Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29i98ř24í 67Ř73e48z83n19í38k 4332622513895

Mohu udělat ekonomické školení? Na trhu, na němž jsou nabízeny více komodit spotřebitelům, jsou tito na tom vždy lepe, protože tyto komodity si konkurují. Spotřebitelé si mohou vybírat a tím nutí výrobce jít s cenou dolů. Díky pestřejší nabídce růst cenové hladiny jednoduše nekopíruje růst příjmů. Gustav Husák měl pravdu. Zlatí tržní komsomolci.

Pokud evidujeme, že růst ceny nějaké komodity předhání růst cenové hladiny, není to ani pozitivní, nebo negativní zpráva. Jde o to, zda danou komoditu chápeme jako spotřební, nebo investiční statek. Koupím-li kilo zlata v r. 1967 za korunu a prodám-li tu cihličku za deset milionů v r. 2019, vyhrál jsem. A naopak. Prodal-li jsem tutéž komoditu v r. 1967 a koupil-li jsem jí za totéž zlato ̈v r. 2019 jako zubařské zlato, tak pokud na svůj úsměv neseženu velmi bohatou nevěstu, tak se rozhodně nemohu cítit být vítězem.

0/0
24.5.2019 18:41

J62i79ř93í 48S34v21o93b11o72d31a 9115128823526

Nedá se přímo říci, že by nás EU nutila pěstovat řepku, ale zvýhodňuje její pěstování takovým způsobem, že každý zemědělec, který chce dosáhnout zisku, což je přirozené chování, se jejímu pěstování prostě nevyhne. Jestliže ekospasitelé v EU vymysleli povinné přidávání biosložky do paliv, pak se ta biosložka někde musí vypěstovat. Takže na polích místo potravin pěstujeme paliva, což je podle ekologů "obnovitelný zdroj", ve skutečnosti je to svatokrádež. A takových výmyslů se v padesátitisícovém úřednickém aparátu Evropské unie rodí nespočet. Stejně jako chce každý podnikatel dosahovat zisku, chce také každý úřad navyšovat svůj rozpočet. Jenže zatímco podnikatel musí být pracovitý a kreativní, úředníkovi stačí problém vymyslet, aby ho pak mohl s pomocí navýšeného rozpočtu řešit. A to stojí obrovské množství peněz, za nimiž ale není žádný výkon.

Máte pravdu, že bohatší jsou stále bohatší, chudí stále chudší, ale již nelze souhlasit s tím, že "střední třída vzkvétá". Bohužel, díky socialistické politice EU se ze střední třídy stává dojná kráva, která je nucena žít ve stále sevřenějších mantilenech omezení, nařízení, kvót a daní.

Nevím, co říkal Husák, ale realita současného eurosocialismu se dá popsat těmito slovy: důležité věci jsou stále dražší, zbytečnosti stále dostupnější. Tak nějak se pracuje s otroky.

+2/0
24.5.2019 15:06

J14i80ř53í 73J78u72r94č50á43k 9277970218197

Vyjádřil jste to naprostro přesně.

0/0
24.5.2019 15:12

V63o37k71o35u10n 73V15l96a24d56i26m11i14r 8412188569148

Marne pane Svobodo hledam jak EU zvýhodňuje pěstování řepky. Muzete sem prosim dat odkaz.?

0/0
24.5.2019 16:32

J73i34ř55í 49S72v98o74b95o89d26a 9895888743966

Pane Vokoune, Vy neustále marně něco hledáte, a žádný odkaz pro Vás není dost relevantní. Takže poskytovat Vám jakýkoli odkaz, je zcela zbytečná práce.

0/0
25.5.2019 13:59

J34i76ř93í 91Ř95e40z22n54í97k 4182282583405

Právě jsem si přečetl v časopisu Týden z 15. března, jak utěšeně se nám rozrůstá počet podnikatelů. Tedy střední třída vzkvétá.

0/0
24.5.2019 18:13

V80o73k14o75u14n 34V52l38a33d24i84m85i42r 8782388689608

Takze nastal?

Ja si vzpominam na letenskou plan a vojenskou prehlidku snad v roce 1960 nebo 1961, kde nam z tribuny Antonin krasny vzkazal: maso "soudruzi", maso taky bude. ;-D

+4/0
23.5.2019 21:24

P59e98t15r 38B67u69r33i67a14n 4791986494808

A bylo. Sameťák 89 bylo přímo žraso ;-D

+2/0
24.5.2019 1:25

M27a26r57e23k 87T62r20i86z30u38l24j96a28k 8480366327727

R^;-D

+1/0
24.5.2019 9:57

K72l18á73r97a 68T46r40n24k32o59v25á 3224939464319

To bylo jinak: "maso bude vbrzku" a občané se pak dotazovali, kde že je to brzko.

+2/0
24.5.2019 12:39

J10i19ř26í 65Ř47e16z56n64í95k 4522842113455

̈Dneska už zase není maso.

0/0
24.5.2019 18:15
Foto

J90i37ř55í 10T17u88r66n15e12r 8588271165413

:-)R^

0/0
24.5.2019 17:01

A57n50t56o62n32í34n 84N38e95b81u56ž97e76l72s65k29ý 7175919656870

Ona už i krkovice bude lahůdkou, takže třeba s banány...

+1/0
23.5.2019 20:38

L23i17b90o12r 73H65l40a24d96i24k 5799308825897

Jenomže nejde říct banány a zele živobytí celé a v tom je ten problém.... :-)

0/−2
23.5.2019 20:17

J17i79ř90í 39J33u77r18č79á13k 9237470188147

No, Husák se mýlil, podobně jako vy. Vyjádřím se jen k vašim posledním dvěma odstavcům.

Málem jste se trefil. Jde opravdu o "nenažranost řetězců", nicméně při vašem širokém rozhledu a vysoké inteligenci bych očekával, že je vám známo, kdože ty "nenažrané obchodní řetězce", vlastní.

Stejně tak bych očekával, že je vám známo, že prakticky všechny vlády a všichni ministři zemědělství těchto vlád, bez rozdílu politické příslušnosti, podporovali i formou dotační politiky vždy ty velké agrokombináty. Včetně nastavených pravidel při transformaci bývalých JZD na akciové společnosti.

No a nakonec bych připomněl, že na rozhodnutí o přimíchávání biosložky do paliv měl významný vliv bratr Jurečka se svými dalšími bratřími, který byl v době schvalování tohoto zákona t.č. ministrem zemědělství.

Nyní, samozřejmě s naprosto čistým svědomím, jsou tvrdým jádrem demobloku a jedním z největších kritiků AB.

Ano, a za nastavení cen potravin může opravdu i EU se svou dotační a zemědělskou politikou.

Ale jinak s vámi souhlasím. Až na vyjímky se opravdu máme jako v ráji. Proto také většina voličů podporuje bývalou i současnou vládu. Paradoxně proti ní protestují ti, kteří se mají většinou ještě o něco lépe. Než v tom "ráji".

+6/0
23.5.2019 20:00

V24o11k74o87u61n 12V36l21a73d60i48m82i40r 8932618599868

Dovolil bych si ponekud oponovat. Tech retezcu v CR moc neni. Zkuste porovnat jejich ceny v domovskych zemich s temi v CR. Jsou hodne rozdilne. A ty retezce maji v tech zemich jakousi svrchovanost. Cim chci rici, ze ty v CR operujici maji sve "odpovedne vedouci" A v CR jsou to vyhradne Cesi. Tak bych to zjednodusil ze bud nedokazi rozumne nakoupit, nebo ze naopak se znazi "co nejvic urvat"

Konkretne Ten znamy LIDL prodava v jeho "akcich" stejne zbozi v dejme tomu Klatovech o vic nez 30% draz nez o par kilometru dal v Furth im Wald.

A narizuje jim to nejak EU?

+5/−2
23.5.2019 20:11

J12i52ř83í 38J63u60r14č15á27k 9777350208807

Cenovou politiku samozřejmě nastavuje ústředí. Možná to nevíte, ale ve všech těchto řetězcích existuje podobné "plánování", jako za komančů. Plán tržeb, zisk a "růst". Ty praktiky se stejným zbožím, které je levnější v jejich "domovských zemích" jen dokládá, kdože jim ty lepší ceny dotuje. :-)

EU neurčuje ceny v obchodech, ale efektivitu hospodaření zemědělců. Zjednodušeně řečeno.

0/0
23.5.2019 20:40

V78o38k23o26u57n 82V12l62a29d42i80m47i32r 8512378789288

Opravdu nevim, ale prekvapuje mne ze konkretne u toho jmenovaneho LIDLa maji rozdilne ceny za stejne zbozi opet konkretne ve Strakonicich a uz jmenovanych Klatovech. Obe v CR. A uroven tech prodejen je take hodne rozdilna.

+2/0
23.5.2019 20:52
Foto

J72i90ř11í 77J13i66r38o75u10d83e26k 8146589494164

I kvalita ,,stejných" potravin, že. A to vše ,,Z lásky k Česku";-D

0/0
23.5.2019 21:13

M78a92r22e25k 40T13r25i42z86u95l10j74a80k 8700346837147

Nesmíme při tom všem zapomenout, že některé nenažrané řetězce v naší zemi vlastní Babiš (i když LIDL to asi nebude, spíše dominantní postavení v zemědělském sektoru, včetně ovládnutí trhu se zemědělskými pozemky, a jakýsi téměř monopol na maso a masné výrobky). "Levné" kostelecké párky nežere ani kočka. Zhnuseně prská, když k tomu přičichne.

+2/0
24.5.2019 9:56

M31a10r72t76i70n73a 10M45o10u10d26r79á 7860293426469

To čtu poprvé, že by snad Agrofert měl vlastnit nějaký obchodní řetězec typu LIDL. Dosud jsem se domnívala, že je pouze výrobcem, mj.potravin.

0/0
25.5.2019 13:15
Foto

J79i71ř51í 79T12u93r24n50e90r 8388101425913

Víte, pokud jste to nepoznal, tak tento článek je takovou ironickou, sarkastickou glosou. Takže psát v čem se mýlím a v čem mám pravdu, mi přijde takové takové legrační

0/0
24.5.2019 16:55

P38e40t98r 82B10u33r71i29a72n 4421226504738

Ta cena X versus Y je u nás mechanicky zažitá. Ovšem pravdou je, že banány jsou výrobně méně nákladné než brambory. A když padly i poslední cenové bariéry, jako jsou cla, zdlouhavá přeprava, směšná hodnoty socialistické koruny, ale i překotné zefektivnění pěstování banánů apod, ta tržní cena se naplno ukázala. Říct někomu ještě před 30 lety, že za jeden průměrný plat si koupíte 3 nejmodernější televize, nebo hodně slušné ojeté auto, zavřeli by vás do blázince.

Nehledal bych v tom žádné hroucení světa, ale návrat do normálu. Já si v Anglii za to, kolik mě stálo pětiminutové ostříhání mohl koupit lahev whisky, 400g nasolené slaniny a chleba k tomu. Vše, co se vyrábí průmyslově je tam velmi levné. Vše, u čeho je živý člověk, je tam zase drahé. Prostě trh.

+2/−1
23.5.2019 18:48

V60o10k30o28u45n 14V71l73a48d78i95m53i14r 8472108489148

Samozrejme, banany se nahore na te palme useknou a vlastne hotovo. Bbrambory musite zasadit, oboravat a take slizet, a domnivam se, ze i skladovani uz sklizenych je slozitejsi.

A dodnes si vzpominam, jak v sesesatych letech ten osklivy komunista Karel Kyncl nam vysvetlil jak draho je v New Yorku. Za ostrihani tam u holice zaplatil vic nez za tranzistorove radio, ktere v CSSR stalo skoro jeden mesicni plat.

+5/−1
23.5.2019 19:27

J50i10ř67í 32Ř59e36z65n78í65k 4112952413175

Normálního jedince daleko více zajímá, kolik zaplatí násobně více za jeden metr zahrady v téže obci než před r. 1989.

+1/−1
23.5.2019 19:30

P97e13t11r 15B49u19r13i90a88n 4941906904698

Tak schválně, kolik? A dejte konkrétní příklad, ať se nasmějem ;-D

+4/−1
23.5.2019 19:34

J17i48ř56í 43J54u15r27č76á10k 9147520708587

Tak schválně, co si představujete pod pojmem "cena zahrady"?

0/0
23.5.2019 20:48

V94o80k18o42u23n 81V77l56a86d35i46m65i89r 8652938989328

Jestli se smim zapojit, tak to obvykle byva cena za ctverecni metr v nejake lokalite.

+1/0
23.5.2019 22:02

M33a66r27t17i64n16a 83M84o91u63d27r35á 7290553236799

u Zahrady plus cena za stromky, keře, zpevněné plochy, ploty, různé stavby..... atp.... (Každá zahrada je jiná)

0/0
25.5.2019 13:23

P13e53t22r 34B94u95r67i67a13n 4881406904368

Pod pojmem cena zahrady si představuji tržní cenu za 1m čtvereční dané zahrady. A vy?

Opravdu zde musím diskutovat s lidmi bez základního vzdělání?

+1/0
24.5.2019 0:56

J69i29ř35í 23J82u78r32č25á45k 9257760648297

Diskutovat samozřejmě nemusíte a vaše hloupá odpověď tak vypovídá nejvíce o vás.:-) Ptal jsem se, protože určit nějakou průměrnou cenu zahrady je prakticky nemožné, protože je to určitě mnohem složitější, než třeba u domů či u bytů. (Proto ten dotaz, co si pod tím představujete vy). Těch faktorů ovlivňující cenu je ještě víc, než u běžných staveb. Předpokládal bych, že to je vám snad, při vašem nepochybně vysokém vzdělání, jasné. Předpokládal jsem tedy, že nejste natolik primitivní a budete tady operovat nějakou nesmyslnou "průměrnou cenou za m/2".

Nicméně, pokud jde o příspěvek pana Řezníka, získat nějaký oplocený pozemek, kde se dala pěstovat zelenina, bylo za komančů podstatně levnější, než dnes. Ale to není ten hlavní důvod, proč se do toho lidé (prozatím) moc nehrnou.

Je samozřejmě nepochybné, že jedna z věcí, jejíž cena se v porovnnání s dobou minulou opravdu podstatně zvýšila, je cena pozemků jako takových vůbec. Ať už jde o stavební pozemky, nebo i cena zemědělské půdy. Ale to je v naprostém pořádku. (Mj., myslím si, že zemědělská půda je stále ještě docela podhodnocená.

+1/0
24.5.2019 7:41

P87e85t81r 88B29u32r56i34a98n 4381336794968

Pane Jurčáku, děkuji za fundované vysvětlení, ale ráčej si všimnout, že já jsem vůbec pojem "cena zahrady" nepoužil, načež vy se mě ptáte, co si pod tím pojmem představuji. A vlastně jediný, který ho použil, jste byl vy sám. Divné, opravdu.

+1/0
24.5.2019 12:04

J20i83ř48í 84J49u70r68č17á36k 9437390488477

Není na tom nic divného. Nejsme na odborném semináři a mluvíme ve zkratkách. Netřeba se chytat za slova. To, jak jste si všiml, nemění na věci, že za komančů byly pozemky všeobecně podstatně levnější, než te ́d, i když to vynásobíte deseti, jak to pro zjednodušení dělám já.

Jinak - já "neráčím" vůbec nic. Možná, že jste zvykllý se takto vůči svým oponentům chovat, že se vám něco "ráčí" a něco zase "neráčí", ale já si nedělám žádné násilí a odpovídám tomu komu chci a přecházím, co mne nezajímá. Váš problém je, že se snažíte svého oponenta pokud možno nějak zesměšnit, nebo urazit, což je možná někdy docela vtipné, ale jinak to nemá pražádnou argumentační hodnotu. Pěkný víkend.

0/0
24.5.2019 16:45

J66i93ř56í 55Ř28e23z95n71í25k 4692572283505

Dnes 531 korun, v r. 1967 1,20 za metr čtvereční.

+1/0
23.5.2019 22:22

P55e51t65r 11B21u97r79i52a39n 4841586514678

Tak jsem projel ceny zahrad a jsem v rozpětí od 78kč až do 2500jč za metr. Opravdu nevím, z čeho vycházíte a odkud je vaše tvrzení 1,20 kčs za socíku. Doložte to. Nedá se to moc asi ověřit, ale když ze startu řeknu že lžete, tak nebudu daleko od pravdy. Můj tata kupoval v r. 1985 zahradu 80m za 100 000kčs. Tedy metr za 1250. Docela skok za komunistů od toho vašeho 1,2 koruna za metr, že? Kde asi udělali soudruzi za 20 let chybku, že jim to vyletělo tisícnásobně? Anebo, že byste lhal vy?

+1/−1
24.5.2019 1:24

J31i45ř16í 91Ř24e65z28n71í13k 4162772563725

Jde o údaj získaný z prodejní inzerce Svobodného slova z r. 1967. Fakt vám to nebudu dohledávat, protože bych nad tím strávil den.

Fakt je správně, že v r. 1985 přišel metr zahrady více než dnes? Je otázka také, kde. 1000 korun za metr čtvereční zaplatil letos jeden můj někde u Mlýnské přehrady s tím, že si tam postaví mobilhaus.

O lhaní může být řeč, kdybych snad věděl tu správnou cenu a záměrně přiváděl čtenáře v blud. Nikoliv tehdy, kdyby šlo o omyl, tedy si případně něco špatně pamatoval. Takže šetřete slova. Stačilo napsat: Možná, že se mýlíte, když uvádíte.

No nic, hlavně že se všichni zahřejeme: v listopadu 1967 cena topné nafty 90 haléřů, dnes 30, 90 haléřů.

+1/0
24.5.2019 6:24

L32e67o98n40a 40B19l10a90h29o11v85á 5890369469343

Pane Řezníku, jen bych připomenula, že v domech, kde v roce 1967 přitápěli naftou, protože příděl uhlí na celou topnou sezonu nestačil, mají dnes tepelná čerpadla, podlahové topení a klimatizaci.

+1/0
24.5.2019 7:05

P80e47t32r 53B48u50r65i32a48n 4561706274878

Pane Řezníku, v sedmdesátých letech byly dvě ropné krize a cena ropy šla několika násobně nahoru celosvětově! Jste opravdu demagog! Např. v porovnání z rokem 1988 stál tehdy benzín na dnešní průměrný plat 3 x víc.

+1/0
24.5.2019 12:16

J40i55ř60í 45J10u34r17č52á15k 9157130208297

Tak pokud to nebyla zahrada se stavební parcelou, tak byl váš tata blázen, protože třeba u nás se prodávaly zahrady, kde se dalo i stavět, za 50 až 100 Kč za metr. Za 100.000 jste koupil v 1985 se zahradou i slušný domek. Ten jste také, za těch 100 tisíc také svépomocí postavil. Nebudu říkad, že lžete, protože neznám vašeho tatu. Ale zahradu jste mohl získat opravdu za pár korun.

0/0
24.5.2019 7:56

L23e81o94n50a 68B74l18a56h54o24v74á 5310959369313

Tak ono také záleželo na tom, kde se dotyčná zahrada nacházela, přestože do roku 1989 platily tabulkové ceny, trh přece jen fungoval a jinou kupní cenu měla zahrada (stavební parcela) v atraktivní lokalitě třeba u Prahy a jinou v Dolní Horní, kde lišky dávaly dobrou noc.

0/0
24.5.2019 9:28

P42e90t86r 34B13u95r79i10a86n 4131946854768

Byla to zároveň stavební parcela + hospodářská budova. Ale jak píšu níže, tu cenu jsem zřejmě popletl, takže beru zpět.

+2/0
24.5.2019 13:11

O58t72o 89S76t38r72á28n68s95k27ý 1231790398625

...v r. 1985 zahradu 80m(čtverečných?) za 100 000 Kčs. To bylo asi za 40 průměrných platů! To je teda nářez. To pak na té zahradě musel pěstovat zlatá jablka, aby se mu to vyplatilo. A nebo ta zahrada má (měla) strategickou polohu v centru města, nebo něco podobného. Já jsem kupoval zahradu v roce 2002, cca 4000m2 za 200000 Kč. Takže asi 50 Kč/m2 a zdálo se mi to docela dost. Ale je to na dědině bez hospody a bez koloniálu. Ovšem je tam krásně...:-)

0/0
24.5.2019 9:58

P37e59t79r 45B22u31r22i65a37n 4561406294518

Taky teď koukám, že je to nějak moc, asi jsem popletl čísla. Omlouvám se.

+1/0
24.5.2019 12:01

T84o18m76a80s 72L57i93p76i24n61a 9476714268896

Opravdu koupil 80m za 100000?

0/0
24.5.2019 10:56
Foto

P18a21v77e31l 95D56v64o59ř58á11k 5939285144140

Dnešní cena běžného pozemku (tzn. ostatní) je v jedné zdejší obci asi 7 Kč. Tzn. jde o pozemek neoplocený, bez přípojek, neobdělávaný, bez stromového porostu atd. Cena pozemku, na němž je plánována komunikace, je asi 30 Kč. Ovšem to jsou minimální obecní ceny, nikoliv tržní.

0/0
24.5.2019 16:02

V10o77k23o62u76n 35V55l51a15d18i12m11i18r 8652798939298

Jak uzke zahrady se u vas pane docente prodavaji?;-D;-D;-D

+1/−1
23.5.2019 19:51

J86i20ř36í 93Ř60e33z55n62í15k 4872182823305

Tak to vám prozradí idnes.

0/0
23.5.2019 22:23

V38o67k49o91u74n 16V94l66a77d96i13m96i83r 8832698719108

Na iDnes o tom nic neni, szejne jako na ostatnich vasich podobnych pseudoodkazech.

Zkuste se prosim pane docente vyjadrovat ke konkretnim dotazum.

0/0
23.5.2019 22:28

J12i54ř69í 92Ř21e96z75n45í59k 4852482553805

Ten dotaz moc konkrétní není, protože není srozumitelný. Lze ale opravdu dohledat dnešní prodejní inzerci.

0/0
24.5.2019 6:27

J67i77ř54í 12J20u27r27č48á92k 9797900748277

Jednoduší lidé samozřejmě vidí většinu věcí velice jednoduše. ;-D Prostě trh!!!;-D Trh, který je v zemědělství ovlivněný hlavně mírou dotací a spekulací s cenou u velkých obchodních společností, je opravdu "trh jak sviňa"! Kolik si asi myslíte, že nabízeli těm zemědělcům třeba jen za tu zeleninu a brambory loni na podzim a proč ji tedy, tu zeleninu a třeba i brambory, nikdo nechce pěstovat? A co je to tedy, podle vás, "návrat do normálu" a od které doby a v které společnosti či lokalitě, byste to chtěl posuzovat?

+1/0
24.5.2019 7:49

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz