Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

A92n68n59a 15N82o71v77a88c17e52k 7857240880955

Důvod, proč svého pejska mám na vodítku, je moje obava, že by mohl vběhnout pod auto, ne, že se porve nebo se nebude schopen bránit. Na vodítku bych ho měla i v případě, že by to nebylo povinné. Prostě se o něj bojím, je to gaučák a řádné drezúry se mu nedostalo. Nemyslím si, že by tím trpěl a bez vodítka se choval jak "utržený ze řetězu", jak je psáno níže. V parku vedle domu máme oplocenou psí loučku, tam se může vyřádit do sytosti. Mimoto, jak po volně pobíhajícím pejskovi kdesi v dálavách sbírat bobky? Asi těžko, že...

0/0
23.5.2019 9:09
Foto

A18l73e91n58a 62V56a27c95h66t60o46v62á 6382175785

Pochopitelně souhlasím, že o zdraví a bezpečnost jde především a můj článek si nedával za cíl vyvolat polemiku zda na vodítku či bez.

Zajímala mě pouze hysterie kolem zakořeněného nesmyslu, že když se potkají dva psi (pohlavím), zákonitě se porvou.

Na vodítku nebo bez, každý pes potřebuje pohyb a radost ze života a naší povinností je mu obojí dopřát.. On totiž vztah člověk - pes vede obousměrně a my jsme ti, kteří se k tomu zavázali.

0/0
23.5.2019 22:02
Foto

A35n85n33a 40N95o50v22a70c51e28k 7267210350155

Je to zvláštní, ale nesetkala jsem se s tím, že by se porvaly dvě fenky, to je pravda :) Každopádně jsem se setkala s názorem, že pes na vodítku je vždy drzejší a "dovoluje si" na toho, který je na volno. Takže tu rvačku často vyvolá právě on ;-D

0/0
24.5.2019 7:54

Z72d71e31n19k67a 22S12v54o62b42o34d66o95v12á 2982688294423

Souhlasím, v Anglii mě vždycky fascinuje, když potkávám na večerním venčení pejsky, kteří se zdraví, očuchávají tu či onde, nebo ignorují, ale hlavně! nervou se ... pro mne - při vzpomínce na našeho psa, který byl drsný morous od narození a nesnášel všechny psy na světě (a malé děti též) a tudíž odmítl veškeré snahy o socializaci - neuvěřitelné.

0/0
22.5.2019 14:41

Z70d20e80n66ě61k 82Š91m55e94r13d50a 6400461441910

Zeptal bych se autorky, jak je to v Anglii s povinností mít psa na vodítku? Děkuji za informaci.

+1/0
22.5.2019 11:41
Foto

A90l92e88n24a 53V69a93c75h80t32o90v16á 6382535205

Dobrý večer. Nevím o žádné povinnosti plynoucí z vyhlášek. Občas některý majitel pozemku přikáže z různých důvodů držet psa pouze na vodítku, o nějakém plošném nařízení jsem neslyšela. Jako příklad uvedu určité přírodní rezervace s výskytem vzácných zvířat či hnízdícího ptactva a to pochopí každý. Teď u nás na vesnici k nelibosti všech majitelů psů zakázali volné pobíhání psů v místním parku, který slouží také jako hříště. Důvodem ale není strach rodičů z napadení psem, jak by se dalo očekávat. Někteří páničci poctivě neuklízeli hovínka a u pobíhajících psů bývá obtížnější to uhlídat. A děti si pak kopali mičudou lehce zahnědlým, tak proto. Jinak zde obecně platí logické pravidlo - každý majitel je za svého psa zodpovědný. V praxi to znamená, že můj pes někoho napadne a já mám navždy peklo. A taky se moje pojišťovna pěkně prohne, protože poplatky u veterináře začínají na tisících v korunách a končí na tisících v librách.

0/0
22.5.2019 22:52
Foto

I71v81a97n 82V50e25s33e16l19ý 4476268224277

Nevím jestli to u nás není tím, že mnoho lidí, zvláště seniorů, své mazlíčky "polidšťuje". Ale mám zkušenost, že od začátku devadesátých let se hodně změnilo - když jsem musel začít chodit s italáčkem mé matky na dvouhodinové procházky tak bylo o strach potkat velkého psa na volno (on chodil a stávající také chodí vždy bez vodítka). Dnes už potkáváme z 99,9% psi vychované co vědí jak se chovat na veřejnosti. V těch začátcích jsem třeba nepotkával málem nikoho jehož pes by bez povelu nevstoupil z chodníku do vozovky, dnes je takových většina.

Můj pes si nesmí všímat ostatních psů na vodítku (když se stane, že mu to musím připomenout jsem jejich majiteli ujišťován že nejsou agresivní, ale já to tak mám protože nesnáším když musí být můj na vodítku to omotávání vodítkem při jeich "seznamování"), nesmí si všímat lidí natož dětí a zásadně nesmí sestoupit z obrubníku bez výslovného povelu. Ostatní je už běžná výchova, kterou by měl mít každý pes (základní povely atd).

K tomu přidám příběh který zažila matka - na naše dva italáčky (italský chrtík) vyběhl ze zahrady dobrman - ti dva ho "utancovali" tak, že zůstal stát s jazykem "na vestě". Jak by asi dopadli ti dva čtyřkiloví kdyby byli na vodítku? Asi špatně. Proto jsem zásadně proti městským vyhláškám zakazujícím psa bez vodítka..

0/0
22.5.2019 9:52

Z98d14e32n94ě88k 74Š14m18e20r53d75a 6710751431100

Píšete: "Proto jsem zásadně proti městským vyhláškám zakazujícím psa bez vodítka.."

Takže psy vypustit do ulic bez vodítka?

0/0
22.5.2019 11:14
Foto

I43v70a76n 63V12e83s40e67l41ý 4626938764667

Já jsem proti těmto omezením a sám jsem před lety aktivně bojoval proti připravované vyhlášce a v Praze zatím žádná taková není.

Proč má správně vychovaný pes bez vodítka trpět "kolektivní vinou" za ty psy které jejich majitelé nezvládají? K tomu přidám jedno rčení - chová se jako utržený ze řetězu - a přesně tak se chová pes co okusil pouze vodítko když se mu podaří osvobodit se. Já se odpovědnosti za chování svého psa nebojím a pokud by něco provedl tak se k té odpovědnosti přihlásím. To jen někteří lidé si myslí, že pes bez vodítka je nějakou hrozbou a bohužel jim na to "skáče" mnoho zastupitelů obcí a měst.

0/0
22.5.2019 12:44

Z86d78e76n37ě57k 76Š75m75e98r94d26a 6620481121600

Máte v podstatě pravdu. Ale vaše představa se nedá v naší republice realizovat. Negativní názory na majitele psů jsou důsledkem nezodpovědného chování některých "pejskařů" a to jak ke svým psům, tak ke svému okolí a ostatním lidem. Jaké je procento těchto majitelů těžko odhadnout, ale zanedbatelné množství to nebude. A proto vznikají na základě negativních zkušeností ty zmíněné obecní vyhlášky.

0/0
22.5.2019 13:07
Foto

I38v32a20n 73V80e33s71e48l70ý 4616208434677

Když jsem se aktivně zapojil proti připravované vyhlášce v Praze argumentovala tehdejší primátorka takto, cituji z jejího dopisu: " Dle statistiky Krajského ředitelství Policie hlavního města Prahy došlo na území hlavního města v roce 2014 k 123 útokům psů proti osobám či jiným psům. V roce 2013 se jednalo o 126 případů. Z toho celkového počtu 249 případů se jednalo o 170 případů napadení člověka. Pouze ve 34 případech útočil pes vedený na vodítku, v ostatních 136 případech pes pohybující se na volno." Průměr 68 případů napadení člověka psem na volno za rok ve více jak milionovém městě ( k. 1.2. 2019 jich je evidovaných psů 83297 a nejspíš jsou i neevidovaní) není ani třičtvrtě promile ze všech psů v Praze. Napadení člověka člověkem bude asi mnohonásobně více.

0/0
22.5.2019 14:45
Foto

A46l89e41n94a 97V47a30c40h76t47o24v98á 6672335445

Musím říct, že nezodpovědní majitelé psů jsou všude, i v Anglii. Ale souhlasím s názorem, že kolektivní vina je špatný základ pro jakoukoli společenskou změnu. Jako rozený optimista si ale stejně myslím, že procento přirozeně agresivních psů je zanedbatelné a největší roli hraje náš přístup. Ne každý pes, který štěká přece kouše. On se totiž většinou jen bojí.

0/0
22.5.2019 23:11
Foto

A74l59e10n62a 80V78a38c19h52t30o94v43á 6252405155

To je přesně to o čem mluvím. Pes na vodítku se nemůže bránit. Když ho pevně držíme ve snaze ho ochránit, bereme mu možnost nějak situaci vyřešit. Případ, kdy vyběhne ze zahrady pes, je ten nejhorší, protože chudák brání své teritorium. Taková situace by vůbec neměla nastat, každý majitel má povinnost zajistit, aby jeho zvíře nemohlo z pozemku utéct. Za plotem je situace nejhorší.

0/0
22.5.2019 23:03

P74e47t42r 17K39o19r63e31c64k11y 2803307603831

BOCku jsem si v Čechách pořídil, když jsem byl fascinován její prací na skotských lukách s ovečky. Věřte či ne, ale i v Čechách se psi socializují již od malička, ale přesto jen jediný cvičák z mnoha, které jsme navštívili umožní hromadné pobíhaní psů bez vodítka, jinde je to všude přísný zákaz. No a občas se i porvou, neni to nic neobvyklého a ten dotaz fena, nebo pes vznáším skoro vždy od té doby co nás napadl velký pes a odnesl jsem to především fyzicky a i psychicky já.

Škoda, že nežiji v UK, jak tvrdíte, tam se psi neperou, mohl jsem mít o jednu starost méně.

0/0
22.5.2019 6:16
Foto

A95l73e23n10a 37V72a21c60h56t61o88v17á 6802885735

Děkuji za odpověď. Stejně mi pořád není jasné, proč psi ano a feny ne. Jinak je mi jasné, že všechno je výchovou a je hodně těžké to změnit. V Anglii se chodí se štěňaty tak od 14 týdnů, když už jsou očkovaní, do tzv. "puppy classes", které pořádá téměř každé větší veterinární středisko. Není to cvičák, je to opravdu vstup pejska do života. Jinak na cvičáku se psi také pouští volně v ohradě, když se cvičí "recall", neboli zavolat si psa zpátky.

A kde se, prosím vás, v Čechách mohou psi volně proběhnout, pozdravit se a vyřádit se spolu? Nebo to čeští psi vůbec nedělají?

Je mi za ně smutno ;-(

0/0
22.5.2019 9:10

S12t13a15n10i70s72l75a66v 59J93e34l21e37n 8452615106

Bydlím v Praze a v řadě parků jsou prostory vyznačené jak pro psy na vodítku, tak pro psy bez něho. Asi nejznámější volný výběh je Psí louka ve Stromovce (https://mapy.cz/zakladni?x=14.4091552&y=50.1057675&z=17&source=base&id=2102682). Jinde dost záleží na místní komunitě a vzájemné toleranci.

0/0
22.5.2019 10:21

P58e77t34r 55K56o80r42e86c66k93y 2233907803281

Víte, jsem Pražák a protože jsem hodně aktivní pořídil jsem si na důchod BOCku a přestěhoval se do Křivoklátských lesů. Chodili jsme na několik cvičáků a právě tam, v tom jediném, kde mohou psi jít na volno na nás narazil pes a výhružně vrčel na mýho kluka, ten se moc bál. No jo ale příští týden už i můj kluk/štěně na něj taky vrčel, tedy jsme tento cvičák rychle opustili.Ovšem ta nedůvěra ke psům v něm zůstala a potýkám se s ní dodnes. Na druhou stranu si nepamatuji dny, kdy jsem byl tak štastný a zdravý jako s klukem. Pěkný den do UK.:-)

0/0
22.5.2019 10:43
Foto

J31a37r73o57s61l96a74v 30H88e21r29d16a 5631165129615

Zkušenost dnešního dne: Uslyšev dvojhlas psů zozezlených, obával jsem se o jejich bezpečí a nebyl jsem si jist, zda jejich panička je zcela v pořádku. Hnali se na mne, zatímco dáma předstírala překvapení. Jako by dnes prvně byla svědkem jejich prdloušství daného částečně asi rasou, částečně možná výchovou. "No co to je? Neštěkejte, no tak, buďte ticho, kam to běžíte?" A tak běželi dál, až dostihli mne a nutili mne otáčeti se , neb lýtka má je zaujala. Protože nevěděli, co činí, nenakopl jsem ni žádného z nich. Shovívavě jsem uznal malost jejich těl i ducha. Panička štěbetala v dáli, psi znavili se a zůstali bez újmy. Když se potkám i s velkým psem, který se usmívá nebo má ve tváři důstojný klid, bývám stejně klidný jako pan pes a často uvítám, že není na vodítku a můžeme se tak lépe poznat. Nehoda se stát může, ale hysterie je mnohem častějším jevem. Svět není bezpečný. Hysterie má na svědomí i smrt mnoha alejí, protože cosi může spadnout shůry. Suchá větev, ptačí pozdrav a kdo ví co ještě......:-)

0/0
22.5.2019 0:50

P83e25t94r 61K39o39r56e43c27k30y 2703287423761

Jen škoda,že nejste pes, takové bychom totiž rádi na našich potulkách potkávali;-D;-D;-D

0/0
22.5.2019 6:17
Foto

A58l84e84n40a 71V95a46c78h82t63o34v38á 6872225355

Je mi líto, že jako žena jsem vás zklamala ;-)

0/0
22.5.2019 9:12

P49e27t36r 84K15o20r97e94c28k88y 2913807403401

...;-Dtak jste si to vyložila?

0/0
22.5.2019 10:48
Foto

J41a36r56o87s22l62a44v 30H32e44r15d25a 5141425419375

I já bych se často rád vydal do světa inkognito s ušisky vlajícími a prutem co pomlázkou bych kolemjdoucí častoval:-)

0/0
22.5.2019 16:24

P11e51t44r 17K76o13r43e42c36k66y 2593897663511

Ale též by jste se staral o zdraví a bezpečí svého páníčka, nebo...

0/0
22.5.2019 16:53
Foto

J78a25r15o48s51l36a76v 50H74e58r90d28a 5931915789895

Toho bych v sobě nesl jako alter ego

0/0
22.5.2019 18:12
Foto

A16l65e63n90a 86V50a46c33h62t37o91v23á 6602555135

Mně to přišlo legrační ;-D. Já bych třeba se svým psem někdy měnila, to je pravda, ale kdyby mě chtěl někdo pořád držet na uzdě, to bych se pěkně vztekala :-/

0/0
22.5.2019 22:55

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz