Středa 15. července 2020, svátek má Jindřich
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 15. července 2020 Jindřich

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B87o48h18u19n42k48a 83J68a21k32u12b81c35o38v97á 5708206386875

Ulevit... Jemu. Manželce. Rodině... Jsem možná krutá, ale pokud si i on uvědomuje, jak je na tom, jistě se mu to nelíbí...

Je to těžké...

Tomáši, velmi vážný blog.

0/0
24.5.2019 15:41

D29a89n57i20e80l 39Č41e25r36n82ý 8474175285248

Nerozumím jednomu, Proč nelze legislativně ošetřit vyhovění přání smrtelně nemocného s velkými bolestmi, který o sobě může rozhodovat, a umožnit mu odchod ze života. Jinak je tomu v případech, kdy je člověk dlouho v bezvědomí a nemůže vyjádřit své přání. To by se mohlo nechat otevřené pro případnou další diskuzi.

0/0
23.5.2019 7:48
Foto

T90o41m83á34š 47V65o35d59v89á57ř75k18a 3423841847964

Pane Černý, článek není o euthanasii. Je o situaci člověka, který je ve vegetativním stavu - podrobnosti jsem uvedl v článku. To, po čem voláte, je klasická euthanasie - aktivní. kdy je nemocný usmrcen podáním jedu a to po jeho předchozím souhlasu. Jde o vysoce diskutabilní záležitost. Pokud máte zájem o podrobnosti, tak Vám dávám odkaz na můj starší článek, v kterém uvádím svůj postoj. Díky za návštěvu.

https://vodvarka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=671589

0/0
23.5.2019 13:26

D17a54n20i51e68l 57Č59e97r60n18ý 8514525845488

Díky za odkaz, bylo fajn si jej přečíst podruhé. omlouvám se za příspěvek mimo mísu.

0/0
23.5.2019 13:50
Foto

P64a74v16l24a 77K79o77l54á63ř17o63v64á 6966306322638

Nechci opakovat to, co už řekli jiní diskutující přede mnou, tak aspoň posílám R^R^ za citlivý a věcný přístup k tématu.

+2/0
22.5.2019 19:40
Foto

T33o82m50á97š 50V98o73d13v77á32ř83k33a 3353851567834

Dávám si jistý odstup, ale už na tom pracuji.Pěkný večer.

0/0
22.5.2019 21:41
Foto

T17o15m19á21š 42V35o70d16v27á38ř10k56a 3443141927624

To patřilo jinam.

0/0
22.5.2019 21:42
Foto

T77o38m53á27š 69V43o49d23v74á42ř20k10a 3573931307374

Děkuji Pavlo.

0/0
22.5.2019 21:41

D31a16v80i89d 24V22l52k 6906565798907

Díky Tome

+1/0
22.5.2019 18:22
Foto

K33a70m73i56l43a 27B89r70a57n57n13a 4653476719686

Hezky shrnuto R^ Ve Španělsku nedávno pomohl na večnost muž své manželce, která cca 30 let trpěla roztroušenou sklerózou a přála si umřít. Je to hodně složité téma.

+1/0
22.5.2019 18:15
Foto

S96o67ň92a 59P16r69a44ž78á29k22o97v22á 2711638257

R^ Tohle je velmi složité téma. Díky za článek.

+4/0
22.5.2019 15:55
Foto

T22o63m58á89š 14V68o63d66v39á13ř59k78a 3723131257514

díky Soňo.

0/0
22.5.2019 16:27

J52a52r55o33s62l29a84v 62K35u93t36h30a28n 1767977939427

Celé to handrkování jestli udržovat nebo neudržovat je jen důsledkem panického strachu ze smrti. Jako by smrt byla něco nepřirozeného, čemu je třeba za každou cenu zabránit.

+1/0
22.5.2019 15:25
Foto

T17o62m34á95š 49V39o40d29v49á49ř93k96a 3303201717544

Myslím, že to poněkud zjednodušujete. Ne každý má strach ze smrti, spíše ze zlého umírání.

+1/0
22.5.2019 16:28

J13a59r43o72s36l77a74v 36K45u20t36h60a84n 1407117859277

Myslím, že je to tak, jak jsem napsal. Pokud jsem si všiml, smrt je zde brána jako nepřítel, něco, co je zlé a nepřirozené. Hřbitovy u nás jsou plné nářků a bědování, přitom jinde na planetě je úmrtí starého člověka přijímáno s klidem a radováním. Tam se smrt bere jako součást života. Tady jsou snahy ji co nejvíc oddálit, až je to absurdní.

+1/0
22.5.2019 17:24
Foto

M44i42c48h69a38e32l45a 33K94l73í86m80o33v79á 6779828695562

Občas máme panický strach z předčasné smrti blízkého člověka a snažíme se jí za každou cenu zabránit, to je fakt. Jste frajer, že to máte jinak.

Vaše povídky čtu ráda. :-)

+1/0
22.5.2019 17:26

J34a74r73o47s79l83a58v 69K13u28t14h67a64n 1187927209137

Jestliže selhávají orgány, nejsem schopen pohybu, nefunguje mi myšlení, tak je to přeci přirozený signál, že končím. Ať se "odborníci" ohánějí humanitou nebo etikou, to je jen šaškárna, která proti přirozenému procesu zániku nemá váhu.

0/0
22.5.2019 17:30
Foto

M74i39c16h43a30e21l37a 13K82l10í49m64o86v55á 6829118695532

Tak od toho je civilizace, medicína, že se z principu snaží ohroženému životu pomoci. To je šaškárna? Přirozený proces se trochu zpomalí.

Kde je ta hranice, je samozřejmě diskutabilní...

0/0
22.5.2019 18:07

J61a51r70o93s67l85a78v 62K41u14t89h15a32n 1717407689747

Ohrožený život je potřeba chránit. Ale život, který končí přirozeně, kdy už nejde o to, že je něco poškozeno, ale je to prostě na odchodu, se má ponechat svému přirozenému konci. Hranici bych nechal na každém, ať si ji určí sám a v případě, že se rozhodne odejít, mělo by mu to být umožněno. Tím "umožněno" myslím nejen legislativu, ale i technologii.

+1/0
22.5.2019 18:19

M17i40c49h90a53l 62S19e76d10m58í30k 3479415576841

R^ Podobné téma má starší článek

https://www.lidovky.cz/svet/pribuzni-vyrazeji-do-boje-za-smrt.A071119_083444_ln_zahranici_blh

Vyjádřil se v něm také Marek Orko Vácha, který mj. učí lékařskou etiku. Nemělo by se přerušit podávání vody a výživy; diskutovat lze o léčbě infekcí, které jsou v tomto stavu obvyklé.

+2/0
22.5.2019 15:12
Foto

T70o96m18á84š 90V84o30d41v92á72ř41k30a 3683331907204

Je to správně. Žádný člověk by neměl trpět hladem, žízní či zimou. Léčit jen racionálně s ohledem na zdravotní stav a kondici.

+2/0
22.5.2019 16:29

B23o13h95u11m43í13r 14Š23i78m17e63k 3131540844704

R^

Dík za seriosní rozbor. Jde o smutnou kapitolu!

:-)

+3/0
22.5.2019 13:54

D76a68v18i44d 86H62o95r58á56k 9718307256122

A smutné je pane Bohumíre Šimku, že snad proto abyste se zalíbil zdejšímu autorovi, tak rovněž jste začal vkládat do slůvek naprosto v rozporu s pravidly českého pravopisu jeho oblíbené písmenko "S".

...a pochopitelně současně jste vyhledal všechny mé zdejší příspěvky a jak se již stalo Vaší tradicí, jste všechny vyzdobil bez ohledu na obsah "-" (minusem):-)

Prosím Bohumíre zadejte toto Vámi uvedené slůvko "seriosní" do příslušné kolonky na stránkách "https://www.pravidla.cz",

a snad Ti dojde, jak komickým dojmem se snažíš zde v diskusi působit.

0/−1
22.5.2019 18:42

B34o60h73u57m68í64r 75Š93i89m43e12k 3371930134704

Rv!!:-):-)

0/0
24.5.2019 11:44

D22a76v65i38d 47H86o69r53á10k 9258557326592

Bohumíre, tato odpověď je skutečně lepší, neboť obrázky se gramatických chyb nelze zpravidla dopouštět:-)

0/0
24.5.2019 13:58
Foto

J16a46n53a 70M82a87j21o53v56á 4895552846303

Četla jsem si o něm...a mrazilo mne. Současné technické možnosti dávno předběhly etickou úroveň nás - lidstva. Pak se mohou dít věci absurdní...a šílené.

+7/0
22.5.2019 13:03
Foto

T94o81m77á73š 41V59o68d91v87á44ř94k64a 3863631467894

Máš pravdu, a dále klonování, genetické experimenty atd. Někdy si říkám, že je fajn, že už mi je letos 60.

+1/0
22.5.2019 14:19
Foto

J29a56n53a 18M53a44j82o96v58á 4665212256593

Ano, přesně tak.

Nejsem věřící, ale občas přemýšlím nad tím, jestli nenarušujeme něco, co nás daleko přesahuje.

U tady toho muže mi to nedá, abych na to nemyslela. Má tady ještě být? Na co si to vůbec osobujeme právo?

A hlavně. PROČ si lidé nekladou otázky po smyslu přiměřenosti a píchají paragrafy?

+2/0
22.5.2019 14:31

J67a30n 74R82á62ž 1669743714320

Otázka veřejné diskuze o tom, kdo a za jakých okolností má právo určit kdy a za jakých okolností má nevyléčitelný pacient odejít, a to obzvláště týká-li se pacienta, který o sobě objektivně sám rozhodovat nemůže, je potřebná. S rozvojem lékařské vědy se stává otázka, kdo má právo rozhodovat o životě a smrti takových lidí, velmi aktuální.

PS. Jestli se pacient po sdělení lékařského konsilia, že je nevyléčitelný a doví se jaká je prognóza dožití, sám rozhodne kdy chce se životem skončit, tak jakékoliv vnější zásahy znemožňující mu výkon tohoto rozhodnutí, jsou neetické a dovolím si je nazvat i nemravnými.

+1/0
22.5.2019 15:16

J50a23n 71R90á24ž 1579183744280

Dokud je člověk ve stavu, kdy je schopen sám rozhodnout o svém životě, tedy i o tom, že chce sám důstojně ukončit trápení kterému nevyléčitelná nemoc přináší, neměl by se nikdo do jeho rozhodování plést. V případech, kdy už toho není schopen, jak v případě Vincenta , mělo by lékařské konsilium vydat posudek, který by vyhodnotil pravděpodobnost zlepšení a když by posudek zněl tak, že obnovení životních funkcí znamenajících návrat k plnému vědomí má nulovou šanci, měla by být závazným předpisem určena z okruhu blízkých (nejčastěji manželka u dospělých, rodiče u nezletilých) osoba oprávněná dát svolení k ukončení léčení, aby nedošlo k situaci, kterou jsem svědky ve Francii.

Případ francouzského pacienta prezentuje podle mne šílený mechanismus, kdy do života člověka zasahují nadnárodní organizace, které ani netuší o co v konkrétním případě jde. Chápu matku, která se nechce rozloučit se svým synem, to nechce žádný rodič, ale také vím že rodiče jsou při pomyšlení nad ztrátou dítěte často neschopni racionálního uvažování a jsou schopni rozhodovat proti veškeré logice i dobrozdání lékařů. ( viz příběh britského chlapce Alfieho Evanse, kterého se od roku 2016 pokoušeli rodiče udržet naživu i přes odpor lékařů a on díky silným sedativům sice netrpěl bolestmi, ale loni v dubnu zemřel. ) A případ iracionálního jednání matky Vincenta Lamberta je toho příkladem.

+1/−1
22.5.2019 12:58

B11o56h16u65m70í97r 41Š21i50m47e93k 3751820924564

Příliš zjednodušujete! Do toho mohou mluvit jen nejbližší, informovaní odborníci!

0/0
22.5.2019 13:58

J76a37n 75R73á88ž 1139113794240

A těmi nejbližšími informovanými odborníky jsou kdo? Soudce, orgán pro lidská práva OSN, kněz nebo odborné lékařské konsilium, které dá doporučení nejbližšímu příbuznému a ten by v zájmu ukončení utrpení pacienta rozhodl, jak navrhuji pro případ, že se rozhodnout pacient objektivně nemůže sám.

A do toho, abych si rozhodl sám, kdy chci zemřít , aby mluvil nějaký informovaný odborník? To snad ani nemyslíte vážně,že ano?

Reaguji tak expresivně, protože rozhodnutí, jak a kdy chci zemřít mne v blízké budoucnosti čeká a byl bych hodně nerad, kdyby mi do toho kdokoliv zasahoval.

Howgh...to téma mne stresuje!

0/0
22.5.2019 14:49

J57a34r12o93s80l52a68v 48K49u90t92h24a13n 1617637149837

Souhlasím s vámi. Je to projev drzosti zasahovat někomu do jeho svobodného rozhodnutí odejít a dokonce mu v tom bránit.

0/0
22.5.2019 17:27

J30a55n 34Z34á37t73u40r78e43c47k30ý 9413103387962

Není nad to, když má člověk nějakou nemoc, která přivede zhoršení stavu neodvratný konec, ale až po delší době. Aspoň se tak může připravit sám na dobrovolný odchod ze světa. Rozhodne se kde, kdy a jak. Známý byl v podobné situaci - myslel si, že má HIV, měl k tomu dobré důvody, dokonce i náhodné příznaky. No a zažádal si u zbrojní průkaz. Aby mohl za pár let, až se to začne prudce zhoršovat, udělat se sebou pořádek. Ale každý nemá to štěstí no. Je určitě snadnější rozhodnout o sobě než o druhém.

0/0
22.5.2019 12:37

J54a36n 50R22á73ž 1399263694930

Příklad z Česka: Kamaráda poslali domů umřít,neb byl prolezlý metastázami a ani radikální onkologické léčení nezabíralo. Manželce dali Tramal, ale ani velké dávky nepomáhaly, aby se nesvíjel bolestí v posteli a svým bolestným křikem psychicky ničil všechny, kdo s ním bydleli. Takže nezbývalo,než ho poslat umřít do hospice.

Příklad z USA: Kamaráda poslali domů umřít, neb byl prolezlý....atd. Přidali dávkovač morfinu a rodinu poučili, jak se s tím zachází. Zároveň poučil lékař pacienta, aby nikdy nezmáčkl červený "knoflík" protože by dostal smrtící dávku. A tak kamarád, když už toho měl dost "náhodou" ten knoflík zmáčkl, police ověřila, že na tom "knoflíku" jsou jen otisky zemřelého a konstatovala smrt nešťastnou náhodou.

Jako onkologický pacient bych raději šel americkou, než českou cestou k svému konci.

+2/0
22.5.2019 13:15

J35a37r42o11s63l61a34v 24K19u84t28h79a33n 1897337959377

Konečně příklad rozumného a lidského přístupu, děkuji.

0/0
22.5.2019 17:37

J63a11n 19B30u28r18i89a63n 2263579344230

Víte, já třeba jsem proti eutanazii, kdy je třeba pacientovi vpravena do těla látka, která způsobí jeho smrt.

Ale vůbec nejsem proti tomu, aby u těžce trpících a nevyléčitelných byly tzv. odpojeny přístroje, které pacienta udržují naživu (pokud si to tedy tak pacient přeje nebo když není schopen vyslovit svou vůli, tak na žádost jeho nejbližších. Měl bych s tím ale problém, pokud by třeba nejbližší jaksi nebyli a měli to takto rozhodovat lékaři).

A IMHO je to tak i v souladu s mým křesťanským přesvědčením.

+3/0
22.5.2019 11:59
Foto

T90o20m90á38š 63V39o12d46v97á76ř78k84a 3953271897534

V zásadě souhlasím. Ukončení nesmyslné léčby není nic proti B-žímu zákonu či etickým pravidlům vyspělé společnosti. Souhlasím rovněž s tím, že by jistý podíl na rozhodnutí měli mít i nejbližší ( a to i s rizikem, o kterém jsem psal. ). Díky za návštěvu.

+3/0
22.5.2019 12:21

B78o74h12u60m88í77r 11Š62i67m84e14k 3191340204984

Mnohokrát jsem nad tím přemýšlel. To se nedá řešit zákonem bez dalších rizik. Proto jsem přesvědčen, že "euthanasii" může provést jen ten lékař, který to udělá z lásky ke svému pacientovi vědom si toho, že za to může být soudně trestán. Ostatní řešení nepovažuji za dobrá.

0/0
22.5.2019 14:05

J45a75n 88R95á92ž 1189873934360

Což se bohudíky děje díky osvíceným lékařům a soudní trestání je velmi málo pravděpodobné. Samozřejmě to platí, když lékař, který to milosrdenství udělá není hlupák a kolega, který vyplní příslušnou část LPM není idiot.

0/0
22.5.2019 14:59
Foto

T92o93m89á64š 34V39o45d32v89á10ř20k46a 3823321617124

Bohumíre, já jsem naopak přesvědčen o tom, že by žádný lékař neměl euthanasii provádět.

+1/0
22.5.2019 16:31

B41o89h75u94m54í96r 37Š73i66m79e48k 3291380934604

Souhlasím s Tebou, že problém je neřešitelný. Proto bychom se měli soustředit na řádnou analgetickou a antidepresivní léčbu.

+1/0
22.5.2019 16:56

M69a85r17e34k 94T83r20i96z43u55l68j85a43k 8200886977927

Tomáši, Bohumíre, promiňte mi, že se míchám do vašeho hovoru. Líbí se mi motiv lásky k pacientovi, proto se přidávám.

Jsou lidé - a zažil jsem takové případy - kteří už téměř nic nevnímají, ale přesto jsou rádi za každou chvilku, když se k nim někdo chová s láskou a zejména, když přijdou za nimi na návštěvu příbuzní a s láskou o ně v možných drobnostech pečují, vezmou za ruku, mluví, i když se zdá, že nemocný už vůbec nevnímá. (Mnoho lidí možná netuší, jak vzácné a cenné jsou takové chvíle). A jsou příbuzní, kteří by si za nic na světě nechtěli právě tyto chvíle se svým nemohoucím blízkým člověkem nechat zkrátit... Ale to vše zase nelze nikomu vnucovat, je to o tom jemném osobním předivu, které je člověk od člověka jiné, jedinečné, nezaměnitelné.

0/0
22.5.2019 21:54

B66o43h89u75m97í28r 40Š48i95m62e89k 3671580954124

Souhlas! :-)

0/0
24.5.2019 11:09

P61e15t59r 76S95o24k37o17l 8572781787611

Jedna otázka je kdy už člověk má právo ukončit život druhého a úplně jiná jak ho ukončí. Ukončit život vyhladověním je stejně etické ja morální jako utopením... v době kdy zná moderní medicína mnoho možností jak ukončit bezbolestně život v řádech minut, se tu polemizuje nad ponechání svému osudu v řádech dnů, jen aby dotyční měli alibisticky čisté svědomí...tohle mi skutečně hlava nebere.

+2/−1
22.5.2019 11:50
Foto

T97o38m50á39š 55V90o50d35v71á59ř69k93a 3863881937554

Je to složitější, než se domníváte. Zásadní je, jestli zabíjí nemoc nebo lékař. Nicméně článek je přeci jen o čemsi jiném, kde až tak - aspoň dle mého mínění - nelze jednoznačně říci, co je dobře nebo špatně.

+1/0
22.5.2019 12:23

P86e57t16r 75S95o71k83o81l 8142381317961

Není na tom vůbec nic složitého. To jen vy se zaobíráte nemístnými laboracemi. Pokud pacient trpí nebo trpět bude bez naděje na remisi, má mít právo svůj život ukončit co nejméně bolestivym způsobem. Pokud trpí a nelze to rozhodnutí nechat na něm, mají rozhodnout příbuzní ve shodě s lékaři. Vše ostatní jsou amorální a neetická rozhodnutí a prodlužování utrpení, plynoucí z tmářské křesťanské tradice, že člověk nemá právo rozhodovat o konci života. Co skutečně nelze pochopit, že někdo vůbec přemýšlí, že nechat umřít hladem je více etické než podat smrtelnou dávku barbiturátů.

+1/0
22.5.2019 16:17
Foto

T51o16m81á28š 29V48o77d49v66á21ř60k21a 3673551767894

S Vaším názorem nesouhlasím, ale neberu Vám ho. Pěkný den.

+1/0
22.5.2019 16:32

M55a88r81e19k 34V43a60l69i30č71e85k 2121669664570

verim a budu rad, kdyz v dobe, kdy se budu muset rozloucit ja, bude realne o konci vlastniho zivota rozhodnout svobodne

nepral bych sobe zit "na hadickach" a tech kolem me se na takovy zivot divat

+2/−1
22.5.2019 11:45
Foto

T50o61m28á38š 29V53o86d75v66á49ř25k15a 3303461557634

Jasně, tohle si přejeme všichni. Někdy se ale život zamotá, že není tak úplně jasné, co bys chtěl a co by chtěli Tvoji blízcí. Dík za návštěvu...

A chyběls - v našem Gangu 3V.

+1/0
22.5.2019 12:24

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS