Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K55a98r14e69l 97T57r94č82á62l27e26k 2468948780766

Jestli se někdo nedostane do nebe, tak křesťané, protože pro ně bude nebe peklem

+1/0
20.6.2019 18:26
Foto

J16a50r37o49m70í68r 13P35e24t12ř89í23k 6864271519378

Na otázku z Vašeho nadpisu si určitě křesťan, který je sociopatem odpoví ano, právě proto, že je sociopatem, což nikdy si to nepřizná.

+1/0
20.6.2019 14:01
Foto

M21á87r67i90a 72T24v38r19d59o36ň64o66v45á 8528101437689

Konkrétne David Wood otvorene priznáva, že bol diagnostikovaný sociopat.

0/0
20.6.2019 14:16
Foto

J45a96r24o78m45í90r 49P86e95t77ř54í95k 6674801959448

A souhlasí s touto diagnózou?

0/0
20.6.2019 17:14
Foto

M75á87r34i17a 21T85v43r35d97o40ň21o41v48á 8688781597889

Áno a občas si z toho robí žarty. Napríklad keď sa mu vyhrážajú, povie im, že nech nezabúdajú, že je sociopat a preto sa tak ľahko nezľakne a neprestane robiť to, čo robí.

Keď si rušil účet na f/b, kvôli tomu, že kybernetickí džihádisti nahlasovali jeho neškodné príspevky a f/b mu kvôli tomu dával ban, tak povedal, že prichádza o tisíce priateľov, ale to je výhoda sociopata, že ho to netrápi.

Keď sa ho Gad Saad opýtal, čo by sa stalo, keby bol vo väzení konvertoval na islam, povedal, že by o ňom počul zo správ atď.

+1/0
21.6.2019 14:39

M79i27c80h54a23l 42G51e75c51i84k 6285599637624

Urcite by som sa nehadal s nikym ohladne celkovej otazky pravdivosti nejakej viery, lebo jeden z klucovych axiomov filozofie znie, ze neexistenciu cohokolvek nemozno dokazat. Ale da sa polemizovat o platnosti konkretnych argumentov a povedat na ne nieco v zmysle: "mozno aj mate pravdu, ale argument, ktory ste si zvolili, pre to nema dokaznu hodnotu, aku mu prisudzujete."

Jeden taky priklad je odvodzovanie typu: "pokial sa stena nikdy sama neposklada z tehal, tak bunka, ktora je ovela zlozitejsia, sa tiez nemoze." Ano, bunka je zlozitejsia a tym padom aj okolnosti jej vzniku a vyvoja su trochu zlozitejsie, nez aby sa dali odvodit z pohladu na stenu. Typicke uvazovanie tych, ktori uz maju svoju pravdu zvolenu a ich mozog automaticky filtruje akekolvek vyklady reality, ktore by do tej pravdy nezapadali.

A druhy, ktory bije do oci, je tvrdenie "ucenici neverili v Jezisovo zmrtvychvstanie preto, lebo im to niekto hovoril, ale preto, lebo to videli." V skutocnosti *my* verime, ze oni to videli, len preto, lebo *nam to niekto hovoril.*

0/0
20.6.2019 11:40

J68a82n 69Š10v75a22d18l61e34n20k79a 9524469600

Ano, argument se stěnou je logický klam - falešná analogie.

0/0
20.6.2019 12:30
Foto

M38á55r57i19a 75T46v77r11d78o63ň31o74v91á 8648441447579

Máte pravdu, je to falošná analógia, lebo stena je omnoho jednoduchšia a preto sa aj omnoho ľahšie dokáže sama postaviť.

0/0
20.6.2019 12:57

J17a48n 75Š57v71a64d97l78e82n76k70a 9644559430

Stěna není živá a nevyznačuje se sebereplikací, při níž vznikají chyby. To jste netušila?

0/0
20.6.2019 13:27
Foto

M42á88r15i25a 23T39v70r50d87o26ň90o81v89á 8468541467269

Hovorím o abiogenéze, teda o vzniku prvého samoreplikujúceho sa organizmu z neživej hmoty, nie o evolúcii. To jste netušil?

0/0
20.6.2019 13:57

J95a89n 75Š32v45a97d83l79e82n92k20a 9954629100

A vy si myslíte, že první sebereplikující se organismus byl rovnou složitý? Proč by ta složitost nemohla být výsledkem evoluce, umožněné právě tím, že při replikaci vznikají chyby? Ostatně, znamená tedy tento váš příspěvek, že evoluci připouštíte, avšak trváte na tom, že než mohla začít, život musel nejdříve stvořit Bůh?

0/0
20.6.2019 14:02
Foto

M40á24r17i86a 41T13v59r29d31o27ň46o97v87á 8408791827189

Samoreplikujúci sa organizmus by som za jednoduchý nepovažovala.

Ak budeme mať viac dôkazov v prospech evolúcie, nemám problém ju prijať. Ale tých dôkazov dosť nemáme (napríklad Kambrická explózia dokazuje skôr, že druhy vznikli náhle).

V samovoľný vznik života z neživej hmoty neverím, lebo takú silnú vieru nemám.

+1/0
20.6.2019 14:20

J41a37n 39Š53v67a65d67l20e53n17k40a 9424569770

Záleží na tom, jak si definujete "samoreplikující se organismus". Důkazů evoluce je plno - hledáte si Boha mezer u jevů, kde si ještě věda není jistá, a ignorujete jevy, kde si již jistá je. Kambrická exploze je již vysvětlena, a psal jsem vám to i já.

0/0
20.6.2019 14:48

J39a90n 62Š90v50a75d39l67e15n23k46a 9704549140

P. S.: Možná vám to nedochází, ale pokud připouštíte kambrickou explozi, připouštíte i samotnou evoluci. Pouze říkáte, že ji řídí Bůh. Neříkáte, že evoluce vůbec není. Jste si toho vědoma?

+1/0
20.6.2019 22:53
Foto

M97á10r95i49a 12T19v12r63d34o69ň85o55v50á 8288301587529

Som si toho vedomá, že kambrická explózia znamená, že sa veľa druhov objavilo náhle a až neskôr sa objavili iné druhy (napríklad cicavce). Takže máte pravdu, že je to potvrdením evolúcie, ale nie neodarvinizmu, že zmeny prebiehali postupne vďaka náhodným mutáciám.

0/0
21.6.2019 10:57

J88a88n 70Š68v67a95d76l88e41n41k12a 9694349400

Takže jak to bylo podle vás? Na začátku jakási božská bytost postavila buňku, pak to nechala nějak vyvíjet a sem tam zasahovala, aby vývoj usměrnila? Tu způsobí kambrickou explozi, jindy na kolizní dráhu navede planetku...

0/0
21.6.2019 12:38
Foto

M31á94r23i16a 54T16v43r91d53o67ň36o36v37á 8308641297879

V niektorých otázkach je môj názor silne vyhranený, v niektorých nemám úplne jasno.

Určite verím, že život stvoril Boh a že nové orgány nevznikli vďaka náhodným mutáciám.

Takisto je mi jasné, že existuje evolúcia v rámci druhov. Ale kde je tá hranica, pokiaľ až je evolúcia možná, nemám jasno.

0/0
21.6.2019 14:48

J48a83n 63Š92v80a65d43l39e41n10k71a 9224769700

Evolucí mohou vzniknout i nové druhy. Už je to prokázané.

0/0
21.6.2019 15:01
Foto

M61á64r45i55a 33T55v15r24d14o45ň54o95v26á 8108411687489

Definícia samoreplikujúceho sa organizmus vyplýva z názvu -ten ktorý sa dokáže samoreplikovať.

0/0
21.6.2019 11:31

J68a76n 21Š24v31a49d75l38e23n57k71a 9244749430

Otázkou je, jak komplexní má být. Zda je již jednoduchá entita schopná replikovat sama sebe tímto organismem, nebo zda ještě ne. A od toho se odvíjí další.

0/0
21.6.2019 11:50
Foto

M30á40r89i65a 74T72v83r18d95o41ň42o68v59á 8568361687269

Pokiaľ sa dokáže sama replikovať na takom princípe, že to mohlo byť predchodcom procesu nazývaný centrálna dogma, tak áno.

0/0
21.6.2019 14:54

J38a10n 40Š32v53a10d58l46e42n94k78a 9944419570

To by bylo ještě před centrálním dogmatem. Třeba sebereplikující se molekuly RNA.

0/0
21.6.2019 15:02
Foto

M51á88r70i21a 75T85v20r75d93o75ň83o68v25á 8818871807269

Akonáhle sa niečo môže sebareplikovať,tak to má veľkú výhodu, lebo už sa dosiahnuté pokroky uchovávajú. Takže áno.

0/0
23.6.2019 12:06
Foto

M80á86r87i55a 85T74v12r96d86o89ň17o37v40á 8888381107989

Nie je vždy pravda, že "neexistenciu cohokolvek nemozno dokazat". Napríklad viem dokázať, že v slovenskom parlamente nie je žiaden černoch. Nejdem však filozofovať a idem rovno na argumenty.

Pokiaľ ide o otázku vzniku života, na to by sa dalo napísať desiatky odborných článkov, tak sa tomu nechcem povrchne venovať v diskusii. Ak vás to zaujíma odporúčam technickú prednášku od jedného z TOP chemikov sveta https://www.youtube.com/watch?v=_zQXgJ-dXM4

Obvinenie, že už mal svoju pravdu zvolenú je od veci, lebo presný opak je pravdou. Celý život slepo a bez dôkazov veril, že život vznikol samovoľne a až vtedy si prvý krát uvedomil absurdnosť svojej viery.

Nie je ani pravda, že "V skutocnosti *my* verime, ze oni to videli, len preto, lebo *nam to niekto hovoril.*" Pravda je taká, že *my* verime, ze oni to videli, len preto, lebo máme najstaršie záznamy od apoštola Pavla, ktorý sa s učeníkmi poznal a zanechal nám to, čomu prvá cirkev (teda učeníci) verili. Viac som o tom písala tu https://tvrdonova.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=668666

0/0
20.6.2019 12:56

J84a26n 69Š85v24a92d40l28e33n45k56a 9684419420

Osobní vyznání víry je pěkná věc, ale nelze je brát jako vědecký argument.

+1/0
20.6.2019 13:28
Foto

M63á53r24i62a 24T54v69r95d13o95ň18o77v97á 8308671657459

Je netvrdím, že je dokázaný fakt, že Ježiš vstal z mŕtvych, lebo to učeníci hlásali.

Ja dokazujem, že vieme dokázať, že učeníci verili, že videli vzkrieseného Ježiša a natíska sa otázka, čo, respektíve koho videli. Ale niečo vidieť museli.

0/0
20.6.2019 14:00

J94a39n 24Š81v13a63d56l93e72n93k25a 9664509660

Mám na mysli spíš to vyznání biochemika. Jak najednou prozřel, že život nemohl vzniknout samovolně.

0/0
20.6.2019 14:03
Foto

M27á57r73i72a 85T74v75r85d54o25ň30o66v89á 8158251417979

Vidno, že ste to video nevideli. Hovoril o technických problémoch pri vytváraní makromolekúl a nanostrojov. Len mi zase nepovedzte, že chemik nie je dostatočne kvalifikovaný, aby hovoril o abiogenéze nazývanej CHEMICKÁ evolúcia.

0/0
20.6.2019 14:22

J65a79n 21Š73v12a27d80l50e59n16k29a 9814749790

Už jste mi to video několikrát poslala. Není tam nic než jeho náboženská víra a možná trochu nepochopení.

0/0
20.6.2019 14:49
Foto

M45á54r51i37a 80T71v93r91d58o29ň62o38v37á 8878421887149

Tak to ma prekvapuje, že v tom videu "Není tam nic než jeho náboženská víra a možná trochu nepochopení."

Pokiaľ si pamätám, nebolo o náboženstve, ale o práci chemikov ako vyrábajú molekulárne nanostroje. Musím si ho pozrieť znovu, asi som v ňom niečo prehliadla.

0/0
20.6.2019 15:55

J66a78n 83Š68v84a85d38l52e55n55k90a 9454249690

Aha, to je jiné video. Problém některých biochemiků je, že zas tak dobře nerozumějí biologii. Uvnitř živých organismů biochemické děje probíhají jinak, než jak jsou zvyklí ze zkumavky. Z toho pak plyne určité nepochopení.

0/0
20.6.2019 15:58
Foto

M65á72r49i49a 30T44v62r87d59o36ň71o86v61á 8538481887539

Hovorím o vzniku života z neživej hmoty, nie o biochemických procesoch u živých organizmov.

0/0
21.6.2019 14:56

J61a26n 26Š25v24a95d95l76e69n64k97a 9374259470

Vnitřek buňky se právě podobá tomu prvotnímu prostředí. Vůbec se to nedá srovnávat s obtížemi při řízené biochemické syntéze, protože vy na začátku nevíte, co vám vznikne. Ten proces nemá žádný cíl. Když chce biochemik třeba vyrobit konkrétní aminokyselinu, potřebuje k tomu sled přísně řízených reakcí. Jenže tatáž aminokyselina vznikne i samovolně, ve směsi s dalšími látkami, když budete pouštět elektřinu a ultrafialové záření do směsi vody, metanu a čpavku. A stačí k tomu poměrně krátká doba. Představte si sto milionů let.

0/0
21.6.2019 17:29
Foto

M10á23r15i91a 71T64v47r92d68o68ň13o90v33á 8428231987769

Asi viete ako obrovský je rozdiel medzi aminokyselinou a samoreplikujúcim sa organizmom. Ja to prirovnávam ku rozdielu medzi hromadou tehál a funkčnou chemickou továrňou.

0/0
23.6.2019 12:08

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz