Sobota 22. února 2020, svátek má Petr
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 22. února 2020 Petr

Diskuse

Akce Zet

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M94a98r55i19e 76T62o32m10š33í83č80k13o77v74á 4537865616426

Zapomněli jste tady napsat, že brigády se týkaly většinou objektů, které nám sloužily. Chodili jsme na ně do mateřské školky, školy, sportovní haly a kulturního domu. Nikdo nebyl tak naivní, aby si myslel, že si tímto zaručuje výhody, prostě bylo potřeba máknout, domluvila se parta a šlo se. Dělali jsme to pro sebe i pro naše děti, jak jsme si naivně mysleli, dnes vidíme kolik takto zbudovaných staveb skončilo v nezodpovědných rukou a staly se z nich ruiny.

To mě mrzí, ne to, že jsem si občas ve svém volnu trochu protáhla kostru, ono to nebylo jen o práci, co zábavy se užilo a písniček zazpívalo, při skleničce dobrého vínka. Při společném zájmu něco vybudovat, jsme dokázali navázat krásná přátelství.:-)

+2/0
19.8.2019 15:32

P90e27t74r 47B57u36r81i48a69n 4341906164908

Nezapomněl jsem to napsat, vyplývá to z textu.

Ano, dřeli jste na cizím zadáčo a na něčem, co byl povinen zajistit stát. Ale zase jste se u toho nasmáli. I stát, obec i nový vlastník se potom srdečně zasmáli. Takže všichni byli rozesmátí a spokojení. Ti co to zadarmo stavěli, ti co to pak prodali i ti, co to za hubičku získali.

0/0
19.8.2019 16:29
Foto

M54a60r87i59e 25T78o56m25š67í96č95k87o72v68á 4807815586396

Patřím k lidem, kteří se nenechají do ničeho nutit, proto jsem také nikdy nevstoupila do strany. Tedy brigády, kterých jsem se zúčastnila, po zralé úvaze, mě nikdy mrzet nebudou, protože byly potřebné v místě mého bydliště.

Rozhodně mému naturelu vyhovuje toto daleko více, jako nynější sbírky, sms a čísla kont, na která se má přispívat, ale my vůbec nevíme, zda tyto dary najdou toho správného adresáta.

+2/0
19.8.2019 17:06

P17e49t46r 96B28u43r57i51a29n 4371376924968

Dobrá tedy, však já taky netvrdím, že vás někdo nutil.

0/0
19.8.2019 17:18

J19i27ř91í 35J51u88r24č37á18k 9147270338297

Nečetl jsem celou diskuzi, takže nevím, jestli to tu už nepadlo, ale myslím, že se ve své úvaze zásadně mýlíte. Objekty, které byly vybudovány v akci Z byly ve vlastnictví státu nebo obcí, takže dle tehdejších poměrů, patřily opravdu "všem". I když se pak dostaly při privatizaci do soukromých rukou, nový majitel "nám" zaplatil a peníze pak šly do státního rozpočtu, takže také "všem". Za to, jak vypadala, nebo jak dopadla privatizace tohoto majetku opravdu nemohou komunisté, protože ti ve vládě nebyli a tu privatizaci opravdu nedělali. Tu udělali až vítězové Revoluce, z nichž samozřejmě mnozí komunisté byli také, kterých se jejich spolusoudruzi zbavili, nebo včas "pochopili, že to byla cesta špatným směrem". ;-D

Pokud samozřejmě nevěříte těm hnusným konspiračním teoriím, že celá revoluce byla hlavně o přesunu toho státního majetku do těch "správných rukou" a celou ji vlastně připravili také komunisti.;-D

+2/0
19.8.2019 9:12

P78e59t83r 67B10u66r20i93a82n 4661536564428

Jistě máte svým způsobem pravdu, tady je ovšem velmi relativní onen pojem "patřit všem", pokud je něco ve správě státu, nebo obce. Z teoretického hlediska to patří všem, tedy i vám, z praktického ani náhodou. Pokud nemáte na věci svůj akciový podíl, tedy poměrové právo vlastnictví, výnosu a rozhodování, potom vám to patří jen teoreticky.

Nicméně ve svém blogu uvádím reálný příklad s tím vybudovaným koupalištěm, jak si mnozí lidé představovali, že to patří těm, co ho budovali.

+1/0
19.8.2019 12:09

B53o12h73u58m29i86l 73V98a85n70ě80k 5422385912446

Pane Buriane,

zřejmě jsem žil v úplně jiném Československu.

Asi jsem byl podle vás hodně naivní, když jsem už jako žák základní školy pomáhal v rámci akce Z při budování parku, kteý je veřejně přístupný dodnes. A to zcela dobrovolně a nezištně. Později jsem zase dobrovolně pomáhal při výstavbě loděnice a jejich pozdějších úpravách a když je něco potřeba tak to dělám dodnes.To už nebylo zcela nezištné, protože zařízení loděnice jsem jako člen používal skoro šedesát let a používám ho dodnes.

Také mám zcela jinou zkušenost se vstupem na vysokou školu. Prostě jsem si jako voják v základní vojenské službě podal přihlášku Strojní fakultu ČVUT, kde jsem vyplnil své ůdaje a výsledky maturity z průmyslovky. Opravdu si nepamatuji, zda tam byla rubrika členství ve straně, ale zřejmě to nehrálo žádnou roli, protože jsem bez dalšího dostal oznámení, že jsem byl přijat i když jsem nebyl ani svazák, natož člen strany

+3/0
18.8.2019 21:44

A12n97t44o29n73í97n 64T96i67c61h36e70r82a 6136358593486

Máte můj obdiv kvůli své pracovitosti, obětavosti a nezištnosti. Nikdo vám ji nebere. To nic nemění na nízkých pohnutkách, z jakých byly akce Z zhusta organizované a jak byla (ne)účast na nich zneužívaná k šikaně a vydírání.

P.S.: už tady v diskuzi zaznělo, že když jste šikanu a kádrování při přihlášce na VŠ nezažil, neznamená to, že ji nezakusili jiní.

+2/0
18.8.2019 23:15

B78o19h45u22m63i58l 84V39a58n30ě91k 5882135342706

Pane Tichero,

zřejmě jste nepochopil moji reakci na paušální tvrzení autora blogu. Na rozdíl od něj netvrdím, že všichni měli stejnou zkušenost jako já. Jen z osobní zkušenosti konstatuji, že ta šikana a kádrování při přihlášce na VŠ se netýkala v daném roce všech a přitom jsem si vědom, že to mohlo být specifikum dané školy. Že se na strojárnu nehlásil několikanásobek její kapacity, takže mohli automaticky přijmout všechny s určitým minimálním výsledkem u maturity.

Abyste to zase nedisinterpretoval. Nepopírám existenci kádrování a šikany obecně, ale není možné to kategoricky paušalizovat. Z vlastní zkušenosti vím, že se nic nestalo. když jsem nechodil do prvomájových průvodů, nezúčastnil se voleb, nevstoupil do SSM,či odmítnul cvičit na Strahově při spartakiádě. Nebylo to žádné hrdinství. Každý měl možnost volby: nevstoupit do strany a nedivit se, že nedostal vedoucí místo, které podléhalo stranickému schválení, nebo si získavat ty "čárky, či bodíky" oportunistickým vstupem do systému.

Ale to, že stranická příslušnost ovlivňuje umístění na vedoucích místech platí dodnes, zejména u státních organizací.

Pane Tintěro,

vaše ironie není na místě. Nemyslím si, že jsem něčím vyjímečný. Jsem si jist, že obdobně jako já se na bázi dobrovolnosti chovalo a chová spousta lidí. To se týká třeba většiny "amatérských" sportovních klubů. Nejsem tak naivní, abych nevěděl, že se i tam vyskytují jedinci, kteří na nic nemáknou, ale většina to prostě udělá, protože je to potřeba. Ale tuto neznalost vám nevyčítám. Nemusíte být členem takového "obyčejného" klubu. Nebo můžete patřit mezi ty prachaté naboby, kteří očekávají a vyžadují plný servis, protože "na to mají"

+1/0
19.8.2019 11:13

A73n74t91o84n32í33n 82T44i88c14h15e96r91a 6266898943596

Nepodsouvejte mi ironii, která tam není. Myslel jsem to vážně. Děkuji.

A nemyslím si, že autor blogu paušalizuje.

+1/0
19.8.2019 13:02

P20e41t62r 29B56u31r47i49a58n 4891246764718

Nebo můžete patřit mezi ty prachaté naboby, kteří očekávají a vyžadují plný servis, protože "na to mají"

Na tom není nejenže nic špatného, ale většinou tito "nabobové" drží určitý sport, nebo zájmový okruh nad vodou i pro ty srdcaře z nemanic.

0/0
19.8.2019 13:52

P18e64t36r 64B95u17r21i50a37n 4241956734558

To zřejmě ano, žil jste jinde.

Naivní byli ti, kteří pracovali zdarma v akci Zet a domnívali se, že jim na vybudované vznikl nějaký automatický, snad vlastnický, nebo uživatelský nárok. Děkuji, že jste blog četl. Škoda jen, že jste ho zároveň i nepochopil.

0/0
19.8.2019 7:12

B17o57h60u91m22i67l 34V41a77n70ě71k 5512275532536

Pane Buriane,

obávám se, že naprosto ignorujete prostou skutečnost. Spousta lidí se těch akcí Zet zúčastnila a ani ve snu je nenapadlo, dělat si nějaký vlastnický nárok, třeba na ten park. Často mají jen dobrý pocit, že vzniklo něco smysluplného, třeba ten parčík, kde si mohou sednout, nebo vidí dnes vzrostlé stromy co kdysi sázeli.

A co se týče té loděnice, kterou jsem pomáhal před lety budovat a kde jako člen dodnes občas pomůžu při nějaké úpravě či údržbě. Nikdy mě nenapadlo, že jsem vlastníkem a dokonce jsem si vědom toho, co by mne za komančů nikdy nenapadlo, že jí nadřazená tělovýchovná jednota nyní klidně může prodat nás současné členy "vyrazit". Mohu jen doufat, že se tak nestane a že jí budu dál využívat spolu s dalšími generacemi

Pane Buriane,

obávám se, že se opravdu, ale opravdu hluboce mýlíte. Váš specifický postoj vyjádřený vaším blogem jsem velmi dobře pochopil.

+1/0
19.8.2019 11:34

P44e72t43r 67B66u26r94i50a70n 4361306824838

Vy zase ignorujete skutečnost, že když někdo píše o něčem co reálně existovalo, automaticky tím nemyslí, že to probíhalo všude a za všech okolností a navíc ještě úplně stejně. Nedá se opravdu napsat článek o něčem, kde v každé větě budou vsuvky typu: někteří z nich možná, jak kde, mnohdy někde, víceméně částečně a ve většině případů, někde i méně.

Dal jsem vám v blogu reálný příklad toho, jak si MNOZÍ lidé z TĚCH co se ČÁSTEČNĚ podíleli na stavbě onoho přírodního koupaliště mysleli, že jim VÍCEMÉNĚ patří a mají mít tedy vstup zdarma.

Srovnejte větu: za II. světové války byli vražděni civilisté. Všichni a všemi vojáky? Jak to, že to potom tedy někteří přežili?

0/0
19.8.2019 12:18

M19a81r27e66k 54T10r24i88z87u65l76j55a52k 8390406927647

R^R^R^ Napsal bych sem kouzelnou ruskou anekdotu na téma subotnik, ale nemůžu, protože to by zdejší "krasnyj ugolok" nerozchodil ;-D

+2/0
18.8.2019 12:19

P23e77t63r 66B15u64r80i37a17n 4391226174898

Napište, máte mé svolení :-)

+2/0
18.8.2019 12:27

M65a90r84e49k 32T94r53i14z95u27l38j64a56k 8160656217247

Ale zcela jistě budu "nahlášen" ;-D

+1/0
18.8.2019 13:23

P86e64t57r 15B23u52r28i27a13n 4271456384478

Tak použijte jinotaje, kryptogramy a alegorie...

+1/0
18.8.2019 13:48

M70a11r81e96k 10T85r69i12z17u44l49j59a27k 8590346117587

;-D No, to by zase členové krasnogo ugoloka nepobrali. Kdepak na ně s kryptogramy a alegoriemi!

No dobře, pak bych asi klíčové sloveso nahradil novotvarem "Kamasutrovat" ;-D;-D;-D

+1/0
18.8.2019 14:02

P57e24t26r 92B51u56r58i84a51n 4481666324288

Aha...už vím o jaký vtip jde...je to o tom, jak se Ivan nemohl účastnit společných subotniků, z rodinných důvodů...

+1/0
18.8.2019 15:14

M76a17r75e58k 56T36r82i58z15u79l50j21a79k 8290186547957

Schéma vtipu bude asi stejné. Zvířátka pořádají v lese subotnik, jenom zajíc chybí. Proto je za ním vyslána komise. Zajíc leží na zádech před svým doupětem, opaluje se, a vesele třepe nožkama. Ptají se ho, proč nejde na subotnik. "U menja seksualnyj děň". Komise moudře a humánně zváží zajícovy důvody a nechá jej na pokoji. Za týden se opakuje podobná situace a za další týden znovu. To už se ale jeden člen komise osmělí a zeptá se: "Što takoje u těbjá etot seksualnyj děň?"

"Ja kamasutruju vaš subotnik!"

0/0
18.8.2019 19:39

P91e93t25r 53B68u31r22i54a28n 4541326224578

Ano, ten jsem myslel.

0/0
19.8.2019 7:13

P46e13t78r 87L66a41n83g67e12r 6965285100522

Záměrně jdete na hranu a provokujete. Abyste mohl potom velmi nevybíravě napadat diskutující. Jediný váš cíl je vyprovokovat, hádat se a zasazovat zdařilé diskuzní fauly.

+2/−2
18.8.2019 12:03

P44e74t80r 71B36u50r39i55a55n 4721176744188

No vidíte, jak jste mne prokoukl.

+2/0
18.8.2019 12:28

I85v62a14n 38M81a59r45e57k 6424478422

Naprostý souhlas p.Langře. R^[>-]

+1/−1
18.8.2019 13:22

P91e62t76r 70B37u88r95i95a52n 4261856474738

Taky souhlasím. Ale že se jich tady na mé provokace nachytalo jako much na škraloup mlíka, že?

+2/0
18.8.2019 13:49

I55v27a81n 82M11a90r40e70k 6224588542

Ano, souhlas, jen s tím dodatkem, že zde nejvíce pěníte Vy. ;-D

0/0
18.8.2019 13:52

P31e63t73r 25B68u64r93i11a37n 4471796734738

Pravda, já jsem z toho tak vycukanej, že bych si nejraději hodil voprať. Hlavně z té vaší proletářské pravdy, kterou jste mě tak nekompromisně, i když spravedlivě, umlčeli.

+1/0
18.8.2019 13:56

I67v28a65n 75M21a31r90e98k 6254398812

S tou první větou se nedá než souhlasit. Máte pravdu. . . jako vždy. R^

+1/0
18.8.2019 15:40

P64e76t62r 55B51u16r70i78a13n 4311496724258

Děkuji.

0/0
19.8.2019 7:13

M80a36r87e31k 84Š20t35ě75t52k18a 4241828342643

S tím studiem, resp. přijetím na VŠ jste to trochu přehrál, sice ten správný kádrový posudek byl jistě plus, ale studovat se dalo i bez něho (vlastní angažovanosti, resp. rodiči ve straně apod. i ten drobný škraloup v podobě příbuzných na západě prošel).

+5/0
17.8.2019 23:47

P59e90t67r 55B15u33r91i59a90n 4111486594308

Tak buď jsem to přehnal já, nebo moje žena, která studovala střední ekonomickou se samýma a na vejšku se nedostala, prý pro velký zájem. A přesto se tam dostali bez problému prospěchově horší, ale za to politicky kovanější studenti, které osobně znala. Až po dvou odmítnutích a praxe v prac. procesu sebral její otec svou vkladní knížku, někam odjel a za měsíc byla přijata jako náhradnice na statistiku (o kterou sice vůbec nestála, ale byla to VŠ ekonomická).

Popište, kde udělala chybu, když podle vás se dalo studovat v poho.

+6/−1
18.8.2019 7:33
Foto

J76a11r70o51m28í54r 50P94e84t42ř68í24k 6154141159228

Vysvětlete mi tedy, jak se na prestižní lékařskou fakultu mohli za komunistů dostat pánové Šimek s Vodvářkou, jedni z největších komunistobijců zde na blogu?

+4/−3
18.8.2019 10:48

P68e47t71r 26B51u21r87i45a75n 4431486324308

To se optejte jich, já nejsu jejich Ovčáček, víme?

Ale vy mi vysvětlete, jak se na VŠ ekonomickou nemohla dostat moje žena studující střední ekonomickou se samými jedničkami od prváku až po maturitu. Kde soudruzi asi udělali chybu?

+3/0
18.8.2019 12:31
Foto

J44a85r82o34m88í57r 74P81e65t94ř37í83k 6684731579978

To je spíše otázka pro pány Šimka s Vodvářkou, jak je možné, že oni se jako superkomunistobijci na prestižní komunistickou školu dostali a Vaše žena ne.

Pan Vodvářka se ve svém blogu zmínil, že mu pomohly motlitby k panně Marii. Zřejmě mu to u komunistů zařídila, ale proč jí takto zkompromitoval kolaborací s komunisty, mi při jeho přesvědčení není jasné.

+2/0
18.8.2019 13:10

P40e10t29r 85B47u32r63i76a43n 4781646224348

Takže mou záhadu s nepřijatou premiantkou asi už nerozlouskneme, že? To zůstane utajeno asi jako to proč za komunistů, kdy jsme měli tak funkční družstva, fabriky a soběstačné zemědělství, stály mnohohlavé fronty na každej vuřt, konzervu, nebo kus flákoty. Jsou prostě temná místa socialismu, která při současném vědeckotechnickém poznání nejsme stále schopni rozluštit.

+2/0
18.8.2019 13:54
Foto

J75a84r15o27m73í49r 56P85e89t25ř55í40k 6404131519438

Proč Vaši ženu nepřijali na školu, to skutečně nerozlousknu.

Jak jsem již napsal, musíte se obrátit na pány Šimka s Vodvářkou, jak se dokázali dostat na komunistickou školu, která byla určitě prestižnější, než ekonomická. Já jen podotknu, že lékařskou fakultu za komunistů vystudovalo několik mých spolužáků, kteří neměli rodiče v KSČ.

Fronty na vuřty, konzervy či kus flákoty pamatuji v šedesátých letech. Ale v sedmdesátých a osmdesátých letech už ne.

+1/−1
18.8.2019 15:22

P41e81t46r 40B46u44r42i29a46n 4821226324158

Já jo, já je totiž musel vystát. Ostatně jako fronty na všechno.

O tom nepřijetí mé ženy na školu, tím jsem oponoval panu Štětkovi na jeho tvrzení, že studovat se v poho dalo. To je to vlákno, na které jste se napíchl. Takže příště, prosím, píchejte až tehdy, když budete vědět co a o čem to je. Dík.

(P.S. vyloženě o nutnosti členství v KSČ diskuze není, je o angažovanosti)

+1/0
18.8.2019 16:30
Foto

J89a20r92o61m56í88r 20P32e66t93ř34í10k 6224501849728

Pokud jste stál fronty na všechno, tak jste musel mládí prožít v padeátých letech.

Např. v osmdesátých letech se na vuřty, konzervy a kus flákoty již fronty nestály vůbec.

A ty problémy dostat se na školu, byly největší v první polovině sedmdesátých let u dětí reformních komunistů. Přesto syn mého spolupracovníka, který to dost odnesl, vystudoval jadernou fyziku.

Ono, to tehdy bylo hlavně v lidech, stejně jako dnes.

Ostatně, myslíte, že by ČT přijala reportéra, kdybych hlásal skutečná fakta a ne rusofobní a zemanofobní propagandu?

0/−3
18.8.2019 16:56

P55e17t29r 21B42u12r95i28a81n 4871416514848

Fronty jsem stál v 80. letech. Ještě dnes si to živě pamatuji a to i přes vaši horlivou masírku, že tomu tak určitě, ale určitě nebylo. Tady máte celou jednu stránku odkazů na ten bolševický zásobovací hnůj.

https://www.youtube.com/results?search_query=fronty+za+socialismu

To že někdo vystudoval neznamená, že jiný nemohl. A nebylo to v lidech, ale ve zhovadilosti komunistické diktatury.

Ano myslím, a to i navzdory vašim maniodepresím o spiknutí celého světa proti Rusku a Zemanovi.

+1/0
19.8.2019 7:30
Foto

Z80d90e37n33ě79k 98M15a62t77u83š23k41a 7218736865226

to víte, k stáru paměť selhává;-D

+3/0
18.8.2019 16:54
Foto

Z39d34e93n57ě56k 90M74a91t21u72š87k23a 7738796675576

víte pane Petříku, ono nebylo nemožné se dostat na vysněnou školu, ale pro mnohé to bylo neskutečně složité a nesmyslné.

Dcera mého známého vyšla devítku s vyznamenáním a chtěla na gympl. Problém, nebyla doporučena, přednost dostali její dva spolužáci, s podstatně horším prospěchem. Nakonec se tam dostala po druhém odvolání.

Gympl skončila s vyznamenáním, oni dva protěžovaní spolužáci skončili po prvním ročníku.

Na medicinu se opět dostala až na několikátý pokus, kdy mezitím pracovala v nemocnici jako pomocná síla.

I VŠ ukončila s červeným diplomem a je z ní dnes velice uznávaná lékařka.

Bylo skutečně zapotřebí tolika obstrukcí jenom proto, že její otec byl po 68 vyloučen z KSČ???

+3/0
18.8.2019 17:08
Foto

P67a46v85e13l 95D76v42o50ř79á20k 5769335154780

Podobně dopadly mé dvě sestřenice.

+1/0
18.8.2019 17:11
Foto

M30a37r18i16e 51T63o46m93š38í88č25k44o22v16á 4207905876976

Myslím, že samé jedničky nebyly samy od sebe vstupem na vysokou školu. Dělaly se přijímačky a tam už nešlo o to jak se umíte naučit, ale o to, jak vám to myslí. Tím se nechci dotknout vaší ženy, ale takové případy byly, jsou a budou, že někdo dokáže vydřít výborný prospěch, ale při dalších životních zkouškách neobstojí.

Dnes je situace poněkud jiná, počet vysokých škol, přibližně jako v Anglii, zaručuje zájemcům umístění na nich a i nekonečné jejich opakování, změny oborů, přerušení, no prostě vše se dělá pro to, aby hodnocení naší společnosti, co se vzdělanosti týče, bylo v dobrých číslech. Výsledek, co se kvantity týče, ten dosahujeme, ale kvalitou se řadíme na chvost Evropy.Rv

+1/0
19.8.2019 15:15
Foto

J25a65r72o74m87í83r 25P62e91t52ř77í45k 6234511869418

Toto byl i případ mojí sestry, která gympl vystudovala s vyznamenáním, ale na medicínu se první rok nedostala, protože jí nevyšly zkoušky, byly tam otázky, na které nebyla připravena. Absolvovala tzv. nulák, po roce zkoušky opakovala a byla přijata. Poté již medicínu vystudovala bez problémů.

0/0
19.8.2019 18:56

A52n60t14o67n37í14n 20T73i17c95h86e61r64a 6356398873316

Z čeho soudíte, že jsme kvalitou na chvostu? Asi z njaké hodnověrné statistiky?

Chtěl bych vás ještě upozornit, že přijetí na lékařskou fakultu nemá ani dnes nikdo zaručené. Ale na rozdíl od dob minulých, rozhoduje éměř výhradně výkon studenta.

0/0
19.8.2019 21:46

J78i17ř49í 15K54i48n34d90l 2888717923257

Táta se nezúčastnil akci Z, která spočívala v budování záhonů v ulici a betonovaní odstavných ploch s odůvodněním, že je úředník a betonování nerozumí. Následně byl pozván na uliční výbor, kde mu bylo náležitě vyčiněno, že se zúčastnít musí, právě, že je úředník. Zdálo se, že to tím skončí, ale ne. Chtěli jsme jet do Jugoslavie a uliční výbor dal nám zamítavé stanovisko, že táta nemá kladnývztah k socialistickému zřízení a úmyslně se vyhýbá brigádám. Já jsem chtěl jet od závodu na tábor, kam jsem jezdil rád a přišlo z uličního výboru, že pocházím z rodiny, která nemá kladný vztah k socialistickému zřízení a úmyslně se vyhýbá brigádám Z. Na závěr to táta nějak vyběhal a na konec jsme jeli a já jel na tábor.

+1/−1
18.8.2019 11:31

J91i75ř72í 57K79i63n59d86l 2308697213547

Pane Štětko musel jste žít v jiném státě. Já vám vyjmenuji mnho dětí, kteří se nedostali na VŠ z důvodu kádrového posudku. Manželka se na VŠ nedostala i přesto, že její táta byl odbojář, měl pochvalný list. gen. Svobody. Důvod odmítnutí spočíval, v tom, že táta byl zavřen pro politický delikt v 50 letech a a jeho sestra s manželem, který pracoval na velvyslanectví v Turecku utekl do Kanady s celou rodinou. Kvůli mně přestal se setrou udržovat písemný styk, protože ten problém se po svadbě začal týka i mě. Třeba kamarád jedničkář třídy se na VŠ nedostal jenom proto, že jeho táta vysoce postavený příslušník VB byl vyhozen za rok 1968. Školu se udělal až v devasátých letech.

+2/−1
18.8.2019 11:41

J98i67ř91í 95K62i97n65d22l 2898247443437

Zdánlivě se jednalo o dobrovolnou akci, ve skutečnosti však byl na každého občana vykonáván nátlak.Ti, kteří se odmítali zúčastnit, museli přinejmenším projít nepříjemným pohovorem v zaměstnání.

+5/−4
17.8.2019 21:38

Z46d36e97n21ě78k 76Š47m41e26r58d24a 6290231131830

To jste zažil na vlastní kůži?

+4/−1
17.8.2019 21:48

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz