Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J41i61ř88í 32N69o28v57o82t15n36ý 6774107902941

Hodný naivní intelektuál který se nevzdálil od svých ušlechtilých knih a teorií. Jak by vysvětlil Bataklan a stovky dalšík konfliktů způsobených muslimy v Evropě?

0/0
14.7.2019 14:07

M55a38r47t39i45n89a 11M48o27u56d58r90á 7140373756609

Kdyby bylo multi-kulti pouze otázkou folklóru, bylo by zpestřením. Jenomže o tom to bohužel není.

+4/−1
21.6.2019 10:46

P34a39v22e54l 97P52o53n31e48c 6444109212180

> není třeba se bát multikulturalismu ...

nesouhlasím, důležité je sledovat reálný dopad ideologie na společnost:

https://ponec.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=590232

0/−1
21.6.2019 9:52
Foto

J92a89n 52Ř72e50h46á81č62e15k 7720466861825

Mně přijde, že většina lidí se multikulti nebojí. Jen si myslí, že to nefunguje. To jsou dvě rozdílné věci (já si třeba myslím, že nefunguje "perpetuum mobile", ale v žádném případě není pravda, že bych se ho bál).

To, co je v této věci potřeba, je racionální diskuse o soužití s jinými kulturami (což bude v přelidněném světě asi nutnost). A ta by měla - mimo jiné - důkladně proprat jednak náboženskou kompatibilitu a jednak pracovní etiku, pokud možno za pomoci tvrdých dat, a ne nějakých politicky korektních pocitů.

+7/0
21.6.2019 5:04

R70a84d93e93k 66W33o52l91o81s78z56c46z72u16k 4939468270374

Neodarwinista, pan Dawkins kdysi popsal ideální strategii pro přežití druhu, který stojí uvnitř potravního řetězce (nemá ambice nejvyššího predátora, ani nechce být pouhá potrava) - "Při prvním setkání se k novému chovej obezřetně přátelsky, při druhém setkání se chovaj stejně jak se to k tobě chovalo při prvním setkání".

Nemám rád neodarwinisty, ale tohle opravdu sedí.

+1/0
20.6.2019 21:32

Z96b21y95š54e15k 21H19l50i32n13k23a 3461563510683

Aha. Takže jestli jsem to správně pochopil, vy se snažíte dekriminalizovat nacistickou kulturu a nechat ji volně šířit Evropou. Je to tak?

+1/−1
20.6.2019 21:15

A14n58t85o97n95í51n 27K42o60u55n26o45v77s14k29ý 9538650938758

Abych nezapomněl odpovědět na vaši otázku, řekl bych, že ne, jen není třeba multikulturalismus doporučovat.

Vzájemné obohacování se jinými kulturami je to, co zůstane, když všechna ostatní pozitiva zmizí.

Pokud je třeba se něčeho bát, je to islám.

Ten je mylně považován za pouhé náboženství, zatímco obsahuje i ucelený právní systém a způsob vládnutí (řízení státu). A oboje je s evropským právním systémem a demokratickým řízením státu neslučitelné.

Tak jako odmítáme nacismus s jeho mesianismem rasovým, komunismus s jeho mesianismem třídním, musíme odmítnout i islám, s jeho mesianismem náboženským.

+3/−1
20.6.2019 21:02

P91e81t71r 61B44u70r89i52a85n 4951496234748

Naivních optimistů jsou plné hřbitovy.

+3/0
20.6.2019 20:24

K96a60r73e20l 51K28r83p75a51t93a 6608767110915

Předpokládám, že poslední odstavec tohoto nesmyslu platí po celém světě a ve všech těch kulturách, které hodláte smíchat.

+3/0
20.6.2019 19:39

Z64d83e38n36ě31k 64Ž84í89k34o42v68e42c22k98ý 7120148670636

Evidentně si neuvědomujete základní princip Cimrmanvy filosofie externismu, totiž že věci jsou tam, kde nejsou. Copak nevíte, že na téhle planetě se láska k bližnímu projevovala upalováním; svornost, rovnost a bratrství gilotinou; že se dnes proti skleníkovým plynům bojuje zavíráním jaderných elektráren a jejich nahrazováním uhelnými? A stejně tak i s tím multikulturalismem je to přesně naopak, než jak píšete. Jsme to my xenofobové, kdo se snaží udržet kulturní rozmanitost a mír, podle hesla "dobré ploty dělají dobré sousedy", zatímco multikulturalisté vaří pole receptu pejska a kočičky stokrát dobrou celosvětovou monokulturu.

Podle ovoce poznáte je. Bojovníci proti nenávisti mají tu drzost sprostě nám nadávat do nácků a fašistů (nic nového pod sluncem, na to jsme si už zvykli za 40 let totáče), zatímco evropští židé jsou jimi kulturně obohacováni tak, že už se zase musí bát vyjít na ulici a mnozí se raději stěhují do Izraele, kde jim sice na hlavu prší palestinské rakety (dotované z EU), ale zato jim tam nikdo nezakazuje bránit se.

+6/−1
20.6.2019 19:36

J94i51ř34í 35J84a44n76d24a 3981251246799

Píšete: "Historie se neustále opakuje, dokud se člověk nepoučí."

Opravdu si myslíte, že historie je pouze Třetí říše?

+1/0
20.6.2019 19:09

S78o95n59a 42M62o31t30u21s59o88v41á 5382270617210

Ešte by som trochu poprosila o tolerantnosti islamu k inovercom a nevercom. Isto im vôbec nebude prekážať kabaret s polonahymi devami pri každej mešite, predajňa bravčového mäsa a židovská synagóga, hinduisticky chrám a útulok pre psy. Vyžadujú toleranciu, nech ukážu toleranciu!

+6/0
20.6.2019 19:05

J49a24n 26U22r55b52á35n50e26k 9565864693389

Pane Provazníku, přemýšlel jsem, jak moc dostanete "po zásluze" naloženo v diskusi. Tipoval jsem, že hodně, a co tak koukám, nemýlil jsem se. "Nic nechápete", "běžte se podívat", "strčte si to za klobouk", apod. Přitom v principu dle mého názoru říkáte, že různých kultur bychom se bát neměli, měli bychom se bát jen těch, kteří chtějí zavést kulturu jedinou. Ať již ve jménu Boha, Marxe, Alláha či kohokoli jiného. Nejsmutnější mi přijde, že v principu nejste s těmi, kteří s Vámi nesouhlasejí, ve sporu, jen oni to nevidí.

P.S. Jak ale zařídit, abychom nesklouzli z jedné strany k národnímu socialismu, té jediné správné rase a nadčlověku, nebo z druhé strany k potížím, které mají v Paříži či na mnoha dalších místech, na to jednoduchý recept nemám. Ale asi bych se mnohem spíš inspiroval u Amíků, než u Rusů či Číňanů. Ti druzí a třetí zmiňovaní mají totiž mnohem blíže k jediné kultuře, jedinému národu, jedinému vůdci (či jediné straně), a že z toho občas až mrazí, když člověk čte zprávy:-(.

+4/−1
20.6.2019 18:53

L21e16n84k15a 92M73a10j15o21r91o86v51á 4250350341774

R^

0/0
20.6.2019 18:56

R89a23d84e70k 27W64o67l56o89s73z62c31z19u88k 4139518240454

V USA mohl fungovat multikulturismus pouze v krátkém období, kdy jeden zákon platil pro všechny. Přibližně mezi dobou kdy "indiáni" a bývalí otroci přestali být braní jako podlidé a získali naprosto stejná práva jako všichni ostatní (cca 1960???) a než začal opačný trend - zvýhodnňovat některé skupiny na úkor ostaních (cca 1980??).

Ano stovky let v USA fungoval "multikulturismus", ale jen mezi bílými...

Stát který toleruje rozdílná pravidla pro občany podle etnického původu či barvy pleti pro mne určitě není vzorem.

+1/0
20.6.2019 20:20

J16a66n 24U40r33b15á69n33e97k 9975894873779

Jedna věc je právo, a druhá věc je setrvačnost zvyků, hodnot, postojů apod. To, že Amíci z hlediska práva indiány, černochy a hispánce zrovnoprávnili s bílými, ještě neznamená, že měli stejnou šanci. Jednoduše neměli. Ať na trhu práce, či při studiu či kdekoli jinde. Už jen sociální zázemí těch indiánů a černochů je takové, že vysokou školu umožní dokončit málokterému z nich. A právě kvůli tomu, aby se narovnaly šance opravdově, zavedli myslím Amíci pozitivní diskriminaci. Jestli je to dobrý nápad, těžko soudit, vede to totiž k vyloženě absurdním situacím, kdy nepostižený heterosexuální bílý muž, který se narodil v USA, je minoritou, ač za ni není uznán, stejně jako kdy Asiaté mají údajně menší šanci dostat se na vysokou dokonce i než oni bílí heterosexuálové jen z toho důvodu, že jsou kvůli své kultuře při přijímačkách tradičně převelmi dobře připraveni (jak jsem dostal, tak předávám, považuji tuto absurditu však za pravdivou). Na USA se mi nicméně líbí ono hledání rovnováhy, byť to pak samozřejmě vede k tomu, že když se kyvadlo vykývne příliš na jednu stranu, čeká jej za chvíli strana opačná (např. Trump)...

P.S. Rozmanitost se mi při návštěvě USA velmi líbila, stejně jako všeobecná úcta k člověku a k právu. Tím však určitě netvrdím, že jsem si nevšiml toho, že autobusem jezdili takřka výhradně barevní (na západě hispánci, uprostřed indiáni, na východě zas černoši), vyloučené lokality byly plné černochů, a člověk se do nich neodvážil ani ve dne, natož po setmění apod. Problémů mají určitě dost, až na posledních pár let je však zkoušeli řešit rozumem.

0/0
21.6.2019 16:01

J61a21n 64P55r39o32v12a81z30n42í31k 7823832833963

Máte pravdu pane Urbánku, podstatou článku je opravdu sdělení, že monokulturní tendence vedou vždy k násilí a totalitě.

0/0
22.6.2019 12:24

J62o95s56e80f 84N11i94k10l 7716300896863

...tak to pěkně vysvětlete těm, co nás svou přítomností kulturně obohatí...

+2/0
20.6.2019 18:51

R71a36d76e88k 93W78o18l17o91s85z86c30z30u81k 4239328810404

Jaktože některé kultury mohou vedle sebe žít stovky let bez problémů, některé stovky let se vzájemým "kočkováním" a některé mírové soužití nikdy nezvládly déle než na pár desítek let??? Na mulikulturu totiž musí být minimálně dva, kteří jsou ochotní vzájemně to dobré z jiné kultury alespoň "ochutnat" když ne se rovnou poučit.

Pokud se setkají dvě kultury z nichž jedna se považuje za nadřazenou pak neexistuje jiné řešení než válka a zničení/vyhnání jedné z kultur. Opakuji stačí když JEDNA ze setkávajících se kultur má pocit nadřazenosti. Židé, muslimové, číňani, rusové či nemci klidně ať přijdou jako hostéči s nabídkou spolupráce, jakmile ale přijdou s tím, že naše kultura se jim musí přizpůsobit či se změnit k jejich obrazu pak je poženu nejen klackem.

+5/0
20.6.2019 18:46
Foto

R43a69d19e23k 51P22o95l94i86c16k41ý 6311773821124

Karma

0/−4
20.6.2019 18:12

O22n86d51ř34e23j 90T96o96m75e42k 7234421572123

Co jiného čekat od Polického.

0/0
21.6.2019 11:59

M70a60r39t62i17n 47K74a75v41k88a 4826621562402

Píšete "Evropa je multikulturní po mnohá staletí" a máte pravdu R^

Jen jste nedodal, že ta multikulturnost byla podřízená platným zákonům nutnosti se asimilovat.

Nebyla na základě toho, že každý kdo přišel si mohl dělat to co doma a podle toho se upravovaly zákony, aby se příchozí cítil jako doma. A měli pravdu naši předci. Chceš se tady cítit jako doma se svými zvyky a pohledem na svět? Tak proč sem chodíš, když zde jsou jiné zvyky a jiný pohled na svět?

Víte drahý autore, ten Váš vysněný multikulturalismus po staletí fungoval jen na základě kulturní, ekonomické a vědecké úrovni. Nikdy ne na fungování několika kultur na jednom území. Ostatně mohl byste se naučit dějiny. Římská říše zahrnovala mnoho kultur, ale zákon byl jen jeden. Pak to fungovalo. To jo.

+20/−1
20.6.2019 17:36

P34e89t40r 73K42o77r57e10c41k84y 2433667373941

Baron Polický vás nemá rád, mám to stejné, jsme všichni lháři ;-D;-D;-D

+3/−1
20.6.2019 18:51
Foto

P79a93v20e35l 43D56v52o34ř82á13k 5179695654390

Tak: vyhoďte koberec peršan, přestaňte papat rostlinné produkty ze zemí s jinou kulturou, zahoďte čínský mobil a přestaňte chodit do čínských a vietnamských restaurací jakož i jejich obchodů. Zahoďte média se záznamem jazzu, neb je to hudba z poloviny černošská ....ATD - A co synagoga, vadí? ;-D

Už si nikdo neuvědomuje, jak jsme ve skutečnosti tím multikulturalismem prolezlí. A vadí to? Ovšem nepleťte si jakési násilníky a "barbary" s lidem kulturním.

U nás zatím největší kulturní "prasečiny" kupodivu nadělali jistí slovanští bratři a jejich přisluhovači z řad našich komunistů. A to nemluvím o životech nevinných. Pokud budete proti takovémuto multikulti, tak to, prosím ano.

+2/−7
20.6.2019 19:29

K34a94r92e88l 11Š65r32e42j63b65r 3423263277360

Plést si mezinárodní obchod s (imigračně vnuceným) mícháním ras a kultur je snad pod vaší úroveň.

+6/−1
20.6.2019 20:10
Foto

P92a12v67e36l 53D63v49o96ř42á40k 5379725374260

To si ráčíte plést Vy. Např. obyvatelstvo ČR je velmi složitá míchanice ras a kultur, které se po mnoha staletích sžily a dnes si to vůbec neuvědomujeme.

A co Švýcarsko? A takových je!

Jenže jak píšu - nezaměňovat barbarství s kulturou.

+1/0
21.6.2019 12:13

J29o74s44e18f 82S63l20a40v28í20č34e73k 4383476766923

Otázka je, co to je multikulturalismus. Pokud já jím vepřové a někdo jiný skopové, tak to není problém. Pokud ovšem někdo chce zákaz vepřového nebo skopového, pak to problém je. Pokud někdo vánoce slaví stromkem a někdo je neslaví, tak to problém není. Problém vzniká, když si někdo nepřeje, abych ten stromek měl, protože to uráží jeho víru. Zásadním problémem je nadřazování práva šária nad právem státu. Pokud toto muslimové nepochopí, tak multikulturalismus problémem je, nejedná se totiž o nic jiného než obsazování území jinými prostředky.

+23/0
20.6.2019 17:34
Foto

P98a50v54e84l 96D39v48o67ř72á32k 5989965314650

Ale tohle není multikulturalismus, to je snaha o ovládnutí. Takže do toho netahejte složeninu se slovem kultura.

+2/−4
20.6.2019 19:32

L71u80k89a86s 34S79u11c31h85a97n26e68k 5376387883750

nikdo vám nechce zakázat ani stromek, ani skopové ... to, že někdo někde napíše, že "to uráží jeho víru" a nějaký chytlavý novinář to rozmázne a chytlaví čtenáři se chytnou, to je dle mého problém těch chytlavých a toho jednoho, kterému to vadí. To že mu to vadí je jeho problém. Tečka. Nevím proč z toho ti chytlaví dělají problém pro ostatní z jeho kmene a snaží se nás, z jejich kmene, dostat do konfliktu.

0/0
14.7.2019 11:23

L70u50d56ě87k 54T39o43n87d58r 3561522452215

Ano, je třeba se bát multikulturalismu.

+11/0
20.6.2019 17:01

O61n96d48ř58e37j 32T98o92m37e25k 7904931812803

A víte co, jděte ty svoje kecy vykládat muslimským nájezdníkům.

+5/−2
20.6.2019 16:59

O26n56d18ř63e76j 27T25o44m53e66k 7864771222343

Opravdu jste tak naivní? Já myslím, že ne. Vy jste aktivní sluníčkářský škůdce Evropy.

+8/−2
20.6.2019 16:57

L47u51k23a27s 13S82u36c70h92a68n44e11k 5726847763670

Ale no tak, Ondřeji ... vy si vážně myslíte, že nevadí-li někomu něco, je to škůdce? Je to vlastnost našeho národa že se pořád musí stavět proti někomu (notabene vlastním sousedům ze stejného kulturního okruhu, kterým se tak rádi ohánějí), nebo je to dáno něčím jiným?

0/0
14.7.2019 11:25

K74a70r97e31l 79Š21r41e40j17b90r 3533733297350

Jeďte se autore mrknout třeba do Marseill nebo v Berlíně do Kreuzbergu. Pak vás ty úvahy o obohacení rychle přejdou.

+9/−1
20.6.2019 16:53

P34e88t80r 85K75o33r42e63c33k88y 2223817543451

Pohled z Dánska,kde se chovají dle Vašeho doporučení:

Nedávná vládní studie „Analýza dětí potomků imigrantů s nezápadním pozadím“ukazuje, že s asimilací imigrantů do dánské společnosti jsou stále obrovské problémy.

Studie uvádí, že imigranti třetí generace - druhé generace, která se již narodila v Dánsku - ve škole stále nedostávají lepší známky než jejich rodiče, více jich nedokončí vysokoškolské vzdělání a ani jich více nenajde zaměstnání. Od ledna 2018 bylo v Dánsku 24 200 imigrantů třetí generace, z nichž 92 % mělo nezápadní pozadí. Z těch, kteří nemají západní pozadí, má 41 % turecké pozadí a 21 % pákistánské pozadí.

Dnes žije v Dánsku zhruba 500 000 imigrantů a jejich potomků. S tím spojené nákladydánského státu činí podle dánského ministerstva financí 33 miliard dánských korun ročně (4,4 miliardy eur). Odhaduje se, že v roce 2060 bude v Dánsku podle Dánského statistického úřadu (Danmark’s Statistik) žít téměř 900 000 imigrantů a jejich potomků. Dánsko má v současné době celkem 5,8 milionu obyvatel. Pokud se imigranti neintegrují ani v příští generaci, tak Dánsko bude mít významný společenský problém, jehož řešení je v nedohlednu.

„Všichni reagujeme zároveň s odporem a smutkem, ale musíme také dále hájit to, v co věříme. Svobodu a rovnost lidí. Musíme bojovat za naše hodnoty.... Nestačí mít přísná pravidla, policii a hraniční kontroly. Potřebujeme také úzkou evropskou spolupráci, rozvojovou pomoc, diplomacii a zvýšené investice do naší obrany. Musíme stát za naší svobodnou společností.“

To, že si Dánové myslí, že to jejich premiér - který nedávno podepsal Globální migrační pakt OSN – nemyslí upřímně, je naprosto pochopitelné. Judith Bergman,Autorka je komentátorka, právnička, politická analytička a vedoucí spolupracovnice Gatestone Institute.

+15/−1
20.6.2019 16:36

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz