Pondělí 6. dubna 2020, svátek má Vendula
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 6. dubna 2020 Vendula

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M73a64r74i14e 70Š71í55p32k83o76v46á 5672472384947

Adame, díky za tento příspěvek. Ačkoliv do toho nevidím jako Vy, je to reálný pohled na stav zdravotnictví.

+1/0
20.9.2019 10:18
Foto

Š11t27ě38p64á88n 94B84i44c10e60r15a 6259732528736

Většina Čechů chce zdravotnictví "zdarma". tak ať se nediví, že bude jako všechno, co je zadarmo. Jednou jsem zašel na vyšetření do českobudějovické nemocnice. Tam mne doktor sprdnul, co tam dělám, když mne léčí lékař z mého okresu.Tak jsem mu vysvětlil, že mne zajímá i názor z druhé strany a to ho ještě víc popudilo. Řekl jsme mu, že do naší prodejny může vstoupit kdokoli a je vítán, protože tam nákupem zvyšuje tržbu a u nikoho nezjišťujeme, zda je z našeho okresu nebo odjinud. Ve zdravotnictví je stále socialismus a je věčná škoda, že se krátce po hadrovce nevyužilo nadšení davu a nedala se mu tržní podoba.

+1/0
19.9.2019 16:34

B47o78h92u97m59í31r 11Š54i25m88e69k 3511610774574

Nemohu dost dobře soudit. Nemocnice v Českých Budějovicích je na tom ještě dobře. Ale Vy jste šel na vyšetření, kam jste nepatřil. A protože je zdravotnictví specifikum, kde často když někdo moc pracuje, tak není za to odměněn, ale pokutován, tak je těžko hodnotit jednotlivý případ. Ostatně Vaše navštívení lékaře VZP umožňuje, ale často lékařům neproplatí jako vyšetření zbytečně tuplované! České socialistické zdravotnictví má tuto specifickou stránku, že lékař vyšetřit musí, ale VZP za to zaplatit nemusí!

+1/−1
19.9.2019 18:41
Foto

Š53t14ě52p36á24n 65B52i77c24e17r87a 6309732528646

mám OZP a nakonec mne na tu nemocnici stejně přijali a provedli potřebný zákrok, protože toto oddělení v naší okresní nebylo. Pokud si pamatuji, tak po Listopadu se tvrdilo, že každý si může vybrat nemocnici podle svého přesvědčení a nečetl jsem, že by se to zrušilo.

+1/0
20.9.2019 8:41
Foto

Š55t81ě79p19á39n 66B74i49c77e72r10a 6729222748296

a ještě bych dodal, že pokud to pojišťovna nezaplatí, tak bych byl ochoten to uhradit sám, i když jsem na své zdravotní pojištění platil stropovou částku. Stejně jako když jsem chtěl zopakovat vyšetření na cholesterol a obvodní mi řekla, že na to nemám nárok. Tak jsem vysolil 200 Kč a prosadil svou. Za opravu auta platím daleko víc a je to blbé auto.

0/0
20.9.2019 8:44

J52i33ř65í 51K17i11n72d46l 2378187933107

Zdravotnictví zachrání jenom trh.

+2/0
19.9.2019 13:28

V77l89a70d11i36m12í60r 42H86r70u51b47ý 4897773644739

1. Kdepak pan Paško své číslo (30 - 50 mld.) vzal? Uvedl, kam že se ty peníze ztrácejí? Něco se možná ztratí špatným ekonomickým managementem (jak by nasvědčoval fakt, že soukromé nemocnice (je jich přes 100) se do tak velkých problémů nedostávají.

2. Naše zdravotní pojišťovny mají rezervy. Jako všechny pojišťovny. Už jsem Vám to psal: po letech tučných (která byla a částečně jsou) přijdou léta hubená. Pak budou rezervy dobré.

Jen na okraj: ty rozpuštěné rezervy mají jít na navýšení platů! Z čehopak se budou ty navýšené platy hradit, až budou za dva roky rezervy prožrány (a přijdou léta hubená)? Moc by mně to zajímalo.

3. "Náš stát vydává na zdravotní péči asi 5,9% HDP za svoje pojištěnce." Tomuto tvrzení nerozumím. Pokud vydává stát jen za své pojištěnce 5,9 % (asi polovina obyvatel), musí jít z pojistného ostatních nejméně 7,1 % HDP. Celkem tedy 13 %?

Do zdravotnictví teče 350 mld. Kč, což je cca 7 % HDP. Takže co jste měl na mysli v citované větě na začátku tohoto bodu?

4. Peníze, které jsou ve státním rozpočtu vyčleněny na platbu pojistného jsou dány zákonem a jsou propláceny. Takže nechápu, jak těmi penězi může být sanován státní rozpočet.

5. Že je problém třeba řešit mj. přímými platbami je zřejmé. Jenže tuto možnost částečně zamázl ÚS (nadstandardy) a zbytek minulá koalice (prakticky shodná s tou stávající). Od současné vlády můžete těžko chtít změnu.

Obecně: víc peněz do zdravotnictví může přinést jen daňový (a pojistný) poplatník, nikdo jiný. Jenže navýšit platy se jaksi nehodí.

0/−1
19.9.2019 9:51

B62o24h91u40m12í94r 63Š63i63m31e44k 3621820454514

Ad 1) Jak na ta čísla přišel bývalý ředitel IZIPu nevím, také se mi to jevilo jako příliš velké číslo, ale fakt je, že tím zdůvodňoval nutnost IZIPu, protože tvrdil, že to zůstává za nehty lékařů, což evidentně možné není. Díky tomuto sdělení jsem začal uvažovat, kam ty peníze mizí. Proto jsem také uvažoval o nutnosti změnit způsob současného, netransparentního financování skrze zdravotní daně a zdravotní pseudopojišťovny. Došel jsem k tomu, že pacient sám musí být odpovědný za proplacení zdravotní péče, když ani "pojišťovna" ani stát proplacení zdravotní péče negarantují! A sktuečná pojišťovna musí zdravotní péči ekonomicky jistit, protože nikdo z nás není schopen zdravotní péči zaplatit.

Ad 2) Jestliže má zdravotnictví tak vysoký vnitřní dluh, pak je trestuhodné ponechat si naše peníze na naše zdraví někde uskladněné!

Ad 3) Suma peněz ze státního rozpočtu, která jde do zdravotnictví je u nás podle posledních informací skutečně 7,1% HDP, což je možné. Mohu mít svoji hodnotu ze staršího data. Ale v Evropské unii je průměr 9% HDP! A platí, že stát za svoje pojištěnce hradí jen čtvrtinu toho, co platíme my pracující, a ti jeho pojištěnci spotřebovávají 80% zdravotní péče.

Ad 4) Peníze nepoužité na zvýšení plateb za státní pojištěnce na 9% HDP zůstávají ve státním rozpočtu. A vláda je používá k uplácení svých voličů.

0/−1
19.9.2019 12:05

B10o45h66u96m58í16r 71Š72i69m61e42k 3411800804274

Ad 5) Nadstandardy jsou v tomto socialistickém systému neřešitelné! Proto je i Ústavní soud kázal zrušit. Zdá se, že trváte na pseudopravicovém navýšení, jaké sem přinesl Tomáš Julínek. To však vede jen k dočasné stabilizaci systému. Pravicový přístup v svobodných, přirozených vztazích je šancí k trvalé stabilizaci. V podstatě máte pravdu, že když nechce peníze doplatit za své pojištěnce stát, pak musí peníze doplatit aktivní občané. To není moc spravedlivé! Proto mluvím o skutečných zdravotních pojišťovnách, které si budou samostatně tvořit skutečné rozpočty svých aktivit a vytvářet různé pojištné produkty s různou spolúčastí. A zároveň mluvím o nutnosti, že každý pacient musí osobně lékiaři garantovat proplacení zdravotní péče.

0/−1
19.9.2019 12:05

J61i39ř46í 97K82i23n25d63l 2968817363177

Ústavní soud konstatoval, že již v minulosti nevyloučil možnost rozdělení péče na standardní, tedy hrazenou z veřejného zdravotního pojištění, nadstandardní, tj. částečně či zcela hrazenou pacientem. Ústavnímu soudu pouze vadilo, že současná právní úprava nevyhovuje, neboť teprve z vyhlášky samotné je zřejmé, co je základní variantou a za jaké zdravotní výkony, pomůcky, prostředky a materiál je nutno doplácet nad rámec úhrady. Zákon o veřejném zdravotním pojištění tak učinil pouze první krok, druhý, ten podstatnější, spočívající ve vymezení ekonomicky náročnější varianty, je však obsažen v prováděcím právním předpise, ačkoliv ústavní pořádek vyžaduje formu zákona.

0/0
19.9.2019 13:34

B46o15h66u96m59í51r 29Š50i12m33e80k 3151660904514

Děkuji za doplnění. Nicméně potvrzujete, že v našem socialistickém modelu nadstandardy možné nejsou.

+1/−1
19.9.2019 14:30

V31l77a69d63i82m82í45r 69H15r26u83b61ý 4377843804689

Ano. Přesněji: ÚS zpochybnil zákonnost stanovení standardu vyhláškou. Zpochybnil tedy, že vyhláškou lze zákonně omezit bezplatné zdravotnictví na základě zmocnění. Moje dedukce: žádné omezení neexistuje a mám nárok na nejlepší ošetření ve smyslu Ústavy.

+1/0
19.9.2019 15:47

B24o32h98u34m67í13r 63Š82i88m61e40k 3241370574404

To jsou ty komunistické iluze, kterými všichni žijete!

Nicméně v našem socialistickém systému nadstandardy nejsou možné, protože všichni musí mít stejnou péči!

0/−1
19.9.2019 18:43

V40l91a71d92i84m37í28r 52H34r11u44b60ý 4807743894909

To není pravda. Rozsah péče může omezit zákon.

Pokud stejnou péči - je myšlena ta z nemocenského pojištění.

0/−1
20.9.2019 15:03

V65l30a64d65i82m67í65r 82H28r24u86b74ý 4307513304429

Ale je to pravda, pane Šimku, žádný záporný klik ji nezmění!

0/0
21.9.2019 10:46

B57o85h52u69m65í90r 95Š41i95m78e74k 3331320524824

Patnáct let se naši politici snaží definovat nadstandardy a dosud se jim to nepovedlo? Jsou naši politici neschopní? Nikoliv! Ze zákona musí být zdravotní péče pro všechny identická! :-)

0/0
21.9.2019 12:31

V18l97a70d73i93m71í90r 56H72r35u87b74ý 4697493534329

Nadstandard není třeba definovat. Je třeba definovat standard (dnes reálně definovaný vyhláškami) zákonným způsobem - řekl ÚS.

Vše navíc je nadstandard.

0/0
21.9.2019 16:19

V81l79a11d12i94m31í30r 35H74r34u33b69ý 4147913424609

Proč by byly nadstandardy neřešitelné? Jsou. Co nebylo Ústavním soudem uznáno je totiž definice standardů pouhou vyhláškou.

Moc se mně líbí, jak stále píšete, že peníze nechce doplatit stát. A že tedy musí doplácet chudák pojištěnec. Tak znova: Nikdo, kromě plátců daně, kdo by zaplatil cokoliv tady není!! Vše zaplatí pouze aktivní občané (i když často složitými cestami). Je jedno, zda to je či není spravedlivé - jinak nelze.

Různé pojistné produkty by mohly vytvářet (a vytvářely by) i stávající pojišťovny - kdyby byly splněny podmínky pro platby za nadstandard tak, jak je požaduje ÚS.

0/−1
19.9.2019 15:56

B74o41h78u75m59í77r 36Š69i65m38e79k 3431760254354

Jinak lze! Píši o tom dvacet pět let nejméně! Ale to by nesměl být hlavní článek naši politici, kteří diktují pojišťovnám, které pak diktují pacientům i lékařům. Nejen pacient a lékař jsou nesvobodní, ale i pojišťovny jsou nesvobodné! Ze zákona se nesmí lišit! Nemohou si dělat svoji bilanci a podle té bilance stavět pojistné smlouvy s různou spoluúčastí. A to je jediná cesta k řešení nadstandardů! Vámi doporučená cesta je v naší zemi v současných zákonech neřešitelná.

0/−2
19.9.2019 18:55

V90l52a56d92i52m31í49r 86H85r77u45b97ý 4687483304529

Píšete nesmysly.

0/−1
20.9.2019 15:04

V80l92a37d98i38m70í76r 71H13r53u41b46ý 4667513854579

Ad 1. Vy máte dojem, že se ty peníze ztrácí dříve, než dojdou do zdravotního zařízení (v nemocnici ani na poliklinice bych asi neplatil přímo lékaři, že ne?)

Ad 2. Ptal jsem se Vás již několikrát: jak se ten vnitřní dluh projevuje? Pokud vím, jedná se o součet ročního podfinancování, který vykryli chudáci lékaři a sestry nízkými platy. Pak ale ty peníze nechybí.

I kdyby to bylo jinak: Když snížíme reálný vnitřní dluh z rezerv, za rok či dva se objeví znova, protože rezervy budou chybět v letech zlých.

Ovšem ty prachy jsou žebrajícími myšleny především do platů. Pak je popis v mém prvním příspěvku.

3. Nikoliv - těch 7,1 % jde do zdravotnictví celkem. Převážně tedy z pojištění. Dále z přímých plateb (v nemalé míře: doplatky za léky, stomatologové, některé předepisované, ale nehrazené léky). V malé míře jako dotace fakultním a krajským nemocnicím.

V Evropě je to 9 %, ovšem ve značné míře díky vyššímu podílu přímých plateb (výjimka Francie a pak Švédsko díky krutým daním).

Že je srovnávání čerpaného plnění s výší pojistného jsem se Vám snažil již několikrát vysvětlit. Marně. Stejně tak koncepci pojištění v ČR: platby "nás, pracujících" jsou stanoveny tak, aby alespoň částečně pojistili celou rodinu (prarodiče i děti). Platba za státní pojištěnce byla koncipována jako doplňková.

Ad 4. Peníze z rozpočtu, které chcete přes platby za státní pojištěnce strčit do chřtánu tomu systému, rozkrádajícímu 30 - 50 mld. Kč, musí ten rozpočet někde vzít. Kolik to je? 50 až 60 mld. Kč/rok? Kde je vezmete?

0/−1
19.9.2019 15:40

V58l97a41d27i56m98í88r 39H35r53u91b96ý 4247783664319

PS: Cestou k úsporám byl bezesporu IZIP (samozřejmě: fungující). Možná proto neuspěl. Nyní je cestou propojený systém předepisovaných léků (bojuje proti farmaceutická lobby), resp. databáze návštěv lékařů pacientem (bojují proti zdravotní zařízení: poklesl by počet návštěv a vyšetření).

0/−1
19.9.2019 15:43

B44o84h97u50m48í25r 96Š30i74m83e89k 3981880134304

To není pravda! IZIP nesloužil lékařům, ale možná usnadňoval jejich kontrolu. Systém předepisování léků přes SUKL nesplňuje žádné slíbené profity, naopak dělá vážné problémy LSPP. Počet návštěv u lékaře s tím nemá žádnou souvislost! To souvisí úplně s něčím jiným. Především s tím, že zdravotní péče je bezplatná.

+1/−1
19.9.2019 18:47

V44l91a86d48i70m16í12r 95H81r13u97b73ý 4847773794569

Samozřejmě. Kontrola je bezesporu první a zásadní krok k úsporám.

0/−1
20.9.2019 15:06

B33o85h19u11m80í52r 45Š18i43m10e21k 3521710184894

Ad Vladimír Hrubý:

Ad 1) Toky peněz ve zdravotnictví jsou netransparentní, takže Váš dojem nelze vyloučit.

Ad 2) Jak se projevuje vnitřní zadlužení zdravotnictví jsem uvedl v perexu.

Ad 3) To je nesourodá demagogie! Ze státního rozpočtu jde do zdravotní péče platba za státní pojištěnce ve výši 7,1% HDP. Státní pojištěnci spotřebovávají 80% zdravotní péče. Ministr odmítnul navýšení na 9% HDP průměrných v Evropské unii! To nelze matlat s pojištěním pracujících, které je čtyřikrát větší! Natož to plést s doplatky či přímými platbami! Nejsou dotace fakultních a krajských nemocnic nezákonné? V Evropě jde 9% HDP ze státního rozpočtu na státní pojištěnce! Čtu to prvně, že stát za své pojištěnce platí jen doplňkově, že to mají zaplatit pracující pojištěnci! Netuším, co jste mi chtěl marně vysvětlit. Vaše věta je nesrozumitelná!

Ad 4) Naopak! Celá léta se snažím zabránit propadu peněz do vašeho chřtánu transparentním financováním, aby se naše peníze na naše zdraví nemohly rozkrádat. Marně! Obnova svobodných, přirozených vztahů a zodpovědnost pacienta za proplacení zdravotní péče jsou základem změn, které již tak dlouho propaguji!

0/−1
19.9.2019 21:31

V49l32a32d57i15m37í40r 95H24r41u88b26ý 4467493514219

Ad 1 - Psal jsem o Vašem dojmu, nikoliv mém.

Ad 2 - Možná (jen možná!) se nižší platy lékařů projevily v jejich nedostatku (proč to platí i u stomatologů?). Ovšem to není vnitřní dluh. Vnitřní dluh (kdyby to bylo například nedostatečné vybavení) je potřeba splatit. Nevyplacené mzdové náklady nikoliv. Žádný reálný 300mld. dluh neexistuje.

Ad 3 - Rozumíte akorát tak kulovému! Do zdravotnictví jde c_e_l_k_e_m něco kolem 360_mld. Kč. To je nějakých 7 % HDP! Celkem, pane Šimku, celkem. Už jsem Vás několikrát na tento Váš lapsus upozorňoval.

Výklad, proč je pojištění pojištěním a nikoliv platbou podle výše plnění jsem Vám již několikrát poskytl. Je zřejmě nad Vaše síly porozumět. Vzdávám se. Stejně tak koncepci pojištění.

Ad 4 - Zde nechápu zase já. Protože vykřikujete pouze proklamace. Reálný popis jsem z Vás nevyždímal.

0/−1
20.9.2019 15:19

B52o94h37u65m23í79r 11Š49i91m55e77k 3151690944594

Pozoruhodně hrubý člověk, který jen uráží, chová se jako jednička ve zdravotnictví a všichni kolem něho jsou jen hlupáci. A zjevně jen tollíte, protože vůbec nevíte o co jde v případě 7,1% HDP. Vzdáváte se? To je dobře! Uznávám, že diskuse mezi námi nemá cenu! :-)

0/0
20.9.2019 21:47

V33l72a22d58i51m62í30r 73H29r92u89b94ý 4687913354979

7,1 % jsou současné výdaje do zdravotnictví (převážné z pojistného a doplatků). Sedm procent z našeho HDP je cca 355 mld. Kč.

Není to částka za platbu státních pojištěnců, jak mylně (a nepoučitelně) tvrdíe.

0/0
21.9.2019 10:50

B67o91h87u68m57í44r 52Š76i69m30e82k 3641580584344

Rv!!:-)

0/0
21.9.2019 11:07

V35l29a81d64i53m33í90r 98H58r31u30b17ý 4727323834419

Ty ikonky jsou reakcí na Vaše znalosti a uvažování?

0/0
21.9.2019 16:20
Foto

A56d66a57m 19C23h80a35d12i87m29a 3454880305

Karma.

To co popisujete, je nejhorší možný scénář, dle mého k němu ale nedojde. Zdravotnictví, pokud se nereformuje, bude dál především personálně chátrát, ale úplně nezkolabuje nikdy (bohužel/bohudík). To je můj názor. Problém je totiž i v rozhádaném a nejednotném přístupu samých lékařů - soukromí lékaři vs lékaři v nemocnicích, praktici vs. specialisté, akademici vs. běžní lékaři, Komora vs. odbory atd. atd. Ona také řada našich nejznámějších lékařů s našimi papaláši docela dobře vychází, že... Jmenovat je nebudu, jistě se Vám samotnému nějaká jména vybaví.

Nicméně nutno dodat, že se stav, především díky těm odvážnějším lékařům, za posledních deset let přece jen trochu zlepšil. Akce "Děkujeme, odcházíme" byla tou největší pohnutkou pro nějakou změnu. Dnes když mladí odchází a odmítají pracovat v podmínkách některých nemocnic, logicky snižují na trhu práce nabídku, přičemž poptávka po lékařích pak přirozeně roste. Ministerstvo se to snaží řešit oklikou - dovozem levné pracovní síly ze zahraničí (Slovensko, Ukrajina, Rusko), to sebou ale logicky přináší spoustu jiných problémů. Dá se tedy aplikovat do jisté míry, ale problém neřeší úplně.

Malá odbočka - včera jsem viděl krátkou reportáž o Zdeňku Baťovi. Zaobírali se mimojiné tím, jaktože jeho podnik tak neuvěřitelně dobře šlapal. Hlavním duvodem byl výborně nastavený systém v odměňování jejich zaměstnanců. A to ne ve smyslu všem stejně - ale tak, že 30% těch nejlepších mělo přidáno nejvíce, 60% pak něco málo a 10% nejhorších pak nic. Těch příkladů bylo víc, tohle je.jeden z nich. V medicíně je to daleko složitější posoudit efektivitu práce daného lékaře, ale jiná cesta, než diverzifikace v odměňování a přirozená konkurence, ke kýženému výsledku nepovede.

+4/0
19.9.2019 9:27

B79o64h24u69m68í63r 74Š86i36m80e73k 3761910394464

Dík, kolego, za kvalitní diskusi. Skutečnost popisujete velmi věrně a přiléhavě!

Souhlas, že odměňování musí být dle kvality! Bohužel žádný socialistický model toto nedokáže, žádná naše pseudopojišťovna to nedokáže! Kvalitu lékaře dokáže posoudit jen samotný pacient, kterému reálně byly ušetřeny peníze za nadbytečnou léčbu. Proto jedině produktivním systémem je systém, který není ani socialistický ani pokladenský. Proto musí část peněz téci zdravotnictvím cash přímo od pacienta (odhadem 13%) přímo lékaři a zbytek musí doplácet zdravotní pojišťovna. Ale odpovědný za proplacení zdravotní péče musí být pacient. Jinak to fungovat nemůže.

Já mám obavu, že v naší postkomunistické zemi s občany nacucanými komunismem nebude zájem o funkční, normální, svobodné, přirozené vztahy, ale že naši politici nedostatek peněz budou řešit jen zvýšením zdravotní daně, což nebude funkční, což bude jen flekování nefunkčního systému.

+2/−1
19.9.2019 12:18
Foto

A36d36a79m 53C84h87a35d97i11m49a 3214530925

Souhlasím. Nicméně čím dál víc se přikláním k tomu, že ke spoluúčasti i u nás v ČR jednou dojde. Vždyť všude na západ od nás je zcela běžná. Je jen otázkou času, kdy pacienti sami pochopí, že je to výhoda zejména pro ně.

+3/0
19.9.2019 12:32

B79o75h33u87m11í77r 78Š66i15m46e13k 3681190544294

Samozřejmě! Nejsme tak bohatý stát, abychom mohli mít zdravotní péči bezplatnou bez omezení kvality nebo dostupnosti. Já jenom poukazuji na to, by měly být naše současné, nepřirozené vztahy, vymyšlené našimi politiky, navráceny do přirozené polohy svobodných vztahů.

Nikoliv pojišťovna, ale pacient musí garantovat proplacení zdravotní péče. Skutečná zdravotní pojišťovna může ten vztah mezi lékařem a pacientem garantovat ekonomicky. Ale vztah s pojišťovnou musí mít pacient na optimální zdravotní péči a nikoliv jeho ošetřující lékař, který ji musí uzavírat na omezování zdravotní péče!

+2/−1
19.9.2019 13:26

M84a82r41i30e 51Š88í74p61k49o91v14á 5422532654237

Koukám, že se reakce na Vás zařadila jako nový příspěvek...

A Vy se divíte, že příspěvky mizí:-))

+1/0
20.9.2019 13:18
Foto

A30d56a20m 81C16h60a56d85i74m24a 3594790305

;-D

+1/0
20.9.2019 13:30

M89i75r84o75s42l16a23v 27B17u89č11e14k 6143243831954

Já si skutečně připadám, jako po 17 sjezdu KSČ. Vše zkvétá a jednota se upevňuje. Prostým rozborem se ukazuje, že % podílu DPH na zdravotnictví - důchodech - školství ap. = Zaostáváme. To vše se děje v době hojnosti - Problémy se řeší tak, že reformy se zruší + dobromilně přihazují prostředky tam, kde je problémů nejvíce. Systemově to nic neřeší, nicméně vyvolává dobrý dojem péče. Šahá se do rezerv v době konjuktury ! Počty úředníků sílí a přesně jako v socialismu lidé chybí. Obrovský vějíř - Sestra, učitel, lékař - dělník, řidič - kuchařka ap. Činorodý řemeslník je zavalen dalším byrem + EET. Blížíme se nepřízni - Brexit, recese, Trump - Já to vím - Vláda to ví. Tak jo, zvýšíme daně a zase bude lépe. I to zdravotnictví bude zdarma - Vašemu blogu - Moje karma ... :-)

+4/0
19.9.2019 7:39

J96i45ř35í 10Ř90e25z56n57í37k 4472682383965

Chybí vám tam jeden údaj: jak vzrostla od r. 1989 hodnota základních prostředků ve zdravotnictví, a to jak ve stálých, tak i běžných cenách ve srovnání se světem, nebo třeba vybranou zemí.

+1/−2
19.9.2019 7:25

M65i16r91o19s54l70a72v 17B38u98č47e52k 6953233661184

Údajů je kopec - Zdravotnictví ČR = Z 28 států EU jsme na pěkném 20 místě !, důchody - vydáváme 8% HDP - Řecko 14, Itálie 13, Francie 11 %. Školství - průměr EU 5% - ČR 3.9% - Kam ty prachy vlastně jsou ? Do dálnic a rychlovlaků? :-)

+2/0
19.9.2019 8:04

J76i12ř45í 71Ř89e77z77n33í78k 4382732293365

Tak nevím, ale já se ptám na vývoj hodnoty základních prostředků, nikoliv na podíl zdravotnictví na HDP.

0/−2
19.9.2019 8:12

B47o94h46u84m29í50r 83Š19i94m59e52k 3201880684464

Ten beton nalitý do nemocnic, jehož hodnota stoupá, mi v mém zdraví mnoho nepomůže! :-)

+1/−1
19.9.2019 8:27

J86i56ř94í 12Ř88e49z59n45í33k 4652172873375

A co třeba gama nůž na tom betonu umístěný.

+1/−1
19.9.2019 8:30
Foto

Z67d39e25n96ě53k 79M89a14t10u67š76k72a 7828986815526

k čemu je, když k němu nejsou lidé???

+2/0
19.9.2019 9:52

P91a61v11e19l 41K45u31c43h70t39a 4866871587234

Lékařů je málo jen někde, třeba v Rumburku. U gama nože pochybuji.

+1/−1
19.9.2019 10:44

P28a21v61e55l 50K64u43c55h66t18a 4776421867884

Pane Bučku, obdivujeme dost Rakousko. Představte si, že my vytvoříme HDP - nově vytvořenou hodnotu - už skoro 5 bilionů a do příjmů státního rozpočtu jde 1,4 bilionu. Rakušáci mají HDP cca 10 bilionů v Kč a příjmy státního rozpočtu skoro 5 bilionů. Přitom metodika je obdobná. Jde o podíl, takže úroveň mezd a platů (skoro 3x nominálně vyšší) není podstata problému. Někam ten rozdíl mizí - dividendy, příjmy vlastníků a jiných "nezaměstnanců", potřebujeme na tvorbu HDP moc velké odpisy atd. ?

Když máte tak "malý" rozpočet a ještě platíte solárním barům apod., moc velký prostor Alenka, co ji seslalo Babišovi nebe, nemá.

A ještě jednu provokativní otázku - máme 467 tis. pracovníků, které platí stát, nikoliv jen úředníků. Čili cca každý desátý je "u státu". Zdá se Vám to hodně?

0/0
19.9.2019 10:27

M28i38r16o50s76l92a40v 13B16u77č95e31k 6173813351244

Nemyslím si, že Vaše úvaha je správná. Hovořím o % HDP , které se někam vkládá. Nejde o Absolutní čísla. V podstatě jde o % odpovědnost = vážnost, jakou Stát resortům vůbec věnuje . Odpověď je - Podprůměrnou. Naopak, s oblibou je používán fígl opačný - Klesá Státní dluh = Neklesá, je pořád stejný. Dochází k nenormálnostem - Průměrný příjem ve Státním - předbíhá soukromý. = Dítě má pak větší kapesné, jako rodič, živitel! Ryzí úředníci - rostou i s výdaji - např. Klasika efektivity EET = . Je to špatně ! ... :-)

+1/0
19.9.2019 10:42

B92o11h54u86m48í64r 20Š36i57m26e18k 3461940914404

Samozřejmě, že stát platí pojištění za svoje zaměstnance, ale především by měl platit dostatečně i za "své" pojištěnce, za děti a důchodce! A to platí zhruba čtvrtinu za ty, kteří spotřebovávají 80% zdravotní péče!

+1/−1
19.9.2019 12:28

P97e58t42r 24V42o32n45d20r65a81c24e15k 7825581283560

V první řadě by bylo nutné zrušit zdravotní pojišťovny a zavést jednu, která by fungovala ve prospěch pacientů a ne jako penězovod pro různé dozorčí rady, poradenské firmy, a jiné pijavice - jenže to se očividně někomu nechce !!

+3/0
19.9.2019 7:06

J61i29ř52í 24Ř76e86z98n49í62k 4272782913605

Ať žije konkurence, jedině ta nám pomůže dobrat se k těm nejlepším cenám. Viz železniční doprava.

0/−2
19.9.2019 7:26

A83l93e18x 23G47r96e71g74o66r 9924902562909

Ale ne u našeho systému pojišťoven.Pane Šunku,pacient je pojištěn EM nějaké pojišťovny a ta má být garantem toho,že lékař dostane zaplaceno. Pokud má lékař pocit,že mu neplatí dostatečně, může přeci s takovouto pojišťovnou rozvázat smluvní poměr,požadovat přímou platbu dle vyhlášky a hotovo. A teprve tehdy pacient buďto zaplatí a bude vymáhat na své pojišťovně refundaci a nebo půjde k jinému lékaři.

0/−1
19.9.2019 19:47

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz