Středa 15. července 2020, svátek má Jindřich
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 15. července 2020 Jindřich

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D70a10n69a 41Š25u48m70o81v94á 1425359464149

Je zvláštní, jak funguje paměť národa. Slovo soudruh zní dnes hůř, než soukmenovec. Anebo imperátor. A našly by se u všech věci hodně míně řečeno nepěkné. Zdravím Marku. :-)

+2/0
24.5.2019 16:38

M28a97r48e25k 91T83r77i34z78u37l44j76a61k 8960216567927

V každém úseku historie se udály věci hodně nepěkné. V antickém Řecku dokázal jediný člověk svým lhaním a dovedně manipulativními proslovy navždy zhanobit jinak velice pěkný a čestný titul démagógós (vůdce lidu).

Zošklivělý výraz soudruh si bohužel mnozí z nás pamatují z přímé osobní zkušenosti s realitou totalitního režimu, Proto je vzpomínka tak živá. Ale, jak jsem někde níže v diskusi napsal, zcela jistě by vzpomínka tak živá nebyla, kdyby oni "soudruzi" dali pokoj. Jenomže oni pokoj nedají, mnohem spíše se chovají jakoby se občanům této země smáli do očí. V tom je jádro pudla. Ať dají pokoj, ať se například nesnaží mařit restituce toho, co uloupili. Nikdo si jich už poté všímat všímat nebude.

Přeji Vám vše dobré, Dano a zdravím :-)

+1/0
25.5.2019 0:04
Foto

P71a90v45e35l 73D62v10o66ř69á21k 5619575354640

Po náročném studiu příspěvků jsem usoudil, že samotné slovo "soudruh" sprosté není, ale ten, komu na základě jeho členství náleží, je "sprosťák". Všimněte si, jak jsem tolerantní. ;-DR^

+2/0
24.5.2019 16:06

M88a83r79e92k 56T10r64i83z13u82l44j86a32k 8450626867147

Tento druh tolerance je mi mimořádně sympatický ;-D

0/0
24.5.2019 21:46

V92á30c96l31a78v 52C41a37p62o22u51š39e83k 2218631669759

A proto nemám nemám rád soudruhy z Brusele,[>-]

+1/−1
24.5.2019 11:46

M85a50r96e18k 36T75r98i24z89u79l50j69a78k 8650796477757

V tom případě zkuste lásku k opravdovým soudruhům, kteří jsou dokonalým opakem civilizačních hodnot, jimiž žije Evropské unie. Třeba lásku k soudruhům ze Severní Koreje, což? ;-D [>-][>-][>-][>-][>-][>-][>-]

+3/−1
24.5.2019 12:20

V98á69c31l70a67v 86C58a24p14o68u37š31e90k 2418151129209

Asi jste mi nerozuměl. Jsem antikomunista tělem i duší. A těch kovaných marxistů, Maoistů a dalších skutečných socialistů je na můj vkus v té zprofanované EU silně přezmíru[>-]

+1/0
24.5.2019 12:31

V80á94c20l27a52v 33C88a93p13o52u26š46e81k 2718801599279

oprava přes míru

0/0
24.5.2019 12:33
Foto

P41a25v90e76l 26D29v36o49ř49á26k 5849205314520

Protože je tam posíláme my, dříve Ransdorf, teď Konečná...;-D

+2/0
24.5.2019 16:04

M29a78r47e60k 76T36r93i13z58u13l27j44a96k 8640216607517

Do Senátu se souzi nedostali, pročež tajně doufám, že postupně vymizí i z Evropského parlamentu. Jimi samotnými vyznávaný "společenský vývoj" zkrátka nejde zastavit ;-D

+1/0
24.5.2019 22:08
Foto

P89a48v28e59l 54D83v78o65ř13á43k 5119335964480

Mohl byste je jmenovat a ukázat na konkrétním příkladu, v čem se jako kovaní marxisté, maoisté a skuteční socialisté projevují? Ale prosí, s ověřitelnými odkazy!

+2/0
24.5.2019 16:08

M53a85r67e16k 24T38r51i12z21u66l64j87a95k 8720666257187

Obávám se že tam argumentační zdroje vyschnou. Ty výkřiky o "zprofanované EU", o marxistech a maoistech v ní atd., je pouze třeba hlasitě plácnout, kdo by se páral s popisem konkrétních případů?

A jestli kdy byl v Evropském parlamentu nějaký maoista? Praktickými projevy chování možná Nigel Farage! .;-D

0/0
24.5.2019 22:14

V15á52c60l73a58v 79C62a79p59o87u15š91e57k 2388981259129

I nevyschnou - maoista byl Barosso!

0/0
24.5.2019 23:19

M93a47r57e21k 34T92r44i74z20u76l56j43a27k 8240766177697

Správně uvádíte minulý čas, že byl. Lidé se naštěstí taky mění.!:-P!

Například v Gottwaldově případě to byly změny naneštěstí, protože on byl v mládí sociální demokrat a až později se vyvinul v komunistu nepokrytě kolaborujícího se zločinným Stalinovým režimem

Takže prosím, neposouvejte se manipulativně v čase. Má to asi takovou validitu, jako byste napsal o Gottwaldovi, že byl v roce 1950 sociální demokrat. Prostě Gottwald v roce 1950 sociálním demokratem nebyl. A Barroso, v době, kdy předsedal Evropské komisi, maoistou už dávno nebyl.

Ale dovolil bych si zopakovat, že praktickými projevy chování (snahou o rozvrat) je v současné partě lidí ucházejících se o členství v Evropském parlamentu patrně největším "maoistou" Nigel Farage.

0/0
25.5.2019 0:43

I44v17o 87Ž43á10č34e92k 9560442759717

Tak tentokrát jste mimo provoz. EU ovládají levičáci, kteří nemají daleko k marxismu. Co se mi na těch jejich "civilizačních hodnotách" má líbit?

+1/−1
24.5.2019 13:27
Foto

P52a32v61e71l 40D67v72o50ř22á23k 5679935494480

Viz můj příspěvek výše. Jmenujte je a pomocí ověřitelných podkladů uveďte jejich neblahé činy.

+1/0
24.5.2019 18:01

M64a44r86e69k 82T40r71i74z42u61l91j54a67k 8860586247207

EU máme ve skutečnosti ovládat všichni stejně a všichni společně, jako členové s plnohodnotnými právy a povinnostmi. Je nejenom naším právem, ale i povinností se na všem rozhodování podílet. A je také naším právem a povinností, nežrat bezmyšlenkovitě a bez hlesnutí odporu různá doporučení, která vzejdou například z Evropské komise. Mnohdy tak činíme, tedy nepřijímáme vše, a to je dobře. Doporučení či směrnice, atd. "nepadají z nebe" samy od sebe, ale vycházejí z procesu vzájemné domluvy a hlasování, na němž se účastní všechny členské země.

EU je demokratický spolek a zásadní je jeho demokratické rozhodování. Je třeba také lobbovat a spojovat síly, aby se levičácké excesy neprosazovaly. To také patří k demokracii. Myslím, že značně silná a vlivná je v evropském parlamentu také koalice křesťansko-demokraticky orientovaných politických stran, to je dle mého soudu třeba posilovat.

Ostatně vidíme sami u nás doma, jak se s tím nešťastně potýkáme v našem parlamentu, kde momentálně levičácké síly převládají, vládu drží pod krkem komunisté a mnohé se zároveň děje za podivuhodné podpory extremistů z SPD.

A co se týče základních evropských hodnot, to je přeci známá věc. Ty vyrůstají z židovsko-křesťanské tradice a také z dědictví antické řecké a římské kultury. Jsem přesvědčen, že na těchto hodnotách máme stavět, trvat na nich a nenechat je rozmělňovat ani tím, že si budeme příliš pouštět k tělu asijské totalitní manýry, které jsou v příkrém rozporu s evropskými hodnotami. Já jsem na Evropu a její dávné kulturní a duchovní kořeny hrdý. Jsem rád, že patřím do Evropy a stejně jsem rád, že (byť se známými potížemi a riziky včetně levičáctví) vytváříme společný celek, rodinu, která nám vedle zmíněných rizik především dává šanci dál ty základní hodnoty nést a rozvíjet. Ale musíme především sami podle těch hodnot žít. Pokud podle nich žít budeme, nikdo nás o to nebude moci obrat. Nepřestal jsem být věřící za komunizmu a nehodlám jím přestat být ani teď. Není k tomu důvod.

0/0
25.5.2019 14:44

I98v98o 87Ž40á43č14e14k 9200652519457

Čím méně myšlenek, tím víc slov. K tomu, abychom žili v souladu se základními civilizačními hodnotami, není členství v EU podmínkou ani nutnou, ani postačující.

0/−1
25.5.2019 23:11

M49a95r92e93k 74T75r16i84z53u90l10j88a12k 8680916897967

Vaši první větu do kamene tesat! ;-D:-P;-D

0/0
28.5.2019 17:22

M96a15r80t94i54n36a 18M78o39u49d65r56á 7560353776369

To jste pana Capouška nepochopil, pane Trizuljaku. Politici EU skutečně vykazují znaky tendence ke komunismu. Ono je to také tím, že řada z nich pochází z komunistických nebo jiných levicových stran. Ne každá strana má totiž výraz "komunistická" přímo v názvu, což je při jejich množství často matoucí.

+2/0
24.5.2019 15:07

M60a18r90e25k 52T58r73i91z83u48l13j24a54k 8950396547117

Dle mého soudu jsou jak u nás, tak i v dalších evropských zemích nejvíce matoucí "rudohnědí", kteří sami sebe pokrytecky prohlašují za "konzervativní" a za "vlastence". Z této strany jde největší nebezpečí pro pokojné, mírové soužití v Evropě a ve světě.

Politická scéna se už více než dvě století dělí na levici a pravici (zjednodušeně řečeno, protože důležitý je i střed demokratických směrů tíhnoucích například ke křesťanství či aspoň k základním etickým hodnotám, také k vzdělanosti, podpoře středního stavu, atd.)

A v Česku si my sami musíme zamést před vlastním prahem, protože lidé původem z komunistické strany nalezli jak do ODS tak do ČSSD a velice nepěkně ovlivnili vývoj v naší zemi. Až po dnešní stav, kdy má v parlamentu nadpoloviční většina složená z levice, z bývalých komunistů a z bezohledných pragmatiků kteří žádné výraznější ideje nezastávají a kašlou na ně, ale v konkrétních projevech vládnutí se neuvěřitelně podobají natvrdlé, hloupé levici, včetně populizmu a "komunistoidních" papalášských manýr. A tento stav je podivuhodně podporován ještě i extremistickou stranou SPD.

0/0
25.5.2019 15:06

B44e28d75ř54i48c43h 25D96v48o47ř66á36k 2542148356534

Kritizovat komunismus,který tu nikdy nebyl je také nesmysl.Socialismus vyššího typu teprve přijde, až lidstvo pochompí,že se nemusí již dále nechat ovládat.Zatím jsme pořád otroky pochybné "osvícené" civilizace.

0/−3
24.5.2019 8:55

M42a76r90e64k 38T87r16i89z38u46l80j44a34k 8400356347207

Pardon, to si děláte bžundu. Komunizmus jako myšlenkový systém a program (s konkrétními důsledky desítek milionů mrtvých a velkým morálním i hospodářským krachem koncem 80. let 20. stol.) tu nikdy nebyl? ;-D;-D;-D

Můj článek je o výrazu "soudruh" a o tom, jak toto kdysi docela pozitivní slovo komunisté totálně zdiskreditovali, až se stalo urážkou.

....

A prosím pěkně: Komunizmus jako kýžený stav společnosti, jako vysněné společenské zřízení, to je naprosto iracionální, utopická představa. NAŠTĚSTÍ tu nikdy nebyl a nebude.

+4/0
24.5.2019 9:45

I59v26o 80Ž75á90č42e42k 9460752189427

U nás naštěstí byla taková "soft" verze komunistického režimu. Nedošli jsme až k naprosté bídě a hromadám mrtvol jako třeba v Kambodži. Ale moc dobře jsme se neměli a nějaké ty oběti byly také.

+1/0
24.5.2019 12:17

M76a52r45e80k 76T68r50i69z85u22l34j53a62k 8460656427527

Poslouchal jsem nedávno výběr z pamětí lidí, kteří zažili jak nacistický koncentrák, tak posléze komunistické lágry v naší zemi. Velice se hodují v jedné věci. Říkají, že nacisté se naprosto strojově zaměřili na fyzickou likvidaci, zatímco komunistický systém, s vyšetřovateli pohůnky, estébáky, prokurátory a bachaři se zaměřil ne přímo na fyzickou likvidaci lidí, ale na jejich psychické zlomení. Komunizmus byl pseudonáboženstvím a chtěl lidem ukrást duši. Lenin do formuloval pregnantně. "Seber národu kulturu a zmocníš se jeho duše". Šlo jim o to, ovládnout duši člověka. Zdánlivě to vypadá více "soft", ale bylo to ďábelské.

Mezi vězni komunistického režimu byla jedna dívenka, kterou zavřeli v 15 letech! Když ji jako dvacetiletou pouštěli, jedna bachařka jí na rozloučenou dala nějakou marxistickou knihu. Ve vzpomínkách popisuje, jak šla pěšky na nádraží a cestou vytrhávala z té knihy stránku po stránce a říkala přitom: "Tohle nikdy!" Podobné projevy pevné vůle mnoha lidem lidem zachránily duši i páteř.

+1/0
24.5.2019 12:31

I85v59o 67Ž13á42č94e29k 9790252929257

Ano, souhlasím. Vždyť přece komunisté žvanili o "výchově nového člověka" jako o předpokladu vybudování komunismu. Jenže se jim to furt jaksi nedařilo, protože člověk je prostě člověk.

+1/0
24.5.2019 13:19

M94a24r73t95i54n69a 23M29o13u13d90r87á 7590583656699

KOmunizmus tu skutečně nikdy nebyl, pane Trizujlaku. Naštěstí. To bychom totiž teprve koukali. Všechno by bylo všech, včetně Vašich dětí, každý ze stáda by dostával "podle svých potřeb" a pracoval by "podle svých schopností". Dovedu si živě představit, jak hrůzné by to mělo konce.

Bohužel se ale stále objevují tací, kteří se naivně domnívají, že této utopie lze dosáhnout. Zpravidla pocházejí ze zemí, v nichž s prvotními pokusy šiřitelů této ideologie u moci nemají zkušenosti (což je mj. celá západní Evropa).. To, co jsme tu měli, byl reálný socialismus.

0/0
24.5.2019 15:04

M88a40r68e51k 47T78r95i79z43u64l56j26a83k 8420486807497

Patrně jste si ani pořádně nepřečetla argumentaci v mém příspěvku o tři posty výše, kde mluvím o komunizmu jako myšlenkovém systému a politickém programu, který zde skutečně byl a zanechal za sebou desítky milionů mrtvých. Byl to politický program nenávisti a násilí, rozeštvávání společnosti na údajně "protikladné třídy", program likvidace "vnitřního nepřítele", atd. Také moje rodina si to v mnoha věcech tvrdě odskákala. Prarodiče mojí ženy byli prakticky zlikvidováni, dědeček mojí ženy zahynul ve vězení v Leopoldově. A babička, s podlomeným zdravím po nelidském držení v pracovním lágru, zemřela doma nedlouho po návratu z vězení, na následky nemoci, která by normálně, kdyby se v lágru cynicky nezanedbávala základní zdravotní péče. příčinou úmrtí vůbec nemusela být.

0/0
25.5.2019 15:41

B69o54h91u95m39í39r 88Š50i20m71e39k 3661550634214

R^

Když byli soudruzi u moci a soudruhovali ostošest, nešlo mi to oslovení z huby. Oslovoval jsem je drze "broučku". Nikdo se neurazil.

Když jsem začal být školou povinný, dostala se nám do rukou kniha pohádek z konce devatenáctého století. Velmi nás děti pobavilo, že loupežníci se titulovali "soudruhu". Teprve po "vítězném Únoru" to dostalo novou šťávu!

:-)

+2/0
24.5.2019 8:10

M53a45r70e24k 55T13r83i36z72u35l26j58a88k 8790636567867

Bohumíre, to je lékařsky přesná diagnóza. Loupežníci, kteří se navzájem titulují jako "soudruzi". I dnes ukazují, co chtějí dělat, když si přičichnou k moci. Jasně o tom vypovídá jejich sprostota, hanebná snaha rozkopat a zvrátit proces restitucí, které jsou cestou k dobrým a uspořádaným poměrům, k nápravě křivd, které tady oni způsobili. Rozvrátit pokojné uspořádané poměry a zmařit smírné kooperativní nasměrování společnosti je tím, co ve skutečnosti komunisté chtějí. Dík za zastavení :-)

+2/0
24.5.2019 9:09

B17o55h20u76m25í98r 44Š48i71m22e17k 3891540694704

Souhlas, Marku, souhlas! Vztah KSČM k církvím je nekonečná hrubost, nenávist a právní desintegrace. Nezrušili jsme vrahy, musíme s nimi bojovat. :-)

+2/0
24.5.2019 9:14
Foto

M35i88r69k29a 30P94a45n77t55l97í87k22o12v66á 2623344601823

Tehdy slovo "soudruzi" odvozeno od slova "druh," "pionýři" - (první evropští osídlenci amer. kontinentu) apod. A dnes? Například zase pejorativní smysl slova "tuneláři" (úctyhodná profese) a málem i "podnikatelé" - i když označení člověka, který se odváží podnikat, si hanlivý smysl vůbec nezaslouží... Zdá se, že v každé době se dá nějaký výraz zneužít. Nakonec i symboly, např. za Hitlera německý hákový kříž, (Indie). Nechme na hlavě - v zájmu šíření nějaké ideologie je pro politické manipulátory všechno "dobré." Ale nešiřme sami nenávist mezi lidmi, už jí bylo dost... A řešení kontraverzních zákonů přenechme Ústavnímu soudu, doufejme, že rozhodne spravedlivě. Pěkný den.

+1/0
24.5.2019 10:50

M59a12r98e76k 14T96r34i93z97u56l68j45a64k 8590286357137

Vcelku s Vámi souhlasím, paní Pantlíková.

A nebýt toho, že právě komunisté a jejich nové klony rozeštvávají společnost a nedopřávají jí klid, bylo by možné soustředit se mnohem více na normální pokojný život a jeho radosti. Na posilování smírné kooperativní nálady v naší zemi. Což je i mně mnohem bližší. Nejenom podle Masaryka je morální povinností bránit se, nenechat je znovu to tu rozeštvávat, tak jak se o to v posledních letech opakovaně snaží. Ať už konečně dají pokoj a najednou uvidíme, že bez jejich podrývání se tu bude mnohem lépe dýchat.

+2/0
24.5.2019 11:25
Foto

M28i18r38k66a 26P86a34n25t41l47í52k45o59v59á 2193504371303

Měla jsem s nimi špatné zkušenosti - a nezapomínám, pane Trizuljaku. Oslovování "soudruhu," což bylo povinné vůči mým nadřízeným, jsem se důsledně vyhýbala, a byla jsem považována za kverulantku. Podřizovat se "autoritám", které za já autority nepovažuji, odjakživa odmítám - a pak upadám v nemilost. Nevadí mi to. Nemohu za to, ale nelíbí se mi ale, když někdo na nějakou skupinu lidí neustále útočí... :-/ jednou to byli Židé, jindy Cikáni, v Americe kdysi "negřiů, za komunistů věřící ("černoprdélníci"), a ve středověku "kacíři" a podobně. Šíření nenávisti proti některé skupuině obyvatel se mi hnusí. Kam to kdysi dospělo, víme - k milionům mrtvých - až k plynovým komorám. Lid je lehce zmanipulovatelný. Dobrý den.

+2/0
24.5.2019 11:54

M18a87r75e86k 70T52r26i97z20u83l57j51a29k 8750476167447

V tom se shodneme. Šíření nenávisti se mi z hloubi duše protiví. Ať je to z řad SPD nebo komunistů, či ze strany Ruska vůči naší zemi a vůči civilizovanému demokratickému světu, atd.

A proto varuji před těmi, kdo mají to šíření nenávisti ve svém "genetickém kódu". Znovu zopakuji: Kdyby dali pokoj, vůbec si jich nebudu všímat.

Přeji Vám hezký den.

+2/0
24.5.2019 12:14

M97a57r64e50k 73T41r59i27z71u19l61j59a14k 8320846157507

Děkuji všem za účast v diskusi, za slušně a věcně podané příspěvky.

Na poděkování posílám několik vtipů:

- Jaký je rozdíl mezi komunistou a antikomunistou? Komunista je ten, kdo Marxe čte a antikomunista je ten, kdo pochopil, o čem Marx píše.

- Jaký je rozdíl mezi demokracií a lidovou demokracií? Asi jako mezi kazajkou a svěrací kazajkou.

- Potkají se Reagan a Gorbačov.

Reagan říká: U nás je taková svoboda, že občané klidně mohou jít před Bílý dům a nadávat na prezidenta. Nic se jim nestane.

Gorbačov namítne. Ale to přeci mohou naši občané taky! Nikdo ji nebrání nadávat na amerického prezidenta!

+3/0
24.5.2019 7:12

M76a97r82e19k 30T61r79i55z44u18l27j30a63k 8930936407827

Omluva za nedoklepnutí: "nikdo jim nebrání..."

0/0
24.5.2019 7:14

B71e44d91ř31i60c32h 35D23v39o91ř98á35k 2102318966474

Antikomunmuista jec ten,kdo Marxe nejen, že nečetl,ale problematiku vůbec nepochopil.

Stejně tak to je s mnoha jinými i geniálními mysliteli.

+1/−1
24.5.2019 8:58

M95a89r41e65k 66T98r73i54z30u21l61j14a81k 8620916407957

Víte, vážený pane, po těch desítkách milionů mrtvých, které po sobě komunistické režimy zanechaly, není tak těžké pochopit, jak zrůdný je a jaké důsledky světu přinesl ten jed nenávisti a programového násilí, který je osnovou Marxova tzv. "učení". Komunisté vraždili děti o hodně dříve než nacisté. A nacisté se u komunistů učili, jak se budují a jak fungují koncentráky.

+4/0
24.5.2019 9:18

I19v37o 54Ž31á77č42e15k 9600582969367

Ze mě antikomunistu udělalo povinné studium marxismu na vysoké škole. I státnici z něj mám.Během studia jsem pochopil, že něco, co je založeno na takových blábolech, nemůže nikdy fungovat.

+2/0
24.5.2019 11:04

M65a26r51e19k 90T30r41i95z56u44l91j39a77k 8350326857777

R^R^R^

0/0
24.5.2019 11:26

M14a11r77t87i26n72a 18M89o11u37d67r45á 7190863346939

Vtipy dobrý. R^;-D

Ovšem faktem je, že kdo pochopil, o čem Marx píše, musel ho nejdříve přečíst...;-) (to píši pro případ, že by sem opět nakoukl nějaký snaživý chadima a začal osoby odsuzující Marxovo učení osočovat z toho, že mu naopak fandí, když ho - probůh - dokonce četli).

0/0
24.5.2019 15:10

M23a94r33e84k 94T86r40i53z10u20l63j22a80k 8190396477637

Domnívám se, že většina komunistů Marxe nečetla. Neměli na to. Byl to při tom všem, co nakonec hlásal, vzdělaný filozof. Ale soudruzi velmi pravděpodobně nakoukli do Komunistického manifestu a hlavně četli indoktrinační brožurky "pro lid", v nichž bylo patřičně vysvětlováno, "jak to Marx myslel" a "jak to má lid správně chápat".

Naopak, kdo důkladně četl Marxovy knihy a na základě svého četní pak kladl otázky, ten byl podezřelý. Číst Marxe přemýšlet o přečteném či nedej Bůh klást otázky, to byla málem zapovězená činnost. Platilo heslo: "Pracuj, strana myslí za tebe!"

0/0
24.5.2019 22:05

F79i38l71i28p 31V64r48a62c92o28v21s50k94ý 8280757561300

Dnes už asi ano :-)

+2/0
24.5.2019 6:24

P90a11v37e71l 81K80u25c81h10t84a 4286171797464

Soudruh bylo oslovením dávno před říjnem 1917. Prapůvod není ve slově tavarišč, to mělo úplně jiný význam, ale francouzském camerade z 18.stol.

Abych to odlehčil - četl jsem v německých novinách. Člen strany - dnešní die Linke, povoláním malíř, nabízel své služby. Značka - Sleva pro Parteimitglieder oder Sympatizanten. Být to u nás, to by bylo najednou sympatizantů:-) Asi jako na Slovensku po válce partyzánů ...

+2/0
23.5.2019 22:54

M25a86r35e79k 48T69r23i84z33u14l62j39a48k 8760606817987

Ve vtipu citovaném níže museli oni Parteimitglieder (v naději, že jako na "vyvolené" se na ně nakonec chleba dostane) čekat ve frontě mnohem déle než ostatní. Až pak se dočkali bonusu, že jim vedoucí obchodu prozradil, že chléb není.

0/0
24.5.2019 7:18

D22a27v61i43d 82V27l72k 6786105988457

Soudruh je dehonestující.

+3/0
23.5.2019 22:39

M48a65r61e17k 98T14r70i57z13u88l30j49a51k 8400246867587

Ano, je bohužel dehonestující. A zavinili to oni "kámoši" sami. Všechny poukazy ve zdejší diskusi, které mluví o tom, že slovo "soudruh" je mnohem starší a že má původně pozitivní obsah, jen zvýrazňují vinu komunistů na jeho totálním deklasování.

+1/0
24.5.2019 6:58

M76a61r52e61k 17T67r34i79z33u97l35j91a96k 8310966437847

Jistě, že záleží na souvislostech, v jakých se slovo "soudruh" použije.

...

V nějaké sovětské vesnici stojí u obchodu dlouhá fronta. Pak vyjde vedoucí a řekne: "Soudruzi, situace je složitá, vnitřní nepřítel číhá a hází nám klacky pod nohy. Zkrátka: chleba je málo a na ty, kdo mají příbuzné ve vězení, nevyjde. Vraťte se domů."

Fronta silně prořídne. Dvě hodiny se nic neděje, pak vedoucí znovu vyjde ven: "Soudruzi, situace je svízelná, chleba je málo. Kdo není ve straně, ať se vrátí domů, zbytečně by tu marnil čas." Fronta prořídne ještě více. Členové strany trpělivě čekají dál. Za dvě hodiny znovu vyjde ven vedoucí obchodu: "Soudruzi, mezi námi komunisty si přeci můžeme říci pravdu na rovinu. Chleba není! Můžete jít klidně domů."

+6/0
23.5.2019 20:33
Foto

R33o67m22a90n 82K24o52z82e94l 4517686573544

Není sprosté. vzpomínám si na Miloše Zemana v TV debatě (jmenovalo se to Kotel). Jeden pán se do něho navezl, že neví, zda ho má oslovovat soudruhu. Zeman ho bezvadně setřel, že mu tak klidně říkat může, že soudruh je krásné slovo, které komunisti zprofanovali.

+2/0
23.5.2019 20:17

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS