Děkujeme za pochopení.
L48a27d34i33s64l73a95v 91H62i21n49n58e35r
Výhodou by mohla být jistá opatrnost žáků při nápadu fackovat zubaře, který by je obtěžoval matematikou. Při pedagogickém výkonu by totiž byl stejně odkázán na přivýdělek plombami...
R85a61d82e94k 35S32á84r69k19ö70z97i
Návrh MŠMT se netýká výuky odborných předmětů na SŠ, ale všeobecných předmětů na ZŠ...
K60a95t77e62ř87i21n25a 69K25o71z29á94k27o44v19á
Tady má někdo strach, tak kolem sebe kope.
J44a59n51a 22M86a24j94o93v54á
Nejsem si jista. Napadla mne teď zkušenost ze střední školy, kdy nás odborné předměty (na zdravce) prostě učili výhradně lékaři, primáři nebo jejich asistenti. Byla to poměrně drsná zkušenost, ale uměly jsme. Nebyla jiná cesta. Některé hodnoty laboratorních testů jsem si uměla uvědomit ještě po dvaceti letech a některé jsem nezapomněla dodnes. Věděli, CO učit a my jsme si prostě poradily s tím, že se k nám občas chovali spíš jako k vysokoškolákům.
Když jsem se přestěhovala, většina mých kolegyň studovala v menším městě, kde tahle praxe nebyla zavedena. A...(jak to kulantně nazvat)...byla jsem až překvapená, jak neuvěřitelně užitečné bylo, že my jsme prošli výukou "odborníků z praxe". Mělo to i vliv na začátku pracovní kariéry. Táhli jsme se za těmi svými "tyrany z praxe" na jejich oddělení a oni nás tam chtěli, protože věděli, že víme...(sice ještě neumíme, ale víme).
Propojení pedagogického a vnějšího světa rozhodně na škodu být nemusí. Jak si s tím poradit, to už snad ředitelé zvládnou sami.
R21o15s11t45i35s11l18a77v 28C73a37h86a
Jenze clanek je o zakladkach a vseobecne vzdelavacich predmetech, nikoliv o odbornych predmetech, kde jsou naopak lide z praxe vitani.
Z17d79e46n51e34k 86E15b90n44e47r
Musím s vámi nesouhlasit, něco jiného je léčit lidi a něco jiného je předávání znalostí a zkušeností z praxe. To že učitel-pedagog odpřednáší dětem-středo a vysokoškolákům co mu ukládají školní osnovy je jen základní část, setkávání s praxí je hodně velká druhá polovina vzdělání.
M84i90c72h43a57l 31P55á13t65e50k
Jistě, je dobrý advokát a špatný advokát. Dobrý lékař a horší lékař. Vynikající učitel a podprůměrný učitel. Ale každý alespoň vystudoval svůj obor, což by měla být podmínka nutná, nikoli dostačující.
M66a57r85i74e 89T67o17m93š10í30č88k57o98v36á
Víte ono to s tím nedostatkem kvalifikovaných pedagogů není tak horké, připouštím, že v některých vyloučených lokalitách tomu tak možná je, ale znám mnoho těch, kteří po dlouhém čekání na uplatnění, již pomalu vzdávají šanci, najít vhodné místo ve školství.Doporučila bych sledovat nabídky pro tuto profesi, je to mizérie, většinou se předávají uvolněné pozice známým, tedy žádný konkuz se nekoná.
Tady tato akce, zaplnit volná místa studenty jiných profesí, je podle mě účelová, budou to lidé lehce ovladatelní, kteří budou vyučovat ne z čerpání svých nabytých znalostí, ale podle šablony, která jim bude dodána.
Jednou ranou se tak zabije starost, kam upíchnout to množství vysokoškoláků, kteří se bohužel nedokáží na trhu práce uplatnit, protože v oborech, které byly přizpůsobeny jejich mozkové kapacitě se neprosadí a také umlčí skupinu vzdělaných lidí, kterým se změny procházející školstvím nelíbí, ale z obavy, že kdykoliv je mohou nahradit těmi nekvalifikovanými, budou méně radikální.
J78a14n 69Š62i37k
Váš článek obsahuje spoustu kritiky. Co byste dělal v této věci Vy? Jak byste ji řešil? Líp do školství další peníze? Samozřejmě, školství je podfinancované. To bylo ale vždy a pochybuji, že v budoucnu to někdy bude výrazněji jinak. Bylo to někdy jiné? I za První republiky učitel sice patřil k nejváženějším povoláním, ale i nejchudším.Píšete o amatérech do škol. Možná byste se divil, kolik lidí u nás jsou v různých oborech opravdovými profesionály a jak dokáží svůj obor s nadšením a poutavě prezentovat. Takoví lidé mohou být pro žáky daleko větším přínosem než učitel, kterého jeho práce nebaví. Mě se ta myšlenka špatná nezdá. Věřím tomu, že do škol by šli třeba Ti, které jejich obor baví a z nějakých důvodů skončili nebo jako úvazek navíc. Je opravdu nutné všechno vidět jen negativně a kritizovat a kritizovat a kritizovat?
R88e12n20á72t29a 20M72a91x53o85v31á
plně s vámi souhlasím. Ještě bych měla na pana blogera dotaz, jestli se byl zeptat u bran pedagogických fakult studentů proč tuto školu studují, když ví, že nikdy učit nechtěli, nechtějí a ani nebudou učit.
R25a17d85e30k 62S31á15r56k83ö26z91i
Odkaz na kompletní materiál MŠMT, ze kterého pocházejí citované tabulky, naleznete zde: https://www.pedagogicka-komora.cz/2019/05/nova-akce-ministerstva-skolstvi-amateri.html
M14a69r54t89i85n 63F92a38l86t68ý28n
A Vy jste si nevšiml, že v řadě jiných profesí už amatéři dávno jsou a o profesionála skoro nezavadíte?
Tak proč by učitelé měli být výjimkou, že?
V23l63a39d92i37s75l12a96v24a 30C72h83o23u13r37o45v15á
Nevím, je tou dvoucestné. Děti třeba v přírodopise či zoologii uvítají mladou absolventku zemědělské univerzity než starší vyhořelou učitelku bez zájmu a jiskry co to s dětmi neumí a oni ji ani neposlouchají. Vždyť věk vyučujících se přibližuje padesátce.
- Počet článků 60
- Celková karma 24,74
- Průměrná čtenost 4005x