Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72a15r32c33e59l 55P32a59v76l76í51k 7311534218449

nejaké poznámky:

- bojíte sa, že nie je dosť elektriny a väčšie množstvo/zaťaženie by sieť nezvládla

čítaním s pochopením by ste vedeli, že sa elektriny z hnedého uhlia vyrába stále viec a"úspešne sa darí ju vyvážať".

- neriadená podpora FVE

ten problém je v (zámernej?) medzere v zákone. pri dnešných cenách panelov a príslušenstva už je návratné "montovať (známe slovo) ich na strechy, steny aj panelákov.

- a kto podporuje elektromobilitu?

akurát tak možná poslanci bývalého europarlamentu, žiadne kolosy z oblasti energetiky, výroby áut. tam iba skúsili jedno z možných riešení - vodík, ktorý sa dá vyrobiť "aj z ropy", čím by závislosť zostala.

0/0
23.6.2019 14:48
Foto

J28a92r15o68m93í26r 23V81e74g69r 2587840742810

Pane Hrubý, je hezké, že víte o tom, že číslo je neutrum, ale že elektrárna je rodu ženského Vám nějak uniklo. Proto tady ale nejsme.

JE TOHO HODNĚ ŠPATNĚ, ALE NEDIVME SE. Politici mají jiné starosti, než se prát za to, co chtějí jejich voliči. Jinak by se asi nemohlo stát ani to, že v "národním, akčním plánu čisté mobility" jsou zařazena i vozidle na plyn. Ta mají naprosto srovnatelné emise CO2 jako benzinová auta. Budou se však podporovat, protože proto.

Na této mapě můžete hodně dobře vidět spoustu souvislostí ww.electricitymap.org

Musíme tlačit na politiky a ne se hádat mezi sebou o různé názory.

100 let trvá dost dobrý obchod s energií. Skoro každý, kdo měl auto, musel energii kupovat a to za jakoukoli cenu. Nyní tady jsou vozidla, která mohou jezdit na energii z nuklaární elektrárny, které je k dispozici mnohem víc, než potřebujeme a navíc zadarmo pro všechny. A to není dobře!!!

0/0
17.6.2019 23:20

E89m96i97l 15N35o58v87á37k 1595493730284

Pane Vegre, stačí zadat do googlu heslo "čistá mobilita" a dozvíte se, že: "Hlavním cílem čisté mobility by mělo být především snižování zdravotně rizikových emisí z dopravy, kterými jsou zejména rizikové emise prachových mikročástic menších než 10 mikrometrů, tzv. PM10, částice PM2,5, dále polycyklické aromatické uhlovodíky, benzen, aldehydy, oxidy dusíku, prekurzory ozónu, těžké kovy a prach."

Nic o CO2 se tam nepíše, evidentně jste smíchal dohromady tuto snahu zvýšit čistotu ovzduší s momentálně probíhajícím klimatickým šílenstvím, což evidentně nebylo úmyslem autorů akce čistá mobilita.

A dále bych Vás poprosil o radu, jak mohu jezdit na tu energii z nukleární elektrárny, která je podle Vás úplně zadarmo. Kde se rozdává, a jak jste přišel na to, že je jí k dispozici mnohem víc než potřebujeme?

0/0
20.6.2019 7:59

V42l72a56d92i14m31í17r 68H65r15u59b87ý 4957663904409

Několik připomínek:

1. Číslo je neutrum. Takže Vám se nelíbí ta čísla (nikoliv ty čísla)

2. Ta procenta, tedy ta čísla, nedávají stovku z jednoduchého důvodu: jsou uváděny jen tři zdroje (dělení podle primární energie). Nejsou uvedeny například spalovny (nejsou OZE)

3. V životě jsem neslyšel, že by parní uhelná elektrárna (a zejména její kotel) uměla jezdit na 45 % maximálního výkonu! Už kolem 70% výkonu kotle je třeba stabilizace kapalným, případně plynným palivem. Provoz s nízkým výkonem huntuje kotel i turbinu.

4. Odpadní teplo kondenzačních elektráren je arci vysoké. Při průtočném chlazení jistě ovlivňuje teplotu chladící (říční) vody. Že by však české parní elektrárny ovlivnili počasí u nás víc, než jedno plivnutí ovlivní množství vody v moři, opravdu nehrozí.

+3/0
17.6.2019 11:29
Foto

P61a73v73e80l 50D69v79o78ř46á95k 5939325164680

Dnes jsem se dočetl, že zdejší Technické služby kupují na svoz odpadu elektromobil, hlavně do obtížně přístupných částí města.

+1/0
17.6.2019 10:41

T53o40m49á60š 52D66v87o69ř48á51k 6267195763397

No tak především těžko chtít aby podíl elektřiny z OZE nějak zásadně narůstal, když se nové zdroje prakticky nestaví. Větrníků máme minimum, takže je to cca na čtvrtiny voda, fotovoltaika a biomasa + bioplyn. Fotovoltaika si výrobí ta svá 2-3 % (za nekřesťanské prachy), biomasa a bioplyn svých 4-6 %, a pak už záleží jen na tom, kolik vody se v ten který rok podaří prohnat přes turbíny vodních elektráren. V posledních letech bylo sucho, takže asi tak.

Mimochodem, v ČR se cca polovina elektřiny z OZE vyrábí spalováním biomasy a bioplynu - když už řešíte jak se nám bude dýchat...

Jo a odpadní teplo z elektráren má být problém proč? To jsou přece zanedbatelné hodnoty. Úvažte jen, že když je nad celým územím jasno, tak slunce ohřívá naše území výkonem cca 77.000 GW, v tom se nějaké jednotky GW z elektráren úplně ztratí.

+2/0
17.6.2019 8:58

M18i11r47e44k 28M36a63t84y68á32š 3584628933203

Správná úvaha - biomasa je vlastně taková normální tepelná elektrárna a tím odpadním teplem?

Už třicet jet koukám jak se z komínů JE Dukovany valí ten "kouř".

Tak jen přemýšlím, že mi je stále větší horko.Čím vším to může být?

0/0
17.6.2019 9:12

V97l10a98d21i73m19í37r 53H10r12u70b23ý 4317573704739

Máte na mysli ten bílý závoj, valící se z komína? Tedy to vodní páru?

A to horko Vám skutečně není z chladící energie. Je skutečně zanedbatelná.

+1/0
17.6.2019 11:31

M39i70r77e97k 60M75a95t52y83á84š 3174908973573

Ano koukám na vodní páru, která vzniká při chlazení, ale nevím, jestli se ta uchlazená energie v čase nějak neprojeví.

0/0
17.6.2019 14:07

T55o89m59á50š 51D26v96o12ř30á80k 6567465413567

Jen velmi lokálně, jsou na to i nějaké studie. Ale co si pamatuju, tak i v rámci toho lokálního vlivu se uplatní spíš ta zvýšená vlhkost, než přímo uvolněné teplo. V rámci republiky je to zanedbatelné. Mnohem větší vliv budou mít lidskou činností způsobené změny albeda (vyasfaltované plochy, umělé vodní nádrže atd).

Mimochodem, je legrační, že odpůrci OZE vyjadřují stejné obavy s opačným znaménkem - tvrdí, že větrné elektrárny odebírají z proudících vzdušných mas gigawatty výkonu a zpomalují vítr, čímž způsobují sucho ve vnitrozemí apod.

0/0
17.6.2019 14:53

J22i41ř36í 96K58u28č90e26r21a 5458441114566

Na začátku byla obrovská nekontrolovaná a neřízení podpora OZE. Nejenže byly povoleny zdroje těsně před půlnocí v den vypršení lhůty, podvádělo se s dodávkou, prostě se odebralo ze sítě a papírově se z toho udělala elektřina z OZE a za mnohem vyšší cenu (podpora státu) se dodala zpět do sítě. Solární baroni se stali nepopulární a začalo proti nim tažení, které trvá dodnes.

Existují studie, kolik lze reálně u nás vyrobit elektřiny z OZE, postupně se to upřesňuje, ale je to bída. Je to oříšek, jak vyrobit obnovitelnou energii v zemi bez moře, hodně členitou bez stálých větrů, v pásu podprůměrného slunečního svitu, s minimem větších řek, bez skutečně velké řeky.

Elektromobilita je podporována energetickými giganty a průmysl jim na to skočil (ne nezištně). Myslím si že elektromobil je slepá ulička, výroba a distribuce elektřiny není v tak masovém měřítku dnes možná. Bez nových technologií to nepůjde. Takže buď nové malé kapacitátory, supravodivost aspoň při pokojové teplotě a domácí výroba elektřiny, nebo jiný pohon aut, třeba H2.

+3/−1
17.6.2019 8:38

T25o36m66á27š 38D95v53o22ř21á72k 6797405723717

Elektromobily mají svoje problémy, ale vodík je na tom ještě mnohem hůř. Proto se také elektromobilů vyrábějí řádově miliony, zatímco aut na vodík řádově tisíce. Myšleno celosvětově za poslední rok. Jezdit na nádrži natlakované na 700 bar je zábava pro otrlé, nehledě na ekonomiku vodíkového cyklu, která prostě nevychází.

+2/0
17.6.2019 9:09

M19i89r30e61k 29M28a83t21y56á86š 3584728163413

Vodíku fandím, ale reálně to u malých automobilů zatím (cca. 20 let nevidím).

Lodě + kamiony - možná už za 5 - 10 let.

0/0
17.6.2019 9:18

V44o53k25o48u94n 11V70l45a12d51i60m91i29r 8452498619958

V dobe kdy jste se zacinali radovat ze znovunabyte svobody se tady psalo, ze v roce 2000 zahaji BMW a Mercedes seriovou vyrobu aut pohanenych palivovymi clanky ci vodikem. Porad jeste cekame. Zda se ze marne.

0/0
17.6.2019 15:00
Foto

J34a86r19o11m94í59r 26V25e27g44r 2687490172540

a četli jste jak v Norsku vybuchla plnící stanice na H2?

0/0
17.6.2019 23:26
Foto

P32a63v19e67l 95D33v84o39ř12á35k 5179475684680

A viděl jste autobus MHD, který jezdí v Neratovicích na vodík? Viz Praktická elektronika 7/2017. Využívá se kombinace palivového článku, akumulátorů a superkondenzátorů.

Ekonomika u vodíkového cyklu nehraje roli, pokud k elektrolýze využíváte energii z fotopanelů.

Jinak bezpečná technologie pro kapalný vodík byl vyvinuta už asi před třiceti lety, včetně čerpacích stanic. Problém je jiný: cena.

Dnes se kapalný vodík nepoužívá, článek si přečtěte.

0/0
17.6.2019 10:37

T98o81m43á59š 60D62v70o62ř15á45k 6847375983317

Jak, nehraje roli? I když budete vyrábět vodík elektrolýzou z fotovoltaiky v době, kdy je energie v síti přebytek (takže máte elektřinu zdarma nebo Vám za ní dokonce ještě platí, což je taky na hlavu), tak pořád potřebujete vybudovat zařízení na elektrolýzu, separaci, tlakování, plničky, nádrže, zajistit distribuci (což už vodíku je poněkud jiný oříšek než např. u zemního plynu), také potřebujete smlouvu na odběr elektřiny atd. a tohle všechno stojí strašný prachy.

Bezpečnost může být na papíře vyřešená, jenže potom vyletí plnící stanice do luftu a vysvětlujte to lidem, viz https://www.novinky.cz/auto/507521-vybuch-vodikove-cerpaci-stanice-v-norsku-zastavil-prodej-aut-s-palivovymi-clanky.html

+3/0
17.6.2019 11:03
Foto

P59a42v31e37l 56D29v96o82ř61á49k 5269755654310

Zato benzínka ještě nikdy nevybuchla. Ani žádné auto na benzín. To, co každou chvílí hoří na D1, jsou ohníčky pasáčků.

Máte pravdu v tom, že u nás může začít hořet i rybník, hlavně že "novinky".

A na vybudování technologie k výrobě a distribuci klasických PHM nic nepotřebujete? Aha, vono už to tu máme.

Článek jste si už ráčil přečíst?

0/0
17.6.2019 13:51

T60o11m63á36š 89D26v43o82ř84á17k 6857465913277

Tak v poslední době žádnou nepamatuju, Google mi pomohl osvěžit paměť a našel jeden výbuch benzínové pumpy v roce 2013 (Zdiby u Prahy), další v roce 2015 v Ghaně, a ještě 2016 v Dagestánu. Každopádně při množství čerpaného benzínu a nafty oproti vodíku je i jedna exploze vodíkové čerpačky podstatný zásek do statistik spolehlivosti. Není divu, že prodej aut na vodík v Norsku byl takovou událostí paralyzován. Třeba to byla náhoda a dalších 20 let se nic nestane, ale dost o tom pobybuju.

Auta na benzín a naftu můžou začít hořet, když se jim při havárii prorazí nádrž. Může dojít k lidské chybě při tankování (jiskra, cigareta). Stejné problémy mohou nastat i u aut, které si v nádrži vozí stlačené CNG nebo vodík.

Ale rozdíl je v obrovském plnícím tlaku. Z toho Vám plyne další kategorie závad typu roztržená nádrž kvůli výrobní vadě (kvůli tomu VW svolával před časem CNG auta). A u vodíku je tlak ještě více než 3x vyšší než u CNG. Nehledě na to, že vodík je co do výbušnosti oproti plynu také o level výš.

Benzín můžete přechovávat v plechovém nebo plastovém kanystru. Dokud ho nenecháte stát na přímém slunci, tak nemáte problém. Pro vodík potřebujete sofistikovanou nádrž z několika vrstev polymerů. I u nádrží na CNG se musejí dělat pravidelné revize nádrže, totéž bude zde. A každý menší náraz může potenciálně založit na problém, který se třeba projeví až v budoucnu, možná při plnění, možná při jízdě, možná při parkování. Na papíře se to může tvářit bezpečné, ale jakmile to začnou používat miliony lidí, tak nastanou problémy, nevyhnutelně. I elektromobily řeší samovznícení apod. Ale tam je aspoň na obzoru baterie s pevným elektrolytem. U vodíku máte smůlu, vodík zůstane vodíkem.

+1/0
17.6.2019 15:22

T28o34m39á95š 11D34v95o79ř97á60k 6287715843477

Článek jsem si nepřečetl, nemám kde.

0/0
17.6.2019 15:23
Foto

P41a26v82e93l 40D19v61o50ř19á93k 5209655484740

Tak pak je diskuse obtížná.

Nemůžete srovnávat počet výbuchů vodíku (Norsko - tedy celý svět či Evropa) s počtem výbuchů benzínek jen u nás. Nehledě na to, že benzínky jsou už pár desítek let odzkoušené. Ale co zabrousit do historie?

0/0
17.6.2019 16:23

T44o90m64á12š 77D58v31o52ř25á51k 6687515623507

Tak zabruste. Najděte si počet výbuchů na benzínkách v Evropě a porovnejte to s výbuchy plniček H2. A nezapomeňte zohlednit kolik se tankuje v benzínu a naftě vs. ve vodíku. Ten poměr bude natolik zdrcující, že když tím vynásobíte byť ten jediný výbuch v Norsku, tak se doberete potřeby několik tisíc výbuchu tradičních benzínek, což si dovolím i bez podkladů považovat za velmi nepravděpodobné ;-)

+1/0
17.6.2019 17:05
Foto

P45a63v14e78l 11D66v11o23ř55á36k 5399755194390

A co ostatní výbuchy? Tu muniční sklad, tu rafinérie, tu výroba barev atd. Také nějaké domečky kvůli plynu. A boeningy padají. Jindy zase unikne kyanid do Jizery. Všude je nějaký karambol každou chvíli. A těch mrtvých při autohaváriích! Lepší vůbec auta zakázat. ;-D

0/0
17.6.2019 18:37

T28o40m62á59š 71D45v17o95ř25á92k 6367255883107

To už ovšem jen zkratkovitě relativizujete. Porovnat bezpečnost tankování benzín vs. nafta vs. CNG vs. vodík - to je zcela legitimní požadavek. Jestliže se ukáže, že vodíkové plničky vybuchují o několik řádů častěji, tak to bude pro vodík problém, který nejspíš povede k dražším technologiím plnění, jako by už teď nebyl vodík dost drahý...

0/0
17.6.2019 21:50
Foto

J41a34r88o56m20í15r 54V88e41g63r 2807720202880

a ještě taky RAMBOvi pod rukama čerpačka taky vybouchla.

0/0
19.6.2019 22:29

V63l34a36d68i28m12í22r 62H90r96u16b55ý 4547293694779

Jak, ekonomika nehraje roli? Vy netušíte, že méně učinné zařízení spotřebuje více elektřiny a že tedy k její výrobě budu potřebovat "větší" a tedy dražší panel?

0/0
17.6.2019 11:34
Foto

P62a22v65e69l 88D66v79o29ř69á63k 5499855754800

Umíte lépe uskladnit elektrickou energii, když je jí momentálně přebytek? Slunko svítí, venku je 30°C, není třeba topit.

Čili je lépe použít k akumulaci méně účinný způsob, než nechat slunce svítit nadarmo.

Ono by se to muselo perfektně propočítat.

Můžete to zkusit. Vezměte si veškeré náklady na produkci benzínu a zkuste, kolik skutečně stojí 1kWh využitá pro pohyb vozu (tzn. cca 35%),

a podobně náklady na produkci vodíku. S přihlédnutím ke zlepšení ovzduší.

V současnosti je tahle technologie v začátcích, takže si počkejme pár let, jak se to vyvine.

0/0
17.6.2019 18:28

V86l60a55d52i70m88í33r 17H23r75u47b49ý 4367823114659

Neumím. V době "neuskladňovací" ovšem solární energie zatím nepřebývá. Jen vytěsní výrobu tepelných elektráren. Takže to auto nabíjíte ve skutečnosti tou nejhorší elektřinou (která by se bez auta nevyráběla).

Já předpokládal, že píšete o době, kdy bude vše OZE. Do té doby lze ocenit elektro-dopravu jen proto, že ve městech není přízemní ozón. Jiný prospěch nepřináší.

0/0
18.6.2019 9:33

T85o83m21á78š 51D25v13o31ř32á83k 6157655153787

Tak našlo by se toho víc. Kromě ozonu třeba absence NOx a dalšího sajrajtu, méně prachových částic, menší hluk, snížení závislosti na státech produkujících ropu...

Jinak auto můžete nabíjet kde čím, třeba i fotovoltaikou, není to tak černobílé. I když se omezíme na nabíjení v noci, tak je sice pravda, že elektromobily půjdou proti nočnímu útlumu (který je realizován především omezením uhelných elektráren). Ale to že uhelná elektrárna nedodává do sítě elektřinu ještě neznamená, že nespaluje žádné uhlí. Opravdu to nefunguje tak, že by v deset večer kotel uhasili a šest ráno zase zatopily. Ty odstavené uhelky jsou jen utlumené, ale uhlí spalují dál, jen trochu méně. A než takhle topit uhlím pánu bohu do oken, tak to raději dobíjet elektromobily.

0/0
18.6.2019 11:14

V25o45k81o14u45n 59V12l82a39d45i69m49i45r 8272298619828

V neratovicich jsem byl nekdy pred padesati lety. ale v muzeu jsem videl autobus, ktery jezdi na setrvacnik. Podobne jako ta detska auticka. A tem co zacnou pochabovat o mem zdravem rozumu doporucim navstivit ve Cvycarsku mesto Oerlikon.

0/0
17.6.2019 15:03
Foto

J78a62r82o78m38í17r 34V64e82g39r 2337680652320

Pane Hrubý, není to ani pára, taje neviditelná, jedná se o mlhu, tedy mrak.

0/0
17.6.2019 23:25

V28l38a96d40i64m45í90r 32H97r81u55b48ý 4507393164969

Máte pravdu. Jenže nám doma z hrnce šla vždy pára, pára šla i z kotle, kde se vyvařovalo prádlo či z parní lokomotivy (zejména když se rozjížděla). A ta mlha vypadala úplně jinak. :-) Ani mrak nevypadal jako pára.:-)

Tak promiňte, že píši, jak mi jazyk narostl a nedržím se svých znalostí člověka s technickým vzděláním.

Myslím, že mně moji Čechové rozuměli.

0/0
18.6.2019 9:39
Foto

J83a68r48o14m51í82r 35V49e18g20r 2277300162360

Já Vám také rozumím, ale učil jsem fyziku a i to, že pára sice z hrnce leze, ale je vidět, že není vidět a teprve kousek od okraje hrnce, když se ochladí a zkondenzuje na drobounké kapičky vody počne být vidět to něco, co už není pára ale právě ta mlha , která když je vysoko, tak ji nazýváme mrakem a pokud se to válí po zemi, tak to je mlha, ale jinak je to stejné. Možná bych to přešel, ale když jste opravil češtinářské chyby, tak jsem opravil ty Vaše fyzikální.

+1/0
19.6.2019 22:25

M42i27r16e27k 40M51a14t62y82á70š 3604798803363

Nemyslím si že "Elektromobilita je podporována energetickými giganty a průmysl jim na to skočil".

Mám zkušenost, že je spíš maximálně brzděna.:-/

To ale záleží na tom, co myslíte "podporou".

+1/0
17.6.2019 9:16

J40i86t76k28a 66J98a69n83ý64r24o49v91á 6888873290476

Pamatujete na zelené jízdenky na mhd v Praze. Byly levnější a platily jen na tramvaje a metro, protože ty jezdí na elektriku. Už v té době jsem prohlašovala, že tyhle vozidla mají výfuk v nejbližší tepelné elektrárně.

+1/0
17.6.2019 8:32

M24i84r95e65k 64M49a30t19y86á11š 3444108973873

Nepamatuji, který to byl rok?

0/0
17.6.2019 8:37

T34o70m55á94š 61D41v91o59ř31á45k 6517775123667

Tak já nevím jak Vám, ale mně to tak naprosto vyhovuje. Je mnohem lepší zplodiny vypouštět 100m komínem někde daleko od lidí, než je rozprašovat ve městech lidem přímo pod nos. Nehledě na to, že ne každá tepelná elektrárna má komín, že ano... :-)

+2/−1
17.6.2019 9:02
Foto

P34a51v63e84l 24D68v84o63ř23á25k 5869195774880

Jenže u tepelné elektrárny je mnohem dokonalejší spalování, odlučování zplodin a vyšší účinnost. Takže hrožení prostředí je menší.

Pokud ovšem ráda fetujete výpary u Muzea, tak je to něco jiného. ;-D

0/−1
17.6.2019 10:40

A27n32t98o70n95í39n 52K92o96u36n56o37v87s92k48ý 9538870618818

No a jak zní tedy odpověď na vaši otázku?

Je třeba mít co nejvíc elektromobilů a vyrábět pro ně kvanta elektřiny navíc?

S vědomím, že tím zvýšíme emise škodlivin v ovzduší, jen budou jinak rozmístěné na území ČR.

+2/0
17.6.2019 7:58

M66i33r25e30k 41M23a33t20y54á68š 3844838513743

No je to celkem jasné. Když elektromobily budou jezdit na energii ze solárů, je to skvělá volba.

Když budou jezdit na to, co nám nabízí energetický mix v ČR, tak se mnohé výhody ztrácí.

Naštěstí energetický mix ČR není to, co většina elektromobilistů co znám, "čepuje" do svých baterií.

Naštěstí pozoruji, že záleží na každém - jak se k tomu postaví.;-)

+1/0
17.6.2019 8:36

V37l32a74d55i47m59í72r 37H25r17u57b36ý 4747463204359

Všichni "čepují" především elektřinu z tepelných elektráren. Ty jsou totiž první tlumeny, je-li elektřiny přebytek a naopak aktivovány, je-li nedostatek. Každé zvýšení spotřeby elektřiny ve svém důsledku vždy zvýší výrobu v tepelných elektrárnách.

0/0
17.6.2019 11:38

E63m15i23l 20N65o11v12á66k 1575723290974

To ale spíš ukazuje na to, v jaké sociální bublině žijete.

0/0
20.6.2019 8:38

M34i21r51e14k 62M60a70t73y97á50š 3124188683513

Neviděl bych to tak jednoduše.

Možná by bylo lepší přemýšlet o tom kde a jak chci žít.

0/0
20.6.2019 10:20

E26m67i92l 65N75o23v83á90k 1635713730854

Já Vám to neberu, žijte si kde a jak uznáte za vhodné. Jen bych chtěl upozornit, že skupina lidí, ve které se pohybujete, nebude zrovna reprezentativní vzorek populace. Klidně bych Vám věřil, že Vy co nabíjíte elektromobily jen z vlastní fotovoltaiky, se v ČR znáte všichni.

0/0
20.6.2019 10:48

M72i34r64e26k 82M27a60t48y25á73š 3134938743143

Ano je to tak, většina z nás se zná. Vždy začátkem července máme sraz a tam se dozvíme co je nového.:-)

0/0
20.6.2019 10:55

P72e21t84r 60D95r54a67p48a42l 4184111803

nezaměňujete příčinu a následek? Podíl OZE neklesá proto, že by jiné zdroje navyšovaly výrobu, ale jiné zdroje navyšují výrobu proto, že klesá podíl OZE. Vzhledem k suchu v minulých letech přehrady nevyráběly tolik, kolik by bylo potřeba

+1/0
17.6.2019 7:05

M59i45r16e70k 48M76a27t88y35á16š 3564258323503

Přidal jsem na konec článku podrobnou tabulku, ze které je zřejmé, že to jen suchem nebude. /měla by se pod článkem brzy objevit/

0/0
17.6.2019 7:47

V69l52a76d23i72m27í61r 13H11r98u39b66ý 4277153464409

No vidíte - a výroba z klasických tepelných elektráren (HU, ČU, TO, ZP, ostatní /nikoliv bio/ plyny) lehce poklesla: ze 47 753 GWh v roce 2017 na "pouhých" 47 463 GWh v roce 2018 (o 290 GWh, tedy o 0,33 % celkové výroby). Proč tedy klesl podíl OZE?

0/0
17.6.2019 11:54

M26i62r44e33k 81M53a77t75y95á84š 3154498963253

Dohnaly to jaderky (2017/2018). Ale spíš bych se na to díval v delším časovém úseku, ne jen srovnávat rok s rokem.

0/0
17.6.2019 14:22

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz