Úterý 31. března 2020, svátek má Kvido
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 31. března 2020 Kvido

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a14r34o22s44l63a62v 29L71i37m27a 1175347521

Pane Chadimo. Znakem vyspělé společnosti je svoboda. Vas nadpis. Dodam jeste, ma dva zaklady. Jeden je svoboda spolecneho celku a druha, svoboda osobni. Svoboda jedince!!! Ta byla 100% v dobach, kdy vznikl "Homo sapiens". Dnes neni ani 50%!!! Odezdali jsme ji za diktaty spolecneho celku. Dnes zde prichazi otazka svobody toho spolecenskeho celku. Predani teto svobody (i castecne), musi byt za neco vyssiho a s moznosti ovlivnit to neco vyssi!! A take nutno pripomenout, za snizeni procenta te osobni svobody (svobody jedince). Proto ten jedinec MUSI byt srozumen o ztrate tohoto procenta za moznost hlasovani, ve prospech spolecenskeho celku.

Prednesl jsem vam moji odpoved na vas nadpis.

Zde je neco na premysleni pro vas. Zijete a pracujete v republice OHIO (state). Porovnejte cely politicky proces v tomto state i s postavenim v Unii podobnych statu, s postavenim CR v EU. Poznate ten velky rozdil. Politicka organizace je zde nejblize k obycejnemu obcanovi.

Preji vam mnoho uspechu.

+1/0
18.9.2019 0:00
Foto

A47d45a45m 65C17h17a18d68i91m24a 3834100985

Děkuji Vám pane Lima!

Já pracuji v Česku. V Ohio jsem byl jen na stáži a možná tam budu v budoucnu pracovat. Ale mám to zde v ČR rád, proto volba je to složitá.

Díky za přečtení blogu a zdravím do USA. :-)

0/0
18.9.2019 13:46

P50a10v74e27l 88K81u13c76h47t98a 4706231557434

Svoboda je krásná, ale pomíjíte některé aspekty:

- společnost se za poslední desetiletí strašně změnila. Je globální a to je jeden faktor pro regulace. I když zrušíme hranice, cla.

- řekl bych že větší procento "podnikatelů" jede na zisk a metody i charakter produktu (nejen zboží ale i finanční) je podružný. Většina omezení vzniká až na základě průšvihů, podvodů, dříve převažující lokální podnikatel byl více pod tlakem okolí.

+2/0
17.9.2019 13:50
Foto

A29d22a43m 84C56h80a65d72i31m58a 3184470375

Souhlasím, že se společnost rapidně mění. Uvědomuji si to a všímám si toho všude možně (například ve filmech), je to skoro až fascinující. ;-D. Globalizace je jistě proces, který je nevyhnutelný a je třeba s ním počítat.

Jistě, regulace jsou i v podnikání třeba, ale nesmí jich být moc - což dnes je. :-)

+1/0
17.9.2019 23:54
Foto

F82r56a88n50t21i45š22e62k 53K53š48í45r 2139576155

Svobodu lze dosáhnout pouze ve společnosti jejíž řád je založen na aplikaci negativních práv.

To so se v současnosti děje je taková spanilá jízda demokracie do osidel totality. Jestli se nic nezmění tak do deseti let tu máme policejní stát a do patnácti let totalitu jak vyšitou.

+2/0
17.9.2019 11:51
Foto

A47d74a31m 19C72h86a94d34i17m67a 3124440355

Už jsem to od Vás někde četl. Zajímavá myšlenka. R^

V druhém odstavci doufám, že se mýlíte. ;-D

+1/0
17.9.2019 23:46
Foto

F28r51a65n79t61i97š56e86k 96K87š34í10r 2929886745

Kéž bych se mýlil. R^

+1/0
18.9.2019 20:42
Foto

P73a97v80e97l 75D28v97o98ř48á44k 5599415574490

Já bych si dovolil přidat ještě jeden znak, a to je míra volného času. Na sebevzdělávání, na rekreaci, na kulturu. A na výchovu dětí. A to se svobodou úzce souvisí.

Velká karma! R^

+1/0
17.9.2019 11:41

P22a30v36e35l 68K36u26c37h28t13a 4316291307504

Význam volného času beru. Ale jak píše dáma dole, přednosti svobody vyniknou při vyšší morální úrovni společnosti. A o tom nejsem u nás přesvědčen - jak jde čas tak pozoruji, žiji v Praze, že procento lidí, kterým svoboda škodí (jemně řečeno) roste. Jenom vidina prachů to nevyřeší.

+2/0
17.9.2019 13:57
Foto

P47a20v31e23l 61D20v59o82ř74á16k 5659535654950

Ta dáma dole se v tomhle zcela omylem trefila. Spisovatel Jan Zábrana si něco podobného píše ve svém životopise: "Demokracie potřebuje lidi vyspělé", k čemuž dospěl jako gymnazista po volbách v r. 1946.

Jenže - něco je svoboda a něco je cochcárna (=svévole).

A honba za penězi není svoboda, to je otroctví. R^

+1/0
17.9.2019 16:55

D49a14v58i47d 35H24o42r82á20k 9438747126402

Ve Vašich letech je ten "volný čas" na sebevzdělávání už zcela zbytečný, Maximálně si tak mlhavě pamatujte co bylo za Vašich dětských let, ale co bylo včera, nebo čím jste se sebevzdělával, o tom víte kulové.

To už je úděl, který s věkem přichází, a nic proti tomu nenaděláte.

+1/−1
17.9.2019 16:16
Foto

P68a57v78e50l 80D70v81o19ř29á92k 5139485604410

To máte pravdu. Ovšem onen blažený stav nevědomosti se u některých jedinců dostavuje již ve věku raném.

Kromě toho jsem se sebevzdělávat nikdy nemusel, protože jsem byl už narození zcela geniální. Na rozdíl od jistého laického kazatele. ;-D;-D;-D

+1/0
17.9.2019 16:46

D41a75v44i57d 31H64o82r33á18k 9308327636882

A víte, že je pravdou, co říká jedna lidová moudrost o tom, že sebechvála smrdí ?

+1/0
17.9.2019 16:49
Foto

P76a36v76e55l 21D30v51o12ř13á34k 5359945704560

Ano, smrdím, tedy jsem! ;-D

+2/0
17.9.2019 16:56

D76a56v11i20d 86H92o82r65á47k 9628217196282

Doufám jen, že nejezdíte prostředky hromadné dopravy, protože v tom případě bych musel skutečně litovat Vaše spolucestující.

0/−1
17.9.2019 17:01
Foto

P17a60v37e55l 85D90v92o55ř41á72k 5809815954570

Já z ohledu k nim chodím zásadně pěšky, a mimo hlavní ulice, a hlavně se vyhýbám místům, kde někdo káže. ;-D

+2/0
17.9.2019 17:05

K37a17r49e48l 85M73a87r36t31i96n42e38c 8805320388724

Pane Horáku, když tak občas čtu zdejší diskuse a stručné příspěvky tohoto diskutujícího, pak se domnívám, že jeho ta inteligence minula a vyhnula se mu skutečně velikým až obrovským obloukem.

0/0
17.9.2019 16:58
Foto

P64a45v92e23l 89D74v57o47ř44á11k 5259245134740

Ano, a narazila na Vás. To víte, každý nemůže být chytrý. Jak řekl Švejk - kdyby byl každej chytrej, bylo by na zemi tolik chytrosti, že by z toho každej druhej zblbnul.

Tak se rozpočítáme. Já - první. ;-D;-D;-D

+2/0
17.9.2019 17:02

K29a23r38e65l 75M26a98r76t46i31n90e84c 8625930278154

Dovolím si použít na Vás též slova Josefa Švejka : "No, voni sou hlava pane vachmajstr".;-D

+2/0
17.9.2019 17:07
Foto

A67d63a81m 76C37h87a67d16i82m79a 3684150465

Švejk je geniální postava. Ať mi nikdo netvrdí, že on je hloupej! ;-D

+2/0
17.9.2019 23:45

M11i37r37k79a 40Š41v75a46r43c47o75v85á 4608178555851

..a Jára Cimrman! ;-)

+1/0
18.9.2019 13:28
Foto

A16d20a61m 16C86h45a39d81i78m89a 3544110615

Přesně! ;-D

+2/0
18.9.2019 13:47
Foto

A34d84a58m 22C86h40a77d12i49m37a 3394980365

Přesně tak pane Dvořáku. R^

Děkuji za karmu! :-)

0/0
17.9.2019 23:43

M79i61r78k74a 36Š64v40a13r42c67o12v64á 4568938275441

Napsal jste to uvážlivě, rozumně, objektivně..tedy tak na mě článek působí:-) Kdybyste byl politik, fandila bych Vám, ale na pozici lékaře si Vás budou lidé víc vážit, ta práce má smysl..a Vás by stejně bylo do politiky škoda..;-)

+5/0
17.9.2019 10:53

P25a84v30e22l 63K95u25c86h77t32a 4556741317464

Jako politika by ho "vyštípali". I v budoucnu to bude stejná džungle. Ale občasný filozofický pohled na svět, z hlediska vyššího principu mravního, něco jako takový Bělohradský "neuškodí".

+2/0
17.9.2019 14:03
Foto

P14a49v29e26l 25D20v65o50ř15á24k 5549565274370

Bělohradský? 8-o

+1/0
17.9.2019 16:58
Foto

A58d65a63m 70C27h83a44d18i39m82a 3814640745

Děkuji Vám moc paní Švarcová. Máte pravdu, práce lékaře mi také přijde vděčnější. Do politiky dnes i když jde člověk s dobrými úmysly, nejspíše ho okolí stejně semele. Dosti nevděčná práce. To by se politická kultura v naší zemi musela trochu změnit.

+1/0
17.9.2019 23:42

M11i51r79k89a 18Š66v37a28r82c48o40v82á 4618928195691

no, "trochu"...:-/;-D

+1/0
18.9.2019 13:20

B75o65h45u68m65í30r 23Š60i38m90e86k 3371730654464

R^

Adame, dík za moudrá slova!

Čím je naše solidarita s ostatními lidmi větší, tím můžeme být svobodnější.

Bohužel, naši čeští politici jako všichni levičáci nedůvěřují člověku a proto se snaží omezovat jeho svobodu. To je typické pro Česko! Proto i ve zdravotnictví odmítají svobodné, přirozené vztahy! A trpí s tím lékaři i jejich pacienti!

Vážím si Vašeho racionálního pohledu na Evropskou unii bez předsudků. Fedrace by byla nejakceschopnější, ale musíme na to pomalu! Subsidiarita bude nutná i pak!

:-)

+4/0
17.9.2019 10:26
Foto

A61d50a19m 23C69h25a15d87i28m97a 3544200355

Děkuji pane Šimku!

Zdravotnictví je kapitola sama o sobě. Ani mi nemluvte.. ;-D

0/0
17.9.2019 23:37

M80a19r33i73e 73Š42í73p46k23o97v53á 5872892514987

Svoboda je přímo úměrná morální úrovni společnosti. A tady vidím problém v současném trendu ledabylé výchovy. Co kdo smí a nesmí, se nějak vytrácí.To je to, co nás třeba odlišuje od Švýcarska. Bohužel.

A EU? Při každém jejím dalším "výpotku" si uvědomuji, jak blízko to má k východu (SSSR). Vměšování do záležitostí jednotlivých států se stává běžné. Takhle si to společenství nepředstavuji. Jsem ráda, že jsem pro vstup nehlasovala. Pořád platí, že méně je někdy více.

+4/−2
17.9.2019 9:53
Foto

J38i62ř61í 45J86i88r73o47u33d93e64k 8876469464234

Někdo hlasoval, jiný třeba ne. Ovšem nikdo si tehdy nemohl představit další vývoj onoho ,,uskupení". Dal se však předpokládat, třeba i na základě tzv. Parkinsonových zákonů (např. ,,čím širší základna, tím vyšší, od základny vzdálenější vrchol;-)).

+2/0
17.9.2019 10:19

M55a94r42i51e 14Š26í22p94k10o28v33á 5622962314327

Ano, každý to máme jinak...názorově pestré. Ale holt někdo má k těmto "sdružení" averzi. Vždycky je to o nadřazenosti, rivalitě, vytahování/ponižování...atd. Ať vezmete kterékoliv spolky. Prostě tyhle vlastnosti se v různé míře budou objevovat vždy. Ale proč jim kypřit půdu?

+2/−1
17.9.2019 10:24
Foto

J27i25ř82í 58J64i46r18o33u45d16e70k 8106799194544

Podle mínusů, které jste obdržela, jste jí asi i Vy ,,komusi nakypřila";-)

+2/0
17.9.2019 10:31

M36a10r98i52e 57Š54í48p47k82o19v43á 5622432224337

Tomu se říká názorová tolerance.

(A to patří též do svobody:-))).

+3/0
17.9.2019 11:15

M91a52r25i15e 77Š80í38p81k10o15v31á 5592352804137

p.s."toto" minus už je rutina...to nic:-D

+1/0
17.9.2019 11:18
Foto

A45d13a50m 73C28h33a20d48i75m83a 3794420735

Děkuji Vám Marie za vstup. Odepisoval jsem již ráno, ale příspěvek se smazal, což mě štve, jelikož jsem odepisoval docela dlouze. ;-D

Se Švýcarskem máte pravdu. To je i v mých očích v porovnání s ostatními zeměmi na té nejvyšší úrovni. Líbí se mi na něm, že i navzdory velice volnému hospodářství si udržují jistý odstup od různých trendů a ideologií. Jsou poněkud konzervativnější zemí než např. Německo.

Co se týče příměru EU k SSSR - tady mám jisté výhrady. I když chápu, že jisté analogie se nalézt dají, furt to jsou nebe a dudy. EU je založena (alespoň tedy teoreticky) na dobrovolné bázi a nám se dnes řekl bych nadmíru daří. Lidé jsou volní, mohou cestovat či pracovat v zahraničí. To dříve prostě nešlo. Ale to jistě chápete a netřeba Vás o tom dále přesvědčovat. Nicméně jistě je dobré být na pozoru před nejrůznějšími nástrahami a všímat si jakýchkoli výchylek od normálu. R^

+1/0
17.9.2019 23:35

M25a12r12i94e 98Š53í63p55k93o12v37á 5252542984927

Adame, díky za Vaši reakci. S tím Švýcarskem jsem myslela hlavně to, že mají úplně jinak nastavenou morálku, i když už to taky není, co bývalo. Třeba mě napadá, kdo si může nechat vojákům v záloze zbraň doma? V odvodu daní mají velice přísná pravidla. Při selhání se s tím nemažou, a dotyčného zveřejní. A jsou velmi ohleduplní k životnímu prostředí. Třídí domácí odpad odedávna, a daleko důsledněji než my. Ale už sklouzli k tomu, že si nechávají i značkové výrobky dělat u šikmookých.

Co se týká EU, tak tam mám možná názor ovlivněný věkem. Bohužel jsem žila dost života za minulého režimu. A proto mi jakýkoliv "diktát" vadí. S tou dobrovolností členství to, díky Británii, vidím taky jinak.

Někdy je za cenu nezávislosti lepší něco z výdobytků oželet. Cestovat a pracovat při schopnostech našich lidí bysme mohli i bez EU...si myslím.

+2/0
17.9.2019 23:53
Foto

A30d97a29m 66C43h46a16d91i87m24a 3874230525

Se Švýcarskem souhlas. Teď jste mi připomněla, jak se (ne)třídilo v USA. Já původně spíše jako eko-skeptik jsem tam trochu změnil názor. My tady v ČR, neřku-li západní Evropě, jsme skutečně ohleduplní - proto některé výzvy ekologů se nám zdají slušně řečeno přitažené za vlasy (za minule použitý expresivní výraz jsem si to zde od redakce slízl, proto už si musím dávat bacha ;-D). I tady si myslím, že je pravda někde uprostřed. Pravdu má ta i ta strana. Ale to je zas na širší debatu.

Jistě, věk a zkušenost hraje velkou roli. Uznávám. Ta show, která je kolem Brexitu, se dala předpokládat. Osobně to moc nesleduji, je docela i těžké se teď v dění okolo orientovat. Nejlepší asi bude to zhodnotit po čase. V příspěvku jsem proto psal, že ta dobrovolnost je spíše teoretická - v praxi těžko uplatitelná. Ale i to se cení! ;-D

Možná máte s tou EU pravdu, ale toto se hodně těžko posuzuje, jelikož nemáme moc srovnání - tzn. nevím o zemi, která by měla stejnou startovací pozici (zejm. ekonomickou) a podobné podmínky a při tom by nevstoupila do EU. Nicméně důležitější je klást si otázku, jak se chovat teď - jestli z EU vystoupit či nikoliv. Za současné situace jsem osobně spíše proti.

+1/0
18.9.2019 0:15

M75a40r35i44e 16Š22í78p96k19o32v16á 5702352184437

Souhlasím s Vámi, že vystoupení z EU potom, co se děje s Brexitem, vidím minimálně problenatické.

Víte Adame, nečekala jsem, že z našeho členství budou v unii jásat, ale na co jsem alergická, je nadřazenost. A tu tam tedy fakt cítím. Pořád jsme ti "z východu". Přitom máme takových šikovných lidí. V kterémkoli oboru. Přiznám, že tohle mi vadí hrozně...že jsme coby podřadní (proto jsem i ignorant second handů).

A taky mi vadí ten úděsnej úřednickej moloch. Je jich tam jak much:-))

+2/0
18.9.2019 0:35
Foto

A74d34a29m 28C39h88a50d55i26m45a 3954670325

Souhlasím. Ta podřízenost je podle mě dána zejména ekonomickým rozdílem. Až se jednou třeba dožijeme toho, že předeženeme Rakousko nebo Francii, sebevědomí nám stoupne a oni se budou na nás také dívat jinak. Myslím si ale, že my nejsme o moc jiní. Také koukáme poněkud podřadně (ač si to možná nepřiznáváme) na země na východ od nás. To je prostě lidská přirozenost. :-/

+1/0
18.9.2019 13:52

M24a87r17i85e 10Š86í24p68k66o31v12á 5742112834977

Tak to předběhnutí Rakouska Vám moc přeju. Mě už se to netýká:-))

Nebýt komančů, tak jsme před nimi byli...

A jinak s tím, co jste napsal dál, souhlasím.

+1/0
18.9.2019 14:58
Foto

J91i57ř41í 35J12i40r67o68u94d57e34k 8126309234894

R^ Snad jen, že bych až tak nedal toliko na osobní ,,uvědomění" a zodpovědnost. Nemluvě o tom, že mnozí, kteří takto apelují vůči jiným, se tím sami málokdy řídí;-)Důvod je prostý. Člověk je ,,jenom" člověk. A každý je svým způsobem až neopakovatelný originál a unikát.Lapidárně- Nikdo nejsme andělé:-)

+2/−1
17.9.2019 9:31
Foto

A47d47a89m 64C19h12a45d15i82m20a 3494750525

Ano, k tomu se musí dospět dlouhodobým, pravděpodobně vícegeneračním, procesem s dobře nastavenými a osvědčenými pravidly.

+3/0
17.9.2019 9:54
Foto

J31i53ř26í 55J89i57r96o84u19d93e36k 8646549914584

Ani ,,vícegenerační proces" k tomu nemůže stačit. Člověka nelze předělat. Do jisté míry ani ,,kultivovat". A ani život. zkušenosti k tomu nemohou stačit, neb zkušenosti jsou nepřenosné, a slovy Dr. Plzáka ,,hubu si holt musí natlouct každej sám";-) Každý jedinec, přicházející na svět, je ovlivněn nespočtem faktorů. Od prostředí, do kterého se narodil, v jaké době a jakým rodičům, jak jej oni vychovali(POKUD VŮBEC), a pak každý SVOU CESTOU SVÝM VLASTNÍM ŽIVOTEM, což lze nazvat i JEHO ZRÁNÍM. A k tomu onen fakt, že stále zůstává ,,jenom" člověkem, což platilo vždy bez ohledu na dobu, systém, režim, atd. A platí to stále. Život každého jedince je však vždy i ,,cestou" JEHO OSOBNÍHO ZRÁNÍ.

+2/−1
17.9.2019 10:11
Foto

A60d96a66m 10C78h28a82d22i20m91a 3814610855

Ano i ne. ;-D Když budu trochu odbornější, existuje něco jako epigenetika. Laicky řečeno - zkušenosti, které jedinec během života nastřádá, se mohou přenést na jeho potomstvo. Je to součást evoluce, velice zajímavý a dodnes ne zcela probádaný jev.

0/0
18.9.2019 0:22

M74a31r84t35i87n46a 25M77o11u43d53r32á 7380793536209

Jak člověk stárne, příkazů a zákazů neubývá. Jen už ty staré má pod kůží, tak mu je nikdo nemusí opakovat.

Nejméně zákazů a příkazů byste nejspíš zažil v prvobytně pospolné společnosti, protože stupeň vývoje tehdy nevyžadoval tak velké přizpůsobení se, jako dnes. Na druhou stranu přežili jen ti nejsilnější, určujícím limitem byly přírodní podmínky.

+3/0
17.9.2019 8:45
Foto

A34d19a26m 52C84h17a26d19i70m56a 3694180425

Zdravím Vás paní Moudrá, jsem rád, že jste zavítala na můj blog! :-)

''Jak člověk stárne, příkazů a zákazů neubývá. Jen už ty staré má pod kůží, tak mu je nikdo nemusí opakovat..'' Ano, možná i takto by se na to dalo nahlížet. I když také to neplatí absolutně. Podobně jako dospívající jedinec je již za svá jednání více a více zodpovědný a neřídí se již toliko vůlí svých bližních (rodičů), stejně tak i ve vyspělé společnosti již není třeba tolik donucovacích prostředků, neb ony příkazy a zákazy již lidé ''mají pod kůží'' - např. vědí, že s vyšší rychlostí vozidla na silnici úměrně stoupá riziko nehody, na druhou stranu jsou však situace, kdy se překročení povolené rychlosti jeví dokonce bezpečnější (předjíždění) - proto absolutní zákaz je jaksi na té nižší (vývojové) úrovni, kdy je potřeba řidiče (společnost) nejprve řádně vychovat, i když v řadě případů právě opomeneme tyto výjimky. A teprve až to budou mít lidé pod kůží, bude třeba možné od podobné restrikce ustoupit. To byl jen příklad, zcela jistě by se našel lepší.

+2/0
17.9.2019 9:16

M34a73r37t71i32n63a 33M67o48u28d39r24á 7560273526449

Potíž je, že i lidé mají své limity. Tím nejzákladnějším je touha přežít, a to pokud možno co nejsnáze a nejlépe, tedy pokud možno s výhodou, bonusem pro příště. Aby se jim to podařilo, aby získali i ten, budou vždy porušovat pravidla, která jim aktuálně budou překážet (a která nastavili jiní, aby dosáhli téhož).

+2/−1
17.9.2019 9:51
Foto

P71a97v74e71l 87D11v75o38ř76á77k 5589215244770

V prvobytně pospolné společnosti by Vás hnali, kdybyste pořádně nerozžvýkala kožešiny a vyhasl Vám ohníček. ;-D

Speciálně pro Váš ctěný světonázor si dovolím připomenout Káju Marxů, který pravil, že "Svoboda je poznaná nutnost",

+1/0
17.9.2019 11:56

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz