Úterý 31. března 2020, svátek má Kvido
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Úterý 31. března 2020 Kvido

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T64o67m70á85š 53M84a40r35e34k 1159128468976

Ale fuj. Tak snad všichni víme, kam se maturity dohrabaly - v podstatě na ně stačí úroveň vědomostí, která za mých mladých let, což je v dané souvislotsech před čtyřiceti járy, dostačovala tak k ukončení základní školy. Čili v danou chvíli je vcelku jedno, jestli maturity, což je mimochodem především rakouskouherská radůstka, jsou a nebo nejsou. A proč to je takto? Nebylo to za vlády, ve které byla Vaše strana koaličním partnerem, kdy se nalajnovalo financování za žáka či studenta, čili se školy staly ekonomicky závislými na tom, kolik učí lidí a každý navíc byl peníze navíc? Pak samozřejmě školy začaly samy tlačit na snižování nároků. A teze o tom, že maturita je to, co studenty nutí, aby se učili... Zase, kdyby vysoké školy nebyly závislé finančně na počtu studentů, tak by tím měřítkem bylo - světe div se - přijetí na vysokou školu. A tak dále, a tak dále. Maturita má smysl buď jako skutečně ostrá selektivní zkouška, nebo ji dejme naprosto každému, kdy nějak proleze střední školu. Vzhledem k tomu, kolik jste ve státní službě a v živnostenském zákoně nadělali postů, ke kterým je maturita potřebná, tak dokud neuděláte reformu tohoto, musíte nechat prolést v podstatě každého. Čest práci!

0/0
25.9.2019 22:10

Z59d65e88n43ě22k 22M28á39č57a43l68a 1333815459370

Dnešní maturanti mají znalosti, které stěží odpovídají těm, kteří se před r. 89 "jen" vyučili. Ale zato umí skvěle pracovat s Youtube a Facebookem.

+1/0
17.9.2019 13:45

M10a28r46i46e 53Š52í33p86k22o38v67á 5852742924957

Jednoznačný souhlas.

Piráti by se měli možná přejmenovat na Kašpárky. Tak jejich straničtí zástupci v médiích působí.

+5/0
16.9.2019 11:04

T38o45m29a48s 15V54r47l93i29k 8807285757164

Na druhe strane na mauritu dosahne vice piratu.

+2/−1
13.9.2019 21:53

M33i12l61a71n 49P12u35l15t67a65r 3924553368779

https://piratipracuji.cz/

0/0
13.9.2019 9:29

P76a14v54e35l 53S45e60n14d33l14e43r 5404825623336

Nakonec budu hrdý na to a všem dávat na obdiv, že jsem absolvoval střední průmyslovou školu v období od 1987-1991 a maturoval za 6. A to jsem maturoval z matematiky (měl jsem volbu mezi ruštinou a matematikou).

+2/0
13.9.2019 8:06

J27o64s34e75f 26P62r19o75c95h46á71z67k89a 3700795354925

Souhlas. Velký počet středoškoláků vede ke snižování úrovně a nelze se přizpůsobovat těm nejslabším. Bez motivace - maturity - to nikam nevede.

+4/0
12.9.2019 23:32

I78v75a69n 88M74i54n74á39ř 7542294787561

Snahy Pirátů - vycházející vstříct líným hlupákům u maturit - silně připomínají snahy polovzdělaných komunistů v padesátých letech, kteří chtěli kategoricky z české gramatiky odstranit "Y" a používat jednotné "I".

+10/0
12.9.2019 17:41

T37o19m29á72š 81T50a10t68í78č19e24k 5660382570888

Jakej pán, takovej krám. A pán jsou v tomto případě voliči. Takže naprosto není divu, že si dementi zvolí stranu pro dementy.

+12/−1
12.9.2019 13:16

V77o70j43t53ě78c49h 61S16t91r43n52a19d 4584461702435

Neznám vaši definici dementa, ale Piráti mají voliče hlavně mezi lidmi s maturitou a VŠ. (čerpám z analýzy Medianu)

+1/−1
12.9.2019 13:41

T40o28m67á37š 52T93a18t29í78č65e24k 5680602120608

No a? Dneska má maturitu titul každý dement. A tzv. Piráti ji chtějí zavést bez prokázání jakýchkoliv nabytých znalostí i pro naprosté dementy.

Promiň, v těchto letech je vysokoškolský diplom ponižující.

+9/−1
12.9.2019 13:46

T26o65m93á61š 83T85a35t77í87č57e22k 5800472960898

*maturitu či titul

+1/0
12.9.2019 13:47

V20o42j47t80ě36c19h 88S61t38r82n62a23d 4734221352915

Tak to jste nepochopil. Piráti chtějí uznávat "středoškolské vzdělání bez maturity", což naopak znamená, že požadavky pro maturitu bude možné zvýšit, aniž byste z tisíců studentů udělal lidi, co oficiálně mají jen základku.

A prosil bych tedy tu definici dementa.

+1/−1
12.9.2019 14:00

T55o88m81á35š 53T64a83t86í57č15e50k 5790782390238

Nejsem zde placený kantor. Nerozumíš česky? - It's your problem.

+1/0
12.9.2019 14:05
Foto

P69a32v88e55l 80D31v78o75ř51á36k 5149645774310

Tatíčku, a tys vyšel v páté třídě, nebo máš také maturitu? Takže - tvými slovy: " Dneska má maturitu titul každý dement." ;-D;-D;-D

+2/−5
12.9.2019 15:52

T71o60m64á61š 65T66a91t64í70č45e54k 5570592330318

Nevotravuj mě.

+2/0
12.9.2019 15:53

G67a19b81r98i69e91l90a 83K66o53b69l75í22ž40k98o49v10á 5164656846533

Asi volic piratu;-D

+1/0
12.9.2019 22:28

J84a28n 23R71á31ž 1159603534100

Aha, takže podle Pirátů bude možno i uznávat universitní vzdělání bez státnic a diplomu? Dobrý nápad v době, kdy maturitu dostávají mnozí žáci jen za ochotu chodit do školy a na něterých universitách diplom dostávají studenti, kteří ani neví, kde jsou v jejich alma mater posluchárny.;-D

To je opravdu progresivní cesta k vyšší vzdělanosti.

PS. Opravdu některé veřejné projevy Pirátů, mohou vzbudit vážné pochybnosti o jejich schopnosti přijímat a logicky vyhodnocovat přijaté informace, což ukazuje na projevy počínající demence.

+5/0
15.9.2019 15:40

M33i70c55h54a83l 27J31u65ř18e38k 3807768971173

Pane Zdechovský, jak s Vámi většinou souhlasím, tak tentokrát jste podle mne stoupl hodně vedle. Interpretovat nějaké tvrzení dost odlišně od pravdy (bodové hodnocení vs. zrušení maturit) a následně tuhle interpretaci cupovat na kusy se hodí typově spíš na jiné blogy.

Psalo vám to tu už více lidí a už z reakcí musíte vidět že tentokrát s vámi často nesouhlasí lidé nějak argumentující a naopak souhlasí lidé vyjadřující se většinou jen "tupými výkřiky" o fetkách, ultralevici atd. Myslím, že by si váš článek zasloužil znovupřečtení a zvážení pirátského návrhu a případně doplnění a omluvu za zkratkovitost. Věřím že vy toho jste narozdíl od jiných "osobností" schopen. Ne všechno s čím přijde jiná politická strana musí být nutně špatně.

Já pirátský návrh chápu naopak jako docela zajímavou cestu ke zvýšení kvality a vypovídající hodnoty maturit (zvlášť v kombinaci s celostátní stejnou úrovní). Tedy přechod z hodnocení "udělal x neudělal" na "získal 3 x získal 20 bodů". Pak si vysoká škola / budoucí zaměstnavatel může snadno nastavit vlastní kritéria podle toho co je pro ně důležité.

Naopak pirátský návrh může lépe odfiltrovat žáky, kteří jak říkáte "nějak prolezli až prochlastali 4 roky docházky". Pokud je totiž škola nechala 4 roky "prolézat" a nevyhodila je, tak je vysoce pravděpodobné, že je nechá "prolézt" i přes maturitu - i když třeba na druhý pokus. Nakonec třeba se čtyřkami "ze soucitu". Na známky se už ale potom většinou nikdo neptá. Prostě tu maturitu mají. Větší váha je dnes na "má x nemá" než na "má jedničky x má čtyřky". V okamžiku kdy odpadne možnost "nemá", tak může získat samotné hodnocení daleko větší váhu.

Také by tento systém daleko více vyhovoval jednostranně zaměřeným lidem a mohli by školu ukončit třeba i s "nulovým" hodnocením z oblasti, které se následně nebudou vůbec věnovat i když budou dobří v něčem jiném.

+1/−4
12.9.2019 11:22
Foto

J94a90n 78V34l71a95d54y51k93a 2472768813904

Pana Zdechovskeho tady občas čtu a budiž mu ke cti, že v diskuzi odpovídá, myslím si, že je i schopen přiznat chybu...

0/0
12.9.2019 11:38

M67i36c47h86a39l 40J65u30ř97e29k 3677558801273

Já ho také občas čtu a kdyby podobný blog napsal někdo jiný, tak bych na něj asi ani neklikl. Ale čekal jsem něco jiného - klidně nesouhlas + nějaké rozumné zdůvodnění. Agresivní nadpis bych asi prominul - něčím se upoutat musí. Ale napsat že Piráti chtějí maturitu zrušit a pak je za to deptat mi nepřijde ok.

0/0
12.9.2019 13:00

J43a96n 36R14i76c86h20t28e80r 5522792873565

Přesně tak. Něco podobného už jsem psal dřív - jde zkrátka o to, aby i bez maturity byly studentům nějakým způsobem ty čtyři roky studia uznány.

Osobně bych navrhoval podřadit je spíše pod klasické "středoškolské bez maturity", což by bylo nejjednodušší, ale těch cest může být víc.

Vývody pana Zdechovského z toho rozhovoru jsou ovšem přinejmenším zavádějící.

0/0
16.9.2019 9:21

P54e80t76r 18T77e11n36k62r39a70t 9511508464412

Co bude středoškolské vzdělání? Na vysokou ho bez maturity nevezmou, tak si asi založí nějakou neziskovku.

0/0
19.9.2019 1:03

A85l95e70x 21G77r89e77g20o53r 9664432102949

Ale i dneska mohl vysoké školy nastavit svá pravidla a vybírat přednostně studenty podle toho za kolik udělali onu maturitu.

Naopak si myslím

Vlastně jednotné maturity nebyly ani za komunistů, tak nechápu tu hysterii. Co ale bylo úplně základní byla jejich úroveň. Ta dnešní maturanty převyšovala naprosto spolehlivě téměř všechny,abych některým nekřivdil.

Problém je přeci ve struktuře školství,jeho primárním financování na hlavu a nikoliv na úspěšnost.

0/0
16.9.2019 12:22

T79o49m54á94š 16G50ü82r20t49l30e21r 3887545548638

Bez nějakého odkazu a citací je tohle samá lež a autorova fantazie. A to se zdejší fanklub o nějaké odkazy snažil... Ale zatím marně, pokud je tedy člověk schopen porozumět obsahu textu.

+1/−8
12.9.2019 9:02

O84n62d40ř54e33j 31Š20r40u12b96a77ř 1435361195736

ono se na to da divat dvema zpusoby

1. bez nejakeho limitu na projiti maturitou budou vznikat fachidioti (terminus technikus pro jednostranne zamereneho cloveka, ktery je v ostatnich oblastech nepouzitelny)

2. diky limitu na projiti maturitou muze spolecnost ztratit potrebne jednostranne zamerene odborniky

+1/0
12.9.2019 8:08

F15i55l22i83p 74V45r98a62c30o46v74s59k31ý 8320457231160

Ano, karma...R^

+8/0
12.9.2019 7:22

J81i79ř68í 49Ř55e28z44n63í13k 4532142763225

Matematika učí tomu nejdůležitějšímu, abstraktnímu myšlení.

+7/0
12.9.2019 7:17

T46o22m49á97š 50T30a61t48í62č76e34k 5860552590198

Královna věd. Současný svět je bez její aplikace naprosto nepředstavitelný, a to od dob stavění pyramid. Ovšem už i ti lovci v době kamenné uměli počítat - není to náhoda, že čísla patří ve všech jazycích k těm nejstarším slovům.

+6/0
12.9.2019 13:22

Z79d61e63n37ě19k 36B92e17r64á98n93e49k 2208415556572

Soudruzi Piráti jsou podobně nebezpeční jako komunisté a nebo křesťané.Nechápu jak je může dnes někdo volit!

+9/−1
12.9.2019 0:27
Foto

M53a34r63i23á19n 82K46y71r84a64l 1435274914254

Nechápu, jak může kdokoli kohokoli volit. Všichni do jednoho jsou v něčem problematičtí. Každý v něčem jiném.

Takže celé volby jsou o tom, zvolit menší zlo. To se třeba s aktuální vládou vůbec nepovedlo. Jen kecají a rozhazují, ale nic užitečného nedělají.

+1/−4
12.9.2019 9:19

T68o72m83á54š 33T90a49t48í12č83e52k 5140832970568

Jóó, to je řeč demogratů: volím menší zlo. Defekuji ti na to, nevol zlo žádné a volby ber - jako každý rozumný člověk - jako hlavní představení souboru kašpárkovskýho divadýlka Demokracie. Menší zlo si nech doma v kuchyni, obýváku a ložnici.

0/0
12.9.2019 13:26
Foto

M80a50r17i17á29n 79K62y90r46a98l 1955244914514

Jenže já tam chci mít svoje kašpárky. Né ty tvoje ;-)

0/0
12.9.2019 18:12

T25o49m40á31š 64T65a17t63í17č15e31k 5790692150978

Jaký moje? 8-o Já na kašpárkovský divadýlko nechodím.

+1/0
12.9.2019 18:18

M48i25c14h24a35l 19J71u44ř16e80k 3477548361763

Děkujeme za hodnotný a podnětný příspěvek do diskuze. Víc než o zmíněných, ale vypovídá spíše o vás.

0/0
12.9.2019 11:43

P57e95t57r 89S75o87u44r67e34k 7262841982521

Hmmm. Povinná maturita z matiky je blbost. Jsou prostě děti, co mají na matiku buňky a děti, co ne. Dodnes si pamatuji na matikáře na střední, co speciálně měl tendenci se vyžívat v tom, že potápěl holky, které byly na matiku slabší a že jich bylo... Mno on je pak topil i v IT a dost často na věcech, které udělaly i správně ale on měl nějakej mindrák. Nepřekvapilo mne, když pak vstoupil do buňky KSČM v Turnově...

Nějak mi přijde, že se snažíte z „něčeho“ uplést bič, příště zkuste být věcnější a že zrovna u pirátů se dá kritizovat věcí...

+2/−3
11.9.2019 23:08

Z21d74e40n21ě75k 93W96e75r75n47h39a66r65t 6527145342508

No a když někdo nemá buňky na jazyky, tak se mu zruší maturita z jazyků? A když nemá buňky na jazyky ani na matematiku, bude maturovat jen z tělocviku? To je přece nesmysl. Maturita je doklad o tom, že ten člověk něco umí, že je možné se spoléhat na jeho znalosti a dovednosti, že je prokázal u nějaké standardní zkoušky. Pokud na to nemá buňky, aby tu zkoušku složil, tak nemůže mít maturitu. Na tom není nic špatného, i jako třeba řemeslník může být úspěšný a nezřídka si šikovný člověk vydělá víc, než ten formálně vzdělaný.

+21/0
11.9.2019 23:52

O26n20d80ř86e59j 18Š72r88u92b26a63ř 1795891875396

blbe je, ze maturita je podminkou nasledneho studia, prestoze je mozne, ze nektere z predmetu maturity v tom studiu vubec neuplatni (nebo jen malo)

+1/0
12.9.2019 8:14

Z36d66e60n68ě74k 69W70e60r39n11h81a58r28t 6327195442398

Maturita je hlavně doklad jakési všeobecné úrovně toho člověka. Když někdo má maturitu, předpokládá se, že samostatně zvládne základní úkony ve vlastním a cizím jazyce, dokáže trochu mluvit, něco si samostatně nastudovat, napsat text bez hrubek a podobně. A nemám problém s tím, aby se mezi takové základní dovednosti zařadily i základy matematiky.

+6/0
12.9.2019 8:37

O43n83d98ř74e28j 64Š61r65u67b31a82ř 1765421955846

s tim nepolemizuji, polemizuji s tim, ze diky povinosti mit maturitu pro nasledujici studium muze spolecnost prijit o jednostranne zamerene genie

0/0
12.9.2019 8:46

Z58d98e40n98ě91k 45W58e79r55n58h51a85r76t 6597545662838

No, to sice teoreticky může, ale pochybuji, že by to bylo nějak významné. Když je někdo supergeniální matematik, který je natolik pohroužený do svého světa, že nezvládne maturitu z češtiny, jistě už na sebe dávno před maturitou upozornil a jeho kariéra se ubírá úplně jinými stezkami. Ale to je jeden za generaci...

+2/0
12.9.2019 8:54

M81i34c45h15a88l 64J18u11ř98e12k 3167478871823

Ok, tak nemusí to být "supergeniální matematik", stačí třeba "velmi dobrý elektrikář", "hodně dobrý programátor" atd. Ale třeba úplně bez buněk na nějakou jinou oblast. Proč takovému člověku nedat hodnocení, které vypovídá o jeho kvalitách víc než jedno velké "ano x ne"?

btw: "supergeniální matematik" nakonec zřejmě maturitu z češtiny udělá - systém se prostě někde trochu ošidí. Ale pak se samozřejmě ta vypovídající hodnota maturity taky snižuje.

0/0
12.9.2019 11:41

A95l15e95x 98G28r91e20g52o93r 9834132532259

Tak ano i ne. Proč bude potřebovat strojař speciálně maturovat z matematiky, když musí odmaturovat z odborných předmětů,kde je matematika jejich nedílnou součástí? Proč musí maturovat z matematiky zdravotní sestra, když ji nikdy podle všeho nebude potřebovat ale zase maturuje z jiných odborných předmětů? Asi je třeba rozlišit jasně typy škol a teprve v jejich dělení určit úroveň maturity pro dané obory a školy tak aby splňovaly jistou náročnost.

Na komunistech toho moc dobrého nebylo ale edukační systém byl nastaven dobře a nebyl důvod jej nijak zásadně měnit.

0/0
16.9.2019 12:31

P75e78t83r 16S23o64u98r94e18k 7592791692441

A tady někdo něco ruší? Pouze chtějí nechat stávající stav, aby si studenti rozhodli, jestli jazyk nebo matika...

Osobně vůbec nechápu, proč vznikla státní maturita... Maximálně jako nějaký tunel?

https://www.televizeseznam.cz/video/adost/velka-maturitni-loupez-nebo-zajisteni-bezpecnosti-51380380

0/−1
12.9.2019 16:19

O31n96d92ř42e51j 42Š66r74u55b80a80ř 1595351735726

ja nemam bunky na cestinu a maturitu jsem udelat musel

0/0
12.9.2019 8:09

P39e40t60r 11S45o48u41r32e24k 7952921822881

A cítíte ten rozdíl mezi matikou a češtinou? Češtinu se nabiflujete, u matiky Vám je k prdu, že znáte vzorečky, když nedáte dokupy postup...

0/0
12.9.2019 16:20

M87i86c54h26a39l 83J70u22ř58e60k 3417708851493

Naopak, povinná maturita z matematiky s jednotnou úrovní, spojená s pirátským návrhem by dávala podle mne smysl veliký. Schopnosti prokazované v matematice vypovídají i o způsobu analytického myšlení atd. A že na matematiku někdo nemá buňky? Tak by měl bodů málo nebo v extrému nulu. Pokud ty schopnosti v dalším studiu / zaměstnání nebude potřebovat, tak se to může jednoduše ignorovat. Vypovídající hodnota maturity by se ale výrazně zvýšila.

0/−2
12.9.2019 11:54

P30e97t13r 55V87l89a35s64a76t97i77k 5343950883747

Je zajimavé polemizovat z něčím, co v návrhu pirátů vůbec není ;-D Asi spoléháte na to, že čtenáři prostě uvěří vaší interpretaci (která je záměrně úplně mimo) a tupě kliknou karmu. A máte recht, vyšlo to ;-D;-D;-D

+3/−6
11.9.2019 22:22
Foto

J77a45n 58V58l77a86d67y35k64a 2302518133594

Řekl bych, že jsme každý ten návrh pochopili trochu jinak... Ale k vašemu blogu... Mohl bych napsat reakci na Váš blog, o tom, že tvrdíte jak se všichni studenti k maturitě jen propijeji, nikde žádný cílevědomý mladý člověk, ale jen spousta pubertálních frustratu, kteří se vysmívají s lahvacem v ruce těm tupým automechanikum, zedníkům a dalším nikam z učňáku.... Nebo jsem to snad jen špatně pochopil? Nevidím nic špatného na modelu, kde se maturuje a místo známek jsou body a vysoké školy se pak těmi body řídí při výběru studentů... Tenhle americký model mi přijde celkem dobrý...

+4/−4
11.9.2019 21:01

M79i78r28o40s58l97a20v 34C21h49m15e92l62í32k 9209550480

Pana Zdechovského opravdu nemusím, ale dnes mu dávám karmu...Opravdu nechápu jaké pozitiva by to mělo přinést. Ano, ač technolog tak potřebuji z matiky nejvíce trojčlenku a vzorečky základních geometrických tvarů.. To ovšem neznamená, že by matika neměla být maturitní. Její přesah do dalších předmětů lidské činnosti je neoddiskutovatelný. Kvalita maturit je krásně viditelná ve filmech první republiky a porevolučních "rodinek".... Degradace maturit je polistopadové špatné znamení....

+11/−1
11.9.2019 20:56

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz