Pátek 14. srpna 2020, svátek má Alan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 14. srpna 2020 Alan

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P98a39v83e41l 71H14á52s96e 3711683158571

Moc pěkná kniha, i když má titulek jak nějaká porno sci-fi. Narazil jsem na ní náhodou, při čekání na termín v bance, ale ukázalo se, že na tom, že se nám nic neděje náhodou, možná něco je.

0/0
26.10.2019 21:51

B68e47d73ř16i18c42h 43V14e96v28e89r39k75a 4900585711579

>>Ačkoliv většinou volí diplomatičtější slovník a místo o euru mluví o špatné měnové politice.<<

Máte, paní Šichtařová, pocit, že někdy v historii České republiky existovalo období, ve kterém by nebyla kritizována měnová politika ČR? Vy jste si za celou tu dobu, co se tak "fundovaně" vyjadřujete k ekonomickým otázkám nevšimla, že v této oblasti neexistuje mezi odborníky shoda co je dobrá a co špatná měnová politika?

0/0
23.10.2019 16:53

D51u76š68a59n 22M28a97t52o52u14š72e83k 7173630290235

A kde udělali soudruzi v USA chybu,při hypoteční krizi se chovali stejně tak.

Kvantitativní uvolňování není patent ECB.

Ostatně drtivá většina odborníků se domnívá že nechat padnout velké banky a spustit domino efekt je nejhloupější možností,aneb opakování marasmu velké krize z let předválečných.

Zas autorka využila jakékoliv možnosti hodit jedovou slinu bez jakékoliv snahy být alespoň trochu objektivní.

Její nápad ,že v době kdy tiskne peníze celý svět, pojede ECB proti směru je patřičně halucinogenní nebo dostatečně trikolórní....

0/0
23.10.2019 16:03

L70a61d19i81s42l39a51v 23D32v15o69ř62á91k 6820104555102

Paní Šichtařová před sedmi lety věštila krach Řecka a rozpad eurozóny do konce roku. Teď už je opatrnější a říká, že desítky let to trvat nebude. Na vysokou karmu to stále stačí, ale z diskuse je vidět, že stále více lidí bere její proroctví s rezervou.

+1/0
21.10.2019 20:46

J30i13ř19í 92H38o69l94ý 8316119442577

Mohl by mi někdo vysvětlit proč se tak strašně socialisté a EU bojí recese? Prosím.

Když jsme přežili tu minulou, předminulou, tak snad přežijeme i tu další. Nebo ne?

0/0
20.10.2019 11:39

J50o77z14e29f 77Č66e19r25n41ý 3151379533621

Preto, že sú zadĺžení až po uši. Ak prestane rásť hdp, tak sa ich dlh stane neudržateľným. Stredná trieda už viac daní nezvládne. Zvýšenie daní alebo uníženie sociálnych výdajov znamená koniec EU.

+2/0
20.10.2019 20:13

L89a58d36i24s51l95a14v 52D80v97o70ř90á53k 6740394175472

Proto že politici nechtějí, aby se měli lidi špatně, a aby je zase volili. Říká se tomu demokracie. I když to občas funguje špatně, nic lepšího zatím nikdo nevymyslel.

+1/0
21.10.2019 20:41
Foto

J84a13n 11Ř45e28h84á90č94e82k 7670676491715

Pokud si z vlastní kapsy koupíte akcie za 1000 Kč, tak vás nějaký dočasný desetiprocentní propad nemusí zajímat. Pokud si ale půjčíte dalších 9000 a zakoupíte akcie za 10000 tak vás ten propad smázne.

0/0
21.10.2019 20:59
Foto

P75a50v28e43l 11H55á52s34e 3961913768381

No 10k (skoro) nikoho nezabije. Kdyby se přidaly dvě nuly... Nicméně všechny knihy o investování také píší o rizicích pákového efektu. Takže je to každého rozhodnutí.

0/0
26.10.2019 21:55

D78u85š60a53n 48M59a71t40o38u14š91e35k 7763980630535

protože v podstatě téměř všechny peníze představují dluh a v případě recese je obecně snaha o politiku cah is king=zastavení toku peněz,méně úvěrů=neschopnost splácet staré úvěry=run na banky a bankrot včetně těch kteří drží cenné papíry které jsou z velkého procenta jen cár papíru,který tvrdí že vám někdo vrátí dlužné peníze i s úrokem...

0/0
23.10.2019 16:18

P56e83t55r 41V75l40a78s36a88t97i31k 5143200553177

Ta krize, co autorka předpovídá každý rok od 2010, už přišla? A mohl bych ji vidět? Když každý týden vydá na blogu článek s nějakou předpovědí, tak se určitě musí jednou trefit. ;-)

+3/−4
20.10.2019 10:58
Foto

L74u31d58m66i41l52a 45B20u36l38v45o79v50á 9726283798574

ať se Vám to líbí nebo ne autorka zde má velmi vysokou karmu a čtenost, to asi vypovídá víc než váš komentář

+3/−1
20.10.2019 11:07

P97e68t78r 65V25l46a58s51a96t62i31k 5433480263327

A o čem to vypovídá???

+5/0
20.10.2019 11:08
Foto

L63u82d42m67i45l56a 27B42u30l54v20o60v34á 9666593568404

vysoká karma je souhlas s pisatelkou

+1/0
20.10.2019 11:40

P98e62t35r 54V39l70a25s78a61t14i19k 5183950933137

Ano, populistické blogy jsou populární. Šichrařová pokaždé vylíčí jak je všechno špatně. Jak se to má dělat správně nenabídne, ale bububu dělá jak zjednaná. To populisté umí. Dobře ví proč se nedala do politiky, jak jí bylo několikrát nabízeno. Musela by totiž předvést, jak se to teda má dělat a to je jiná káva než si jednou za týden plivnout na ty co něco opravdu dělají.

+4/−3
20.10.2019 12:07

M74a61r46t82i37n 71B61u25s77i23d67e14a 4893780

A není populismem zastírání, že krizi se daří zatím vyhnout pouze díky bezprecedentním zásahům centrálních bank?

Vy považujete za populismus kritický pohled a varování?

OK. Pak je ale vidět, jak je "populismus" subjektivní a relativní kategorií.. kdy se za populismus označuje ten nepohodlný názor..

+6/−1
20.10.2019 13:00

J97a94r65o62s68l17a93v 85V61e48i14g80e63n36t 5478306478266

Tím bych moc neargumentoval. Udělení karmy není vázáno na registraci a může ji opakovaně udělit kdokoliv.

+2/0
20.10.2019 11:13
Foto

P79a58v23e51l 39D87v93o25ř31á49k 5669495484910

Samozřejmě, každý je zvědavý, jakou katastrofu zase nastíní. Všichni autoři podobného stylu a ražení mají vysokou karmu. Humoru není nikdy dost! ;-D

+1/−4
20.10.2019 15:44

O26n82d94ř50e49j 11M11a17r51e36k 2572657282105

nadržení důchodci jsou peklo ;-D

+1/−1
21.10.2019 19:41

I34v41o 76B61o42u19š89e 5472487208

Karma, kde nelze nesouhlasit, vubec o nicem nevypovida.

+1/0
24.10.2019 14:31

M10a49r41t28i50n 53B46u68s31i30d85e22a 4853460

Nojo, uvědomte si ale, že celou tu dobu je ekonomika uměle stimulovaná .. "na drogách" levných peněz.. Že ta krize je jen uměle oddalována .. Kdyby se sazby vrátily do normálu (a jednou budou muset), tak je krize tady.. V ekonomice je již příliš "zombie firem", které jsou schopny přežívat pouze v prostředí levných peněz a zvýšení úrokových sazeb by je pohřbilo..

+2/0
20.10.2019 12:48

J28o39z73e53f 10K57a32s38e63n62č48á69k 1163569596118

Trikolóra má svoji předvolební agendu ,špatné euro. Němci přijetím eura už spí pod mostem a Slováky postihla kataklizma ,říkal jeden Polák.:-).

+5/−2
20.10.2019 8:45

V52l15a82s54t19i31m60i57l 70D82o14r36o78t16í24k 3866226467869

Paní Šichtařová, kapitalismus je sice fajn, ale když společnost je ve fázi ekonomického růstu.

Jenže po čase zákonitě přichází nasycení, růst se zastaví a vznikají tlaky (což se pravidelně opakuje - nic nového).

Ty tlaky zjevně řeší každý jak umí: "Košile bližší než kabát" a "Účel světí prostředky". Pro záchranu sama sebe: "Nikomu bezohledně není nic svaté".

Efekt je ten, že kdo to neustojí, tak přirozeně padne (po tom Vy voláte). Ten, kdo to přežije, tak na úkor padlých posiluje-akumuluje takto uvolněný kapitál a nové příležitosti (o tom také píšete a po tom voláte).

Výsledkem ale je na jedné straně stále tak narůstající a rozšiřující se masa zkrachovalých-chudých a na straně druhé stále se zmenšující a zužující skupina kapitalistů, více a více akumulujících a bohatnoucích.

No, a problém je asi v tom, že když se takové cykly protočí několikrát, tak zmíněné tlaky gradují a vyvolávají větší a větší pnutí, které se dostává až na hranici únosnosti. A tady se k jejich řešení uplatňují ty "podivné" techniky a opatření" o jakých píšete.

Když po dalším čase ani tyto "podivné prostředky" zákonitě nepomáhají (s tím s Vámi souhlasím) a kritická mez se překročí, což z podstaty kapitalismu tak musí, je tady katastrofa světového rozměru - mega krize, která nakonec vyústí ve sv. válku (to známé: "Válka musí být").

Válka ruší stará pravidla ....., přeskupí moc. Ale zase, válkou zdevastovaný svět dále rozšíří masu existenčně a ekonomicky zlikvidovaných, zatímco ještě užší hrstka kapitalistů dále bohatne a stává se neomezenými pány celého světa.

No, a my jako "masový plebs" si potom v těch jejich bohorovných makro hrátkách hrajeme své malé hry, vedeme své malé války ...., jejichž pravidla a mantinely ale stanovují svým palcem vztyčeným nahoru nebo obráceným dolů právě tito takto "vyvolení", kteří dnes zjevně čítají řádu jedinců ..... . Co Vy na to paní Šichtařová?

:-)

+4/−5
19.10.2019 14:29

J88a18r41o24s19l56a47v 10L71i22m92a 1935457261

Pane Dorotiku. Zde jako krestan si vzpominam na pribeh Josefa z Bible. Ten poradil krali v dobe dobre urody (konjuktury) co ma delat pro budoucnost. Tech sedum let vyjimecnych pomohlo vyrovnat tech sedum let chudobnych. Kral to mel organizovat.

Tak by mel stat pracovat i dnes. Stejne kazda rodina, kazdy jednotlivec!!! Zde neni treba popsat celou knihu co a jak (vas prispevek).

Take vase tvrzeni - "valka musi byt" se snazte premenit na "obrana musi byt"!!!

To je zakladni ukol statu jako celku. Ve valce jsme nebyly od odchodu "banderovcu"(1948). Tedy 67 let. Tech poslednich 30 let jsme ten ukol zanedbaly. Jeste dnes jsme nedokazaly se vyrovnat s temi 2% narodniho duchodu potrebne pro obranu.

+4/0
19.10.2019 15:57

D25u47š40a13n 64M85a70t68o90u49š73e78k 7263240750505

ale ano, tak to v principu funguje,právě snaha vlád včetně pumpování peněz se snaží tento přirozený cyklus měnit a pomocí přerozdělování působit proticyklicky.

Já osobně toto beru jako nezaměnitelnou roli státu či vlády,nicméně smutné je že se toto děje ne v dobách zlých,ale naopak v dobách dobrých,stále více se zvyšuje tempro pro stále rychlejší růst bohatství,nicméně to vede právě k oné polarizaci .

V dobách růstu není třeba dál krmit silné - což tisk peněz defacto je,..

Nicméně bez těch silných nebude ani drobek pro ty slabé,takže to vlastně stejně nemá řešení..

Deregulace všeho by roli mocných výrazně posílila,návrat k jakémusi polofeudálnímu modelu

Regulace pod tlakem lobby ji ale posiluje též,optimální rovnováhy nelze dosáhnout protož ekaždý tlačí z opačné strany a síly nejsou vyrovnané

Nejhorší je pak forma kdy nespokojenost vede až k revoltám a chaosu -proto by měl být zájem mocných a bohatých udržovat sociální smír...by jim obrazně chudina nepodřezala krky.

Dlužno dodat že v dobách feudálního útlaku se tak stávalo nejen obrazně.

+1/0
23.10.2019 16:15

J12a81k27u48b 27W85a42g57n44e53r 6476183673629

ze všech stran slyšíme že máme přijmout euro (neslyší spíš paní trávu růst?) většina ekonomů říká že teď není vodná doba, měly jsme ho přijmout hned anebo teď chvíli počkat. ale paní nám "poví jiný příběh" vždyť je úplně mimo.

next finance: V čele analytického týmu stojí Vladimír Pikora a Markéta Šichtařová. Oba jsou svými přesnými prognózami a analýzami známi mnoho let. (takže vlastně takový prognostický ústav jako?

0/0
19.10.2019 13:02
Foto

P34a65v87e88l 48D12v59o11ř50á76k 5959495444620

Tady platí totéž jako u jejího současného guru: Kdo umí, umí. Kdo neumí, učí. Kde neumí učit, řídí. A když neumí ani řídit, musí do politiky. ;-D

+1/−1
19.10.2019 16:45

J97o94s80e96f 97V88o93s54i76c59k82y 4673127856653

To co tady Sichtarova popisuje, to je uplne normalni funkce centralni banky. Kdyz se rozbiha inflace, tak je treba penize z obehu stahnout a kdyz neni zadna, tak zas do obehu pustit. Deflace (zaporne uroky) je horsi nez inflace! Tim,ze vykupujete akcie, tim penize do obehu poustite. Mimochodem - vite cim jsou dnes kryty penize ? , , , Kdysi to byvalo zlatymi reservami, potom dolarovymi, dnes je kryje svou politikou CNB.

0/−4
19.10.2019 12:40

V55l27a18d44i34m60i83r 39V24l64a73c98h 6359841778136

Jako lidstvo jsme vyčerpali naše zdroje 50 let dopředu. Zadlužili jsme se, zadlužili naše děti i další generace pro náš současný blahobyt. Státy, firmy ani jednotlivci nejsou schopni splácet svoje dluhy. Z této spirály se nevymotame. Tisknou se peníze, za které se kupuje státní dluh.

+2/0
19.10.2019 8:17

P63a87v47e76l 47S55o57b24o23t84k73a 5820304

To ale jen tak na první pohled vypadá.

Nejde o dluhy, ale o to, že někde byla navíc nějaká hodnota a někde jí byl nedostatek.

V každém okamžiku máte ale pasiva s aktivy vyrovnané, takže defakto je naprosto šumák kolik natisknete peněz a kolik kde naděláte dluhů.

Jde jen o ty hodnoty, které jsou jasně dané a tištěním ani dluhy neovlivnitelné.

To jen někteří lidé mají smůlu, že si jejich práci a hodnoty někdo jiný přivlastní za slib, který nebude naplněn.

0/−2
19.10.2019 12:21

M85a61r46t13i82n 41Š41i71k 6871591331827

Naprostá vaše klasika. Všichni jsou pomýlení socialisté (Němci, Japonci, hloupí bankéři atd.), jenom vy (a Pikora) jste vrtulník. K Euru asi tolik, že našim milým sousedům na Slovensku, se po něm evidentně příliš nepřitížilo. Asi ostrůvek pozitivní deviace. V minulosti vás snad někdo mohl chápat jako nezávislou glosátorku. Dnes už to neplatí. Ukázalo se, co jsem ohlašoval s předstihem, že dřív nebo později se nacpete do politiky. Vybrala jste si k tomu Trikolóru. Gratuluji. Tam zavadíte snadněji o nahnědlého, než o socialistu. Nebylo by ale fér, si to dopsat do profilovky? Rétoriku už máte stranicky secvičenou, všude samý soudruh podle vás. Tak teď už opravdu jen počkat na strašné apokalyptické krize, abyste mohla konečně zvolat: "Já vám to říkala všem už dávno!" Ale já vám to fakt přeji. Jak tu Trikolóru, tak to věštění a dokola ohlašovaní sedmi ran morových. Jednou se trefíte. A bude to velká morda!

+9/−9
19.10.2019 2:47

J39i17r96i 72D14o26b50r23ý 9718449893

Na jednoho cecha, co jde pracovat na Slovensko pripada 10, kteri jdou pracovat do Ceska. A nejpodstatnejsi, stale jich pribyva.

Ale jen tak poznamka, ktera nema souvislost vubec s nicim.

+5/0
19.10.2019 10:43

P64a39v18e41l 14S33o69b51o40t97k77a 5770604

Pouze díky historickému vývoji.

Např. Škoda ale na Slovensku vyplácí už hodně let vyšší mzdy než v Česku.

A protože na Slovensku hodlá VW propouštět a v Česku mu chybějí lidé, přesně se ukáže, jak na tom jsme v porovnání dnes, jestli se propuštění Slováci nahrnou do Čech a nebudeme tedy muset vydávat víza Ukrajincům.

+1/0
19.10.2019 12:16

J89o66s92e22f 89V52o40s14i18c69k50y 4823537966713

Souvislost to ma s nezamestnanosti v krajich jako Levoca,Bardejov,Presov atd. Aspon si s tema Sovaky promluvte a potom kecejte !

0/−2
19.10.2019 12:45

J70a12k47u39b 31W31a37g71n78e18r 6716303563619

takže kdyby neměly euro tak by nezaměstnanost nebyla?

+1/0
19.10.2019 13:04
Foto

P54a15v78e26l 39D78v90o36ř96á82k 5679365304230

Pokud je dle paní autorky celý Západ socialistický, patrně včetně USA, tak je na místě se zeptat, odkud by k nám mohl přijít ten pravý pravicový kapitalismus.

Nabízí se snad jen Rusko, Čína, KLDR a Venezuela. R^

0/−1
20.10.2019 15:51

O56n63d43ř42e61j 67M13a10r75e55k 2492877212585

ale jdi ty brebto ;-D

+1/0
21.10.2019 19:44

J31a91k42u90b 84C97i38d52l20í14k 1610703733868

ad "Tam zavadíte snadněji o nahnědlého, než o socialistu."

Vzhledem k tomu, že nacisti (nahnědlí) byli národní socialisté a jedná se tudíž o podmnožinu socialistů, je vaše věta automaticky špatně.

0/0
22.10.2019 8:24
Foto

M43i20l19o17š 74F73. 38P45e55c13h26a56r 3843971650895

Náhodou – přijmout euro by potěšilo mariášníky, kterým je korunový mariáš drahým hazardem (5× RE, 100 a dvě sedmy... nechtěl bych to platit). Rád bych si zahrál desetníkový (nejradši halířový), ale to už nejsou peníze; nanejvýš žetony z bývalé měny, to už je jako hrát o sirky – „nuda nuda šeď šeď“. Pak je i při současném kursu 1:25 ten cent milejší.

+1/0
19.10.2019 1:41
Foto

J15a80n 57P97a92l16l97a68s 5967770134521

V době dvacetníkového mariáše jsem bral 2 100,- Kčs hrubého. Teď hraji korunový s důchodem téměř 15 000,- Kč. To je přece láce!

+1/0
19.10.2019 11:13

P12a71v67e74l 33S92o90b68o80t75k58a 5740124

Ekonomové z praxe ekonomiku skutečně řídí a ovlivňují.

Ti ostatní jen hledají místo, kde se jakkoli zviditelnit.

+3/0
18.10.2019 23:25

J28u75l85i16u85s 42C48h46a39l55o62u77p67k88a 4742229410131

Vše mě přesvědčuje, že je lepší mít rum ve sklepě, než peníze v jakékoliv bance.

0/0
18.10.2019 21:52
Foto

M32i70l66o77š 80F78. 33P65e25c27h88a40r 3403771390325

Může bejt prázdnej celej dům,

však na polici měj vždy rum!

Může ti doma chybět mouka,

může ti doma chybět pepř,

však flaška na tě musí koukat

z police vždycky, to mi věř!

(I. M. Jirous)

+1/0
19.10.2019 1:44

M17i98c21h35a58e40l 73P95á48l93k98a 5842589794583

S ekonomy je to jako s právníky.Dva ekonomové, tři různé názory.Prof.Švejnar byl už dávno pro zavedení eura v České republice.Ovšem, ovšem..."kdo to je, toho pána neznám...jak prohlásil prof.ing..Václav Klaus Csc, otec "balíčků", na ozdravění naší ekonomiky, když se rozhodovalo mezi nimi ve volbě prezidenta

+1/0
18.10.2019 21:39
Foto

P64a58v14e91l 96D31v48o51ř29á89k 5689535174160

Chybu udělali tam, kde ještě euro nezavedli. ;-D

+8/−19
18.10.2019 19:07

D60a26n40i69e68l 76M48a63g10n39u35s 4323725774947

Švédsko, Velká Británie, Švýcarsko. Samé chudinské státy, co?

+2/0
21.10.2019 15:00

J29a53r16o60s68l84a48v 42L56i89m80a 1865197521

Pro CR musite take pripocitat ty obrovske skoky v odmenach te urednicke casti pracujicich, pani Sichtarova.

Pro vysvetleni je nutno znat ten pomer produktivity vyrobni casti statu k nutnym zvysovanim platu tech neproduktivnich. (dano tlakem odboru, "libive" politiky vedeni statu a pod). Cely system musi mit financni logiku, jinak nemuzeme hovorit o dobre fungujicimu statu. (nechci rozebirat tento problem, to musi udelat skupina spravne myslicich ekonomu).

Snad dobrou ukazkou k usmerneni ekonomiky, je proces snizeni danove zateze vyrobniho odvetvi, snizeni personalni dane vyrovnane snizenim (nebo skoncenim) socialnich nesmyslu a ustanoveni presneho pomeru produktivity a k neproduktivni casti pracujicich.

+5/0
18.10.2019 17:16

P81a50v33e22l 78S17o33b40o17t19k25a 5570344

Budete se divit, ale zvýšení daní nevýrobních odvětví státu nic navíc nepřinese.

Pokud totiž zvýšíte daně doktorům nebo nemocnicím, učitelům, kadeřníkům,... tak stejně buď přímo nebo nepřímo zatížíte vyššími náklady výrobu a/nebo stát.

0/0
19.10.2019 12:13

J32a81r29o28s35l28a97v 23L39i98m68a 1685727141

Jen se divim, pane Sobotko, ze se snazite opakovat jinymi slovy moji prvni vetu. Ta moje vyjadruje dodatek k clanku pani Sichtarove.

Protoze je byrokracie nutna, dalsi moje uvaha vyjadruje urcitou nutnost v pomeru tech produktivnich a neproduktivnich je-li stat zodpoveden za jejich hmotne zajisteni.

+1/0
19.10.2019 15:39

K36a59r81e58l 33S66t22r76ž27a55n24o48v47s87k19ý 1378575355

Česká ekonomika je s evropskou tak svázaná, že koruna cítí každý prd eura. Je to totéž, jen tomu jinak říkáme. Spousta firem obchoduje jen v eurech a koruny mají jen pro výplaty zaměstnanců.

+16/0
18.10.2019 15:46

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS