Středa 15. července 2020, svátek má Jindřich
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 15. července 2020 Jindřich

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u96k38á27š 80M42u63s89i44l 1862874188867

Jako ekonomka musíte vědět, že celá naše ekonomika je postavena na dluhu.

Svým způsobem jsou všechny peníze dluhem, což způsobuje inflaci a ta znehodnocuje spoření.

Nejde to změnit chováním jednotlivců, musel by se změnit celý systém!!!

+1/0
30.5.2019 15:25

P87ř48e62m15y10s55l 12Č71e97r37n92ý 6243929635741

To je vše dle plánu. Je nutno všechny občany zadlužit. Až jich bude dostatečné číslo, banky na ně skočí a začnou je muchlat a to ve velkém. Pak přijde náš miláček stát a tyto zoufalce zachrání a zase vznikne jedna veliká nespravedlnost vůči těm kdo půjčku nemají a na druhé straně si vytvoří další miliony poddaných, kteří budou štastni, že nebyli vyhozeni ze svého domu. Už jim nepatří ale můžou dál bydlet za nájem a sloužit svému zachránci.

0/0
30.5.2019 14:00
Foto

J50a94n 96C28i34b74u39l32k59a 9512838490459

Dluh je produkt. Velmi hodnotný produkt. Nevolnický produkt. A jsme tam, kde jsme byli.

+1/0
29.5.2019 11:59

P79e15t26r 46N63e67d37o19m87a 4229387898930

Dluhy, nejen vlad, jsou celosvetove nesplatitelne. Vsichni to vedi, ale nechteji byt temi prvnimi co to budou resit. Bude se porad dal posouvat a az budou uroky z dluhu uz moc vysoke, tak si volici odhlasuji, ze nic splacet nebdou, jako to udelali ti na Islandu.

0/0
28.5.2019 16:11

T59o29m68á44š 12K86u77c87h49a49ř 3887691828221

U státních dluhů v zásadě nejde o jejich výši a úplné splacení, jde především o úroky a o ovládnutí státu. Proto jejich splacení není v zájmu věřitelů, v jejich zájmu je mít zadlužený stát (nejlépe všechny) pod kontrolou a v rámci splácení úroků z něj ždímat maximum toho, co vyprodukuje a co vlastní, ale ne víc, než unese, protože kdyby se zhroutil, neplatil by věřiteli nic. Věřitel je jako parazit, nechce se vzdát svého hostitele, ale ani ho zpravidla nechce zahubit (to jen v případě například zásadních společenských změn, kdy parazitovi hrozí ztráta profitu a spočítá si, že více vydělá na válce).

+2/0
29.5.2019 6:44

P58e25t12r 63N25e15d65v90ě91d 5219550608357

Je to jak v začarovaném kruhu, zajisti se se na důchod, šetři si, peníze ti požírá inflace. Investuj do bydlení a když budeš, odměníme tě ještě 4 mi procenty. Investoval jsi? Chceš svůj byt pronajímat? Můžeš, ale nájemník bude mít větší práva než ty, jako majitel. Nechceš mít starosti, raději necháš byt, prázdný? Přijde větší daň? Co vše se ještě zdraží, abychom byli zadlužení úplně všichni?

+4/0
27.5.2019 12:32

J36a64k61u81b 67M37o40r24a20v62č25í48k 4968700573400

Akorát hlavně nikde nevidím, KOMU to všechno dlužíme ...

+3/0
27.5.2019 11:27
Foto

J65a36n 76C79i55b77u93l85k58a 9232848370689

ONI nejsou vidět, ale existují a žádná demokracie na ně neplatí...

+1/0
29.5.2019 12:01
Foto

O36t57o 87K50o61s50e32č87e66k 7316425522969

Od roku 1989, ženou banky a politikové tohoto státu lidi do Amerického dluhového systému. Hlavně co se týká bydlení. Jsem zvědavý na další bankovní krizi. Zatím všichni zainteresovaní uměle drží ekonomiku v plusu.

+2/0
27.5.2019 10:52
Foto

M48a61r86i24e 27T43o18m59š35í83č78k79o78v57á 4707755336546

Není již pozdě bíti na poplach. Tato doba odnaučila lidi myslet do budoucnosti, zajímá je jen přítomnost a k tomu jsou nápomocny všechny ty reklamy, které se plíživě vtírají do domácností.Jsou to ty na nákup zboží a hned za nimi ty, které nám dovolí ho umožnit i když na něj nemáme, nabídky na půjčky, hypotéky se valí z obrazovek a všechny podle slov výhodné. V žádné z nich není dovětek, jako na cigaretách o škodlivosti kouření, dluhy vám ničí život.

Rozbité rodiny, spousta bezdomovců a stále nižší úroveň střední třídy, to je málo pro alarm, zastavte to bláznivé utrácení peněz, které vám nepatří a které později splácíte s velkým úrokem, to je cesta do pekel a nejen jedinců, ale celé naší společnosti.Rv

+4/0
27.5.2019 10:39
Foto

J52a12r54o82s15l36a96v 45C29h34u52d98á15č44e37k 7574395416975

R^

+1/0
28.5.2019 10:28

I43r94e50n28a 18K10r72o19u70p81o92v60á 4220433767892

Ne že bych v zásadě nesouhlasila se zásadou "nejdřív vydělávat, pak utrácet", ale jak potom chcete řešit bydlení?

I kdyby byli rodiče lidí ve věku, kdy mají opouštět hnízdo a zakládat rodiny, ochotni jim poskytnout azyl, tj. nechat je bydlet ve své domácnosti do doby, než si "mladí" ušetří na vlastní bydlení, stejně by to nefungovalo. Ona totiž inflace a rostoucí ceny nemovitostí pohodlně stihnou polykat hodnotu úspor.

Ale i kdyby se "přepálená" cena nemovitostí měla v dohledné době dlouhodobě zastavit ve svém růstu - částku, za kterou se dá pořídit bydení, nelze prakticky v dohledné době ušetřit. Kdyby si například rodina chtěla ušetřit během 15 let na dům nebo byt k pohodlnému bydlení čtyřčlenné rodiny, musela by počítat s částkou zhruba 7,5 milionu, to jest ušetřit půl milionu ročně. Tu rodinu, která to dokáže, chci vidět. I kdyby se hypotetická rodina spokojila s bydlením na krajně neatraktivním místě, kde jsou nemovitosti levnější, řekněme za polovinu, potom by se od nich stále čekalo, že ušetří 250 000 Kč za rok, to je skoro 21 000 Kč za měsíc. Nemluvě o tom, že pokud se uchylíte k pořízení obydlí levného, znamená to obvykle také vzdáleného od místa změstnání a občanské vybavenosti - což sebou nese náklady (přinejmenším na dopravu), takže co ušetříte na pořizovací ceně, spolkne cestování a třeba nemožnost zaměstnávní obou partnerů po narození dětí (někdo musí děti dopravovat do školy, k lékaři, na kroužky ...). A pokud by hypotetická, na vlastní bydlení šetřící, rodina nechtěla nebo nemohla bydlet u rodičů, musela by si ještě v průběhu šetření platit nájemní bydlení, přičemž nájmy často dosahují výše splátek případné hypotéky. To už ta hypotéka roztažená až do důchodu vyjde skoro levněji, ne?

Tak, paní Šichtařová, teď raďte!

+3/0
27.5.2019 9:58

P49a52v64e56l 59P26o81k23o83r17n36ý 2786444520312

Ti, co si vykřičeli vyšší mzdy, tak samozřejmě tím vzrostly ceny O to vykřičené zvýšení mezd). Pokud máte vyšší mzdu, tak vás vyšší ceny tolik nebolí. Ale jak se projeví ekonomická recese naplno, tak vrátí nezaměstnanost a někdo na ty vysoké ceny mít nebude a bude křičet, že ceny jsou vysoké. Ano, budou, kvůli jeho zvýšené mzdě, o kterou právě přišel.

+1/−2
26.5.2019 20:54

J28i39ř76í 88V58o11n83d46r81á42č27e36k 5636364720404

Pane, já vás úplně vidím, jak zodpovědně kategoricky protestuje, když vám chce zaměstnavatel zvýšit plat. Fakticky.

+4/−1
27.5.2019 7:09

P64a37v54e86l 15P73o84k47o26r23n36ý 2446104720922

Byly i firmy, kde si všichni dobrovolně snížili platy, aby firma nezkrachovala.

Já to řeknu jinak. Zaměstnanec je samozřejmě rád, když mu zvýší plat, ale měl by si uvědomit, že jeho firma musela zvýšit ceny, tím se stala méně konkurence schopná a tedy by měl pracovník začít i lépe pracovat, aby firma byla nadále konkurence schopná, měl by si zvýšení platu ukládat, protože až přijde o práci, bude mít problém to dražší zboží zaplatit.

+2/0
27.5.2019 9:23

J74a27n 59R73i31c44h53t27e87r 5652152813245

Jmenujte tři takové firmy. Řekněme za posledních dvacet let. Ovšem musí jít o skutečně dobrovolné snižování mezd.;-)

0/0
27.5.2019 11:04

T42o89m27á85š 21K76u70c50h89a65ř 3267531538381

"Lidi, neblbněte, na útraty za srandičky je nutné si nejprve vydělat. Ne nejdřív utrácet, pak vydělávat.

Ale přece vy, jako ekonomka musíte vědět, že právě takové chování, kdy lidé nekupují na co nemají a odkládají spotřebu znamená v kapitalismu spolehlivé spuštění krize. :-)

+6/0
26.5.2019 0:20

L71a45d73i48s45l19a48v 52H19a13š62k50a 4943216201650

Zdroje jsou...;-D

0/0
25.5.2019 19:24

J30i98ř90í 70Ř14e36z94n49í32k 4332112513845

Jenom metodickou poznámku: Není důležitá korelace růstu objemu dluhu a růstu mezd, může být významná korelace mezi růstem objemu dluhu a růstem objemu vyplacených mezd a platů.

0/0
25.5.2019 8:49
Foto

T61o43m30á76š 16S80m81o23l26í69k 3721742896793

Růst ekonomiky je k ničemu, jen nás zadlužuje.

+1/0
25.5.2019 8:18

R24a33d69i81m 59P40o33l44á26š61e82k 9336453499349

A ještě jsou tady další dluhy. Které se naštětsí ČR zatím netýkají, ale EU bohužel ano.

Například budoucí náklady vyvolané současným přijímáním imigrantů. Či dokonce budoucí pokles ekonomiky příslušných států, pokud s imigranty ještě navíc nastanou problémy.

Totéž je s zelenými, nejvíc to je asi vidět na Enetgiewende v Německu. Tam je možnost budoucího poklesu ekonomiky už prakticky jistota.

+6/0
25.5.2019 6:47
Foto

J26a22n 17Ř95e66h56á68č41e72k 7880406371515

Globální finanční systém začíná připomínat letadlo. Dluh funguje jen dokud je reálná ekonomika schopna pokrýt zaplacení úroků. Náprava bude zřejmě bolet, ale pro začátek by stačily dvě věci.

1. Centrální banky by měly přestat "cílovat" inflaci a nechat volný trh, ať si poradí. Optimálně by se střídala období inflace (kdy se do ekonomiky napumpují investiční prostředky) a deflace (kdy se z ní vyždímají nerentabilní projekty).

2. Státy by měly fungovat na principu co nejvyrovnanějšího rozpočtu a zadlužovat se jen tak, aby byl dluh (v poměru k HDP) plus mínus konstantní. Jedině takový režim se dá dlouhodobě udržet.

Jinak, celkem zajímavá dluhová statistika je na blogu IMF (ČR je hned v prvním grafíku, čtvrté kolečko zleva)

https://blogs.imf.org/2019/01/02/new-data-on-global-debt/

+2/0
25.5.2019 4:49
Foto

J13a38r28o94s24l55a79v 25C62h51u51d21á60č26e27k 7674935816455

Mnohé centrální banky (FED, BOJ, ECB) tiskly a tisknou peníze v miliardách měsíčně. Tím tyto měny znehodnocovaly a znehodnocují. Fiat měny jsou inflační měny.

Není dobré se příliš zadlužovat, ale v inflačních měnách nemá smysl šetřit. Je třeba ušetřené peníze dobře investovat. Například maximálně 10 procent svého celkového investičního kapitálu do rizikových, ale zpravidla velmi výnosných "věcí", jako je bitcoin. Myslím si, že bitcoin má před sebou lepší budoucnost než například US dolar nebo euro. Bitcoin existuje již více než 10 let, je velmi volatilní, jeho cena často hodně stoupá, ale i často dlouhodobě klesá. Pokud do něj někdo dal peníze na minimálně 4 roky a uložil si své bitcoiny na bezpečné místo, tak vždy hodně vydělal. Toto však nedává žádnou garanci pro budoucnost. Je třeba si o něm hodně nastudovat a investovat obezřetně a opatrně. Tímto jen sděluji svůj názor, nepodávám investiční rady. Každý musí sám zvážit, co s penězi udělá.

Varování: Tak jako voda teče z míst vyšších na místa nižší, tak peníze tečou od lidí hloupých k lidem chytrým. Zní to cynicky, ale je to pravda.

+3/0
24.5.2019 22:57

J41a88r10o57m65í77r 32S33t54r90a95š91i28l 13S80t40. 3864434860195

Lidičky blbnou a půjčují si.... jasně spousta jede bez rozumu. Ale kde je zakopanej pes, paní ekonomko? Dříve si většina vážila jmění a vlastních peněz. Dneska se rozhazuje s v soukromu i státním. O systému společného by to bylo na delší dobu.

kdypak dostane naše vlády rozum a bude se chovat hospodárně. Zatím pod vedením Babiše se nic neděje. Podniky v cizích rukou včetně bank a výsledky práce odchází v nivěč!! Tak to nepůjde !!

+2/0
24.5.2019 19:33

R88o68b18i62n 69R64e84h16a40n51e73k 8784171947946

Zato, že jsou banky podniky v cizích rukou opravdu AB nemůže. Pláčete na špatném hrobě.

+6/0
24.5.2019 22:19

J61a13n 80R61á26ž 1909323354340

Banky mají díky pumpování peněz do ekonomik celé EU nadbytek likvidity a neví co s penězi. Výsledek: Úroky hypoték rostou pomaleji, než by bylo zdravé a tak na hypotéku stále, i přes brzdící opatření ČNB dosáhne pořád hodně lidí u kterých není vůbec jisté, že budou schopni za relativně krátký čas splácet. Růst cen nemovitostí se sice zastavil, ale realitní trh je je díky nezdravě nízkým úrokům hypoték pořád přehřátý. Rovněž půjčky "na cokoliv" banky rozdávají na počkání. Copak půjčka s úrokem 3,3% není rozdávání peněz?

No a pak se divme, že zadlužení domácností roste vpravdu šíleným tempem.

+2/0
24.5.2019 19:31

J65i58ř32í 18Č78u84m39p34e16l71í55k 5716806462861

Svítící očička, toužící poznat svět.

Hezká vzpomínka na jarní květ, bez dluhů.

0/0
24.5.2019 13:57

K11a92r26e91l 13S27t26r84ž33a17n28o37v16s80k70ý 1288655435

Všichni dlužíme příliš, protože si všichni musíme koupit vlastní bydlení. Pokud bychom to neudělali, tak z důchodu nájem nezaplatíme. A bez půjčky se byt ve třiceti letech koupit nedá.

+15/0
24.5.2019 13:56

F83r96a21n41t76i36š54e22k 49L72u44f48t 2333808658

Dřív bylo normální, že v jednom bytě bydlela jedna rodina. Dnes jak říkáte, "všichni musíme mít vlastní", každý jeden single. Počet lidí u nás stagnuje, bytů přibývá a je jich stále větší nedostatek

+7/−1
24.5.2019 14:04

R93o60m33a73n 40V32i16t48h73o98u10s 3595571326520

V ČR žije v klasické nájmu jen 22 - 23 % domácností. Zbytek je "ve vlastním" (včetně družtevních bytů členů družtev), přičemž kolem 18 % bytů a domů ve vlastnictví je zatíženo nesplacenou hypotékou. U toho je zajímavé, že to procento hypoték se v posledních letech zvýšilo rychleji, než procento vlastnického bydlení. To by naznačovalo, že větší než malé množství vlastníků domů a bytů si vzalo hypotéku na rekonstrukci. A jen na okraj - v ČR je více než půl milionu bytů a domů neobydlených (už. v r. 2001 to bylo 540 tis.). Otázkou samozřejmě je, kde ty byty jsou a jaké jsou v těch obcích podmínky k životu a pracovní příležitosti.

+2/0
24.5.2019 17:29

J44a52n 89R37á96ž 1499753684260

Když si pražská "socka" vydělávající 50tis. hrubého myslí, že může bydlet v bytě za 5 milionů, tak se nelze divit, že je v blízké budoucnosti zaděláno na velký průšvih.

+2/0
24.5.2019 19:33

F89r47a89n77t53i49š83e83k 47L70u22f30t 2463548358

Těch zadlužených je u nás příliš a tvoří významnou voličskou část. Mám obavu z toho, že vláda vymyslí něco jako že se o jejich dluhy nějak všichni solidárně podělíme

+3/−2
24.5.2019 13:39

J21a76n 57R46á41ž 1759753954880

No Maláčová se už dala slyšet, že by se měla provést revize dluhů a těm, kdo si půjčili na potřebné věci, jako je třeba na byt a z objektivních důvodů (ztráta zaměstnání, nemoc..např.) nemohou platit, by měl stát pomoci alespoň tím, že by za ně platil úroky!!!!!

+5/0
24.5.2019 19:38

I95r37e91n58a 94K82r26o27u90p17o82v91á 4410383947332

Kdepak naše Venezuela Maláčová, to je hlava. A jsem si poměrně jistá, že těch geniálních nápadů bude přibývat.

0/0
27.5.2019 10:04

G24e26o22r85g20e 32H97o97l63y 3263304904

V Kanade je tez recordni zadluzeni domacnosti:

https://www.huffingtonpost.ca/entry/cmhc-household-debt_ca_5ce56c9ce4b09b23e65c346b

+2/0
24.5.2019 13:18

A38n36t49o23n50í10n 80N25e57b35u87ž64e54l93s38k39ý 7705429786470

Byla kdysi taková písnička "já to nemusím mít", se to asi jmenovalo. Na co si neušetřím, to je to.

0/0
24.5.2019 12:39

K62a22r27e58l 63S20t78r73ž39a92n93o77v62s34k88ý 1638665695

Na byt bych šetřil asi do pětašedesáti. A mezi tím házel peníze do chřtánu nájmu.

+5/0
24.5.2019 13:56

J51a41n 56R78á75ž 1889373574410

No a? Dřív stavěli bytové domy podnikatelé a považovali to za dobrou investici pro život ve stáří bez starostí. A byty v osobním vlastnictví neexistovaly. Bydlet v nájmu je daleko přirozenější, než kupovat předražené byty, přivázat se k nim a zatížit sebe i blízké splátkami na většinu produktivního života..

+2/0
24.5.2019 19:43

I25r92e67n37a 30K46r81o38u25p19o89v59á 4400303177852

Vaše tvrzení platí do okamžiku, než výše nájmů dosahuje téměř výše splátek hypotéky a hlavně neexistují byty s nižším nájmem. Nájemné je totiž praktikcy stejné u bytů v přízemí, v patře, pod střechou, s výtahem, bez výtahu, s výhledem do parku, s frekventovanou silnicí pod okny ... Rozdíl je leda v metrech, to nikoho nevytrhne.

Takže v reálu je skoro jedno, jestli splácíte hypotéku nebo platíte nájem - v okamžiku, kdy nemůžetze platit, jste v loji. Kam se asi tak odstěhujete, až dospějete do důchodového věku a současný nájem nebudete schopen platit? Takže lidé si pořizují vlastní byt v naději, že v produktivním věku hypotéku zvládnou a v důchodu budou už bydlet levně a v krajním případě mohou byt prodat a získat tak prostředky na živobytí.

+3/0
27.5.2019 10:11

P63e40t20e11r 30N15e73š71v11a90r47a 8908826462387

Článek implikuje, že lidé by měli šetřit Ovšem pokud dluhová bublina praskne, tak nejvíc na to doplatí právě Ti, kteří šetřili. Protože ti o své úspory přijdou. Ovšem Ti, kdož si na hypču pořídili nemovitost také nebudou vysmátí. Stát si rozhodně o své peníze řekne. A když se mu nepodaří dostatek peněz vydojit z daní z příjmu, ani z daní ze spotřeby (DPH) tak bude muset sáhnout na majetkové daně. Takže dopadneme jako v Anglii a daň z nemovitosti bude 1 - 2% ceny nemovitosti. A při dnešních cenách to bude pálka vyšší než nájem. Důchodové fondy lze znárodnit - nakonec v Řecku a na Kypru už to tak udělali - kdo byly ony soukromí investoři, kteří museli odpustit třetinu či polovinu ceny státních dluhopisů? - no jasně, důchodové fondy. Vůči německým a francouzským bankám si to Řecká vláda nedovolila, vůči svým občanům a důchodcům ano a nikdo ani necek. Šetřílky lze také obrat měnou peněz jak v letech padesátých. Jistotou je asi jedině zlato zakopané za bezměsíčné noci někde pod dubem. Rusko ví proč enormní rychlostí zvedá své zlaté rezervy.

+11/0
24.5.2019 11:06

V30í15t77ě63z80s71l65a72v 41K80o95š72ť54á76l 9198204208

"daň z nemovitosti bude 1 - 2% ceny nemovitosti. A při dnešních cenách to bude pálka vyšší než nájem."

To by se ovšem v cenách nájmů skokově promítlo, při ceně ca 5 m. nějaké 4000,- měsíčně nájemného navíc, pochybuji, že by to socanoňácká vláda riskla.

+1/0
24.5.2019 11:58

P49e92t21r 57B27u55r20i20a28n 4941356394978

Daň z nemovitosti je už sama o sobě zrůdnost.

+15/−3
24.5.2019 12:55

J90i54ř78í 80Ř68e53z61n66í36k 4232972673775

A jakým způsobem byste hradil náklady na komunální infrastrukturu?

+4/0
25.5.2019 8:53

P30e34t41r 29K94r90a80u37s 5508899344791

Sorry, dal jsem plus, ale měl to být mínus. Daň z nemovitosti smysl samozřejmě má, navíc 100% daně zůstává v obci. Zrůdnost je daň z nabytí nemovitosti.

+8/0
25.5.2019 9:47

I13r59e67n52a 61K75r39o43u42p89o51v93á 4720173647572

A do jakého nájmu promítnete daňové zatížení chaty nebo chalupy, rodinného domu případně družstevního bytu ve kterém bydlíte?

A to promítnutí do nájmu, žádná vláda nebude řešit, zvýšení nákladů se přeci v ceně finálního produktu neprojevuje, ne? Alespoň to tvdili odborníci při každém finančním zatížení, ať šlo o DPH nebo EET.

0/0
27.5.2019 10:23

V23í78t23ě88z48s35l85a78v 97K10o43š57ť70á49l 9638534108

Myslíte snad, že v družstevním bytě neplatíte nájem? A pokud chatu nepronajmete, zacálujete to opět ze svého.

S EET na mě nechoďte, občasné si daň do nákladů nedají, a jestli si myslíte, že mě to těší, rád Vás zklamu.

0/0
27.5.2019 11:01

I65r93e93n24a 73K47r67o33u45p40o81v46á 4560863367322

Souhlasím. Je jen otázkou času, kdy vláda už nebude mít jak zintenzívnit odrbávání kuřáků, OSVČ, konzumentů alkoholu, automobilistů atd. a začne přemýšlet, jak lidem ukrajovat z jejich soukromého majetku. A jaký majetek neutajíte - no přeci nemovitost.

0/0
27.5.2019 10:18

V83l37a20d21i90m63í34r 80M73o62r75a94v84e71c 3498860503713

No, ono je to vlastně v souladu se současným monetárně trřním systémem, tedy důkaz, že tento systém funguje dokonale. Nevěříte?

„Pořádně je zaměstnáme. Ale zase přiměřeně, nemůžeme z nich naprosto vyčerpat všechnu jejich sílu. Přeci jen je potřebujeme. Viděl bych to tak na pět dnů v týdnu. Osm hodin denně. Minimálně ovšem. O víkendu se zregenerují. A můžou opět pracovat. A peníze. Musíme ekonomiku postavit tak, aby si každý vydělal jen tak, aby splatil své životní nároky a potřeby. Nic moc navíc, rozumíte.

S množstvím peněz roste svoboda a lidi by si mohli začít dělat, co by chtěli. Kdyby si moc našetřili, dokázali by opustit své zaměstnání a založili by si své vlastní podniky. To nemůžeme riskovat.“

„Proč?“

„Vy to nechápete? Potřebujeme dělníky přece! Potřebujeme poslušné, nepřemýšlející dělníky. Když je pořádně zaměstnáme a oni budou řešit pouze svoje problémy, nebudou mít čas se sami sebe ptát, co doopravdy chtějí, nebudou mít čas se dostat do prostoru za „myšlenky“, kde jak víme, je místo, pro čistý rozhovor s Bytím. A to jim nemůžeme dovolit.

Nastavíme ceny nemovitostí tak, aby si museli brát hypotéky. A to je naprosto upoutá k jejich práci a strach o jejich vlastní existenci je uzemní tak, že nebudou mít žádné myšlenky na to, aby se osamostatnili. Jakkoliv.

Citace z http://www.zijmesvujzivot.cz/zdravi/2013/10/30/novodoby-otrok/

+13/−5
24.5.2019 10:56

L51u70m63í38r 49V41i54t65h13a 2937137416512

To je přesně ten propagandistický blábol, který je ale obecně oblíbený u ublížených a věčně ufňukaných jedinců. Přečtěte si něco o myším ráji, experimentu Johna Calhouna, který vytvořil společenství myší, kterým nic nechybělo. Blahobyt myši zahubil.

http://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost-vsichni-jsme-mysi-v-kleci-dsi-/p_spolecnost.aspx?c=A171229_223143_p_spolecnost_wag

0/−2
24.5.2019 12:08

V22l17a34d85i22m52í42r 19M12o69r23a50v20e71c 3718470723893

Já ten experiment znám a naprosto s ním souhlasím.

Nerozumím zcela vaší reakci, jediné co mi vychází je to,že jste ten přízpěvek zcela nepochopil, že ten můj původní příspěvek nemá z blahobytem nic společného a ano věřím, je malonko složitější na pochopení.

+2/0
24.5.2019 12:41

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS