Pátek 29. května 2020, svátek má Maxmilián, Maxim
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 29. května 2020 Maxmilián, Maxim

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

R44o46m70a14n 57K46o12z88e39l 4797246633764

Když si vzpomenu na programy stran vydávajících se za pravicově liberální, tak hlavně vím, že ty programy nebyly nikdy splněny, konkrétně Tomáš Julínek řekl na rovinu, že program je nesmyslný letáček a víc představitelů doznávalo, že to se sliby fakt přepískli. A zakomponovat do článku ještě nemožně hloupou antizemanovskou propaganduRv...a znovu opakuju, že říkat pravdu o úprchlících a kvótách není propaganda ani laciné nahánění politických bodů.

0/−1
18.9.2019 11:25

P79a29v77e65l 22O59b75d94r17ž51á77l47e16k 6166414258852

Tohle bych podepsal klidně kompletně. Vidím situaci stejně.

Bohužel, nikdo z politických konkurentů našeho současného premiéra si tohle nepřečte a asi mu to ani nikdo z jeho okolí nemá odvahu říkat.

+1/0
17.9.2019 8:41

J37i75ř83í 35Z20a16p79l43e80t63a28l 2770528422904

Co to je "pravicově-liberální"? Vzhledem k tomu, že za slovem "liberální" se dnes schovávají levičáci, to považuji v podstatě za oxymoron.

0/0
17.9.2019 0:03

J63a71n 87P97a31v96e20l 8973342238376

Není to oxymoron. Tohle dělení je americké. V Evropě máte místo názorové úsečky máte názorový čverec, kde máte protilehlé strany pravice/levice a konzervatismus/liberálnost. Já se třeba považuji za liberálního pravičáka a mám problém s tím, když se mě nějaká zarytá konzerva pokusí označit za levičáka.

+3/0
17.9.2019 8:23

M93i91c66h50a39l 69G73e52c51i47k 6785509697234

Vysvetlenia pojmov pravica-lavica a liberalny-konzervativny si treba hladat v ucebniciach politologie, nie v prejavoch populistov a diskusiach ich fanusikov. Tam sa totiz slova vyberaju podla ich zvuku, nie vyznamu. U nas vladnu mentalne skratky typu "lavica=komunizmus", niekto k tomu pripadne este vymysli dramaticky znejuci pojem ako "neomarxizmus", pouzivany pre ludi, ktori sa na Marxa neodvolali jediny krat v zivote, ale na ludi, ktori z novin citaju len titulky a diskusie, to funguje.

0/0
17.9.2019 10:43
Foto

R96o32m40a94n 56K26o63z19e86l 4837446283424

K těm Sudeťákům - to si nevzpomínáte, že v roce 2002 se vůči nim nejvíc vymezoval Václav Klaus? Řekl tehdy i, že pokud EU nedá záruku, že nebudou Benešovy dekrety zrušeny, tak nedoporučí hlasovat pro vstup. A k těm migrantům - pořád nechápu, proč a odkdy je říkání pravdy o migrantech a o kvótách propaganda a nahánění laciných politických bodů.

+2/0
16.9.2019 23:24

P92e87t27r 77H58o21r81á22k 1879763399334

A která je u nás ta pravicově liberální strana? Žádná taková u nás není. A ods už vůbec ne. Liberála hledej spíš nalevo. Článek je blábol.

0/0
16.9.2019 19:19

J57a14n 98P89a52v83e31l 8273842348746

SSO je podle mě pravicově liberální strana.

Jenže plná lunatiků ...

0/0
17.9.2019 8:24

M78a12r77t95i72n 84P15r82a16c21h36a79ř 9635349

Karma - i když nesouhlasím s tím, že strašení horami migrantů je propaganda. Obyvatelé Švédska a dalších západoevropských zemích také byli dlouho ujišťováni, že všechno bude OK. Není, a většina původního obyvatelstva by ráda vrátila stav do bodu nula, jenže to už není možné. Přišli o vlastní zemi, kterou jejich předkové po mnoho desetiletí budovali a zvelebovali pro své děti.

0/0
16.9.2019 17:45

J69i30r38i 86T10i19c54h11y 2716979222637

Pouzil jste slovo populismus. Tento vyraz je dnes zkreslovan a zneuzivan. Muzete mi vysvetlit, co povazujete za populismus?

+1/0
16.9.2019 17:07

P28e43t98r 23V10r57c68h23o47v75s80k24ý 1192367826932

Proč pravicově liberální program není sexy?

Odpověď je jednoduchá - v podání TOPky a ODS totiž nemá tento program se skutečným liberalismem a pravicí moc společného.

+3/0
16.9.2019 15:40

D33a22v31i33d 45R65i82e63s91z 4408833247305

Ona tu je nejaka pravicove liberalni strana?A jaka to je?

0/0
16.9.2019 9:29

P77a39v78e83l 18Š65e70n82í92t20k78o 5218500858924

TOP 09 to o sobě tvrdí. ;-D

0/0
16.9.2019 9:34

D48a23v77i73d 36R59i77e59s76z 4878283627605

To že to tvrdí...

0/0
16.9.2019 11:27

P45e30t68r 72H53l91o69b45i11l 7409109702222

Triiolora

0/0
16.9.2019 11:00

R21o39s11t51i22s93l79a88v 24C78a62h20a 6873697107791

odkdy je Trikolora liberalni strana??? 8-o

0/0
16.9.2019 11:20

P11e95t88r 13V19r47c71h51o16v66s57k26ý 1572477826762

Vše je o přepisování vnitřního významu slov, což se v posledních cca 4 letech děje způsobem nebývalým.

Pravdou je, že co bylo před dvaceti léty chápáno jako liberalismus, je dnes považováno za konzervativní způsob myšlení.

Zato tzv. "liberální demokracie" je v podstatě novotvar, nové náboženství (byť se toto sousloví velmi sporadicky objevovalo i v předchozích desetiletích, ve skutečnosti byl vnitřní obsah pojmu jiný, tomuto sousloví byla změněna vnitřní forma a po roce 2010 se tato forma začala používat jako beranidlo pro "jedinou správnou pravdu a jedinou správnou demokracii"). Myšlenky tzv. "liberální demokracie" měly před dvaceti lety svůj odraz v ideologiích anarchismu, marxismu, maoismu (odtud např. idea kulturní revoluce). Samotný pojem "liberální demokracie" se tehdy prakticky nevyskytoval a to dokonce ani v dílech předních liberálních myslitelů.

Trikolora sice nepatří do tábora tzv. liberálně demokratických resp. neomarxistických (jako TOPka, STAN či ODS), ale má blízko k myšlenkách skutečného liberalismu (dnes se spíše používá pojem klasický liberalismus), jehož nositeli jsou významní klasičtí liberální myslitelé jako např. Hayek či Rothbard. Projevuje se to třeba v tom, že např. Klaus ml. je významným zastáncem svobody slova (jako Hayek) či štíhlého státu, díky čemuž se významně odlišuje od svých liberálně demokratických (či chcete-li neomarxistických) kolegů z TOPky či ODS, kteří už dávno opustili svobodu slova jako jednu z hodnot, za níž má smysl bojovat (obecně liberální demokraté v Evropě už nahlas říkají, že by to neměla být jedna z evropských hodnot). Velký rozdíl vidíme třeba i tom, jak TOPka, STAN i ODS pravidelně a rádi hlasují pro veškeré regulace a státní dirigismus, které přicházejí z Bruselu (díky čemuž jsou v konfliktu s původními myšlenkami liberalismu).

Takže pravdu máte vy i pan Riesz (níže) či p. Hlobil výše. Trikolora je dnes vnímána jako strana konzervativní, nicméně před 20 lety by se ale dala spíše označit jako strana liberální.

0/0
16.9.2019 19:19

R12o23s48t47i58s35l74a34v 81C71a30h51a 6163617657321

Nemuze za to, ze si to posouvate. Konzervatismus neni totez, co libralismus. A obe veci jsou uplne neco jineho nez to, co Vy oznacujete za liberalni demokracii.

Klaus ml. neni zastancem svobody slova pro kazdeho, ale pro sebe. Nema problem na svem profilu lidi mazat.

Co se tyka smernic EU, tak jejich schvalovani je vicemene formalni vec. V roce 2003 jsme se v referendu zavazali k tomu, ze to prijimat budeme.

0/0
16.9.2019 20:16

M68a65r98t43i20n 66H12o72d67í58k 2445555458627

Pane Caho, ale vy si také pletet pojmy. Projevem nesvobody není to, když někdo smaže ze zdi vlastního domu nebo i vlastního webu výkřiky nějakého hlupáka. Projevem nesvobody je to, co se děje např v UK, kdy za ty výkřiky jde ten hlupák do basy. To už bohužel hraničí s totalitou, i když tam zatím nevyhazují děti těch hlupáků ze škol. Snad nám to tam taky nepřijde.

0/0
17.9.2019 22:24

P41e76t94r 84V17r73c30h62o31v75s30k64ý 1302477266292

Konzervatismus skutečně není totéž , co liberalismus. A obě věci jsou skutečně něco jiného než tzv. "liberální demokracie". V tom s vámi polemiku vést nebudu a můj příspěvek ani o tomto nebyl.

Pouze jsem psal, že pojímání "liberalismu" se v čase posouvá. Nevím, kolik toho o liberalismu víte a zda se o něj vůbec zajímáte. Já ano. A všímám si rozdílů v pojímání, který byl před dvaceti lety a dnes.

Bohužel, to vnímání se v čase významně posouvalo. Dá se o tom dlouze hovořit, psát, argumentovat.. přesahuje to však zcela rámec možnost této diskuse. Nedávno jsem na toto téma našel i zajímavý článek, ale zpětně odkaz už nejsem schopen dohledat. Pro ukázku snad popíšu tři základní změny v pojímání před 20lety (kdy jsem se poprvé s myšlenkami liberalismu seznámil a docela jim propadl) a nyní.

- První republika je dnes pojímána jako liberálně demokratický stát. Já to samozřejmě beru jako nesmysl, protože První republika byla převážně položena na bázi konzervatismu. Navíc už v Ústavě z r. 1920 bylo napsáno, že Československo je demokratický stát, nikoli liberálně demokratický. Nicméně současný liberální směr má snahu vykládat prvorepublikový konzervatismus jako současný liberalismus. Já to beru jako blbost

- liberalismus před dvaceti lety respektoval hranice svobody - končí tam, kde začíná svoboda druhého (charakteristický je citát: "Svoboda tvé pěsti končí na špičce mého nosu"). Novodobý liberalismus respektování hranic svobody zcela destruoval - respekt se změnil v jednostranné tupé prosazování "jediného správného názoru", v útoky na ideologické nepřátele, idiotské nálepkování, atd.

- s výše uvedeným pak úzce souvisí vznik nového náboženství (slova Hayeka, nikoli má) zvaného liberální demokracie, která má v sobě zakotvenou celou řadu totalitních znaků (definovaných právě Hayekem v jeho Cestě do otroctví). Že něco není v pořádku , si uvědomují i někteří liberálové, kteří zhruba před rokem uvedli v život nový zajímavý termín (či spíše protimluv, oxymóron): illiberal liberalism

0/0
18.9.2019 10:21

J44a53n 11P35a56v90e47l 8483662448216

Tady s Vámi vřele nesouhlasím. Je totiž rozdíl v ekonomické a myšlenkové svobodě, což uznávají konzervativci a v toleranci, což je naopak průvodní znak liberálů. Konzervativci mají problém tolerovat cokoliv cizího, akceptovat nové.

Teď vynechme ten fakt, že lidé, co se označuji za liberály, by v rámci různých zelených či vegánských ideologií nejraději zavedli svojí formu fašismu. U nich se jedná jen o nálepku liberálů, ale do liberálů mají tak daleko jako já do krásné blondýnky.

+1/0
17.9.2019 8:29

P75e78t98r 89V29r87c29h40o53v56s31k53ý 1902117166442

Tolerance coby průvodní znak liberálů ?

Toleranci k cizím názorům, respekt k tomu, že má svoboda končí tam, kde začíná svoboda tvá, to vše jsou velmi hezké myšlenky a já se s nimi (coby "klasický liberál") samozřejmě ztotožňuji . Obávám se ale, že toto vše platilo spíše pro předchozí generace liberálů.

Dnes velká řada novodobých "liberálů" nemá o těch myšlenkách ani potuchy, mnohdy sám pochybuji, zda si tito "liberálové " vůbec někdy přečetli jakoukoli knihu o liberalismu. Liberalismus je dnes módní a je často zaměňován za anarchii - mohu si dělat, co chci, a ty se tomu přizpůsobíš ! Změníme společnost, změníme své okolí! Společnost je třeba vychovávat a změnit, oponenty umlčet, zhanobit! Hlasovací právo by některým (hlavně starším spoluobčanům) mělo být odňato, protože volí blbě ! Musíme omezit některé typy informací, protože jsou škodlivé (pro náš ideologický směr)! Cítíte ten rozdíl? Kde jsou hranice respektovaní ke svobodám jiných, k názorům jiných ? Kde je ta tolerance, která (jak jste správně napsal) by měla být "průvodním znakem liberálů" ? Liberalismus je dnes módní zvláště pro mladou generaci, mileniány, generaci sněhových vloček (snowflakes) , pro které je charakteristické, že nejsou schopni se vyrovnat s názorem, který zpochybňuje jejich vlastní názor. Co z toho může vzniknout (či vzniká)? Nic jiného než neúcta k názorům jiných, žádná tolerance. Nový totalitní styl uvažování. U nás se to zatím neděje v tak zběsilé formě jako třeba v USA, kde jsou např. ve velkém na univerzitách právě generací snowflakes likvidováni profesoři s nesprávným názorem. A svoboda slova? Na tu je ze strany současných "liberálů" veden jeden útok za druhým.

Ano, dnes jsme - ať se to líbí či nikoli - svědky přerodu svobodné společnosti ve společnost totalitní. Ať to nezní jako pouhá proklamace: znaky totalitní společnosti popisuje např. Hayek ve své Cestě do otroctví, a je zarážející, kolik z nich lze v dnešní době zcela zřetelně identifikovat.

0/0
18.9.2019 11:15

D33a23v54i46d 64R56i47e24s90z 4538193167495

To je konzervativní strana.

+1/0
16.9.2019 11:27

O38n55d27ř72e62j 54Š82r31u85b11a75ř 1115171725726

co ma realita spolecneho s pravicovim liberalismem?

+3/0
16.9.2019 9:04

J98i19ř34í 49S56c24h35m21i97d56t 5280413834985

Pravicově liberální;-Dtak to mě fakt pobavilo;-D.

Prosím autora, aby mi prosím jmenoval stranu nebo hnutí, které je podle autora nositelem tohoto programu a když takovou nenajde, tak by mohl alespoň v kostce naznačit hlavní jeho body, body antizeman a antibabiš můžete vynechat;-),děkuji za odpověď.

+4/0
16.9.2019 9:00
Foto

F74r78a22n89t24i10š13e80k 38K56š33í22r 2479226775

Jediná strana která se k tomu blíží jsou Svobodní občané.

+4/0
16.9.2019 11:02

P44e56t83r 73M10u90d43r84o65c91h 9241307162731

No, on puvodne liberalismus byl pravicovym smerem. Ze si to po valce ukrali populisti a od 80. let to zacali preznacovat, takze dnes "liberalni" znamena v podstate "komunisticky", je bohuzel fakt. Puvodnimu liberalismu dnes odpovida spise oznaceni libertarianismus.

+2/0
16.9.2019 21:55

P15e35t50r 47K85o35r96e87c26k57y 2723207283801

Stávající soužití dvou rozdilných pojetí politiky(konzervativního a liberálního přístupu), kreý se snaří reprezentovat třeba ODS mě nějak nesedí.Jsem bývalý volič ODS a byl bych rád, kdyby se zde obrodila, či zrodila skutečně konzervativní strana, která v nynějším politickém spektru chybí. Každý konzervativec žije v úzkém a trvalém sepětí s dějinami a snaží se zachovat věky prověřené hodnoty a vzorce chování a předávat je dál, inspirují se z moudrosti předků, uctívají historické osobnosti, chrání kulturní dědictví apod. to ODS opustila a tak aby bojovala proti názorům neomarxistů, kam patří především CSSD a piráti, tak bojuje proti EET a nejvyšší cíl je program antibabiš, antizeman. No a co se týká její stávající pozice mám pocit, že jim vyhovuje, mají 15 %.domnívají se, že mají hodného, slušného a bojovného lídra a mají ohromnou radost z každého průzkumu mínění,které jim přidá desetinku, pan předseda si pomalu vytváří svůj kult, to je fakt málo na v minulosti nej konzervativní stranu.Rv

+6/0
16.9.2019 7:40
Foto

J77a26r44o76s23l42a62v 98H44a67l83u17z40a 2926564969988

Až se do toho Trikolora opře, bude 10% maximum. Stávající voliči v ODS zatím zůstávají, protože nemají jinou volbu. Až budou preference Trikolory nad 5% začne být na pravé straně pěkně horko a Babiš bude pro ODS zapomenut.

0/0
16.9.2019 8:42

P78e96t16r 32K30o81r74e60c85k80y 2553407353101

No i tady je to dobrý prostředí k různým předpovědím a většina zdejších nemůže rodící se trikoloru ani cítit, zpochybňuje a dehonestuje vše co se jí jen slovně dotkne, uvidíme, konzervativce bych volilR^

0/0
16.9.2019 10:16

R89o72s62t17i49s57l47a17v 72C20a16h90a 6823627787931

;-D;-D;-D

0/0
16.9.2019 11:21

M14a41r28t58i93n23a 21M58o56u43d69r25á 7360613176679

Mimochodem - právě boj proti EET je klasickou ukázkou populizmu. Podobně je to s programem Antibabiš či Antizeman, což mj. potvrzeuje Vaši tezi o kultu osobnosti Fialy (v jeho myšlení mají zcela očividně osobnosti větší váhu než program)

+2/−5
16.9.2019 8:49
Foto

F19r66a92n43t77i85š16e49k 61K71š33í94r 2259396985

Jakýkoliv boj proti totalitním praktikám je správný, ať už ho vede kdo chce.

+6/0
16.9.2019 11:03

J21i80n91d75r24i22c75h 15K75u61c14h59a15r 1877314807209

ta strana existuje, jmenuje se Koruna Česká. Přečtětě si jejich program - nemají v něm jenom přemenu ČR na království

0/0
16.9.2019 14:51

P13e47t80r 25K69o44r25e28c34k78y 2963327883251

Děkuji za tip,kouknu a přečtu..

0/0
16.9.2019 14:54

J42a27n 44P57a44v43e84l 8923552428606

Pokud v něm mají bod přeměny ČR na království, jedná se buď o recesi a nebo o lunatiky. Jinými slovy, nemá to cenu číst.

+1/0
17.9.2019 8:30

J26o81s73e35f 11B61a39s90l 6234901771570

Já bych řekl, že to není o populismu, ale o tom kdo si "uzobne víc. Jestli "horních 10 tisíc" a nebo dolních 10 milionů. A votom to je!

+1/−5
16.9.2019 7:37

J82i51ř45í 76Ř57e88z42n78í82k 4862452703415

Když Kalousek s Topolánkem obtěžkali ekonomiku svým batohem, bylo snad lépe?

+1/−6
16.9.2019 7:27

P70a39v86e46l 34D20v90o47ř64á52k 3629517912339

Ano, bylo lépe. Třeba důchodci měli příjem blíže k zaměstnancům.

+2/0
16.9.2019 9:23

R26o66s41t75i33s64l68a61v 16C97a66h37a 6133227627771

chcete snad porovnavat dobu krizovou s dobou konjukturalni???

V ekonomii se naprosto bezne ruzne veliciny ocistuji od sezoniho vlivu, ale take od cyklickeho vlivu... Jen nekteri, jako treba vy, ekonomicky cyklus zamerne videt nechteji... A az krize prijde a Babis s tim sekne s tim, ze vlastne politik byt nechtel, tak to odnese jeho nastupce a lide jako vy budou vykladat, jak bylo za Babise dobre. Ale to, ze bude za par mesicu, nebo let dost spatne, tak na to velmi silne zadelal Babis svymi procyklickymi opatrenimi.

+5/0
16.9.2019 11:25
Foto

R39o46m12a92n 39K31o51z53e87l 4797856193284

Kalousek s Topolánkem také vládli dva roky v konjukturální době, o krizi se začalo mluvit až na podzim 2008. Není mi jasné, jak s tím Babiš může seknout, když podle preferencí má další volební vítězství jisté.

+1/0
16.9.2019 11:39

R97o82s35t65i64s26l21a51v 20C21a16h72a 6193327877781

1) recese zacla v Q4 2008 https://www.czso.cz/csu/czso/cri/ctvrtletni-narodni-ucty-4-ctvrtleti-2008-3kplm0g56o

2) v letech 2007 a 2008 jiz zaclo vyrazne zpomalovani ekonomiky

3) on s tim sekne dobrovolne, az zjisti, ze ekonomika ma problemy, se kterymi si neumi poradit. Nebude chtit pripustit, aby se na nej nasledne vzpominalo jako na cloveka, ktery mel vetsi deficit nez Kalousek.

+2/0
16.9.2019 11:48
Foto

R96o17m78a83n 85K22o25z48e97l 4927946253864

Spíše se ptám, jak je možné to seknutí "technicky" provést, když zatím je jasné, že volby vyhraje...minimálně by musel místo něj nastoupit někdo jiný z ANO.

0/0
16.9.2019 11:54

R86o52s78t58i42s17l24a41v 70C47a95h51a 6353287347951

vsak ja jsme nekonkretizoval kdo bude nastupcem, pouze to, ze s tim Babise sekne, aby se na nej vzpominalo jako na spasitele, po kterem to zase nekdo podelal... ale realita bude takova, ze to podelal on, protoze za celou dobu konjunkury neudelal zadnou reformu nezbytne nutnych veci.

0/0
16.9.2019 11:55

R30o30s98t62i73s89l72a17v 35C41a85h66a 6853667717301

jeste zdroj: https://www.czso.cz/csu/czso/cri/ctvrtletni-narodni-ucty-4-ctvrtleti-2008-3kplm0g56o

0/0
16.9.2019 11:50

R95o63s33t68i37s23l75a24v 73C47a35h68a 6813427607921

jo, mimochodem - deficity bilance rozpoctu za roky 2007 a 2008 (to jsou ty dva roky, co zminujete) byla mensi, nez deficity za prvni dva roky Babise na MF.

66+19 versus 78+63

0/0
16.9.2019 11:54

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz