Středa 15. července 2020, svátek má Jindřich
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 15. července 2020 Jindřich

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H59e20l73e59n73a 65S60a20s69o52v64á 6146786907323

Člověk, který nemá pedagogiku není amatér.

0/0
10.6.2019 20:34

V19i44k87t91o11r 41N43á27r58o54ž92n77ý 3719852218

Víte pane blogere. Napadla mne jedna otázka. Jaké asi měl vzdělání takový Igor Hnízdo z filmu Obecná škola ???

A navíc..vedle vzdělání (nemusí být nutně pedagogické) bych požadoval po učitelích třeba i nějaké charakterové a morální kvality. Žena , která si ve svých volných chvílích přivydělává prostitucí a všichni to o ní ví , může být jako učitelka "pozlacená". Ale dle mého názoru by neměla ve školství co dělat...

+1/0
30.5.2019 11:57

P75e12t86r 59S55k80á43c18e56l 6664419899

Vzdělání bez charakteru - proti této špatné vlastnosti (spolu s dalšími šesti) bojoval M.Gándhí. Jak mohou udělit diplom člověku bezpáteřnímu? V jakémkoliv oboru lidských činností. Návrh vlády mi připomněl druhý úkol T.G.Masaryka v roce 1918 - uškolení Slovenska. Též se to zvrtlo, na Slovensko posílali byrokraté jen učitele za trest, jejich schopnosti splnit panem Masarykem vytýčený úkol je naprosto nezajímaly. U nás po roce 1990 se vůbec nevyučuje podle odkazu našeho velikána, proč(?):

„Všeobecné porušení světa se začíná hned v kořenech...“ » J.A.Komenský.

+1/0
30.5.2019 17:49

V35i73k59t67o59r 63N74á81r30o70ž53n25ý 3839702288

Tvrdý nesouhlas. Také jsem prošel základní školou , střední školou i vysokou školou. A nepoznal žádný rozdíl mezi kvalifikovaným a nekvalifikovaným učitelem. Řada tzv. nekvalifikovaných učitelů byla lepších , než řada kvalifikovaných....

Nejvíce se to projevilo když nás měl v devadesátých letech na angličtinu kluk , který neměl ani VŠ , ale dvouletý pobyt v Americe..tento odešel a dostali jsme "kvalifikovanou" učitelku , která neuměla vůbec nic.

Přirovnal bych to k reálnému světu. Řada šikovných středoškoláků dosáhne v kariéře obrovských úspěchů , na druhou stranu řada vysokoškoláků skončí u výrobního pásu...

S jednou školou má naše firma družbu. Jejich studenti k nám chodí na praxe. A když vidím ty učitele... vsadil bych se , že mají příslušné vzdělání. Po jiných stránkách je pokládám za totálně nekompetentní...

+4/0
30.5.2019 11:20

P71e27t40r 47S12k64á76c73e92l 6284669249

"Kdo nedbá být vyučován, toho budeš marně vyučovati, dokud u něj neprobudíš vřelý zájem o učení"

> J.A.Komenský.

0/0
30.5.2019 17:50

L30a31d84i41s20l66a32v85a 59S26t63r67n14a21d27o61v22a 3368154381842

Tuším, že nějakou cenu pro učitele získala paní , co neměla VŠ. Učila na ZŠ se střední školou . Děti ji milovaly . Myslím , že už skončila. Byl s ní rozhovor i na I Dnes.

Dobrý učitel je ten , který umí zaujmout a je spravedlivý. Má zájem o žáky a umí to s nimi. S tím se člověk rodí, to mu nedá studium. Je to o povaze toho člověka , o jeho chuti do téhle práce. Studium je o vědomostech, praxe bývá jiná.

+7/0
29.5.2019 15:51

O37n28d34ř84e48j 68V72a93l35e56n12t82a 5888811629622

No nevím. Když jsme byli na průmce a potom na VŠ, tak vždy největší efekt měli učitelé, kteří přišli buď z praxe, nebo k výuce ještě navíc pracovali. A nejhoršími, téměř vždy byli ti, kteří nikdy nedělali nic než učení. Jistě, to že je někdo full-time učitel po celý život, není na škodu na základce, nebo u předmětů jako čeština, nebo dějepis. Tam se nic nemění už sto let. Ale aby programování učil někdo, kdo zamrzl u Pascalu a Asembleru, je fakt na nic, stejně jako ti co učí sítě a pořádně žádnou reálnou neviděli.... Tam je člověk z praxe k nezaplacení. A VŠ v tomhle byla ještě o řád horší... tam narazit na vyučujícího zaměřeného na praxi bylo jak potkat jednorožce....

+8/0
29.5.2019 11:23

J56i32ř92í 98J38u18r14č94á53k 9877840118187

Možná nejlepší, nejúspěšnější ale rozhodně nejoblíbenější učitel v naší ZŠ měl nějakou "rychlokvašnou" komunistickou jedenáctiletku. Jeho autoritu by mu mohl závidět určitě i mnohý "zlatý ámos".

Mně naopak připadalo naprosto nesmyslné, nutit švadleny nedlouho před důchodem k absolvování bakalářského studia pedagogiky, aby mohly učit šít na stroji těch pár učnic, které ještě zůstaly na učilišti. Podobné to bylo i s mistrama u zedníků.

+9/0
28.5.2019 21:22

M69i80c10h15a12l 93P25á55t56e82k 8473966116213

Přece i dnes, pokud budu chtít řídit Boeing 737, musím na to mít vzdělání. Budu-li chtít dělat advokáta, musím vystudovat práva. Chci-li léčit lidi, musím vystudovat medicínu. Proč by to ve školství mělo být jinak? Pokud někdo chce učit mé děti, nechť vystuduje pedagogiku. To nikomu nikdo nezakazuje. Dosud platná legislativa už dnes umožňuje přijmout nouzově někoho neaprobovaného. Proč zrovna školství by mělo být jediná výjimka. I naučit musíte umět a je dobré mít vystudovanou didaktiku, pedagogiku a psychologii. Nějakému šarlatánovi bez vystudované anatomie taky nesvěříte své dítě aby ho vyléčil. To můžeme školy rovnou zrušit, ať si každý dělá co chce a kde chce. V takovém světe chcete žít?

+2/−1
28.5.2019 12:05

J90a72n 77R64i25c78h32t54e51r 5742372143355

Na jednu stranu máte pravdu, ale přiznejme si: žádná škola vás nenaučí učit. I na to je třeba nějakého talentu. Stejně jako se z vás nestane dobrý psycholog jen proto, že to vystudujete.

0/0
31.5.2019 14:25

J34i55t40k64a 76K50u47l70h11á73n28k10o62v57á 7537381761524

Z mých vlastních životních a pedagogických zkušeností: Buď učit umíte a v tom případě budete dobrý učitel i bez pedagogické fakulty, nebo to neumíte a v tom případě vám ani magisterské studium PedF nepomůže. Absolvovala jsem doplňkové studium pedagogiky a nejužitečnější předmět, který jsme tam za dva roky měli, byly pedagogické praxe. Vzhledem k překomplikovanosti kvalifikačních požadavků na učitele je určité uvolnění podmínek jen vítáno.

+3/−1
28.5.2019 8:57
Foto

V80á34c65l96a52v 75C37h20u44c91h26m83a 6365791488736

Vzhledem k tomu kolik učí pedagogicky vzdělaných moulů, kteří nemají moc povědomí o tom, co znamená vzdělávat, tak mi to přijde jako docela dobrý počin. Bylo by ale fajn, kdyby se řešily další problémy jako třeba povinná školní docházka, svoboda vzdělávání, nesmyslná byrokracie apod.

+2/−2
27.5.2019 21:19

M80a28r78t22i72n54a 80M91o23u32d39r92á 7240143136549

No a za totáče směli na prvním stupni vyučovat gymnazisté. EXistovala totiž taková specializace - čtyřletý gymnazijní program se specializací na pedagogiku (a psychologii). Mělo to svůj smysl, protože na VŠ se nedostali zdaleka všichni a učitelů, zejména v prvních a druhých třídách, byl nedostatek.

+4/0
27.5.2019 18:07

L88a27d83i74s57l80a73v 15H97i78n97n70e42r 1894385365828

Výhodou by mohla být jistá opatrnost žáků při nápadu fackovat zubaře, který by je obtěžoval matematikou. Při pedagogickém výkonu by totiž byl stejně odkázán na přivýdělek plombami...

+1/0
27.5.2019 15:04
Foto

R78a30d73e89k 13S71á62r55k53ö34z96i

Návrh MŠMT se netýká výuky odborných předmětů na SŠ, ale všeobecných předmětů na ZŠ...

0/0
27.5.2019 13:29

K94a45t95e22ř62i33n69a 31K75o93z83á62k44o13v63á 2908801755938

Tady má někdo strach, tak kolem sebe kope.

+12/−1
27.5.2019 11:37
Foto

J44a33n67a 59M33a74j76o70v20á 4955202846543

Nejsem si jista. Napadla mne teď zkušenost ze střední školy, kdy nás odborné předměty (na zdravce) prostě učili výhradně lékaři, primáři nebo jejich asistenti. Byla to poměrně drsná zkušenost, ale uměly jsme. Nebyla jiná cesta. Některé hodnoty laboratorních testů jsem si uměla uvědomit ještě po dvaceti letech a některé jsem nezapomněla dodnes. Věděli, CO učit a my jsme si prostě poradily s tím, že se k nám občas chovali spíš jako k vysokoškolákům.

Když jsem se přestěhovala, většina mých kolegyň studovala v menším městě, kde tahle praxe nebyla zavedena. A...(jak to kulantně nazvat)...byla jsem až překvapená, jak neuvěřitelně užitečné bylo, že my jsme prošli výukou "odborníků z praxe". Mělo to i vliv na začátku pracovní kariéry. Táhli jsme se za těmi svými "tyrany z praxe" na jejich oddělení a oni nás tam chtěli, protože věděli, že víme...(sice ještě neumíme, ale víme).

Propojení pedagogického a vnějšího světa rozhodně na škodu být nemusí. Jak si s tím poradit, to už snad ředitelé zvládnou sami.

+23/0
27.5.2019 11:27

R18o21s58t54i53s11l75a96v 93C26a73h59a 6193977967941

Jenze clanek je o zakladkach a vseobecne vzdelavacich predmetech, nikoliv o odbornych predmetech, kde jsou naopak lide z praxe vitani.

+1/0
27.5.2019 12:24

J28i19r27k51a 88N43o26v29á51k 6602875935729

no ale pokud autor argumentuje tím, že tito profíci nestudovali pedagogiku a didaktiku, a tím se snaží naznačit, že neumí a neměli by učit, tak je asi celkem jedno jaký předmět vyučují.

+3/−1
27.5.2019 13:52

R45o56s98t32i73s66l34a28v 19C81a68h26a 6483897327911

Dokazete pochopit, ze je dost velky rozdil mezi ditetem vyucovanym napr. matematiku, cizi jazyk a pod. a stredoskolskym studentem, ktereho uci, jak napichnout zilu, napr.?

0/−4
27.5.2019 13:54

J62i38r58k13a 21N10o96v22á88k 6352985925169

může a nemusí.

a k tomu cizímu jazyku, dobře si pamatuju na rodilé mluvčí po revoluci co zaplavili české školy (včetně té kde jsem byl i já), taky to nebyli kantoři, ale bylo to úplně o něčem jiném něž prokop family s aprobovaným učitelem.

+5/0
27.5.2019 13:58

R64o20s84t55i55s43l37a78v 86C72a51h97a 6713537517921

rodily mluvci je fajn... pokud umi prislusnym zpusobem pracovat s detmi a zaroven je taky umi naucit gramatiku

+1/0
27.5.2019 14:12

V33i79k60t56o12r 12N70á65r11o19ž16n96ý 3959212728

Pokud se někdo živí například jako projektant mostů... takový člověk je antitalentem na matematiku ? Vždyť tu matematiku umí lépe , než 90% tzv. "kvalifikovaných" učitelů...

+2/0
30.5.2019 11:28

R68o21s39t82i82s74l19a82v 78C47a45h17a 6943307337331

Jenomže při učení je mnohem důležitější svojí znalost umět předat.

0/0
30.5.2019 11:59

V37i54k24t26o81r 56N10á82r84o59ž37n53ý 3529722718

To buď sám od sebe umí , nebo neumí... Peďák ho to nenaučí..Apropos..na základce jsme měli plně kvalifikovanou učitelku...a ta to neuměla také... On totiž nějaký diplom z nějaké školy neříká takřka vůbec nic... Jenom to , že prolezl nějakou školou...

+2/0
30.5.2019 12:09

R77o76s65t53i11s60l79a82v 80C93a96h77a 6803917287901

Podle vaší teorie pak můžeme zrušit úplně všechny školy.

0/0
30.5.2019 12:17

V27i65k12t21o76r 71N86á45r23o95ž22n10ý 3359742368

Ještě jeden dovětek.. Znám spousty lidí s VŠ vzděláním , kteří se pohybují v jiném oboru , než vystudovali. A v tomto oboru jsou prvotřídními profesionály. Proč by tedy někdo , kdo nevystudoval peďák nemohl být dobrým učitelem... ???

+1/0
30.5.2019 11:42

R97o29s19t91i63s32l58a55v 56C70a11h22a 6653117737281

Jiste. plati to. Ale na zaklade tohoto argumentu byste mohl chtit zrusit kvalifikacni predpoklady pro jakoukoliv profesi. Proc by nemohl lecit napriklad jerabnik?

0/0
31.5.2019 11:10

V88i86k81t56o60r 34N80á54r21o74ž54n76ý 3399722448

Nemyslím si , že by jeřábník byl schopen se naučit medicínu...

0/0
31.5.2019 15:48

R68o83s80t95i51s16l65a29v 71C17a72h47a 6883287267401

vylouceno to ovsem neni.

0/0
31.5.2019 15:51

J73a22n 83R56i98c61h55t47e20r 5472622413385

Snad proto, že na pedagogické fakultě se učí kde co, jen učení samotnému se tam věnují spíše okrajově;-)

0/0
31.5.2019 14:27

V50i13k43t80o26r 33N82á91r66o14ž43n17ý 3909392498

Jak kde jsou lidi z praxe vítáni jako učitelé odborných předmětů. Jsou školy , kde se brání někoho takového vzít...protože by narušil "smrádek a teploučko"...

0/0
30.5.2019 11:25

Z93d14e19n46e48k 36E64b58n22e42r 7697566107333

Musím s vámi nesouhlasit, něco jiného je léčit lidi a něco jiného je předávání znalostí a zkušeností z praxe. To že učitel-pedagog odpřednáší dětem-středo a vysokoškolákům co mu ukládají školní osnovy je jen základní část, setkávání s praxí je hodně velká druhá polovina vzdělání.

+10/−1
27.5.2019 11:17

M95i89c59h28a19l 34P54á41t18e48k 8243826596573

Jistě, je dobrý advokát a špatný advokát. Dobrý lékař a horší lékař. Vynikající učitel a podprůměrný učitel. Ale každý alespoň vystudoval svůj obor, což by měla být podmínka nutná, nikoli dostačující.

0/−1
28.5.2019 12:29

V87i11k64t42o56r 21N39á29r17o22ž46n34ý 3409662948

Víte , jsou dva druhy prací. Jeden druh může vykonávat pouze ten , kdo vystudoval příslušnou vysokou školu. Jde o lékaře , advokáty , fyziky , výzkumníky, například projektanty mostů , dopravních cest atd... Do druhého druhu bych zařadil profese jako nákupčí , prodejce , plánovač , logistik, ekonom , některý technik , manažer . Tyto profese může vykonávat takřka každý , kdo má však něco v hlavě. Žádná speciální škola na to není potřeba. Kam zařadíte učitele ? Já sám jako technik si nedovedu představit , že bych šel učit například dějepis na základní školu. Na druhou stranu mám spolužáka z vysoké také technika , který pracuje jako školitel a trenér v jedné místní montovně , kde školí lidí té nejhorší kategorie. Historie je jeho celoživotní vášní. On by dokázal "strčit do kapsy" většinu kvalifikovaných učitelů po stránce znalosti historie. Jako kvalitní školitel hloupých dospělých s dvacetiletou praxí by strčil do kapsy i řadu kvalifikovaných učitelů dětí. Proč mu bránit v tom , aby šel učit ?

Ono to přece nestojí tak , že neschopný vysokoškolák , který se ve svém oboru neuplatní půjde za nějakým ředitelem ZŠ a vzápětí bude učit přírodopis. Je to spíše o tom , že na konkrétní místo učitele se může hlásit více lidí a ten ředitel bude mít větší možnost výběru. Tím pádem si vybere toho lepšího.. ale chápu , že některým neschopným učitelům se myšlenka , že budou o svá jistá místa bojovat s někým dalším docela zajídá...

0/0
31.5.2019 11:06
Foto

M53a61r74i69e 59T95o57m43š83í93č48k88o75v94á 4847915166276

Víte ono to s tím nedostatkem kvalifikovaných pedagogů není tak horké, připouštím, že v některých vyloučených lokalitách tomu tak možná je, ale znám mnoho těch, kteří po dlouhém čekání na uplatnění, již pomalu vzdávají šanci, najít vhodné místo ve školství.Doporučila bych sledovat nabídky pro tuto profesi, je to mizérie, většinou se předávají uvolněné pozice známým, tedy žádný konkuz se nekoná.

Tady tato akce, zaplnit volná místa studenty jiných profesí, je podle mě účelová, budou to lidé lehce ovladatelní, kteří budou vyučovat ne z čerpání svých nabytých znalostí, ale podle šablony, která jim bude dodána.

Jednou ranou se tak zabije starost, kam upíchnout to množství vysokoškoláků, kteří se bohužel nedokáží na trhu práce uplatnit, protože v oborech, které byly přizpůsobeny jejich mozkové kapacitě se neprosadí a také umlčí skupinu vzdělaných lidí, kterým se změny procházející školstvím nelíbí, ale z obavy, že kdykoliv je mohou nahradit těmi nekvalifikovanými, budou méně radikální.

+2/0
27.5.2019 11:09
Foto

J26a44n 39Š81i22k 1672980688639

Váš článek obsahuje spoustu kritiky. Co byste dělal v této věci Vy? Jak byste ji řešil? Líp do školství další peníze? Samozřejmě, školství je podfinancované. To bylo ale vždy a pochybuji, že v budoucnu to někdy bude výrazněji jinak. Bylo to někdy jiné? I za První republiky učitel sice patřil k nejváženějším povoláním, ale i nejchudším.Píšete o amatérech do škol. Možná byste se divil, kolik lidí u nás jsou v různých oborech opravdovými profesionály a jak dokáží svůj obor s nadšením a poutavě prezentovat. Takoví lidé mohou být pro žáky daleko větším přínosem než učitel, kterého jeho práce nebaví. Mě se ta myšlenka špatná nezdá. Věřím tomu, že do škol by šli třeba Ti, které jejich obor baví a z nějakých důvodů skončili nebo jako úvazek navíc. Je opravdu nutné všechno vidět jen negativně a kritizovat a kritizovat a kritizovat?

+25/−1
27.5.2019 5:25

R43e48n88á89t26a 41M94a83x17o56v87á 9157941234408

plně s vámi souhlasím. Ještě bych měla na pana blogera dotaz, jestli se byl zeptat u bran pedagogických fakult studentů proč tuto školu studují, když ví, že nikdy učit nechtěli, nechtějí a ani nebudou učit.

+10/0
27.5.2019 8:03

J14o45s97e77f 54H34a67v32r70á38n54e73k 9871351444

Od tohoto autora - lobbisty, těžko čekat něco více, nežli odborářské postoje:-)

+2/0
27.5.2019 8:55

R40o40s76t83i89s44l24a39v 15C50a86h15a 6683607217431

No tak zatim to vypada tak, ze skutecne radu vseobecne vzdelavacich predmetu uci amateri, kteri ale Vami prezentovane schopnosti nemaji. A je jedno, zda jsou to amateri se spravnymi titulem, titulem, nebo bez nej.

0/0
27.5.2019 10:57
Foto

R18a86d51e76k 26S53á67r63k28ö44z69i

Odkaz na kompletní materiál MŠMT, ze kterého pocházejí citované tabulky, naleznete zde: https://www.pedagogicka-komora.cz/2019/05/nova-akce-ministerstva-skolstvi-amateri.html

0/0
26.5.2019 21:05
Foto

M43a64r57t18i33n 54F61a81l98t78ý60n 9821106374618

A Vy jste si nevšiml, že v řadě jiných profesí už amatéři dávno jsou a o profesionála skoro nezavadíte? ;-)

Tak proč by učitelé měli být výjimkou, že?

0/−1
26.5.2019 20:59

V18l43a40d93i61s81l83a33v85a 23C75h91o36u52r88o10v66á 4457754593211

Nevím, je tou dvoucestné. Děti třeba v přírodopise či zoologii uvítají mladou absolventku zemědělské univerzity než starší vyhořelou učitelku bez zájmu a jiskry co to s dětmi neumí a oni ji ani neposlouchají. Vždyť věk vyučujících se přibližuje padesátce.

+11/0
26.5.2019 19:50

P70e79t52r 49D20r52a86p87a55l 4144511963

pane autore, na které PF se vyučují mechanika, stavba strojů, beton, stavitelství, geodezie...a další desítky odborných předmětů pro odborné střední školy?

+16/−1
26.5.2019 18:20
Foto

R65a70d67e36k 65S35á36r12k70ö94z35i

Návrh novely se týká výuky všeobecných předmětů na ZŠ jako je např. čeština, nikoliv odborných předmětů pro SOŠ.

+6/0
26.5.2019 18:29

L49u31k75á68š 33Š86m33a39h20e36l 2937714672794

Nikdo nemluví o výuce odborných předmětů. Ale i na vámi zmíněné odborné škole jsou všeobecně vzdělávací předměty, a na gymnáziu či 2. stupni ZŠ jsou jen takové.

0/0
26.5.2019 18:57
Foto

Z82d90e11n40ě82k 74M70a88t14u79š48k46a 7128116745176

A proč ne???

+5/−1
26.5.2019 18:18
Foto

R33o54m44a53n 49K78o24z26e46l 4657796453284

Pokud vím, tak toto je přece možné dávno - učitel nemusí být nutně vystudovaný pedagog, ale musí mít aspoň pedagogické minimum. Tak kamarád vystudoval informatiku a dnes ji úspěšně učí a na průmyslovce nás učili učitelé s titulem Ing. a nebyl žádný problém.

+17/0
26.5.2019 18:14

J20i41r40i 56K98u71c63e68r32a 5877140346192

Absurdnější je mnohem více skutečnost, že my všichni si musíme platit pětileté studium tisíců studentů na PF, z nichž velká množina nikdy ani na okamžik neuvažuje o tom, že by chtěla někdy v životě učit. Pajdák je prostě relativně lehká škola, titul člověk získá, stát to platí a pak tradá jinam. TO JE ABSURDNÍ. To, o čem píšete vy je až důsledek nápravy mnou popsané absurdity.

+21/−1
26.5.2019 18:12
Foto

R47a10d96e44k 81S53á90r73k34ö92z96i

Z předložených statistik je evidentní, že školství opouští především starší učitelé. Jako důvod uvádějí nízké platy ve školach. Oni u ti čerství absolventi brzy zjistí, že platy ve školství jsou mnohem nižší, než se píše v médiích...

+1/−1
26.5.2019 18:27

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS