Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R25a27d51e53k 98S22e66m97a 3932398343650

pan bankéř by se měl víc vzdělat v energetice, případně chemii.

0/0
24.6.2019 20:25

B20e93d25ř16i31c77h 93D37v55o13ř85á11k 2982818116664

autor píše v duchu požadavků. CO2 není jedovatý plyn a veškeré rostliny ho potřebují. I produkce CO2 automobilů není žádná hrůza.

Pan Tykač spekuluje na tom,že se brzy objeví nové technologie výroby energie a je dobré staré výroby ponechat do tohoto období v chodu.Elektrárna je hlavně zdroj tepla a generátroy výroby elektrické energie jsou již na hranici optima. Lepší to již nebude v současných technologiích. Jen u rozhodujících lidí jde jasně o další tunel na získání levné investice.

+1/0
19.6.2019 15:46

J44a78r43d56a 69F46a54r86s61k42ý 6265573

Tak co pane Niedermayere jak se prodávalo české zlato pod cenou?? Dobrý kšeft?

+6/0
18.6.2019 13:47

E80d42u83a96r81d 51D35r34á32b58e79k 7717223649689

Tvl všechno postavený na hlavu... Kompenzace byel platit provozovatel elektrárny, a mastný... Nic jako "řád 51 miliard" neexistuje a univerzita to určitě neřekla.

0/0
18.6.2019 12:00

R39a26d51e71k 97H55o31d28a59ň 9816637291653

Problém "celkové bilance" je v tom, že řeší právě jen tu celkovou bilanci. Chcete-li "čistou" energii z OZE a nemáte-li k dispozici moře ani Alpy, máte drobný problém - musíte totiž řešit okamžik kdy OZE EE nedokáže vyrobit nic (nebo vyrobí minimum), a tuhle EE pak musíte někde vyrobit - a to se obvykle řeší právě elektrárnami na fosilní paliva, ať už uhelné nebo třeba paroplynové.

Řečeno jinak, já bych s těmihle čísly byl opatrný. Ono je to hezky vidět třeba na Německu: v okamžiku kdy fouká a svítí vyrábí Němci fakt čistě, a exportují (ovšem za mizerné peníze, protože v tu chvíli mají přebytky všichni). A v okamžiku kdy nesvítí a nefouká naopak draze nakupují. Ve výsledku mají sice energetickou bilanci v pořádku, ale nezohledňuje to, že bez okolních států by v zimě byli v háji. A to budou teprve zavírat další jaderky.

+9/0
18.6.2019 11:51

V16o63k72o14u30n 22V93l70a16d13i58m73i57r 8782178639178

Muzete dodat nejaka data?

To kdyz nefouka ci nesviti je stara pohadka tech, kteri o tom nic nevedi. Uz jste slysel nekdy slovo diversity?

+1/−5
18.6.2019 16:52

R30a91d11e17k 37H44o89d44a70ň 9356617811113

Třeba https://www.ise.fraunhofer.de/content/dam/ise/en/documents/News/Stromerzeugung_2018_2_en.pdf

Já mám za to, že toho vím celkem dost o tomto tématu. O diverzitě jsem slyšel, ale právě snaha mít čistější energii ji narušuje, není to tak? Protože vodní není stavět kde, biomasa je na zlomku ostatních, a solární/větrné tak nelze zálohovat ničím jiným než fosilními kvůli rychlosti náběhu.

+4/0
19.6.2019 10:28
Foto

R42i62c84h29a69r58d 54P59e58t28e92r61k35a 9669778242288

:-) ten článek je třeba číst následovně: haló pane Tykač, jsem z TOP 09 a nemáme moc peněz na volební kampaně....

+17/−3
18.6.2019 8:15

Z48d67e21n39ě89k 62D21a37n70d72a 1371435

Ano protože v naší malé střediskové republice vše souvisí se vším. A za peníze lze pohotově změnit i názor.

+2/0
18.6.2019 10:42

J79a50n 57M57a96c31h20á65č97e16k 3339883844926

na exportu el. energie neni nic špatného. Co kdyby země vyvažejicí ropu řekli že si ji nechaji pro sebe.... nač bychom jezdili???

+13/−2
18.6.2019 8:10

Z33d36e97n85ě63k 62D37a90n23d39a 1661145

Nemám na to ucelený názor, ale na exportu jako takovém není nikdy nic špatného. Otázkou je ovšem to, za jakou cenu se ke komoditě dostaneme.

+1/0
18.6.2019 10:41
Foto

F96r21a21n36t19i67š56e92k 98P26e95t89r97í51k 6475591944741

CO2 nemá na klima planety žádný vliv. Jeho přítomnost v atmosféře je však velice důležitá pro rostlinstvo. Pokud by se podařilo zvýšit jeho obsah, rostlinám by to pomohlo. Zvýšit obsah CO2 v atmosféře je však mimo současné možnosti lidstva.

+9/−1
18.6.2019 7:41

Z59d95e76n42ě48k 27D45a13n86d25a 1301655

Není spíše otázkou co dalšího uniká než samotný CO2 ?

+2/0
18.6.2019 10:43
Foto

V21ě89r52a 98R19a97m38b87o47u75s94k85o76v36á 3465101440257

správně, jedním z významných skleníkových plynů je vodní pára; nebýt vodní páry a CO2 byl by na světě ráj ;-D

+2/−1
18.6.2019 11:52

Z13d41e26n63ě42k 88D70a58n93d75a 1321325

No jestli to, co vidíte unikat z komínů, máte za vodní páru (která tam pochopitelně je také) tak by se daly uhelné elektrárny změnit na krajinotvorně prospěšné výrobny popílku, potřebného CO2, dešťových mraků a osvěžovny obyvatel v dobách letních horučav :-)

+4/0
18.6.2019 12:00

V52o36k37o86u35n 52V89l88a52d19i70m56i97r 8632208109168

? O sadrokartonu uz jste slysel? Z ceho myslite, ze se vyrabi?

0/−1
18.6.2019 16:54

V11o26k10o87u82n 83V14l12a77d10i81m50i25r 8322168649948

Ja bych rekl, ze panu Petrikovi nejak unikly znalosti problematiky. ;-D

+1/−2
18.6.2019 16:53
Foto

F49r67a97n50t82i56š21e90k 16P41e83t27r98í32k 6885641564761

Co konkrétně?

0/0
21.6.2019 8:01

J74a44n 48R68á31ž 1349183354700

Pane Vokoune a co sdělit nějaký relevantní protiargument?

PS. Jak sadrokarton vyráběný se sádry a papíru souvisí s tématem uhelných elektráren?

0/0
22.6.2019 16:18

R49o72s30t12i15s61l57a95v 21C59a32h53a 6153197807511

Vite o tom, ze existuje mezni hodnota CO2 ve vzduchu, ktera uz neni pro cloveka vhodna? A neni to zas tak vysoke cislo.

Viz napriklad zde:

https://www.priznaky-projevy.cz/otravy/205-hyperkapnie-otrava-oxidem-uhlicitym-co2-priznaky-projevy-symptomy

0/−1
18.6.2019 11:02

P98a85v12e55l 21V26é92b47r 5569712262361

Z toho si nic nedělejte. Ono např. existuje množství vody, které vás zahubí. A není to příliš velké množství - stačí pár litrů. Dovede se však představit život bez vody? A dovedete si představit to živoření s malým množstvím vody?

P.S. A zvýšená koncentrace kyslíku vás také zabije...

+4/−1
18.6.2019 11:53

J28a42n 88H24a22v17r47á70n13e35k 9320699126

Podle vašeho odkazu začíná mít CO2 znatelný vliv na lidský organismus od parciálního tlaku 2 kPa. Podle mých chabých znalostí je tlak směsi plynů součtem parciálních tlaků složek této směsi. Vydělením parciálního tlaku CO2 tlakem atmosférickým (řekněme 101 kPa) bych tudíž měl dostat poměrné zastoupení CO2 (objemové). To mi vychází 1,98 %. Podle Wikipedie je objemový podíl CO2 v nižších vrstvách atmosféry 0,04 %. Takže ta fyziologická hranice je zhruba padesátinásobek(!) běžného stavu. Tudíž tuhle obavu můžete klidně pustit ze zřetele.

+3/0
19.6.2019 20:21
Foto

F20r38a42n12t70i65š62e96k 68P45e31t62r24í54k 6555351724401

Všeho moc škodí. Například sůl je taky jedovatá. Snězte půl kila soli a určitě Vám bude špatně. Přitom bez soli to taky bude špatně.

+1/0
21.6.2019 8:01

Z88b35y39n62ě31k 44H19a46l67u47z76a 5253760268102

Jakpak CO2 ničí zdraví, krajinu i majetek. To by mě moc zajímalo.

+14/0
18.6.2019 7:09

V44o81k82o89u76n 89V18l28a66d82i20m36i10r 8662608229968

Ja si s nim nicim zdravi kdyz piju sodovku, kterou si si v sodamakeru vyrabim.

+1/0
18.6.2019 11:44

M72i45c95h40a48l 88P92a32u65l13í28č84e81k 2913285315285

Mimochodem, když už se tu počítají ty ekonomické dopady, tak pan Niedermayer jaksi opomíjí ty zisky z prodeje exportované energie (jen je zmiňuje, ale nevyčísluje). Nevíte někdo, kolik to činí? Aby se to zase odečetlo od těch škod, které vyčísleny byly.

+1/0
18.6.2019 0:47
Foto

J41i70ř64í 57T82u32r70n67e56r 8528941445523

:-)R^ Bohužel je ekologie stále chápána jen jako politická munice, a ne jako nezbytnost, která může minimálně oddálit vymření našeho druhu ( o jiných druzích ani nemluvě)

+3/−5
18.6.2019 0:35

Z84d55e49n14e78k 79J84i60r55o87u59š34e73k 8710322454740

Tím myslíte, že ekofašisty nebudeme střílet, ale pouze zavírat ?

+2/0
18.6.2019 10:31

M63i87c17h67a94l 95P63a24u49l74í38č82e95k 2923585795795

Největším nebezpečím pro náš druh jsou především lidé, kteří se odmítají rozmnožovat nebo ti, kteří popírají klíčovou úlohu heterosexuálního párování v přežití druhu...

+2/0
18.6.2019 11:18

J56a77n 79S13i21n43n70r71e52i20c40h 6833205980341

Nelze zaroven snizovat CO2 a branit vystavbe, nebo rusit atomove elektrarny. Na to uz prisli I Nemci, kteri obnovuji tezbu hnedeho uhli pro uhelne elektrarny, proste proto, ze to jejich "zelena energie" neutahne. Pouze se o tom v tisku nepise.

+22/0
17.6.2019 23:16

J91a92k63u86b 75K56o88s 3916352640134

Když už lidi s tím podivným fetišem snižování CO2 emisí přestanou blbnout?

+22/−3
17.6.2019 22:10
Foto

J51i11ř63í 61T39u79r53n26e92r 8528421635293

...až už bude pozdě a lidem nezbude než čekat jak a kdy vychcípají.

+1/−8
18.6.2019 0:32

P27e45t24r 83Š64i78r14o50k49ý 4451893417

Ať žije Gréta!:-)

+8/0
18.6.2019 8:57

M15a81r33t90i64n 52V25a98v68r41a 2160190234402

At zije RNDr. Prof. soužka Gréta CSc., učitelka národů!!!

+2/0
18.6.2019 10:37

P86e67t26r 55V90o38d72i45č51k60a 5718332235

Když spálíte vagón uhlí, tak je z toho vagón CO2, že? Vůbec nic jiného nevznikne, takže uhelné elektrárny jsou vlastně jen hnojivo pro kytky R^

+1/0
19.6.2019 8:56

V30l23a62d16i21m31í56r 56H56r61u61b50ý 4367433934879

Jen k tomu vývozu energie: Většina zdrojů, kromě klasických tepelných, jsou zdroje prakticky neregulovatelné. Je tedy potřeba záloha. Tou jsou právě ony proklínané tepelné elektrárny. Jenže ony mají ještě jednu nepříjemnou vlastnost: nenajedou se z hodiny na hodinu. Musí být tedy v době přebytku stále v provozu - a jimi vyrobená elektřina navíc (ve skutečnosti je navíc ta solární či větrná) musí být prodána. Jinak bychom v noci, když mizera sluníčko zaleze a JE jedou na stejný výkon, jako ve dne (jinak prakticky neumí technicky ani ekonomicky) byli bez elektřiny.

A nikdo by nám tu elektřinu za rozumný peníz neprodal, neboť ukvapené odstavovaní těch ošklivých elektráren způsobilo nedostatek výkonu. A samozřejmě růst cen.

+15/−1
17.6.2019 21:35

M21i35c11h53a76l 21T86e93s57a16ř 4278942630311

Teplé zálohy - jasně, potřebujem, ale všechna exportovaná elektrika určitě nejsou jen přebytky ze záloh?

+3/0
17.6.2019 21:58
Foto

F60r66a51n31t12i45š62e30k 83P62e66t83r35í15k 6755291574431

Jaderné elektrárny jsou taky regulovatelné. Ne natolik jako klasické uhelné, ale proti větrníkům nebo fotovoltaice je to skvělé.

+6/0
18.6.2019 7:42

V83l34a26d59i28m55í12r 43H28r14u98b92ý 4367913354949

Jo, jsou. Ovšem je to ekonomická ztráta, palivová kampaň se snížením výkonu neprodlouží.

+1/0
18.6.2019 9:18
Foto

F93r20a28n34t96i41š67e36k 71P43e68t51r15í21k 6745101724421

Z pohledu ekonomiky provozu je nejlepší pro každou elektrárnu jet stále na 100% konstantního výkonu. Pouze snad přečerpávací jsou z principu vhodné k nárazovému použití výkonu. Plynové, uhelné a pár přečerpávacích by byl ideální mix k jaderným elektrárnám. A na pole brambory místo čínských panelů.

+4/0
18.6.2019 11:07

V70l46a70d42i20m48í86r 82H40r63u36b57ý 4707403884409

Když snížíte výkon klasické elekrárny, ušetříte palivo (bez ohledu na zhoršenou účinnost). Když snížíte výkon JE, neušetříte nic. Nebo nejvýš u průtočně chlazených poplatek za využití vody.

0/0
18.6.2019 15:45

L94u56k93á59š 12M26a97l54v26i58n14s95k32y 2538144363598

Proč se neprodlouží?

0/0
18.6.2019 13:38

V64l55a64d61i82m70í41r 51H66r76u40b78ý 4117123784219

Protože se nezmění stárnutí (rozpad radioaktivních prvků).

0/0
19.6.2019 9:32

J19a63r79d49a 69F26a71r91s54k82ý 6165523

Vy to nevíte? V noci se má spát ne svítit, abychom byli ráno čerství ke strojům.

+1/0
18.6.2019 13:49

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz