Pátek 14. srpna 2020, svátek má Alan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 14. srpna 2020 Alan

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J77a61n 57R37á19ž 1569503624200

Dělat učitele není žádný med, s tím se dá souhlasit. A to nejenom u nás. A důvodem, nejsou vždy peníze.

Dcera kamarádky , co už dvanáct let let učí v Kanadě (za slušné peníze i na tamní poměry) a ještě před třemi-čtyřmi lety si libovala, jak je to tam fajn a jak ji tam učitelování baví, se dala slyšet, že i tam začíná nastupovat trend, že pány ve škole jsou děti. Když neučí v žádném větším městě, není tam devastující vliv universitních studentů a rodiče jsou převážně manuálně pracující, tak si myslela, že progresivistické manýry se její škole vyhnou. Ale jak sama říká, mýlila se . Takže už i tam, v malém městě obklopeném lesy Skalistých hor, děti začínají určovat, co se při vyučování smí a co nesmí, co je látka pro život prospěšná a co se učit je zbytečné, a rovněž razí názor, že každé napomenutí ze strany kantora je nepřípustná šikana.

Když byla na pohovoru před školským výborem složeným z rodičů, že veřejně napomenula čtrnáctiletou žačku za to, že celou hodinu psala SMSky aniž si vypnula zvuk klávesnice a rušila tím celou třídu, tak jí předsedkyně výboru řekla, že té žačce snížila důstojnost před ostatními, z čehož měla trauma. Ale že když prý ve škole učí dlouho a jiné výhrady nemají, tak jí to pro tentokrát prominou (!!). Takže začala vážně uvažovat, že učitelství pověsí na hřebík a půjde pomáhat s administrativou do manželovy firmy.

Progresivismus je jed, který ničí školství všude na světě tím, že devastuje vztahy mezi školou, rodiči a dětmi!

0/0
21.9.2019 14:13

P96e74t72r 33L47a27n28g34e19r 6645785410682

U mne mají všichni učitelé sociálně problémových dětí velký respekt a obdiv. R^

Co se týče vyloučených lokalit, tak tady si myslím, že není v pořádku systém, který se stará o lidi sociálně slabé. Dávat jim jen formou dávek něco "zadarmo" není správně, spíš bychom je měli učit a motivovat k tomu, jak se o sebe postarat.

0/0
21.9.2019 10:47

A87n96t77o67n52í43n 27K33a79t78z73e97r 8742983256200

Dávám blogerce za pravdu.Když člověk vidí tu zvěř co se vyřítí ze školy,tak opravdu je těžké to ukočírovat.Ony žáci se chovají jak k sobě tak učitelům jako nadřazení,ale tupost některých je tak velká asi jako doma v bohatých rodinách.Od tamtud se rekrutují právě ty všechny potížisté,protože neuznávají žádnou autoritu.

+3/−1
21.9.2019 10:07

J55i33ř68í 70Ř26e44z13n93í56k 4662282873835

Učení není někdy o získávání vědomostí, ale někdy především o tom, že žáci přijdou do jiného sociálního prostředí, získají určité návyky, je to zkrátka o organizování jejich času.

0/0
21.9.2019 10:24

V69l94a45d57i19m72í59r 58H51r14u17b44ý 4867263944979

Jo, jo. Jak zvěř se to vyřítí - říkávali o nás ti "důstojní" dospělí. Před téměř sedmdesáti roky.

+2/0
21.9.2019 10:32

L34e71o27n12a 24B63l41a19h70o51v53á 5930839209843

To jen pan Katzer odcházel ze školy důstojným krokem, jako způsobný chlapec z nedělní školy :-) My ze školy vyletěli jako zvěř a ještě jsme se při tom pošťuchovali...

+1/0
21.9.2019 11:07
Foto

M24i39r49o20s82l37a49v 64M36a64c60e13k 5291615360392

tak dlouho jste kritizovali školství za G.Husáka, až jste si vypiplali současný zcela zdegenerovaný školský systém Rv

+1/−2
21.9.2019 9:32

L28e17o94n31a 93B10l85a69h15o63v36á 5860679299653

Vy jste absolventem toho "zdegenerovaného systému"?

+4/0
21.9.2019 9:34

A74n40t28o92n15í46n 15K22a70t84z16e90r 8462623596210

A co vy pani???

+1/−1
21.9.2019 10:04
Foto

M56i43c22h35a85l 87G88r89e23š52l79i15k 9291116612966

Zásadní podíl na degeneraci mají právě komunisté... porevoluční vývoje ve srovnání s tím představuje jenom jiskry z ohně.

+1/0
21.9.2019 11:02
Foto

N16a98ď85a 72D10u68b31c91o22v93á 7345460864195

Ačkoliv sem příliš nechodím, titul mě zaujal. Nemám téměř žádný přehled jak to ve školství dnes vypadá, mimo humorné ukázky na YouTube 3 v 1, takže podle textu autorky je to čirá beznaděj. Dovedu si představit, že autorka má povětšinou pravdu hlavně v těch sociálních oblastech, a že se po sametu podařilo v tomto oboru vylít vaničku i s dítětem, ale pořád doufám, že většina kantorů a žáků a tím i naše školství není až tak na tom zle.

Nebo ano?

0/−1
21.9.2019 8:41

J48o16s55e51f 78N53i55k93l 7786850516383

...máte pravdu... "učit na základní škole není žádný med"...nejen výchova, ale i vzdělání upadá stále více...maturita není to co bývalo, matematika je stále čím dál víc "strašákem"...upadá i učňovské školství...jednou z příčin je to, že se nestavělo na tom, co bylo pozitívního "z toho totalitního školství"...přispěly k tomu výchovné a vzdělávací plány čkol, vyráběné na "koleně", zrušení zvláštních škol,integrace problémových žáků, zavedení "pedagogů" asistentů do práce ve třídě, soustavné podfinancování školství (hlavně mzdové), bezkocepčnost MŠ, přezírání učitelského stavu společností, přílišná "demokracie" ve výchově...

0/0
21.9.2019 8:40

L79e61o66n10a 92B68l32a19h84o47v75á 5860209879223

Žádné zvláštní školy se nerušily; vzdělávací program tzv. Nová koncepce, zavedený na ZŠ od školního roku 1976/77 byl naprostou pohromou, která má na svědomí, že spousta dnešních padesátníků těžce zápasí s pravopisem a často i s násobilkou, protože osnovy byly tak přecpané, že nezbýval čas na procvičování a upevňování učiva.

A že maturita "není co bývalo"? Dnešní počet maturantů několikanásobně převyšuje počty středoškoláků před rokem 1989, ti úspěšnější odcházejí na prestižní univerzity do zahraničí a z těch, co tu zůstanou, těžko můžete hodnotit úroveň maturit. Učňovské školství mělo nízkou úroveň už před rokem 1989, i když pravdou je, že mezi jednotlivými středními školami jsou velké rozdíly v kvalitě. Ale tak tomu bylo snad odjakživa...

+2/0
21.9.2019 9:33
Foto

M29i22c91h62a52l 12G14r13e72š58l76i31k 9181516222296

Já bych si dovolil trochu polemizovat. Ti úspěšní by byli úspěšnými bez ohledu na režim. Kvantita není měřítkem pro hodnocení kvality, čili korelace nemusí zákonitě ukazovat na nějakou kauzalitu.

Jinak řečeno... ti úspěšní jsou možná dva z tisíc (to je jenom fiktivní příklad). Kdyby byla možnost za předchozího režimu, tak by to bylo možná pět z tisíc. Jenže možnost nebyla, takže nemáme nic pro srovnání, takže můj fiktivní argument a tím pádem ani Váš nelze potvrdit, nebo vyvrátit.

Co se týče nejenom učňovského školství, ale celkově odborného, tak rozdíly mohli být i vrámci jedné školy. Příklad: Já byl na SPŠE v oboru slaboproud. Ten vyžadoval rozhodně silnější matematický aparát, než informatika, nebo automatizace. Rozsah hodin matematiky byl stejný, jako na gymnáziích, učebnice stejné, učební osnovy však kladli důraz na jiné oblasti (např. statistika a kombinatorika nám byla k ničemu, zato vektorová algebra, nebo infinitezimální počet byli dost klíčové). Jiné zaměření měli rozsah hodin matematiky nižší. Ale ve srovnání s absolventy gymnázií jsme měli mnohem větší praxi. Což se v mém případu epizodně projevilo na VŠ v neuvěřitelně rychlém řešení problémů.

Řekl bych, že už jenom rozdíly v přijímacím řízení poukazovali na degradaci. V r. 1991 se dělali na naší SPŠE přijímací zkoušky s výjimkou žáků, kteří se umístili do třetího místa na matematické olympiádě, nebo pythagoriádě, nebo na fyzikální olympiádě. Jedničky nestačily. O rok později stačil trojky.

Problémem odborného školství byla zastaralost. Asi těžko můžete držet krok se světem, když se v tak rychle napředujícím oboru učíte z 20 let starých učebnic a někdy ani to ne. Vše záviselo na učitelích... jaké nové informace přinesou a jak studenty přivedou k práci s informačními zdroji. Když v učebnicích máte telefon na kliku a na trhu je Pentium I. ;-)

+1/0
21.9.2019 11:52

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS