Neděle 15. prosince 2019, svátek má Radana, Radan
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Neděle 15. prosince 2019 Radana, Radan

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P16a61v11e66l 44D74v59o38ř85á82k 5399235874680

K panu Krátkému:

Uvedený hypotetický příklad kolize dvou aut může nastat leda u totálního kolapsu elektroniky.

Jinak - snad jste slyšel o antikolizním radaru, to už mají dnešní lepší vozy. A i náš levný robotický vysavač, když zavětří překážku, tak si vypočítá vzdálenost a postupně snižuje rychlost, až zastaví asi 2 cm před překážkou. A automatický parkovací systém i dnes správně zacouvá do mezery, aniž by někoho škrábl (jak před časem pan poslanec Jan Kato Kavan).

Počítač v autě se nedá rozptylovat spolujezdkyní, nepožije před jízdou alkohol, netelefonuje za jízdy, nesvačí, nekouří ATD. Čili těch rušivých okolních vlivů nedbá.

Samozřejmě nelze vyloučit situace, kdy ani Fitipaldi či kaskadér by nahodě nezabránil, protože by to nebylo technicky možné. Tudíž ani počítač s umělou inteligencí by nic nesvedl. Viz dnešní zpráva o kozlu, který naboural do policejního vozu.

Kromě toho nelze uvažovat autonomní vozidlo bez napojení na nějaký centrální systém, odkud bude získávat informace o provozu na nejbližších komunikacích. Hlavní problém dneška je rychlé vyhodnocení scény za špatné viditelnosti.

Přesto i za současné úrovně technologie by počet dopravních nehod rapidně klesl. Ale - my si stále myslíme, že stroj nemůže člověka nahradit v rozhodování (což byla téze komančů, kteří se stavěli odmítavě ke kybernetice).

Budeme si muset zvyknout. Dnes se už (skoro) nikdo nebojí jet výtahem, který neřídí liftboy. Nebo bojí - může se to přece utrhnout?

Hlavní problém je úplně jinde - přecpané dopravní komunikace. Jestli se za pár let budeme chtít odněkud někam svižně dostat, bude se muset od základů překopat celá koncepce dopravy.

+1/0
22.7.2019 18:58

J35i75ř15í 73J77u13r50č46á13k 9457430828617

Jak jste si možná všiml i při mých příspěvcích v diskuzi, v podstatě s vámi souhlasím, i když si myslím, že ta rizika jsou tam přece jen poněkud větší a celá věc je mnohonásobně složitější, než ty vysavače. I když jako příklad "pro blbé", jako jsem v tomto směru třeba i já, je to výborné.

Nicméně, k těm rizikovým situacím jistě docházet bude i když pravděpodobnost může být i v našich podmínkách téměř mizivá. V pořadu to bylo také uvedeno i s tím, že se tím příslušní odborníci zabývají velmi vážně.

Mne prostě jenom nadzvedla možnost, že by vůbec mohl někdo připustit, natož se tím vážně zabývat, možnost toho FB rozhodčího. To se mi zdá vážně naprosto nepochopitelné zvlášť v když si uvědomíme, co všechno se v poslední době kolem FB děje.

0/0
23.7.2019 7:47

I92v35o 28Ž25á37č54e92k 9190642579507

Pane autore, já jsem ten pořad neslyšel, ale soudím, že ten člověk to na 99% myslel jako vtip. My ajťáci máme většinou docela slušný smysl pro humor.

Jo, mimochodem, ten Váš Faceboke je kouzelný. Ne že by každý musel umět anglicky, ale slovo Facebook na Vás odněkud vyskočí každou chvíli. Stačí zkopírovat.

A tohle dilema, koho nechat žít a koho nechat zemřít, řešil v některých svých dílech už Isaac Asimov. Ten formuloval tři zákony robotiky, z nichž první zní: "Robot nesmí ublížit člověku nebo svou nečinností dopustit, aby člověku bylo ublíženo." No jo, jenže když jsou v ohrožení života dva lidé a robot vidí, že je v jeho silách zachránit jen jednoho, kterého si má vybrat?

+2/0
22.7.2019 9:10

J31i71ř39í 25J50u76r49č61á96k 9387390378257

Nemyslel to jako vtip. A fakt nevím, jestli to byl ajťák, takže pokud ne, omlouvám se tímto ajťákům. Každopádně to byl někdo, kdo se tou problematikou zabývá, protože ten rozhovor s redaktorem proběhl o tom prodlouženém víkendu na ČR a byl míněn vážně. Jinak, představte si, že i v mém, pro vás možná pokročilém věku, FB mám i když na něm nějak zvlášť nekomunikuju, vím i bez internetu, jak se píše. Fakt mám radost, že vy i ostatní ajťáci máte smysl pro humor.Mně se to slovíčko zdá také kouzelné a jsem fakt rád, že se vám líbí.;-D.

Kterého z těch dvou si má vybrat? Nevím. Ale rozhodně si nemyslím, že by k tomu měl sloužit FACEBOKE a pouhé pomyšlení tímto směrem považuji za naprosto zhovadilé a nechápal jsem, jak to vůbec může někoho napadnout, pomineme li nějaké konspirační teorie. Tento případ nelze, dle mého názoru, řešit jinak, než nahodile a ten kdo to ods...káče má prostě smůlu.

+2/0
22.7.2019 10:16

I95v72o 52Ž12á21č63e63k 9970402759757

K tomu pokročilému věku: mně je 60, nevím kolik Vám.

K FB: nemám jej. Nejsem na žádné sociální síti.

Jestliže ten Faceboke je záměrná slovní hříčka, tak jo, ale moc vtipná mi nepřipadá.

Ten rozhovor jsem neslyšel, ale pořád si myslím, že to byla nadsázka. Nadsázky se lze dopustit i v jinak vážném rozhovoru.

+4/0
22.7.2019 10:30
Foto

J77a88n13a 94M72a41j80o82v94á 4195292616293

Taky by mne zajímalo, co je to za zkomolení...dovoluji si podpořit vás v tomto.

A že by autonomní systémy v dopravě fungovaly tak, jak je v článku naznačeno...trošku úsměvné, ne?

0/0
22.7.2019 10:39
Foto

P74a72v29e92l 16D21v54o95ř96á87k 5869225574300

Já to vidím jako Faceyoke. ;-D

0/0
22.7.2019 18:30

J66i61ř46í 85J66u72r98č49á73k 9977600588127

Je to mnohem jednodušší. Když kdysi dávno fenomén FB začínal a já to slovo jenom tak letmo někde zahlédl, (zpočátku jsem jako stará konzerva ty "novoty", jako počítač a internet programově ignoroval), ptal jsem se děcek, co ten "faceboke" vlastně je a hlavně NA CO HO VYMYSLELI a když se mi to snažili vysvětlit, docela vážně jsem nechápal, jak může mít taková nehorázná blbost takový úspěch. Oni se mi samozřejmě vysmáli jednak za ty moje "dřevní myšléénky" a druhak, za tu moji výslovnost. no a tak mi to zůstalo a v běžné mluvě tomu neřeknu jinak, než faceboke. A je mi fakt jedno, jestli se to někomu líbí, nabo to považuje za trapas a opravdu si nemyslím, že by to mělo být kdovíjak vtipné. To jen pro váš klid a klid těch, které to nějak nadzvedává. :-)

0/0
23.7.2019 7:56

M65i97c56h42a10l 63T33e49s90a88ř 4908772470681

Snažím se to v archivu Radiožurnálu najít, protože mě docela zajímá jak to formuloval. Nepamatujete si prosím nějakou nápovědu (datum, konkrétní pořad?)

Ono je to totiž technicky absolutně neproveditelné, takže to ten člověk nemohl myslet doslova.

0/0
22.7.2019 15:04

J64i32ř91í 16J16u85r29č33á61k 9387560828757

Zdravím. Snažil jsem se taky. Myslím si, že to bylo během toho prodlouženého víkendu přes státní svátky. Ale... toto nemusí být úplně pravda. Protože jsme s partnerkou jezdili autem docela dost a já bych teď opravdu nemohl úplně najisto tvrdit, jestli to bylo ten víkend, nebo až ten další, i když tomu dávám pětadevadesát procent. Včera jsem se s ní o tom ještě bavil, protože jsme to slyšeli oba a fakt nás to zaujalo. No a i přes mírně pokročilý věk bych mohl odpřísáhnout, (sice nikoli "na zdraví svých dětí" ;-)), že to nebyla legrace a že se tím někdo vážně zabýval. Dokonce tam rozváděli, že různá jiná kritéria by mohla být hodně problematická, protože musí dojít k celosvětovému koncensu a to s FB má i svoji logiku, což mne samozřejmě vždycky vytočilo ještě o kousek víc. Mezi námi, nedovedu si vůbec představit, jak by mohla být zajištěna bezpečnost přibližující se stoprocentní, z mnoha a mnoha důvodů, ale jak říkám: nejsu na tyto věci odborník. Zvlášť, když musím připustit, že třeba v mých deseti letech jsem četl docela vážné pojednání, podpořené i názory opravdových odborníků, že digitální hodinky se nemají šanci masově rozšířit a kdyby mým rodičům někdo vykládal, co všechno umí dnešní mobil, považovali by ho za fantastu nebo naprostého blázna. Takže... tak. Sice jsem už tehdy uvažoval o blogu, ale když je venku krásně a program je nabitý, tak si maximálně něco přečtu A delší dobu v kuse u nás pršelo až včera a ještě se k tomu přidala únava z náročného programu posledního období. Takže proto až teď.:-)

0/0
22.7.2019 15:51
Foto

J62i11ř73í 79K28r17á60t95k93ý 3410892394

Svého pána, tedy posádku uvnitř vozidla, které ten robot řídí. Jinak to nemá šanci na úspěch. Nikdo si nekoupí auto, které ho v určité situaci odepíše i když by ho mohlo zachránit, jenom proto, že v tom autě, co mu nedalo přednost sedí o člověka víc nebo jen mladší. Prostě jediné pravidlo, za každou cenu ochránit vlastní posádku. Je to stejný problém jako ten test s výhybkou, kdy vlak zabije buď 10 cizích lidí, nebo 1 člena vaší rodiny. Pominu-li situaci, kdy tím členem rodiny je nenáviděná tchýně, je asi pro většinu lidí volba jasná. Bude-li se počet lidí na druhé koleji zvyšovat, tak bude více lidí váhat, ale větší poměr než 10:1 u dopravní nehody asi moc nehrozí.

+2/0
22.7.2019 14:28

I78v56o 65Ž42á21č55e96k 9750932619797

Pořád nechápete, v čem je problém. Dvě auta se řítí proti sobě. Každé z nich může zachránit posádku toho druhého tím, že skočí do rokle. Pokud to žádné neudělá, tak zahynou OBĚ posádky.

Podle mě je to ale stejně vyumělkovaný problém. Auta řízená dobře naprogramovaným počítačem se do takové situace prostě nedostanou.

+1/0
22.7.2019 16:07
Foto

J19i75ř67í 52K94r78á78t32k79ý 3700162504

Ano, já tomu rozumím, ale auto, které dobrovolně skočí do rokle, aby zachrániklo někoho cizího a vás tím zabije, nikdo chtít nebude. Pokud tedy bude mít systém na výběr pád do rokle, nebo nouzové brždění, tak vyhrává brždění, srážce sice nezabrání, ale šance na přežití je větší, než při pádu do rokle. A přesně jak píšete, autonomní systém, pokud nějak totálně neselže a současně neselžou i další bezpečnostní pojistky, typicky nezávislé nouzové zastavení, pokud nedostane každou sekundu zprávu od autopilota, že je vše OK (watchdog), což je velmi nepravděpodobné, tak se prostě s jíným autem vybaveným podobným systémem nikdy do takové situace nedostane, takže je to problém čistě hypotetický. Pokud by se dostal do situace, že ho ohrozí jiné, manuálně ovládané vozidlo, tak za každou cenu ochránit vlastní posádku a skok do rokle není ochránit, autopilot musí vždy vybrat řešení s nejvyšší pravděpodobností přežití vlastní posádky i kdyby tím snížil pravděpodobnost přežití posádky druhého vozidla či chodců. Musí prostě jednat instinktivně podle pudu sebezáchovy, stejně jako člověk.

+1/0
22.7.2019 16:30
Foto

J73a37n 86P26a97v28l60i13c35a 3977738251557

Fb nemám a vůbec mi nechybí:-P

0/−1
22.7.2019 9:10

A49l76e94x95a45n36d78r 86C17h22y98t19i41l 2924532975611

Pokud ho nemáte, tak Vám rozhodně nemůže chybět, neb nevíte, k čemu je dobrý;-)

0/0
23.7.2019 8:17
Foto

J21a17n 97P84a59v91l46i27c19a 3587958421287

Já to vím, k čemu je to "dobrý", okolí ho má.

0/−1
23.7.2019 9:12

T15o49m68á77š 78K33u38c55h83a74ř 3707231948501

Tak tohle ještě stále tak trochu budoucnost, ale realitou dneška už je, že když se ucházíte o zaměstnání, tak si zaměstnavatel vyžádá vaše identity Na sociálních sítích a prolustruje si vás, jaké máte politické názory, hodnoty, přístup k životu, k práci. No a pokud se na sociálních sítích nevyskytujete, nemáte mu co poskytnout. A to je problém, protože pak jste v jeho očích úchyl, nebo svoji virtuální identitu tajíte, tedy taky problém. A tohle se na rozdíl od situací "koho má auto zabít" týká podstatně většího procenta lidí.

0/0
22.7.2019 9:07

J79a14n 97P18a29v20e81l 8983222148486

Může si je najít a vidět, co máte přístupné. Když o ně požádá či se dožaduje, abyste ho vzal do přátel, porušuje zákon.

+1/0
22.7.2019 9:18

I50v90o 45Ž13á97č19e68k 9370212789797

Záleží na tom, u koho se o to zaměstnání ucházíte, a o jaké zaměstnání. Naše firma hledá programátora, aby posílil náš vývojový tým, a žádné takové HOVADINY nás nezajímají. Zajímá nás, jestli umí programovat, je ochoten učit se nové věci a spolupracovat. Z toho co jste vyjmenoval, je důležitý snad jen ten přístup k práci. Ale o tom na FB nikdo moc nepíše.

+3/0
22.7.2019 9:20
Foto

J13a91n33a 75M28a37j81o60v24á 4195882786513

Trošku by mne zajímalo, koho to zajímá, nikdy jsem se s tím nesetkala. Jo, podívat se, jestli má profil a jak tam vypadá (veřejné info), to snad ano, ale...to je jako podívat se na člověka z okna, nic divného. Buď tam je a nebo není. Jestli někdo podle toho hledá lidi do práce, tak...potěš koště.

0/0
22.7.2019 10:44
Foto

J75i39ř54í 96K33r98á94t67k68ý 3640742844

No, asi přímo nehledá, ale pokud váháte mezi 2 kandidáty a jeden bude mít na FB zeď plnou fotek z hospody a zpráv, jak se kde zase ožral a ten druhý bude postovat postřehy z návštěvy galerie, tak je pro každého zaměstnavatele volba jasná.

0/0
22.7.2019 14:31
Foto

J87a63n48a 71M71a14j36o23v68á 4345272156363

No ale to je jako ten pohled z okna...dávám o sobě informaci tím, co si oblékám i tím, co o sobě VEŘEJNĚ komunikuji.

0/0
22.7.2019 14:54
Foto

J86i15ř80í 84K32r86á36t81k56ý 3340562424

Při pohledu z okna máte podstatně méně informací, potenciální zaměstnavatel z něho nezjistí, co vykládáte večer kamarádkám u sklenky vína ani jestli na víno chodíte a už vbůbec ne, jaké jsou vaše politické názory, ale když si přečtete výlevy na FB a sjede fotoglaerii, tak u některých jedinců ví i to co vědět nechtěl. A to sám FB nemám, jen si občas takhle něco přečtu přes rameno u manželky. Problém je v tom, tedy problém těch jedinců, pro druhou stranu je to spíš výhoda, že při cestě na nákup si uvědomují, že je může vidět kdokoliv a proto nechodí s transparentem "Jsem pologramotný imbecil a kradu v supermarketu", ale vůcec si neuvědomují, že když na FB napíšou, jak si vždycky v sámošce zváží 4 pomerenče a pak tam přihodí ještě jeden, jak jsou chytří a jak na ty zlodějský korporace vyzráli, nasekají do toho sdělení 5 hrubých chyb, tak je to horší, než kdyby s tím transparentem obešli celou republiku, protože na FB to už zůstane prakticky na věky.

0/0
22.7.2019 16:16

I39v82o 23Ž54á80č17e34k 9630212539527

My spoléháme na to, že pologramotného imbecila rozpoznáme při osobním setkání.

+1/0
22.7.2019 16:31

I93v96o 75Ž47á26č73e25k 9620692299787

My žádného z adeptů na zaměstnání na sociálních sítích nehledáme a nezajímá nás, co dělá ve volném čase. Pozveme si ho na pohovor a dáme na to, jak na nás osobně zapůsobí.

+2/0
22.7.2019 16:15
Foto

J28i71ř18í 61K87r79á52t97k61ý 3810912464

Ovšem v personálních oděleních velkých nadnárodních korporací, zejména u kandidátů na vyšší posty, je praxe zcela opačná.

0/0
22.7.2019 16:31

I25v70o 95Ž39á54č78e46k 9960122329937

To je možné. Proto se tam upíchnou lemplové, které my bychom vyrazili cobydup.

+1/0
22.7.2019 16:40

J36a41k37u89b 59B43o39h59o41n79ě68k 8635436369187

O tomhle jsem slyšel hodněkrát, ale nezažil ani jednou. Ano, Facebook se používá pro lehkou sondáž, pokud se tam člověk dá dohledat. To se ale děje bez jeho vědomí a ani po rozhovoru s personalisty na soukromé úrovni jsem od žádného neslyšel, že by absence profilu Facebooku cokoliv znamenala.

Jo, něco jiného je, když se hlásíte na místo, kde je třeba bezpečnostní prověrka. Třeba když chcete do vnitřního okruhu jaderné elektrárny. Tam vás prolustrují dost důkladně a samozřejmě hlavně přes sociální sítě.

0/0
22.7.2019 9:39

J98i71ř74í 41J11u53r41č24á83k 9107110138287

No, pro mne je úchylem spíš ten šéfík, který si lustruje případného zaměstnance přes sociální sítě.

+4/0
22.7.2019 10:18

T32o25m49á42š 30K68u84c67h61a47ř 3247171118471

Proč? Pozná tam o vás včas věci, které o pohovoru maskujete.

0/0
22.7.2019 15:33

J61i85ř83í 89J37u75r21č51á37k 9977400578617

Protože je spousta lidí, kteří jsou na sociálních sítích naprosto v pohodě, velmi často i odborníci na všechno, někdo zase... No, nebudo to vypisovat. Hodnotit lidi přes to, co je na FB prostě považuji za hloupé a neobjektivní. Podobně jako naprosto hloupé považuji přijímat někoho hlavně přes CV.

Pro mne, když jsem přijímal zaměstnance byl v prvé řadě osobní pohovor a dojem, který na mne ten člověk udělal. No a jasno bylo většinou hodně brzy, když v praxi ukázali co umí. Na to většinou stačila zkušební doba. A představte si, že fluktuace byla hodně, hodně malá a s některými pracovníky spolupracuji více, než dvacet let. Ale my jsme byli docela malá firma a protočilo se u nás, odhadem, tak kolem dvě stovky lidí.

0/0
22.7.2019 16:03
Foto

P34a86v95e74l 75D42v38o56ř22á57k 5539235114160

Nebo si naopak na FB vytvoří falešný profil. Běžné.

0/0
22.7.2019 19:02

J49a23n 13P22a92v86e46l 8403752318246

1) Na FB už jsou jen staré plechovky, mladí mají Instagram :-P

2) Tohle mi připomíná debaty o trestu smrti a nebo nesmrtelnosti chrousta. Jde o houby, ale čím tomu člověk méně rozumí, tím více si stojí za svým názorem a tím více je slyšet. Pro podobné situace je ideální morální rozhodování. Tam člověk nemusí mít žádné znalosti, ale může plácat do aleluja

a) Na nějaké vyhodnocování není čas. Automobil musí reagovat, ne se rozhodovat. Pokud by vyhodnocoval, co je cennější, zpomalilo by ho to. Alogaritmy musí být jednoduché

b) Auto od sebe nerozezná psa a opilce který šlape po čtyřech. Auto nevidí. Jen přirovná něco co už viděl k tomu, co teď vidí. Když uvidí něco na čtyřech, je to pes. A přitom to může být vetřelec, který právě slintá nad obědem, který se k němu blíží

c) Samořídící auta budou řádově bezpečnější než auta s řidičem. Samořídící auta netelefonují, nekoukají po hezkých holkách, neprochlastali noc, ... . Jestliže je šance 1:100 000 000, že mě samořídící auto zabije místo nějakého hlupáka, budu s touto pravděpodobností klidně spát. Protože vím, že je mnohem větší šance, že zabiju sám sebe potom, co večer zachlastám, zvednu teleofn a nebo se zadívám na krásy přírody v minišatech

+2/−2
21.7.2019 22:00

J26i22ř89í 55J13u96r14č31á38k 9377150368597

Nevím, jak jste na to přišel, ale snad všechna "děcka" která znám, FB mají.

ale to je vedlejší. Pokud je tomu tak, jak říkáte, tak je ta varianta použití FB jako kritéria ještě úchylnější, než jsem si myslel.

To, že samořídící auta budou podstatně bezpečnější já nezpochybňuju, ale zaujalo mne, jak mohl vůbec na takovou hovadinu, jako "soudce FB", vůbec vypustit z huby.

+1/0
22.7.2019 10:22

J28o42s34e15f 33K39l70a42t 3839627203451

Tak asi budu první na řadě – Facebook jsem zrušil.

+2/0
21.7.2019 21:56
Foto

J87i83r36k44a 67V47a50n64o97u53r28e21k 6447324128490

Tak to jste kabrnak ;-D ... Jiz to nejakou dobu frci, to jo ... Ja se takhle jednou ptal meho kamarada, ktery mi stejnou radostnou novinu sdeloval s hrdosti v tvari, co ho k tomu vlastne vedlo a co ho vede k tomu mit z toho evidentni pocit jakehosi vitezstvi .. Odpovedel mi, ze jiz nemohl vydrzet ty strasne veci, ktere se na neho z FB hrnuly. Vsechna ta oslintana miminka, fotky toho, co kdo zrovna jedl a kde zrovna byl .. a ze nestihal davat statusy a ze mel malo lajku na fotkach a ........ Bylo mi ho lito .. Nejak nepochopil, ze stejne jako v zivote i na FB muze clovek potkavat jen ty, ktere chce. V tomto je to dokonce snazsi. A ze tam ani nemusi byt atd .... On byl ale hrdy, ze to zrusil a citil se byt diky tomu lepsim clovekem ..... Zajimave ;-D

+2/−2
22.7.2019 2:52

K25a95r83e20l 85S96t85r43ž68a13n15o70v97s84k54ý 1788155915

Fejsbuk nemám a občas s tím narážím. Jsou třeba internetové obchody, kde se dá přihlásit jen přes účet u Google nebo Facebooku. Stejně tak diskuze některých internetových médií.

+1/0
21.7.2019 20:41

K92a61r26e46l 11M91o46k88r18y62k 3436808853

a nejen to mnoho institucí jako cestovky,pojišťovny,dopravci atd komunikují lépe na fcb než přes emaily či telefony

když mám nějaký problém řeším to většinou komunikací právě přes fcb jelikož tam je zpětná vazba prakticky okamžitá!

0/0
21.7.2019 21:30

M21i93r48o40s44l46a24v 60K76u97l38h58a34v78ý 5479582361

Přiznám se, četl jsem jen zběžně; není to můj problém. Při svém věku a zkušenostech vím již dlouho: "Fejsbůček" nemám a nechci. Přeji ho těm, co nemají do čeho píchnout. A s přáteli, kromě mob. pozdravení se chci setkávat "oko - oko"!!!

+9/−3
21.7.2019 18:15

K55a43r66e64l 26M19o55k63r78y47k 3196938603

to není jenom o setkávání s přáteli viz. výše ..

0/−1
21.7.2019 21:31

V95í35t15ě68z34s84l86a89v 16K48o70š55ť78á11l 9488484718

;-D Pan expert to nemá v hlavě v pořádku, ale asi bych šel na porážku jako první, protože před přáteli na FB dávám přednost soukromí.

Ale volba rizik bude obtížná, když mi hodí chodec šipku pod auto, strhne mne to pod protijedoucí náklaďák, protože jsa obklopen plechem mám víc šancí, než ten skokan?

Schválně, kolik by se asi našlo kupců takových vozidel, které by nepreferovaly přežití vlastní posádky?

+6/0
21.7.2019 17:22

I42v22o 20Ž70á13č16e34k 9520532399327

Pan expert má nejspíš na rozdíl od Vás smysl pro humor a myslel to jako vtip.

A k tomu třetímu odstavci: pokud se dvě auta mají srazit, tak k záchraně posádky auta A může dopomoci auto B tím, že tu svoji posádku obětuje. V tom je to dilema. Když obě auta budou preferovat přežití vlastní posádky, tak s velkou pravděpodobností zahynou obě. A co teď?

0/−2
22.7.2019 9:42

V31í88t82ě44z23s67l13a77v 61K98o72š77ť34á51l 9678534608

Vážený pane, zda to pan expert myslel vážně, nebo ne, nemůžete vědět stejně tak, jako zda já mám či nemám smysl pro humor.

Nemůžete po strojích chtít, aby se rozhodovaly jinak než lidé, kteří je ovládají. Chcete po nich, aby se rozhodly tak, jak to bude vyhovovat Vám, jen to udělají rychleji.

To co považujete za dilema ve skutečnosti žádným dilematem není, jde jen o to minimalizovat externí škody.

Vy byste si třeba jako single koupil auto, které Vás záměrně zabije, když v tom protijedoucím budou sedět dva? Já ne.

+1/0
22.7.2019 10:37

I25v54o 62Ž75á62č39e97k 9460602479857

Jasně, raději si koupím auto, které nás zabije všechny tři.

0/−1
22.7.2019 15:58

V63í12t62ě98z42s42l59a82v 27K81o72š44ť86á80l 9458924798

Aha, raději si koupíte auto, které bude viníkem nehody, protože zabije tři lidi, OK.

Já dám přednost autu, které bude chránit svou posádku.

0/0
22.7.2019 16:32

V23í47t92ě78z64s66l97a92v 24K76o67š22ť29á14l 9258304528

A jak vidím, navíc si protiřečíte:

"My ajťáci máme většinou docela slušný smysl pro humor."

Tak mě ajťákovi nevykládejte, že já ho nemám. :-)

+1/0
22.7.2019 10:41

I40v75o 44Ž70á25č34e19k 9340922769967

Napsal jsem "většinou". Výjimky se samozřejmě najdou.

0/0
22.7.2019 11:16

V72í89t41ě74z58s62l52a79v 34K48o70š32ť96á42l 9438494458

OK, chápu, nemáte tedy smysl pro humor.

+1/0
22.7.2019 11:20

V16o59j68t52ě39c71h 59M92e62z14u78l75a76n53í54k 7418142260267

Myslím, že to není tak složité. Proti sobě se řítí dvě samořiditelná auta, srážka je neodvratná pokud automat jednoho z vozů nestrhne řízení a toto auto neskončí v kotrmelcích mimo silnici nebo v horším případě nenarazí do stromu nebo nějaké pevné překážky. Posádka druhého vozu bude zachráněna. Jde o to vybrat k záchraně tu "cenější" posádku. Já jenom doufám, že toto rozhodování lidé automatům nikdy nesvěří.

+3/0
21.7.2019 15:07

J13i77ř80í 54J55u61r76č71á16k 9367720478277

Děkuji, že jste to panu Burianovi tak pěkně vysvětlil. Jistě bude rád.:-)

0/0
21.7.2019 16:26

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz