Pátek 14. srpna 2020, svátek má Alan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 14. srpna 2020 Alan

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z55d64e39n19k92a 42S26v90o23b67o86d12o94v83á 2732268724943

K mamince. :-)

+1/0
18.10.2019 11:32
Foto

F12r64a54n52t49i51š64e23k 69R78o42k61y75t23a 4358561888868

R^R^R^

0/0
12.11.2019 9:58

L47u42m71í96r 10V21i62t53h63a 2847417976462

Dětské skupiny jsou naprosto nesystémová zařízení. V první vlně dotací si na nich několik subjektů vybudovalo celkem slušný kšeft financovaný z evropských peněz. Tento stav pak zakonzervovala druhá vlna, která prakticky zavřela dveře novým subjektům ucházejícím se o možnost otevřít dětskou skupinu, a podpořila pouze ty již existující. V současnosti se blíží konec evropského financování tohoto byznysu a tak se hledá způsob, jak nahradit výpade peněz z EU, aby byznys mohl pokračovat.

Šablony, o kterých se zmiňujete, také nejsou systémovým opatřením, ale otvírají školky i "dvouleťákům". Dávají učitelkám k ruce chůvy, které poskytují asistenci dětem, jež nejsou kvůli nízkému věku ještě dostatečně soběstačné (dvouleté děti jsou pomalejší, nejsou tak komunikačně zdatné). Administrativa není zas tak strašná, během těch 24 měsíců, po které cyklus trvá, je třeba zpracovat žádost a 3 zprávy o realizaci + každý měsíc několikařádkový report o činnosti chůvy. Dohromady cca 20 - 25 hodin ročně, tedy cca 2 hodiny měsíčně, a to za celou školku. Lze z toho ufinancovat zhruba 1 chůvu ke 4 dětem. To umožní i v jednotřídních školkách oddělit program starších dětí od těch dvouletých, pokud to situace vyžaduje. Na druhou stranu společná činnost mladších a starších dětí prospívá oběma stranám. Takže je docela žádoucí, aby část zaměstnání, zejména dopoledního, absolvovaly všechny děti společně.

Přejmenování dětských skupin na jesle ničemu nepomůže. Spíš je třeba definovat status jeslí a stanovit, co od nich můžou rodiče, zaměstnavatelé i stát očekávat. Asi těžko to bude školské zařízení. Spíš hlídárna a opatrovna, vzhledem k nízkému věku a soběstačnosti dětí. Stát získá víc peněz na daních od pracujících rodičů a měl by jim to aspoň částečně vrátit v podpoře jeslí. Zaměstnavatelé nebudou muset znovu zaučovat zaměstnance, kteří se vrátí z dlouhé mateřské či rodičovské, jejich zaměstnanci budou tedy efektivnější a produktivnější, byť třeba jen na půl úvazku. Vydělají všichni.

0/0
15.10.2019 11:29

M81i62c98h52a48l 40H13u25š87á54k 2787726465585

Tak nedostatek deti ve skolce je to, o cem se obcim v okoli Prahy muze jen zdat. V Horomericich kde bydlim je naprosto opacny problem a 3-lete deti do skoly z kapacitnich duvodu neberou. Vyplaznout 6k+ za detskou skupinu (i po dotacich z EU) je nutnost (a nebo doma s maminkou) ....

0/0
14.10.2019 14:28

V61e91r72o75n47i94k85a 78M39o32k15o63š42í88n94o86v78á 1817712413605

Určitě nepatří do školky.Mám doma dvouleté a tříleté a rozdíl mezi nimi je propastný.. samozřejmě každé dítě je jiné.Tříleté a starší by neměly být ve školce omezovány ve vývoji kvůli tomu,že paní učitelka musí skákat kolem dvouletých.

+1/0
14.10.2019 14:11

M97i75r70o86s26l85a71v 58V87l92a34s62á62k 4108610893192

Samozřejmě, že dítě do 3 let patří k mamince. Jsou to léta, kdy se formuje citová stránka osobnosti a vlastně nejhezčí léta života pro dítě i rodiče.

+12/−2
13.10.2019 12:57

M92a13r59t12i32n 75K46l83í96m23e29k 1109747961102

...bohužel,současný životní styl který jsme opět bohužel převzali ze západu, pohlíží na mateřství a výchovu dětí matkou či otcem velmi skepticky,nevytváří podmínky pro výchovu dětí.Navíc dnešní mladé matky mnohdy nechtějí trávit čas doma s dětmi......ne,není to pravidlo,ale mnohdy je to tak.

+4/0
13.10.2019 15:26

M14a97r62i25e 12Š88í31p18k23o29v51á 5392792114797

Bohužel - máte pravdu.

+2/0
13.10.2019 16:07

B87a43r96b69o87r67a 81M57a75r10e33š13o29v71á 7522582222940

... a ne každý na to má finance.

0/−3
13.10.2019 22:03

J33i57r64k47a 45K87u29z71e93l46k82a 9801455668822

Klišé! Nikde na světě netrvá mateřská tak dlouho jako tady. A máte pocit, ze Češi jsou nějak lépe citově a morálně formovaní, jak pateticky píšete? Mnohdy si myslím spíše opak.

+5/−5
13.10.2019 15:59

M27a35r85t13i15n 18K42l32í49m86e25k 1779847121462

Klišé? Ne,jen přirozený,stovkami let prověřený vývoj. To,že nikde ve světě.....neznamená,že je to dobře,ostatně vaše to potvrzuje....

+6/0
13.10.2019 16:04

M70a70r38i44e 56Š52í24p50k97o18v49á 5262732444737

Souhlas.

+2/0
13.10.2019 16:08

M94a63r66t30i11n 45K66l54í17m85e90k 1349247591292

...mělo tam být "vaše reakce"...nějak to nepsalo..

+2/0
13.10.2019 16:09

M19a43r68i56e 74Š22í51p11k20o39v13á 5832862944657

Ano, přesně tak. Jde o citovou stránku dítěte.

Nadarmo se neříká, že domov důchodců je pomsta za mateřskou školku.

+5/0
13.10.2019 16:06

J91a67r86m75i91l60a 21P64í10c10h13o25v31á 5572647284983

Já Vám teda budu tvrdě oponovat. Dítě by i v tomto útlém věku poznat společnost kolem sebe a mít možnost si hrát s dětmi. Když byla moje dcera malá, moc chtěla mezi děti. Jenže před r. 1989 moc možností nebylo, nebyly herny v obchoďácích, různé dětské skupiny.. Prostě nebyly. Za nás na louku chodívala školka. Dcera tam mezi děti utíkala a hrála si s nimi. Když se děti vracely na oběd, dcera žalostně plakala a chtěla jít s nimi. Byla jedináček a mně jí bylo líto. Takže nastoupila do jeslové třídy při MŠ (jeslová třída byla tehdy experimentální, pro děti ve věku 2-3 roky, tedy pro děti, co byly velké na jesle, ale malé do školky.) Požadavek byl: dítě bez plen a umět bezpečně chodit po schodech, třída byla v 1.patře. Požadavky jsme znali půl roku předem, mohli jsme to děti naučit. To malé dítě ve školce doslova rozkvetlo. Konečně si mohlo půl dne hrát s dětmi a bylo ve svém živlu. A já mohla na 1/2 úvazku do práce, tehdy jsme byly doma zadarmo, tak se peníze hodily. Dítko bylo ve školce půl dne, ale za půl roku celý a ještě jsem ji nemohla dostat domů. Jo, doma byla taky ráda, ale děti jsou holt děti, no.

Takže dítě by mělo mít MOŽNOST, ale o tom, zda to zvládne, by měli rozhodovat rodiče. Přece jen jsou děti, které mámu potřebují víc a dětský kolektiv tak nepotřebují. Zvláště ti mladší sourozenci, ti už kolem sebe děti mají.

+4/0
14.10.2019 9:23

L90u77m97í15r 56V26i68t61h52a 2627557896972

Přesně tak, mít možnost. Ale bohužel spousta "diskutujících" slyší "možnost", ale vnímá "povinnost", a podle toho také diskutují...

0/−1
15.10.2019 11:13

J61a78r59m51i93l33a 46P48í67c67h97o78v68á 5552707954293

Ono je tam ještě jedna věc. A sice to, že MOJE dítě by evidentně nezvládlo pobyt v kolektivu, tak to přece neznamená, že moje dítě je nějak méněcenné, ono je prostě JINÉ, je malé a mámu potřebuje. A pak jsou i děti, které nejemže ten pobyt v kolektivu zvládnou, ale potřebují a vyžadují. A těmto dětem zase naopak uškodíme, když jim ten kolektiv nedopřejeme. A to je to, oč tu běží. Nikoli jesle ano nebo ne, ale MÍT MOŽNOST tam to dítě dát. A zase: necpat tam dítě násilím, i když je evidentní, že to prostě nezvládne. To je pak chyba na straně rodičů. Probůh, vždyť jsou to malé děti, každé to zvládnout nemusí. V 6 letech je to pak opravdu o něčem jiném.

+1/0
15.10.2019 12:23

A52n54d20r13e92a 19B95e59n44e50š27o23v48á 5977642

V zásadě s vámi také souhlasím. Co je ovšem problém je objektivita rodiče. Mám za to, že nikdo, kdo týden nepobýval v jakémkoli zařízení věnující se péči o děti jako dospělá osoba, nemůže fundovaně říci, jaké jsou podmínky.: Rodiče často žijí v domnění, že nění problém pro dítě aby to zvládlo, oni své děti nejlépe znají a to je v pořádku. nicméně podceňují sociální stránku věci, ato, že dítě, které se chová nějak doma,nebo i venku, kde má ovšem svoje jistoty, může být naprosto jiné tam, kde ty jistoty zastoupené matkou nebo jinou pečující osobou náhle chybí. A také podceˇnují psychickou náročnost pobytu mezi dalůšími 20 dětmi, hluk, stres, ktetré na dítě působí stejně, jako na dospělého člověka. Ale pro jeho ne úplně zralou nervovou soustavu je podstatně horší. A nakonec i kdybychom toto neřešili, protože pokud rodič usoudí, že toto jeho dítě zvládne, nepřísluší instituci to zpochybňovat. A já si mohu myslet, že to není dobře, jiný že je. Co je ale špatně, je systém. Systém, který dovoluje a v podstatě nutí způsobem financování mateřské školy k naplňování na nejvyšší možný počet. S klesajícím počtem dětí klesá i popčet podpůrného personálu a doposavad i pedagogického, tudíž vlastně by pokles nic neřešil, méně dětí, opět méně lidí na péči o ně. Pokud stát chce, aby mateřské školy pečovaly o děti mladší tří let, tak musí přece zajistit podmínky, aby tato péče byla možná, aby nedocházelo k vyčerpání, demotivaci personálu mateřských škol. my nikomu nechceme určovat, kdy má dát děti do školek, jako soukromé osoby si můžeme myslet své, jako profesionálové to musíme zvládnout. Chceme jen,aby to bylo možné zvládat tak,aby netrpěly děti ani pečující osoby. A za těchto podmínek to skoro nejde, To je podstata, o které se bavíme.

0/0
15.10.2019 16:16

L73u12k48á34š 65K79m63e41n80t 5609327194100

Dítě, které nekomunikuje, nedokáže samo vykonat potřebu na záchodě, neumí samo jist a obecně je ve všem nesamostatné a potřebuje trvalou pozornost patří do jeslí. Tedy dvouleté dítě patří do jesli, nepatří do školky.

Školka je pro děti, které se dokážou obléknout, dojdou si na záchod, mluví, jsou schopni sami se najíst, bez problému chodí a postupně se připravují na školní docházku ... tam prostě dvouleté dítě nepatří.

+9/0
13.10.2019 12:26

M36a87r70t96i64n 33K19l11í79m94e67k 1689627901582

"Dítě, které nekomunikuje, nedokáže samo vykonat potřebu na záchodě, neumí samo jist"...................dovolím si nesouhlasit..takové dítě má být doma s rodičem,nejlépe s matkou.

+5/−1
13.10.2019 15:47

M81a28r35i28e 69Š42í14p65k16o46v40á 5482882234387

Tak do tří let rozhodně k mamince. A případně k tatínkovi, pokud to vyžaduje momentální situace v rodině.

+7/−2
13.10.2019 12:19

J52i69r10k95a 32K55u79z29e57l24k87a 9631935178802

Blablabla. Opičí láska a držení za sukni nejsou garantem vůbec ničeho. Dítě patří tam, kde je mu dobře. A jestli je to u matky, nechť je u matky. Ale takové paušální tvrzení je hloupost.

+4/−5
13.10.2019 16:02

M64a12r88i14e 58Š61í34p13k48o66v32á 5322632604347

Važte slova, laskavě. A víc se zajímejte o život a přírodu jako takovou. Ona jsou totiž mnohdy zvířata moudřejší než my.

+4/0
13.10.2019 16:04

M83a30r86t50i51n 96K68l66í67m13e12k 1979767141812

Jiříku....je mi tě líto....

+1/−3
13.10.2019 16:14

J78a19r58m35i80l37a 59P83í63c76h27o66v60á 5392107334253

Máte pravdu. Píšu o tom výše

0/0
14.10.2019 9:24

J68a33r40o66m75í53r 64K82r94á45l 4300119564629

Ano, je možné, že než u některých matek, je lépe ve školce. Ale je to správné ?

0/0
14.10.2019 18:10

P57e98t66r 86A22g72u37l78á95r 4337468330734

A tatínci by nemohli?

0/0
13.10.2019 9:10

M34a40r18t37i67n 78K85l39í52m72e24k 1129657921522

...mohli,ale dítě nenakojí....

+3/0
13.10.2019 16:15
Foto

J85a91n39a 81M16a23j68o66v92á 4515862596873

Dvouleté fakt není nutno, normálně mu dáte jídlo na talíř.

0/−2
13.10.2019 22:12

J88o36s16e30f 52H79a40v52r86á17n62e32k 9691331154

Jistě zajímavé téma, ale stejně jsem kliknul jen proto, abych si potvrdil, že autor - odborář, snad dokonce prezident jakéhosi odborářského shluku, bude opět naříkat nad nízkými platy. Nezklamal, je to taková má životní jistota!

+1/−8
13.10.2019 8:47

J36o52s83e56f 79N84o92ž14i93č63k26a 5605651739256

Pane Havránku, Pedagogická komora, jíž je pan Sarközi předsedou, opravdu není totéž co odbory...

+4/0
13.10.2019 10:04

J84o79s28e97f 49H25a65v93r59á85n62e98k 9971831764

V tom případě je docela smutné, že tak působí:-)

0/−1
13.10.2019 10:12
Foto

M59i46c88h63a40l 50G67r39e79š12l94i32k 9221656362286

Tohle bych vztáhl jen k Vaší osobě, ne obecně na všechny lidi. ;-)

+1/0
13.10.2019 12:30
Foto

M73i78c70h32a81l 13G71r82e88š69l57i34k 9701276842936

V jedné diskuzi o španělské inkvizici jsem poukázal na to, že kolem ní panuje hodně mýtů. tedy, že kdyby jste si v té době mohl vybrat, před jaký soud půjdete, zřejmě by jste si vybral inkviziční, protože tam byla poměrně vysoká šance že vyváznete se zdravou kůží. Argumentoval jsem např. pracemi Henryho Kamena, který tomu věnoval desítky let. Proti obsahu nebylo výhrad, tak přišlo "kádrování". Prý působil v katolickém Španělsku, z návštěvy Vatikánu byl nadšen. Moje poznámka je Brit (a Britové nejsou právě baštou katolictví), navíc Žid, což byli hlavní oběti španělské inkvizice, už nehrála roli. Kdybych já vyjádřil nadšení z nějakého chrámového komplexu v Asii, asi by ze mně udělal budhistu. :-)

Máte dost podobný přístup. Nekritizujete článek, natož aby jste polemizoval s konkrétním tvrzením, ale "kádrujete" autora a i v tom jste dost mimo.

+3/0
13.10.2019 12:41

J29o26s13e79f 70H12a42v73r27á50n48e94k 9541921524

Příliš mnoho not. Buďte pozitivní - zkuste raději na zdejším blogu najít alespoň jediný článek tohoto autora, kde by nenaříkal nad platy:-)

+1/−1
13.10.2019 18:23
Foto

M38i33c66h87a30l 36G60r94e56š73l16i73k 9691916422686

Já diskutuji pod konkrétním článkem autora, ne pod všemi jeho články. Možná na rozdíl od Vás. ;-)

0/0
14.10.2019 19:43

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS