Pátek 17. ledna 2020, svátek má Drahoslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 17. ledna 2020 Drahoslav

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D57a13r45i87n47a 66G53u17r80n17i21k45o76v78á 2685189764407

Přečetla jsem téměř celou diskusi a jsem naprosto vyčerpaná. Problém některých lidí

je v tom, že nerozumí psanému textu.

Cit.: nálety, bomby, ty nebyly vyvolány ze zištných zájmů. Jejich povaha ( tedy povaha těch ZÁJMŮ) je výlučně humanitární: to, co je zde ve hře, jsou principy, lidská práva, jimž je dán...

Takže šlo o humanitární zájmy, nikoli o žádné humanitární bombardování!

0/0
17.9.2019 3:15

J36i68ř89í 37Z60a89p34l90e66t58a94l 2670148542454

Což nás přivádí k otázce, jaký je vlastně rozdíl mezi "dezinformačními" a "hodnými mainstreamovými" médii.

0/0
14.9.2019 9:06

Z38d36e14n25ě55k 46B60e67r76á22n39e88k 2458375266602

Proč opět někdo připomíná Havla? To rozhodně nebyl vhodný příklad.

0/−2
14.9.2019 8:53
Foto

M50a22r81t51i60n 75B87r22a18u37n 2574417621509

Proč ne? Udělal snad něco špatně?

+1/−1
14.9.2019 22:47

Z32d21e53n40ě31k 42B39e80r72á25n79e32k 2398685826762

Kdyby jen něco, pak by to bylo fajn!

0/−1
15.9.2019 1:02
Foto

M93a11r30t30i78n 16B63r42a63u86n 2754377361429

Hmm, ale rozvést to moc neumíte, že?

+1/0
15.9.2019 1:10
Foto

L38u33d20ě45k 59P88e66l34e83š84k39a 7172819100779

Falešné informace mají vytrvalý život. Obdobně koluje fáma, že Václav Klaus zneužil 300 miliard z důchodů do státního rozpočtu. MF muselo dát vysvětlení na web a Haló noviny napsaly i omluvu. Stejně se to občas vyskytne v diskusích...

+3/0
14.9.2019 8:34

B44o95h65u82m48í53r 79Š46i61m29e11k 3421470764884

R^

Jo, pane Braune, viděl jste na Praze 6 projev komunistického poslance Ondráčka?

Komunisti lhali, lžou a budou lhát! A slušní lidé nesmí být hlupáci, kteří všemu věří!

:-)

+5/0
14.9.2019 7:53

R78a52d15e45k 88W46o92l16o57s47z27c15z44u95k 4469928760554

Proto věřím na svobodu slova, lži a nesmysly nelze zakázat zákonem nebo cenzurou, je třeba aby se každý mohl přesvědčit na vlastní oči/uši a udělal si vlastní názor. Je steně nesmylsné zakazovat presentaci názoru kterému by lidé neměli věřit, jako je nutit aby věřili, že je něco špatné, když si to sami nesmí poslechnout a musí souhlasit s tím jak to někdo posoudil za ně.

+1/0
14.9.2019 18:15

B59o63h18u41m41í70r 59Š88i78m39e97k 3971680654914

Svoboda slova je pro normální občany přínosná.

Svoboda lži, pomluv a nenávisti je to, co požadují komunisti. To nám nic nepřinese!

Ano, soudruzi, nikdo vám za to nic neudělá, můžete beztrestně štěpit společnost a ničit ji. Obrana normálního občana je jen v jeho inteligenci a selském rozumu! :-)

+3/0
15.9.2019 8:59

J45i17ř49í 38Ř38e94z41n55í58k 4712762903165

A kdo určí, že ten či onen je komunistou?

0/0
19.9.2019 7:29

R62o41b26i33n 63R48e69h31a38n25e44k 8734141277856

Stačí, že schvaloval zásah bez mandátu Rady bezpečnosti. To ho staví do pozice poskoka usa a určitě mu za to ve státech zatleskali. Kryl ho prokouk dřív než se to podařilo mě. Měl jsem ho rád.

+5/−10
13.9.2019 23:52

A13n36t28o49n29í46n 77B13a10b84á36č26e30k 3672758845811

Než by to prošlo radou bezpecnosti... a reakce ruská...

+4/0
14.9.2019 0:11

P97e82t97r 71P76o65k80o44r11n52ý 4752855202233

"Podařilo mě?" 8-o;-( Že to chválila vláda M. Zemana vám uniklo nebo vám to nevadí?

+5/0
14.9.2019 10:33

Smazaný příspěvek

Příspěvek byl odstraněn autorem blogu. Opakované vložení může být smazáno redakcí.

Foto

M93a31r37t37i71n 67B49r72a66u43n 2944487291629

Zajímavé. Některým lidem můžete pověsit odkazy s důkazy před nos a stejně budou opakovat nesmysly. Nevidí nebo nechtějí vidět.

+13/−1
13.9.2019 17:42

R62a43d14e18k 56W67o87l32o29s13z15c64z51u82k 4489118760604

https://www.reflex.cz/clanek/komentare/60479/jan-jandourek-myty-o-tom-jak-chtel-havel-humanitarne-bombardovat.htm

1.Havel nepoužil slovní spojení "humanitární bombardování".

2. Havel útok na Srbsko označil jako humanitární.

Souhasíte s těmito tvrzeními nebo ne.

+1/−3
13.9.2019 19:07

V34í98t26ě13z35s46l48a57v 19K39o42š35ť15á42l 9708414258

NE!

Zjistěte si nejprve reálná fakta, než se s nimi začnete ohánět, a sežeňte si překlad rozhovoru s Reuters - ani pan Jandourek totiž není neomylný, on totiž necituje z rozhovoru pro Reuters, ale z onoho článku v Le Monde, jenž je jen francouzským výkladem, jak oni chápou rozhovor, jenž Havel poskytl agentuře Reuters. To Vám není nápadné, že ten Jandourkův text údajné Havlovy citace je identický s překladem Le Monde na Wiki?

Takže NE, Havel útok na Srbsko jako humanitární neoznačil!

+7/0
13.9.2019 20:25

R47a89d42e81k 12W66o36l42o15s17z68c62z84u31k 4839948930714

Můžete dát nějaký odkaz na přesný překlad toho co Havel řekl Reuters? Je zvláštní, že před pěti lety Jandourkem použitý text k obhajobě Havla stačil - co se změnilo? Myslím, že vůbec nejde o Havla ten se přes to přenesl, ale doba se změnila a dnes je nepřítel každý, kdo nekývá hlavou ve správném rytmu.

+1/0
14.9.2019 17:49

V68í38t63ě26z11s81l19a29v 39K22o89š69ť78á58l 9188214168

To si vyřiďte s panem Jandourkem, originálním zdrojem je Václav Havel a text pochází z jeho knihovny, odkaz tedy dávám i sem.

https://archive.vaclavhavel-library.org/File/Download/156153

0/0
14.9.2019 18:43

K84a38m70i91l 26B23e46r98á13n43e49k 6498757572147

V roce 2011 se v rozhovoru s Jandou pro casopis Politics vyjadril Havel takto: "I said that the reasons for the strike had been humanitarian". Jinymi slovy, kdyz prohlasim, ze z humanitarnich duvodu duvodu souhlasim s utokem (bombardovanim), pak neni problem tento vyrok parafrazovat jako humanitarni bombardovani, protoze vyznamove sdeluje totez.

0/−2
16.9.2019 8:56

V31í47t76ě69z55s19l35a25v 80K30o56š17ť12á91l 9278984838

JJ: Kde vidíš čáru, za kterou je nutné čelit zlu silou? Vaše výhrady k některým činnostem třetího odboje [poznámka redaktora: zastřešující pojem používaný pro československé hnutí proti komunismu v letech 1948 až 89] je dobře znám , přesto jste také obdrželi kritiku za vaši podporu bombardování Jugoslávie NATO.

VH:To je třeba zvážit případ od případu; není k dispozici žádné ready-made řešení a je nutné použít všechny prostředky, aby se zabránilo takovému útoku. Nelze ho však předem vyloučit, protože bychom tak ukázali, že nejsme ochotni bojovat se zlem. Mezinárodní společenství rozhodlo o stávce v bývalé Jugoslávii až po deseti letech intenzivních, ale neúspěšných jednání, která zejména Miloševičův režim využil k páchání nových krutostí a etnických čistek. Přes humanitární katastrofu a válečné utrpení to bylo těžké rozhodnutí. Toto prohlášení o humanitárním bombardování, které se mi připisuje, jsem nikdy přirozeně nevyhlásil. Tento nesmysl se objevil při sledování více překladů. Řekl jsem, že důvody útoku byly humanitární, protože v Bosně a Hercegovině došlo k masakrům a vyhnáním a v Kosovu se pohybovalo milion uprchlíků.

-

Zaměňujete příčinu, humanitární situaci v Bosně a Hercegovině a v Kosovu za následek, samotný útok NATO, který přichází v úvahu až jako úplně poslední možnost, lež o "humanitárním bombardování" z něj dělá válečníka.

+1/0
16.9.2019 10:32
Foto

J35a22n 71C87i18b43u97l45k46a 9132638810159

Jestli to řekl tak či onak je detail, pokud to bezmezně schvaloval. Prej NEZIŠTNĚ! Byla to prasárna, na jejímž konci je IS na Balkáně, Bosna rozprodaná Saúdům a jiným šejkům a jako "bonus" megazákladna Bondsteel... vše samozřejmě NEZIŠTNĚ.

Trochu chucpe, že?

+7/−11
13.9.2019 16:31

R84a89d72e23k 21W73o37l69o44s45z38c28z44u76k 4459928880914

Na Havlovu obhajobu musím říct, že nebyl politik (pouze byl jediný kdo mohl v dané době nejvyšsí politickou funkci vykonávat). Ve věcech kterým nerozumněl slepě důvěřoval svým přátelům (např.M. Olbright) to mu není ke cti, nedělá to z něj "lva"české politiky, ale jeho názor by stejně nikdo mimo ČR nebral v potaz. Druhá věc je že někteří lidé z něj dělají nespochybnitelnou modlu (s čímž by podle mne on sám nesouhlasil) a každý kdo dostatečně nekřičí během "minuty nenávisti" je pro ně nepřítel.

+2/−4
13.9.2019 19:16
Foto

M10a51r31i50e 91J31a90n58d58o67v36á 8571733875226

Olbright je kdo, pane Vološčuku?

+4/−1
13.9.2019 20:39

G26a47b50r31i22e28l14a 86K19o97b51l36í52ž78k24o62v68á 5104196736893

Ty moc chytra nebudes co?

+5/−6
13.9.2019 22:42

K14l43á68r31a 30T88r81n77k21o75v18á 3804549564649

̈Nomen omen.

+6/−1
13.9.2019 23:24
Foto

M29a54r48i69e 87J32a26n63d81o33v49á 8321163885226

;-DR^

+1/0
14.9.2019 15:59

G94a15b86r12i51e57l45a 86K53o96b82l96í36ž29k40o59v43á 5974696166143

Kristepane dalsi jouda.;-D

0/−3
14.9.2019 22:17

R80a64d35e29k 26W21o51l67o48s65z42c55z15u86k 4959858490684

Pokud myslíte, že má smysl komolit jméno kvůli překlepu, myslím, že to jen potvrzuje co jsem vám v této diskuzi už napsal.

0/0
14.9.2019 17:53

A61n77t96o12n81í44n 35B42a65b55á14č18e71k 3712898515871

Moje srbská rodina to vidí jinak. Ti říkají, že je škoda, že bombardování nepřišlo dříve. Zachránilo by se tím více životu. Více než ty dva tisíce lidí, kteří, bohužel, neprezili bombardování. A to jsem po bombardování slyšel v Srbsku opakovaně. Takže to není tak černobílé, jak vy vidite...

+4/0
14.9.2019 0:16
Foto

R10o16b47e26r37t 29J75a11n38d44a 1419933723353

Jak by bylo na světě krásně, kdyby se lidé neustále nesnažili babrat v minulosti :-)Stejně ji nikdo nezmění.

+4/−2
13.9.2019 16:25

V71í46t22ě30z46s51l13a67v 32K47o81š85ť18á12l 9918604338

"Ten kdo zapomene na svoji minulost, je odsouzen ji znovu prožít."

Proto je nutné ji co nejpravdivěji popsat a pochopit. Nenechat se manipulovat lží. To se týká i neblaze proslulého sovětského výkladu dějin, který mají mnozí tak hluboko pod kůží.

+4/−1
13.9.2019 20:33

M82i42l96a54n 96Š48ť61a24s61t68n82ý 8168422955977

Souhlas s tím, že jsem svůj pomýlený příspěvek v jiné diskusi odvolal.:-)R^

0/0
13.9.2019 13:37

R34o61m40a82n 10T35y76č31k50a 3587138791927

Slovo "humanitární" v souvislosti s akcí v bývalé Jugoslávii použil také tehdejší premiér a současný prezident Zeman.

Bombardování Jugoslávie provází i dvacet let "po akci" celá řada mýtů a nesmyslů. Tím největším asi je, že ho schválil tehdejší prezident Václav Havel. Není to pravda, byla to vláda dnešního prezidenta Miloše Zemana. Ten to později označil za chybu. Navíc vše konzultoval pouzde s bývalým ministrem zahraničí Janem Kavanem. „Vzhledem k tomu, že celá záležitost byla operativní a že vyžadovala rozhodnutí v intervalu dvaceti až třiceti minut, po konzultaci s ministrem zahraničí jsem se rozhodl tak, jak jsem rozhodl, a to v sobotu (20. března) odpoledne s tím, že jde o útoky na ryze vojenské, nikoli civilní cíle, a že se jedná o ty vojenské akce, které mají zabránit humanitární katastrofě,“ řekl tenkrát Miloš Zeman.

+11/0
13.9.2019 12:35

R89a47d88e92k 36W51o79l69o88s91z74c91z25u80k 4849378500974

Opět manipulujete a vytváříte fake news. Havel samozřejmně bombardování Jugoslávie schvaloval - což nerozporuje ani autor blogu. Druhá věc je, že Havlovo oficiální schválení z titulu funkce nebylo potřeba.

+4/−7
13.9.2019 13:10
Foto

P48a40v48e88l 20M76a40c29h49a82č17e29k 5321552883

Havel z titulu své funkce to NIKDY nemohl chválit, protože to není v pravomoci prezidenta. Myslím, že lžete a vědomě urážíte, jenže byste to měl směrovat na Zemana - to se vám asi nehodí, co?Rv

Škoda, že tu nemáte fotku, zařadil bych jí do sbírky

+7/−3
13.9.2019 16:25

R58a44d67e78k 45W27o49l69o55s53z90c50z90u34k 4429618490654

Podle vás tedy Havel zásah v kosovu neschvaloval, tedy odmítal?????8-o

+1/0
13.9.2019 16:43

R31a61d80e53k 59W97o10l81o58s21z60c29z16u84k 4549698680904

X Oprava "v Srbsku"

0/0
13.9.2019 16:44
Foto

J35a92n 82H29o13r23n97í28k 6633337495777

R^

+5/0
13.9.2019 11:45

A58r57n73o66l81d 89L67i95č62k24a 7286465264670

A proč to ten Havel vůbec říkal?

+1/−18
13.9.2019 11:43
Foto

J21a44n 92H70o44r16n79í72k 6923577395377

Protože se ho na to ptali, tak jim odpověděl, jaký má na to názor.

+11/0
13.9.2019 11:47
Foto

P78a61v50e45l 10M80a27c35h71a81č70e57k 5201862863

Vy jste evidentně nepochopil, že to bylo interviwárium.

+4/0
13.9.2019 12:34

J78a33r39o39s68l10a65v 95N40á17p29r39s77t42e52k 6775106

To byla právě slabina pana Havla. On byl zvyklý číst projevy pro vybrané publikum v uzavřeném sále z papíru, popřípadě se k občanům své země obracet formou předtočeného a sestříhaného televizního či rozhlasového vystoupení.

Poskytnout krátký rozhovor novinářům, to bylo nad jeho síly.

+4/−19
13.9.2019 12:46

P73e33t59r 39B27u10r72i82a46n 4451496844728

Co vaše slovo, to lež jako vrata od hangáru.

+10/−1
13.9.2019 13:25
Foto

P20a10v86e94l 91M85a24c34h10a96č20e61k 5831492693

I vaše fotka by se mi hodila do sbírky.

+3/−1
13.9.2019 16:26

P72e97t94r 92P48o27k79o20r23n63ý 4282925212383

Proto měly jeho projevy hlavu a patu. ;-)

0/0
14.9.2019 10:38

R94a27d28e59k 90W31o56l29o76s55z57c84z24u58k 4979598410174

Slova "..nálety, bomby, ty nebyly vyvolány ze zištných zájmů. Jejich povaha je výlučně humanitární...", která otiskl jako první italský tisk a dnes jsou vydávána jako "nějaká desinterpretace", přesně odpovídají Havlovu tehdejšímu postoji. Myslím, že jej Havel pronesl v nějakém rozhlasovém projevu, nikoli v přímé souvislosti se schválením zásahu, ale až později při obhajování svého rozhodnutí.

Je velmi zvláštní, že že Havel a jeho obhájci bojují o jeho nepravdivost, ale nikdy nehledali skutečný zdroj této údajné desinterpetace a nepožadovali u zdroje uvedení na pravou míru. "Bojují" pouze proti těm, kdo tento výrok šíří v ČR.

+7/−11
13.9.2019 11:32

V48í87t42ě76z71s50l89a78v 71K81o16š83ť77á31l 9948414878

Tak si to přečtěte na wiki, když vám nestačí blog, Havel to nikdy neřekl.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Humanit%C3%A1rn%C3%AD_bombardov%C3%A1n%C3%AD

+7/0
13.9.2019 11:53

R68a24d43e64k 88W77o50l51o75s26z91c69z93u94k 4649648680604

Právě o tom píšu - chybí informace, že se kdokoli pokusil odhalit skutečného člověka, který tuto "desinformaci" vytvořil (ať už úmyslně, či chybou či autorskou parabolou). Je dobré se také podívat nejen na aktuální stav ale také na historický vývoj hesla na wikipedii.

Havel se nikdy neohradil proti tomu, co zveřenil LeMonde:

"Czech: Domnívám se, že během zásahu NATO na Kosovu existuje jeden činitel, o kterém nikdo nemůže pochybovat: nálety, bomby, nejsou vyvolány hmotným zájmem. Jejich povaha je výlučně humanitární:[4] to, co je zde ve hře, jsou principy, lidská práva, jimž je dána taková priorita, která překračuje i státní suverenitu. A to poskytuje útoku na Jugoslávskou federaci legitimitu i bez mandátu Spojených národů.''"

+3/−6
13.9.2019 12:05

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz