Diskuse
Matika a matura
Děkujeme za pochopení.
V93l74a82d81i64m61í95r 87B47l91a57ž43e41k
Na cca polovině vysokých škol se studenti s matikou setkají, češtinu budou potřebovat jen na několika specializovaných oborech. Nikdo nedokáže říci, jak se budou vyvíjet technologie, některé znalosti rychle zastarají a lidé se budou muset rekvalifikovat. Zatímco třeba nové technologie ve stavebnictví se naučí rychle, zanedbané základy matematiky již nedoženou.
J71a45n 74Ř73e60h64á57č37e57k
já bych to vyřešil šalamounsky - střední škola je završena státní závěrečnou zkouškou, s tím, že pokud tato obsahuje jazyk a matematiku, říká se jí maturita.
ono skutečně není nutné aby x% populace mělo maturitu
M18i38l86a34n 80B20í45l45e40k
Ale jak by to bylo s přijetím na VŠ? Stačila by ona státní závěrečná zkouška, nebo by byla nutná maturita? Popř. by si každá VŠ stanovila svoje podmínky?
Z19d38e51n47e15k 96M53a30r10e91k
pane Jeřábku, je možné, ze se někdy da dohromady parta politiků, kteří budou usilovat o zrušení výuky dějepisu? zduvodni to, že neni potřeba zatěžovat žáky znalostí průběhu bitvy u Nějaké Vsi.... na druhou stranu si nemyslim, že serialovy herec musí mít znalosti středoškolské matematiky, potažmo maturitu.... ja bych šel cestou "maturita z matematiky ano, ale různé obtížnosti " ta obtížnost by se mohla řešit s potenciálními vysokými školami.....
V28i97k87t38o31r 65Š92e95d65i30v45ý
Dnešní maturita z počtů ověřuje jen velmi málo nad znalosti ze základní školy - a se znalostí učiva ZŠ bylo možné snad všechny dosavadní maturitní testy z "matematiky" zvládnout.
Opravdu si myslíte, že by doklad o úspěšně absolvovaném středoškolském studiu měl dostat člověk, který nezvládl učivo ZŠ?
A otázka druhá - zatímco neznalost shody podmětu s přísudkem má na srozumitelnost projevu vliv jen výjimečně, neschopnost rozlišit, zda daný praktický problém mám řešit jako úměrnost přímou či nepřímou je zcela zásadní.
Proč tedy zkoušet z českého jazyka?
M52i42l46a65n 53B93í39l79e84k
Jestliže je dnešní středoškolská úroveň matematiky tristní, nemělo by se pak v první řadě zlepšit její vyučování? K čemu nakonec maturita z předmětu, který má (zřejmě) nízké požadavky, protože je obecně mizerně učen? A na faktu nekvalitní výuky se myslím shoduje dost odborníků...
No, čeština není jen pravopis nebo výčet děl klasiků. Měla by rozvíjet schopnost porozumění textu/mluveného projevu, resp. smysluplné útvary (psané i verbální) umět vytvářet. A pak je tu i jakási "meta" úloha, kdy jazyk plní roli jednoho ze základních atributů určitého společenství (v ideálním případě pak výuka jazyka může vést i k něčemu jako vlastenectví, nebo aspoň k určité nelhostejnosti k místu a společnosti).
J51i11r61k48a 15L88i33b40e77ň29s40k63ý
Souhlas, protože nemám "matematický mozek". Nevadí mi to, bavím se po svém a jak jsem poznal matfisáky - je s nimi nuda. Byl sjem už na gymplu zaměřený tzv, humanitně: literatura, čeština, dějepis a jazyky, psychologie - to mě bavilo, trpěl jsem naopak při geologii a vyšší matika, pokud byla, mi nešla a musel jsem se šprtat příklady, abych prolezl...M é psychologické vysvětlení touhy vnutit lidem matematické mozky je jednoduché - někdo vymyslel, asi matematik, že se ekonomická situace téhle země zlepší, když budou všichni líp počítat. Podle mých zkušeností za 30 let kapitalismu bych řekl že problémy země tkví v bezcharakternosti mnoha lidí, kteří šli do podnikání, aby zbohatli, ale klidně přitom okrádali stát i své bližní. Za Nečasovy vlády byla každý týden odhalená korupční aféra (rozkrádaly se miliardy nebo aspoň stamiliony). Samozřejmě mn oho zůstala skryto a utajeno... Výsledky české povahy vidíme např. v exekucích - exekutorech, to je zavádění novodobého feudalismu: platit musí i děti, což je klasický feudální prvek. To při žvanění o civilizaci, pokroku a liberalismu nikomu nevadí. Problém je v národu a ne v matematických mozcích. Resume: matika nikoho nezachrání a měla by být volitelný předmět, dokonce si myslím, že je jedno z čeho lidi maturují - česky by totiž v 19 letech už dávno měli umět.
M87a39r20i50e 58T13o24m26š49í79č19k72o85v19á
Můj syn je nadaný na matematiku, proto jsme všichni předpokládali, že ji půjde studovat. Nakonec prohlásil ve čtvrťáku stejnou větu, jako jste napsal Vy, tedy že tam jdou samí suchaři a dělal tělocvik a zeměpis na přírodovědné fakultě. Co se však nestalo, na kolejích byl s matikářem, dodnes je jeho nejlepší kamarád a že si spolu studentská léta užívali, to je z jejich vyprávění patrné.
Uběhl nějaký rok a dělal aplikovanou matematiku a teď si dodělává matematiku pro zvýšení aprobace, teda svému osudu neutekl a že by byl suchar, on sportovec, to se také říci nedá, to jsou spíš lidé jednosranně zaměření, kteří svůj obor žerou.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Jan Pražák
Mají mít staří lidé přednost?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Petr Hannig
Nejistota ve všem
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Josef Nožička
Jak uliční výbor iFčil zapíjel Karlův mimořádný úspěch