Úterý 31. března 2020, svátek má Kvido
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 31. března 2020 Kvido

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B58o20h98u70m70í49r 35Š86i51m76e64k 3181580394334

R^

Predátorské hitlerovské Německo bylo zpacifikovano, ale Putinovo predátorské, imperialistické Rusko na zpacifikování teprve čeká!

:-)

+3/0
19.9.2019 9:25

M27a88r91e47k 64T12r87i39z11u26l81j84a58k 8590696967497

Němci se po druhé světové válce naprosto zřekli agresivní, dobyvačné politiky. Uznali své viny a dodnes se za ně omlouvají. Pokud bychom chtěli vidět příklad obrácení národa, dokonce obrácení silně motivované věřícími lidmi, evangelíky i katolíky, pak je to příklad Německa po druhé světové válce. .

Tak proč by se nemohli v tomto smyslu obrátit také Rusové? Proč setrvávají ve starověkých mentálních schématech dobyvačné říše? NESTAČÍ JIM TO OBROVSKÉ ÚZEMÍ, KTERÉ MAJÍ?

+2/0
19.9.2019 20:02

B89o51h48u28m81í91r 89Š10i83m49e55k 3641950684274

Realita je, Marku, jaká je! My si toho jen musíme být vědomi! Zvláště, když někteří naši politici to před námi zastírají! :-)

+2/0
19.9.2019 21:42

M78a70r88e87k 92T73r68i87z29u19l81j88a84k 8890746267547

Bohumíre, právě proto je třeba o tom stále mluvit.

Moc děkuji za zastavení a přeji hezký den :-)

0/0
20.9.2019 9:21

P37e74t66r 19B21u51r34i97a90n 4621256554328

R^

+4/0
18.9.2019 22:56

G42e41o98r12g24e 68H70o76l32y 3803124324

Velice zajimave, diky...primelo me to brouzdat na internet narazil jsem na toto:

https://www.youtube.com/watch?v=AZErCVlIDJg ..Soviet role in WWII

+2/0
18.9.2019 16:56

M39a45r92e17k 10T35r67i94z28u89l39j58a16k 8370456907967

Děkuji! R^

0/0
18.9.2019 17:24
Foto

M39i58r22o64s85l76a82v 85M70a31c14e49k 5311565710432

Logicky vojenský zásah, bez něj by byla válka prohrana a Vy byste tady nebyl Rv

+3/−7
18.9.2019 16:28

M79a74r57e27k 97T65r94i29z36u42l12j81a91k 8730776777737

Velmi hloupě a ostudně se mýlíte. Což je u Vás běžné RvRvRv

+7/−1
18.9.2019 17:12

P46e72t67r 47B46u61r62i16a45n 4771316274728

Jak mohli udělat preventivní zásah 2 roky před tím, než byli zákeřně a neočekávaně napadeni, to nám taky objasníte?

+4/0
18.9.2019 22:58

J71i28ř95í 78Ř41e78z28n91í40k 4442392853325

Ale nemuseli bojovat na dvou frontách současně.

0/−2
19.9.2019 8:07

M82a94r90e21k 91T52r39i13z57u88l34j96a27k 8220516807297

Jediné, co nemuseli, byla ta hnusná zákeřná agrese, když vpadli Polsku do zad. To skutečně nemuseli.

+2/0
19.9.2019 12:13

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

S44t76a56n64i24s16l13a60v 93L59á84t43a11l 8438817241621

Omlouvám se za PLUS ...

Takový nesmysl jsem už dlouho neviděl ;-D;-D;-D.

To "a Vy jste tady nebyl" :-P.

0/0
24.9.2019 5:57

M66a71r93e52k 35T90r24i24z82u92l97j60a29k 8370466727947

Velice děkuji za dosavadní, vzácně věcně a slušně vedenou diskusi.O to přeci jde, normálně, věcně diskutovat.

...

(Zatím jen mírně varuji, že pokusy o trolení budu mazat v zárodku, protože se to tu už nenápadně ;-D začalo objevovat...)

..

+2/−1
18.9.2019 14:31

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

J66o81s30e18f 75M90e39r27u42n67k95a 6112240173197

Určitě karma - a nenechte se nikým rozčílit, Vy to nemáte jako slušný člověk zapotřebí.

+3/0
18.9.2019 17:08

M44a60r49e56k 38T93r52i62z41u81l30j18a51k 8400666237227

Děkuji moc.

Ani se až tolik nerozčiluji. Jen jsem u svých diskusí opakovaně varoval, že zlomyslné šťouchání a provokace nehodlám trpět. A pokud to není respektováno, pak se držím toho varování.

+2/0
18.9.2019 17:17

J47i43ř60í 60S16t85r74á41d76a20l 7668944238100

Velká karmaR^. Je fakt, že žádný národ tolik nezkusil blízkostí a spojením těch dvou strašných režimů.

+7/0
18.9.2019 12:54

M75a82r63e10k 78T80r18i77z51u14l50j47a86k 8670496987607

Děkuji, pane Strádale

0/0
18.9.2019 13:51
Foto

M29a54r58t66i62n 55F12r57é84l18i78c27h 9362578494

Kdysi jsem přemýšlel o tom, který z těch dvou režimů je zrůdnější. Jestli ten co vraždí svoje občany (komunismus) nebo lidi jiné rasy (fašismus/nacismus). Dospěl jsem k názoru, že je to zcela irelevantní. Obojí je natolik odporné, že už neexistuje horší možnost. A Vám karma za článek.

+11/0
18.9.2019 12:53

M40a16r46e53k 51T61r84i15z43u94l39j20a22k 8290276357427

Děkuji za Váš příspěvek do diskuse, pane Frélichu. Mám na to podobný názor. Zůstal však jeden smutný rozdíl, který dosud páchá škody na vědomí lidí. Zločiny nacizmu byly důkladně popsány a odsouzeny jak na morální rovině, tak i trestněprávně.

Kdežto popisu zločinů komunizmu je dosud bráněno uzavřenými archivy v současném Rusku. Existují i zprávy o tom, že například dokumentace o gulagu a jeho obětech je likvidována. Dosud nedošlo k rozsáhlému a všeobecně sdílenému morálnímu odsouzení zločinů komunizmu, natož k potrestání viníků... :-(

+5/0
18.9.2019 13:59
Foto

M26a90r21t45i55n 47F29r80é15l25i70c11h 9892508934

S tím musím opět souhlasit. A bohužel se to netýká jen Ruska. Myslím si, že tohle čeká až na další generace.

+1/0
18.9.2019 14:01

M64a19r41e49k 23T97r46i74z23u21l63j37a52k 8420826407587

R^

0/0
18.9.2019 14:31

J75i61ř36í 24K22i92n92d85l 2658487353907

Už jsem to jednou psal, takže jsem to opět zkopíroval. V Británie a Francie měla snahu uzavřít se Stalinem dohodu o společném postupu proti Německu. Stalin si kladl takové požadavky, které nemohli spojenci přijmout. Dochoval se dokument, kde Stalin nadiktoval Klimentu Vorošilovi pokyny, jak postupovat při jednání s cílem nedohodnout se. Jak to vyjádřil k otázce paktu se Stalinem Hans von Herwath " Byli jsme schopni dosáhnout dohody se Sověty, protože jsme mohli bez problémů ze strany německé veřejnosti nabídnout Rusku pobaltské státy a východní Polsko. To Britové a Francouzi s jejich veřejným míněním udělat nemohli " To je přesně to, co chtěl Stalin po Francii a V. Británii, aby souhlasila s anexí východního Polska a pobaltských států, stejně tak Finska. Jak se Stalin vyjádřil dne 7. září 1939 v rozhovoru s Molotovem, Dimitrovem Ždanovem: Nemáme nic proti tomu, aby se pěkně poprali a oslabili jeden druhého. Nebylo by zlé, pokud by německé ruce zatřásly postavením nejbohatších kapitalistických zemí (především Anglie) Aniž by si to Hitler uvědomoval nebo po tom toužil, podlamuje a podrývá kapitalistický sytém. Můžeme manévrovat, podporovat jednu stranu proti druhé, aby se ještě lépe servali.

+6/0
18.9.2019 12:47

M82a24r91e11k 73T10r80i78z13u37l94j51a76k 8100816287947

Výbojnost SSSR (Ruska) a jeho dobyvačná chtivost dalšího a dalšího území, byly obvykle provázeny manévry na zamaskování cílů té skutečné zákeřnosti a zloby. Argument o vyjednávání se Západem a o údajné nevůli západních států dohodnout se, bývá zhusta využíván jako "omluva" paktu Ribbentrop-Molotov. Jako kdyby šlo ten zločinný pakt čímkoliv omluvit!

+4/0
18.9.2019 13:11

J86a97k74u65b 93Š49o62l36c 8801708264545

Ale omluvit se to dá. Září 38 - Mnichov, březen 39 - obsazení ČSR, léto 39 a co nabízí západ? Nic. Navíc nejedná na nevyšší úrovni. Chtěl opravdu západ nějakou dohodu? Myslím, že si hlavně nechtěli pálit prsty, což ukázali svoji aktivitou po 1.9.1939.

Nepochybuji, že Stalin měl nějaký morální problém rozsekat Poláky a Pobaltí, ale bylo to i rozhodnutí pragmatické a z hlediska SSSR i správné. Že se chovali Sověti jako okupanti, o tom žádná, že nevyužili výhody získaného území jako obranného území proti Německu, to je Stalinova vina, ale v danou chvíli to bylo rozhodnutí správné.

Bojovat se nikomu nechtělo, každý do toho chtěl vmanévrovat toho druhého. Zajímavé by bylo, kdyby západ po 1.9.1939 na Hitlera nastoupil. Jak by reagoval Stalin?

0/−3
18.9.2019 13:56

M83a74r71e55k 91T97r28i61z62u51l60j13a36k 8300796207597

Zločinecké spiknutí nelze ničím omluvit. Nelze přeci omluvit ani spiknutí lupičů na přepadení banky tím, že oni se předtím domlouvali s jiným a to nevyšlo a sekuriťák jim nevyšel vstříc a maminka byla na jednoho z lotrů v dětství nelaskavá. Podobně infantilní výmluvy na tak strašlivý zločin, jako přepadení Polska a peklo rozpoutání války jednoduše neplatí.

+3/0
18.9.2019 14:07

J24a39k74u96b 98Š67o73l69c 8951438614655

Pravda ne omluvit, ale pochopit. Nechci sebeméně omlouvat Stalina, ale stejnou vinu má i západ. Mohli Hitlera zastavit už v Porýní, mohli ho zastavit mnohokrát. Nakonec se s ním spojili proti ČSR. Měli ostudu a nakonec i válku. Co byste v takové chvíli chtěl od Stalina?

+1/−1
18.9.2019 14:18

M29a13r82e36k 93T38r65i48z59u77l81j29a64k 8520356937477

Pane Šolci, odmítám pochopit spiknutí lupičů na brutálním přepadení banky, při němž se střílelo a tekla krev. To se má morálně odsoudit, ne "chápat"

Tím spíše odmítám pochopit zločinné spiknutí, jehož cílem byla vražedná agrese a "dělení lupu", které přímo vedlo k rozpoutání druhé světové války a desítkám milionů obětí. Pokud Vy chápete Hitlera a Stalina v jejich konání, pak je to Vaše volba. Já s takovým přemýšlením odmítám mít cokoliv společného.

+2/0
18.9.2019 14:39

J44a24k38u13b 21Š51o94l28c 8541268104115

Ale já to odsuzuji, to mi asi nerozumíte. Stejně jako odsuzuji Mnichov.

+1/−1
18.9.2019 14:45

M59a57r46e61k 42T59r68i34z19u97l64j40a60k 8810426197207

Prosím, nedělejte si srandu. Nejdříve oponujete, že pakt R-M lze čímsi omluvit, pak napíšete, že jste neměl na mysli jeho omlouvání, ale, že je to třeba chápat. A nyní napíšete že to odsuzujete. ;-D

+1/−1
18.9.2019 14:55

J54a73k73u35b 34Š80o15l58c 8531768174635

Ano já chápu, proč to Stalin podepsal. A nedivím se, že to podepsal. Ale to neznamená, že chování Sovětů neodsuzuji. Co je na tom nepochopitelného?

„16. dubna Sověti předložili oficiální návrh na vytvoření jednotné fronty pro společnou pomoc mezi Velkou Británií, Francií a SSSR... Nemůže být žádných pochyb..., že Británie a Francie měly přijmout ruskou nabídku.“ (Churchill, Winston. Druhá světová válka. Praha: Lidové noviny, 1992. str. 326

+2/−1
18.9.2019 15:01

M80a77r37e63k 88T11r40i29z86u14l83j10a84k 8490796827767

Pane Šolci, jistě lze "pochopit" procesy mysli zločinců, kteří vzali samopaly a granáty a šli přepadnout banku. Chtěli si takzvaně "polepšit" loupením a vražděním. To je jediná analogie, v níž lze jaksi "pochopit" procesy, které vedly k podepsání paktu R-M Byl to Stalin, který sám o podpis velice stál a udělal pro to všechno. Začal však mnohem dříve, intenzivní podporou nacistů, aby se dostali k moci a poté jejich další podporu ve vyzbrojování a výcviku, atd. atd. atd. Suma sumárum, chápejte si pohnutky a příčiny chování lupiče jak chcete, to je vaše věc.

+1/−1
18.9.2019 15:11

M30a78r42e84k 73T79r52i74z76u77l52j87a17k 8650526147527

1/Stalin pomohl Hitlerovi k moci tím, že přes kominternu přikázal německým komunistům vstupovat do NSDAP což se masivně projevilo v období 1932-33. Stalin také zakázal německým komunistům vstoupit v roce 1933 do vlády se sociální demokracií, čímž byla zmařena možnost sestavit vládu bez účasti NSDAP. Stalin později předal seznam německých komunistů nacistickému Německu a také nacistům předal uprchlé Židy i další lidi z těch, kdo například utekli z Německa z důvodu odporu vůči nacistickému režimu. Stalin pomohl Hitlerovi k moci a všemožně ho podporoval. Bez obrovské pomoci SSSR by se Německo nemohlo tak vyzbrojit a tak rychle se stát natolik mocným, že na to západní země dlouho neuměly adekvátně reagovat.

2/ Také zde v diskusi, v příspěvcích pana Kindla je doloženo, že Stalin vedl jednání se západními zeměmi naprosto úmyslně tak, aby nedopadlo. SSSR záměrně kladl takové požadavky, aby to bylo pro Západ nepřijatelné. Takže lze dosti jednoduché pochopit, že Stalin ve skutečnosti chtěl domluvu s Hitlerem, což pak zcela jednoduše potvrdil tím, že ji právě s Hitlerem uzavřel. Podle ovoce se pozná strom.

+2/0
18.9.2019 15:26

J40o69s10e51f 59M50e23r32u15n69k72a 6872850533977

Četl jsem, že právě díky vstupu německých komunistů do NSDAP vždy věděli Sověti o Německu více než naopak. Měli své lidi v Německu i na významných místech, Němci se do SSSR infiltrovat nedokázali. Pravda, jaká je v Rusku zima a jak vypadají zdejší silnice, si zjistit mohli, byli tam pečení vaření.

+2/0
18.9.2019 17:19

M37a37r74e44k 31T89r11i35z62u85l20j58a52k 8210316617787

Stalin šel ve své vstřícnosti vůči Hitlerovi až tak daleko, že nechal stáhnout sovětské agenty z Německa (a doma pak zlikvidovat). Bylo to sebevražedné s ohledem na Hitlerovy plány přepadení SSSR. Stalin však patrně nestáhl úplně všechny špiony a zprávy o tom, že se chystá útok, k němu chodily. Nevěřil tomu a nechával popravovat ty, kdo ty zprávy přinášeli.

+1/0
18.9.2019 21:43

J57a53r79o78m40i27r 79L65a20n79c13i17k 4635885336785

Rozhodnuti prepadnout pokladate za spravne? Rekl bych, ze nepochybne nespravne, rozhodnuti nekoho prepadnout a okrast budto; nemuze byt za zadnych okolnosti spravne, nebo za vsech opkolnosti spravne. V necem tak zasadnim nemuze byt kompromisu!

Pochopim, ale jednani Francie. Ta ale stejne jako Rusko v 2. sv. valce nesla v te prvni svetove nejvetsi tihu boje, hlavni bitvy se odhravaly na jejim uzemi a byla jimi nejvice postizena. Nejurodnejsi puda Francie byla prave v okoli Verdunu a ta, pro vysokou kontaminaci korditem, se neda ani po sto letech zemedelsky vyuzivat. Navic utrpela nejvetsi lidske ztraty. Miliony padlych byly do te doby neslychane. Prave protoze z vlastni zkusenosti znali nicivost modernich zbrani se nedivim, ze se necemu takovemu snazili vyhnout. Jit do neceho takoveho znova muze chtit jen silenec. V te dobe se nachazeli dva, jeden v Berline a druhy Moskve a prave ti dva spustili nejhruznejsi divadlo v dejinach.

+2/0
18.9.2019 16:18

M24a59r42e30k 30T24r51i15z17u23l40j10a97k 8110116527907

Zejména Stalin, který měl prakticky ve všech evropských zemích mimořádně efektivní výzvědnou službu, naprosto cynicky s tímhle vším počítal.

+1/0
18.9.2019 17:22

J25i44ř16í 73K66i20n57d19l 2348517853927

Pane Nikle pro Churchilla podepsdání paktu byl šok jak je uvedené v knize Churchill. Spojenci se snažili podepsat s SSSR smlouvu o společném postupu proti Německu. Proč tomu nedošlo, napíši dál. Jinak Beneš podle dochovaných dokumentů a výpovědi pamětníků členů tehdejší vlády, jako byl Hubert Ripka, Jan Šverma, Ladislav Kopřiva, Vlado Clementis se vyjádřil k tomu paktu takto: Co se odehrává na východě? Rusko- to je tajemství. Ruské politici nikdo nerozumí. Jednou udělají dohodu s Hitlerem, podruhé s Japonskem a podobně. My nejsme komunisté- jsme demokraté a proto se dívám na Rusko jako faktor v této válce. Chceme býti svobodní a uděláme si to, po svém po československu, Uděláme i velké změny v sociální, když bude třeba- budeme dělat to, co bude potřeba československému lidu ......... Zda Rusko půjde zítra do války nevím- vím jen, že Rusům se do války nechce. Chtějí čekat, až druzí porazí Němce. Avšak Rusko samo nebude rozhodovat, zda do války půjde, či ne o tom rozhoduje Hitler. Podle pamětníku byl Beneš podepsání paktu rozhozen, byl rozpačitý a nevěděl jak pakt zdůvodnit.

+2/0
18.9.2019 12:37
Foto

J70a73n 62Š40i44k 1912780108409

Polsko za druhé světové války patřilo k národům, které trpěly nejvíce. Díky za připomenutí pane Trizuljaku a přeji hezký den

+7/0
18.9.2019 12:24

J64i16ř48í 71K65i10n26d81l 2638197363227

Během okupace Polska ze strany SSSR její NKVD deportovala půl milionů Poláků do Gulagu a postřílela dvaadvacet tisíc polských důstojníků a jiných příslušníků polské národní elity V červnu 1940 napadlo SSSR Finsko, provedlo taktikou anexi Lotyšska, Litvy rumunské Beserábie

+5/0
18.9.2019 12:49

J90o29s82e58f 22S13l12a32v95í78č38e57k 4443436606983

Nechcete také něco sdělit o vpádu Polska do ČSR v březnu 1939?

+3/−3
18.9.2019 11:57

J65i15ř32í 10K21i36n19d95l 2438187663927

Polsko se za to omluvilo, ale nevím nic o tom, že by se SSSR a nebo jeho nástupnický stát omluvil za zvěrstva, které na našem území páchala sovětská armáda v roce 1945 a že by se omluvili za rok 1968.

+6/0
18.9.2019 12:51

M74a54r24e25k 73T12r51i90z14u28l40j89a55k 8130616357577

R^R^R^

+1/0
18.9.2019 12:59

J13i38r14i 10T60i76c41h18y 2246859812327

Polsko bylo polofasisticka diktatura, vyuzilo obsazeni ceskoslovenskeho pohranici Nemci a rychle vpadli na Tesinsko. Je to treba pripomenout, i kdyz to neznamena nejake vyvraceni zaveru clanku pana Trizuljaka.

+1/−1
18.9.2019 18:23

P48e50t55r 20L36u77k80e63š 6643551

Jiří, spor o Těšínsko se táhl od konce Velké války. Obě země byly tak trochu v právu a v už lednu 1919 jej řešily zbraněmi. Doutnal následně celé meziválečné období a skončil až v padesátých letech. Jeho historie je o dost delší než počet přidělených znaků.

+1/0
18.9.2019 19:36
Foto

J91a51r56o80s35l24a76v 96H59e10r60d91a 5141135659425

Slyšel jsem vyprávět očitého svědka, jak mizeli Poláci, které pak už nikdo nikdy neviděl. V noci a celkem tiše. Přijelo auto, tu a tam na chvíli zastavilo a ráno prostě chybělo několik lidí. Selektivní výběr s cílem oslabit národ geneticky. Mizeli lidé s vyšším vzděláním. Tedy genocida.

+11/0
18.9.2019 10:23

M97a23r16e10k 86T29r28i51z62u72l29j62a77k 8310976707127

Děkuji za příspěvek. Souhlasím. Genocidní povaha chování agresora -SSSR na dobytém území Polska v období 1939-41 (a následně také po skončení války), je jednoznačně doložena fakty a čísly. Katyňský masakr nebyl jediný, několik podobných se ve stejné době odehrálo ještě na několika dalších místech. Při těchto masakrech byl například zavražděn i otec slavného polského režiséra Andrzeje Wajdy. Je pravdou, že velice podobně se chovali němečtí nacisté, kteří se rovněž soustředili na likvidaci elit. Ukazuje to, že oba režimy, jak nacistický, tak komunistický, se chovaly naprosto stejně nenávistně a zrůdně..

+10/0
18.9.2019 10:32

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz