech "waldorfská" a jiné "demokratické" školy.
Kdyby někoho zajímalo víc, tak třeba tady je rozhovor s jedním průkopníkem: https://www.theguardian.com/education/2014/oct/12/american-wrote-classroom-bible-doug-lemov , jinak můžete googlovat třeba "charter schools usa" nebo "uncommon schools". Je to samozřejmě kontroverzní, ale ve vyloučených lokalitách to (prý) funguje. Je v tom budoucnost?
R47o10s39t32i35s66l81a11v 34C10a60h14a
tento zpusob drilu muze mit na nektere pozitivni vliv, na jine naprosto destruktivni...
Z65d89e66n68e83k 40J44i90r76o36u88š87e65k
Vážený (příteli),
učil jsem také přes 1/4 století. Je pravda, že "byla jiná doba". Jako žák i učitel jsem toho zažil dost. Základní škola se ukončila závěrečnou zkouškou. Něco jako malá maturita. Na střední školu se dostal ten, co měl vyznamenání (a protekční). Z trojkou z matiky, nebo fyziky obtížně na "černé řemeslo".
Fyzické tresty (pohlavek, proutek) nebyly nezákonné. Nikdo si nedovolil neúctivě mluvit o kantorech.
Ovšem to byla doba, kdy teprve začínala Tv, v malém městě bylo několik desítek telefonů a četly se knížky.
Kolikrát jste měl chuť usměrnit žáka pohlavkem? A co místo toho můžete udělat?
Že byly a jsou učitelé platově podhodnoceni je neoddiskutovatelné. Ale ani nárůst o 300% bohužel prestiž moc neovlivní. Pokud budou práva žáků větší, než jejích povinnosti, nic se nezmění.
Učitel má především učit. Vychovávat májí rodiče.
R37o20s65t53i13s18l40a82v 12C13a77h13a
ohledne fyzickych trestu - ty jsou ilegalni jiz cca 150 let.... takze predpokladam, ze byly uz za vas... pokud nepisete ze zahrobi
- Počet článků 1582
- Celková karma 39,84
- Průměrná čtenost 3242x