Pondělí 9. prosince 2019, svátek má Vratislav
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 9. prosince 2019 Vratislav

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M91a94r86e17k 50T72r62i86z91u65l29j67a76k 8610816747907

Karma za velice potřebné upozornění. Dodnes není hotové naše dálniční propojení s Rakouskem. Na všech trasách, které přicházejí v úvahu (Břeclav / Mikulov / Znojmo / České Velenice) jsou problémy právě v závěrečných úsecích u hranic. A přitom je to nesmírně důležité strategické propojení jak obchodně, tak i z vojensko bezpečnostního hlediska. Neexistuje přímě dálniční propojení Polsko - Rakousko. Například trasa Bohumín - Břeclav měla být hotová už dávno a ve skutečnosti na ní nejsou ani žádné závažné terénní překážky, žádné vysoké hory, atd.. Nemáme severní dálniční propojení západ východ směrem na Slovensko. Osobně se domnívám, že to není jenom nějaké "zanedbání". Vypadá to na úmysl. Zvláště, když si promítnu, jací lidé u nás měli a mají v politice během posledních třiceti let dominantní postavení...

0/0
17.7.2019 22:42

P65a14v93e28l 27P83o58k27o24r31n70ý 2596974520502

Dálnice (železnice) my nikdy nemůže postavit (jako Rusko nikdy nemůže být hospodářsky vyspělé, viz včerejší článek Aleše Michla v MF Dnes).

Jakmile se má něco začít dělat, objeví se úředník a politik. Úředník (rakousko-uherský) začne vymýšlet papíry a politik (ČSSD) začne přemýšlet, jak odklonit peníze do své kapsy.:-(

Nedávno vyšla kniha Vladislava Vlčka Loď. U Země se objevila kosmická loď nabídla zastupitelům Země výlet po Sluneční soustavě. A přišel pozemský úředník a začal zjišťovat, zda má pilot odpovídající licenci, zda je vyvěšen provozní řád a zda budou cestující přede letem proškoleni z bezpečnosti.:-)

0/0
11.6.2019 9:20

V41i47l61é21m 62B89a33r53á11k 4646777459776

Ve všem máte pravdu až na jednu věc. Srovnávat současnou českou byrokracii s tou c. a k., je urážka c. a k. byrokracie. Kromě toho byla daleko méně početná než ta současná. Myslím, že i z hlediska celého R-U.

0/0
11.6.2019 13:00

P92a66v11e19l 26P30o32k83o25r45n72ý 2776124580332

:-):-):-)

0/0
11.6.2019 13:09

M58i40l25a42n 66K76e27s45l 2236296623378

NATO je obranné společenství a Česká armáda má bránit republiku a neválčit někde v Pobaltí.Z tohoto hlediska jsou naše dálnice vynikající obranný prostředek.Špatné komunikace a neúnosné mosty by byly velkou překážkou pro nepřítele.Ten by nás nanejvýš rozbombardoval,ale neokupoval.

0/0
10.6.2019 22:21

V75o79k49o27u61n 16V22l49a30d64i69m49i80r 8312288569328

??? Slysel jste nekdy o 21.8.1968???

0/0
10.6.2019 22:42

M26i48l84a87n 74K30e52s33l 2626136203258

Představte si,že jo.Ale to nás okupovali přátelé a ne nepřátelé.To jim ještě pomáhalo dost jejich přivrženců a kromě několika obrácených směrovek a nápisů ulic jim žádné překážky nebyly kladeny.

0/0
10.6.2019 23:08

P48a64v95e95l 67P93o18k45o95r55n25ý 2956464820372

I my máme povinnost bránit Pobaltí před ruským útokem, když Rusko vyhrožuje válkou a případnou další okupací.

0/0
11.6.2019 8:29

J75o54s91e85f 54S97l88a90v13í24č52e86k 4153286736383

Naprostý souhlas. Ovšem z toho vyplývá, že značná část výdajů na modernizaci silniční sítě by měla být součástí nákladů na obranu, případně i dotována NATO.

0/0
10.6.2019 16:16

M52i18r39o14s25l15a53v 84B63u34č48e85k 6293913681914

Dálnice jsou fakt nebezpečné a historie to dokládá sama! Jako první na to doplatili Římané. Právě tudy, Pavel z Tarsu šířil myšlenky Křesťanství. Neuvěřitelný cestovatel a kam nedošel tam napsal! Listy Korintským aj., hrůza, to ještě fungovala Pošta! Výsledky známe, staří bohové se zřítili. Chválím tedy Současnou Vládu, zejména ministerstva Dopravy a Vnitra! Dálnice nejsou a pošta je v bankrotu! Tato vláda padnout nemůže a ČR pak ani není ohrožena. Samotný D. Trump se o tom přesvědčil - D-1 = No pasarán! = Neprojdou ... Kam se hrabe Slavný Řím ..:-)

0/0
10.6.2019 14:12

J38i47ř24í 57Č18u21m34p70e50l75í15k 5916526512301

Pane kolego blogere,

musím konstatovat, že jste klepl hřebík přesně na hlavičku.

Budování a úprava dálnic je i v zájmu armád NATO a proto by podstatná část výdajů na armádu měla být směřována také do výstavby, úpravy a údržby dálnic, včetně mostů, jako investice do zajištění a zabezpečení zázemí armády stejně, jako vyšší investice do výzkumu a vývoje moderních armádních prostředků a systémů.

Karma.

+1/0
10.6.2019 13:51

M80i86c52h37a53l 33S59v48o47b10o90d73a 5498148826311

Váš článek je z taktického hlediska logický. Železnice má být páteřní dopravní sítí, ale kvůli taktice nemůže být jedinou dopravní sítí. Když nepřítel zničí koleje, nezbyde nic jiného než silnice a vzdušný prostor.

I údržba dálnic jak píšete je pravda. Myslím si, že chybí zákonný váhový strop a kontejnerová překladiště u vlakových nádraží. Pak bude mít smysl opravy dálnic a silnic. Ti kamioňáci přece nemusí jezdit přetížení stovky kilometrů po celé Evropě, ale stačí naložit náklad na vlakovém nádraží a rozvést po kraji do jednotlivých měst. Je to jen logistická záležitost. Dokonce nikdo nenutí stavět skladiště, montovny a supermarkety ve vesnicích do 500 obyvatel kam vede silnice 3. a 4. třídy. Proč se teda lidi stěhují z města na vesnici, když si tam nechají stavět takové budovy, které jen dělají starost dopravcům 7.5 kamionů jakým způsobem tam budou jezdit?

Tohle by se mělo vyřešit přednostně, pak si myslím, že se i dopravcům uleví, že nebudou jezdit do každé díry a hlídat návěs před větvemi stromů, hlídat každou zatáčku, aby ji projeli bez úhony a uleví se i ostatním řidičům, kteří nebudou muset trpět nekonečné opakující se opravy, protože po opraveném úseku zase jede někdo přetížený a nakonec se uleví i daňovým poplatníkům, kteří všechnu tuhle srandu platí.

0/0
10.6.2019 13:48

V82i94l75é80m 59B80a44r95á15k 4436747399486

Železnice nemá kapacitu odtížit významně automobilové dopravě. S tím vážením máte pravdu. Před 20 lety to stát sliboval. Přetěžování je ale problém Česka, ven si to nikdo netroufne.

+1/0
10.6.2019 14:08
Foto

Z91d20e82n27ě55k 52M20a81t48u10š92k90a 7968686725336

kromě toho, většina nádraží nemá technologii k operativní manipulaci s kontejnery.

0/0
10.6.2019 14:12

M78i75c35h11a18l 31S67v34o63b94o31d16a 5188408486881

Vím, že je to utopie, ale myslím si, že by se mělo začít investovat právě do rozvoji železničních nádraží. Aspoň ve městech, které jsou svojí polohou strategická pro další dopravu.

0/0
10.6.2019 17:13
Foto

P84a19v98e17l 79D90v31o57ř40á20k 5119565754870

Ano, u nás nemá. V tomto směru se zaspává už od konce války.

0/0
10.6.2019 17:24

M67i82c75h32a80l 63S97v14o47b82o88d24a 5928918576881

Proto si myslím, že by měly být v české legislativě tři právní definice. Mezinárodní tranzit. Tuzemský tranzit a dopravní obsluha. Pak i opatření proti přetěžování, nebo využívání železnice místo dálnic by měla větší efektivitu.

0/0
10.6.2019 17:15

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz