Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

V36í98t59ě87z58s94l43a90v 22K59o43š76ť22á95l 9718444298

;-D Pan expert to nemá v hlavě v pořádku, ale asi bych šel na porážku jako první, protože před přáteli na FB dávám přednost soukromí.

Ale volba rizik bude obtížná, když mi hodí chodec šipku pod auto, strhne mne to pod protijedoucí náklaďák, protože jsa obklopen plechem mám víc šancí, než ten skokan?

Schválně, kolik by se asi našlo kupců takových vozidel, které by nepreferovaly přežití vlastní posádky?

+6/0
doporučit
21.7.2019 17:22

M40i49r44o23s91l37a48v 96K23u51l12h18a71v22ý 5799112911

Přiznám se, četl jsem jen zběžně; není to můj problém. Při svém věku a zkušenostech vím již dlouho: "Fejsbůček" nemám a nechci. Přeji ho těm, co nemají do čeho píchnout. A s přáteli, kromě mob. pozdravení se chci setkávat "oko - oko"!!!

+9/−3
doporučit
21.7.2019 18:15

V49o27j44t19ě96c26h 32M11e89z60u82l87a81n85í79k 7548522580387

Myslím, že to není tak složité. Proti sobě se řítí dvě samořiditelná auta, srážka je neodvratná pokud automat jednoho z vozů nestrhne řízení a toto auto neskončí v kotrmelcích mimo silnici nebo v horším případě nenarazí do stromu nebo nějaké pevné překážky. Posádka druhého vozu bude zachráněna. Jde o to vybrat k záchraně tu "cenější" posádku. Já jenom doufám, že toto rozhodování lidé automatům nikdy nesvěří.

+3/0
doporučit
21.7.2019 15:07

I36v34o 43Ž70á21č90e45k 9520402819497

Pane autore, já jsem ten pořad neslyšel, ale soudím, že ten člověk to na 99% myslel jako vtip. My ajťáci máme většinou docela slušný smysl pro humor.

Jo, mimochodem, ten Váš Faceboke je kouzelný. Ne že by každý musel umět anglicky, ale slovo Facebook na Vás odněkud vyskočí každou chvíli. Stačí zkopírovat.

A tohle dilema, koho nechat žít a koho nechat zemřít, řešil v některých svých dílech už Isaac Asimov. Ten formuloval tři zákony robotiky, z nichž první zní: "Robot nesmí ublížit člověku nebo svou nečinností dopustit, aby člověku bylo ublíženo." No jo, jenže když jsou v ohrožení života dva lidé a robot vidí, že je v jeho silách zachránit jen jednoho, kterého si má vybrat?

+2/0
doporučit
22.7.2019 9:10

J47o63s74e29f 56K54l98a19t 3439337223211

Tak asi budu první na řadě – Facebook jsem zrušil.

+2/0
doporučit
21.7.2019 21:56

J12a76n 64P18a41v64e32l 8633292638516

1) Na FB už jsou jen staré plechovky, mladí mají Instagram :-P

2) Tohle mi připomíná debaty o trestu smrti a nebo nesmrtelnosti chrousta. Jde o houby, ale čím tomu člověk méně rozumí, tím více si stojí za svým názorem a tím více je slyšet. Pro podobné situace je ideální morální rozhodování. Tam člověk nemusí mít žádné znalosti, ale může plácat do aleluja

a) Na nějaké vyhodnocování není čas. Automobil musí reagovat, ne se rozhodovat. Pokud by vyhodnocoval, co je cennější, zpomalilo by ho to. Alogaritmy musí být jednoduché

b) Auto od sebe nerozezná psa a opilce který šlape po čtyřech. Auto nevidí. Jen přirovná něco co už viděl k tomu, co teď vidí. Když uvidí něco na čtyřech, je to pes. A přitom to může být vetřelec, který právě slintá nad obědem, který se k němu blíží

c) Samořídící auta budou řádově bezpečnější než auta s řidičem. Samořídící auta netelefonují, nekoukají po hezkých holkách, neprochlastali noc, ... . Jestliže je šance 1:100 000 000, že mě samořídící auto zabije místo nějakého hlupáka, budu s touto pravděpodobností klidně spát. Protože vím, že je mnohem větší šance, že zabiju sám sebe potom, co večer zachlastám, zvednu teleofn a nebo se zadívám na krásy přírody v minišatech

+2/−2
doporučit
21.7.2019 22:00
Foto

P73a67v15e55l 33D28v60o72ř90á28k 5509235294230

K panu Krátkému:

Uvedený hypotetický příklad kolize dvou aut může nastat leda u totálního kolapsu elektroniky.

Jinak - snad jste slyšel o antikolizním radaru, to už mají dnešní lepší vozy. A i náš levný robotický vysavač, když zavětří překážku, tak si vypočítá vzdálenost a postupně snižuje rychlost, až zastaví asi 2 cm před překážkou. A automatický parkovací systém i dnes správně zacouvá do mezery, aniž by někoho škrábl (jak před časem pan poslanec Jan Kato Kavan).

Počítač v autě se nedá rozptylovat spolujezdkyní, nepožije před jízdou alkohol, netelefonuje za jízdy, nesvačí, nekouří ATD. Čili těch rušivých okolních vlivů nedbá.

Samozřejmě nelze vyloučit situace, kdy ani Fitipaldi či kaskadér by nahodě nezabránil, protože by to nebylo technicky možné. Tudíž ani počítač s umělou inteligencí by nic nesvedl. Viz dnešní zpráva o kozlu, který naboural do policejního vozu.

Kromě toho nelze uvažovat autonomní vozidlo bez napojení na nějaký centrální systém, odkud bude získávat informace o provozu na nejbližších komunikacích. Hlavní problém dneška je rychlé vyhodnocení scény za špatné viditelnosti.

Přesto i za současné úrovně technologie by počet dopravních nehod rapidně klesl. Ale - my si stále myslíme, že stroj nemůže člověka nahradit v rozhodování (což byla téze komančů, kteří se stavěli odmítavě ke kybernetice).

Budeme si muset zvyknout. Dnes se už (skoro) nikdo nebojí jet výtahem, který neřídí liftboy. Nebo bojí - může se to přece utrhnout?

Hlavní problém je úplně jinde - přecpané dopravní komunikace. Jestli se za pár let budeme chtít odněkud někam svižně dostat, bude se muset od základů překopat celá koncepce dopravy.

+1/0
doporučit
22.7.2019 18:58

K61a39r34e54l 42S25t15r24ž22a41n93o55v81s13k86ý 1188285305

Fejsbuk nemám a občas s tím narážím. Jsou třeba internetové obchody, kde se dá přihlásit jen přes účet u Google nebo Facebooku. Stejně tak diskuze některých internetových médií.

+1/0
doporučit
21.7.2019 20:41
Foto

J82a22n 10P61a50v98l74i90c81a 3597308921617

Fb nemám a vůbec mi nechybí:-P

0/−1
doporučit
22.7.2019 9:10

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz