Děkujeme za pochopení.
M51a40r85c84e64l 32P85a71v72l87í87k
nejaké poznámky:
- bojíte sa, že nie je dosť elektriny a väčšie množstvo/zaťaženie by sieť nezvládla
čítaním s pochopením by ste vedeli, že sa elektriny z hnedého uhlia vyrába stále viec a"úspešne sa darí ju vyvážať".
- neriadená podpora FVE
ten problém je v (zámernej?) medzere v zákone. pri dnešných cenách panelov a príslušenstva už je návratné "montovať (známe slovo) ich na strechy, steny aj panelákov.
- a kto podporuje elektromobilitu?
akurát tak možná poslanci bývalého europarlamentu, žiadne kolosy z oblasti energetiky, výroby áut. tam iba skúsili jedno z možných riešení - vodík, ktorý sa dá vyrobiť "aj z ropy", čím by závislosť zostala.
J17a98r81o45m36í75r 14V70e27g11r
Pane Hrubý, je hezké, že víte o tom, že číslo je neutrum, ale že elektrárna je rodu ženského Vám nějak uniklo. Proto tady ale nejsme.
JE TOHO HODNĚ ŠPATNĚ, ALE NEDIVME SE. Politici mají jiné starosti, než se prát za to, co chtějí jejich voliči. Jinak by se asi nemohlo stát ani to, že v "národním, akčním plánu čisté mobility" jsou zařazena i vozidle na plyn. Ta mají naprosto srovnatelné emise CO2 jako benzinová auta. Budou se však podporovat, protože proto.
Na této mapě můžete hodně dobře vidět spoustu souvislostí ww.electricitymap.org
Musíme tlačit na politiky a ne se hádat mezi sebou o různé názory.
100 let trvá dost dobrý obchod s energií. Skoro každý, kdo měl auto, musel energii kupovat a to za jakoukoli cenu. Nyní tady jsou vozidla, která mohou jezdit na energii z nuklaární elektrárny, které je k dispozici mnohem víc, než potřebujeme a navíc zadarmo pro všechny. A to není dobře!!!
E34m89i35l 23N77o19v59á33k
Pane Vegre, stačí zadat do googlu heslo "čistá mobilita" a dozvíte se, že: "Hlavním cílem čisté mobility by mělo být především snižování zdravotně rizikových emisí z dopravy, kterými jsou zejména rizikové emise prachových mikročástic menších než 10 mikrometrů, tzv. PM10, částice PM2,5, dále polycyklické aromatické uhlovodíky, benzen, aldehydy, oxidy dusíku, prekurzory ozónu, těžké kovy a prach."
Nic o CO2 se tam nepíše, evidentně jste smíchal dohromady tuto snahu zvýšit čistotu ovzduší s momentálně probíhajícím klimatickým šílenstvím, což evidentně nebylo úmyslem autorů akce čistá mobilita.
A dále bych Vás poprosil o radu, jak mohu jezdit na tu energii z nukleární elektrárny, která je podle Vás úplně zadarmo. Kde se rozdává, a jak jste přišel na to, že je jí k dispozici mnohem víc než potřebujeme?
V39l13a76d20i66m57í98r 25H86r40u24b69ý
Několik připomínek:
1. Číslo je neutrum. Takže Vám se nelíbí ta čísla (nikoliv ty čísla)
2. Ta procenta, tedy ta čísla, nedávají stovku z jednoduchého důvodu: jsou uváděny jen tři zdroje (dělení podle primární energie). Nejsou uvedeny například spalovny (nejsou OZE)
3. V životě jsem neslyšel, že by parní uhelná elektrárna (a zejména její kotel) uměla jezdit na 45 % maximálního výkonu! Už kolem 70% výkonu kotle je třeba stabilizace kapalným, případně plynným palivem. Provoz s nízkým výkonem huntuje kotel i turbinu.
4. Odpadní teplo kondenzačních elektráren je arci vysoké. Při průtočném chlazení jistě ovlivňuje teplotu chladící (říční) vody. Že by však české parní elektrárny ovlivnili počasí u nás víc, než jedno plivnutí ovlivní množství vody v moři, opravdu nehrozí.
P33a23v45e83l 37D97v42o46ř93á62k
Dnes jsem se dočetl, že zdejší Technické služby kupují na svoz odpadu elektromobil, hlavně do obtížně přístupných částí města.
T23o83m59á73š 95D72v93o63ř37á64k
No tak především těžko chtít aby podíl elektřiny z OZE nějak zásadně narůstal, když se nové zdroje prakticky nestaví. Větrníků máme minimum, takže je to cca na čtvrtiny voda, fotovoltaika a biomasa + bioplyn. Fotovoltaika si výrobí ta svá 2-3 % (za nekřesťanské prachy), biomasa a bioplyn svých 4-6 %, a pak už záleží jen na tom, kolik vody se v ten který rok podaří prohnat přes turbíny vodních elektráren. V posledních letech bylo sucho, takže asi tak.
Mimochodem, v ČR se cca polovina elektřiny z OZE vyrábí spalováním biomasy a bioplynu - když už řešíte jak se nám bude dýchat...
Jo a odpadní teplo z elektráren má být problém proč? To jsou přece zanedbatelné hodnoty. Úvažte jen, že když je nad celým územím jasno, tak slunce ohřívá naše území výkonem cca 77.000 GW, v tom se nějaké jednotky GW z elektráren úplně ztratí.
M21i73r97e95k 42M33a45t20y88á73š
Správná úvaha - biomasa je vlastně taková normální tepelná elektrárna a tím odpadním teplem?
Už třicet jet koukám jak se z komínů JE Dukovany valí ten "kouř".
Tak jen přemýšlím, že mi je stále větší horko.Čím vším to může být?
J56i56ř51í 10K76u89č39e49r20a
Na začátku byla obrovská nekontrolovaná a neřízení podpora OZE. Nejenže byly povoleny zdroje těsně před půlnocí v den vypršení lhůty, podvádělo se s dodávkou, prostě se odebralo ze sítě a papírově se z toho udělala elektřina z OZE a za mnohem vyšší cenu (podpora státu) se dodala zpět do sítě. Solární baroni se stali nepopulární a začalo proti nim tažení, které trvá dodnes.
Existují studie, kolik lze reálně u nás vyrobit elektřiny z OZE, postupně se to upřesňuje, ale je to bída. Je to oříšek, jak vyrobit obnovitelnou energii v zemi bez moře, hodně členitou bez stálých větrů, v pásu podprůměrného slunečního svitu, s minimem větších řek, bez skutečně velké řeky.
Elektromobilita je podporována energetickými giganty a průmysl jim na to skočil (ne nezištně). Myslím si že elektromobil je slepá ulička, výroba a distribuce elektřiny není v tak masovém měřítku dnes možná. Bez nových technologií to nepůjde. Takže buď nové malé kapacitátory, supravodivost aspoň při pokojové teplotě a domácí výroba elektřiny, nebo jiný pohon aut, třeba H2.
T27o85m45á49š 96D96v81o96ř35á29k
Elektromobily mají svoje problémy, ale vodík je na tom ještě mnohem hůř. Proto se také elektromobilů vyrábějí řádově miliony, zatímco aut na vodík řádově tisíce. Myšleno celosvětově za poslední rok. Jezdit na nádrži natlakované na 700 bar je zábava pro otrlé, nehledě na ekonomiku vodíkového cyklu, která prostě nevychází.
J24i45t59k42a 94J22a48n46ý86r94o73v96á
Pamatujete na zelené jízdenky na mhd v Praze. Byly levnější a platily jen na tramvaje a metro, protože ty jezdí na elektriku. Už v té době jsem prohlašovala, že tyhle vozidla mají výfuk v nejbližší tepelné elektrárně.
M36i15r88e32k 65M42a58t95y16á42š
Nepamatuji, který to byl rok?
A52n20t77o75n34í11n 97K59o36u19n90o73v37s96k24ý
No a jak zní tedy odpověď na vaši otázku?
Je třeba mít co nejvíc elektromobilů a vyrábět pro ně kvanta elektřiny navíc?
S vědomím, že tím zvýšíme emise škodlivin v ovzduší, jen budou jinak rozmístěné na území ČR.
M56i87r38e52k 51M54a46t30y59á39š
No je to celkem jasné. Když elektromobily budou jezdit na energii ze solárů, je to skvělá volba.
Když budou jezdit na to, co nám nabízí energetický mix v ČR, tak se mnohé výhody ztrácí.
Naštěstí energetický mix ČR není to, co většina elektromobilistů co znám, "čepuje" do svých baterií.
Naštěstí pozoruji, že záleží na každém - jak se k tomu postaví.
P60e74t41r 49D47r39a22p80a91l
nezaměňujete příčinu a následek? Podíl OZE neklesá proto, že by jiné zdroje navyšovaly výrobu, ale jiné zdroje navyšují výrobu proto, že klesá podíl OZE. Vzhledem k suchu v minulých letech přehrady nevyráběly tolik, kolik by bylo potřeba
M16i31r26e46k 23M45a88t44y47á86š
Přidal jsem na konec článku podrobnou tabulku, ze které je zřejmé, že to jen suchem nebude. /měla by se pod článkem brzy objevit/
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz