Čtvrtek 23. ledna 2020, svátek má Zdeněk
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Čtvrtek 23. ledna 2020 Zdeněk

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O88n77d23ř17e27j 97K24r60y85š53t13o72f 6443611

Jsou zde etnika ,kterým nestačilo k integraci ani 600 let společného soužití - pak jsou zde etnika - která jsou za méně než 40 let integrována do té míry - že nikoho z nich nepotkáte na pracovním úřadě - natož žádat o dávky -

+1/0
20.9.2019 13:16

P43e97t76r 55T75e89n22k31r80a28t 9631228414192

V Čechách by starosta žádnou stavební firmu nezaložil. Protože, na každou blbost se musí vypsat výběrové řízení, a stavební firmy si to pohlídají. Jenom jaké jsou problémy s veřejně prospěšnýma prácema. Na dávky peníze jsou, ale na "práci" ani náhodou.

+3/0
19.9.2019 0:45

J11o35s68e26f 73N24a10v25r87á80t46i90l 1815634170700

Já sem sbíral problematiku s "Rómskou otázkou" http://www.hypothesis-of-universe.com/index.php?nav=s dva roky..., pak jsem to vzdal, je to zybtečné. Vláda to neřeší, společnost to neřeší, Kanada to neřeší, ÚP to neřeší, Akademie věd to neřeší, ( AV ČR mohla by vypracovat seznam pracovních pozic pro Rómy...v lese je kůrovec...,v přírodě jsou "pet-lahve"..., natírat státní ploty, opravy vlastních bytů v panelácích což bych jim dokonce i zaplatil k dávkám !!! navíc k dávkám, atd. tisíce možností co Róm zvládne ) no, prostě bojíme se Rómů je jakkoliv k práci přimět. Já bych i zvolil metodu néé "cukr a bič", ale "cukr + cukr", dal bych jim i dávky i mzdu za jakoukoliv práci, kterou by šli dělat, já..já bych jim i dokonce dával prémie a odměny za to, že pracovat "se odhodlali" ..., protože : už od návyku pracovat začíná si odvykat třetí generace.., to už pracují i na Maledivách, v Bangladéži, na tichomořských ostrovech, v džungli, Laponci na Sibiři, i ti indiáni pracují, co prohlašovali, že Bůh je nestvořil k práci, prostě celý svět pracuje...jen Romové nebudou, nechtějí a chtějí jen ty dávky ( a tlačit kočárek na náměsti a v levé ruce cigáro ).

0/0
18.9.2019 21:05

J30a26n 79S97m96e20j95k54a49l 3615536758557

Pane Zdechovský, níže píšete, že je třeba do toho zahrnout romy, zaměstnával jste je někdy, máte s nimi zkušenosti? Já mohu říci , že ano, 99% z poslaných z úřadu práce chtělo pouze razítko s tím , že nabízená práce není pro ně s tím ,že Vám na rovinu řeknou , že pracovat nechtějí. Pokud některý/á začne dlouho nevydrží, nejsou schopni (někteří) dodržovat pracovní morálku a navíc jejich komunita, hlavně mladší jim to dají patřičně najevo. Zde už není potřeba je do práce je lákat, ale musí pro ně nastat potřeba pracovat, ať mají hlad, kdo dá pracujícím rodičům na jídlo pro děti když musí platit vše sami včetně daní ze všeho a na vše.

jak jsem již psal, je to na Vás politicích, ale naši politici se radši poměřují kdo ho má většího než aby z nich něco rozumného vypadlo. Proč to na Slovensku jde silou a u nás ne? A všiml jste si razantního snížení daní na Slovensku ? To u nás se jen zvyšují. Vím ,že Vy nic neovlivníte , pokud psaní blogů je Vaše přidaná hodnota pro náš stát není to moc, tato hra je daná jinde a jinýma.

+2/0
18.9.2019 14:42
Foto

P42e87t62r 84Š82i50n83d28e43l56á70ř 8469436825874

Autor již v úvodu článku úvádí, že "se zkoušelo všechno možné - po dobrém i po zlém" a nic nezabralo. Ovšem tady bych si dovolil pana europoslance trochu opravit. Zatím se zkouší všechno možné jen po dobrém, protože nepřizpůsobivým se vtlouká do hlav, že mají na úplně všechno jen samá práva a žádné povinnosti. Jediným řešením (jak k práci nepřizpůsobivé přinutit) je po šesti měsících pobírání dávek nárok na další dávky zrušit. Někdo tvrdí, že Cikáni/Romové budou rabovat, přepadávat a loupit protože na jídlo a bydlení mají údajně nárok zdarma. A jak na to přišli? Zda je to učí ve školách, tedy pokud tam vůbec chodí, by mohla asi nejlépe odpovědět exministryně školství ČSSD Kateřina Valachová.;-O

+2/0
18.9.2019 9:58
Foto

T73o39m98á40š 67Z72d57e43c95h60o20v14s25k71ý 9718331611555

Petře, děkuji za Vaší reakci, ale opravdu se zkouší lecos. Podle mě ale je důležité do toho řešení zahrnout samotné Romy.

+2/0
18.9.2019 13:58

I48r42e47n57a 37K95r80o65u85p12o81v33á 4370593757232

Nesmysl. Romové nic řešit nechtějí, nemá smysl je do ničeho zahrnovat - leda jako objekt restrikcí. Až pro ně bude jejich způsob života (tedy nepracovat a množit se) nekomfortní (přijdou o dávky a zruší se byznys z "pěstounstvím" z řad příbuzenstva), zapojí se do řešení sami.

0/0
20.9.2019 12:42

M65i75c32h54a45l 87F69r39a29n88z 7313403791132

Bez vzdělání (a chuti se učit), s tak vysokými dávkami, že se jim nevyplatí chodit do práce, s jejich neustálým zvýhodňováním, obavami policie prosazovat vůči nim zákon (noční klid, pořádek u popelnic, dětské gangy), se nic změnit nemůže, protože v současném úchylném stavu nemají důvod se měnit

+2/0
17.9.2019 14:14
Foto

T71o83m46á83š 86Z43d55e36c81h70o44v85s16k71ý 9408241371815

A proč to nezměnit, když víme jak. Například v Luži už to dokázali.

0/0
18.9.2019 13:58

Z53d48e57n16ě57k 39M11á13č53a77l28a 1173165599350

Tak dneska dostane práci snad každý. Článek sice pravdivý, ale řešení nenabízí. Musí chtít oni sami a to se podle mne nikdy nestane.

+2/0
17.9.2019 13:42
Foto

T15o98m20á49š 90Z74d87e79c19h48o50v82s10k12ý 9628671871745

Řešení je v tom, že by bylo dobré se inspirovat projekty, které fungují.

0/0
18.9.2019 13:59
Foto

P92e57t35r 63Š23i77n87d54e85l40á11ř 8579626635374

Ano, například zprovoznit znovu silniční stroj, který výborně fungoval i v dobách socialismu a nesl název "LK-30C" (lopaty, krompáče a 30 cikánů)...!!

0/0
19.9.2019 9:19

I35v79a65n 41M13i87n90á77ř 7592774957181

Není sebemenší důvod, proč by měl být - právě Cikánům, neustále usnadňován život. Mají stejná práva i povinosti, jako kterýkoli občan této země. Obecně vzato - zdravým, ale práce se štítícím lidem - by neměla být společnost povinována vůbec ničím. Pro všechny ostatní je náš sociální systém dostatečně vstřícný.

+9/0
17.9.2019 12:50

D88a27n12i51e24l 59M29a41g66n77u78s 4443955704127

Ne, je třeba začít ještě "níž". Romové potřebují především vzdělání. Současné dospělé generace jsou odepsané. Je třeba se věnovat těm nastupujícím.

+1/0
17.9.2019 12:26

J30a12r48m17i90l86a 29P72í75c81h12o56v70á 5152667574143

To nezlomíte. Rom totiž ví, že pokud je nevzdělaný, tak je nezaměstnatelný = nesežena práci a má tak usnadněn přístup k sociálním dávkám. Romům je třeba dát práci, a to jakoukoli, třeba zametat ulice nebo házet písek lopatou z levé hromady na pravou a poté opačně. A zároveň jim ukázat, že ten, kdo dělá odbornější práci, tedy je vyučený, má i víc peněz. To ale můžete v okamžiku, kdy je za práci víc peněz, než za poflakování. Což pravidla tohorto státu nedovojují, protože pracující málopříjmový člověk má míň, než kolik činí dávky

+3/0
17.9.2019 13:29

P45a81v79e65l 68J37á59š43e13k 6434941681127

Jestli to nebude tím, že na Slovensky mají trošku jiné, nižší, nižší dáFky.

Takže, pane poslanče nechte si spočítat příjmy od státu pro:

Sedmičlenná rodina, invalidní dědeček 60 let, matka 43 let, dcera 25, čtyři děti do 15, dvě jsou napsány na matku jako pěstounku a dvě, do pěti let, má dcera na sebe, otcové nejsou.

Domek o dvou místnostech není jejich, jsou tam v nájmu.

+2/0
17.9.2019 9:01

J85i96ř17í 26B87l57a57ž38e87k 4279113961380

Bingo. Slováci dávky dosti snížili. Rómové zkusili na nekolika místech rabování, byla povolána armáda a je to. Jen bohužel pak se jich hromada přistěhoval k nám kde jim létají pečení holubi ve formě zmíněných pěstounských dávek, invalidních důchodů, doplatků, příplatků.......

+5/0
17.9.2019 11:55

P75a41v57e71l 70J60á21š31e39k 6604881321637

Tak R^

0/0
17.9.2019 15:49

J20a57r57m83i84l77a 16P79í25c59h62o87v77á 5982567164923

Ještě že nejde problém s Romy svádět na zlotřilé komunisty! Za těch se totiž muselo pracovat, kdo nepracoval,byl přesunut do klíčového průmyslu (t.j.do basy). Ale i komunisti se k povinnosti pracovat museli dopracovat, původně totiž hlásali právo na práci. Jenže po převzetí moci poznali, že někteří lidé práci nevymysleli, tudíž přešli na heslo "bez práce nejsou koláče" a posléze zavedli povinnost pracovat. Což bude muset udělat i tato společnost. Holt budeme muset oprášit starou dobrou pravdu, že jsou nejen práva, ale i povinnosti. Chceš sociální dávky? A kolik jsi odvedl na daních do společné kasy? Nic? Tak jaképak dávky. No, a potom budeme muset zavést systém, kdy za práci je víc, než za nepráci. To už kdysi hlásal premiér Špidla, za něhož se aspoň dávky začaly vyplácet z jednoho zdroje, ale ani za něj jsme se nedostali k tomu, aby byly dávky menší, než příjem za práci.

+8/0
17.9.2019 7:34

P61a63v70e98l 83V11é54b71r 5349182902631

Ono to za těch vámi milovaných komunistů bylo jinak: Byla sice povinnost pracovat, ale u cikánů byla t zaměstnanost povětšinou pouze formální. Byli sice jakože zaměstnáni, pobírali jakože plat (takže to jakože nebyly dávky), ale do práce chodili, jak se jim zlíbilo.

+1/−4
17.9.2019 8:29

J66a56r36m65i93l24a 27P40í69c27h22o60v68á 5612417224173

Jak jste přišel na to, že miluju komunisty?

+2/0
17.9.2019 8:49

P71a42v32e82l 53V95é69b10r 5709212722561

Protože je obhajujete. Ne-milovník komunistů by alespoň úvodní větu napsal jinak.

0/−4
17.9.2019 9:57

J38a23r52m97i87l61a 91P16í61c21h15o41v88á 5622917464583

Ja to napsala proto, že se stalo módou všechny nešvary současného režimu házet na komunisty, i když to zdaleka není pravda. Jejich režim ideální nebyl, ale některé věci už měli za 40 let vlády docela vychytané.

0/0
17.9.2019 13:31

M47i25r48e23k 58T27u45r57e40č83e13k 4403952920532

Furt lepsi nez seded doma na zadku, ve volnych chvilich si privydelavat kriminalitou a v dlouhych nudnych chvilich obtezovat obcany...

+5/0
17.9.2019 10:30

Z15d66e22n88ě97k 17M69á73č78a29l11a 1203315279510

Omyl, dělal jsem před r. 89 v Kovohutích a s cikány, kteří tam pracovali - protože museli - nebyli žádné problémy a do práce chodili pravidelně.

+1/0
17.9.2019 13:43

V63í42t76ě63z21s72l57a18v 25D63r35o62z39d 9303189126304

Když teď vynecháme politiku, prosím. V průběhu své SŠ a VŠ (tedy v období cca 9 let za socialismu) jsem veškeré prázdniny makal na brigádách (pod výchovným heslem - Něco chceš? Vydělej si na to.). V samých "prima" provozech (jsem Ostravák) - Vítkovické železárny, Nová huť - šamotka, vysoké pece, koksovna, struskárna, "suterén" elektrárny, atd. A pracovala tam, mimojiné, i spousta (tehdy ještě) cikánů. Byli i takoví (pravda-bylo jich pár), kteří by strčili do kapsy i část dnešních maturantů. Ale většinou to byli, vzhledem k uvedeným provozům, ti jednodušší. Vyložených nemakačenků ovšem nebylo mnoho a byli mezi nimi i bílí (vzpomínám jednoho alkoholika). Pravdou taky je, že ti nejhorší skutečně po výplatách třeba týden nepřišli do práce, ale pak, zbytek měsíce celkem normálně makali - prostě tu výplatu, smíženou o nějaké absence, potřebovali. Žádné "podpory" a "dávky" se tehdy nekonaly. Můžeme o tom uvažovat různě. Ano, produktivita práce byla takhle určitě nižší než dnes, na druhé straně stát nevynakládal spousty peněz na podpory v nezaměstnanosti jako dnes. Bylo to i o tom, že tehdy to byl (v republice) jeden balík peněz na všechno. Dnes je to "moc chytré" (tady trochu té politiky zmíním) - kapitalista má firmu s vysokou produktivitou práce (a tudíž hrabe pěkné zisky buď do vlastní kapsy nebo se to odvádí někam do zahraničí), a ty nemakačenky nechává jako nezaměstnané na starost státu, který musí na podpory někde ty peníze schrastit - samozřejmě většinou z daní všech. Ještě poslední postřeh - za socialismu tihle nemakačenkové, i když ne celý měsíc, alespoň do té práce chodili. Takže značnou část měsíce byli v práci, potřebovali se i vyspat, takže v noci většinou spali , a obecně nedělali takový bordel, jako ti dnešní. Neříkám, že jsem měl tehdy dokonalý přehled o všech, popisuji jen určité množství případů, se kterými jsem se setkal, ale i Vy jste svůj názor dost zjednodušil a zobecnil "na všechny". A - každý systém má svá pro a proti.

+2/0
18.9.2019 10:20

M25i21r87e82k 95T79u56r60e40č54e73k 4433382250342

R^

0/0
17.9.2019 10:27

K36a23r41l48a 96L28o39h41e42r18o14v72a 9430815177445

Proč nejsou dávky podmíněné praci pro obec? Ano, máte nárok na .... nevím jaké dávky, ale jste nezaměstnaný, takže místo profi firem za x milionu půjdete zametat, sbírat psí výkaly, vysypávat koše. Do doby, než vám najdeme práci. Pracovní omezení? Nevadí, kde je vůle, tam je cesta. Neznám nikoho na dávkách, kdo by je nezneužíval.

+7/0
16.9.2019 22:16
Foto

R58o21m97a88n 15K15o63z80e46l 4967166603424

Veřejná služba existuje,

https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/zkracene-davky-nezamestnanost-verejne-prospesne-prace.A170105_124606_ekonomika_lve

0/0
16.9.2019 22:38

J13a43n 81H34r19a37d12e16c75k63y 5320958803557

Dvakrát jsem dal cikánské firmě práci. A jak to dopadlo? Dvakrát mi okradli a podvedli. Co lze od cikána čekat jiného?

+1/0
16.9.2019 22:03
Foto

J50a86k74u83b 26B58e47z39n84o27s27k44a 9307183776

Pokud budou romové dostávat více peněz na dávkách než v zaměstnání, tak se do práce nepohrnou, to je logické. Jedině snížit či zrušit dávky.

+15/0
16.9.2019 21:05
Foto

R67o60m31a33n 79K98o15z70e90l 4197716783414

Dávky jsou kráceny, když odmítnou vhodnou práci nabízenou ÚP - odmítnutí znamená nespolupráci, tedy vyřazení z evidence, což znamená minimálně pokles z životního minima na existenční a ještě si musí nejméně půl roku sami platit zdravotní pojištění. Běžná praxe ale je, že ti lidé jsou za doktorem, který jim už lehce napíše, proč nemůžou to či ono dělat a jak z toho ven? Vím, že kdysi i blízká příbuzná, která nechtěla jít do jedné práce kvůli špatné pověsti, zkusila a doktorka napsala, že nesmí dělat noční směny a bylo. Přitom dotyčná je nefalšovaná sova a o pár let později už noční směny dělala.

+1/0
16.9.2019 22:42

L51a44d43i66s19l34a17v 39H58a32š32k44a 4833646141950

Romové to vidí jinak - bílý gadžo vykořisťoval nebohé sociálně slabé romy aby mu vybudovali vesnici ve které je on starosta. Je na čase ho svrhnout a začít to dělat zase spravedlivě

+7/0
16.9.2019 18:23

Z16d91e92n80ě97k 97T95r71u73t56n74o51v80s14k91ý 7173853676960

Zaměstnat Romy.. No, taky jsme to zkusili... :D... Stačilo. Děkujeme.

+3/0
16.9.2019 18:11

A42l82i82c77e 21M83r70k37l11a98s11o45v25á 8503654931128

Minimálně polovina Romů pracuje a má bydlení v pohodě.

Problém vidím ve vyloučených lokalitách. Řešení nemám.

0/0
16.9.2019 17:40

J79a85r59m52i46l47a 93P45í76c41h87o76v27á 5392377964953

"Starosta této východoslovenské vesnice, Vladimír Ledecký, přišel s jedním geniálním, a přitom velmi jednoduchým řešením. Zaměstnal místní Romy v obecní stavební firmě, kterou on sám založil s tím, že se bude podílet na projektech stavby místní infrastruktury a domů

Zdroj: https://zdechovsky.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=728052

Mám dotaz: abyste mohl vyplácet dělníkům mzdu, musíte jejich práci někomu PRODAT. Dobře,školku a školu staví pro obec, ta je tedy investor. Ale Romové kromě toho stavějí ještě domy, které si následně sami kupují? To si dovedu představit leda v případě, že je dostávají jako naturální dávky, protože většinu výplaty by jim jinak zabavil exekutor.

+5/0
16.9.2019 17:02
Foto

P17e63t33r 18Š24i69n24d37e67l69á73ř 8549396365404

Pan Zdechovský by se možná divil, že Romové by možná šli pracovat jedině za peníze, které dostávají formou dávek. A kdo jim dá 25 tisíc za zametání. ASI NIKDO. !!;-O

+8/−1
16.9.2019 16:20
Foto

T47o96m15á16š 81Z46d88e46c44h82o75v16s38k48ý 9338801701185

Můžete mi ukázat příklad, kde mají 25 tisíc za zametání?

+1/−3
16.9.2019 17:28
Foto

P27e53t58r 40Š77i70n70d89e38l18á79ř 8349706315124

Vidím, že pan Zdechovský mě vůbec nepochopil. Romové by byli ochotní pracovat pouze za peníze, které dostávají formou dávek - a za méně nikoliv, protože jinak by se jim pracovat přece vůbec nerentovalo. To by musely být dávky úplně zrušeny, aby šli pracovat i za méně - ale tohle by ovšem asi nikdy nedovolilo OSN, EU /+EK/, Amnesty International a další. 8-o

+7/0
16.9.2019 17:44
Foto

V61l46a79d42i31m89í24r 69K73r86o72u40p93a 8177978291452

Já mám pocit, že jsem někde četl, nebo slyšel, že na Slovensku panují naprosto odlišná pravidla co se vyplácení dávek týká. Pokud je na Slovensku obtížnější vegetovat dlouhodobě na dávkách, pak by bylo pochopitelné, že tamní Romové mají mnohem větší nůž na krku, než Romové čeští...

+24/0
16.9.2019 16:17
Foto

T92o82m30á18š 86Z88d65e36c45h20o56v60s37k64ý 9588141841365

Ano je. Prosadili to před několika lety.

+2/0
16.9.2019 17:29

J85a86n 11S38m85e36j39k88a66l 3905966398947

Dobře a proč to nejde v ČR, tady je problém ve Vás, politicích.

+3/0
17.9.2019 12:20

A30l19i59c87e 77M47r80k53l58a90s75o94v54á 8133224221588

Zkoušejí tam chytrou věc. Když jdou Romové do práce, neseberou jim dávky hned. Snad 6-12 měsíců jim je nechají. Pro lidi je to motivace jít do práce "na zkoušku" a když vidí, že to funguje a vydělají si víc než na dávkách, zůstanou v práci.

+1/0
16.9.2019 17:46

P18e81t88r 32N71o42v57á90k 3543446804574

Hlavně potřebují získat základní pracovní návyky.

Tuto generaci už nikdo nespasí, ale stačilo by, kdyby více zapracovali na svých dětech. Myslím tím výchovně, ne populačně.

+10/0
16.9.2019 15:44
Foto

T98o98m45á47š 80Z61d39e27c14h69o36v46s54k42ý 9378201621905

Je potřeba říci čestně, že většina Romů pracuje.

+2/−5
16.9.2019 17:29
Foto

P80e36t75r 53Š41i88n57d15e96l47á27ř 8409856925454

Ovšem, kde ta většina Romů /přes 120 tisíc osob/ pracuje? Když je v běžných profesích, na jaké jsou potřeba výuční listy a nebo střední školy s maturitou - není nikde vidět???

+6/0
16.9.2019 17:52

I71r11e90n75a 59K17r32o60u82p40o13v22á 4610853267982

Ale no tak, tomu nevěříte ani Vy.

Nemluvě o tom, že jak takovou věc chcete zjistit, když se žádné výzkumy podmíněné etnicitou nesmějí ani dělat, natož zveřejňovat. Koneckonců není ani seriózně zjištěno, kolik vlastně Romů v ČR žije, protože se může vycházet pouze ze sčítání obyvatel, přičemž na formuláři se můžete prohlásit třeba za Avatara.

Takže buď uveďte seriózní zdroj, který bude podporovat Vaše tvrzení (že více než polovina Romů pracuje), nebo si odpusťte propagační řeči.

0/0
20.9.2019 12:52

M29i80c91h53a10l 30G33e55c13i57k 6335559427794

Rozdiel medzi touto obcou a inymi, kde sa to snazili ne-riesit na sto sposobov, je prave v tom, ze na to isli komplexne.

Totiz vela projektov, ktore sa aj snazia niest v duchu hesla "dajme im pracu, nie davky" su tak trochu ako keby sme nad Amazonskym pralesom vyhadzali z lietadiel naklad slabikarov a cakali, ze domorodci sa zrazu sami zacnu ucit citat. Ludia v tejto obci ale nedostali len pracu, oni dostali komplexny model toho, comu my hovorime "normalny zivot". To znamena jak pracu, tak vyzitie vo volnom case (a nielen ist sa niekde ozrat), skoly a skolky pre decka, priklady ako mozno dalej investovat to, co sa v prvej vlne pracovania zarobi a nakoniec aj uznanie ludu v tom, ze sa im tam zacali zase stahovat ludia. Toto vsetko uz dokazali poskytnut aj ine projekty, ale ako sa hovori, celok je viac, nez len sucet jednotlivych casti. Tie ine projekty velmi casto pripominali kompletnu sadu suciastok na auto, ale nezmontovanu, nad ktorou sa ludia divia, jak to ze nejazdi...

+2/0
16.9.2019 15:31

P86e38t50r 52B19u70r36i29a85n 4401736144248

Pane Zdechovský, na pohádky typu Obrnice jsem už opravdu dost starý, takže tohle neberu.

https://www.idnes.cz/usti/zpravy/obrnice-mostecko-integrace-romu-prichod-novych-rodin-problemy.A180413_395164_usti-zpravy_vac2

Dostat dvacet milionů dotací na politiku začleňování a udělat z nich deset rodin šťastných a plnohodnotných vám vydrží tak maximálně do doby, než vám zdroj levných peněz vyschne, viz. ty Obrnice.

V článku se nezmiňujete, kde obec ty miliony na bohapustné rozdávání vzala. Protože jestli nám chcete vykládat, že firma staví domy a pracují v ní lidé, kteří si z výplat ty domy pak zase kupují a všichni na tom vydělají, tak to je perpetuum mobile hodně pod vaši úroveň. To je jako tvrdit, že vyrobit si doma granát a švihnout si ho na vlastní zahradu je vejvar, protože zbrojní byznys dobře nese.

A co se týče titulku článku, prosím vás uvědomte si, že větší polovina romů dělat nikdy nebude ne z primárních důvodů sociáldávek, ale proto, že mají exekuce v řádech desítek, stovek tisíc a museli by tak pracovat minimálně prvních pět let za nezabavitelné minimum, a to oni nikdy nebudou. Jen pro vaši představu: většina z nich dluží na původním pronájmu za nájem, energie (proto bydlí na ubytovnách a doplatek se posílá rovnou na jméno majitele). Potom kolik z nich bylo kdy odsouzeno, že? Advokát ex offo se zpětně platí, soudy se platí, i za pobyt ve věznici se platí. Za dítě v děcáku se platí, na obecní pokuty jsou také exekuce, za odebrané služby (operátor) i zboží se platí, půjčky od Providentu jsou také zatíženy exekucí atd. Proto většina z těch, kteří by i pracovali, musí pracovat na černo. Ale tím jim zase vzniká nárok na socdávky, a všechno se točí stále dokola.

+29/0
16.9.2019 14:37

I69r11e85n44a 53K21r30o27u20p15o11v91á 4710793667292

Ono to jistě není tak jednoduché, jako dát Romům práci a všechno bude v pořádku. Musíte je také donutit, aby do té práce soustavně chodili.

V popisovaném případě asi bude hrát roli osobnost pana starosty. Patrně je to člověk, který si dokáže zjednat a udržet autoritu a místní Romové ho uznávají. A nejspíš těch okoností, které vedly k úspěchu, tam bude víc, ale není vhodné je zveřejňovat.

A s tou Anglií bych tak nemávala. Jednak se spousta Romů z emigrace vrátila - nejspíš právě proto, že po nich byla požadována práce, nebo alespoň určitý standard občanského chování. Navíc žádné seriózni hodnocení, jak dopadli Romové z ČR usazení v Anglii neexistuje. Vzhledem k tomu, jaké bylo furore kolem toho cikánského policisty, tak to moc slavné nebude. Kdyby byli přišlí Romové převážně úspěšní, tak by ho považovali za něco samozřejmého a nebo by těch úspěšných uvedli víc.

A že po migrační vlně Romů z ČR znovuzavedla Kanada víza, to také mnoho vypovídá.

Problém s Romy je, že nestačí jim dát šanci, musí se kolem nich dělat příšerné obstrukce, když už náhodou projeví sebemenší snahu. Nejlepší bylo, když se mi dostala do ruky brožura, jak mají učitelé přistupovat k Romčatům. Už složité bylo, jak s nimi jednat (aby se necítila uraženě nebo nedoceněně), jak je úkolovat (aby je nepopadl odpor nebo vzdor), ale třeba také, že je nutné navázat osobní vztah s rodinami, rozpoznat, kdy je jim nabídnuta možnost návštěvy doma (třeba pod záminkou "ukážu ti, jakého mám psa"), jak se na návštěvě chovat, co chválit a čem se naproto nezmiňovat... To bych chtěla vidět, jak by to asi taková učitelka, která má práce i tak nad hlavu a také vlastní rodinu, asi měla stíhat.

A samozřejmě, všechno s nejistým výsledkem. Kdyby alespoň bylo možné objektivně vyhodnotit úspěšnost projektů a pak vybírat ty nejúčinnější metody. Ale to je samozřejmě naproto nepřípustné, vypočítávat, jaké je procento selhání protěžované menšiny.

+14/0
16.9.2019 14:18

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz