Pátek 17. ledna 2020, svátek má Drahoslav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pátek 17. ledna 2020 Drahoslav

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62i25ř45í 65K70u16č26e31r18a 5138831714636

Stát si přeje, aby se zaměstnanci řádně najedli, nařizuje to zaměstnavateli zákonem a dává slevu na dani na příspěvek, kde je nutné prokázat, že jde skutečně na nákup potravin. Takže zaměstnavatel buď dotuje vlastní jídelnu, cizí jídelnu, nebo poskytne stravenky (za které se dají nakoupit pouze potraviny). Když dáte tyto peníze přímo zaměstnanci (už je jedno jakým způsobem), výše uvedené neprokážete a zájem státu se nemůže uskutečnit. Když se zakáží stravenky a dají lidem peníze, tak zrušíte podnikání několika málo společnostem, které se dají snadno kontrolovat a otevřete nabídku na internetu formou stravovacích slevomatů, tedy ráj pro podvodníky, nejistotu pro zaměstnance i restaurace. Razantně se sníží stravování v restauracích, které další ránu už neunesou. No jo v hospodě se moc kecá o politice, lepší bude koupit chleba domů a žvýkat ho doma u televize s cenzurovanými pořady.

0/0
20.8.2019 12:01

P25e11t42r 74B74u29r96i47a59n 4361216784258

Stát si přeje, aby se zaměstnanci řádně najedli, nařizuje to zaměstnavateli zákonem ...

Obávám se, že tato formulace je kravina. ZP dokonce ani neukládá zaměstnavateli zajistit svým zaměstnancům jídlo, pouze přestávku na jídlo. Stravenka je potom náhrada právě za to, že se "nenajedli" a je to dobrovolný bonus zaměstnavatele, nikoliv státu. Tomu je to šumák.

+1/0
20.8.2019 16:00

J45i62ř12í 71K85u15č67e64r26a 5658101964816

Asi takhle mluví ZP:

HLAVA III

Stravování zaměstnanců

§ 236

(1) Zaměstnavatel je povinen umožnit zaměstnancům ve všech směnách stravování; tuto povinnost nemá vůči zaměstnancům vyslaným na pracovní cestu. (Zde dle se jiného paragrafu vyplácí náhrada, nebo zajistí strava)

(2) Bylo-li to dohodnuto v kolektivní smlouvě nebo stanoveno ve vnitřním předpisu, poskytuje se zaměstnancům stravování; zároveň mohou být dohodnuty nebo stanoveny další podmínky pro vznik práva na toto stravování a výše finančního příspěvku zaměstnavatele, jakož i bližší vymezení okruhu zaměstnanců, kterým se stravování poskytuje, organizace stravování, způsob jeho provádění a financování zaměstnavatelem, nejsou-li tyto záležitosti upraveny pro určený okruh zaměstnavatelů zvláštním právním předpisem 75). Tím nejsou dotčeny daňové předpisy.

Stát si prostě přeje pro zaměstnance řádné stravování a není mu to šumák, to je snad pozitivní, ne. V prvním odstavci je zaměstnavatel povinen a ve druhém se mluví i o právu na stravování. Jak si to dohodnou v kolektivní smlouvě je už jejich věc, kolik zaměstnavatel přispěje je státu skutečně šumák, jenže z daní se dá odečíst pouze 55% nákladů.

0/0
22.8.2019 8:07

P96e42t58r 28B29u18r39i16a74n 4571616234568

Píšete to stejné co já, jenže si myslíte, že to znamená opaj.

V prvním odstavci se mluví o umožnění stravování, což jsou dnes už rozšířené kuchyňky na všech pracovištích a ve druhém o "Bylo-li to dohodnuto", " mohou být dohodnuty", " pro vznik práva". Tedy to co tvrdím já, zaměstnavatel není povinen zajistit jídlo.

Stravenka se vydává až ZPĚTNĚ jako náhrada za směny, kdy nebyla otevřená kantýna ani jídelna. Pokud někdo dostane něco zpětně neznamená to, že se v reálném čase najedl, ale naopak.

-----------

Právní úprava v zákoníku práce neukládá zaměstnavateli povinnost zajistit zaměstnancům teplou stravu. Zaměstnavatel je dle zákoníku práce (§ 236 odst. 1) povinen umožnit zaměstnancům ve všech směnách stravování. Umožnit zaměstnancům stravování neznamená, že zaměstnavatel musí stravu zajistit. Umožnění stravování je možnost vzdálit se z pracoviště v době pracovní přestávky a najíst se v dosahu nějakého stravovacího zařízení, nebo vytvořit svačinové koutky, nějaký prostor, kde si zaměstnanec může sníst své jídlo. Zákoník práce nepřiznává zaměstnanci žádný zákonný nárok na poskytnutí stravy ze strany zaměstnavatele ani na příspěvek na stravování.

http://www.suip.cz/otazky-a-odpovedi/pracovnepravni-vztahy/pece-o-zamestnance/stravovani-zamestnancu

+1/0
22.8.2019 17:07

J11i20ř18í 12K87u33č86e54r70a 5638291464276

Točíme se dokola, o povinnosti zajistit stravu jsem nepsal, jen o tom, že si stát přeje, aby se zaměstnanci řádně stravovali, k tomu jim zákonem dává prostor a daňovými úlevami zase přispívá na financování. Prostě podmínky pro to, aby to vyhovovalo všem a přesně je to cíleno na to stravování. Jakmile příspěvek přidáte do výplaty, nebude daňová úleva (nikdo zatím neřekl, že by to bylo možné), ale hlavně stát by rezignoval na dosavadní snahu o to řádné stravování. Chápu, že asociál a velkopodnikatel má potřeby zaměstnanců v paži a jde jen o to ušetřit státní (agroholdingové) pokladně nějakou tu miliardu pro přerozdělení na dotace.

0/−1
26.8.2019 9:20

P78e13t97r 98B44u42r77i91a31n 4631876414168

Stačilo by v daňovém přiznání pro zaměstnance (§6 - Příjmy ze závislé činnosti) dát něco jako "Výdaje související s výkonem závislé činnosti", které by byly vyňaty ze základu pro daň a pojistné. Nejde totiž jen o stravenky. I člověk s půlkou mozku musí uznat, že když jezdím do práce, mám vyšší náklady nejen na stravování, ale i na dopravu a oděv,

Zdroj: https://hink.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=724983

----------

Pane autore, ale tohle tam je už celé roky. Jmenuje se to Sleva na poplatníka, činí 2070kč a zavedl ji tuším Kalousek spolu s rovnou daní. Sleva je záporná, tzn. že i když marodíte přesto vám nabíhá a projeví se na konci roku jako přeplatek na dani.

A jinak nechápu vaše prohlášení v perexu, že Babiš leží v žaludku všem, kteří si zvykli, že legislativní iniciativy dosud sloužily k odklánění státních peněz do soukromých rukou. Jednak Babiš nic z toho co jste vyjmenoval nejenže nezrušil, ani neosekal, ale mnohdy ještě navýšil a potom jak můžete výnos z byznysu nazývat odkláněním státních peněz? To jsem fakt nepobral. Jaké peníze a kam se odklánějí a jak má stát zajistit něco, co potřebuje, ale sám to není schopen provozovat, bez externích firem? A potom většinu z toho zavedla, anebo prosadila ČSSD (někdy i ruku v ruce s ANO) a ta je Babišovým koaličním partnerem, takže to ležení v žaludku fakt neee.

A poslední věc. Ony stravenky původně vznikly jako dorovnání výhod noční a odpolední směně místo dotovaného oběda pro ranní směnu a vydupaly si je odbory.

+3/0
20.8.2019 11:35
Foto

J70a15n 49H58i38n14k 2577555234767

Nepodezřívám nikoho, že by o slevě na poplatníka nevěděl. Tu však dostane i osoba s příjmy pouze z nájemného a dividend. Nevyjádřuje však vyšší náklady zaměstnance, který se nemůže stravovat doma, stejně jako jiná nepohodlí spojená se závislou činností. Odbory hájí stravenky, protože je to jedna ze zbytečností, o kterou mohou bojovat jaksi se zaměstnavatelem. Kdyby byla paušální úleva pro všechny, musely by si vymyslet něco jiného.

0/0
20.8.2019 13:06

P78e39t81r 12B39u35r17i75a22n 4291446634788

Takže vy v podstatě nepožadujete úlevu na dani na náklady spojené se zaměstnáním, protože ta už tam je dávno, ale další spešn úlevu výhradně pro zaměstnance, hlavně aby ji neměli paraziti pronajímatelé a rentiéři. Jinak si nedovedu vaše vysvětlení vyložit. Píšete: ano, sice ta sleva tam pro zaměstnance je, ale protože na ni právo i jiní, tak to není ono a požaduji ještě další. Jako nic jiného než proletářská závist mě nenapadá.

A o jakých vyšších nákladech na stravování zaměstnance to mluvíte? Pokud se stravuje v jídelně, má dotovaný oběd. Pokud je jídelna zavřená, nebo tam není vůbec, může si donést oběd z domů, drtivá většina zaměstnání nabízí plně vybavené kuchyňky a pokud je na cestách, náleží mu cesťák, který ty náklady kompenzuje.

Vy požadujete další úlevy pro zaměstnance, ale popravdě nevím na co a z jakého titulu.

A znova vám opakuji, stravenka nemá primárně sloužit k tomu, aby se zaměstnanec v tu chvíli najedl, ale jako kompenzace za to, že se právě v tu chvíli nemůže najíst z dotovaného oběda, jako jiní jeho kolegové. A to proto, že jídelna je zavřená (např. u sobotní směny), anebo je dělňas zrovna na cestách mimo firmu.

+1/0
20.8.2019 14:33
Foto

J55a30n 70H81i30n48k 2457985584797

Já nevím, jestli má smysl s vámi diskutovat. Když mluvím o daňové úlevě pro zaměstnance, tak tím myslím daňovou úlevu pro zaměstnance. Ano, aby ji neměli pronajímatelé a rentiéři, protože ti nemají žádné náklady spojené se závislou krutě zdaněnou činností. Ne nějakou blbou slevu na poplatníka pro všechny. Každý druh příjmu má svůj způsob zdanění, možnost nějakého uplatnění nákladů apod. Jen zaměstnanci nemají nic. Krvavé odvody bez možnosti odvolání. Jestli si krátíte psaním diskusí dlouhou chvíli a jste zajištěn nějakými bezpracnými příjmy, je to vaše věc. Já taky nejsem zaměstnanec a pracuju, protože mě to baví, i když bych už nemusel. Ale nejsem tak zatížen pýchou, abych si myslel, že za svou životní úroveň zaměstnancům nevděčím. Nevím, co jste za člověka, že je vám kromě pýchy i závist tak blízký cit, že si nedovedete se představit život nez ní a myslíte si, že se umíte vžít se do psychiky ostatních. Já v té kauze stravenek a dalších legislativních paskvilů vnímám jen nespravedlnost. Jestli má stát aspoň trochu zatraktivnit postavení zaměstnance, tak má nasměrovat úlevu přímo zaměstnancům. Aby to nebylo na vůli zaměstnavatele, jestli jim dá stravenky, příspěvek na dovolenou, flexipasy apod. Ať jim dá benefit zákon.

0/−1
20.8.2019 16:25

P86e87t73r 55B52u84r66i65a68n 4651956844588

Když mluvím o daňové úlevě pro zaměstnance, tak tím myslím daňovou úlevu pro zaměstnance. Každý druh příjmu má svůj způsob zdanění, možnost nějakého uplatnění nákladů apod. Jen zaměstnanci nemají nic.

------------

Ta už existuje v podobě slevy na poplatníka. Je to daňová úleva pro zaměstnance, další je sleva na dítě a třeba i placená dovolená a 100% placené svátky, na což OSVČ nemají vůbec nárok. Odpočet nákladů za práci zaměstnance existuje také a uplatňuje je zaměstnavatel. Zaměstnanec žádné náklady nemá, tedy je nemá co právo uplatňovat do slevy. Po něm se jen chce, aby se jakkoliv dopravil do práce, vše ostatní už mu zajišťuje a hradí zaměstnavatel. A na tu cestu má onu slevu na dani. Pořád nechápu, proč by měl mít nějaké další benefity, slevy a příspěvky na cokoliv. Můžete můj názor nazývat klidně pýchou i závistí, já vaše levičácké skuhrání taky považuji za bolševické manýry. Slevu nepovažujete za slevu, pokud na ni mají nárok současně i rentiéři a pronajímatelé. Tohle je proletářská nenávist v přímém přenosu.

A abych ukojil váš hlad po informacích o mé osobě: jsem celý život dělník. Začínal jsem za komunistů s maturitou v cihelně, protože jsem měl špatný kádrový posudek. Za svůj život jsem dělal desítky prací (měl jsem vždycky k HPP i VPP+ brigády) a z 80% šlo vždy o manuální práci. Přesto nepodléhám levičácké hysterii o tom, že fabrikant je vždy vykořisťovatel a dělník jeho oběť. Naopak si zaměstnavatelů vážím za to co vytvořili pro jiné. Nevím kolik jste toho manuálně odpracoval po fabrikách vy, ale tipuji že minimum, vzhledem k tomu, že jste naprosto odtržen od reality.

+1/0
21.8.2019 12:16
Foto

J59a13n 72H22i12n94k 2917305234747

Já uznávám slevu i pro rentiéry, měla by odpovídat existenčnímu minimu. Ale nevím, proč mě osočujete z bolševických manýrů, když vy sám jste dělník a já mám prostě ten odlišný názor, že existenční minimum pro pracujícího by mělo být vyšší než pro nepracujího.

0/0
21.8.2019 14:43

P34e11t35r 52B94u55r69i90a36n 4291596934248

Protože neuznáváte slevu pokud na ni má nárok i rentiér a pronajímatel a protože požadujete další a další bonusy a slevy pro zaměstnance jen z toho titulu, že jsou proletariát. Existenční minimum pro pracujícího a jinak příjmového neexistuje. Pro ně platí hranice hmotné nouze. Existenční minimum pobírají jen bezďáci, kteří nespolupracují s ÚP.

A ještě k těm bonusům, zaměstnanci pobírají zdarma náhradu za 4 týdny dovolené + nějakých 6-10 dnů svátků. To je náhrada za, řekněme 35 pracovních dnů. Při výdělku 1000kč je to 35 000kč zdarma, tedy cca 3000kč měsíčně. To se vám nezdá jako dostatečný bonus?

0/0
22.8.2019 7:53
Foto

J64a79n 63H89i54n62k 2757975824707

Nezdá, protože vše je zdaněno a zpojistněno. Lidé se raději válejí na dávkách a zaměstnavatelé raději využijí Švarc-systém. Zaměstnanecký poměr musí být atraktivnější pro obě strany, a tím zdaněné bonusy nejsou. Můj článek byl jen o tom, že tento bonus je zbytečně komplikovaný, přináší strašně málo. Jestli se my dva nemůžeme shodnou vůbec na tom, jestli nějak snížit zdanění práce, jak se potom může shodnout 200 trotlů, kterým do toho krafají odbory a lobbisté?

0/0
22.8.2019 8:14

P70e21t77r 56B36u42r14i65a58n 4731226484538

Naše diskuze není o snížení zdanění práce, ale z vaší strany o dalších nařízených bonusech pro zaměstnance. S tím nesouhlasím.

0/0
22.8.2019 17:09

I26l41o71n19a 98E73r68n64e97s64t88o17v41á 7483149475660

Na dividendy se sleva na poplatníka NEvztahuje.

Na zdanění se vztahuje srážková daň, tzn. zdanění u zdroje.

0/0
21.8.2019 15:38
Foto

J46a76n 51H39i63n41k 2267985424587

Na dividendy ze zahraničí ano. Dle §8 až 10 lze odpočet využít.

0/0
21.8.2019 15:41

J32a63n 10U29r11b25á35n46e58k 9815524763339

"jde pouze o 23 Kč" Opravdu? Asi tak, jako šlo u dluhopisů o pouhou korunu? I kdyby ty stravenky pobíralo jen milion lidí, a i kdyby pracovních dní bylo za rok jen 200, jako že obého je určitě víc, máme to 23x200xmego = 4,6 miliardy ročně

Ale jinak samozřejmě souhlasím, že stravenky jsou účelová pakárna, a že by to šlo řešit mnohem elegantněji a snadněji přímou úpravou mezd. Apropos, my těch komplikací ve mzdách máme tak mnoho, že to vydá na miliony člověkohodin ročně jen kvůli nesmyslně zbytečné překomplikovanosti. To když jsem vyplňoval daňové přiznání USA, koukal jsem na něj s naprosto nevěřícným výrazem: jediný list papíru o velikosti zhruba A4, na který se vešla dokonce i tabulka sazeb, a to je vše. A přesto si daně umějí pohlídat lépe než my, nepotřebují na to sáhodlouhá růžová lejstra byť i pro nepodnikající fyzickou osobu.

0/0
20.8.2019 11:13
Foto

J23a16n 72H55i88n48k 2937935984287

Opravdu na jednu stravenku je to 23 Kč a z těch 4,6G ročně třetinu zchlamstne soukromý byznys. A o ztrátu tohoto byznysu jde.

0/0
20.8.2019 13:40

J91a36n 45U96r23b62á10n55e20k 9655254463119

No já reagoval na to slovo "pouze". Protože i v kauze těch dluhopisů to bylo "pouze o koruně", a ve výsledku konkrétní dobráci ušetřili na daních stovky milionů, a stát přišel o miliardy. Zde jsou to také miliardy na straně státu, na straně těch vydělávajících firem "pouhé" stovky milionů, zatímco u lidí "pouhé drobné", tisíce korun ušetřených na daních (vše ročně).

P.S. Jinými slovy kdyby mi někdo chtěl umožnit (či naopak sebrat) byznys s výdělky v řádu stovek milionů korun ročně, a to po dobu již desítek let, tak bych se ozýval hodně hlasitě.

0/0
20.8.2019 16:52

B97ě45l86a 91H16o11r55á64k23o69v52á 1388332909850

R^

0/0
20.8.2019 10:36

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz