Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i37c11h44a50l 82Š63t24a61j36n38r92t 4594851852827

Kdyby mohl hypoteticky gravitonovy éter ovlivňovat vzduch, bude ovlivnovat i ostatní hmotu takže by nám to krom spousty jiných veci dělalo odliv a příliv, mořské proudy, ale především by to vytvářelo odpor prostředí pro veškerou pohybující se hmotu. Brzdil o by to rotaci i pohyb všech kosmických těles.

MMCH to co pohání vítr není teplota, ale její rozdíl.

0/0
26.6.2019 18:36

J82u80l79i17u71s 33M16a38k91s93a 7727325179399

Pane Štajnrt, jak jste se dostal do mých rukopisů pro další moje blogy? To je neuvěřitelné, ale Vy oponujete moje teorie dříve, než jsem je uveřejnil.

Samozřejmě, že gravitonový éter má vliv na veškeré dění ve vesmíru, od stavby atomů, molekul, dále je jediný zdroj pro gravitaci a základní nositel energie ve vesmíru. Vše co jste napsal je podle mě pravda, ale ne že by to bylo, ale JE TO TAK. Když si znovu přečtete všechny moje blogy, tak pochopíte, že vše navazuje a vše pasuje ,ale nemůžu Vám sdělit zdroj mých myšlenek.

0/0
26.6.2019 21:42

M13i11c78h89a75l 52Š91t31a98j21n81r67t 4434861352707

Naopak vám to moc dohromady nepasuje. Třeba zrovna tahle představa o tom jak éter hýbe atmosférou - ty atmosférické pohyby nesedí směrově a nejsou projevy jinde než na té atmosféře

0/0
27.6.2019 8:40

J76u34l20i36u81s 80M20a42k63s77a 7307395209449

Ale naopak to velmi dobře pasuje, třeba i ty mořské proudy. Viděl jste v časosběrném videu, jak se stále dokola točí vítr na jižním polu rychleji, než se otáčí Země? A Slunce se tam půl roku neobjeví? Tak řekněte, jaká energie tento vítr pohání? Napište také vlastní názor, ne jen kritiku, ta jde opozici nejlépe i v politice;-D

0/0
27.6.2019 13:32

M54i71c30h88a13l 30Š62t56a83j16n92r16t 4374871842717

Všechno, co fouká aspoň trochu na východ je rychlejší než rotace Země. Na větrech nad jižním polem není nic podivného, vetry pohání teplotní a tlakové rozdíly, Antarktida je chladnější, než okolí.

0/0
29.6.2019 22:17

J21u33l70i57u17s 46M61a40k14s91a 7747965189659

8-oJak jinak. Zkuste otevřít mrazák když venku je + 30°C a v mrazáku -30°C Uvidíte jaký uragan to způsobí. Zlaté oči, a ne teplotní rozdíl pohání vítr. 8-o

0/0
30.6.2019 16:26

M20i37c53h78a81l 70Š32t87a24j15n80r72t 4144571782967

Zhruba stejně smysluplné jako čekat, až vám začne soptit bábovička. Pokud to chcete vidět v praxi, zajeďte si moři sledovat denní a noční brízu.

0/0
1.7.2019 7:56

S73t26a35n35i88s44l66a98v 20J83e23l22e52n 8512895586

Pokud máte 60 litrů mrazák, tak rozdíl mezi hmotností studeného vzduchu uvnitř a hmotností stejného objemu vzduchu venku bude přibližně 17 gramů. To znamená sílu 0,17 Newtonu. Taková síla způsobí neznatelný zhruba sekundový "vítr" o rychlosti několika decimetrů za sekundu. Pak se teploty vyrovnají a síla, způsobená rozdílem hustot různě teplého vzduchu, zanikne.

Ve větších prostorách krajiny jsou samozřejmě síly i rychlosti mnohem větší.

Proto jsem se také ptal, jak velkými silami má působit ten Váš hypotetický gravitonový éter. Pokud tyto síly neuvedete, těžko někoho přesvědčíte, že rozdíly teplot a půdosobení Archimedova zákona pro vyvolání větru nestačí.

0/0
1.7.2019 17:00

J63u19l19i84u50s 27M60a41k92s39a 7617475699919

Pane Jelene, je to asi tak jak jste to popsal. Pokud je někde teplotní rozdíl a teplejší vzduch stoupá vzhůru ( několik decimetrů za sekundu), řekněme 5 , tak vznikne opravdu vertikální proudění 1,8 kilometrů za hodinu, které využívají ptáci, nebo bezmotorová letadla, ale horizontální vítr to nedělá a ani žádné dramatické rozdíly v tlaku.

Je pravda, že toto proudění potrvá déle než jednu sekundu, ale to je tak asi vše, co může působení Archimédova zákona vyvolat.

Větry, jako jsou HURIKÁN, nebo TORNÁDO ,kde energie je přímo gigantická, nemůže vzniknout z vertikálního "vánku".;-D

Moje hypotéza je, že je teorie o vzniku větru blud a jako důkaz můžou posloužit větry na planetách Jupiter........až Neptun.

Aby se potvrdila moje hypotéza, bylo by nutno uskutečnit potřebná měření, takže Vám nemohu posloužit.

0/0
1.7.2019 21:25

M41i80c66h10a44l 94Š10t43a48j83n11r63t 4434241712217

Potřebná měření stále probíhají, akorát že nenacházejí žádný důvod pro éterový pohon větru

0/0
2.7.2019 8:40

J14u10l91i38u30s 23M97a25k86s64a 7407845179389

Pokud vím, tak ani nikoho nenapadlo, že by éter mohl něco pohánět, protože ho zavrhli páni Michelson a spol. Bohužel vymysleli špatnou metodu, Světlo je vlnění, tudíž prochází éterem téměř beze změny, na rozdíl od subatomárních částic, takže ano, relativní pohyb gravitonového éteru způsobuje vítr.

Je to jen moje hypotéza, která má rozhodně blíže k realitě, než sci sci-fi pana Fikáčka.;-D

0/0
2.7.2019 13:17

S13t73a68n58i45s53l30a20v 70J32e57l29e24n 8192515116

Michelson ale vycházel z toho, že světlo je vlnění.

Celý Michelsonův experiment byl postaven na předpokladu, že světlo je vlnění, šířící se éterem.

Problém byl v tom, že výsledek toho experimentu dopadl jinak, než by podle toho předpokladu vyjít měl.

0/0
2.7.2019 13:32

J43u58l76i58u24s 89M35a64k90s48a 7517455859459

To sice máte pravdu, že světlo je vlnění, ale Michelson nevěděl, že éter je rovněž vlnění, takže jak je všeobecně známo, vlna vlnu neovlivní. Co však vlna ovlivnit může je látková hmota, to jsou protony, neutrony a elektrony, čili atomy a molekuly vzduchu. Proto vítr existuje na všech planetách s atmosférou.

Vlnění gravitonového éteru způsobuje gravitaci a relativní pohyb GE způsobuje vítr, je to logické, ale musí se to dokázat, máte šanci.;-D

0/0
2.7.2019 17:55

J79a22n 77Š17v98a93d34l40e50n12k62a 9674559710

Vlna vlnu neovlivní? Zkusil jste někdy do rybníka hodit dva balvany a sledovat, co to udělá? Podle mě se navzájem ta dvě vlnění ovlivňovala. Vy se vážně domníváte, že to nejde?

0/0
3.7.2019 18:35

J27u59l90i50u95s 72M55a88k82s73a 7797355249549

Pane Švadlenko, vy jste biolog, takže klasická fyzika a zvláště nauka o vlnění Vám nejspíš unikla, ale dá se to dohnat.

To co jste popsal je skládání vln. Vlny se prolnou a pokračují dál beze změny, to je že se neovlivní, ani směr, ani frekvence, ani amplituda..

Tohle není moje teorie, to je fakt a jsou to dokonce fyzikální zákony.

Ovlivní se dva vlaky, když do sebe narazí, ale vlny nikoliv.;-D

0/0
4.7.2019 16:14

J68a20n 88Š38v70a28d85l70e82n43k95a 9724939440

Biolog jsem, ale také vidím, že ve fyzice plavete. Jenom tak střílíte od boku, a když je vám to ukázáno, reagujete jako omezený hlupák. Někde jste napsal, že nemáte rád hlupáky. Asi je to jungovská projekce, pane Makso.

0/0
4.7.2019 22:57

J64u52l27i72u86s 71M95a45k76s34a 7857945939839

Hlavně, že víte co jsem a kde plavu, ale to vám nepomůže . Najděte si učebnici fyziky ze střední a podívejte se na nauku o vlnění, aby jste nebyl omezený hlupák vy, pane biologu.

Prázdný sud nejvíc duní.;-D

0/0
5.7.2019 15:44

J49a32n 27Š25v29a54d15l36e57n93k57a 9664429560

Duníte pěkně, pane kvazifyziku.

+1/0
6.7.2019 10:47

J41u14l79i22u38s 58M26a88k39s25a 7827955819809

Je to jen ozvěna od vašeho sudu. Nevím, proč stále odpovídám pubertálnímu primitivovi ???

0/0
6.7.2019 14:10

J47a91n 92Š92v93a10d74l87e59n56k49a 9754289440

Asi proto, že jste nabubřelý zastydlý puberťák. Jste poměrně hloupý, ale máte velké ego. Ale možná se mýlím a předvedete konečně nějakou podnětnou myšlenku.

0/0
6.7.2019 18:50

J96u22l46i39u76s 48M77a43k76s54a 7907245709209

Myslím, že jste pávě popsal sám sebe:-P

0/0
9.7.2019 16:08

M73i11c36h88a39l 32Š39t75a22j20n74r49t 4624461142147

Nenapadlo, protože vetry vzorně poslouchají teplotní rozdíly, fronty, tlakové níže, výše, volby Coriolisovych sil... Není tam prostor pro žádné další vlivy

0/0
2.7.2019 21:00

J33u77l11i76u23s 21M79a84k83s44a 7517695529259

Naprosto správně, co jste napsal, ale je to jako by jste popisoval automobil, který jede, zatáčí, brzdí, poslouchá jako hodinky, takže tam není žádný prostor pro další vlivy?

Ale zapomněl jste na motor, tedy pohon, bez kterého žádné auto nejede.

Vítr musí zákonitě něco pohánět, a to je relativní pohybová energie gravitonového éteru.;-D

0/0
4.7.2019 16:28

M58i26c55h83a73l 88Š46t75a73j90n54r67t 4884161632647

Zákonitě jé pohání síly podle každé učebnice meteorologie. Éter by vyvolával úplně jiné rozložení směrů, než je teď.

0/0
4.7.2019 21:33

J38u12l93i24u17s 85M19a46k41s71a 7347235779589

Myslíte , že uragan vznikne z toho vertikálního vánku? To nemyslíte vážně.

Jsou místa s vysokým tlakem kde se větry točí proti směru hodinových ručiček a místa s nízkým tlakem s větry po směru a to se celé posouvá od západu k východu, nezávisle na teplotě povrchu země, nebo moře.

0/0
5.7.2019 16:16

M47i55c40h70a49l 31Š34t13a30j58n30r59t 4884641112487

No jak říkám, současné představy o principech atmosferické cirkulace všechny tyhle věci konzistentně vysvětlují - vznik, rotaci a stabilní trendy v různých zeměpisných šířkách.

0/0
5.7.2019 22:32

J29u35l26i93u38s 87M15a24k22s64a 7117475969639

To přece nepopírám, máte ve všem pravdu, ale ten pohon, síla pocházející z energie gravitonového éteru tam chybí. Větry nejsou perpetum mobile, potřebují k pohybu energii.

0/0
6.7.2019 14:02

J51a15n 13Š49v77a75d19l51e60n33k92a 9874799680

Nechybí. Zdrojem energie je jaderná přeměna ve Slunci. Vše již změřeno a celkem dobře propočítáno. Mohl byste prosím ukázat, v čem se ty výpočty mýlí?

0/0
6.7.2019 18:59

J21u86l37i88u86s 51M17a32k74s58a 7337305609119

Asi máte na mysli tepelnou energii co ohřívá naši planetu? To je stará teorie , která nemůže platit z důvodu, které jsem již uvedl v mém blogu.

Na Jupiteru..........až Neptunu je taková zima, že vliv slunečního tepla je vyloučen a větry na těchto planetách mají mnohonásobně větší rychlost, než na Zemi.

Jaký ještě chcete důkaz? Myslím, že středně vzdělanému člověku to musí být jasné, ale jsou i výjimky.;-D

A i kdybych neměl pravdu, tak i termojaderná fúze na slunci pochází z energie gravitonového éteru, jak jsem to popsal v dřívějším blogu.

0/0
7.7.2019 12:27

J82a44n 16Š21v47a28d20l32e94n47k59a 9964979500

Vy jste ale ve svém blogu nic nevyvrátil. Jenom jste uvedl nějakou svou fantazii, kterou jste však nepodložil. Chtělo by to více pokory.

0/0
7.7.2019 20:05

J58a17n 52Š76v64a21d36l42e95n89k60a 9694749630

P.S. Uvažoval jste třeba u plynných obrů obdobu Coriolisovy síly na Zemi? Ty ve Sluneční soustavě se otáčí rychleji než Země a zároveň mají mnohem větší gravitaci, což bude mít určitě vliv i na rychlost větru. Jinak nejde o absolutní hodnotu teploty, ale rozdíly teplot, které vytvářejí různé tlaky, a ty se pak větrem vyrovnávají. Na Zemi má velký vliv i skupenské teplo - třeba když v oblaku kondenzují vodní kapky, uvolní se velké množství tepla, které může pohánět vertikální proud vzduchu. Nakonec vám tak z vánku, lokální poruchy, klidně vznikne i ta bouřka s uragánem, když máte vhodně rozvrstvenou atmosféru (důležitý je vyšší pokles teploty s výškou, než je “běžných” 0,65 stupňů na 100 výškových metrů).

0/0
7.7.2019 20:14

J62u94l26i13u27s 84M31a98k31s20a 7527725569729

S pokorou se chodí do kostela, ale ne na blog, kde jste hozen do jámy lvové

0/0
9.7.2019 15:33

J67u27l65i91u13s 57M35a75k17s74a 7227185349279

Aby vznikla Coriolisová síla, potřebujete jinou sílu, která pohání hmotu od severu k jihu, nebo naopak. Potom vznikne síla, která posouvá hmotu (vpravo, na severní polokouli) od směru pohybu.

Vyšší gravitace nemá na rychlost žádný vliv, pouze zvyšuje atmosférická tlak.

Aby mohla přejít plynná voda do skupenství kapalného, je zapotřebí tepelnou energii odebrat (vyzářením do vesmíru) čímž se sníží i tlak, takže je to přesně naopak.

Bouřka vznikne opravdu když klesne atmosférická tlak, ale to bode téma mého dalšího blogu, dobrý pokus;-D

0/0
9.7.2019 16:04

M32i79c78h51a38l 58Š62t29a82j95n12r80t 4474401312317

Pokud se týká pohonu hurikánu skupenskym teplem vody. Jistě máte pravdu, že kondenzaci vody poklesne objem respektive tlak vzduchu. Jenže tenhle efekt jé bohatě přebyt právě uvolněním tepla.

Pokud vzduch stoupá, tak se ochlazuje expanzi a výměnou tepla s okolím až se teploty srovnaji vzestup se zastaví.. Jenže když je v měm hodně vodní pary, tak v okamžiku, kdy se voda začne srážet, se pokles teploty výrazně zpomalí, protože úbytek tepla je v té chvíli kompenzovan skupenskym teplem vody dokud se všechna nevysrazi. Díky tomu, že si vlhký vzduch déle drží teplotu po cestě najoru, lépe stoupá. Hurikán je napájen vlhkosti, která se uvolňuje z tepleho moře, důkazem jé, že kdyz se dostane nad pevninu, rychle ztrácí sílu.

+1/0
9.7.2019 19:01

M77i43c11h82a68l 48Š26t92a52j19n71r58t 4474901362207

Tak ona ta síla chybí asi tak ze jste si to chyběni prostě vytvoril. Protože kromě zavedení pojmu vánek, jste žádné argumenty neprinesl

0/0
8.7.2019 8:30

S20t18a90n96i91s30l92a77v 31J39e67l13e71n 8292605336

Obávám se, že ten "vertikální vánek" silně podceňujete.

Zkuste si o možné velikosti vzestupných a sestupných proudů pohovořit s plachtaři (těmi, kdo létají na větronních, rogalech nebo paraglydech). Právě díky tomu, že vyhledávají stoupavé proudy nad prohřátými plochami povrchu a vyhýbají se těm klesavým nad chladnými lesy lesy a vodou, mohou létat na velké vzdálenosti bez motoru. A dobře vědí, že když vertikální "vánky" příliš zesílí, musejí rychle utíkat na zem.

0/0
7.7.2019 18:40

S94t68a43n90i86s55l83a31v 95J20e12l21e65n 8202205216

Měření jsou k ničemu, pokud předem podle své hypotézy konkrétně neurčíte, kolik a čeho by se mělo naměřit.

0/0
2.7.2019 14:57

J46u63l88i20u30s 21M23a86k46s18a 7627755709949

Kdybych tato data znal, tak jsem již kandidátem na nobelovku. Stačí že jsem na to upozornil. Staré pořekadlo praví " Chytrému napověz, hlupáka trkni";-D

0/0
2.7.2019 18:08

J63a83n 15Š10v38a85d67l41e50n75k26a 9134509180

Tady vás trkají docela dost, ale nějak to nefunguje.

0/0
3.7.2019 18:43

J98u95l66i28u27s 11M92a61k18s23a 7687155579239

Jo máte pravdu, hlupáků co mě trkají je zde dost. Ale jaksi žádná nápověda, třeba se pochlapíte Vy.;-D

0/0
4.7.2019 16:37

J79a73n 68Š47v23a43d44l41e26n12k35a 9144219170

Nápovědu jste dostal. Reagujete jako typický hlupák. To je váš záměr?

0/0
4.7.2019 22:59

J77u31l78i78u44s 95M82a94k98s63a 7797135759459

Myslíte, že nadávky z vás udělají chytráka? Pan Fikáček, by vás už dávno vymazal, protože jste mimo mísu a nemáte k mému blogu nic relevantního. Ale já vás mazat nebudu, aby čtenáři viděli, kdo je tady hlupák, protože hlupák musí mít vždy poslední slovo.;-D

0/0
5.7.2019 15:58

J82a22n 47Š30v71a98d36l91e62n46k39a 9804709850

Po celou dobu nadáváte vy, pane kvazifyziku. Jakmile vám něco nevyhovuje, hned se vytasíte s “omezeným hlupákem”. Problém je, že se tak chováte sám a ještě jako malé děcko fňukáte, když je vám nakládáno stejně, jako se chováte k ostatním. Na pana Fikáčka opravdu nemáte. Mnohdy s ním nesouhlasím, ale on má své úvahy velice dobře podložené. Vy to nemáte podložené vůbec ničím. Když jste tázán po detailech, začnete mlžit nebo urážet.

0/0
6.7.2019 10:51

J61u32l85i10u97s 66M56a96k16s90a 7827785449449

Zase nemáte pravdu, já jsem nikoho konkrétně hlupákem nenazval, to vy ano. Reagujete podle přísloví, " Potrefená husa nejvíc kejhá" Já jsem vám jen napsal, že máte mezery v klasické fyzice, a to máte, ale hanba to není, dá se to doučit.

Na pana Fikáčka opravdu nemám, protože on píše SCI-FI, stejně jako Profesor fyziky Michio Kaku, takže je bezpředmětné na to reagovat, ale někdy se nezdržím, moje chyba.;-D

Prošel jste si tu nauku o vlnění?

0/0
6.7.2019 13:50

J77a84n 51Š23v79a64d38l49e66n51k90a 9724869150

Opravdu? Vy se chováte slušně? Vy človíčku, v jiné diskuzi jste napadl pana Frélicha, neustále opakujete, že nemáte rád hlupáky, když reagujete na někoho, kdo s vámi nesouhlasí, a zachoval jste se jako hulvát naprosto ukázkový k paní Tenzler. Logicky reagovat neumíte, jenom se vymlouvat a urážet: chování omezeného hlupáka. Přede mnou si nemusíte na nic hrát.

0/0
6.7.2019 18:57

J31a51n 85Š81v58a53d24l38e77n27k80a 9884449830

P. S.: Vy človíčku, když někomu napíšete, že na podobné otázky by dokázal odpovědět váš desetiletý vnuk - tím si myslíte, že někomu nenaznačíte jeho hloupost? Příkladů vaší nabubřelosti je v textu víc. Stačí si projít vaše diskuze. Já já na vás zpravidla nereaguji - za podnětné považuji odpovědi pana Jelena, pana Wintera, pana Frélicha či pana Štajnrta, k tomu není třeba nic dodávat. Rád se od nich nechám poučit. Vy na ně bohužel reagujete jako blb. Ale pokud vám vadí pravda, klidně vás v tom bludu, že jste něco převratného vymyslel, nechám. Jste ovšem docela zajímavý studijní materiál, takže číst vás budu i nadále.

0/0
6.7.2019 19:07

J54u90l33i65u18s 52M22a28k11s61a 7957295719809

Vy musíte trpět komplexem méněceností, jinak si to neumím vysvětlit, že jako jediný reagujete podle přísloví, " Nejvíc kejhá potrefená husa"

Paní Dana si o to řekla, když mě přirovnala ke psovi, a navíc neměla pravdu. Kdybych popisoval klasickou fyziku, tak jako je to v učebnicích, možná že by se i tak někteří " chytráci" ozvali ( vy jste toho příkladem v nauce o vlnění), ale já mám vyšší cíle, než popisovat učivo ze základy.

Nemám nic proti tomu, když mě někdo oponuje, ale mělo by to mít nějakou úrovenˇ. Doufám, že jste mě pochopil.;-D

0/0
7.7.2019 13:02

J67a57n 60Š41v25a64d33l28e84n60k37a 9574629280

Takže jste si nic z toho nevzal k srdci? Myslel jsem si to. Jste bezesporu pěkný studijní materiál - dobrá ukázka originálního myslitele, jinak též mašíbla. Rozhled minimální, ale ego nekonečné. Z toho plynou vaše nabubřelé reakce.

0/0
7.7.2019 20:17

R41o37m83a12n 46T56r60u31n66e45č81e63k 4483230972729

https://cs.wikipedia.org/wiki/Dunning%C5%AFv%E2%80%93Kruger%C5%AFv_efekt

0/0
8.7.2019 13:10

J63u57l91i28u19s 15M46a22k40s83a 7527395359989

Vaše rady, je to poslední. To bych dopal, řídit se nevzdělaným hlupákem, který plácá páté přes deváté, ale to je tady normální. Čtenář posoudí sám, kdo je tady NABUBŘELÝ HLUPÁK.

0/0
9.7.2019 16:28

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz